Yapılandırılmış Veri Nedir? Bilmeniz Gerekenler ve Nasıl Uygulanır?

Tartışmasız şimdiye kadar oluşturulmuş en etkili web sitesi olan Google, yıllar içinde gelişti, sıralamasında, sorguları anlama yeteneğinde, reklam tekliflerinde ve diğer tüm yönlerde daha sofistike hale geldi.

Geçen yılın internetine göre, Google’ın SERP’lerinde iyi bir sıralama elde etmek, anahtar kelimeleri nasıl optimize edeceğinizi ve bir içerik pazarlama stratejisini nasıl uygulayacağınızı bilmek anlamına geliyordu .

O günler çok geride kaldı. Günümüzün arama motorları yinelemesinde, e-ticaret perakendecileri tonlarca yüksek kaliteli içerik yayınlamalı , üstün bir kullanıcı deneyimi oluşturmalı, yerinde optimizasyonun onuncu dereceye alınmasını, yetkili geri bağlantıların düzenli olarak geliştirilmesini ve tonlarca diğer sıralama hususlarının dikkate alınmasını sağlamalıdır.

hepsi zevkle karşılandı. Tüm bunlara rağmen, siteler yine de sıfır tıklamalı aramalar gerçeğiyle uğraşmak zorunda . Google gibi motorların ilerleme şekli nedeniyle, “zengin sonuçların” aramanın geleceği olduğu açıktır. Bu tür sonuçların yaygınlığı, öncelikle, arama yapanların aradığı bilgileri tam olarak içermelerinden kaynaklanmaktadır.

Bu, yapılandırılmış verilerin e-ticaret perakendecilerinin sıralamalarını, tıklamalarını ve dönüşümlerini yükseltmelerine yardımcı olabileceği yerdir. Ancak yapılandırılmış veri tam olarak nedir?

Yapılandırılmış Veri Nedir?

Temel terimlerle, yapılandırılmış veriler, arama motorlarının belirli bilgileri anlamasını ve gelişmiş arama sonuçlarını görüntülemek için kullanmasını sağlayan belirli bir biçimde yazılmış kodlamadır. Yapılandırılmış verilerin “dili” schema.org’dur.

Schema.org, Google, Microsoft, Yahoo ve Yandex tarafından başlatılan ve web yöneticilerinin arama motorlarının sonuçları döndürürken kullanması için yapılandırılmış verileri web sayfalarına yerleştirmek için kullanabilecekleri bir dizi “şema” oluşturmayı amaçlayan ortak bir girişimdir.

Örneğin, kapsamlı ürün kataloglarının lansmanını yapan perakendeciler, ürünün fiyatını, bulunabilirliğini, incelemelerini ve tüketiciler için önemli olan diğer faktörleri vurgulayarak tek tek öğelerin SERP’lerde nasıl görüneceğini değiştirmek için belirli sayfalara yapılandırılmış veriler ekleyebilir.

Bu tür “zengin” bilgi parçacıklarını kullanarak, arama yapanların, ürünün kriterlerini (iyi incelemeler, stokta, vb.) karşıladığını bildiklerinde bir sayfayı tıklamaları daha olasıdır. Aslında, zengin snippet’ler , Google ve SEO’ların bu tür liste yükseltmeleri hakkında konuşmak için kullandığı terimdir.

Yine, yapılandırılmış veriler, bu snippet’lerin oluşturulduğu araçlardır.

Ayrıca, yapılandırılmış veri türlerinden oluşan geniş bir kitaplık vardır. Yapılandırılmış veriler makaleler, kitaplar, incelemeler, yemek tarifleri, filmler, ürünler, tıbbi bilgiler ve daha pek çok şey için uygulanabilir. Ancak, kategori ne olursa olsun, yapılandırılmış veriler sitelerin Google’ın bir sayfanın içeriğini anlamasına ve arama yapanlara zengin sonuçlar sunmasına yardımcı olarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi üretmesine olanak tanır.

Ancak, perakendeciler sayfalarında yapılandırılmış veriler uygulasalar bile Google’ın zengin bir snippet göstermeyebileceğini belirtmekte fayda var. Gelişmiş arama listelerinin gösterilmesinin hiçbir garantisi olmasa da, bu kodlamayı kişinin sitesine yerleştirmek SEO performansını yükseltmeye yardımcı olabilir.

Yapılandırılmış Veriler SEO’yu Nasıl İyileştirir?

