SEO Nedir?

SEO Nedir ve Neden Önemlidir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), bir web sitesi için daha fazla trafik elde etmek amacıyla, organik arama sonuçlarında görünürlüğü artırmak için yapılan pazarlama sürecidir.

SEO Nasıl Çalışır

Google, Bing ve Yahoo gibi her büyük arama motoru, bir arama kullanıcısının sorgusuna en iyi yanıt verdiği kabul edilen web sitelerinin bir listesini sağlar. Bu listelere arama sonuçları denir. Bu arama sonuçlarında ücretli listeler bulacaksınız, ancak sonuçların büyük kısmı organik listeler olarak adlandırılanlardan oluşuyor. Organik sonuçlar, arama motorlarının analizleri yoluyla, kullanıcının sorgusuyla en alakalı olduğunu bulduğu ücretsiz listelerdir.

Organik listelerde en üstte yer almak, SEO’nun neden bu kadar önemli olduğunun kökeninde yatmaktadır. Organik sonuçlar şu anda ücretli reklamlara kıyasla çok daha büyük bir trafik payı alıyor. Dolayısıyla, işletmeniz organik listelerde yer almıyorsa, tüketici pazarının büyük bir yüzdesini kaçırıyorsunuz demektir.

Sonuçların en üstüne çıkmak, arama motoru optimizasyonunun devreye girdiği yerdir. İşletmeniz için gelir yaratabilecek anahtar kelimeler için gerçekten rekabet etmek üzere alakalı ve optimize edilmiş bir web sitesi oluşturmaya giden çok sayıda strateji ve teknik vardır.

SEO’ya Nasıl Başlanır

Temel SEO’ya başlamak zor değil, sadece zaman ve bol sabır gerektiriyor. Web sayfaları, rekabetçi anahtar kelimeler için genellikle bir gecede sıralama yapmaz. Web siteniz için sağlam bir optimizasyon temeli oluşturmaya ve bunun üzerine inşa etmek için zaman ayırmaya istekliyseniz, başarıya ulaşacak ve organik trafiğinizi artıracaksınız. Köşeleri kestiren işletmeler kısa vadeli sonuçlar elde edebilir, ancak uzun vadede neredeyse her zaman başarısız olurlar ve toparlanmaları çok zordur.

Peki web sitenizi optimize etme konusunda nasıl bir yol izliyorsunuz? Öncelikle arama motorlarının nasıl çalıştığını ve SEO’yu oluşturan çeşitli teknikleri anlamalısınız. Gezinmeyi kolaylaştırmak için, ilginizi çeken bölüme atlayabilmeniz için aşağıdaki her bölümü birbirine bağladık.

Google Web Sitelerini Nasıl Sıralıyor

Arama motorları, web sayfalarını, PDF’leri, görüntü dosyalarını vb. taramak ve büyük dizinlerine olası dahil edilmek üzere kataloglamak için web tarayıcıları veya örümcekler olarak da bilinen otomatik robotları kullanır . Oradan, her web sayfası ve dosya, bir dosyanın dizine dahil edilecek kadar benzersiz değer sunup sunmadığını belirleyen algoritmalar adı verilen programlar tarafından değerlendirilir.

Bir dosya dizine eklenecek kadar değerli kabul edilirse, dosya veya web sayfası yalnızca arama sonuçlarında, algoritmaların alakalı olduğunu ve kullanıcının sorgusunun amacını karşıladığını belirler. Arama motorlarının başarısının gerçek sırrı budur. Bir kullanıcının sorgularına ne kadar iyi yanıt verirlerse, kullanıcının gelecekte bunları kullanma olasılığı o kadar yüksek olur. Kullanıcılarının sayısının çokluğundan da anlaşılacağı gibi, Google’ın sürekli olarak geliştirdikleri son derece karmaşık algoritmaları nedeniyle daha alakalı sonuçlar verdiği genel olarak kabul edilmektedir. Google’ın rekabet avantajını korumak için her yıl algoritmalarında 500-600 güncelleme yaptığına inanılıyor.

Kullanıcı amacı, arama motorlarının web sayfalarını nasıl sıraladığı konusunda daha büyük bir rol oynuyor. Örneğin, bir kullanıcı “SEO şirketleri” araması yapıyorsa, kullanıcı bir SEO şirketinin nasıl kurulacağına dair makaleler mi arıyor, yoksa hizmeti sağlayan SEO şirketlerinin bir listesini mi arıyor? Bu durumda, ikincisi daha olasıdır. Kullanıcının bir SEO işine başlamak istemesi için küçük bir şans olsa da, Google (kullanıcı alışkanlıklarına ilişkin geniş verileriyle) büyük çoğunluğun bir şirket listesi görmeyi bekleyeceğini biliyor. Tüm bunlar Google’ın algoritmasında yerleşiktir.

Arama Motoru Sıralaması Faktörleri

Daha önce belirtildiği gibi, bu algoritmalar oldukça karmaşıktır, bu nedenle bu programların alaka düzeyini belirlemek için düşündüğü çok sayıda faktör vardır. Ayrıca Google ve diğer arama motorları, işletmelerin sistemi “oynamasını” ve sonuçları manipüle etmesini önlemek için çok çalışıyor.

Peki kaç tane sıralama faktörü var? 10 Mayıs 2006’da Google’dan Matt Cutts, Google’ın dikkate aldığı 200’den fazla arama sıralaması sinyali olduğunu açıkladı.

Daha sonra, 2010’da Matt Cutts, bu 200’den fazla arama sıralama faktörünün her birinin 50’ye kadar varyasyonu olduğunu belirtti. Bu, gerçek sayıyı 1000’den fazla benzersiz sinyale getirecektir. Çok fazla sinyal olmasına rağmen, her biri eşit miktarda ağırlık taşımaz.

Ulusal düzeyde rekabetçi anahtar kelimeler için sıralama yapmak isteyen web siteleri için en önemli sinyaller, sayfa içi, sayfa dışı ve cezayla ilgili faktörlerle ilgilidir. Sayfa içi optimizasyon içerikle ilgilidir ve bir web sitesinin rekabetçi arama ifadeleri için sıralama şansına sahip olması için içeriğin çok alakalı olması ve arama kullanıcısının sorgusuna yanıt vermesi gerekir. Sayfa dışı faktörler, web sitesinin bağlantı popülerliği ve yetkili dış kaynakların içeriğinizi nasıl bulduğu ile ilgilidir. Cezayla ilgili faktörlere gelince, Google’ın Web Yöneticisi Yönergelerini ihlal ederken yakalanırsanız, hiçbir şekilde rekabetçi olmayacaksınız.

Yerel pazarlarında sıralamak isteyen web siteleri için, Google My Business’ın eklenmesi, yerel listeler ve incelemeler dışında faktörler çok benzerdir . Google My Business ve alıntılar, işletmenin gerçek konumunun ve hizmet alanının doğrulanmasına yardımcı olur. İncelemeler, o yerel işletmenin popülerliğini belirlemeye yardımcı olur.

Sayfa İçi SEO Nedir

Sayfa içi SEO, web sitesine işaret eden bağlantılar ve diğer harici sinyallerle ilgili olan sayfa dışı SEO’nun aksine, web sitesinin HTML kodunun ve içeriğinin optimizasyonudur.

Sayfa içi SEO’nun arkasındaki genel amaç, arama motorlarının içeriğinizi bulabilmesini ve web sayfalarındaki içeriğin, hedeflemek istediğiniz tematik olarak alakalı anahtar kelimeler için sıralanacak şekilde optimize edilmesini sağlamaktır. Bununla birlikte, işleri doğru yoldan yapmalısınız. Her sayfanın kendine özgü bir teması olmalıdır. Bir web sayfasına optimizasyonu zorlamamalısınız. Anahtar kelimeler ürün veya hizmetinizin temasıyla eşleşmiyorsa, yalnızca söz konusu anahtar kelime grubu için farklı bir sayfa oluşturmanız gerekebilir.

