Meta Etiketler Nedir ve SEO İçin Neden Önemlidir?

Meta etiketler, içeriğinizin SEO için optimize edilmesini sağlamak için önemlidir. Örnekler ve en iyi uygulamalar dahil olmak üzere meta etiketlerinizi optimize etmek için bilmeniz gereken her şeyin tam bir özetini burada bulabilirsiniz. 

Meta etiketler nelerdir? 

Bir meta etiketi sayfanızın kısa bir özeti olarak düşünün. Sayfa içeriğini önizlemek için hem arama motorları hem de kullanıcılar için kullanılabilir. Esasen, sayfanız ne hakkında? (Bu durumda, olabilir kapağına göre bir kitap yargıç.)

Meta, bu etiketlerin sağladığı bilgi türü olan meta verilerin kısaltmasıdır; sayfanızdaki verilerle ilgili veriler.

Meta etiketler gerçek web sayfanızda görünmez, ancak sayfa HTML’sinde bulunur. Kullanıcının arama motoru sonuç sayfasında (SERP) gördüğü önizleme metnidir. 

Meta etiketler SEO için neden bu kadar önemlidir? 

Meta etiketler, birinin bir SERP’deki sayfanız hakkında sahip olduğu ilk izlenimdir. İyi bir meta açıklama, kullanıcıları sitenizi tıklamaya ve ziyaret etmeye çeker. Arama motorlarının içeriğinizin ne hakkında olduğunu bilmesini sağlarlar, böylece web sitesini uygun sonuçlarda gösterebilirler. 

Bunu şöyle düşünün: Bir mağaza rafına göz atıyorsunuz ve eski ve genellikle çekici olmayan bir etikete sahip bir ürün görüyorsunuz. Ürünün neyden yapıldığı gibi önemli bilgileri dışarıda bırakır mı? Daha sonra, başka bir üründe, görünür bileşenlerin bir listesiyle birlikte taze ve ilgi çekici bir etiket görürsünüz. En iyi etikete sahip ürünü satın alacaksınız. Meta açıklamanız kötüyse, meta etiketler için de durum aynıdır—hiç kimse içeriğinize tıklamayacaktır. 

Meta açıklamalar genellikle kullanıcıların hangi sonuca tıkladığını belirleyen birincil bilgi parçasıdır, bu nedenle web sayfalarınızda yüksek kaliteli meta etiketler kullanmak çok önemlidir. 

Bu makaleyi bir arama motoru aracılığıyla bulduysanız, etkili meta etiketler nedeniyle tıklamış olma olasılığınız yüksek. 

Daha sonra meta etiketlerin daha derinlerine ineceğiz. Ama önce, temelleri ele alalım.

En önemli iki meta etiket: 

  • Başlık etiketleri : bir web sayfasının başlığını belirtir. Bu, Google’ın arama sonuçlarında gösterdiği sayfa başlığıdır.
  • Meta açıklamalar : sayfanızın içeriğini oldukça basit bir şekilde açıklar. Arama motorları bunu genellikle arama sonuçlarındaki snippet için kullanır.

Bunların her ikisinin de uygulanması kolaydır ve programlama bilgisi gerektirmez. 

Başlık etiketleri nerede görünür?

Şimdi bunların ne olduğunu ele aldığımıza göre, en iyi uygulamalara geçelim. Başlık etiketiniz üç önemli yerde görünecektir: 

  1. Tarayıcı sekmesi. Tarayıcı sekmesi görünümünde açıklayıcı bir başlık görüntüleyerek ziyaretçilere sayfanızın içeriğini hatırlatın.
  2. Arama motoru sonuç sayfaları (SERP). Arama motorları tarafından kırpılmış görünmediğinden emin olmak için 60 karakter veya daha az bir başlık etiketi ile sonucunuzu tıklamaları için arama yapanları çekin.
  3. Facebook veya Twitter gibi harici siteler. Sayfanın içeriğini, kullanıcıların dikkatini çekecek kısa ve öz bir başlıkla açık bir şekilde tanımlayın.

Başlık etiketi nasıl görünür?

İyi bir başlık, kullanıcıların dikkatini çeker ve onları makalenizi tıklamaya veya görüntülemeye ikna eder.

Meta Etiketler Nedir ve SEO İçin Neden Önemlidir?

HTML’de başlık etiketleri aşağıdaki gibi kodlanmıştır:

<kafa>

<title>Başlığınız Burada</title>

</head>

İPUCU : Chrome tarayıcı kullanıyorsanız, bu sayfanın kaynak kodunu “Ctrl+U” tuşlarına basarak bulabilirsiniz. 