Yapılandırılmış veriler, çeşitli nedenlerle etkili bir e-Ticaret SEO stratejisi için gereklidir.

Gerçek şu ki, doğru bir şekilde uygulandığında, yapılandırılmış veriler Google’a ve diğer arama motorlarına bir sayfayı ve içeriğini anlamalarına yardımcı olacak ek bilgiler sağlar. Motorlar bir sayfayı ve bunun belirli bir aramayla ilişkisini anlayabildiğinde, muhtemelen onu daha az bağlam sağlayan diğer sayfaların üzerinde sıralayacaktır.

Arama motorları insanlar değil makinelerdir. Bu nedenle, BERT algoritması güncellemesi gibi gelişmelere rağmen , Google ve benzeri bazen bir sayfanın ifadesini veya içeriğini anlamakta sorun yaşayabilir. Yapılandırılmış veriler bu konuda bir motora yardımcı olur.

Yapılandırılmış veriler ve zengin snippet’ler aracılığıyla potansiyel olarak daha fazla görünürlük kazanmanın yanı sıra, taktiği kullananlar, daha bilgilendirici ve görsel olarak çekici SERP listesinin bir sonucu olarak genellikle daha yüksek tıklama oranları ve trafik seviyeleri görürler. Bir sitenin iyi optimize edildiğini ve kullanıcının hemen çıkmadığını (veya daha iyisi dönüşüm sağlamadığını) varsayarsak, bu, Google’a sayfanın değerli ve daha yüksek sıralamalara layık olduğuna dair sinyaller gönderir.

Bunların hiçbirinin, yapılandırılmış verilerin doğrudan bir sayfa sıralamasını yükseltmeye yardımcı olmadığı, ancak dolaylı sıralama faktörlerini olumlu yönde etkileyebileceği anlamına gelmediğini unutmayın.

Açıkça söylemek gerekirse, motor hiper kişiselleştirme ve soruları doğrudan yanıtlayan zengin sonuçlar yönünde hareket etmeye devam ederken, yapılandırılmış veriler hızla Google gibi destinasyonlarda başarılı olmak için önemli bir taktiğe dönüşüyor.

Sektörü ileriye taşımaya hazır olan çeşitli 2021 e-ticaret trendlerinin yanı sıra yapılandırılmış veriler, perakendecilerin artık görmezden gelme lüksüne sahip değil.

Veriler Nasıl Yapılandırılmıştır?

“Yapılandırılmış veri nedir?” sorusunun yanıtlanması schema.org verilerinin gerçekte nasıl yapılandırıldığını tartışmadan eksik olurdu.

Schema.org’un kelime dağarcığı, farklı türde verileri, varlıkları veya içerik sınıflandırmalarını temsil eden farklı türde işaretlemelerden oluşur. Her tür, kullanıcıların belirli bir sayfanın özelliklerini göstermesini sağlayan benzersiz özelliklere sahiptir. Örneğin, Schema.org’un ürün sözlüğünden yararlanan perakendeciler, ürün ayrıntıları sayfasında bir öğenin “ad”, “resim”, “açıklama”, “fiyat” tanımlayabilir.

Tüccarların içeriklerini Schema.org sözlüğü ile işaretlemeleri için, belirtilen tür için kesin özellikleri tanımlamaları gerekir. Örneğin, bir satıcı ürün derecelendirmeleri için bir öğe listesini işaretlemek isterse, motorların ürün derecelendirmelerini tanımlamasına ve bu bilgileri içeren zengin snippet’leri göstermesine yardımcı olmak için “aggregateRating”, “ratingValue” ve “reviewCount” değerlerini belirtmesi gerekir.

Tüccarlar, işaretlemelerine hangi türlerin, özelliklerin ve verilerin dahil edilmesi gerektiğini anladıktan sonra, bizi bir sonraki konumuza getiren kod oluşturulabilir.

Mikro veri mi yoksa JSON-LD mi?

Bir sitenin sayfalarına schema.org işaretlemesi eklemek için yaygın olarak kullanılan iki yöntem vardır. Birincisi, anlamsal işaretleme için kullanılan bir HTML spesifikasyonu olan Mikro verilerdir. Diğeri, işaretlemeyi eklemek için bir Javascript komut dosyası etiketi kullanan bir yöntem olan JSON-LD’dir.

Bazıları RDF’ye (Kaynak Açıklama Çerçevesi) güveniyor olsa da, bu yukarıda listelenen ikisinden çok daha az popülerdir.

