SERP Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

SERP analizi, en üst sıradaki web sitelerinin bu kadar iyi konumlarda olmak için ne yaptığını (ve onları geçmek için neler yapabileceğinizi) keşfetmek için arama motoru sonuç sayfalarını keşfetme sürecidir.

Web siteniz, dijital pazarlama stratejinizin önemli bir parçasıdır.

Sadece müşterilerin markanızla ilk temas noktası olduğu için değil, aynı zamanda Google aramalarında üst sıralarda yer almanızı sağlayacak SEO’nun temel kaynağı olduğu için. 

Ancak birçok pazarlamacı, web sitelerinin performansını nasıl izleyeceklerinden ve SEO’larını ve sıralamalarını iyileştirme fırsatlarını nasıl bulabileceklerinden emin değil. 

Bir yol, bir SERP analizi yapmak ve içeriğinizi analiz sonuçlarına göre optimize etmektir . 

Peki SERP analizi tam olarak nedir? Birini nasıl çalıştırırsınız ve hangi araçlar size yardımcı olabilir? 

Bu makale, size SERP analizi ve SEO stratejilerinin çok yönlü bir resmini vermek için bu soruları ve diğerlerini yanıtlayacaktır.

SERP Analizi Nedir?

SERP, “Arama Motoru Sonuç Sayfası” anlamına gelir – bir Google arama sorgusu gönderildikten sonra oluşturulan sonuç sayfaları. 

SERP, en üst sıradaki web sitelerini, sorgular için ücretli reklamları ve birazdan tartışacağımız diğer belirli SERP özelliklerini görüntüler. 

SERP analizi, alakalı anahtar kelimeler için sıralama fırsatlarını değerlendirmek ve rakiplerinizi geride bırakmak için en üst sıradaki web sitelerini inceleme sürecidir . 

Belirli anahtar kelimeler ve aramalar için en üst sıradaki web sitelerini inceleyerek, en üst sıradaki sayfaların en yüksek konumlara nasıl ulaştığını ortaya çıkarabilir ve içeriğinizin aramalarda nasıl görüntülendiğini görebilirsiniz. 

Daha önce de belirtildiği gibi, içeriğin arama motoru sonuç sayfasında yalnızca geçmişin mavi bağlantılarının ötesinde görüntülenmesinin farklı yolları vardır. 

Google, arama sorgularına ilgili bilgileri sunmak için başka SERP özellikleri geliştirmiştir. Bunlar şunları içerebilir:

Öne Çıkan Snippet’ler

Öne çıkan snippet’ler, arama yapan kişinin mevcut sıralama bağlantılarından herhangi birine tıklamasına gerek kalmadan soruyu hızlı bir şekilde ele almak için Google sonuç sayfasının üst kısmında görüntülenen bir web sayfasından kısa alıntılardır. 

Öne çıkan snippet’ler, aşağıdaki düzenlerde biçimlendirilme eğilimindedir: 

  • Tanımlar
  • Paragraflar
  • Listeler
  • “İnsanlar da Soruyor” Açılır Listeleri
  • İşlemler
  • Tablolar

Bilgi Panelleri

Bilgi paneli, kişileri, yerleri, kuruluşları veya nesneleri aradığınızda görünen bir bilgi kutusudur. 

Çeşitli kaynaklardan otomatik olarak bilgi üretirler ve genellikle resimler, tanımlar ve bağlantılar içerirler. 

Bilgi panelleri, yalnızca Google algoritmasının saygın bir kaynaktan gerçek olarak belirlediğini görüntüler ve arama konusunun algoritmanın uygun bulduğundan bir anlık görüntüsünü vermesi amaçlanır.

Video Karuselleri

SERP’deki bir video carousel, mobil kullanıcıların hızlıca kaydırabileceği, kayan liste benzeri bir sonuç olarak görünecektir. 

Listedeki her seçenek, videonun küçük resmi, başlığı, yükleyicisi ve videonun barındırma sitesini içeren bir kutu olarak biçimlendirilir.

Haritalar

Haritalar, konumlar, işletmeler veya yerel SEO sorgularıyla ilgilenen aramalar için SERP’de otomatik olarak oluşturulur . 

