SEO Nedir ve Neden Önemlidir?

SEO Nedir ve Neden Önemlidir?

Arama motoru optimizasyonu, herhangi bir çevrimiçi işletmenin başarısı için önemlidir. Her web yöneticisi, SEO’nun ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve tüm web sitesi türleri için oluşturabileceği trafik potansiyelini anlamalıdır.

Bu SEO kılavuzunda şunları öğreneceksiniz:

SEO nedir?

SEO, Arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. Arama motorlarının organik sonuçlarında daha yüksek sıralamalar elde edebilmesi için web sitenizi optimize etmek için bir dizi kuraldır. Web sitenizin arama motorlarında görünürlüğünü artırmak ve daha fazla trafik almak için izlenecek süreçtir.

SEO’nun iki ana hedefi vardır. Birincisi, kullanıcıların çevrimiçi olarak neyi aradığını anlamanıza yardımcı olmaktır, böylece amaçlarını tatmin edecek yüksek kaliteli içerik oluşturabilirsiniz. İkincisi, arama motorlarının içeriğini bulabileceği, dizine ekleyebileceği ve anlayabileceği bir web sitesi oluşturmanıza yardımcı olmaktır.

Ek olarak, iyi SEO uygulamalarını takip etmek, bir web sitesini kullanıcı dostu, ve daha hızlı ve gezinmeyi daha kolay hale getirerek kalitesini artırmanın harika bir yoludur.

En önemli SEO görevleri aşağıdakilerle ilgilidir:

  • Ürün ve hizmetlerinizle ilgili olarak kullanıcıların aradıklarını belirleme
  • Kullanıcıları mutlu edecek içerikler yaratmak
  • Arama motoru tarayıcılarına ve algoritmalarına çeşitli SEO teknikleri ile doğru sinyalleri sağlamak

SEO, tüm sürecin bir dizi kurala (veya yönergeye), bir dizi aşamaya ve bir dizi denetime sahip olduğu için eksiksiz bir çerçeve olarak düşünülebilir.

SEO neden önemlidir?

Günümüzün rekabetçi pazarında, SEO pazarlaması her zamankinden daha önemlidir.

Arama motorları, sorularına cevaplar veya sorunlarına çözüm arayan her gün milyonlarca kullanıcıya hizmet vermektedir.

Bir web siteniz, blogunuz veya çevrimiçi mağazanız varsa SEO, arama motorlarından ücretsiz hedeflenmiş trafik almanıza yardımcı olabilir .

SEO önemlidir çünkü:

  • Arama motoru kullanıcılarının çoğunluğunun (% 70’ten fazlası – aşağıdaki grafiğe bakın), arama motoru sonuç sayfalarında (SERPS) ilk 5 öneriden birini tıklama olasılığı daha yüksektir. Bundan yararlanmak ve web sitenize ziyaretçi veya çevrimiçi mağazanıza müşteri kazandırmak için web sitenizin en üst konumlardan birinde görünmesi gerekir.
  • SEO sadece arama motorları ile ilgili değildir, aynı zamanda iyi SEO uygulamaları bir web sitesinin kullanıcı deneyimini ve kullanılabilirliğini geliştirir.
  • Kullanıcılar, arama motorlarına güvenir ve kullanıcının aradığı anahtar kelimeler için üst sıralarda yer alır, web sitesinin güvenini artırır.
  • SEO, web sitenizin sosyal tanıtımı için iyidir. Web sitenizi Google veya Bing’de arayarak bulan kişilerin sitenizi Facebook, Twitter veya diğer sosyal medya kanallarında tanıtma olasılığı daha yüksektir.
  • SEO, büyük bir web sitesinin sorunsuz çalışması için önemlidir. Birden fazla yazarı olan web siteleri SEO’dan doğrudan ve dolaylı olarak faydalanabilir. Doğrudan faydaları, organik trafikteki artıştır ve dolaylı faydaları, sitede içerik yayınlamadan önce kullanılacak ortak bir çerçeveye (kontrol listeleri) sahip olmaktır.
  • SEO sizi rekabette öne çıkarabilir. İki web sitesi aynı şeyi satıyorsa, arama motoru için optimize edilmiş web sitesinin daha fazla müşteriye sahip olma ve daha fazla satış yapma olasılığı daha yüksektir.

