Yerel SEO Nedir Nasıl Yapılır?

Yerel SEO Nedir?

Yerel arama motoru optimizasyonu (SEO), bir işletmenin yerel arama sonuçlarındaki sıralamasını iyileştirmeye odaklanan SEO’dur. Tüm Google aramalarının yarısı yerel bilgiler içindir, bu nedenle işletmenizin yerel arama için optimize edilmesi çok önemlidir.

Yerel arama sonuçları genellikle “yakınımda” veya “Adana’da” gibi niteleyiciler içeren aramaları içerir. Google ayrıca bir arama sorgusunda coğrafi kısıtlamalar olup olmadığını belirleyecek kadar akıllıdır. Örneğin, birisi “pizza dükkanları” için arama yapıyorsa, Google, arama yapan kişinin yakınındaki pizza dükkanlarını aradığını çıkarır.

Yerel SEO Nedir Nasıl Yapılır?

Yerel SEO, arama yapanların arama motorlarını kullanma şeklini değiştirdikçe daha da önemli hale geliyor. 2010’ların başından beri “yakınımdaki” aramaları içeren ve mobil cihazlarda yapılan aramalarda sürekli bir artış oldu ve bu eğilim yakın zamanda yavaşlayacak gibi görünmüyor. Mobil cihazlarda daha fazla arama yapıldığından, kullanıcılar genellikle temel bilgileri bulmak için bir web sitesine tıklamak zorunda kalmazlar. Yerel SEO ile bir işletme adını, iletişim bilgilerini, çalışma saatlerini, incelemeleri ve daha fazlasını doğrudan sonuç sayfasında görebilirler. 

Peki bu yerel işletmeler arama sonuçlarında nerede görünüyor? Yerel paket, Google My Business ve organik sonuçlar. Yerel paket ve Google My Business, arama sonuçları sayfasının üst ve sağ tarafında bulunan öne çıkan öne çıkan listelerdir. Yerel SEO, yerel paketin altındaki ana arama sonuçlarındaki sıralamanızı da etkiler.

Yerel SEO ve SEO Arasındaki Fark Nedir? 

SEO, web sitenizin ulusal veya küresel bir aramada yer alma yeteneğini destekler. Yerel SEO, web sitenizin yerel arama bölgesi içinde sıralanma yeteneğini destekler. Genellikle ikisi arasında izleyiciler arasında bir fark vardır. Yerel SEO genellikle yakın coğrafi bölgelerinde bir ürün veya hizmet arayan arama yapanları etkiler. Yerel olmayan SEO, araştırma yapan arama yapanları etkileyecektir.

Stratejilerin çoğu örtüşür ve hem yerel hem de yerel olmayan organik sıralamaları destekleyebilir.

Kimler Yerel SEO’ya İhtiyaç Duyar?

Basitçe söylemek gerekirse, işletmeniz belirli bir coğrafi alana hizmet ediyorsa, yerel aramada bulunmanız ve yerel SEO’nuz üzerinde çalışmanız gerekir. 

Yerel SEO Neden Önemlidir?

Yüksek Niyetli ve Satın Almaya Hazır

Yerel arama, yerelleştirilmemiş aramalardan çok daha yüksek dönüşüm sağlama amacına sahiptir. Yerel arama yapanlar ayrıca coğrafyaya göre ön kalifikasyona sahiptir. Bu nedenle, yerel aramaların, yerel olmayan aramalardan %80 daha fazla dönüşüm sağlaması şaşırtıcı değildir. Birisi “yakınımdaki pizza”yı aradığında, yakın gelecekte yemek yiyebileceği bir pizzacı arıyordur. Amaç, yerel aramalar için SERP’lerde yer almaktır. 

Uygun Maliyetli

Yerel SEO, işletmenizin yerel aramalardaki varlığını artırmanın uygun maliyetli bir yoludur. Çoğu yerel işletme girişi ücretsizdir – Google, Facebook, Yelp, vb. – ve bakımı nispeten kolaydır. Birçok yerel işletme, zamanlarını yerel SEO’ya karşı ücretli kampanyalara yatırım yaparak başarıya ulaştı. 

