SEO Stratejinin Başarısız Olmasının 12 Nedeni

SEO Stratejininin Başarısız Olmasının 12 Nedeni

SEO stratejinin başarısız olmuyor çünkü Google bunu sizin için ortaya çıkardı veya bazı gizemli cezalardan muzdarip olduğunuz için.

Web sitenizin organik SERP’lerde ilerlememesinin kontrolünüz dışındaki faktörlerden kaynaklandığını açıklamak cazip gelse de, gerçek şu ki SEO kampanyalarının başarısız olmasının çok daha sıradan nedenleri var.

Aşağıdaki listeye bir göz atın ve “bash Google” kervanına atlamadan önce bunları kendi kampanya hayal kırıklıklarınıza uygulayın!

1) Eski Taktikler Kullanıyorsunuz

SEO her gün değişiyor çünkü Google ve diğer arama motorları sürekli olarak algoritmalarını güncelliyor. Dolayısıyla, SEO’nuzun çalışmadığını düşünüyorsanız, kullandığınız taktiklere bir göz atın ve bunların güncel olup olmadığını görün.

İşte 2019’da modası geçmiş SEO taktiklerinden bazı örnekler:

  • İçerik Makineleri . Doğru. İçerik pazarlamasının artık işe yaramadığını söylemiyorum, ancak gönderi başına 5 dolara büyük miktarlarda düşük kaliteli içerik çıkarmak artık işe yaramıyor. Kullanıcılarınızın önemli sorularını ele almıyorsanız, Google’ın sayfanızı SERP’lerde göstermesini beklemeyin.
  • Yalnızca Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler . Belirli bir uzun kuyruklu anahtar kelime için sıralanacak çok sayıda küçük sayfa oluşturuyorsanız, ezileceksiniz. Markalar zirveye çıktıkça , gökdelen tekniğini kullanmak  daha iyi bir taktiktir.
  • Anahtar Kelime Doldurma.  Bu uzun zamandır modası geçmiş durumda. Bir anahtar kelimeyi, yararlı bir bağlama yerleştirilmeden bir sayfada tekrar tekrar tekrarlıyorsanız, bu sadece yardımcı olamayacak, aynı zamanda size bir Google Cezası da verebilir.
  • Zayıf Bağlantılar Oluşturmak . Sadece link satın alamazsınız. Yüksek kaliteli ve yetkili bir kaynaktan olmalılar. Aşağıdaki 7 numarada, iyi bir bağlantının nasıl göründüğünü ve kötü olanı tartışacağız.

2) Web Sitesi Kullanıcı Deneyiminiz (UX) Kötü

SEO, site içi hilelerden ve gelen bağlantılardan daha fazlasıdır. 2019’da Google’ın dikkatini çekmek için müşterilerinizin web sitenizi sevmesi gerekir.

Dolayısıyla, SEO’nuz başarısız oluyorsa, sitenizin kalma süresini kontrol edin. Ortalama bir müşteriniz web sitenizde en az 10 dakika geçirirse, Google sizi kitlesi yalnızca 10 saniye kalan rakibinizden çok daha yukarıda sıralar.

Kullanıcı deneyiminizi artırmanın süper kolay yollarından bazıları şunlardır:

  • Site Hızını Artırın . Bir Amazon sayfasının yüklenmesi için geçen her saniyede 1,6 milyar dolarlık satış kaybettiğini biliyor muydunuz ? Bu nedenle, sayfa yükleme sürenizi hızlandırın! Bu çok kolay bir galibiyet, yapmamak aptalca görünebilir. Sitenizin hızını, Google’ın geliştirdiği , ücretsiz olan PageSpeed ​​Insights adlı bir aracı kullanarak kontrol edebilirsiniz .
  • SİTE HIZI GÖRÜNTÜ
  • Daha Fazla Medya Kullanın.  Web sitenizde herhangi bir etkileşimli veya ilgi çekici görsel yoksa, SEO çabalarınız zarar görecektir. Beyaz alandan yararlanmanın yanı sıra videolar, resimler ve çizelgeleri dahil etmek, kullanıcı deneyimini artırmaya yardımcı olur (bu da bekleme süresini iyileştirir).
  • Başlıklarınızı Optimize Edin . Makale başlığınız, sayfanın neyle ilgili olduğunu açıklamalıdır, bu nedenle Los Angeles’taki En İyi 10 Fırın adında bir başlığa sahip olmayın  ve ardından Los Angeles’taki en iyi on unlu mamulü açıklayan bir makaleyi okuyucunun tıklamasını sağlayın. Onlara vereceğinizi söylediğinizi tam olarak verin.

