SEO

SEO’nun Önemini Patronunuza Nasıl Anlatabilirsiniz?

SEO’nun Önemi Herhangi bir süredir SEO’da bulunduysanız, 404’lerden, yönlendirmelerden, geri bağlantılardan, örümceklerden, kanoniklerden ve yaptığınız şekilde indekslemekten kaçmış gibi görünmeyen başkalarıyla karşılaşmanız olasıdır. Bunun yerine, bu unsurlardan herhangi birini toplum içinde tartıştığınızda, muhtemelen karşılığında boş, kafası karışmış bir bakış elde edersiniz.

SEO’nun önemi nedir? SEO avantajları nelerdir? SEO’nun faydaları ve yararları nedir? Arama motoru optimizasyonu ne işe yarar? Küçük işletmeler için SEO niçin önemlidir? Bu yazımızda bu soruları yanıtlayacağız. Dijital çağda yaşıyoruz ve çoğu müşteri bir çevrimiçi arama yoluyla bir mağaza veya şirket buluyor. Küçük işletmelerin kendi pazarlarında rekabet edebilmeleri için, arama motoru optimizasyonu (SEO) şarttır, ancak avantajlar artan web sitesi trafiğinin ve iyileştirilmiş görünürlüğün çok ötesine geçmektedir. Aslında, SEO işinizi spesifik ve beklenmedik şekilde güçlü bir şekilde etkileyebilir.

Bu oldukça standart, ancak şirketinizdeki karar vericilerden aynı görüşü aldığınızda, bu daha çok sorun olabilir.

seo'nun önemi
SEO Ajansı

SEO, herhangi bir işletmenin başarısı için önemli bir bileşendir. Bununla birlikte, birçok küçük işletme sahibi ve CEO, SEO’ya dalma konusunda genellikle bilgisiz ve huzursuzdur. İhtiyaç duyduklarını bilirler, ancak nasıl çalıştığını bilmiyorlar veya büyük zaman taahhüdü ve değerini anlamıyorlar.

İster bir ajans için ister şirket içi bir pazarlama ekibi için çalışıyor olun, yöneticileri SEO bütçelerini artırmaya ikna etmeye çalışmak iyi bir zorluk olabilir. Bununla birlikte, SEO’nun önemini ve taktiklerinizin ve seçimlerinizin arkasındaki mantığı anlatmanıza yardımcı olabilecek bazı basit püf noktaları vardır.

1. Terminolojiyi Anlamalarına Yardımcı Olun

Her alanın kendi endüstri jargonu vardır. SEO endüstrisi de farklı değil. Muhasebeciler kapsamlı elektronik tabloları konusunda heyecanlanmaya başladıklarında gözleriniz kayması gibi, sektör dilini bozmaya başladığınızda başka bir departmandan biri kolayca kaybolacaktır.

Bu farkındalıkla SEO görüşmesine girmek, iyi bir başlangıç ​​noktası oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Hedef kitlenize SEO’nun temellerini öğretmek ve eğitmek için zaman ayırın ve her türlü jargon terimini açıkça tanımlayın. İlgili ölçümleri netleştirmek, tanımlamak ve tartışmak, izleyicilerinizin ne yaptığınızı ve neden yaptığınızı daha iyi kavramasına yardımcı olmak açısından da kullanışlı olabilir.

2. Neden Belirli Bir Harekete Geçtiğinizi Tam Olarak Açıklayın

SEO, perde arkasında gerçekleşen ve çoğu zaman anında sonuç vermeyen pek çok işi içerir .

İş dünyasındaki birçok insan, istedikleri zaman diliminde istedikleri sonuçları vermediği için SEO’ya güvenmekte zorlanıyor. Somut ölçütler olmadığında ve belirli bir zaman dilimi olmadığında patronu önerdiğiniz eylem tarzına ikna etmek zor olabilir.

seo'nun önemi

Neden bir şeyi yapmayı seçtiğinizi veya neden belirli bir karar verdiğinizi açıklarken, genel olarak büyük resmi veya hedefi aklınızda tutmaya ve hem ne yaptığınızı hem de neden yaptığınızı açıklamaya çalışın.

Örneğin, sitede yinelenen içerik salgını keşfettiyseniz, içeriği yeniden yazmaya veya odaklanmak istediğiniz gereksiz sayfaları yeniden yönlendirmeye hemen başlayabilirsiniz. Patronunuz daha sonra sizi bu konuda sorgulayabilir. Sonuçta, neden bu sayfaları rahat bırakmayasınız çünkü daha fazla içerik – hatta yinelenen içerik – sadece daha fazla teşhirdir, değil mi?

Bir SEO uzmanı olduğunuza göre, yinelenen içeriğin kötü bir fikir olmasının tüm nedenlerini biliyorsunuz. Ve bunu sorduklarında, eski bekleme mantığına geri dönebilirsiniz: “Çünkü Google bundan nefret ediyor.” Ancak bu, patronunuzun bilgi ihtiyacını karşılamak için yeterli değildir.

Bunun yerine, Google’ın nasıl çalıştığını, aynı içeriğin arama motorlarında kelimenin tam anlamıyla kendisiyle nasıl rekabet edeceğini ve “Google bundan hoşlanmıyor” dışındaki diğer tüm nedenleri biraz daha açıklayın. Onlara doğru yanıtları önceden yüklediğinizde soruları daha az olacaktır.

3. İzleyiciler için Doğru Açıklamayı Yapın

Kuruluşunuzun büyüklüğüne bağlı olarak, çeşitli izleyicilerle düzenli toplantılarınız olabilir. BT departmanından pazarlama departmanına ve yönetim ofisine kadar olan kişiler neler olup bittiğini ve SEO’nun neden önemli olduğunu bilmek isteyecektir .

