Teknik SEO ve Sayfa İçi SEO Arasındaki Farklar

Arama motoru optimizasyonu (SEO), sıralamanızı, çevrimiçi işinizi ve tanınırlığınızı artırmak için altın standarttır. Ancak, standart bir rehber kitap ve özetlenmiş bir kontrol listesi ile beraber gelmesi gerekmeyen karmaşık bir konudur.

SEO’nun birden çok katmanı, çeşitli yönleri ve ondan en iyi biçimde faydalanmak için bakılma yolları vardır. Teknik SEO ve site içi SEO son derece önemlidir ve oyunun başlarında ciddi olarak düşünülmelidir.

SEO, son 10 yılda gelişen bir endüstri haline geldi, çünkü en yüksek sıralamayı alan iş yerleri hem de en fazla trafiği de alıyor. Bu trafik, birçokları için direk olarak daha yüksek karla ilgilidir.

Teknik SEO Nedir?

Daha iyi anlamak için, mükemmel teknik SEO’ya sahip bir siteyi tanımlayan en önemli özelliklerden bazılarını ortaya koyduk . Aşağıda, bu listeyle bağlantılı olan ve sitenizi optimize etmek için ne yapmanız gerektiğini anlamanıza yardımcı olan bir kontrol listesi bulunur.

arama motoru optimizasyonu
arama motoru optimizasyonu

Teknik SEO yaparken üstünde çalışabileceğiniz şeylerden bazıları şunlardır (ayrıntılı bir liste değil)

Örümcek dostu kodlar: Web sitesi kodunu düzene sokun, bu şekilde arama motorları siteyi tararken önce önemli içeriğe erişebilir.

İçerik yönetim sistemleri: SEO için hazırlanmış olan bir içerik yönetim sistemi seçin. CMS’yi yapılandırın ve izleyin, bu şekilde sistemle beraber gelen tüm doğal SEO problemlerini tanımlayabilirsiniz.

Site hızı / sayfa hızı: Sayfa hızı (bir sayfanın ne kadar hızlı yüklendiği) Google’ın sıralama algoritmasının bir parçasıdır ve kullanıcı deneyimini etkiler. PageSpeed ​​Insights aracını kullanarak sayfalarınızın eşit olduğundan emin olun.

Mobil kullanılabilirlik: Web sitenizin ziyaretçilerinden kaçı mobil cihazlardan geliyor? Sitenizin mobil için optimize edildiğinden emin olun.

Robots.txt: Arama motorlarına sitedeki hangi dizinlerin taranıp taranamayacağını söylemek için robots.Txt dosyasını kullanın. Botlar, her ziyaretlerinde internet sitenizin kök dizininde bu dosyayı kontrol eder.

XML site haritaları: Bir XML site haritası ile arama motorlarına web sitenizdeki sayfalar, fotoğraflar ve videolar hakkında bilgi verin.

301 yönlendirmeleri: Eski URL’leri yeni ve daha alakalı URL’lere yeniden yönlendirerek hata sayfalarından mümkün olduğunca kaçının. Her zaman bir 301 (kalıcı) yeniden yönlendirmesi kullanın.

Tam nitelikli URL’ler: Göreli bir URL yerine “https:” ile başlayarak dahili bağlantıları eksiksiz olarak kaliteli hale getirin ve tarama problemlerini önleyin.

Yapılandırılmış veri işaretleme: Yapılandırılmış veriler (“şema”), arama motorlarının bir web sayfasındaki içeriğin ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur. Schema.Org’dan işaretleme eklemek, ne tür bilgilerin sunulduğunu netleştirir ve gelişmiş arama sonuçlarına da yol açabilir.

Kanonik etiketler: Arama motorlarına, arama sonuçlarında bir URL’nin hangi sürümünü istediğinizi söylemek için kanonik öğeyi kullanın. Bu genelde muhtemel yinelenen içerik problemlerini çözmek için kullanılır.

Sunucu bakımı: Sitenize gelen ziyaretçiler için kötü bir kullanıcı bilgi birikimi oluşturan, oluşabilecek hataları gidermek için sunucu teşhis raporlarını düzenli şekilde kontrol edin ve ele alın. Ayrıca, güvenlik nedenleriyle tüm eklentilerin tutarlı bir biçimde güncellendiğinden emin olun.