Web siteniz müşteriler yerine Google için optimize edilmişse, tüketiciler yanlış nedenlerle içinde bulunan siteleri filtrelemek için altıncı bir hisse sahip olduklarından, bu üç faktörden herhangi birine ulaşmak için mücadele edeceksiniz. Unutmayın, tüketicileriniz Google’dan değil sizden satın alıyor!

3) Analytics ve Hedef İzleme Yüklü Değilsiniz

Web sitesi analitiğini kurmaya bile zahmet etmediyseniz, SEO kampanyanızın başarısız olmasına nasıl şaşırabilirsiniz ?! Analiz ve hedef izleme programları, sitenizde neyin işe yarayıp neyin yaramadığını belirlemeniz için ihtiyacınız olan tüm bilgileri verir.

Google Analytics  ve Google Arama Konsolu kurulumuyla başlayın . Google Analytics’i nasıl kuracağınızdan emin değilseniz bu kılavuza göz atın.  Search Console’u nasıl kuracağınızı bilmiyorsanız işte bununla ilgili bir kılavuz.

Bunu yaptıktan sonra, bu öğeleri Google Analytics’te izlediğinizden emin olun :

  • Yeni veya tekil ziyaretçi dönüşümü
  • Gelen trafik kaynakları
  • Ziyaret başına etkileşim (sayfa / oturum)
  • Geri dönen ziyaretçi dönüşümü
  • Ziyaret başına değer
  • Çıkma Oranı
  • Potansiyel müşteri oluşturma maliyetleri (dönüşüm başına maliyetler)
  • Çıkış sayfaları
  • Sayfa görüntülemeleri
  • Ortalama oturum süresi

Bu bilgilerin yokluğunda çalışmak, dikiz aynası olmadan araba sürmeye benzer – önceki seçimlerin mevcut performansınızı nasıl etkilediğini görmek için geçmişe bakana kadar kampanyanızın neden başarısız olduğunu bilemezsiniz!

Bu nedenle, Google Analytics hesabınızdan yararlandığınızdan emin olun. Kendinizi rahat hissettiğinizde, işinizi büyütmek için gelişmiş ayarlar ve diğer harika araçlar hakkında da bilgi edinmeye başlayabilirsiniz.

4) Sektörünüz Çok Rekabetçi

Rekabetçi finans ve sağlık endüstrilerinde, daha iyi kurulmuş rakipleri arasında iyi bir yer edinmeye çalışırken yıllarca fişten çekebilirsiniz, ancak – ne yazık ki – çabalarınızın karşılığını asla göremeyebilirsiniz. SEO’nuzun başarısız olduğunu düşünseniz de sorun, SEO’nun büyümek için kullanabileceğiniz bir taktik olmaması olabilir.

Yani bu, havlu atıp SEO’ya unut deme zamanının geldiği anlamına gelmez mi? Tam olarak değil. Yine de iyi optimize edilmiş ve samimi ve yararlı bir kullanıcı deneyimi sunan kaliteli bir web sitesine sahip olmanız gerekir.

Hala tüm bunları yerine getirmeniz gerekiyor, ancak şimdi düşüncenizi “SEO başarımın anahtarıdır” dan “SEO, başarıyı geliştirmeye başlayabileceğim bir platform” a kaydırmanız gerekiyor.

SEO Optimizasyonu
SEO Optimizasyonu

Artık kullanıcı dostu bir web siteniz olduğuna göre, bazı içerik pazarlamalarını blog gönderileri, podcast’ler, videolar vb. Şeklinde uygulayabilirsiniz.

Önceden tonlarca trafik elde etmek için bir web sitesini SEO için optimize edebiliyordunuz, ancak şimdi aslında sıralamak için müşterinizin kahramanı olmanız gerekiyor. İyi haber şu ki, sadık bir takipçi oluşturduğunuzda, sürekli olarak yeni potansiyel müşteriler oluşturma konusunda endişelenmenize gerek kalmayacak.

5) Çok Anahtar Kelime Odaklısınız

Büyük markalara karşı rekabet ediyor olsak bile, süper spesifik uzun kuyruklu bir anahtar kelime hakkında bir sayfa açıp çok kısa sürede sıralamayı görebiliyorduk.