Gelişmiş SEO için başlık etiketlerinizi nasıl optimize edebilirsiniz:

  • Başlıkları 55-60 karakter uzunluğunda tutun.
  • Başlıklarda hedef anahtar kelimeler kullanın. (Aşağıda bu konuda daha fazlası).
  • Nasıl, neden, ne ve nerede sorularına cevap veren eylem kelimeleri kullanın. 
  • Benzer makalelerden sıyrılmak için benzersiz başlıklar oluşturun.
  • Okunabilirliği ve marka tanınırlığını artırmak için başlık etiketinizi iki nokta üst üste, soru veya parantez ile şirket adınızla ayırmayı deneyin.

Başlık etiketleri için en iyi uygulamalar

Piksel sınırını aşmayın. Google, başlık etiketlerine 600 piksel genişlik sınırı verir. Bu tutarı aşarsanız, Google ya keser ya da keser. Bu uygulama, Kesilmiş Başlık Etiketleri olarak bilinir . Bu nedenle, arama sonuçlarında kırpılmalarını ve tıklamalara mal olmalarını önlemek için hem başlık etiketinizin hem de meta açıklamalarınızın doğru karakter ve piksel uzunluğu olduğundan emin olmak istersiniz. 

Yinelenen başlık etiketlerinden kaçının. Bu, arama motorlarının hangi sayfayı sıralamaları gerektiği konusunda kafasını karıştırabilir ve sayfanız için daha düşük bir sıralamaya yol açabilir. Bunu önlemek için etiketlerinizin her sayfa için benzersiz olduğundan ve rakiplerinizden farklı olduğundan emin olun.

Büyük harf kullanımını dikkatlice seçin. Hangi harflerin büyük harfle yazılacağını rastgele seçmeyin. Başlığınızın temiz görünmesini istiyorsunuz. Bu nedenle, şunları göz önünde bulundurun: başlıktaki ilk kelimenin ilk harfini büyük yapın ) veya temel bir stil kılavuzunu izleyerek çoğu kelimenin ilk harfini büyük yapın . 

Sayfa başına yalnızca 1 <başlık> kullanın. Kodunuzu geçerli tutmak ve bu HTML öğesindeki değeri kazanmak için sayfa başına yalnızca bir <title> etiketi kullanın. Kodun <head> bölümünde olduğundan emin olun. 

Site markalaşması en sonuncudur. Şirket markanız, sunduğunuz bireysel ürün veya hizmetlerden daha çok aranan bir terim değilse, markanızı her zaman dikey bir çubuğun ( | ) ardından başlık etiketi metninde en son olarak koyun. 

“Dur” kelimelerinden kaçının. “ Dur” kelimeleri, anahtar kelime değeri çok az olan veya hiç olmayan kelimelerdir; örneğin: of, a ve, the, vb. Bunun yerine, Google’ın değerini tanımasına yardımcı olmak için anahtar kelimenizi URL’nizin önüne olabildiğince yakın bir yere eklemeyi deneyin. bu ifade için içeriğiniz. 

Başlık etiketleri neden önemlidir?

  • İlk izlenimler sayılır. Başlık etiketiniz, potansiyel bir ziyaretçinin arama yaparken göreceği ilk şey olabilir. 
  • Marka kaldıracı . Tıklamaları cezbedin ve daha fazla trafiğe yol açın.  

Biliyor musun?

Google, başlık etiketlerinizi yeniden yazabilir. Niye ya? Kullanıcıların aradığı şey için daha uygun bir başlık etiketi olabilir. Başlık etiketinin yeniden yazılmasıyla mücadele etmek için şu üç stratejiyi deneyin:

  1. Sayfanızdaki içeriği doğru bir şekilde tanımlayın.
  2. İnsanların görmek istediği nitelikleri sergileyin. Unutmayın: uzman sizsiniz! 
  3. TO’yu (tıklama oranı) artırmak için başlığı cazip tıklamalara odaklayın. 

Bir sonraki adım, etkili bir meta açıklama oluşturmaktır . 

Meta açıklamalar için en iyi uygulamalar

Meta açıklamanızın uzunluğu arama motoruna bağlıdır:

  • Google: 150-158
  • Bing ve Yahoo!: 168’e kadar 
  • Mobil cihazlarda: 120

İPUCU : İdeal uzunluk 120-158 karakterdir. 

Google gibi arama motorları, TO’yu bir sıralama faktörü olarak kullanır. Bu nedenle, ne kadar çok sayfa ziyaretiniz olursa, sayfanız SERP’de o kadar yüksek görünür ve meta açıklamaları sayfa içi SEO ihtiyaçlarınızın kritik bir parçası haline getirir 

İyi bir meta açıklama yapan nedir?

