SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) yükselmek istiyorsanız, rekabetinizin nerede olduğunu ve hangi anahtar kelimeler için olduğunu öğrenmek için rekabetçi bir SEO analizi yapmanız faydalı olacaktır. Rakiplerinizin hangi alanlarda iyi performans gösterdiğini ve hangi fırsatları kaçırdığını bildiğinizde, kendi sıralamanızı yükseltmek için onların içgörülerini kullanabilirsiniz. SEO rekabet analizine proaktif bir yaklaşım, şunları anlamanıza yardımcı olur:

  • Anahtar kelime fırsatları nerede
  • Kullanıcıların belirli anahtar kelimeler için ne tür içeriklere yanıt verdiği
  • Alanınızdaki rakipler için hangi SEO stratejileri işe yarıyor?
  • Dönüşümler için optimize etmek için zamanınızı nereye odaklamanız gerekir?

SEO Rakip Analizi Nedir?

Basitçe söylemek gerekirse, rakip analizi SEO, ürününüz, hizmetiniz veya şirketinizle ilgili arama terimleri için SERP’lerde sizden daha üst sıralarda yer alan ilgili herhangi bir web sitesini belirleme sürecidir. Rekabetiniz için neyin işe yaradığını öğrenmek, bu bilgileri kendi SEO stratejinize uygulamanıza olanak tanır.

İşletmeniz, ürün geliştirmeden pazarlama stratejisine kadar her şey için rakip analizi yapmış olabilir. Ancak, ana işletme rakiplerinizin ana SEO rakiplerinizden farklı olabileceğinin farkında olmak önemlidir. Bu nedenle bir SEO rakip analizi, SEO stratejisi için dikkat etmeniz gereken markaları belirlemenize yardımcı olabilir.

SEO’da rakip analizinin faydaları ve nasıl etkili bir şekilde yürütüleceği hakkında bilgi edinmek için bu SEO rakip analizi kılavuzunu kullanın.

1. SEO Rakiplerinizi Belirleyin

Rekabetçi bir SEO analizinde ilk adım, rakiplerinizin kim  olduğunu öğrenmektir. SEO rekabet analizinizin bu aşamasının amacı, hedeflediğiniz arama terimlerine göre hedef rakiplerinizi analiz etmektir. Bu, aşağıdakiler dahil, kime karşı karşıya olduğunuz hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olacaktır:

  • Mevcut iş girişimleri
  • Hangi içerik onlar için trafik çekiyor?
  • Ürünlerini pazarda nasıl konumlandırıyorlar?

Çok sayıda rakiple uğraşırken, rekabet analizinin bu adımı göz korkutucu görünebilir. Explorer gibi teknolojinin feridkaplan.com.tr, alan adınızdaki tüm içeriğin rakiplerinize kıyasla nasıl performans gösterdiğine dair üst düzey bir görünüm sağlayabilir. Rakiplerinizin sizden daha iyi performans gösterdiği veya tam tersi olduğu konuları veya içerik alanlarını keşfedebileceksiniz. Buradan, içeriğinizin ilk adımda bulduğunuz eşitsizlikleri gidermek için daha iyi optimize edilebilecek alanlarını belirleyin. İletken gibi bir SEO platformu kullanıyorsanız, içeriğinizin büyük ölçekte nasıl performans gösterdiğini belirleme işlevselliği sağladığından emin olun. İçeriğinizi konulara, kişilere veya ürün girişimlerine göre kümelemenize izin veriyor mu? Bu bilgi, ilk olarak neyi ele almanız gerektiğine öncelik verdiğinizde kritik olacaktır.

2. Sıralamalarınızı ve İçeriğinizi SEO Rakipleriyle Karşılaştırın

Ardından, en büyük rakiplerinizi tanımak için hedef anahtar kelimelerinizi analiz etmek için zaman ayırın. En iyi anahtar kelime hedefleriniz için SERP’leri ölçeklendiren daha önce bilinmeyen birkaç rakip keşfedeceksiniz. Bu farklı rakip türlerini düşünün.

1. Doğrudan rakipler:  Bunlar, yaptığınız benzer hizmetleri/ürünleri/yazılımları sağlayan, bildiğiniz muhtemel rakiplerdir. Örneğin, bir tür pişirme aleti satan bir mutfak malzemeleri mağazası olduğunuzu varsayalım. Bu gadget’ı Google gibi bir arama motorunda aradığınızda, sonuçlarda muhtemelen o gadget’ın diğer perakendecilerinin açıldığını göreceksiniz.

2. İçerik oluşturucular/yayıncılar:  Bunlar, doğrudan rakibiniz olmayan, sizi geride bırakan markalar/web siteleridir. Bunlar haber kaynakları, Pinterest gibi sosyal medya siteleri, YouTube gibi içerik oluşturma siteleri veya bireysel blogcular olabilir. Pişirme gadget’ı örneğine geri dönersek, mutfak bloglarında veya çevrimiçi haber sitelerinde SERP’lerde bu tür gadget’lardan bahseden makaleler bulabilirsiniz.