Hala bunu yapıyorsanız, SEO’nuzun başarısız olmasına şaşmamalı. 2019’da bu değişti. Şimdi, gönderiniz ne kadar spesifik olursa olsun, her zaman zirveye çıkan büyük markalar.

Markalar zirveye çıkacak. Bunu kaç kez duydun? Bil bakalım ne oldu? Bu doğru!

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için sıralamaya odaklanıyorsanız, acı çekeceksiniz. Elbette, “satılık mavi kadın ayakkabıları” anahtar kelimesi hakkında harika bir makaleniz olabilir ve hatta başlığınız tam olarak eşleşebilir. Ancak bu, onun için rütbe alacağınız anlamına gelmez.

Bu anahtar kelime için SERP’ye bakın. Sonuçların hiçbiri tam olarak eşleşmiyor. Bunun yerine Google, büyük markaları göstermeyi seçer.

Anahtar kelime
Anahtar kelime

Peki  büyük bir marka olmak için ne yapabilirsiniz?  İşte bunu yapmanın birkaç yolu:

  • Harika İçerik Üretin . Müşterilerinizin sorduğu tüm soruları eksiksiz, güncel ve kişisel bir tarzda cevaplayabilirseniz, markanızı büyütmenize yardımcı olacak bir takipçi edinme konusunda çok fazla sorun yaşamazsınız.  Sonsuz muhteşem içerik parçaları oluşturmak için  içerik filizlendirme tekniğimizi kullanmayı deneyin .
  • Daha Büyük Markalarla İlişkilendirin . Bu, endüstri liderlerinin sitelerine konuk göndererek, podcast’inizde bir etkileyiciye sahip olarak veya diğer yaratıcı yollarla yapılabilir. Eğer teklif edecek eşit bir ticaretiniz yoksa (zamanlarını kaybetmek istemeyebilirler), bunu o kişi için nasıl değerli kılabileceğinizi düşünün. Onlara ücretsiz içerik pazarlaması sunabilir misiniz? Neyi iyi yapıyorsun
  • Harika Bir Hikaye Anlatıcı olun . YouTube hissi  Tim Schmoyer, Growth Everywhere podcast’inde bir takipçi kitlesi  oluşturmanın en iyi yolunun süper ilişkilendirilebilir hikayeler anlatmak olduğunu paylaştı . Rakiplerinizde daha iyi SEO veya daha derinlemesine bir rehber olsa bile, hedef kitlenizle daha güçlü bir bağ kurabilirseniz, onları yine de yenebilirsiniz.

6) Hedef Anahtar Kelimeleriniz Yeterli Arama Hacmi Almıyor

Anahtar kelime arama hacmini doğru ölçmek zordur, ancak bu, onu hiç ölçmemeniz gerektiği anlamına gelmez! Size SEO’da ne zaman başarısız olduğum hakkında bir hikaye anlatayım (bunu Marketing School’da da dinleyebilirsiniz ).

Işık şovları hakkında bir web sitesi oluşturmak istedim, bu yüzden onu kurdum ve “ışık gösterisi videoları” terimine girdiğinde henüz bir aylıktı. Ama tahmin et ne oldu? Hiç trafik almadı!

Neden? Çünkü kimse “ışık gösterisi videoları” terimini aramıyordu. Kimse hakkında konuştuğunuz şeyi aramıyorsa, en şaşırtıcı içeriğe sahip 8.000 kelimelik bir blog gönderinizin olması önemli değil.

Kullandığınız SEO taktikleri başarısız olmayabilir. Yöneticilerinin aradığı yüksek sıralamalar, normal kullanıcılar tarafından aranmayan anahtar kelimelerden geldiği için birçok kampanya başarısız oluyor. Bu sorgular için SERP’lerin en üstüne atlamak kolay olabilir, ancak bu üst sıralamaların gerçek trafiğe dönüşmesini istiyorsanız, hedeflediğiniz anahtar kelimelerin her birinin web sitesi hedeflerinizle tutarlı bir arama hacmine sahip olduğundan emin olun.  kampanyanız üzerinde çalışmaya başlamadan önce .

Ancak, yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimelerin genellikle çok yüksek bir anahtar kelime zorluk puanı vardır, bu nedenle düşük arama hacimli anahtar kelimelere bağlı kalmak daha iyi değil mi?