Bazen daha azının daha fazla olduğunu unutmayın. İyi meta etiketler, ilk 120 karakter içinde en hedefli ve önemli bilgilerle doğrudan konuya giren bir alıntıya sahip olacaktır. Bu, en yüksek TO’yu sağlayacaktır. Meta etiketleri reklam metninizin bir uzantısı olarak düşünün; bu nedenle, kısa ve öz olmasına rağmen akılda kalıcı, davetkar ve düşünceli olduğundan emin olun. 

Bir meta açıklama neye benziyor?

Meta açıklamaları, SERP’lerde sayfanızın başlığının hemen altında görünür.

Meta Etiketler Nedir ve SEO İçin Neden Önemlidir?

HTML’de meta açıklamalar aşağıdaki gibi kodlanmıştır: 

<kafa>

<meta name=”description” content=”Bu sizin meta açıklamanızdır.”>

</head>

İPUCU : HTML kaynak kodunu açmak için Ctrl + U tuşlarına basarak bu sayfanın meta açıklamasını bulabilirsiniz.

Birkaç meta açıklama en iyi uygulaması 

  • Kısa ama açıklayıcı olun.
  • Tıklama oranlarını azaltabilecek genel başlıklardan kaçının.
  • Hedef anahtar kelimenizi mantıklı olduğu yere ekleyin.
    • İPUCU: En iyi anahtar kelime, hedef kitleniz tarafından sık sık aranan, içeriğinizin konusuyla alakalı ve sitenizin sıralama gücü içinde olan bir kelime veya kelime öbeğidir.
  • Onların o kadar onları cesur yaparak ana anahtar kelimeler vurgulayabilirsiniz öne ve ayrıca Google ifadeler Sen hedefleme belirlemenize yardımcı olabilir izleyicilerin dikkatini, çizin.
  • Sitenizdeki her sayfa için benzersiz meta açıklamalara sahip olun. Her sayfada benzersiz bir kopyaya sahip olmak, yalnızca orijinal içerik ve fikirlere sahip olmaktan daha fazlasıdır, aynı zamanda bir SEO aracıdır. Benzersiz açıklamalara sahip olmak, sayfanızın daha geniş bir ağ oluşturmasına ve tıklamaları artırmak için çeşitli hedeflenen anahtar kelimeler içermesine olanak tanır. 
  • Meta açıklamanızdaki CTA çok önemlidir. Kullanıcının sayfanıza tıklayarak yapmasını istediğiniz eylemi, bunu yaparak ne elde edeceklerini belirterek netleştirmek istiyorsunuz. Satış spam’ı gibi görünmekten kaçının. Bu, yalnızca çevrimiçi varlığınıza güvensizlik oluşturup hemen çıkma oranınızı artırmakla kalmaz, aynı zamanda arama motorunun kendisi tarafından cezalandırılmanıza da neden olabilir. 

Artık başlık etiketlerini ve meta açıklamaları ele aldığımıza göre, meta etiket en iyi uygulamalarını yenileyelim.

Meta etiket nasıl yazılır

HTML’nize meta etiketler eklerken şu 3 öğeyi dahil ettiğinizden emin olun: 

  1. Hedeflenen Anahtar Kelimeler : Meta etiketleriniz sık aranan anahtar kelimeler içeriyorsa, hem görünürlüğünüzü hem de organik trafiğinizi artırma olasılığı daha yüksektir. Google, alaka düzeyini göstermek için arama sonuçlarında eşleşen anahtar kelimeleri vurgulayarak sayfanıza güvenilirlik kazandırır.
  2. Güçlü Bir CTA : Nihai hedef sayfa tıklamaları almak olduğundan, bir CTA sağlarken bir aciliyet duygusu yaratın. Sayfanıza özel olduğundan ve yanlış reklam olarak görünmediğinden emin olun. 
  3. Benzersiz Ses : Her sayfada benzersiz açıklamalara sahip olmak, hedeflenen anahtar kelimeleri kullanırken daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar. Bir meta açıklamayı kopyalamayın. Bunun yerine, her sayfada benzersiz açıklamalara sahip olmak, daha fazla kişiye ulaşmanıza ve çeşitli anahtar kelimeler uygulamanıza olanak tanır. 

Meta etiketler ve meta açıklamalar, etkileşimi artırmanın ve kullanıcıların web sitenizi ziyaret etmesini sağlamanın anahtarıdır. Eksik meta etiketler, başlık etiketleri veya meta açıklamalar, arama sonucunuz ile yeni bir web sitesi ziyaretçisi arasında duran tek şey olabilir! 

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x