Teknik SEO Nedir? Technic SEO’nun Bilmeniz Gereken 5 Yönü

Teknik SEO Nedir? Teknik SEO’nun Bilmeniz Gereken 5 Yönü

Arama motoru optimizasyonu (SEO) gelişmeye devam ediyor ve geçmiş seneler kanıt olarak görülebilir. Sürekli mevcut Google güncellemelerine, sosyal etkiye ve yapay zekaya ilave olarak Google, aramayı daimi olarak genişletiyor.

Teknik SEO
Teknik SEO

Ve evet, Teknik SEO karmaşık olabilir, ancak teknik açıdan söz konusu olduğunda temel felsefelerden bazıları seneler içinde pek değişmedi.

Her şey önemlidir ve iyi bilinen “içerik kraldır” sözüne göre, ilgi çekici içeriğin daima bir öncelik olması gerektiğine şüphe yoktur. Dahası, mobil arama ve yerel arama için optimizasyon geride bırakılmamalıdır. Günümüzde, çevrimiçi incelemeler ve sosyal ağ da çok önemli bir rol oynamaktadır.

Yıllar boyunca, tüm güncellemeler Google’ın başından itibaren vurguladığı şeyi pekiştirdi: Çevrimiçi bilgi arayan kişiler için kullanıcı deneyimini iyileştirme.

SEO’nun teknik yönleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Sayfa İçi Optimizasyon nedir?

Sayfa içi optimizasyon, web sayfanızi ve çevrimiçi varlığınızı meydana getirirken yapmanız gerekli olan her şeyi içerir. Bu taktikler web sayfanız kurulduktan sonra uygulanabilir, bu sebeple internet sitesi geliştirme konusunda ileri seviyede bilgi sahibi olmanız gerekmez.

Öyleyse, bu tekniklerden bazıları arama motorlarında sıralamasını yükseltmeye çalışanlar tarafından neden ihmal ediliyor?

Çünkü çoğu insanlar, Teknik SEO yöntemleri hakkında bilgi sahibi değil .

Bu blog gönderisinde, sayfa içi optimizasyonun bir parçasını oluşturan 5 teknik yönü ele alacağız. Bu, SEO’nuzun temelini oluşturabilir ve anlaşılması bir hayli kolaydır.

Teknik Arama Motoru Optimizasyonu 

Bir internet sitesinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) çok daha iyi sıralanmasına yardımcı olan şey, teknik SEO’nun bir parçasını oluşturan teknik yönlerdir . Bu ince ayarlar, bir web sitesini taranabilir ve en önemlisi arama motorları için anlaşılır şekle getirir.

Şimdi, muhtemelen zaten bildiğiniz iyi haberlerle başlayalım: Arama motorları, web’de bilgi bulmak ve göstermek için hala en yaygın kaynaktır. Bu sebeple, çabalarınızı web sayfanız için organik aramayı iyileştirmeye odaklamak, uzun sürede size fayda sağlayabilir.

İster Teknik SEO söz konusu olduğunda acemi olun, ister Google’a hakim olmak için en etkili yaklaşımları devamlı öğreniyor olun, temel SEO yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak önemlidir. Dahası, en son algoritma değişikliklerini anlamak, sizi web sitelerini “optimize etmeye” çalışanların çoğunun önüne koyar.

1. Meta Etiketler

Bir meta etiket, web sayfanıza verdiğiniz pek çok etiketten herhangi birisidir. Birkaç farklı meta etiket var, ancak sadece en yaygın olanlardan bahsedeceğiz.

Bu meta etiketler, internet sitenizin genel bilgilerini tutar ve dizine eklendiğinde her sayfanın en iyi biçimde nasıl ele alınacağına karar vermek için kullanılır. Arama motorlarının internet sitenizin sayfalarının adını anlamasına yardımcı oldukları için gereklidirler.

Meta etiketlerinizin ayrıntılı, güvenilir ve güncel olduğundan emin olmak iyi bir uygulamadır. Ayrıca, yinelenen etiketler sıralamanıza zarar vereceğinden, her sayfanın kendi meta etiketlerine sahip olduğundan daima emin olun.

Meta etiketlerinizi bulmak, kullanmış olduğunuz içerik yönetim sistemine bağlı şekilde kolay olabilir. Yoast gibi bir eklenti seçebilir ya da internet sitesinin koduna direk olarak erişim sağlamayı başaran bir sayfa düzenleyicisine razı olabilirsiniz.

Meta Başlığı

Meta başlıkları tartışırken genel bir kural, başlık etiketinizin yedi kelimeden fazla olmadığından ve en fazla 60 karakter içerdiğinden emin olmaktır. Bu, bir Google başlığı olarak görüntülenen maksimum karakter sayısıdır. Başlığınız daha uzunsa, Google arama sonuçlarında göründüğünde eksiksiz olarak gösterilmeyebilir.

