Sayfa İçi SEO Optimizasyonu Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Temel Öğe

Sayfa İçi SEO Optimizasyonu Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Temel Öğe

Sayfa içi SEO’nun ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve başarılı olmak için odaklanmanız gerekli olan en önemli 10 sayfa içi SEO düşüncesini keşfedin.

Günümüzde organik aramada başarılı olmak, arama motorlarının önemli gördüğü teknik, sayfa içi ve sayfa dışı faktörlerin bir kombinasyonunu optimize etmeyi gerektirir.

Yıllar geçtikçe, bağlantı kurma gibi sayfa dışı tekniklere ve diğer teknik öğelere daha fazla odaklanıldığını gördük.

Ancak gerçek şu ki, sayfa içi SEO temellerine dikkat etmezseniz sayfa dışı SEO pek bir işe yaramayacaktır.

Akıllı SEO uygulayıcıları, sayfa içi optimizasyona daimi olarak öncelik verilmesi gerektiğini bilir.

Arama ortamı devamlı geliştiğinden, sayfadaki SEO bilginizin güncel olduğundan emin olmak önemlidir.

Bu yazıda, sayfa içi SEO’nun ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve bugün en önemli 10 sayfa içi SEO düşüncesini ele alacağız.

Sayfa İçi SEO Nedir?

Sayfa içi SEO (site içi SEO olarak da bilinir), bir internet sitesinin arama motoru sıralamalarını iyileştirmek ve organik trafik kazanmak için web sayfalarını optimize etme uygulamasını ifade eder.

Alakalı, yüksek nitelikli içerik yayınlamanın beraberinde, sayfa içi SEO, başlıklarınızı, HTML etiketlerinizi (başlık, meta ve başlık) ve görsellerinizi optimize etmeyi içerir. Ayrıca, internet sitenizin yüksek seviyede uzmanlığa, yeterliliğe ve güvenilirliğe sahip olduğundan emin olmak manasına gelir.

Bir araya getirildiğinde internet sitenizin arama sonuçlarında görünürlüğünü artıracak olan web sayfasının çeşitli yönlerini hesaba katar.

Sayfa İçi SEO Neden Önemlidir?

Sayfa içi SEO önemlidir çünkü arama motorlarının web sitenizi ve içeriğini anlamasına yardımcı olur, ayrıca bir arama yapan insanın sorgusuyla alakalı olup olmadığını belirlemenize yardımcı olur.

Arama motorları daha karmaşık hale geldikçe, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) alaka düzeyine ve anlambilime daha fazla odaklanır.

Çok sayıda karmaşık algoritmasıyla Google şu an için şu konularda daha iyi:

  • Kullanıcıların bir sorgu yazdıklarında gerçekte ne aradıklarını anlamak.
  • Kullanıcı amacını karşılayan (bilgilendirme, alışveriş, gezinme) arama sonuçları sunmak.

Bu gelişmeye uyum sağlamak son derece önemlidir ve bunu, internet sitenizin ve içeriğinin – hem web sayfalarınızda kullanıcılar tarafından görülebilen (ör. Metin, fotoğraflar, video ya da ses) hem de sadece arama için görülebilen öğelerin olmasını sağlayarak yapabilirsiniz. Motorlar (yani, HTML etiketleri, yapılandırılmış veriler) – en son en iyi uygulamalara göre iyi optimize edilmiştir.

Ek olarak, sayfa içi SEO’yu basitçe görmezden gelemezsiniz çünkü site içi öğeleri optimize ederken daha fazla kontrole sahip olursunuz – harici sinyallerden (ör. Geri bağlantılar) oluşan sayfa dışı SEO’nun tam tersine.

Sayfa içi stratejilere çaba gösterirseniz, trafikte bir artış ve arama varlığınızda bir artış göreceksiniz.

Okuduğunuz bu makale, size sayfa içi SEO’nun en önemli unsurlarını anlatacaktır.

Bu 10 alana çok dikkat etmek, içeriğinizi ve otoritenizi geliştirmenize ve sıralamanızı, trafiğinizi ve dönüşümlerinizi artırmanıza yardım edecektir.