İçeriği oluştururken başlığı, açıklamayı ve başlıkları uygun şekilde optimize ederseniz, son kullanıcı bulmayı umdukları içeriği buldukları için web sitenizde önemli ölçüde daha iyi bir deneyime sahip olacaktır. Başlık etiketinde ve açıklamada içeriği yanlış sunarsanız, ziyaretçiler beklediklerini bulamadıklarında hızla ayrılacağından web sitenizde hemen çıkma oranlarının yükselmesine neden olur.

Bu, sayfa içi SEO’nun üst düzey genel görünümüdür. HTML kodlaması, anahtar kelime araştırması ve içerik optimizasyonu dahil olmak üzere, sayfa içi optimizasyonla ilgili ele alacağımız birkaç temel konu vardır. Bunlar, arama motorlarında daha üst sıralarda yer alma şansına sahip olmak için ele alınması gereken temel öğelerdir.

Web Sitesi Denetimi

Web siteniz sıralamada zorluk çekiyorsa, bir SEO denetimi ile başlamak isteyebilirsiniz . Web sitenizin eksikliklerini tespit etmek için 360 derecelik bir analize ihtiyacınız var, böylece onları düzeltebilir ve sitenizi daha sağlam bir temele oturtabilirsiniz. Bir denetim, web sitenizi hedeflenen anahtar kelimeleriniz için sıralamadan alıkoyabilecek hem sayfadaki hem de sayfa dışındaki aksaklıkları veya eksiklikleri belirlemeye yardımcı olabilir.

Temel teknik sorunları oldukça kolay bir şekilde belirlemenize yardımcı olabilecek ve denetim sürecinin bu bölümünü çok daha verimli hale getiren SEO tarama araçları vardır. Bir denetim tipik olarak teknik bir analizde durmaz. Bir web sitesinin içeriği ve bağlantı profili de bir web sitesinin sıralama yeteneğinde önemli bir rol oynar. Kaliteli içeriğiniz veya yetkili bağlantılarınız yoksa, rekabet gücü yüksek arama ifadeleri için sıralama yapmak zor olacaktır.

HTTPS Güvenliği

Google, arama kullanıcıları için daha güvenli ve daha güvenli bir web deneyimi oluşturmak amacıyla, web yöneticilerine web sitelerinin güvenliğini sağlamaları için baskı yapıyor. Google’ın arama motoru için güvenli deneyimler önemlidir. Arama kullanıcıları, görüntülenen sonuçların güvenliğine güveniyorsa, gelecekte Google’ın arama motorunu kullanmaya devam etme olasılıkları daha yüksek olacaktır.

Google, web yöneticilerini sitelerinin güvenliğini sağlamaya teşvik etmek için iyi bir nedene sahip olsa da, web yöneticilerinin de aynı derecede teşviki vardır. İnsanlar çevrimiçi satın alırken, potansiyel müşteriler güvenli olmayan bir siteye kıyasla güvenli bir siteyle bir işlem gerçekleştirirken kendilerini çok daha güvende hissedeceklerdir.

Web yöneticilerini web sitelerinin güvenliğini sağlamaya teşvik etmek için Google, SSL’yi bir arama sıralama faktörü olarak entegre etti. SSL sertifikası olan web siteleri, olmayanlardan biraz daha fazla tercih edilecektir. Bu büyük bir faktör değil, ancak diğer tüm faktörler eşitse, güvenli olan sitenin kazanması için yeterli.

Mobil Dostu Tasarım

Tüm arama sorgularının %60’ından fazlası artık bir mobil cihazda gerçekleştiriliyor. Google, mümkün olan en iyi arama deneyimini oluşturmak için çalışmaktadır; bu nedenle, mobil kullanılabilirliklerini geliştiren web sitelerini tercih etmeleri gerekir.

Daha iyi bir mobil deneyim sağlamak birkaç şekilde yapılabilir. En yaygın yöntem, web yöneticilerinin, görüntülediğiniz tarayıcının boyutuna göre ayarlanacak duyarlı tasarımlar oluşturmasıdır. Diğer siteler, sunucunun kullanıcının bir mobil tarayıcı kullandığını algıladığında görüntülenen web sayfalarının mobil cihazlara özel bir sürümüne sahiptir.

Mobil sayfaların yüklenme hızı da önemlidir. Google, Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) adlı bir projeyi destekliyor ve 2016’da AMP listelerini mobil arama sonuçlarına entegre etti.

Aramaların çoğunun artık mobil tabanlı olduğunu göz önünde bulunduran Google, mobil öncelikli bir dizin oluşturuyor. Bu, Google’ın birincil web sayfaları dizini olacak ve 2017’nin sonundan beri yavaş yavaş kullanıma sunuluyor. Siteniz mobil uyumlu değilse endişelenmeli misiniz? Belki kısa vadede değil ama önümüzdeki aylarda evet. İyi bir mobil deneyim sağlayan web siteleri, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alma konusunda daha fazla yeteneğe sahip olacaktır. Ancak bu sadece Google değil. Bing de bu yönde ilerliyor.

Web Sitesi Sayfa Hızı

Sayfa hızı, bir web sayfasının yüklenmesi için geçen süredir. Google’ın mobil öncelikli dizini ile sayfa hızı, sıralama faktörü olarak daha büyük bir rol oynayacak.

Bir kez daha, kullanıcının deneyimi ile ilgili. Bir web sitesini ziyaret edenler sayfaların yüklenmesini beklemek istemezler. Web sayfanızın yüklenmesi ne kadar uzun sürerse, ziyaretçinin rakibinizin sitesini terk etme (hemen çıkma) ve ziyaret etme şansı o kadar artar. Google bir çalışma yaptı ve 1 saniyelik web sayfası yükleme süresi ile 5 saniyelik süre arasındaki farkın, ziyaretçinin hemen çıkma olasılığını %90 oranında artırdığını buldu.

Bu aynı zamanda bir sıralama faktörü olduğundan, ziyaretçilerin web sitenizden çıkma oranına dikkat etmeniz gerekir. Sadece bu değil, bunlar kayıp gelir fırsatları. Google, arama kullanıcılarını görüntülenen sonuçlardan memnun etmeleri gerektiğinden bu metrikleri önemser.

Sayfa hızını artırmak için yapabileceğiniz birkaç şey vardır. Bu öğelerden bazıları aşağıdakileri içerir:

  • Dosya sıkıştırmayı etkinleştirme
  • CSS, Javascript ve HTML’yi küçültme
  • Sayfa yönlendirmelerini azaltmak
  • Oluşturmayı engelleyen JavaScript’i kaldırma
  • Tarayıcı önbelleğinden yararlanma
  • Sunucu yanıt süresini iyileştirme
  • CDN’leri Kullanma (İçerik Dağıtım Ağları)
  • Görüntü dosyası boyutlarını optimize etme

Web Sitesi Taranabilirliği

Arama motoru robotları web sitenizi ziyaret eder ve dizinlerinde değerlendirilmek üzere her sayfanın kopyalarını alır. İçeriği değerli görürlerse, arama kullanıcılarının bulabilmesi için dizinlerine eklerler. Bu nedenle arama motorlarının web sitenizdeki sayfaları kolayca bulabilmesini sağlamak önemlidir. İçeriğinizi bulamazlarsa, başkalarının bulması için dizinlerine dahil edilemez.