BT çalışanları, teknik ayrıntıların yanı sıra çözülmesi gereken düzeltmeleri veya hataları bilmek ister. Pazarlama departmanı, SEO’nun doğru kitleyi web sitesine nasıl çektiğiyle daha çok ilgilenecektir ve yönetici liderliği, şirketin alt çizgisini artırdığı sürece SEO planınızın ne olduğu hakkında daha az ilgilenecektir.

SEO planınız için daha yüksek destek ve satın alma istiyorsanız, hedef kitlenizi tanımanız gerekir. Ardından sunumunuzu “onların dilini konuşacak” şekilde biçimlendirebilirsiniz.

Örneğin, BT personeli ile bir toplantı, web sitesini daha mobil uyumlu hale getirmek için belirli teknik uygulamaların nasıl gerekli olacağını gerektirebilir. Liderlikle benzer bir toplantı, SEO planınızın ihtiyaç duyacağı zaman ve kaynaklar, açacağı fırsatlar ve planın başarılı olması durumunda ortaya çıkabilecek potansiyel yatırım getirisi hakkında tartışmaları içerebilir.

4. Belge, Belge, Belge

SEO hakkında pek bir şey bilmeyen başkalarıyla konuşurken, pek çok boş bakışlar ve alaycı yorumlar alabilirsiniz. Tek bildikleri, onların cehaletinden yararlanıyor ve bir şeyler uyduruyor olabilirsiniz.

Bu nedenle SEO stratejinizi, raporlarınızı ve başarı iddialarınızı yedeklemek için belgelere ve verilere ihtiyacınız var. Yine, izleyici için en yararlı ve ilginç olacak belirli ölçütlere odaklanmak önemlidir. Açıklamanızı basit tutun ve SEO jargonunu sınırlayın.

5. Kişisel ve SEO Güvenilirliğinizi Oluşturun

Yöneticilere SEO’nun gücünü kanıtlamak zor olabilir . Ciddiye alınmanız da sizin için zor olabilir.

Liderliğin sizi dinlemesi için kendi güvenilirliğinizi nasıl oluşturursunuz?

Bölümünüzde lider olmakla başlar. Şirket adına makaleler yazın, müşterilerin şirketin web sitesi içeriğinde sahip olabileceği soruları yanıtlayın ve nasıl yapılır kılavuzları gibi değerli sektör kaynakları sağlayın.

Yukarıda bahsettiğimiz gibi, SEO çabalarınızın şirketin kârlılığını artırmaya nasıl katkıda bulunduğunu göstermek için tüm bunları belgelemeniz gerekir. Bunu başarmak için aşağıdakileri deneyebilirsiniz:

Organik arama trafiğinden gelen dönüşüm verilerini kaydedin ve bu sayıları gelire eşitleyin. Google Analytics ve Google’ın Arama Konsolunda kurulum yapın , böylece iletişim formlarından ve e-ticaretten elde edilen geliri, liderlik ve pazarlama departmanına hitap edecek şekilde izleyebilirsiniz .

Rakiplere kıyasla ne durumda olduğunuzu rapor edin. Şu anda en iyi 10 anahtar kelime için şirketinizi yenen 5-10 rakibin listesini derleyin ve bu anahtar kelimelerin veya terimlerin ortalama aylık arama hacminin ne olduğunu gösterin. Bu kayıp fırsatları göstermek, herhangi bir yöneticiyi SEO çabalarınızı desteklemeye ve desteklemeye teşvik etmek için yeterli olabilir.

CEO’lar SEO’yu Nasıl Görüyor?

Birçok işletme yöneticisi, SEO’nun şirketlerinin başarısının çok önemli bir bileşeni olduğunu bilir. Ancak, SEO’nun nasıl çalıştığını bilmiyor veya umursamıyor olabilirler.

Bu yüzden birisinin bunu kendileri için yapmasını istiyorlar.

Bununla birlikte, bunun ya da bunun ne kadar iyi olduğu ve rekabeti sudan çıkardığı konusunda gün boyu onları araştırabilirsiniz ve sizin coşkunuzla aynı fikirde olmayacaklar.

Yine, sadece şirketin alt çizgisini önemsiyorlar.

Bazı CEO’lar biraz SEO bilgisine sahiptir ve temelde nasıl çalıştığını anlar. Gayretli coşkunuzu dizginlemek ve onları tüm istatistiklerden ve sayılardan korumak hala iyi bir fikirdir. Aşina oldukları SEO konularına değinebilir, ancak çok derine inme dürtüsünden kaçının. İlgilenebilecekleri kadarıyla, yoğun programları var ve SEO’ya giden kaynakların işe yarayıp yaramadığını bilmek istiyorlar.

Bununla başa çıkmanın en iyi yolu, kampanya başlamadan önce bazı açık anahtar performans göstergeleri üzerinde anlaşmaktır. Yana SEO zaman alır , aylık check-in toplantılarda da liderlik haberdar ve yavaş yavaş ama sürekli bu KPI doğru hareket olduklarını güvence tutmak için iyi fikir.

Bir SEO girişimi için destek almak zor olabilir. Arama motorlarının doğasını ve işleyişini anlamayan başkalarıyla iletişim kurmak da sinir bozucu olabilir. Hedef kitlenizi tanımak, SEO’nun değerini kanıtlamak ve stratejinizin başarılarını yedeklemek için her zaman verileri kullanmak, bu zor ve sinir bozucu konuşmaların daha başarılı olabilmesinin yollarından bazılarıdır.

Bir yorum yapın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonŞİMDİ ARA