1. Çerçeve

Uzmanlık, Yetki ve Güvenilirlik manasına gelen EAT, Google değerlendiricilerinin içerik oluşturucuları, web sayfalarını ve web sitelerini bir bütün olarak değerlendirmek için kullandıkları çerçevedir.

Google, yüksek nitelikli içeriğe daima öncelik vermiştir. Yüksek nitelikli içerik üreten sitelerin çok daha iyi sıralamalarla ödüllendirilmesini ve düşük nitelikli içerik oluşturan sitelerin daha az görünürlük kazanmasını sağlamak istiyor.

Google’ın yüksek nitelikli içerik olarak gördüğü içerik ile arama sonuçlarında görünen arasında net bir ilişki vardır.

Buna korelasyon ya da nedensellik deyin – ne olursa olsun, EAT bir biçimde Google’ın organik arama sonuçlarında rol oynuyor. Bu, EAT’nin SEO stratejinizde dikkate alınması gerekli olduğu manasına gelir.

2. Başlık Etiketi

Her internet sayfasının baş bölümünde bulunan bir HTML etiketi olan başlık etiketi, üstünde bulunduğu ilgili sayfanın konu konusunun ne olduğuna dair bir başlangıç ​​ipucu ya da bağlam sağlar.

Arama motoru sonuç sayfalarında (genelde tıklanabilir bağlantı olarak kullanılır) ve tarayıcı penceresinde belirgin olarak öne çıkarılır.

Başlık etiketinin kendi başına organik sıralamalar üstünde çok az etkisi vardır, bu nedenle kimi zaman gözden kaçmaktadır.

Bununla beraber, eksik, yinelenen ve kötü yazılmış başlık etiketlerinin tümü SEO sonuçlarınızı olumsuz etkileyebilir, bu sebeple bu öğe için optimize ettiğinizden emin olun.

3. Meta Açıklama

SEO’nun ilk günlerinden beri, meta açıklamalar önemli bir optimizasyon noktası olmuştur.

Meta açıklamaları, sayfanın ne hakkında olduğuna dair bir açıklama sağlamayı başaran meta etiketler, genelde sayfanın başlığının altındaki SERP’lerde görüntülenir.

Google, meta açıklamaların sıralamalara yardımcı olmadığını savunsa da, çok daha iyi açıklamaların dolaylı özelliklerinin yardımcı olduğuna dair anekdot niteliğinde kanıtlar vardır.

Meta açıklamayı doğru biçimde optimize etmek şunları iyileştirmeye yardımcı olabilir:

  • Tıklama oranı.
  • Sonucun kalitesinin algılanması.
  • İnternet sitenizin neler sunduğunun algılanması tamamen değişir.

4. Başlıklar

Web sitenizin içeriğinin aramada iyi performans göstermesini mi istiyorsunuz? Ardından ilgi çekici başlıklar yazmaya başlayın.

Bir blog yazısı için bir başlık bulmak çok kolay görünebilir, ancak muhteşem bir başlık bir tıklama ile gösterim arasındaki farkı ifade edebilir – bu nedenle onları stratejik olarak oluşturmak önemlidir.

Başlıklarınızın SERP’lerde öne çıkması için ilgiyi uyandırması gerekir – kullanıcıları tıklamaya ve içeriğin geri kalanını okumaya devam etmeye teşvik eder.

5. Başlık Etiketleri

Başlık etiketleri, diğer metin türlerinden (söz gelimi paragraf metni) içeriğinizdeki başlıkları ve alt başlıkları tanımlamak için kullanılacak olan HTML öğeleridir (H1-H6).

Başlık etiketleri, site sıralamanız için eskiden olduğu kadar kritik öneme sahip değildir, ama bu etiketler yine de kullanıcılarınız ve SEO’nuz için önemli bir işlev görür.

Sıralamalarınızı aşağıda belirtilen yollarla dolaylı olarak etkileyebilirler:

  • İçeriğinizi ziyaretçilerin okuması için daha kolay ve daha keyifli hale getirin.
  • Arama motorları için içeriğiniz hakkında anahtar kelime açısından zengin bağlam sağlamak.