Yarışma 

Yerel arama için optimizasyon, işletmenizi daha rekabetçi hale getirir. Rakibinizin yerel SEO stratejilerine zaten zaman ve para yatırması için iyi bir şans var. Bunu test etmek için işletmenizin türü ve şehriniz için basit bir arama yapabilirsiniz. Örneğin “pizza dükkanı Pittsburgh”. Sonuçlarda ilk kim çıkıyor? Başkaları sizin işletmenizden daha üst sıralarda mı yer alıyor? Rakiplerin yerel SEO’larına yatırım yapma ihtimali var. 

Yerel SEO Nasıl İyileştirilir

Yerel arama için optimizasyon, herhangi bir işletmenin kendi başına veya bir ajansın desteğiyle yapabileceği nispeten kolay bir işlemdir. 

Google Benim İşletmem

Google My Business  , Google ile ücretsiz bir işletme girişidir. Liste, arama sonucu sayfalarının sağ tarafında gösterilir ve çoğunlukla markalı aramalar için gösterilir. Listeler, işletme adı, web sitesi URL’si, adres, telefon numarası ve ürünler veya hizmetler gibi temel işletme bilgilerini içerir. Liste ayrıca, sahibinin fotoğraf yüklemesine, çalışma saatlerini güncellemesine, yaklaşan promosyonları veya haberleri yayınlamasına ve incelemeleri toplamasına ve yanıtlamasına olanak tanır. Yerel pakette hangi işletmenin hizmet vereceğine karar vermeye çalışırken, Google My Business profiliniz   Google’ın yerel algoritmasındaki sıralama faktörünün %25’idir.    

Google My Business girişi, arama yapanların web sitenizi ziyaret etmek zorunda kalmadan işletmenizle ilgili temel bilgileri bulmaları için temel olarak tek bir konum sağlar. Kullanıcının sitenizi ziyaret etmeyebileceği düşünüldüğünde, girişinizdeki bilgilerin yalnızca doğru olması değil, aynı zamanda değerli ve dikkat çekici olması da önemlidir. 

Bing’in ayrıca Bing İş Yerleri adlı benzer bir işletme listesi vardır. Neyse ki, verileri aktarmak için Google My Business profilinizi Bing profilinize bağlayabilirsiniz. Bu, sizi iki liste oluşturma ve optimize etme zorunluluğundan kurtarır. 

Yerel Atıflar

Yerel alıntı, yerel işletmenizin adının, adresinin ve/veya telefon numarasının çevrimiçi olarak belirtilmesidir. Bu alıntılar, arama sıralamalarınızı ve potansiyel müşterilerin işletmenizi nasıl bulduğunu olumlu veya olumsuz yönde etkileme potansiyeline sahiptir. Yerel alıntılar , Google’ın yerel SEO için sıralama faktörlerinin %8 ila %10’unu temsil eder.

 Google’a sitenizin güvenilir olduğunu göstermek için tüm alıntıların doğru ve tutarlı olması önemlidir. Çoğu zaman işletmeler, işletmeleri için orada bulunan tüm yerel alıntıların farkında bile değildir ve bu alıntılar yanlıştır. Arama sıralamalarını, itibarı ve müşteri deneyimini korumak için hatalı alıntıların düzeltilmesi gerekir.

 Atıf temizleme süreci, orada kaç tane ve hangi alıntıların olduğuna bağlı olarak zaman alan manuel bir süreç olabilir. İşte tam bu noktada bir ajansla çalışmak size yardımcı olur, çünkü size zaman kazandıran ve yerel sıralamanızı iyileştirmeye yardımcı olan alıntıları yönetmek için araçlara sahibiz. 

Yerel Dizinler ve Geri Bağlantılar 

SEO’nun temel ilkelerinden biri, sitenize geri bağlanan kaliteli sitelerin sayısıdır. Yerel SEO söz konusu olduğunda, bu yönlendiren siteler, yerel arama sıralamalarını desteklemek için yerel odaklı web siteleri ve dizinler olabilir. Sıralamanın ötesinde, bu dizinlerdeki varlığınızı geliştirmek, işletmenizin geniş bir yerel aramacı kitlesi tarafından bulunabileceği anlamına gelir.