Meta Açıklaması

Meta açıklamalar, başlığın altındaki arama sonuçlarında görüntülenen kısa metin parçacıklarıdır. Bunların hem arama motorları (anahtar kelime hedefleme) hem de kullanıcı amacı için optimize edilmesi gerekir.

Bu meta açıklamalar 155-160 karakter arasında olmalıdır. Artık cep telefonlarında arama yapan daha fazla insanla 120-130 karakter bile yeterli. Bu açıklamaların Google’ın sıralaması üstünde daha düşük bir etkisi vardır, ancak genel optimizasyon çabalarınıza ve tıklama oranını artırmanıza yardımcı olur.

Açıklamanız, kullanıcıların neleri okuyacağını ve sayfanıza tıkladıklarında öğreneceklerini doğru bir biçimde açıklamalıdır.

2. Robots.txt Dosyası

Robots.Txt dosyalarından bahsettiğimizde, arama motorları tarafından taranmasını istediğimiz ve istemediğimiz internet sitesinin içeriğinden bahsediyoruz.

Bunlar, web sayfalarının kök dizininde bulunmaktadır ve bir arama motoru örümceğinin indekslediği sitenizin hangi bölümlerini kontrol etmek dilerseniz kullanılır. Örümceğin, söz gelimi hassas ve kişisel hesap bilgileri içerebilecek belirli bölümleri endekslemesini önleyebilirsiniz.

Googlebot bir robots.Txt dosyası bulamazsa, tüm siteyi taramaya devam eder – bu sebeple sitenizin taranabilirliğini ve sıralamasını iyileştirir.

3. Başlık Etiketleri

Başlıklar bir sayfa için son derece önemlidir. Okuyucunun sayfanın içeriğini okumadan gözden geçirmesine izin verir ve uygun biçimde optimize edilirse, kullanıcı başlığın altında aradığını bulabilir.

Bu başlıklar temel olarak bir web sitesindeki metni vurgular ve en önemli anahtar kelimelerinizi buna göre h1 ve 2 etiketlerine dahil etmek iyi bir uygulamadır.

4. SSL Sertifikaları

Bir internet sitesini tıkladığımızda, adresi genelde https ya da http ile başlar. İlki olan https, sitenin güvenli olduğunu gösterir.

Siteniz için bir SSL sertifikası almanız iyidir, çünkü Google siteleri “kontrol etmeyi” ve güvenli görülmedikleri takdirde onları cezalandırmaya başlayacağını bilir.

SSL , Secure Socket Layer’ın kısaltmasıdır ve dünyanın bilgisayar ağlarında dolaşırken hassas bilgileri korumak için kullanılır. Bu sertifika, özellikle kredi kartları gibi hassas bilgilerle çalışıyorsanız, web sitenizi korumak için gereklidir.

5. Site Haritaları

Bir site haritası, sitenizdeki tüm sayfalara ya da daha önemli olduğunu düşündüğünüz sayfalara erişim sağlar. Arama motorlarını web sayfanızı çok daha hızlı taramaları için güçlendirirler ve SEO çabalarınızda size çok yardımcı olabilirler.

Site haritalarını düşündüğümüzde aklımıza XML site haritaları gelir. Bu haritalar, bir arama motoru botu web sayfanızı taradığında, site haritanıza dahil edilen bağlantıyı görecek şekilde gereklidir. Arama motoru tarayıcısı bu site haritasını okuduğunda, site haritasında listelediğiniz web sayfanızın bağlantılarını dizine eklemeye başlayacaktır. Harika, değil mi?

Ve endişelenmeyin – web sayfanız için bir XML site haritası oluşturmak hiç de zahmetli olmamalıdır. Web’deki birkaç bedava dağıttığı program, bir XML site haritası oluşturmanıza yardımcı olabilir. Bitirdikten sonra, site haritanızı Google Arama Konsolu özelliğine yüklemeden önce yapmanız gerekli olan tek şey sunucunuza yüklemektir.

Teknik SEO Sonuç

Bu blog gönderisinde, web sitenizi arama motorları için optimize ederken aklınızda bulundurmanız gerekli olan SEO’nun en önemli 5 teknik yönünden bahsettik.

SEO yolculuğunuza başladığınızda, önemli olan ilerlemenizi takip etmek ve daima sitenize yardımcı olabilecek yeni SEO tekniklerini dahil etmektir.

Bazılarını uygulamaya koymaya çalışmazsanız, sıralama sonuçlarınız ve internet sitesi trafiğiniz çok daha iyi olmayacaktır. Tavsiyemiz okumak, öğrenmek ve yapmak olacaktır!

Kesin olan bir şey var – uzun süreli hedeflerinizi aklınızda tutarsanız, yeni algoritmalar ve engeller ne olursa olsun arzu ettiğiniz sonuçlara ulaşacaksınız. Sonuçta, SEO sonuçları bir günde görülmez. Tıpkı pratik yapmak gibi zaman alır. İyi şanslar!