Harita, masaüstü düzenlerinde ekranın sağ tarafında veya bir mobil cihazda ilk özellik olarak oluşturulur ve konumun veya alanın bir haritasını, incelemeleri, ilgili bağlantıları, coğrafi bilgileri ve konum özelliklerini içerecektir.

Görüntü Paketleri

Google, bir arama sorgusunu ele almanın en iyi yolunun görsel bilgi olduğuna inandığında, tıpkı bir video karuselinde olduğu gibi, SERP’de bir resim paketi görüntülenecektir. 

Bu görseller genellikle sayfanın üst kısmında bir satırda veya organik sonuçlar arasında bir blok olarak görüntülenir ve genellikle Google Görseller sekmesine bir bağlantı içerir.

SERP Analizini Nasıl Yaparsınız?

Artık SERP’in ne anlama geldiğini ve bir SERP analizinin işinize nasıl fayda sağlayabileceğini anladığımıza göre, analizinizi yapmak için atmanız gereken adımlardan bahsedelim. 

SERP analizine yaklaşmanın birkaç farklı yolu vardır , ancak her seçenek aşağıdakileri içermelidir.

1. Anahtar Kelime Araştırmasını Başlatmak

İçeriğinizin arama sorguları için rakiplerinize göre nasıl sıralandığını kontrol etmeden önce, hangi anahtar kelimeleri hedeflediğinizi ve şu anda nerede sıralandığını anlamanız gerekir. 

Mevcut anahtar kelimelerinizi derleyin ve ayrıca sıralamak istemediğiniz ve hedeflemek istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesini yapın. 

Sektörünüzde hitap edebileceğiniz anahtar kelimelere dikkat edin ve ürün ve hizmetlerinizle alakalı anahtar kelimeler bulun. 

Ayrıca, bulunduğunuz yere ve şirket adınıza atıfta bulunan anahtar kelimeleri de aklınızda bulundurmalısınız.

2. Arama Amacının Belirlenmesi

Her anahtar kelimenin bir arama amacı vardır ve bu amacın ne olduğunu belirlemek SERP analizinizin bir sonraki adımı olacaktır. 

Anahtar kelime listelerinize bir göz atın ve bu anahtar kelimeyi kullanan bir araştırmacının hangi bilgileri bulmak istediğini düşünmeye çalışın. 

Bir kullanıcının aramasının arkasındaki mantığı belirledikten sonra, SEO ve dönüşüm oranlarınızı iyileştirmek için bu soruları yanıtlamak için içeriğinizi optimize edebilirsiniz.

3. Rekabet Analizi Yapmak

SERP analizinizin büyük bir kısmı, rakiplerinize kıyasla nerede ve nasıl sıralandığınızı karşılaştırmaktır. 

Yetkili rakiplerinizin çoğu, belirli arama terimleri için üst sıralarda yer almaya çalışıyorsa, sayfalarınızın diğerlerinin üzerinde görünmesini sağlamak zor olabilir. 

Wikipedia veya Quora gibi kaynakların nerede sıralandığını kontrol edin ve sektörünüzdeki liderlerin de hedeflemek istediğiniz anahtar kelime için üst sıralarda olup olmadığına bakın. 

Ayrıca, anahtar kelime için en çok görüntülenen içeriğin adreslerini görebilir ve içeriğinizin konuları özgün bir şekilde ele alarak daha eksiksiz olduğundan emin olabilirsiniz. 

4. Sıralama Fırsatlarını Bulma

SERP analizinizden sonra hangi yöne gideceğinizi bilmek için gizli fırsatlarınızın nerede olduğunu anlamanız gerekecek. 

SERP sayfasında yukarı çıkabilecek anahtar kelimeleri sıralamaya bakın ve rakiplerinizin kullanmadığı anahtar kelimeleri bulmaya çalışın. 

Başka bir numara, anahtar kelime uzunluğuna bakmaktır. 

Kısa kuyruklu anahtar kelimelerin hepsinin yüksek zorlukları varsa, o zaman rekabetçi olmayabilecek uzun kuyruklu, daha spesifik anahtar kelimeler bulmaya çalışın . 

Bu anahtar kelimelerin yüksek düzeyde rekabet etme olasılığı daha düşük olmakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcıların arama motorlarına girdiği belirli sorguları da yanıtlayabilirler.