Yeni başlayanlar için SEO’ya giriş

İçin SEO başlayanlar yukarıdaki tanım karmaşık görünebilir.

Daha basit bir ifadeyle,  Arama Motoru Optimizasyonu , web sitenizi Google, Yahoo, Bing veya diğer arama motorlarının arama sonuçlarında en üst konumlara daha yakın görünecek şekilde iyileştirmenin bir yoludur .

Google’da bir arama yaptığınızda, geri dönen sonuçların görüntülenme sırası karmaşık algoritmalara dayanır.

Bu algoritmalar ( arama motoru sıralama faktörleri olarak da bilinir ), hangi web sayfasının birinci konumda, ikinci konumda vb. Gösterileceğine karar vermeden önce bir dizi kuralı hesaba katar .

Web sitenizi arama motorları için optimize etmek, size optimize edilmemiş sitelere göre bir avantaj sağlar ve daha yüksek sıralama şansınızı artırırsınız.

Arama Motoru Optimizasyonu sürecinin ana aşamaları nelerdir?

Yukarıda bahsettiğim gibi, SEO statik bir süreç değil, kuralları ve süreçleri olan bir çerçevedir.

Basitlik açısından SEO 3 ana türe ayrılabilir:

Teknik SEO : Teknik SEO ile arama motorlarının web sitenizi sorunsuz bir şekilde tarayabilmesini ve dizine eklemesini sağlayabilirsiniz.

Site İçi SEO : Sitenize ve içeriğinizi arama motoru dostu hale getirmek için uygulanacak kurallar.

Site Dışı SEO : Web sitenizi veya blogunuzu arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alması için tanıtmanın yolları.

Teknik SEO

SEO sürecindeki ilk aşama teknik SEO olarak adlandırılır. Adından da anlaşılacağı gibi, teknik SEO’nun bir web sitesinin gerçek içeriğiyle veya web sitesi tanıtım yöntemleriyle ilgisi yoktur.

Arama motoru tarayıcılarının işini kolaylaştırmak için yapılandırmanız gereken ayarlarla ilgilidir. Genellikle, teknik SEO’nuzu doğru bir şekilde aldığınızda, bununla tekrar başa çıkmak zorunda kalmayabilirsiniz.

Öte yandan, tarama ve indeksleme ile ilgili sorunlarınız varsa, sıralamanızı olumsuz yönde etkileyebilir.

Yerinde SEO

İkinci aşama Sayfa İçi SEO’dur. Sayfa İçi SEO  , öncelikle bir sayfada bulunan içerik ve diğer unsurlarla ilgilidir.

Teknik ve sayfa dışı SEO’nun aksine, sayfa içi SEO’nun ana odak noktası, arama motoru tarayıcılarına içeriğinizin anlamını ve bağlamını anlayabilmeleri için yeterli sinyal sağlamaktır .

Arama motorlarının bir sayfayı bir insan gibi okumadıklarını ve bu nedenle bir sayfanın neyle ilgili olduğunu anlamak için sinyaller aradıklarını unutmayın .

Bu aşamada web sitesi yapısı , SEO anahtar kelimeleri , başlık optimizasyonları, başlıklar, dahili bağlantılar, görsel SEO, yapılandırılmış veri işaretleme ve arama motorlarına doğru sinyalleri gönderebilecek diğer teknikler ile ilgileneceksiniz .

Doğru takip edilirse, sayfa içi SEO, bir web sitesinin veya blogun kullanılabilirliğini ve güvenilirliğini de artıracaktır.

İçerik optimizasyonunun sayfa içi SEO’nun bir parçası olduğunu, ancak bazen buna İçerik SEO’su adı verildiğini unutmayın.

Site dışı SEO

Üçüncü aşama Sayfa Dışı SEO’dur.