Arama robotlarının web sitenizi taramasını engelleyebilecek teknik sorunlar vardır, ancak çoğu web sitesi bu sorunları yaşamaz. Bir sorun, bazı web sitelerinin JavaScript ve Flash kullanmasıdır, bu da bazen bağlantıları arama motorlarından gizleyebilir. Bir robot bir web sitesini tararken, bir web sayfasında bulunan bağlantıları ziyaret ederek tarama yapar. Bağlantıyı görmezlerse, taramazlar, yani sayfayı dizine eklemeyi dikkate almayı bilemezler. Diğer bir yaygın tarama sorunu, bir web sayfasına yanlışlıkla “noindex” etiketi eklenmesi veya bir web sitesinin tüm klasörlerinin robots.txt dosyası aracılığıyla taranmasının engellenmesidir.

İçeriğinizin görülmesini sağlamanın bir yolu, bir sitemap.xml dosyası oluşturmaktır. Bu dosya, bir web sitesi için çeşitli URL’leri listeler ve arama motoru robotlarının web sitenizin içeriğini bulmasını kolaylaştırır. Site haritası dosyaları, binlerce sayfaya sahip web siteleri için özellikle yararlıdır, çünkü bazı içeriğe bağlantılar web sitenizin derinliklerine gömülüp arama motorlarının hemen bulması daha zor olabilir. Genel bir kural olarak, her yeni sayfa eklendiğinde bu dosyayı güncellemelisiniz.

Sayfa ve İçerik Çoğaltmasından Kaçınma

Yinelenen içerik, web sitenizin en önemli sayfalarından bazılarının sıralama yeteneğine zarar verebilir. Google, web sitenizin sayfalarına baktığında ve iki veya daha fazla sayfa arasında neredeyse aynı içeriği bulduğunda, hangisinin daha önemli olduğuna öncelik vermekte zorlanabilirler. Sonuç olarak, sıralamada hepsinin acı çekmesi çok olası.

İçerik yinelemesinin bazı kasıtsız, ancak yaygın nedenleri şunlardır:

  • WWW ve WWW olmayan sürümlerin çözümlenmesi: Web sitesi, birini diğerine yönlendirmek yerine her iki sürümü de çözüyorsa, Google her iki sürümü de dizine ekleyebilir. Google, bununla başa çıkma konusunda çok daha iyi bir iş çıkardı, ancak bu bir olasılık olmaya devam ediyor. Bu sorunu, uygun 301 yönlendirmelerinin yerinde olmasını sağlayarak çözebilirsiniz.
  • Sayfalandırma: Bu çok yaygın bir e-ticaret SEO sorunudur, ancak başkalarında da olur. Diyelim ki “mavi ayakkabılar” adlı bir kategoride ayakkabı satan bir web siteniz var. Yüzlerce farklı “mavi ayakkabı” satabilirsiniz ve aynı anda 20’den fazla farklı stil sergilemek istemezsiniz. Bu durumda, muhtemelen tıklayabileceğiniz birden fazla sayfanız olacaktır. Tıkladığınızda, “blue-shoes/page2/” URL’sine sahip bir web sayfasına gittiğinizi fark ediyorsunuz. Bu aktiviteye sayfalama denir. Doğru şekilde ele alınmazsa, gerçekte ana kategorinin arama sonuçlarındaki sıralama sayfası olmasını istediğinizde, Google her biri neredeyse aynı içerikten oluşan her bir sayfayı dizine ekleyebilir. Bu sorunu rel=canonical etiketlerini kullanarak çözebilirsiniz.
  • URL Parametreleri: “Mavi ayakkabı” örneğimizden devam ederek, 12 bedende ne olduğunu görmek isteyebilirsiniz. 12 bedende ne olduğunu bulmak için sıralamak için tıklarsınız, sayfada kalırsınız, ancak URL’yi fark edersiniz. şimdi “mavi ayakkabı?beden=12” diyor. “size=12” bir URL parametresidir. Bazen bu URL parametreleri dizine eklenir. Bu, e-ticaret web siteleri için çok yaygın bir başka durumdur. Bunu rel=canonical etiketlerini kullanarak veya Google Arama Konsolu üzerinden URL parametrelerini işleyerek çözebilirsiniz.

Yapılandırılmış Veri

Yapılandırılmış veriler , arama motorlarının web sitenizi daha iyi anlamasına yardımcı olabilecek organize bilgilerdir. Google, Bing, Yandex ve Yahoo’nun işbirliğiyle; Schema.org, bu bilgilerin HTML işaretlemesini standart hale getirmek için oluşturuldu.

Yapılandırılmış verilerin arama sıralamalarınızı iyileştirebileceğine dair kesin bir kanıt olmasa da, tıklama oranınızı artırabilecek şekilde listelemelerinizi iyileştirmeye yardımcı olabilir. Tıklama oranı, yaygın olarak bir sıralama faktörü olarak kabul edilen bir şeydir.

Aşağıdakiler, yapılandırılmış verilerin bir sonucu olarak geliştirilmiş bazı listeleme özellikleridir:

  • Yıldız derecelendirmeleri ve inceleme verileri
  • Bilgi grafikleri
  • Arama sonucunuzdaki kırıntılar
  • Sonuç için zengin snippet kutusuna dahil etme

Yapılandırılmış verileri uygulamak, aramanın nasıl geliştiğine hazırlanmanıza da yardımcı oluyor. Arama motorları, sesli arama ile daha da büyük bir rol oynayacak sorulara anında cevap vermeye çalışıyor.

Alan Adlarının Rolü

Alan adında bir anahtar kelimeye sahip olmanın değeri hakkında uzun zamandır bir tartışma var. Sıralama yeteneği ile çok güçlü bir korelasyonun olduğu bir zaman vardı, ancak algoritmalar geliştikçe bu sinyalin önemi azaldı.

Ancak bu, orada değer olmadığı anlamına gelmez. Bu sadece, daha önemli olan çok sayıda sinyal varken, anahtar kelimeyi içeren alan adına büyük bir odaklanma yapmamanız gerektiği anlamına gelir.

SEO Dostu URL Yapıları

URL’ler, bir arama kullanıcısının fark edeceği ilk şeylerden biridir. URL’nin yapısı, yalnızca arama listelerinizin tıklama oranlarını etkileme yeteneğine sahip olmakla kalmaz, aynı zamanda web sitenizin arama sıralaması yeteneğini de etkileyebilir.

  • URL’deki Anahtar Kelimeler: Sayfanın içeriğini doğru bir şekilde temsil ettiği sürece, URL’ye anahtar kelimeler eklemek en iyi uygulamadır. Bu, arama motorlarına önemli anahtar kelimeleri güçlendirirken, sayfanın aradığı içeriği içerdiği konusunda arama yapan kullanıcıya ek güven verecektir.
  • URL’leri Anahtar Kelime Yapmayın: Bir şeyin biraz fazla olması için söylenecek bir şey var. Bazen çok fazla şeye sahip olduğunuzda aleyhinize çalışabilir ve aynı şey bir URL’deki anahtar kelimeler için de geçerlidir. Aşırı optimize ettiğinizde, arama kullanıcıları spam içerikli görünen bir URL görecek ve bu, tıklama oranlarınıza zarar verebilir, ancak arama motorları sizin sistemi kandırmaya çalıştığınızı da düşünebilir. Anahtar kelimeyle doldurulmuş bir URL şöyle görünür: “/shoes/blue-shoes/blue-suede/best-blue-suede-shoes/”
  • URL Uzunluğuna Dikkat Edin: URL uzunluğunuzu minimumda tutun. Google, çok uzun olan ve tıklama oranınızı etkileyebilecek URL’leri keser.
  • Dinamik URL Dizelerinden Kaçının: Mümkün olduğunda, semboller ve sayılar içeren dinamik bir URL’ye karşı anahtar kelimeler içeren statik bir URL’ye sahip olmaya çalışın. Açıklayıcı değildirler ve listelemenizin tıklama oranına yardımcı olmazlar. Dinamik bir URL şuna benzer: “/cat/?p=3487”

Başlık Etiketleri

Başlık etiketi, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) bulunabilen tıklanabilir başlığı oluşturan HTML kodudur. Başlık etiketi, arama listenizin tıklama oranı için son derece önemlidir. Bu, bir arama kullanıcısının sayfanız hakkında okuyacağı ilk şeydir ve dikkatlerini çekmek ve listenize tıklarlarsa aradıklarını bulacaklarına ikna etmek için yalnızca birkaç saniyeniz vardır.