Bu dolaylı rakipler, rekabet analizinizi yaparken hala göz önünde bulundurmaya değer. SERP’lerde rakiplerinizin sizi nerede geride bıraktığını ve hedeflediğiniz anahtar kelimeler için ne tür içeriğin performans gösterdiğini anlamalısınız.

Rakipleriniz olduğunu bildiğiniz şirketlere odaklanmak akıllıca olsa da, analiz için anahtar kelimeleri temel alın. Bu, içeriğinizle rekabet eden markaların, yayıncıların ve blog yazarlarının tam kapsamını belirlemenize olanak tanır. Bu şekilde, bu anahtar kelimeler için içerik sıralamasının türü hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Ayrıca, rakiplerinizin sizin için sıraladığı ama sizin olmadığınız anahtar kelimeleri bulmak isteyeceksiniz. Buna rekabetçi içerik boşluğu analizi denir . Bu bilgiyi kullanarak, yüksek değerli anahtar kelimeleri kendi SEO stratejinize entegre edebilirsiniz.

3. SEO Rekabetinde Öne Çıkabileceğiniz İçerik Fırsatlarını Keşfedin

(Güç, Zayıf Yönler, Fırsatlar) çerçevesini kullanarak SEO rekabet analizinize verdiğiniz yanıta yaklaşın. Görmek:

  • Rakiplerinizin güçlü yönleri
  • Zayıflıkları
  • Kendi sitenizde güçlü yanlarını çoğaltma ve zayıf yönlerinden yararlanma fırsatları
  • Rakiplerinizin sizden daha iyi performans gösterdiği yerler ve bu alanları iyileştirmenin yolları

Başarılı bir rekabet analizinin en büyük kuralı, hiçbir şeyi varsaymamaktır. SEO kampanyanızı üç ana kanaldan elde edilen somut gerçeklere dayandırın.

  • Kullanabileceğiniz veri kanallarını düşünün. Google Ads ve birden fazla arama motorunun “Öner” işlevini aynı anda sorgulayan bir web sitesi olan Soovle gibi araçları kullanarak rekabet ortamını analiz edebilirsiniz. Excel’i, büyük miktarda veriyi özetlemek ve trendleri araştırmak için kullanabilirsiniz. Gelişmiş SEO platformları, SEO rekabet analizini ve keşfini otomatikleştirerek, rekabet ortamınıza ilişkin içgörünüzü derinleştirebilir.
  • Sayfa dışı ve sayfa içi analizler yapın. Bu, rakiplerinizin geri bağlantılarını, bağlantı metinlerini, sosyal medya stratejisini, kullanılan araçları, içeriği ve sayfa sayfa trafik rakamlarını incelemeyi içerir. Rakiplerinizin geri bağlantılarını keşfettiğinizde, içeriğinize bağlantı verip vermediklerini görmek için aynı web sitelerine ulaşabilir, hatta sizinki için rakip bağlantılarını değiştirebilirsiniz. Hedef anahtar kelimeler için rakiplerinizin başarılı sayfa içi optimizasyon stratejilerini kendi sitenize dahil edebilirsiniz.
  • Rakibinizin pazarlama stratejilerini analiz edin. Bunlar, geçmiş ve mevcut dijital pazarlama programlarını ve bu pazarlama programlarının uygulanmasından önce ve sonra web sitesi trafiğindeki değişiklikleri içerir.

Rekabet ortamını analiz etmek tipik olarak çok fazla ön çaba gerektirir. SEO rakip analizi, SERP’ler oldukça dinamik olduğu için sürekli olarak tamamlanması gereken devam eden bir süreçtir. SEO rakip analizine ne kadar çok odaklanırsanız, kendi sıralamalarınızı yükseltme fırsatlarını kaçırmamanızı o kadar iyi sağlayabilirsiniz. 

4. Keşiflerinize Göre Mevcut İçeriği Oluşturun veya Optimize Edin

Anahtar kelimeleri keşfettiğinizde, rakipleriniz daha üst sıralarda yer alır, sitenizin optimize edilmesi gerekip gerekmediğini veya SEO için yeni içeriğe ihtiyacınız olup olmadığını belirlemek önemlidir . Sitenizde, arama motoru sonuçlarınızı engelleyebilecek yavaş site hızı veya bozuk bağlantılar gibi teknik sorunlar olabilir. Veya dönüşümler için optimize edilmiş yeterli yüksek kaliteli içeriğiniz olmayabilir.

Google’ın algoritması periyodik olarak değişir. Bir anahtar kelime için bu ay 1. sayfada yer alan sayfalar, bir sonraki sayfa iki veya daha kötü olabilir. Bu nedenle, sayfa sıralamalarını izlemek ve içeriği buna göre güncellemek, içeriğinizin ve SEO stratejinizin çok önemli bir parçası olmalıdır.