2021’da, oldukça zor bir anahtar kelime olsa bile, yüksek hacimli bir anahtar kelimeyi hedefleyen süper kapsamlı bir rehber oluşturmanız daha iyidir. Eğer gerçekten ayrıntılıysa, o zaman yüksek zorluk derecesine sahip anahtar kelimeyi getirmese bile bazı anahtar kelimeler için sıralama yapmalıdır. Gönderinizi yaklaşık altı ay içinde tekrar ziyaret edin ve hangi anahtar kelimelerin takılıp kaldığını görün. Ardından, bunları yükseltmek ve bu anahtar kelimeler için yeniden optimize etmek için bir içerik yenileme stratejisi kullanmayı deneyin.

7) Yanlış Bağlantıları Oluşturuyorsunuz

Evet, bağlantı kuruyorsunuz. Bu harika. Ancak Panda ve Penguin güncellemelerinin ardından, lütfen istediğiniz eski bağlantıları kuramayacağınızın farkında olmak önemlidir.

Satın almak için kullandığınız “10$ ‘a 10.000 bağlantı” promosyonları? Dışarı. Eski sitelerinizi SERP’lerin en üstüne çeken spam profil bağlantıları? Ayrıca dışarı.

İşte kaçınmanız gereken bazı bağlantı taktikleri:

  • Bağlantı Dizinleri . Google aptal değil. Yüzlerce başka bağlantı içeren bir dizine yerleştirilmiş bir bağlantıya değer vermez.
  • Altbilgilerdeki Bağlantılar . Size harici olarak altbilgiden bağlantı veren bir web siteniz varsa, bu size zarar verebilir. Bu türden çok sayıda bağlantı veya diğer spam içerikli bağlantılar görürseniz, bunları Google Arama Konsolunuzda reddetmekten çekinmeyin ( bunun nasıl yapılacağına ilişkin talimatlar burada ). Ancak Google, “Çoğu durumda, Google ek rehberlik olmadan hangi bağlantılara güvenileceğini değerlendirebilir, bu nedenle çoğu sitenin bu aracı kullanması gerekmeyecektir.”
  • NoFollow Bağlantıları . Birisi bağlantınızı bırakırsa ve ardından “takip etmezse”, web siteniz maalesef fazla bir destek almayacaktır. Konuk gönderisi yapmadan önce bağlantınızın takip edilip edilmeyeceğini sormanız önemlidir. Bir bağlantının izlenip izlenmediğini nasıl kontrol edersiniz? “NoFollow” Chrome uzantısını indirmeniz yeterlidir  ; tüm nofollow bağlantıları kırmızı renkte kutuya gelir.
  • Düşük DA Web Sitesi . Düşük etki alanı otoritelerine sahip web sitelerinden çok sayıda bağlantınız varsa, bu sizi mutlaka incitmez, ancak web sitenizi de tam olarak artırmaz. Bağlantılar oluşturuyorsanız ve bir web sitesinin DA’sını kontrol etmek istiyorsanız, Google’ın SERP’lerinde  görmenizi sağlayacak MozBar Chrome uzantısını indirin.
  • Alakasız Konu . Pastaneciyseniz ve web sitenize Apple’dan (elektronik mağazası) işaret eden bir bağlantınız varsa, bu size yardımcı olmayacaktır. Neden? Elbette harika bir savcıları var ve ünlüler, ancak konular tamamen farklı olduğundan Google’ın sizi fırıncılık alanında büyük bir otorite olarak görmesine neden olmayacak.
  • Karşılıklı Bağlantılar . Ahrefs tarafından yapılan bir araştırma , en üst sıralarda yer alan sayfalar arasında karşılıklı bağlantılar yaygın olsa da, bunun genellikle bir sektörde doğal olarak meydana gelen bir şey olduğunu gösteriyor. Bununla birlikte, karşılıklı bağlantılar gerçekten Google’ın kurallarına aykırıdır ve bu nedenle, “Bana bağlantı verirseniz, size bağlantı veririm” gibi e-postalar göndermekten her ne pahasına olursa olsun kaçınılmalıdır.

Oyunun adı artık yüksek kaliteli, doğal görünümlü bağlantılardır, bu nedenle gerekli zamanı ayırmaya istekli değilseniz (veya bunu yapması için başka birine ödeme yapmazsanız), SEO kampanyalarınız sonunda başarısız olduğunda şaşırmayın.