Her şehirde, işletmenizin kendisini listeleyebileceği işletme dizinleri vardır. Ve genellikle bu dizinler ücretsiz ve yerelleştirilmiştir. Bazı iyi bilinen dizinler arasında Facebook, LinkedIn, Yelp, Local.com, Yellow Pages ve Angie’s List bulunur. Yerel alıntılara benzer şekilde, tüm dizin listelerinde ve yönlendiren sitelerde işletme bilgilerinizin doğru ve eksiksiz olması önemlidir. 

Dizin sitelerinin çoğu, kullanıcıların inceleme bırakmasına izin verir. Google, yerel pakette ve organik sıralamalarda hangi işletmenin gösterileceğini seçerken özellikle Google My Business platformunda bu incelemeleri dikkate alır.

Tüm geri bağlantılar ve yönlendiren alan adları iyi değildir. Google, “zehirli geri bağlantılar” dediği şeye giderek daha fazla dikkat etmeye başlıyor. Sitenize geri dönen web sitelerinin toksisite puanı yüksekse, sıralamanızı olumsuz etkiler. 

Yerel Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelimeler, coğrafyalar ve yerel kitleler arasında büyük farklılıklar gösterebilir. Hangi anahtar kelimelerin her bir bölge için yerel sıralamayı destekleyeceğini belirlemek için her coğrafi bölge için anahtar kelime araştırması yapmak önemlidir. Örneğin, Oklahoma’daki bir sigorta acentesi, Florida’daki bir acenteye göre fırtına hasarı kapsamı konusunda çok farklı bir anahtar kelime grubuna sahip olacaktır. Bu anahtar kelime araştırması, yerel arama sıralamaları için web sitesi ve açılış sayfası içeriğini optimize etmeye yardımcı olacaktır. 

Web Sitesi İçeriği, Sayfa İçi Optimizasyonlar 

Web sitenizin konuma özel içeriği var mı? Örneğin, Pittsburgh bölgesinde özel evler inşa ediyorsanız, web sitenizin içeriğinde yalnızca Pittsburgh bölgesine hizmet verdiğiniz açık mı? Web sitenizi optimize etmek ve içeriğinizin coğrafyanızı içerdiğinden emin olmak kadar basit bir şey, yerel arama sıralamalarında uzun bir yol kat edebilir. Sayfadaki öğeler, yerel arama için de optimize edilebilir. Coğrafyayı sayfa başlığına ve meta açıklamaya dahil etmek, yerel SEO’yu desteklemede uzun bir yol kat edebilir.

İşletmenizin birden fazla konumu varsa, her konum kendi yerel arama sonuçları için optimize edilebilir. Bu durumda, birçok işletme, yerel sıralamada sunulmak üzere, konuma özgü dile, hizmet tekliflerine vb. sahip yerel açılış sayfaları oluşturacaktır.  

Yerel SEO Nasıl Ölçülür?

Sıralamalar, her bir arama yapanın o sırada bulunduğu yere büyük ölçüde bağlı olsa da, yerel SEO çabaları çeşitli platformlarda ölçülebilir. Aşağıda dikkate alınması gereken bazı metrikler verilmiştir. 

  • Yerel arama sıralamaları 
  • Sorguları 
  • Konuma göre organik trafik 
  • Organik aramadan gelen dönüşümler
  • Yerel yönlendirme trafiği 
  • Musteri degerlendirmeleri
  • Telefon tıklamaları 

Herhangi bir pazarlama çabasında olduğu gibi, yerel SEO için bir temel oluşturmak önemlidir. Bu, ekibinize çabalarını karşılaştırması için bir şey verecek ve gelecekteki optimizasyon fırsatlarını belirlemeye yardımcı olacaktır. 

Özet: Yerel SEO Önemlidir

Hareket halindeyken mobil cihazlarda giderek daha fazla arama yapıldığından, yerel arama işletmeler için daha da önemli hale gelecek. Neyse ki, yerel SEO yönetilebilir ve ölçülebilir. Anahtar,  SEO’nun önemini ve iş hedeflerinize ulaşmak için onu nasıl kullanacağınızı anlayan bir dijital pazarlama ajansı bulmaktır. 

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x