Aşağıda başlık etiketleri yazmak için bazı hızlı ipuçları verilmiştir:

  • Başlık etiketleri, web sayfasının içeriğiyle alakalı anahtar kelimeler içermelidir.
  • Önemli anahtar kelimeleri başlığın başına yakın yerleştirmelisiniz.
  • Başlıkları 50-60 karakter uzunluğunda tutmaya çalışın. Google aslında, zamanın yaklaşık %90’ına 60 karakterin sığacağı yaklaşık 600 piksel arıyor. 600 pikselin ötesinde Google, kısaltılmış bir başlık görüntüler ve başlığınız istediğiniz etkiyi yaratmayabilir.
  • Mümkün olduğunda, başlığı geliştirmek için sıfatlar kullanın. Örnek: Komple SEO Rehberi.
  • Başlığınızı anahtar kelimelerle doldurmayın. Spam gibi görünecek ve kullanıcıların girişinizi tıklama olasılığı daha düşük olacaktır.
  • Yinelenen başlıklara sahip web sayfalarınız olmasın. Her sayfanın kendi benzersiz içeriğini doğru bir şekilde tanımlaması gerekir.
  • Yeriniz varsa, marka adınızı dahil etmeye çalışın. Bu, marka bilinirliği oluşturmanın harika bir yolu olabilir. Zaten güçlü bir markanız varsa, bu, arama listenizin tıklama oranını bile artırabilir.

Meta Açıklama Etiketleri

Meta açıklama etiketi, bir web sayfasının içeriğini bir arama kullanıcısına açıklayan HTML kodudur. Açıklama, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler), bir arama listesinin başlığının ve URL’sinin altında bulunabilir. Açıklama, bir sıralama sinyali olmasa da SEO ile önemli bir rol oynar. Alakalı, iyi yazılmış, çekici bir açıklama sağlarsanız; arama listesinin tıklama oranı büyük olasılıkla daha yüksek olacaktır. Tıklama oranı bir arama sıralama faktörü olduğundan, bu daha büyük bir trafik payına ve arama sıralamalarında potansiyel bir iyileşmeye yol açabilir.

Aşağıda açıklama etiketleri yazmak için bazı hızlı ipuçları verilmiştir:

  • Anahtar kelimeler kullanın, ancak bunlarla spam yapmayın. Bir arama sorgusundaki anahtar kelimeler, açıklamada kalın harflerle yazılacaktır.
  • Temel kural, bir açıklamanın uzunluğunun 155 karakterden uzun olmamasıydı. Google artık birçok durumda 320 karaktere kadar görüntülüyor. Bu, emlak arama listeleme açısından harikadır ve bu 320 karakterden mümkün olduğunca çoğunu kullanmaya çalışmalısınız. Bunu yaparken, bir sorgu için kesilmesi ihtimaline karşı ilk 155 karakterde net bir mesaj aldığınızdan emin olun.
  • Web sayfasının içeriğini doğru bir şekilde tanımlayın. İnsanlar yanlış yönlendirilirse, hemen çıkma oranınız daha yüksek olacak ve potansiyel olarak listenizin konumuna zarar verecektir.

Meta Anahtar Kelimeler Etiketler

Meta anahtar kelimeler etiketi, web sayfasının alakalı olduğu belirli anahtar kelimeler konusunda arama motorlarına rehberlik etmenize izin vermek için tasarlanmış HTML kodudur. 2009’da hem Google hem de Yahoo, etiketi bir süredir kullanmadıklarını açıkladılar ve 2014’te Bing de aynı şeyi kabul etti. En iyi uygulama olarak, çoğu SEO uzmanı artık etiketi hiç kullanmıyor.

Başlık Etiketleri

Başlık etiketi, bir web sayfasındaki her bir başlığın önem düzeyini not eden HTML kodudur. 6 başlık öğesi kullanabilirsiniz: H1, H2, H3, H4, H5, H6; H1 en önemli ve H6 en az. Genellikle bir makalenin başlığına veya bir kategorinin, ürünün veya hizmetin adına H1 Etiketi verilir, çünkü bunlar genellikle en belirgin ve önemli başlıktır.

Bir web sayfasının optimizasyonunda önemli bir rol oynayan başlıklar, arama motorları tarafından dikkate alınırdı. Bir zamanlar sahip oldukları ağırlığı taşımasalar da, hala bazı sıralama değerleri sunduklarına inanılıyor ve bunları dahil etmek en iyisidir.

En iyi SEO uygulaması olarak, web sayfasının ana temasını ifade edeceğinden yalnızca bir H1 etiketi kullanmanız en iyisidir. Diğer tüm başlıklar önem derecelerine göre H2-H6 kullanmalıdır. Optimizasyon açısından, birden fazla H2-H6 etiketi kullanmak güvenlidir.

Rakip Araştırması

Rakip analizi yapmak, bir web sitesini uygun şekilde optimize etmenin stratejik bir işlevidir. Bu, işletmenizin web sitesinin kapsamadığı alanları belirlemenize yardımcı olabilir. Analiz, iyileştirmelerin yapılabilmesi için anahtar kelime araştırmasını ve içerik geliştirmeyi yönlendirmeye yardımcı olacaktır.

SEO için rakip araştırması yapmak için bazı hızlı ipuçları şunlardır:

  • Mimari Akış: Rakibinizin web sitelerindeki içeriğin akışına bakın. Sitenin derinliklerine inmek için mimari olarak nasıl yapılandırdıklarını analiz edin. Bir web sitesinden iyi sıralanan bazı önemli çıkarımlar olabilir ve bu, web sitenizi farklı şekilde planlamaya karar vermenize neden olabilir.
  • Anahtar Kelime Boşluk Analizi: Rakiplerinizin sıraladığı anahtar kelimeleri görüntülemek için SEMRush veya Ahrefs gibi bir araç kullanın. Bu listeyi ne için sıraladığınızla karşılaştırın ve kapatmanız gereken herhangi bir boşluk olup olmadığını belirleyin.
  • Backlink Analizi: Anahtar kelime boşluk analizine benzer şekilde, bunu backlinkler için de yapabilirsiniz. Geri bağlantılar arama motorlarının algoritmaları için son derece önemlidir, bu nedenle rekabetinizin nerede bağlantılara sahip olduğunu görerek bazı kolay kazançlar bulabilirsiniz. Ahrefs ve Majestic gibi bu geri bağlantıları bulmanıza yardımcı olabilecek harika araçlar var.

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması, herhangi bir SEO kampanyası için çok önemlidir ve bu, köşeleri kesmek istemediğiniz bir alandır. İnsanların belirli ürünlerinizi, hizmetlerinizi veya bilgilerinizi nasıl aradığını anlamanız gerekir. Bunu bilmeden, içeriğinizi web sitenize değerli arama sorguları için sıralama şansı verecek şekilde yapılandırmak zor olacaktır.