8) Bağlantı Metninizi Aşırı Optimize Ediyorsunuz

Tüm SEO uzmanlarının kalbe alması gereken bir başka Penguen sonrası ders, aşırı derecede optimize edilmiş bağlantı metnine karşı yasaklamadır. Bugünlerde kabul edilebilir optimizasyon seviyesi hakkında kesin ve hızlı bir kural olmamasına rağmen, bağlantı metninizin% 50’sinden fazlasında SEO anahtar kelimelerini kullanmak iyi bir fikirdir. Ve o zaman bile, arama motorlarının web sitenizi ve SEO kampanyanızı manipülasyon için kullanmasını önlemek için kullandığınız belirli anahtar kelimeler büyük ölçüde değişmelidir.

9) Hedef Kitlenizi Anlamıyorsunuz

Pek çok web yöneticisi, SEO’yu SERP’lerde iyi sonuçları garantilemek için belirli eylemlerin gerçekleştirildiği “adım adım” bir süreç olarak düşünürken, iyi SEO çok daha nüanslıdır.

Aslında, iyi SEO, hedef kitlenizin kim olduğunu ve çevrimiçi olarak ne aradıklarını sağlam bir şekilde anlamakla başlar. İdeal müşterilerinizi samimi ve kişisel olarak tanımak, hedeflenecek uygun anahtar kelimeleri ve arzu ettiğiniz sonuçları elde etmek için doğru SEO tekniklerini seçmenin anahtarıdır. En sevdiğiniz SEO aracından yalnızca birkaç veri noktasını toplamak, kampanyanızın başarılı olmasını sağlamak için gereken tüm resmi size vermeyecektir.

Peki müşterinizi nasıl daha iyi tanıyabilirsiniz?  İdeal müşterilerinizin etrafında birkaç alıcı kişi oluşturun (genellikle, ürünlerinizi satın alan birden fazla “tür”e sahip olmalısınız).

10) Sosyal Medyayı Kullanmıyorsunuz

SEO kampanyalarınızın bir parçası olarak sosyal medyayı kullanmıyorsanız, isteyerek cahil olursunuz. Google sıralama algoritmalarında sosyal paylaşımlara ve göreceli kullanıcı yetkisine verilen göreceli ağırlık her geçen gün artıyor, bu da bu güçlü sitelere yatırım yapmamaya karar verdiyseniz kaçırdığınız anlamına geliyor.

Ama Google’ı bir dakikalığına bir kenara bırakalım. Nisan 2019 itibarıyla Bing, arama trafiğinin yaklaşık %24’ünü kontrol etmektedir ve sosyal medya onlar için doğrudan bir sıralama faktörüdür. Dolayısıyla, sosyal medya hesabı olmadan masada çok fazla arama trafiği bırakıyor olabilirsiniz.

Sosyal medya ayrıca marka arama hacmini artırmaya da yardımcı olur. İnsanlar sosyal medya gönderinize tıklamasalar bile, onu hatırlayıp geri dönüp Google’a dönebilirler.

11) Müşterilerinizi Görmezden Geliyorsunuz

Müşterilerinize hizmet vermeyi dışlamak için SEO’nun peşinde koşmak felaket için bir reçetedir.

Müşterilerinizin web sitenizle etkileşime girme ve sosyal alanda markanız hakkında konuşma şekli size SEO stratejilerinizde kullanmanız için muazzam miktarda değerli bilgi verebilir – ancak bunu yalnızca dinlerseniz yapacaklardır!

Bu belirli öğelerin her biri hem dahili hem de harici bağlantı kurma kampanyalarınızda hedeflediğiniz anahtar kelimeleri belirleyebileceğinden, insanların markanızı tanımlamak için kullandıkları anahtar kelimelere ve web sitenizde gezinme yollarına özellikle dikkat edin.

12) Sabırsız oluyorsun

Ne yazık ki, SEO sonuçları bir gecede gerçekleşmez. Bir seferde iyileştirmeler görmeden haftalarca veya aylarca fişe takabilirsiniz, yalnızca sıralamanızı SEO başarısını deneyimleme umudundan vazgeçmeden hemen önce birkaç basamak atlatmak için.

SEO faaliyetlerinizin ne zaman karşılığını alacağını tahmin etmenin bir yolu yoktur, bu da sabrın tüm SEO uzmanlarının ve web yöneticilerinin uygulaması gereken bir erdem olduğu anlamına gelir. Beklediğiniz zaman aralığında sonuçları görmeseniz bile, yukarıda açıklanan en iyi uygulamalardan uzaklaşmaya devam edin. Er ya da geç, sonuçlarınız ödüllendirilecektir.