SEO

Tek Sayfalık Web Sitesi İçin SEO Optimizasyonu

Tek sayfalık web siteleri, yani tek sayfalık web siteleri, her SEO’nun kabusu. Elbette güzeller ve müşterinin ihtiyaç duyduğu her şeyi sunuyorlar, ancak optimize etmek çok zor çünkü kıt kaynaklarla tek bir belgede birçok anahtar kelimeye odaklanmanız gerekiyor.

Bir sayfalık bir belgeyi optimize etmeyi planlıyorsanız, web sitenizi Google arama motoru sıralama sayfasının en üstüne taşımanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

NEDEN TEK SAYFALIK BİR BELGE TASARLAYALIM?

Her şeyden önce, birçok kişi neden ilk başta tek sayfalık bir web sitesine sahip olmak isteyesiniz diye soruyor.

Sebepler o kadar çok değil ama varlar. Örneğin, şirketiniz iş danışmanlığı gibi yalnızca bir hizmet veya bir ürün sunuyorsa , tüm önemli bilgileri tek bir yere koyduğunuzda boş kalacak çok sayıda sayfa tasarlamak sizin için çok fazla olur, değil mi?

Deneyimlerden bahsetmişken, tek sayfalık web siteleri, yalnızca tek bir kampanyaya odaklanan, sokaklarda verdiğiniz broşürden veya sosyal medyadan insanları çektiğiniz bir asansör konuşması işlevi görebilir . Bu durumda, net bir planınız varsa ve pazarlama ekibiniz her şeyi iyi idare ettiyse, onu kullanmanızda bir sakınca yoktur.

Zaman aleyhinize giderse, sonuna kadar tasarlayın. Tek sayfalık web sitelerinin tasarlanması ve geliştirilmesi çok daha kolaydır ve katlanarak daha ucuzdur. Ayrıca, bakımı daha kolay olacak ve önemli güncellemelerin yapılması gerektiğinde acı çekmeyeceksiniz.

Ve tek sayfalık bir web sitesi tasarlamanın dördüncü nedeni, güzel görünmeleri olabilir . Ancak, parıldayan her şey iyi değildir. Tasarımcılar oldukça harika tek sayfalık sayfalar oluşturabilseler de, doğruyu söylemek gerekirse optimize etmeleri çok zordur çünkü genellikle çok yavaş olurlar ve kolayca sıralanamazlar.

Kirli işe başlamadan önce (yani tek sayfalık web sitelerinin optimizasyonu ), ihtiyacınız olup olmadığına veya şirketinizin çok sayıda sayfaya ihtiyaç duyup duymadığına karar vermelisiniz. Pek çok SEO’nun onları önermediğini unutmayın (bazıları SEO için kötü olduklarını bile söyleyebilir), bu nedenle Google’dan trafik almayı planlıyorsanız iki kez daha iyi düşünün.

TEK SAYFALI WEB SİTELERİ İÇİN SEO

Tasarım sürecine girmeden önce, bir web sitesi planlamanın gerekli olduğunu aklınızda bulundurmanız gerekir . Sistematik olmanız ve hangi anahtar kelimelerin sıralanmasını istediğinize karar vermeniz ve web sitenizin birçok anahtar kelime için sıralama yapabileceği fikrinden tamamen kurtulmanız gerekir.

Sağlıklı miktarda içerik olmadan sitenin parlama şansı olmayacak, bu nedenle kapsamlı bir anahtar kelime araştırması yapmanız ve yalnızca birkaçını seçmeniz gerekecek .

1. BÖLÜMLER VE ANAHTAR KELİMELER

Anlamsal arama çağında, bir sayfayı optimize ederken anahtar kelime alaka düzeyinin en önemli şey olduğu bir sır değildir. Anahtar kelimelerinizin tümü tek bir bölüme sıkıştırılmamalı, ancak kullanıcının CTA’ya ulaşmasına yardımcı olacak bölümlere dağıtılmalıdır.

Tasarımcılar genellikle sayfa ziyaretçisini istenen bölüme götürecek bir üst menü oluşturur. Gezinme öğeleri optimize edilmeli ve sizi anahtar kelimelerinize götürmelidir. Anahtar kelime eşlemesinin devreye girdiği yer burasıdır. Yoast’taki meslektaşlarımız, her anahtar kelime için “bir <div> veya <bölüm> oluşturarak ilgili içeriği gruplandırmanızı ve buna uygun bir kimlik atamanızı önerir. Bir bölüm tüylü köpekleri kırpmakla ilgiliyse, kimlik olarak tüylü köpekleri kullanın, çünkü bu, söz konusu bölümün bilgileri gibi olacaktır. O sayfadaki dahili bağlantılarınız example.com /#trim-hairy-dogs adresine bağlanacaktır. Bu kurşunu akıllıca seçin. “örnek . com / # trim – kıllı – köpekler . Bu kurşunu akıllıca seçin. “

Ek olarak, tek sayfalık web sitelerinde, ‘sayfa başına yalnızca bir h1 etiketi’ kullanmak zorunda olma kuralını unutabilirsiniz. Örneğin, Link Assistant her bölüm için bir h1 etiketi oluşturmanızı önerir, çünkü “tek sayfalık bir belge olması durumunda, bir HTML belgesindeki birkaç sayfayı taklit etmeye çalışıyoruz. Dolayısıyla, bir dizi H1 etiketi, içerikte bir ayrımı gösterebilir. […] Bu durumda birden fazla H1 de anahtar kelime optimizasyonu için bir fırsat sunar. Ancak, bölüm başına birden fazla H1 etiketi kullanmayın. “

Ve tabii ki, istediğiniz anahtar kelimeler için görüntüleri ve içeriğin kendisini optimize etmeyi unutmayın .

2. SAYFA HIZI

Tüm web sitesi içeriğiniz tek bir sayfada olacağından, sonuçta sayfa aşırı kalabalık ve çok ağır olabilir. Arama motorları sitenizin hızlı yüklenmesini gerektirdiğinden, kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz (özellikle mobil cihazlar için ) ve sayfa yükleme süresini azaltmanız gerekecektir .

İçin sayfa hızını artırmak , sen vb, CSS ve JavaScript dosyaları birleştirmek istekleri HTTP sayısını azaltmak, boş görüntü src elemanları, optimize görüntüleri önlemek (gibi jpg, uygun resim biçimi kullanmalı)

3. SON TEKNOLOJİ İÇERİK

Ve sonuncusu, ama en az değil, içeriktir. Genellikle statik olan tek sayfalık bir web sitesi yaptığınız için, onu daha uzun süre alakalı hale getirmeniz gerekir. Bu nedenle, onu şımarık ve güncel tutmanız gerekir. Sayfanızın belirli terimler için sıralanmasına yardımcı olun ve zaman zaman web sitesi içeriğini değiştirin ve hala yapabileceğinizi rekabete gösterin!

EKSTRA İPUCU: ANALYTİCS

Peki, sayfanızın başarılı olup olmadığını nasıl anlarsınız? Sonuçları değerlendirin! Uygulamak Google Analytics, her bölüme kodu ve sonucu size göreceksiniz. Google Developers blogunda, tek sayfalık uygulama takibi konusunda size yardımcı olacak harika bir makale var , o halde dalın.

Şimdi size geri dönelim. Daha önce hiç tek sayfalık bir web sitesini optimize ettiniz mi? Bu tekniklerden bazılarını zaten kullandınız mı? Yoksa zaten sisteminiz var mı? Aşağıdaki yorumlar bölümünde bize her şeyi anlatın.

Bir yorum yapın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonŞİMDİ ARA