Silo oluşturma: İlgili web sayfalarını, insanların nasıl arama yaptığına bağlı şekilde hiyerarşik kategorilerde gruplayarak internet sitenizin içeriğini yapılandırın. Bu teknik esasında teknik SEO ve sayfa içi SEO arasında oturuyor, çünkü her iki tür kabiliyeti de kullanıyor. SEO silo oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinin.

Sayfa İçi SEO Nedir?

Sayfa içi SEO, web sayfalarını yukarıdan aşağıya optimize etme uygulamasıdır. İkili amaç, sayfalara arama sonuçlarında görünme şansı vermek ve internet sitesi ziyaretçileri için çok daha iyi bir kullanıcı bilgi birikimi yaratmaktır.

Sayfa içi SEO’nun gerçekleştirilmesiyle ilgili bazı şeyler şunlardır (ayrıntılı bir liste değil)

Kaliteli içerik: EAT’ye layık nitelikli içerik oluşturun. Bu, herhangi bir içerik oluşturmadan önce keşfetmeye değer büyük bir adımdır.

İçerik uzunluğu ve okunabilirlik: Arama sonuçlarında en üst sıradaki sayfalara göre kaç kelime yazacağınızı ve hangi okuma seviyesinde yazmanız gerektiğini bilmek, rekabet etmenin anahtarıdır.

Meta veriler: Sayfa başına benzersiz meta etiketler yaratmak için çaba gösterin. Başlık ve açıklama, potansiyel bir ziyaretçinin arama sonuçlarında internet sitenizin girişine bakarken gördüğü ilk şeyler olabilir. Benzer şekilde, meta veri, bir arama motorunun bir web sayfasında karşılaştığı ve onlara sayfanın ne hakkında olduğunu dile getiren ilk şeylerden birisidir.

Anahtar kelime optimizasyonu: Anahtar Kelimeleri içeriğe doğru biçimde entegre ettiğinizden emin olun. Daha fazla bilgi için, bir WordPress eklentisinin içerik optimizasyonuna nasıl yardımcı olabileceği hakkındaki yazıma bakın.

Başlık etiketleri: Doğru biçimlendirilmiş başlık etiketleri oluşturun. Bir makale içerisindeki başlık etiketleri, bir web sayfasındaki alt bölümleri farklılaştırır. Ziyaretçiler tarafından daha kolay okunmasını sağlar ve ayrıca arama motorlarına bir sayfada hangi konuların ele alındığını bildirir.

Görsel optimizasyonu: Google Görseller gibi arama sektörlerinde görünürlük kazanmanıza yardımcı olmak için görseller dahil web sayfalarınızın tüm öğelerini optimize edin . Bu hemde en temel arama sonuçlarında görünürlüğü artırır. Ve her fotoğrafa bir alt özelliği eklediğinizden emin olun. Engelli Amerikalılar Yasası (ADA), tüm web sayfalarının görme engelliler için bunu yapması gerektiğini belirtir.

Yapılandırılmış veriler: Ziyaretçiler ve arama motorları için daha kolay anlaşılır hale getirmek için web sayfanızdaki bilgileri yapılandırın. Buna, HTML tabloları, madde işaretli listeler, sıralı listeler, üstte bir içindekiler tablosu ve bir TL; DR (“çok uzun, okumadı”) özeti kullanma gibi şeyler dahildir. Bu öğeler, internet sitenizin ön plana çıkan snippet’ler için sıralamasına da yardımcı olabilir.

Neden Her İkisine de İhtiyacımız Var?

İyi bir SEO stratejisi hem sayfa içi hem de teknik SEO’ya odaklanır. SEO için sıfırdan oluşturulmuş bir site, arama motorlarının sayfaları kolaylıkla tarayabilmesini ve dizine eklemesini sağlayacaktır. Kaliteli, optimize edilmiş içerik yayınlayan bir site, iyi bir kullanıcı bilgi birikimi yaratacak, bağlantılar kazanacak ve sonuçta arama sonuçlarında çok daha iyi yerlerde olacaktır.

Sonuç

Tam SEO stratejinizin bu temel yönlerinin her ikisi de etkilidir. Birincil şey, web sitesi düzenini mantıklı ve anlaşılır tutmak ve ziyaretçilerin deneyimini zenginleştirmek için yüksek kaliteli çalışma ve içerik sağlamaktır.

SEO stratejilerinizin biraz çalışmaya ihtiyacı olduğunu biliyorsunuz, ancak daha iyi sonuçlar almak için bunu nasıl yapacağınız konusunda bir uzmana ihtiyacınız varsa bu gün danışabilirsiniz. İletişim

ŞİMDİ ARA