5. İçeriği Optimize Etme

Rekabet analizi bölümünde tartışıldığı gibi, en iyi sonuçlara tıklamalı ve sıralamak istediğiniz her bir anahtar kelime için rekabetinizin ne tür bilgiler paylaştığını görmelisiniz. 

İçeriğinizi daha eksiksiz ve alakalı olacak şekilde optimize etmek, yükselmenize ve kullanıcıların arama amacına daha iyi bir yanıt olmanıza yardımcı olabilir. 

Ayrıca içeriğinizi tutarlı bir şekilde değerlendirmeli, yeni bilgiler eklemeli ve en iyi SEO uygulamaları ve güncellenmiş anahtar kelimelerle mevcut metinlerinizi ve resimlerinizi geliştirmelisiniz. 

İçeriğinizi sürekli olarak geliştirerek, arama algoritmaları sayfalarınızı sürekli olarak tarar ve size daha üst sıralarda yer alma şansı verir.

SERP Derecelendirmeleri Nasıl Hesaplanır?

Anahtar kelimeler SERP sonuçları için birincil sıralama aracı olsa da, devreye giren birkaç faktör daha var. 

Bu diğer metrikleri akılda tutmak, SERP analiziniz sırasında size yardımcı olacak ve diğer optimizasyon alanlarını bulmanıza yardımcı olacaktır. 

Analizinize dahil edilecek metrikler şunları içerir: 

  • Sayfada Geçirilen Zaman.
  • Backlink Sayısı.
  • Web Sitesi Yetkilisi.
  • Çıkma Oranı.
  • Tıklama Oranı.
  • Sayfa Hızı.
  • Dönüşüm oranı.

Birinci Sayfaya Çıkmanıza Yardımcı Olabilecek En İyi 4 SERP Aracı

Bir SERP analizi yapmak, bir pazarlamacı için çok zor bir görev gibi görünebilir. 

Neyse ki, SERP analiziniz sırasında size yardımcı olabilecek birçok SEO ve SERP aracı var.

1. Moz Pro SERP Analiz Aracı

Moz, etrafındaki en iyi SEO araçlarından birini sunar ve Moz Pro SERP Analiz Aracı, aşağıdaki gibi metrikleri analiz etmenize yardımcı olur: 

  • Potansiyel.
  • Fırsat.
  • Alan Kurumu.
  • Sayfa Yetkilisi.
  • Zorluk.

2. SEMrush Konum Takip Aracı

SEMrush, arama sıralamaları ve rakip analiz raporları oluşturarak SERP analizine yardımcı olan bir Konum İzleme Aracına sahiptir. 

Ayrıca ayrıntılı anahtar kelime analizlerini inceleyebilir ve anahtar kelime aramalarınızı düzenleyebilirsiniz.

3. SERP Denetleyicisi

SERP Checker , rakibinizin SERP pozisyonları hakkında bilgi toplamanıza yardımcı olan bir rakip analiz aracıdır. 

Ayrıca izlemek istediğiniz metrikleri yönetebilir ve kendinizle karşılaştırmak istediğiniz SERP sonuçlarının konumunu özelleştirebilirsiniz.

4. Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini

Ahrefs Anahtar Kelime Explorer aracı size SEO rakiplerin üst düzey ölçümleri incelemek ve onların geçmiş performansına geçmiş verileri sağlar sağlar. 

Ayrıca, anahtar kelimelerinizin zorluğu ve her arama sorgusu için tıklama verileri hakkında bir fikir edinebilirsiniz.

Özet: Tüm Yollar SERP analizine Çıkar

SERP analizi, Google’ın önemli SEO verilerini nasıl okuduğunu ve web sayfalarının arama sonuçları sayfasında nasıl görüntülendiğini hangi öğelerin etkilediğini anlamak için önemli bir araçtır. 

Bir SERP analizi, yalnızca kendi içeriğinizdeki boşlukları görmenizi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda SEO stratejinizi geliştirmek için gidilecek yerleri söyleyerek rakiplerinizi geride bırakacak ve optimize edecek yerler bulmanıza yardımcı olur.

SEO planınız hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? 

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x