SEO Rakip Analizi Nedir? Başarınız İçin Neden Önemlidir?

Nerede durduğunuzu bilmiyorsanız, rakiplerinizi geride bırakmak zor olacaktır. Ancak, her şeyi doğru yaptığınızı hissettiğinizde, daha yeni veya daha küçük bir rakip tarafından nasıl geride kaldığınızı merak etmek de nadir değildir.

Birçok işletme sahibinin fark edemediği şey, arama motorlarının kuruluşunuzu gerçek dünyada mutlaka deneyimleyemeyeceğidir. Bu yüzden çeşitli çevrimiçi faktörlere güvenmek zorundalar. Bu, ayrıntılı bir SEO rakip analizi gerçekleştirmenin, dijital pazarlama stratejiniz hakkında kararlar almanız için ihtiyaç duyduğunuz bilgileri size verebileceği yerdir. 

SEO Rakip Analizi Nedir?

Bir SEO rekabet analizi, rekabete karşı nasıl yığıldığınızı görmek için dijital pazarlama varlığınıza ayrıntılı bir dalış içerir. Şunları içerebilir:

  • SEO anahtar kelime rekabet analizi
  • En iyi içerik analizi
  • Anahtar kelime boşluk analizi
  • Rakip backlink analizi

Rakiplerinizi Neden Analiz Etmelisiniz?

Rekabet sağlıklıdır. Yeniliği teşvik eder ve rehaveti önler. Ancak, zirvede olduğunuzda daha eğlenceli olduğu kesin ve insanlar tam tersini yapmak yerine sizden en iyiyi nasıl elde edeceklerini bulmaya çalışıyorlar. 

Hedeflerinize ulaşıyor olsanız da olmasanız da, rekabetinizi analiz etmenin neden önemli olduğunu merak edebilirsiniz. Bu, birkaç nedenden dolayı değerli bir alıştırmadır:

  1. Neyi iyi yaptığınızı tanımlar. Genelde rakiplerinizden daha iyi yaptığınız bazı şeyler olacaktır. Onları tanımladığınızda, daha fazlasını yapabilir ve liderliğinizi genişletebilirsiniz. 
  2. Stratejinizdeki zayıf noktaları vurgular. Hiçbir SEO stratejisi kusursuz değildir. Rakiplerinizin ne yaptığına baktığınızda, kendi stratejinizdeki boşlukları tespit eder ve bu eksiklikleri gidermeye başlarsınız. 
  3. Hedef kitlenize ulaşmanın yeni yollarını sunar. Rakipler, sonuçlarınızı iyileştirmek için size harika fırsatlar sunan tamamen yeni taktikler kullanıyor olabilir. 

Basitçe söylemek gerekirse, rekabet analizi işinizin büyümesine yardımcı olacaktır. Çevrimiçi görünürlüğü iyileştirmenize ve kârlılık sonuçlarınızı artırmanıza yardımcı olacak yeni stratejileri belirlemek ve benimsemek için katalizör olabilir. 

Gerçek Rakipleriniz Kim?

İlginç bir şekilde, bir rakip analizinin işletmeniz için yapacağı ilk şeylerden biri, gerçek rakiplerinizin kim olduğunu belirlemenize yardımcı olmaktır. Bir sonraki kasabada arama motorlarına gerçekten hakim olan iş olduğunda, sokağın aşağısındaki adam olduğunu düşünebilirsiniz. 

Yalnızca “para anahtar kelimeleri” için sıralamaya odaklanırsanız, rekabet analiziniz inanılmaz derecede çarpık olacaktır. Gerçekte, birçok kişi yerel ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler arar ve bir işletme bu terimler için sıralanırsa bir pazara hakim olabilir.  

Rakip analizinize başlamadan önce, alıcı kişiliğinize ve hedef pazara yakından bakın . Büyük kutu mağazaları ve Pinterest gibi genel siteler gibi bazı işletmeleri hariç tutmak ve bunun yerine hedef kitleniz için gerçek rakiplere odaklanmak isteyebilirsiniz. 

SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Artık neden bir SEO rakip analizi yapmanız gerektiğini anladığınıza göre, çevrimiçi rekabetinizin net bir resmini elde etmek için atabileceğiniz bazı adımlar burada. 

