SEO İçin Yüksek Hitli Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır

Herhangi bir kelime çalışması yapılmadan önce internet sitesinde ulaşmak istenen hedefler belirlenmelidir. İstenilen kategorileri ve ürünleri öne çıkarmak için ilgili anahtar kelime araştırması kelime grupları hedefe göre seçilmelidir. Arama motoru optimizasyonunun genelde yüksek talepli bir ifade için birinci sayfada sıralama gibi yüksek hedefleri vardır. İmkansız görünen bir hedefe nasıl ulaşabilirsiniz? Arama anahtar kelime sonuçlarının ilk sayfasında yer alan siteler, Google’ın en iyi seçeneklere ilişkin değerlendirmesidir. Hedefinize ulaşmak, bu sitelerden birini ilk sayfadan itip onun yerini almak manasına gelir. Bu, Google’ın o kelime öbeği için neye değer verdiğini anlamak ve sonra onu sunmak manasına gelir.

Anahtar kelime araştırması

Gerçek Sıralama Analizi

Bir anahtar kelimeyi aradığınızda gördüğünüz sitelerin diğerlerinin gördüklerinden farklı olabileceğini unutmayın.

Arama sonuçları, anahtar kelime araştırması arama geçmişiniz de dahil olmak üzere pek çok faktör tarafından kişiselleştirilir. Sorguladığınız ve tıkladığınız şey gelecekteki arama sonuçlarınızı etkiler. Hedef anahtar kelimenizi arar ve bir rakibin listesini sık sık tıklarsanız, Google, diğer arayanlar için aynı sıralamada yer almasa bile, size o şirketten daha fazla sonuç gösterecektir.

Google’ın Reklam Önizleme ve Teşhis aracıyla gerçek rekabet ortamınızı bulun . Google Ads’e erişiminiz yoksa Moz, Ahrefs, SEMrush ve diğerleri gibi bir sıralama kontrol aracı kullanın . Sektörünüzün dışındaki bir arkadaşınızı arayın ve ondan ifadeyi Google’da aramasını isteyin.

Kısacası, SEO stratejisini belirlemek için kişisel Google sonuçlarınıza güvenmeyin.

Google Ne İstiyor?

Bu birinci sayfadaki listelerden öğrenebileceğiniz her şeyi öğrenin. Sadece “her şey için rütbe aldıkları” için ya da bir hile yüzünden orada olduklarını varsaymayın. Bu kadar yüksek Google değerlerini sunduklarını keşfedin , söz gelimi:

  • Sıralama sayfasının ve sitenin amacı: bilgilendirici veya işlemsel;
  • Sıralama sayfasında kullanılan anahtar kelimeler ile ilgili kelime ve ifadeler;
  • Bağlamsal olarak alakalı diğer sayfaların site içindeki sıralama sayfasının genel temasını artırıp artırmadığı;
  • Sıralama sayfası siteye nasıl bağlanır: Üstbilgi veya altbilgi gezinmesindeki bir bağlantıdan veya belki de kalıcı bir ana sayfa veya kategori sayfası özelliğinden yararlanır mı?
  • Bu sıralama sayfasına bağlantı veren üçüncü taraf siteleri;
  • Bu sıralama sayfasına bağlantı veren üçüncü taraf sayfaları ;
  • Genel olarak sıralamadaki rakibin etki alanına bağlantı veren sitelerin sayısı ve kalitesi .

Her rekabetçi sıralama sayfası için yukarıdaki listeyi uygulayın. Gözlemlerinizde spesifik olun. Onları geçmek için çabalarını geliştirmeniz gerekecek.

Sonuç

Sıralamadan bir kahramana kadar bir sayfa almak daima zordur. Yüksek talepli anahtar kelime araştırması sıralamalarına girmeden önce, daha küçük arama kitleleri ile ilgili bir başarı elde etmek için önce düşük talepli arama kelimeleri hedeflemeniz gerekebilir. Arama yapanlar sayfanızı daha az anahtar kelime için sıralamadan seçerse, Google’ın sayfayı daha büyük olanlar için dikkate alma şansı daha yüksektir.

Ancak, online alışveriş SEO’sunda en önemli olanı unutmayın: trafik ve gelir. Sıralamalar faturalarınızı ödemez – en sevdiğiniz anahtar kelime için Google’da bir numaralı sıralamalar bile.

Çoğu zaman, en iyi SEO stratejisi, pek çok arama sonucu sayfasında sıralanmak için sitenizin bütününde çok çeşitli anahtar kelime temalarını hedeflemektir. Daha fazla sayfa trafik ürettikçe organik aramadan gelir elde etme beceriniz artar. Ancak vaktinizi ve paranızı tek bir anahtar kelimeye odaklıyorsanız, sitenizin geri kalanı zarar görür. Genel performans muhtemelen düşecektir.

ŞİMDİ ARA