seo optimizasyonu İşletmenizin Kesinlikle SEO’ya İhtiyaç Duymasının Nedenleri

SEO, daha fazla aranabilirlik ve görünürlük için önemlidir, ancak bundan daha fazla gerçek değer sunar. İşte işletmelerin markalarını müşterilerine kolaylıkla tanıtmak ve bulunabilirliğini çoğaltmak için SEO’ya ihtiyaç duymasınınnedenleri.

SEO kesinlikle bir internet sitesinin genel aranabilirliğini ve görünürlüğünü artıracaktır, ancak başka hangi gerçek değeri sunar? SEO neden bu kadar önemli?

Organik Arama Çoğu Zaman Web Sitesi Trafiğinin Birincil Kaynağıdır

SEO ile yeni ilgilenmeye başlayanlar, organik aramanın ne olduğunu ve bir internet sitesinin uzun süreli başarısı için neden önemli olduğunu merak edebilirler. Birçok kişi organik aramayı ücretli arama (Adwords) ile karıştırır.

Organik arama hakkında bilmeniz gerekenleri, SEO’ya yeni başlayanların ya da internet sitesi sahiplerinin anlayabilecekleri, yanlış anlamalara açıklık getirebilecek yalın bir formda özetleyelim.

Organik arama , çoğu firmanın internet sitesi performansının çok büyük bir parçasıdır ve alıcı dönüşüm hunisinin kritik bir bileşenidir ve eninde sonunda kullanıcıların bir dönüşümü ya da etkileşimi tamamlamasını sağlar.

Pazarlamacıların bildiği gibi Google, Yahoo, Bing, Baidu, Yandex, DuckDuckGo ve diğerleri gibi rakiplerinden çok daha çok büyük bir arama pazarına sahip.

Bu, tüm arama motorlarının bir markanın görünürlüğüne katkıda bulunmadığı manasına gelmez – yaparlar – sadece Google’ın genel arama pazarının yaklaşık % 75’ine sahibi olduğu manasına gelir. Net bir liderdir ve bu sebeple kurallarına uyulması önemlidir.

Organik Arama Neden Önemlidir?

Organik arama önemlidir çünkü web sitenize gelen en kıymetli trafik türüdür. Organik trafik, diğer trafik türlerine (Ücretli, Yönlendirme Kanalları) oranla daha fazla dönüşüm sağlama olasılığına sahiptir.

Dönüşüm Nedir? – Bir web sitesi için belirlenen amacın ziyaretçi tarafından gerçekleştirilmesi. (Satın alma, dosya indirme, tıklama, belirli bir süre sayfada kalma vb.)

Organik trafiğin yönlendirme trafiğine ya da diğer trafik türlerine göre daha fazla hedeflenmesinin sebebi kullanıcının arama niyeti ile daha fazla eşleşmesidir.

Arama motoruna bir anahtar kelime yazarak arama yapan kullanıcılar hedeflerini karşılayabilecek web sitelerini ararlar. Organik sonuçların bu amacı karşılayabilme ihtimali daha yüksektir çünkü sonuçlar sayfanın içeriğine ve güvenilirliğine göre sıralanır.

SEO Güven ve Güvenilirlik Oluşturur

Deneyimli bir SEO’nun amacı, markanın ve dijital özelliklerinin güveni ve güvenilirliği sayesinde aramada kolayca keşfedilebilen temiz, etkili bir kullanıcı bilgi birikimi ile güzel bir internet sitesi için kuvvetli bir temel oluşturmaktır.

Bir çok unsur, Google gibi arama motorları ile alakalı otorite kurmaya gider. Yukarıda belirtilen faktörlere ilave olarak, aşağıda belirtilen gibi unsurların bir neticesi olarak zaman içerisinde yetki tahakkuk ettirilir:

  • Kaliteli backlink profilleri.
  • Olumlu kullanıcı davranışı.
  • Makine öğrenimi sinyalleri.
  • Optimize edilmiş sayfa içi öğeler ve içerik.