Bir web yöneticisinin yapabileceği en büyük hatalardan biri, yalnızca bir veya iki anahtar kelime için sıralamaya odaklanmaktır. Çoğu zaman, başarılı olmak için sıralamanız gerektiğini düşündüğünüz oldukça rekabetçi, yüksek hacimli anahtar kelimeler vardır. Bu anahtar kelimeler bir ila iki kelime uzunluğunda olma eğilimindedir ve rakiplerinizin aynı anahtar kelimeler üzerinde çok çalışıyor olma ihtimali oldukça yüksektir. Bunlar uzun vadeli iyi hedefler sağlar ve yine de bunlar için optimizasyon yapmalısınız, ancak gerçek değer uzun kuyruklu anahtar kelimelerdedir.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, tüm arama hacminin büyük çoğunluğunu oluşturur. Bu anahtar kelimeler, “mavi 4 inç yüksek topuklu ayakkabılar” gibi birinin yazacağı daha belirgin, daha uzun kelime öbekleridir. Bu, “mavi ayakkabılar” kelimesinden çok daha açıklayıcı olsa da, bu kelimenin arama hacmi daha yüksek olabilir. Bu anahtar kelimeler çok daha açıklayıcı olduğundan, bu tür müşteriler artık işlem yapmak için daha fazla pazarda olma eğilimindedir.

SEO Metin Yazarlığı ve İçerik Optimizasyonu

SEO söz konusu olduğunda muhtemelen “içerik kraldır” ifadesini duymuşsunuzdur. İçerikle ilgili olan şey, optimizasyonla ilgili birçok faktörü yönlendirmesidir. Hedeflediğiniz anahtar kelimeler için sıralama şansına sahip olmak için kaliteli içeriğe ihtiyacınız var, ancak başarılı olmanız için web sitenizde web yöneticilerinin geri bağlantı kurmak isteyecek kadar ilginç bulduğu içeriğe de sahip olmanız gerekir. Her sayfa ikisini birden yapamaz. Ürün ve hizmet sayfaları gibi satış odaklı sayfalar, genellikle web yöneticilerinin bağlantı vermek istediği türden içerik değildir. İçerikten bağlantı oluşturma, büyük olasılıkla blogunuzdan veya web sitenizdeki diğer bilgi kaynaklarından gelecektir.

Aşağıda içerik optimizasyonu için bazı hızlı ipuçları verilmiştir:

  • Kitlenizi anlayın ve içeriğinizi onlar için yazmaya odaklanın. Rezonansa girmeyecek bir şeyi zorlamayın. Satışları kaybetme ve ziyaretçi hemen çıkma oranınızı artırma riskiyle karşı karşıya kalacaksınız.
  • Yaptığınız anahtar kelime araştırmasını kullanın. İçeriğinizde doğal olarak önemli anahtar kelime öbeklerini (araştırmanız yoluyla tanımladığınız) kullanmalısınız.
  • Optimize ettiğiniz anahtar kelimelerin sayfanın genel temasıyla alakalı olduğundan emin olun.
  • Anahtar kelime sıklığı ile aşırıya kaçmayın. Önemli anahtar kelimeler, metin boyunca birkaç kez geçen başlıklarda olmalıdır. Arama motorları, eş anlamlıları ve kelimeler arasındaki ilişkiyi işlemek için gizli anlamsal indekslemeyi kullanır, bu yüzden sadece doğal olarak yazmaya odaklanın. Aynı anahtar kelimeleri tekrar tekrar kullanırsanız, kulağa doğal gelmez ve arama motorlarını aşırı optimize etme riskini alırsınız.
  • Yazarken titiz olun. İçerik pazarlama istatistikleri , uzun biçimli içeriğin kısa biçime göre dokuz kat daha etkili olduğunu gösteriyor.
  • Ziyaretçinin dikkatini çekecek başlıklar yazın.
  • İçeriği daha ilgi çekici hale getirmek için resimleri, çizelgeleri ve videoları birleştirmeye çalışın.
  • Bir hikaye anlatın ve mümkün olduğunda bir harekete geçirici mesaj ekleyin.

Dahili Bağlantı

Dahili bağlantı kurmanın önemini anlamak için “bağlantı suyu” kavramını anlamanız gerekir. Bağlantı suyu, bir web sayfasından veya web sitesinden diğerine aktarılan yetki veya eşitliktir. Bu nedenle, dahili veya harici her bağlantıda, iletilen belirli bir miktar değer vardır.

Web siteniz için içerik yazarken, sitenizde bu içerikten bağlantı verilmesi uygun olabilecek başka ilgili web sayfalarının olup olmadığını göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu, “bağlantı suyu” akışını teşvik eder, ancak kullanıcılara web sitenizdeki diğer ilgili bilgilere bağlantıların avantajını da sağlar.

Sayfa Dışı SEO

Off-Page SEO (Site Dışı SEO olarak da bilinir), web sitenizin dışında uygulanan ve arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamaları etkileyebilecek optimizasyon stratejilerini ifade eder.

Google’ın algoritmasının büyük bir kısmı, dış dünyanın (web) web sitenizin güvenilirliğini nasıl gördüğüne odaklanır. En sağlam içeriğe sahip en iyi görünen web sitesine sahip olabilirsiniz, ancak fark edilmek için çalışmazsanız, web sitenizin çok iyi sıralanmama ihtimali yüksektir.

Google’ın algoritması insan dışı olduğundan, web sitenizdeki bilgilerin değerini belirlemeye yardımcı olmak için diğer web sitelerinden bağlantılar, makale/basın sözleri, sosyal medyadan bahsetmeler ve incelemeler gibi dış sinyallere büyük ölçüde güvenir.

Bağlantı Oluşturmanın Önemi

Kaliteli içerik olmadan sıralama yapmak zor olsa da, bağlantıları olmayan rekabetçi anahtar kelime öbekleri üzerinde hiç şansınız olmayacak. Bir web sitesine ve/veya web sayfasına gelen bağlantıların sayısı ve kalitesinin, arama sıralamalarının bir numaralı etkeni olduğu evrensel olarak kabul edilmektedir.

En iyi arama sinyali olarak bağlantı kurma ile, web siteniz için bağlantıları çekmek ve elde etmek için sağlam bir stratejiniz olmalıdır. Bununla birlikte, içerik ve tasarımla sağlam bir temel oluşturmadan bu sürece başlamamalısınız. Diğer web sitelerinin bağlantı vermek isteyeceği çekici, değerli kaynaklara sahip olduğunuzda bağlantı elde etmek çok daha kolaydır.

Bağlantı kalitesi

Tüm bağlantıların eşit yaratılmadığını bilmek önemlidir. Google’ın algoritması, bağlantı veren web sitesinin güvenilirliğine yakından bakar. Örneğin, milyonlarca bağlantıya ve ona bağlanan on binlerce saygın ve benzersiz web sitesine sahip New York Times için bir bağlantı, arkadaşınızın birkaç hafta önce oluşturduğu ücretsiz WordPress sitesindeki bir bağlantıdan çok daha fazla ağırlık taşıyacaktır. .

Bir web sitesinin otoritesini tahmin eden araçlar vardır. İki popüler araç, Moz’un Etki Alanı Yetkilisi puanını hesaplayan Açık Site Gezgini ve Ahref’in Etki Alanı Sıralamasıdır. Bu araçlar, hangi bağlantıların edinilmeye değer olduğunu belirlemek için harikadır. Skor/sıralama ne kadar yüksek olursa, o bağlantıyı elde etmek için zaman harcamak o kadar değerli olacaktır.

