WordPress Etiketleri SEO İçin Ne Kadar Önemlidir?

WP kategorileri ve etiketleri: WordPress, varsayılan olarak, iki ana taksonomilerin kullanarak içeriği düzenlemek için izin verir.

İkisi arasındaki temel fark, etiketlerin hiyerarşik olmamasına karşın kategorilerin hiyerarşik olmasıdır. Bu, etiketlerin böyle bir yapısı olmadığı halde, bir üst kategori altında iç içe birden çok alt kategoriye sahip olabileceğiniz anlamına gelir.

Bunun ötesinde, kategoriler ve etiketler temelde aynı amaca hizmet eder: web sitenizdeki içeriği düzenlemek ve ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarına yardımcı olmak.

Peki ya SEO? Gönderilerinizi alakalı anahtar kelimelerle etiketleyerek bir SEO artışı elde edebilir misiniz?

WordPress Etiketleri SEO İçin Önemli mi?

Bu sorunun kısa cevabı hayır. WordPress etiketleri gerçek bir SEO avantajı sağlamaz ve aslında bunları aşırı kullanmak web sitenizi karmaşık hale getirebilir, kötü bir kullanıcı deneyimi yaratabilir ve hatta bir bütün olarak web sitenizin SEO’su üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabilir.

WordPress etiketlerinin SEO’nuzu iyileştirebileceği fikri çok yaygın bir yanlış anlamadır. Gerçekte, arama sıralamalarınız üzerinde çok az etkileri vardır.

WordPress etiketlerinin amaçlanan amacı, web sitenizdeki içeriği düzenlemektir Etiketler, ziyaretçilerinizin, örneğin, etiket arşivlerinize tıkladıklarında belirli bir konudaki içeriği bulmalarına yardımcı olabilir, ancak belirli bir anahtar kelimeyle bir gönderiyi etiketlemek, o arama terimi için Google’da sıralama şansınızı artırmaz.

WordPress Etiketleri SEO Çabalarınızı Nasıl Engelleyebilir?

Etiketleri kullanmanın yanlış bir tarafı yoktur; içeriğinizi düzenlemenin ve okuyucularınızın aradıklarını bulmalarına yardımcı olmanın harika bir yolu olabilirler. Bununla birlikte, etiketleri yanlış kullanmak olumsuz bir kullanıcı deneyimi yaratabilir ve sonuçta SEO’nuza zarar verebilir.

Görüyorsunuz, her yeni etiket eklediğinizde, WordPress o etiket için bir arşiv sayfası oluşturur. Gönderilerinizi hedef anahtar kelimenizin olası her varyasyonuyla etiketleme uygulamasını izlerseniz, bu, çoğu yalnızca o gönderiyi içerecek olan bir sürü yeni arşiv sayfası demektir .

Bu, ilgili içeriği bulmak için bu etiket arşivlerini tıklayan okuyucular için kötü bir kullanıcı deneyimi yaratır ve Google’ın muhtemelen ince, düşük değerli içerik olarak yorumlayacağı bir sürü gereksiz dosya ekler.

Özellikle etiketlerinizle örtüşen kategorileriniz varsa, yinelenen içerik sorunlarıyla da karşılaşabilirsiniz.

WordPress Etiketiyle İlgili SEO Sorunlarından Nasıl Kaçınılır?

İşte WordPress etiketlerimi SEO dostu tutmak için attığım adımlardan bazıları.

1. Kategorileri ve Etiketleri Ayırın

Aynı terim için bir kategori ve etiket oluşturmak genellikle kötü bir fikirdir.

Sitenizde kategorileri ve etiketleri nasıl kullanacağınız tamamen size bağlıdır, ancak ortak bir yaklaşım şudur: geniş kategoriler için kategoriler kullanın (ör. “Spor”) ve etiketleri daha spesifik/ayrıntılı konular için kullanın (ör. “Futbol” veya “Yeni”) York Jets”).

Bu sistemi takip ederseniz, taksonomilerinizin iyi organize edilmiş ve yardımcı olduğunu görmelisiniz.

2. Noindex Etiket Arşivleriniz

İyi bir nedeniniz olmadıkça, etiket arşivlerinizin arama motorları tarafından indekslenmesine muhtemelen gerek yoktur.

Henüz yapmadıysanız, ücretsiz Yoast SEO eklentisini yüklemenizi öneririm .

Yoast, noindex etiket arşivlerinizi gerçekten kolaylaştırır.

WordPress kontrol panelinizden, adresine gidin .SEO > Search Appearance > Taxonomies

WordPress Etiketleri SEO İçin Ne Kadar Önemlidir?
“Etiketler” kutusunun altında, “Etiketler arama sonuçlarında gösterilsin mi?” için “Hayır”ı seçin.

3. Etiketleri Yalnızca İhtiyacınız Varsa Kullanın

Her WordPress gönderisinin en az bir kategoriyle ilişkilendirilmesi gerekse de, etiketleri kullanma zorunluluğunuz yoktur.

Etiketlerin insanların web sitenizde gezinmesine gerçekten yardımcı olacağını düşünüyorsanız, bunları kullanmalısınız! Ama eğer sadece dağınıklık ekliyorlarsa, onları tamamen atlamak sorun değil.

Anahtar Kelimeleri Hedeflemenin Doğru Yolu

İnsanlar WordPress etiketlerini SEO amacıyla kullandıklarında, Google’a içeriklerinin belirli bir anahtar kelimeyle alakalı olduğunu göstermeye çalışıyorlar.

Google bugünlerde oldukça akıllı, bu nedenle hangi anahtar kelimeleri hedeflediğinizi açıkça söylemenize gerek yok.

Bunun yerine, yol boyunca doğal olarak anahtar kelimeleri dahil ederken değerli içerik oluşturmaya odaklanmak en iyisidir.

Hedef anahtar kelimeniz yazı başlığınızda, alt başlıklarınızda, meta açıklamanızda ve içeriğinizin kendisinde görünmelidir. Etiket gerekmez.

Sitenizi arama motorları için optimize etmek ve daha fazla ücretsiz, organik trafik çekmek istiyorsanız, kapsamlı WordPress SEO eğitimimize buradan göz atın .

Sonuç

SEO’yu iyileştiren WordPress etiketlerinin fikri bir efsanedir.

Bunları kullanmakta bir sorun yok, ancak WordPress etiketlerinizin yalnızca bir anahtar kelime listesi olmadığını anlamak önemlidir. Arama sıralamanızı yükseltmek için değil, web sitenizdeki içeriği düzenlemenize yardımcı olmak için varlar.

WordPress etiketleri veya SEO hakkında herhangi bir sorunuz varsa, lütfen bunları aşağıdaki yorumlarda bırakmaktan çekinmeyin!

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x