Bir otorite olarak bir marka oluşturmak sabır, çaba ve bağlılık gerektirir, ancak hemde müşterilerin bir markaya güvenmesini sağlamayı başaran kıymetli, nitelikli bir ürün ya da hizmet vermeye da dayanır.

İyi SEO Ayrıca Daha İyi Bir Kullanıcı Deneyimi Demektir

Herkes çok daha iyi organik sıralama ve maksimum görünürlük istiyor. Çok az kişi, optimum kullanıcı deneyiminin oraya ulaşmanın çok büyük bir parçası olduğunun farkındadır.

Google, olumlu ya da olumsuz bir kullanıcı bilgi birikiminin nasıl yorumlanacağını öğrendi ve pozitif bir kullanıcı bilgi birikimi, bir internet sitesinin başarısı için çok önemli bir unsur haline geldi.

Müşteriler ne istediklerini bilirler. Bulamazlarsa, bir sorun çıkacaktır. Ve performans düşecek.

Güçlü bir kullanıcı bilgi birikimi oluşturmanın net bir örneği, Google’ın, aranan verileri direk olarak kullanıcılar için direk olarak SERP’lerde (arama motoru sonuç sayfaları) sunan bir yanıt motoru haline gelmesidir.

Bunun amacı, kullanıcılara aradıkları bilgileri daha az tıklamayla, hızlı ve kolay bir biçimde sunmaktır.

Kaliteli SEO, pozitif bir kullanıcı bilgi birikimi içerir ve bir markanın lehine çalışmak için onu kullanır.

Yerel SEO, Daha Fazla Etkileşim, Trafik ve Dönüşüm Demektir

Mobil trafiğin yükselişi ve artan hakimiyeti ile yerel arama , küçük ve orta ölçekli işletmelerin başarısının temel bir parçası haline geldi.

Yerel SEO , dijital mülklerinizi belirli bir çevre için optimize etmeyi amaçlar, bu şekilde insanlar sizi hızlı ve kolay bir biçimde bulabilir ve onları bir işleme bir adım daha yaklaştırır.

Yerel optimizasyonlar, bir markanın yerel seviyede mesajlaşması için uygun bir ortam yaratmak için belirli kasabalara, şehirlere, bölgelere ve hatta eyaletlere odaklanır.

SEO, Satın Alma Döngüsünü Etkiler

Müşteriler araştırmalarını yapar. Alıcı açısından internetin en büyük avantajlarından biri budur.

İyi fırsatlar, çığır açan ürünler ve / ya da hizmetler için mesajınızı iletmek için SEO taktiklerini kullanmak ve müşterilere sunduğunuz şeyin önemi ve güvenilirliği bir oyun değiştirici olacaktır.

Doğru yapıldığında şüphesiz satın alma döngüsünü de olumlu yönde etkileyecektir.

Değerli bir bağlantının kurulabilmesi için markaların, insanların ihtiyaç duyduğu yerlerde görünür olması gerekir. Yerel SEO, bu görünürlüğü artırır ve potansiyel müşterilerin cevapları ve bu cevabı sağlamayı başaran işletmelerin bulmasını sağlar.

SEO Uygulamaları Her Zaman Güncelleniyor

Bir markanın internet sitesinde ve dijital mülklerinde SEO taktiklerinin uygulanması harikadır, ancak kısa vadeli bir etkileşimse (bütçe kısıtlamaları vb.) Ve site zaman içerisinde tutarlı bir biçimde yeniden değerlendirilmezse, bir eşiğe ulaşacaktır. Diğer engellerden dolayı artık gelişemeyeceği bir yer.

Arama dünyasının evrimleşme biçimi, temelde Google’ın takdirine bağlı şekilde, değişikliklerin rekabetin önünde ve umarız Sayfa 1’de kalması için devamlı izlemeyi gerektirir.