6. SEO Yazımı

SEO yazmak, hem arama motorları hem de kullanıcılar düşünülerek içerik yazmak manasına gelir.

Sağlam SEO içeriği yazmanın arkasında bir strateji vardır – ve bu yalnızca anahtar kelime araştırması ve boşlukları doldurmaktan daha fazlasıdır.

Sadece uğruna içerik üretmek işe yaramaz. İnsanlar için içerik yazdığınızı unutmayın – bu sebeple bu içerik yüksek nitelikli, önemli ve alakalı olmalıdır.

7. Anahtar Kelime Çokluğu

Doğru veya yanlış? Bir anahtar kelimeyi hedeflediğiniz sayfa sayısı ne kadar fazlaysa, o anahtar kelime için o kadar iyi sıralama elde edersiniz.

Yanlış! Belirli bir terimi birden fazla sayfada hedeflemek, SEO’nuz için bazı potansiyel olarak feci sonuçlara yol açan “anahtar kelime yamyamlığına” neden olabilir.

Aynı anahtar kelime için birden çok sayfa sıralaması yaptığınızda, esasında kendinizle rekabet ediyorsunuz demektir.

Web sitenizde anahtar kelime yamyamlığının olup olmadığını belirlemek ve hemen çözmek önemlidir.

8. İçerik Denetimi

Çoğu içerik oluşturucu, mevcut içeriklerini denetlemeyi unuttukları yeni içerikler oluşturmaya odaklanır. Ve bu bir hatadır.

Mevcut içeriğinizi denetlemek son derece önemlidir çünkü size şu konularda yardımcı olur:

  • Mevcut içeriğinizin hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını ve yatırım getirisi kazanıp kazanmadığını değerlendirin.
  • İçeriğinizdeki bilgilerin hala doğru olup olmadığını veya eskimiş (veya hatta güncelliğini yitirmiş) olup olmadığını belirleyin.
  • Sizin için hangi tür içeriklerin işe yaradığını belirleyin.

İçerik denetimleri SEO stratejinize büyük ölçüde yardımcı olabilir ve düzenli şekilde yapılmalıdır.

9. Görüntü Optimizasyonu

Fotoğraf eklemek, web sayfalarınızı daha çekici hale getirmenin iyi bir yoludur. Ancak tüm görseller eşit oluşturulmaz – hatta bazıları web sitenizi yavaşlatabilir.

Görüntüleri doğru biçimde optimize etmek, kıymetli bir SEO varlığından en iyi biçimde yararlanmanıza yardım edecektir.

Görüntü optimizasyonunun aşağıdakiler gibi pek çok avantajı vardır:

  • Ek sıralama fırsatları (Google Görsel Arama’da görünür).
  • Daha iyi kullanıcı deneyimi.
  • Daha hızlı sayfa yükleme süreleri.

Resimler sonradan düşünülmemelidir. İçeriğinizi destekleyen ve açıklayıcı başlıklar ve alternatif metin kullandığınızdan emin olun.

10. Kullanıcı Katılımı

Web sitenizin sayfa içi SEO öğelerini geliştirmek, optimizasyonun sadece yarısıdır.

Diğer yarısı, kullanıcıların hemen çıkmayacağından emin olmaktır – bunun yerine, içeriğinizi görüntülemeye, onunla etkileşime girmeye ve daha fazlası için geri gelmeye devam edecekler.

İlgili kullanıcıları elde tutmak kendi başına çok büyük bir zorluktur, ancak kesinlikle yapılabilir. Kullanıcı katılımını artırmak için, diğerlerinin beraberinde site hızı, kullanıcı bilgi birikimi ve içerik optimizasyonu gibi yönlere odaklanın.

Sonuç

İnternet sitenizin arama sonuçlarında görünme şansını artırmak istiyorsanız, sayfa içi SEO önemlidir.

Düzenli olarak site içi faktörleri optimize etmek, sıralamanızı, trafiğinizi ve dönüşümlerinizi iyileştirmenize yardımcı olabilir.