Arama motorlarının kalite açısından baktığı tek şey bağlantı sayısı değildir. Ayrıca, bağlantı veren web sitesinin/içeriğin kendi sitenizle ne kadar alakalı olduğunu da dikkate alacaklardır. Örneğin, ayakkabı satıyorsanız, bir moda blogundan gelen bir bağlantı, Joe’s Pizza Shack’ten gelen bir bağlantıdan daha fazla ağırlık taşıyacaktır. Bir ayakkabı web sitesi için bir pizzacıdan bağlantı almaya çalışmak bile çılgınca görünebilir, ancak ilk günlerde arama motorları daha çok bağlantıların miktarına odaklandı. Web yöneticilerinin farkına vardıkça, bazıları arama sonuçlarını etkilemek için bulabildikleri her bağlantıyı almaya çalışacaktı. Sonuçların kalitesini sağlamak için arama motorlarının bu potansiyel spam’ı hesaba katmak için kaliteye odaklanması gerekiyordu.

Bir Web Sitesi/Web Sayfası için Bağlantı Miktarı

Bağlantıların kalitesi ve uygunluğuna daha fazla odaklanılsa da, niceliğin hala bir yeri vardır. Web sitenize ve önemli web sayfalarına işaret eden yetkili bağlantıların sayısını artırmaya devam etmek istiyorsunuz, böylece son derece rekabetçi anahtar kelimelerde rekabetinize meydan okuyabiliyorsunuz.

Miktar tartışmasının bir başka yönü de, 10 web sitesinden gelen 100 bağlantıya sahip olmak yerine, 100 farklı web sitesinden toplam 100 bağlantıya sahip olmanın daha iyi olmasıdır. Web sitenizin benzersiz alan adlarından ne kadar çok bağlantısı varsa, sıralama iyileştirme şansınız o kadar yüksek olduğu konusunda güçlü bir ilişki vardır.

Tabii ki, bir kez üst sıralarda yer aldığınızda, ara veremezsiniz. Bağlantı profilinizi büyütmüyorsanız, rakiplerinizin büyüdüğüne güvenebilirsiniz ve sonunda sizi geçecekler. Bu nedenle SEO, çoğu kuruluş için gerekli bir devam eden pazarlama işlevi haline geldi.

Bağlantı Çapa Metni

Bağlantı metni, kullanıcıyı tıkladıktan sonra farklı bir web sayfasına yönlendiren, bir web sayfasında vurgulanan gerçek köprü metnidir. Web sitelerinin size nasıl bağlandığı, arama motoru algoritmalarında bir fark yaratır ve bağlantı metni bu denklemin bir parçasıdır. Arama motorları, bir web sayfasının belirli arama ifadeleriyle alaka düzeyine ilişkin bir sinyal olarak metni sabitlemeye çalışır.

Örnek: Bir moda blogunda “Mavi Ayakkabı” bağlantı metniyle bağlantı almak, arama motorlarına web sayfanızın “mavi ayakkabılar” ile alakalı olması gerektiğini gösterir.

Geçmişte, belirli anahtar kelimeleri içeren web sayfalarınıza ne kadar çok bağlantı gösterirseniz, o anahtar kelime için o kadar çok sıralama elde edersiniz. Bunda hala bazı gerçekler var, ancak anahtar kelimeler içeren bağlantılarınızın yüzdesi yüksekse, arama motorları sonuçları manipüle etmeye çalıştığınızdan şüphelenecektir.

Doğal bir bağlantı profili genellikle, genellikle bir web sitesinin marka adını içeren bağlantı metninin hakim olduğu, çeşitli bağlantı metni karışımı içerir.

Bağlantı Yerleşimi

Arama motorlarının göz önünde bulundurduğu bir diğer faktör, bağlantının yerleştirildiği konumdur. Bu, bağlantı veren web sitesinden kendi web sayfanıza ne kadar ağırlık veya “bağlantı suyunun” aktarılacağı ile ilgili bir rol oynar. Altbilgi ve kenar çubuğu bağlantılarına, geçmişte bağlantı satan web sitelerinin kötüye kullanılması nedeniyle eskisi kadar ağırlık verilmemektedir.

Web sayfasının gövdesindeki veya içeriğindeki bağlantılar genellikle tartışılan konuya daha fazla önem verir ve bunlara daha fazla ağırlık verilir. Ayrıca, içerik içinde bağlantı ne kadar yüksekse, aktarılan ağırlık ve otoritenin o kadar büyük olduğu yaygın olarak kabul edilmektedir.

Do-Takip Etme ve Takip Edilmeyen Bağlantılar

Do-follow bağlantısı, arama motorlarına, web sitesinin esasen bağlantı verdikleri web sayfası için kefil olduğunu ve arama motorlarının bu bağlantıyı izlemesi ve uygun bağlantı suyunu buna göre iletmesi gerektiğini söyler. Takip edilmeyen bir bağlantı, arama motorlarına hedefe giden bağlantıyı izlememelerini ve herhangi bir yetki veya kredi vermemelerini söylemek için rel=”nofollow” içeren HTML koduna sahiptir.

Yorumlar, wiki’ler, sosyal yer imleri, forum gönderileri ve hatta bazı makaleler gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, web siteleri için kolay bağlantılar elde etmek için SEO’lar tarafından kötüye kullanıldı. Takip edilmeyen bağlantılar, bu kullanıcı tarafından oluşturulan içerik nedeniyle arama algoritmalarının çok gerekli bir parçası haline geldi. Web siteleri, bağlantılara kefil olmadıklarını belirtmek için rel=”nofollow” etiketlerini yerleştirmeye başladı. Bu, bir bağlantı almanın değeri artık orada olmadığından, bu web sitelerinde oluşturulan spam’de önemli bir azalmaya yol açtı.

Do-follow bağlantıları, aktarılan bağlantı suyu ve yetki nedeniyle önemli ölçüde daha değerlidir, ancak takip edilmeyen bağlantıların bir bağlantı profilinde olması çok doğaldır ve yine de sağladıkları yönlendirme trafiğinden değer sunabilir.

Kazanılan Bağlantılar ve Satın Alma Karşılaştırması

Web sitenizin otoritesini oluşturmak amacıyla bağlantı satın almak Google’ın kurallarına aykırıdır ve web sitenizi ceza alma riskine sokar. Reklam amaçlı satın alınan tüm bağlantılara, web sitenizi zarar görmemesi için takip etmeyen bir atama verilmelidir.

Kazanılan bağlantılar, arama motorlarının aslında kredi vermek istedikleri şeydir. Bir bağlantının “kazanılması” için, bir web sitesinin diğerine bağlantı vermek istemesinin açık ve zorlayıcı bir nedeni olmalıdır. İçeriğiniz ile bağlantı veren web sitesi arasında açık ve alakalı bir bağlantı olduğu varsayıldığında, makalelerde veya bir listede kaynak olarak alıntı yapılması iyi örneklerdir. Ayakkabı web sitesi örneğine geri dönersek, bir moda blogundan, makale içeriğinde ve web sayfanıza, en iyi ayakkabı trendlerini detaylandıran bir bağlantı, açık bir bağlantısı olan bir bağlantıdır. Ayakkabı trendleri sayfanızın altbilgisinde bir pizza dükkanından bir bağlantı varsa, bu doğal görünmeyen bir şeydir. Sayfa işletmeleri, hedef kitleleri veya içeriği ile alakalı olmadığı için bu sayfaya bağlantı vermelerinin açık bir nedeni olmayacaktır.

En saygın SEO şirketleri, bu kazanılan bağlantıları elde etmek için web sitenizin adına sosyal yardım yapmak için bağlanabilir varlıklar veya içerik oluşturan bağlantı kurma hizmetleri sunar . Bunu, iyi düşünülmüş kaynaklar veya içerik oluşturarak ve kaynaklarınızı bağlantıya değer bulacağına inandığınız web siteleriyle iletişime geçerek de yapabilirsiniz.