1. Anahtar Kelime Boşluk Analizi

Rekabetçi anahtar kelime analizi olarak da adlandırılan anahtar kelime boşluk analizi, rekabetinizin iyi sıralandığı ancak sizin almadığınız değerli anahtar kelimeleri belirleme sürecidir. Rakibinizin web sitelerini analiz ettiğinizde, hangi anahtar kelimeler için üst sıralarda yer aldıklarını görün ve bunların kuruluşunuz için değerli terimler olup olmadığına karar verin. Değillerse, devam edin. 

Bu, hedef kitlenize ulaşmanın yeni yollarını keşfetmeniz için mükemmel bir fırsat. Yeni içerikle hedeflemeye başlamak için değerli anahtar kelime öbeklerinin bir listesini yapabilir ve sonunda rekabette üst sıralarda yer alabilirsiniz. 

2. En İyi İçerik Sayfaları

Rekabeti analiz ederken, içeriklerine de yakından bakmak isteyeceksiniz. Dijital SEO, ağırlıklı olarak kaliteli içeriğe dayanır, bu nedenle bu adım hayati önem taşır. 

Rakipleriniz tek bir içerik türüne mi bağlı yoksa çeşitlilik mi gösteriyor? Çoğunlukla yazılıysa, uzun biçimli parçalara mı yoksa sık sık kısa yazılara mı odaklanıyorlar? Hangi konuları kapsıyorlar? Aynı konulara bağlı kalırlarsa, bu size daha fazla kullanıcıya ulaşacak benzersiz içerik oluşturma fırsatları verebilir. Son olarak, rakipleriniz içeriklerinde uygun başlık etiketleri ve meta veriler eklemek gibi doğru SEO stratejilerini kullanıyor mu?

3. Web Tasarımını ve UX’i Analiz Edin

Ardından, rakibinizin web tasarımının kalitesini ve kullanıcı deneyimini kontrol edin. Organik arama motoru sıralamaları üzerinde önemli bir etkisi olan faktörler arasında site hızı, güvenlik ve mobil uyumluluk gibi şeyler bulunur . 

Rakibinizin sitesi ne kadar hızlı yükleniyor? Gezinmek kolay mı ve duyarlı bir tasarıma sahip mi? Site, faydalı ve ilgi çekici bilgiler sağlayarak değerli bir deneyim sağlıyor mu? Değilse, bir avantajınız olabilir. Ancak, rakibinizin sitesi tüm bu işaretleri alıyor ve sizin siteniz almıyorsa, yapacak bazı işleriniz olabilir. 

4. Backlink Profillerini İnceleyin

Rekabetçi bir SEO analizinin en önemli bölümlerinden biri, rakiplerinizin geri bağlantılarını nereden aldığını bulmak ve bilgileri kendi yararınıza kullanmaktır. 

Kaliteli geri bağlantılar, web siteniz için onaylar gibidir ve organik sıralamanıza yardımcı olabilirler. Bu, manuel olarak yapılması zor bir adımdır ve genellikle en iyi verileri çıkarmak için özel bir SEO aracı gerektirir.

5. Google My Business Listelerine Bakın

Günümüzde birçok işletme yerel bir kitleyi hedeflemektedir. Bu kategoriye giriyorsanız, rakiplerinizin Google My Business girişlerini size kıyasla ne kadar iyi kullandığını da analiz etmeniz çok önemlidir . 

Rakipleriniz listelerini doldurup optimize etti mi? Trafik çekmek için işletmeleri hakkında fotoğrafları ve ek bilgileri var mı? Son olarak, müşterileri çevrimiçi geri bildirim bırakmaya teşvik etmede ne kadar başarılılar? 

Rakiplerinize Karşı Nasıl Sıraladığınızı Öğrenmek İster misiniz?

Bunların hepsi iyi bilgiler, ancak işletmenizin derinlemesine bir SEO rakip analizi yapmak için zamanı olmayabilir. Neyse ki, yardımcı olabiliriz. Bağlantı Modeli, ana rakiplerinize karşı nasıl ayakta durduğunuzu size söyleyebilir ve işletmenizin dijital pazarlama stratejisini bir sonraki seviyeye taşımak için sonuç odaklı çözümler için önerilerde bulunabilir. Daha fazla bilgi edinmek için bugün bizimle iletişime geçin. 

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x