Ancak, Google’ın yapılandırılmış veri tercihlerine bakıldığında, motor JSON-LD’yi tercih ediyor. Google’daki Web Yöneticisi Eğilimleri Analisti John Mueller bunu şu sözlerle netleştirdi:

“Şu anda JSON-LD işaretlemesini tercih ediyoruz. Sanırım ilk önce JSON-LD için ortaya çıkan yeni yapılandırılmış verilerin çoğu. Bu yüzden tercih ettiğimiz şey bu.”

Bunun bir nedeni, JSON-LD’nin daha temiz ve uygulanması daha basit olma eğiliminde olmasıdır. Geçmişte, Bing bu uygulama yöntemini resmi olarak desteklemediği için bazı siteler için bu biraz sorunluydu. Ancak, o zamandan beri, şirketin 2018’de JSON-LD biçimli schema.org işaretlemesi için desteği onaylamasıyla değişti ve şunları belirtti:

“Bing, JSON-LD’yi bir sinyal olarak kullanıyor, ancak hâlâ Web Yöneticisi Araçları teklifinin bir parçası olarak doğrulama araçlarını geliştiriyoruz.”

Bu nedenle, yapılandırılmış verilerden en önemli değeri elde etmek ve potansiyel olarak e-Ticaret SEO çabalarını yükseltmek için JSON-LD en iyi yöntemdir.

“Yapılandırılmış veri nedir?” ile Yolun dışında, zengin snippet’ler oluşturmak için işaretlemenin nasıl başarılı bir şekilde uygulanacağına geçelim.

Yapılandırılmış Veri İşaretleme Nasıl Uygulanır?

Bir web sitesinde yapılandırılmış verilerin uygulanmasıyla ilgili birkaç adım vardır. Neyse ki, teknoloji birçoğunu basitleştirdi. Yapılandırılmış verileri oluşturmaya ve uygulamaya başlamak için:

İstenen Şemaları Seçin Bir site için hangisinin daha verimli olacağını görmek için schema.org’da bulunan şemaları inceleyin. E-Ticaret perakendecileri için daha yaygın olanlardan bazıları şunlardır:

  • Ürün : Bu, satıcıların fiyatlar gibi çeşitli ürün özelliklerini doğrudan SERP’lerden görüntülemesini sağlar. Bu işaretleme, tek bir sayfada veya aynı ürünü sunan farklı satıcıları vurgulayan bir toplayıcı sayfada kullanılabilir.
  • İnceleme : Bu işaretleme, tek tek ürünler için yıldız derecelendirmelerini toplayarak ürün incelemelerinden yararlanmak ve sonuç listelerinde göstermek için kullanılabilir.
  • Teklif : Özel teklifleri sergilemek için bunu Ürün işaretlemesiyle birlikte kullanın. Ancak, bu şemalarla ilgili bilinmesi gereken birkaç şey vardır. 

İlk olarak, Ürün işaretlemesi, ürün listeleri için değil, tek tek öğeler için tasarlanmıştır. Bu nedenle kategori sayfalarında kullanılmamalıdır. Bunun yerine, her belirli öğe kendi verileriyle işaretlenmelidir.

İkinci olarak, İnceleme işaretlemesi, belirli öğeler, hizmetler ve kuruluşlar için incelemeler için belirlenir. Müşteri incelemeleri işaretleniyorsa, bunlar bir üçüncü taraf hizmeti aracılığıyla değil, yerinde oluşturulmalıdır.

Süreci açık ve düzenli tutmaya yardımcı olmak için, bir elektronik tablo aracılığıyla web sitesi için bir şema haritası oluşturun, tüm sayfaları ve uygulanacak ilgili şemaları listeleyin.

Uygulanacak site ve şemaların tam olarak haritasını çıkardıktan sonra, işaretlemeyi oluşturmanın zamanı geldi.

Yapılandırılmış Veri İşaretleme Oluştur

Google’ın Yapılandırılmış Veri İşaretleme Yardımcısı gibi araçlar sayesinde , perakendeciler sitelerinde uygulamak için gerekli verileri kolayca oluşturabilir. Ancak, kodu siteye gerçekten enjekte etmenin hassas bir süreç olduğunu unutmayın. Tüccarlar , sürece yardımcı olması için sertifikalı bir geliştirici tutmayı düşünebilir.

Ayrıca, bir sitenin binlerce sayfası varsa, kişinin akıl sağlığı için bir web geliştirme ekibiyle ortak olması büyük olasılıkla akıllıca olacaktır.