Sayfalarınızın hedef anahtar kelimeler için nerede sıralandığını analiz edin ve bulgularınıza göre mevcut içeriği optimize etme fırsatlarını arayın. Hedef anahtar kelimeler için 2. sayfada yer alan sayfalar, genellikle optimizasyon için en iyi fırsatlardır. Bu anahtar kelimeler, daha iyi optimize edildiklerinde ve sayfa 1’e ulaştıklarında daha fazla trafik oluşturma potansiyelleri yüksek olduğundan, “çarpıcı mesafe” anahtar kelimeleri olarak adlandırılır.

Hedef anahtar kelimeleriniz çarpıcı mesafenin çok dışında sıralanıyorsa, müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılayan yeni içerik oluşturmanın zamanı gelmiş olabilir.  İçerik kalitenizi artırmanıza yardımcı olması için  Yöneticinin İçerik Rehberini kullanabilirsiniz.

Yeni içerik oluştururken rakiplerinizin en iyi performans gösteren içeriğine bakın. Ardından, bir içerik parçasını daha iyi bilgilendirmek için daha yeni veriler kullanarak, daha fazla etkileşim yaratan görseller ekleyerek veya daha fazla sektör bilgisi veya orijinal araştırma kullanan konuyla ilgili daha derin bir dalış yaparak, önemli ölçüde iyileştirebileceğiniz yolları belirleyin. Ardından, yeni içeriğinizi rakiplerinizin hedeflediği benzer bir kitleye tanıtın.

Bu strateji size yardımcı olabilir:

  • Yeni ilgilenen bir kitleye ulaşın
  • Daha fazla siteye bağlanmanızı sağlayın; bunlardan bazıları, sitelerindeki daha iyi içerik parçanız için bir rakibin bağlantısını değiştirebilir.
  • Sizi alanınızda bir otorite olarak kurun

İster mevcut sayfaları optimize etmeyi ister yeni içerik oluşturmayı seçin, bu stratejiler Google SERP’lerinde daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olabilir.

SEO Sonuçlarını İyileştirmek için SEO Rekabet Analizi Yapın

SEO’da derin ve sürekli bir süreçle rakip analizi yapmak, SEO çalışmalarınızda size rekabet avantajı sağlayabilir ve temel işiniz hakkında fikir edinmenize yardımcı olabilir. İletken gibi gelişmiş bir SEO teknolojisi platformu , pazarlama teknolojisi cephaneliğinizde bir silah olabilir ve sektörünüzde size belirgin bir rekabet avantajı sağlayabilir.

Hala nereden başlayacağınızdan emin değil misiniz? İletken’in rekabetçi SEO analiz platformuna göz atın. Pazar payınızı kategori, cihaz türü, konum, sıralama konumu ve daha fazlasına göre takip edebilirsiniz. Rakiplerinizin en çok trafik çeken sayfalarını, sıraladıkları anahtar kelimeleri ve kendi SEO’nuzu geliştirmek için kullanabileceğiniz diğer eyleme geçirilebilir bilgileri görün.

Rakip Analizi Yürütmek İçin İletkeni Nasıl Kullanabilirsiniz?

İletken platformu, rekabetçi bir SEO analizi yapmanızı sağlayan bir iş akışına sahiptir.

SEO rakiplerinizin nerede başarılı olduğunu bulmak değerli olabilir, böylece onları kendi oyunlarında yenebilirsiniz. Rakiplerinizin hangi yüksek değerli anahtar kelimeleri kazandığını keşfetmek için bu SEO rekabet iş akışını gerçekleştirerek stratejinize rehberlik edin.

  • Görünürlüğü Ölçün > Pazar Payı yolunu izleyin.
  • İsterseniz, odaklanmak istediğiniz belirli bir kategoriyi göstermek için raporu filtreleyin.
  • Aşağıdaki tabloda, sütunu en yüksek pozitif değişikliğe sahip alanları gösterecek şekilde sıralamak için Sonuç Sayısındaki Değişiklik sütununun başlığını tıklayın.
  • Tablonun üst kısmındaki alanlar için, Sıralama Karşılaştırmaları sütunundaki Sıralamaları Görüntüle bağlantısını tıklayın. Sıra Karşılaştırmaları raporu, o alan için filtrelenmiş görünüyor.
  • Sıralama Karşılaştırmaları raporunda, bu alanla rekabet etmek için içerik stratejinize rehberlik etmek için kullandıkları anahtar kelimeleri inceleyin. Hangi anahtar kelimelere odaklanacağınıza öncelik vermenize yardımcı olması için bu anahtar kelimeler için aylık arama hacimlerini kullanabilirsiniz.
5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x