Google’ın her sene binlerce algoritma değişikliği yaptığını biliyoruz. Çok geride kalırsanız, geri dönmek oldukça zor olacaktır. SEO uzmanları bunun önlenmesini sağlamaya yardımcı olur.

SEO’yu Anlamak Web Ortamını Anlamanıza Yardımcı Olur

World Wide Web olan daima değişen ortamla, değişikliklerin gerçekleştiği sırada en üstte kalmak zor olabilir.

Ancak SEO’nun zirvesinde kalmak, arama için meydana gelen büyük değişiklikler için döngü içinde olmayı içerir.

Diğer yerel, karşılaştırılabilir iş yerleri ve rakipler tarafından kullanılacak olan taktikler de dahil olmak üzere Web ortamını bilmek, bu markalar için daima faydalı olacaktır.

SEO Reklama Göre Ucuzdur

Elbette paraya mal olur. En iyi şeyler yapar, değil mi?

Ancak SEO, büyük şey planında nispeten ucuzdur ve getirisi büyük olasılıkla bir markanın faydası ve karı açısından önemli olacaktır.

Bu bir pazarlama maliyeti değildir; bu gerçek bir ticari yatırımdır. İyi bir SEO uygulaması önümüzdeki senelerde su tutacaktır. Ve hayattaki çoğu şey gibi, ancak aldığı daha fazla ilgi (ve yatırım) ile çok daha iyi olacaktır.

SEO Uzun Vadeli Bir Stratejidir

SEO, alınan eylemin ilk senesinde gözle görülür bir etkiye sahip olabilir (ve umarız ki) ve bu eylemlerin çoğu, birkaç seneden uzun süren bir etkiye sahip olacaktır.

Pazar geliştikçe, evet, trendleri ve değişiklikleri yakından takip etmek en iyisidir. Ancak, yoğun SEO tavsiyeleri uygulanmamış bir site bile, iyi bir kullanıcı tecrübesine sahip dürüst bir internet sitesinde kullanılacak olan temel SEO en iyi uygulamalarını geliştirecektir.

Ve ne kadar çok SEO zamanı, gayreti ve bütçesi tahsis edilirse, bir internet sitesi o kadar iyi ve uzun süre pazarında kıymetli bir rakip olmaya devam eder.

SEO Gün ışığına Yeni Fırsatlar Getirir

Yüksek nitelikli SEO, daima markaların yalnızca keşfedilmesi için değil, parlaması için yeni fırsatları keşfetmenin ve bunlardan yararlanmanın bir yolunu bulacaktır.

Markalara nitelikli SEO sunmak, bir SEO ekibini o marka olan her şeye daldırmak manasına gelir. Markanın paydaşlarının sahibi olduğu tutku ve anlayış ile bir markayı gerçekten pazarlamanın tek yolu bu: paydaş olmak.

Bir marka ne kadar iyi anlaşılırsa, gelişmesine yardımcı olmak için o kadar fazla fırsat ortaya çıkacaktır. Aynı şey SEO için de söylenebilir.

Google’de 1. Sayfada Değilseniz Kazanmıyorsunuz

SEO dünyasında, Sayfa 1’de değilseniz muhtemelen organik arama oyununu öldürmeyeceğiniz bir sır değil.

Yakın zamanda yapılan bir araştırma, ilk üç organik arama sıralaması konumunun tüm tıklamaların yaklaşık yüzde 40’ını oluşturduğunu, ancak Sayfa 1 ve 2’deki tüm sonuçların yüzde 30’unun hiç tıklanmadığını gösteriyor.

Bunun anlamı nedir? İki şey:

  • 1. sayfada değilseniz, olmanız gerekir.
  • Bir kullanıcı bir arama sorgusu yazdığında ve tam olarak aradığını bulamadığında hala çok fazla durum var.

Şimdi SEO’nun ne kadar değerli ve bir internet sitesi için ne kadar kıymetli olduğunu anladınız. SEO optimizasyonu hizmetimizi almak için lütfen bizimle iletişim kurunuz.

ŞİMDİ ARA