Bununla birlikte, satıcılar ihtiyaç duydukları yapılandırılmış verileri şu şekilde oluşturabilir:

  • Yapılandırılmış Veri İşaretleme Yardımcısı’nı açma, doğru veri türünü seçme ve daha önce oluşturulmuş elektronik tablo tarafından belirtildiği şekilde ilişkili URL’yi girme. “Etiketlemeye Başla”yı tıklayın.
  • Bir şema etiketi atamak için veri türüyle ilişkili olan sayfa öğelerini vurgulayın. Sonraki adıma geçmeden önce istenen tüm bileşenleri sayfada etiketleyin.
  • “HTML Oluştur”u tıklayın. Buradan, uygun formatı elde etmek için açılır menüden JSON-LD’yi seçin (varsayılan olarak ayarlanabilir). Ardından, kodu kopyalayıp uygun sayfanın HTML kodundaki veya etiketlerine yapıştırın. Yine, bu uygun bilgiye sahip bir kişi tarafından ele alınmalıdır.

İşaretlemeyi Test Et

İşaretleme doğru konumlarda uygulandıktan sonra, perakendeciler , değiştirilen URL’leri tek tek girerek Yapılandırılmış Veri Test Aracını kullanmalıdır . Bu araç sayesinde satıcılar, olası hatalar veya uyarılar hakkında bilgi alabilecekler.

Hiçbir hata veya uyarı görüntülenmediğini varsayarsak, tüccarların gitmesi iyi olur. Ancak, Google siteyi yeniden tarayana kadar zengin snippet’lerin yayınlanmayacağını unutmayın. Üstelik değiştirilen sayfalar yeniden tarandığında bile zengin snippet’lerin SERP’lerde görüneceğinin garantisi yoktur. Bu cesaret kırıcı sonucun en yaygın nedenlerinden bazıları şunlardır:

  • Yapılandırılmış veriler, sayfanın ana içeriğini temsil etmez veya aldatıcı olarak algılanır.
  • Yapılandırılmış veriler yanlış, ancak Google’ın test aracı mevcut kusurları yakalayamadı.
  • İşaretlenen içerik kullanıcıdan gizlenir.

En kötü senaryoda, Google, yapılandırılmış verilerin uygunsuz kullanımı nedeniyle bir web sitesini gerçekten cezalandırabilir. Böyle bir durumda, kullanıcıların aşağıdaki mesajı görmesi muhtemeldir:

“Bu sitedeki bazı sayfalarda işaretleme, kullanıcılara görünmeyen içeriği işaretleme, alakasız veya yanıltıcı içeriği işaretleme ve/veya Google’ın Zengin Snippet Kalite yönergelerini ihlal eden diğer manipülatif davranışlar gibi teknikleri kullanıyor gibi görünüyor.”

Pek çok siyah şapka SEO taktiğinde olduğu gibi, Google’ı kandırmaya çalışmak nadiren işe yarar ve eğer işe yararsa, çok uzun süre çalışmayacaktır. Bir kez daha, böyle feci bir sonuçtan kaçınmak için, yetkin bir geliştiriciyi işe almak en iyi eylem şeklidir.

Yapılandırılmış verinin ne olduğu ve nasıl başarılı bir şekilde uygulanacağı sorusu yanıtlandığına göre, yapılacak tek bir şey kaldı: Siteyi haritalandıran bir elektronik tablo oluşturmaya ve zengin snippet’ler oluşturmak için gerekli işaretlemeyi oluşturmaya başlayın. markanın arama varlığını yükseltmeye yardımcı olmak için.

Bununla birlikte, teknik SEO’nun (yapılandırılmış veri işaretlemesini kapsar) gezinmek için karmaşık bir bölge olabileceğini bir kez daha vurgulamak önemlidir. Bu, özellikle SEO’nun en iyi uygulamaları hakkında yalnızca yüzey düzeyinde bilgiye sahip olanlar için geçerlidir.

Web sitenizde daha fazla tıklama ve dönüşüm sağlayan yapılandırılmış veriler uygulamak, ancak sitenizin performansına zarar verebilecek olası felaketlerden kaçınmak istiyorsanız, Feridkaplan.com.tr e-Ticaret SEO uzmanlarına ulaşın ve sayfalarınızın bizim tarafımızdan işaretlenmesini sağlayabiliriz. endüstrinin sunduğu en yetenekli profesyonellerle projelerinizi hayata geçirelim.

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x