Sosyal Medya ve SEO

Birçok SEO uzmanı, sosyal medyanın Google’ın algoritmasında bir sıralama faktörü olduğunu düşünse de, 2014’te Google’dan Matt Cutts öyle olmadığını açıkladı. 2016 yılında Google Web Yöneticisi Eğilimleri Analisti Gary Illyes de sosyal medyanın bir sıralama faktörü olmadığını doğruladı.

Sosyal medya, bir sıralama faktörü olarak doğrudan katkıda bulunmasa da, sosyal medyanın SEO’yu iyileştirmeye yardımcı olabileceği birkaç yol şunlardır:

  • Bağlantı Edinme: Harika içerik üretiyorsanız ve insanlar bunu sosyal kanallar aracılığıyla paylaşıyorsa, web yöneticileri ve blog yazarları bu içeriği görebilir ve gerçek web sitelerinde ona geri bağlantı vermeye karar verebilir. İçeriğiniz ne kadar çok paylaşılırsa, doğal olarak bağlantı oluşturma şansınız o kadar artar.
  • Markalı Aramalar: İçeriğiniz, ürünleriniz veya hizmetleriniz sosyal medyada daha sık tartışıldıkça, insanlar marka adınızı yazarak arama motorlarında sizi aramaya başlayacaklar. Bir ürün veya hizmet sunuyorsanız, bu arama sorguları marka adınızı ve örneğin “[Marka Adı] mavi ayakkabılar” gibi bir ürün veya hizmetin adını içerebilir. Google veya başka bir arama motoru, gerçek müşteri sorgularına dayanarak bir ürün veya hizmet türüyle alakalı olduğunuzu gördüğünden, sorgunun markasız versiyonu için kendinizi daha iyi bir konumda bulabilirsiniz.
  • Olumlu İş Sinyalleri: Birçok işletmenin sosyal medya varlığı vardır. Aktif bir profile sahip olmak, müşterilerinizin ilgisini çekmek için gerçekten çaba gösterdiğinizi gösterebilir. Arama motorları, bir işletmenin veya web sitesinin meşruiyetini belirlemek için çok sayıda veriye bakar ve sosyal sinyaller potansiyel olarak bir doğrulayıcı olarak görülebilir.

SEO Başarı Metrikleri

Her işletme farklıdır ve aynı şey belirli hedefleri için de söylenebilir. SEO başarısı çeşitli şekillerde ölçülebilir. Bir tesisatçı daha fazla telefon görüşmesi isteyebilir, bir perakendeci daha fazla ürün satmak isteyebilir, bir dergi yayıncısı sadece sayfa görüntülemelerini artırmak isteyebilir ve başka bir işletme rakiplerinden daha üst sıralarda yer almak isteyebilir.

Aşağıdakiler, bir SEO optimizasyon kampanyasının başarısını ölçmek için bazı yaygın ölçümlerdir:

  • Olası Satışlar/Satışlar: Çoğu işletme, pazarlama ortamının türünden bağımsız olarak yatırımlarının karşılığını almak ister. SEO pazarlaması bu konuda farklı değildir. Sonuç olarak, başarının en iyi göstergesi, çabaların satışlarda ve olası satışlarda bir artışa yol açmasıdır. Hedef satışsa, kampanyanın odak noktası, daha meraklı olan anahtar kelimelere karşı pazardaki tüketicileri çekecek arama ifadeleri etrafında dönmelidir. Soruya dayalı anahtar kelimeler trafik sağlayabilir, ancak genellikle çok düşük dönüşüm oranlarına sahiptir. Bu, temelleriniz para anahtar kelimelerinizle kapsandıktan sonra daha büyük bir marka stratejisinin parçası olmalıdır.
  • Organik Arama Trafiği: Organik trafiğiniz artıyorsa, bu SEO kampanyanızın çalıştığının iyi bir işaretidir. Seçtiğiniz anahtar kelimeler için arama sıralamalarında yükseldiğinizi ve kullanıcıların arama listelerinize tıkladığını gösterir. İyi arama hacmine sahip anahtar kelimeler için iyi bir sıralamada olduğunuzu biliyorsanız, ancak trafik açısından fazla bir şey almıyorsanız, daha yüksek bir tıklama oranı elde etmek için Başlık Etiketinizi geliştirmeye çalışmak isteyebilirsiniz. Google Arama Konsolunda, arama listenizle birlikte anahtar kelimeleri ve bunlara karşılık gelen tıklama oranlarını görüntüleme olanağınız vardır.
  • Anahtar Kelime Sıralamaları: Birçok işletme, bir arama kampanyasının nasıl performans gösterdiğinin bir göstergesi olarak anahtar kelimelere bakar. Bu, doğru bağlamda görüntülenmezse yanıltıcı bir gösterge de olabilir. Yalnızca birkaç “yüksek hacimli” anahtar kelimenin performansına odaklanıyorsanız, daha deneyimli bir SEO uzmanının gözünden büyük ilerleme kaydetmenize rağmen cesaretiniz kırılmış olabilir. Son derece rekabetçi anahtar kelimelerin ilk sayfa sıralamasına ulaşması zaman alacak ve bazen önemli miktarda zaman alacaktır. Bakmanız gereken şey, zaman içinde istediğiniz sonuçları elde etmenin bir yolunu görmeye başladığınız noktaya kadar, bu şartlarda olumlu bir ilerleme kaydedilip kaydedilmediğidir.
  • Anahtar Kelime Çeşitliliği: Yüksek hacimli, rekabetçi anahtar kelimelere bakmak ve bunların başarılı olması için sıralamanız gerektiğini hissetmek kolaydır. Bunlar uzun vadeli harika hedefler, ancak gerçek şu ki: Tüm arama trafiğinin %70’i uzun kuyruklu anahtar kelimelere gidiyor. SEMRush ve Ahrefs gibi araçlar milyonlarca anahtar kelimeyi izler ve sitenizin veya web sayfanızın kaç anahtar kelime için sıralandığını size gösterebilir. Bu sayının artmaya devam ettiğini görüyorsanız, bu, kampanyanızın doğru yönde ilerlediğinin bir başka iyi göstergesidir.

SEO Optimizasyonu Sonuçlarını Ne Zaman Görebilirim

Standart bir temel kural, bir SEO kampanyası başlattıktan sonraki 3 ila 6 ay içinde sonuçları görmeye başlamanız gerektiğidir. Ancak bu, tüm anahtar kelimeleriniz için en üstte olacağınız anlamına gelmez.