Değişikliklerin yanı sıra, web sitenizde (site içi SEO) yapabilirsiniz, böylece SERP’lerde daha üst sıralarda yer alır, web sitenizin sıralama konumunu iyileştirmenin diğer yolu site dışı SEO tekniklerini kullanmaktır.

Sayfa dışı SEO neden önemlidir?
Genel olarak, bir kullanıcı bir arama sorgusu yazdığında, arama motoru algoritmaları indekslerine bakar ve kullanıcıyı tatmin edebilecek en iyi sayfaları bulmaya çalışır .

İyi aday olan sayfalar, arama sonuçlarının ilk sıralarında görünür.

Sonuçlarda bir web sayfasının konumunu belirleyen faktörlerden biri, gelen bağlantıların (geri bağlantılar) sayısıdır.

Geri bağlantılar bir güven sinyalidir ve bağlantıların nereden geldiğine bağlı olarak sıralama konumunuzu büyük ölçüde etkileyebilirler.

Bağlantılar tanınmış ve güvenilir sitelerden geliyorsa sıralamanız olumlu yönde etkilenecektir.

Ücretli bağlantılar, makale dizinlerindeki bağlantılar, bağlantı çiftlikleri veya bir değişimin sonucu ise, sıralamanız olumsuz etkilenecektir.

Bağlantıları bu şekilde almak Google kurallarının ihlali anlamına gelir ve büyük olasılıkla bir Google Cezasına da neden olur .

Daha fazla bağlantı almak için ne yapabilirsiniz?

Bu çok güzel bir soru ve eminim ki bu cümleyi internette araştırırsanız yüzlerce farklı cevap alacaksınız.

Bağlantı oluşturmaya nasıl yaklaşılacağıyla ilgili bu makaleyi okuyabilirsiniz , ancak birincil odak noktanız bağlantıların nasıl alınacağı değil, web siteniz için nasıl kaliteli içerik oluşturacağınızdır.

İyi içerik size doğal bağlantılar sağlar ve bu da size yüksek sıralama ve trafik kazandırır.

Bağlantıları satın almaya veya kolay yoldan almaya çalışırsanız, geçici bir başarı elde edebilir ve ardından web sitenizin bir sonraki Google güncellemesinden sonra en üst sayfalardan kaybolduğunu görebilirsiniz.

SEO’nun nasıl çalıştığını öğrenmenin en iyi yolu nedir?

SEO’nun nasıl çalıştığını öğrenmenin en iyi yolu SEO alıştırması yapmaktır.

Farklı kavramları ve teorileri öğrenmenin yanı sıra, öğrendiklerin işe yarayıp yaramadığını öğrenmenin tek yolu, bir web sitesinde çeşitli SEO tekniklerini uygulamak ve sıralamalarınızı izlemektir.

Sıralamalarınız ve organik trafiğiniz artıyorsa, bu doğru yolda olduğunuz anlamına gelir. Değilse, SEO stratejinizi ve eylem planınızı gözden geçirmeniz gerekecektir.

SEO ve Dijital pazarlama arasındaki fark nedir?

Bazı insanlar bana sık sık “SEO, Dijital Pazarlama ile aynı mı?” Diye soruyor. Verebileceğim en basit cevap, SEO’nun Dijital Pazarlama cephaneliğinizde bulunan araçlardan biri olmasıdır.

SEO, normalde sosyal medya tanıtımı, PPC, içerik stratejisi vb.Gibi diğer şeyleri içeren genel Dijital Pazarlama kampanyanızın bir parçası olabilir.

İyi içerik, SEO ile veya SEO olmadan hala en önemli başarı faktörüdür

Arama motoru optimizasyonuna yönelik bu girişi kapatmadan önce, iyi içeriğiniz yoksa SEO’nun size yardımcı olamayacağını aklınızda bulundurmalısınız.

Başka bir deyişle, çok iyi olmayan içeriğe sahip bir web sitesini SEO yapmaya çalışırsanız, başarılı olma şansınız (uzun vadede) minimumdur.

Öte yandan, iyi içeriğe sahip bir web sitesi SEO ile veya SEO olmadan iyi iş çıkarabilir. SEO, web sitesine ekstra bir destek sağlayacaktır.