Yerel SEO’nun Önemli Olmasının 5 Temel Nedeni

Dijital pazarlama stratejinizin nasıl olması gerektiğinden tam olarak emin olmayan küçük bir işletme sahibi misiniz? Geleneksel pazarlama günleri (çoğunlukla) geride kaldı. Birkaç iyi kartvizite sahip olmak ve ağızdan ağıza iyi bir itibar oluşturmak her zaman değerli olsa da, reklamlarınızı çevrimiçi ortama taşımak için zaman, para ve enerji harcamanız gerekir.

Peki ya yerel topluluğunuz söz konusu olduğunda? Topluluğunuzla daha fazla kişisel etkileşimde bulunmak daha iyi değil mi?

Evet ve hayır. Yerel SEO’nun neden önemli olduğunu da anlamalısınız. Bu yüz yüze etkileşimler ve topluluk çabaları değerlidir, ancak yerel SEO, müşterileri ilk etapta size getiren şeydir.

Bize inanmıyor musun? Bunun hakkında konuşalım. Küçük işletmeniz için yerel SEO’nun önemi hakkında her şeyi öğrenmek için okumaya devam edin.

Sizi Daha Rekabetçi Hale Getirir

Hatta yerel SEO yatırım yapmıyorsanız, sizin niş içinde diğer yerel işletmeler emin olabilir vardır . Bu, varsayılan olarak bir adım önde oldukları ve tüm potansiyel müşterilerinizi elde ettikleri anlamına gelir.

Kimse sizi bulamazsa, nişinizde en iyi ve en yenilikçi işletme olmak size bir fayda sağlamaz. Tüm bu diğer işletmeler, yerel arama motoru sonuçlarının ilk sayfasında göründüğünde, kontrolü ele alırlar.

Bunu test etmek için, yerel bölgenizin yanı sıra işletme nişinizi Google’a koyun. Örneğin, bir Türkiye fırını işletiyorsanız, “Ankara’da fırın” veya “Ankara pastaları” arayın.

Ne geliyor?

Yerel SEO’nuza yatırım yapmadıysanız , muhtemelen ön sayfada bile değilsiniz. Bu, çoğu insanın ilk sonuçlardan memnun kalmadıkları sürece işletmenizi göremeyecekleri anlamına gelir. Birçok kişi gördüğü ilk bağlantılardan birine (ilk bağlantı değilse) tıklar.

Yerel SEO’nuza yatırım yaparak yükselebilir ve nişinizdeki diğer yerel işletmelerle rekabet edebilirsiniz.

Ziyaretçileri ve Yeni Gelenleri Çekiyorsunuz

Yerel müşteriler işletmenizin “ekmek ve tereyağı” olacak olsa da, yerel SEO’ya yatırım yaptığınızda bölgenizi ziyaret eden insanları da çekebilirsiniz.

Ziyaretçiler henüz şehrinizde ne tür işletmelerin olduğunu bilmiyor. Büyük bir itibara ve güçlü bir müşteri tabanına sahip olsanız bile, yalnızca bu şeylere dayanarak sizi ziyaret etmeleri pek olası değildir.

Vardıklarında dükkan ve restoran arıyor olacaklar. Yerel SEO kullandığınızda, başka birini bulmadan önce sizi bulurlar. Ayrıca, işletmenizin ücretli değil organik bir arama sonucu olduğunu bileceklerdir.

Bu, bölgenize yeni gelen insanlar için de geçerlidir. Biri taşındığında, yerel işletmeler hakkında hiçbir şey bilmiyorlar. Kasabaya varır varmaz yeni bir sadık müşteri oluşturmak için elinizden gelenin en iyisini yapabilir ve işinizi gösterebilirsiniz.

İnsanlar Yerel Satın Almak İstiyor

Mega şirketlerin, küçük kasabalarda bile, küçük yerel işletmelerden çok daha başarılı olma eğiliminde olduğu doğru olsa da, bu, insanların yerel işletme sahiplerini desteklemekle ilgilenmediği anlamına gelmez.

Giderek daha fazla insan, desteklerini göstermek ve yerel ekonomilerini canlandırmak için yerel işletmelere yöneliyor. İnsanlar büyük mağazalara ve çevrimiçi güç merkezlerine karşı daha eleştirel hale geldikçe, paralarını daha fazla fark yaratacak şekilde katkıda bulunmak istiyorlar.

Kendinizi yerel bir işletme olarak kurarak ve yolunuza daha fazla çevrimiçi trafik çekerek, kaç yerel müşterinin sizi yükseltmekle ilgilendiğini keşfedeceksiniz.

Telefon Aramaları Satışları Artırır

Hiç yürüyüşe çıktınız ve aniden bir fırını, dövme dükkanını, bira imalathanesini veya mağazayı ziyaret etme isteği duydunuz mu? Ne yaptın?

Çoğu insan gibiyseniz, akıllı telefonunuzu çıkardınız ve aradığınız işletme türünü araştırdınız. Birisi mobil cihazında bu şekilde arama yaptığında, hemen yerel alandan sonuçlar çıkıyor. Bazen Google, kişinin işletmeye olan mesafesini bile gösterir.

Güçlü bir yerel SEO oluşturduğunuzda, insanlar dışarıda olduklarında sizi bulacaktır. Sizi bir hevesle ziyaret eden müşteriler alacaksınız.

Ucuz

Nispeten konuşursak, yerel SEO, işletmenizin reklamını yapmanın ucuz bir yoludur.

İyi SEO ve dijital pazarlama hizmetlerine yatırım yaptığınızda, ilgili maliyetler vardır. Ancak bunu akılda tutarak, bu maliyetler uzun vadeli sonuçlarla ilişkilendirilir.

Web siteniz iyi bir SEO’ya sahip olduğunda, kaybolmaz. Bu SEO’yu korumanız ve merdiveni yükseltmeye devam etmeniz gerekecek, ancak pazarlama yardımcılarının yanı sıra başka herhangi bir tekrar eden maliyet olmadan her zaman SEO dostu bir web siteniz olacak.

Diğer pazarlama yöntemleriyle bu doğru değil. Gazeteye veya radyoya ilan vermek istiyorsanız, büyük bir ön ödeme yapmanız gerekir. Eğer varsa PPC seçim (tıklama başına ödeme), size ön sayfada kalmak istiyorsanız ödemeye devam etmek gerekir.

SEO, diğer reklamcılık seçeneklerinden daha düşük bir maliyetle size organik sonuçlar verir.

Bu yüzden Yerel SEO Önemlidir

Yerel SEO’nun neden önemli olduğunu anlamak, kendi yerel SEO’nuzu geliştirmenin ilk adımıdır. Yerel müşteri tabanınızı büyütmek, yerel topluluğunuzla bağlantı kurmak, marka bilinirliği oluşturmak ve bölgenizde daha iyi bir itibar kazanmak istiyorsanız, yerel SEO avantajlarından yararlanmanın yolu budur.

Bu avantajlardan yararlanmanıza yardımcı olmak istiyoruz.

Feridkaplan.com.tr’de pazarlamayı biliyoruz ve işletmelerin büyümesine ve gelişmesine yardımcı olmayı seviyoruz. Seninle konuşmak istiyoruz. Bizimle iletişime geçin ve birlikte çalışmaya başlamak için projenizden bahsedin!

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x