Aşağıdakiler, SEO kampanyanızla başarıyı ne kadar çabuk göreceğinize katkıda bulunan birkaç faktördür:

  • İlk Başlangıç ​​Noktanız: Her web sitesi sonuçlara ulaşabilir, ancak makul beklentiler belirlemeniz gerekir. Her web sitesi benzersizdir. Her site farklı içerik, mimari ve bağlantı profillerine sahip olacaktır. Birkaç ay önce oluşturulmuş bir web sitesi, arkasında yılların geçmişi olan bir web sitesine göre çok farklı tepki verecektir.
  • Anahtar Kelime Rekabeti: Tüm anahtar kelimeler eşit yaratılmamıştır. Tipik olarak, daha yüksek hacimli anahtar kelimeler de en yüksek rekabet düzeyine sahiptir. Şu anda bu rekabetçi ana terimler için ilk üç sayfada yer almıyorsanız, gerçekten ilerleme kaydetmenin oldukça uzun bir süre (bazen bir yıldan uzun) alacağını beklemelisiniz. Daha uzun kuyruklu anahtar kelimeler, daha düşük rekabet seviyelerine sahip olma eğilimindedir, ancak tüm organik arama trafiğinin %70’inden fazlasını sağlar. Web sitenizin ve markanızın ne kadar yerleşik olduğuna bağlı olarak, çoğu web sitesi uzun kuyruklu anahtar kelimelerde en büyük avantajları erkenden toplayacaktır.
  • SEO Stratejisi: Sağlam bir SEO stratejisi oluşturmak, web sitenizin arama sonuçlarında nasıl performans göstereceğinin anahtarıdır. Strateji, tüm kampanya faaliyetlerinin yönünü belirler. Düzgün yürütülürse, kampanya boyunca SEO başarısının arttığını görmeye başlamalısınız.
  • Kampanya Yatırımı: Eski “İçine koyduğunu geri alırsın” deyişi kesinlikle SEO için geçerlidir. Bu hem zaman hem de para için geçerlidir. Arama motoru optimizasyonu faaliyetlerine zaman ayırmıyorsanız, sonuçları göremezsiniz. Kampanyayı yönetmek için bir SEO şirketi arıyorsanız da aynı şey söylenebilir. SEO’ya yatırım yapmaya istekli değilseniz ve ucuz bir seçenek arıyorsanız, sağlayıcı aradığınız sonuçları sunmak için fazla zaman ve çaba harcayamaz. Bununla birlikte, biraz yatırım hiç yatırım yapmamaktan iyidir. Sadece beklentilerinizi buna göre ayarlamanız gerekecek.

Arama Motoru Algoritması Güncellemeleri

Algoritma güncellemeleri, sıralama sinyallerinin değerlendirilmesinde ve arama sorguları için alakalı sonuçlar sağlamak üzere arama dizinine uygulanma yollarında yapılan değişikliklerdir. Google yılda yaklaşık 500 algoritma güncellemesi yapıyor. Bu 500 güncellemeden tipik olarak birkaçı önemli kabul edilir ve büyük çoğunluğu küçük düzeltmeler olarak kabul edilir. Yakın zamana kadar, büyük güncellemeler ya Google ya da SEO topluluğu tarafından sağlanıyordu. Şimdi, büyük güncellemeler genellikle ana çekirdek algoritma içinde dağıtılır ve bu da yapılan değişikliklerin gerçek doğasını belirlemeyi zorlaştırır.

Aşağıdakiler, yıllar içinde daha iyi bilinen algoritma güncellemelerinden bazılarıdır:

  • Panda: Arama yapan kullanıcılara yüksek kaliteli içerik sunmak, uzun süredir Google’ın odak noktası olmuştur. Google Panda güncellemesi, benzersiz, çekici içerik sunan daha yüksek kaliteli sayfaları ödüllendirirken, sonuçlarında görüntülenen düşük kaliteli, ince içerikli sayfaların sayısını azaltmak için oluşturuldu.
  • Penguen: Bir web sitesine işaret eden bağlantıların miktarı, bir sitenin SERP’lerde ne kadar iyi performans göstereceği konusunda çok önemli bir rol oynar. Bu kadar önemli bir sıralama faktörü olduğu için, bağlantı miktarı etik olmayan SEO’lar tarafından kötüye kullanılması kolay bir hedefti. Bağlantı web spam’iyle mücadele etmek için Google Penguin yayınlandı. Güncellemenin amacı, doğal ve alakalı bağlantıları ödüllendirirken spam içerikli, manipülatif bağlantıları filtrelemektir.
  • Hummingbird: Google Hummingbird güncellemesi, temel algoritmanın ve Google’ın kullanıcı sorgularına nasıl yanıt verdiğinin büyük bir revizyonuydu. Bu güncelleme, Google’ın Bilgi Grafiği ve anlamsal aramayı kullanarak kullanıcının amacını belirlemeye dayalı alakalı sonuçlar sağlamaya odaklandı.
  • Güvercin: Google Güvercin güncellemesi, yerelleştirilmiş arama yeteneklerini geliştirmeye odaklandı. Google, yerelleştirilmiş amaca yönelik arama sorgularının sonuçlarını iyileştirmek için bir işletmenin yakınlığı ve mesafesiyle ilgili sıralama faktörlerini güçlendirdi. Örneğin, bir arama kullanıcısı “tesisatçı” yazarsa, amaç ülke çapındaki şirketlerin bir listesini değil, kendi alanlarındaki tesisatçıları görmektir.
  • RankBrain: Google’ın algoritması, arama sorgularını yorumlamak ve kullanıcının amacına en uygun sonuçları sunmak için yapay zeka kullanır, sonuçlar tam olarak aranan sorguyla eşleşen içeriği görüntülemese bile. Algoritma, sorgularla ilgili kullanıcı amacı hakkında daha fazla bilgi edindikçe Google, sonuçlarını geliştirmek için bu makine öğrenimini kullanmaya devam ediyor.
  • EAT/Medic Güncellemesi: Google, Ağustos 2018’de, daha önce “Medic Güncellemesi” olarak adlandırılan bir çekirdek algoritma güncellemesi yayınladı, ancak birincil bileşen uzmanlık, yetki ve güvenilirlik üzerine odaklandığından EAT güncellemesinde de yaygın olarak anılır. Saygın bir yazar (Doktor, Mali Müşavir vb.) tarafından açıkça yazılmamış olan Sağlık ve YMYL (Your Money Your Life) ile ilgili içerik ve/veya çevrimiçi itibarı çok az olan veya olumsuz bir çevrimiçi itibara sahip siteler en çok etkilendi.

Arama Motoru Cezaları

Bir web sitesinin alabileceği iki tür arama motoru cezası vardır: manuel veya algoritmik.

Manuel cezalar, bir Google çalışanının bir web sitesini manuel olarak incelemesinin ve Google’ın Web Yöneticisi Yönergelerinin dışında kalan optimizasyon taktikleri bulmasının bir sonucudur. Manuel bir ceza ile işletme, Google Search Console’da manuel bir ceza bildirimi alır.

Algoritmik cezalar, Google’ın Google’ın Web Yöneticisi Yönergeleri ile uyumlu olmadığına inandıkları algoritma bulma taktiklerinin bir sonucudur . Tipik olarak bu tür cezalarla sağlanan hiçbir bildirim yoktur. Bir web yöneticisinin bir sorunu olup olmadığını belirlemesinin en yaygın yolu, trafik/sıralama kayıpları güncellemelerini bilinen Google algoritması güncellemeleriyle eşleştirmektir. Google, temel algoritmalarına önemli güncellemeleri (Penguen gibi) entegre ettiğinden, bir güncellemenin tam yapısını belirlemek çok daha zor hale geldi. Bu durumlarda, etkilenen siteler tarafından paylaşılan ortak özelliklerin olup olmadığını görmek için SEO topluluğu içindeki sohbetlere büyük bir güven vardır.

En yaygın iki ceza, Google’ın algoritmasının daha önemli iki yönü etrafında döner: içerik ve bağlantılar.

Google Panda ile, çok ince veya yinelenen içeriğe sahip siteler, sıralamalarda, trafikte ve dizine eklenmiş sayfalarda önemli düşüşler görüyor.

Spam içerikli bağlantı profiline sahip web siteleri, web yöneticisi araçlarında “doğal olmayan bağlantılar” cezası alabilir veya Google’ın Penguin algoritmasına yakalanabilir. Bunların isabet ettiği siteler, ceza kurtarma sürecine başlayana ve rahatsız edici bağlantılar kaldırılana veya reddedilene kadar anahtar kelimeler için iyi bir sıralamada son derece zor bir zaman geçirir.

Menü