Kurumsal Kimlik

Kurumsal kimlik nedir?

İş dünyasında en çok yanlış anlaşılan terimlerden biri kurumsal kimliktir. Birçok kişi terimi logolarla birleştirir veya yanlışlıkla bunun yalnızca bankacılık, hukuk veya teknoloji gibi sektörler için geçerli olduğunu düşünür. Bununla birlikte, kurumsal kimlik (şirket kimliği veya şirket kimliği olarak da bilinir), büyüklük veya sektörden bağımsız olarak tüm markaların başarısı için gereklidir.

Kurumsal kimliğin neden bu kadar önemli olduğunu anlamak için aşağıda konuyla ilgili en sık sorulan soruları ele alıyor ve ardından birkaç küresel kurumsal kimlik ustasından üç kurumsal kimlik örneğini keşfediyoruz.

Kurumsal kimlikle neyi kastediyorsunuz?

Kurumsal kimlik, işletmenizin kendisini dış dünyaya sunma şeklidir . İç kültür ve değerler, şirket kimliğini şekillendirmenin ayrılmaz bir parçası olsa da, kurumsal kimlik tanımı bir şirketin görsel varlıkları ve marka tasarımı için geçerlidir.

Kurumsal kimlik ve markalaşma tam olarak nedir?

Esasen, bir markayla etkileşim kurduğunuzda gördüğünüz herhangi bir iletişim veya bilgi, onun kurumsal kimliğinin bir parçasıdır . Logo tasarımı kurumsal kimliğin altında yer alsa da, terim yazı tipleri, resimler, renkler, fotoğraflar ve animasyonlar gibi unsurları kapsayacak şekilde bu görsel ikonun çok ötesine geçmektedir.

Sosyal medya gönderilerinden reklam panosu reklamlarına, personel üniformalarından kırtasiye malzemelerine, ürün ambalajlarından uygulama profillerine kadar her şeyde kurumsal kimlik örnekleri göreceksiniz.

Kurumsal kimliği nasıl yaratırsınız?

Bir kurumsal kimlik veya şirket kimliği ancak dahili ekibiniz markanızın konumu, misyonu, değerleri, mesajları ve kişiliğine uygun hale geldiğinde oluşturulabilir . Bu güçlü temel oluşturduğunuzda, markanızı yansıtan görsel bir dil oluşturmak için tasarım ekibinizle veya kurumsal kimlik tasarım şirketinizle birlikte çalışabilirsiniz. 

Bu görsel marka belirteçleri, yaratıcı oldukları kadar stratejik de olmalıdır. Katı sabit marka bileşenlerinden ziyade, tasarım öğeleriniz de çevik olmalı ve işinizi değişen pazar ve tüketici ortamlarında güncel tutmalıdır.

Marka kimliği

Marka kimliği , bir şirketin müşterilerine sunduğu toplam değer önermesidir. Markanın sahip olduğu özellikler ve nitelikler, faydalar, performans, kalite, hizmet, destek ve değerlerden oluşabilir. Marka kimliğiniz, bir müşterinin sizi rakiplerinize tercih edip etmemesinde rol oynar.

Marka kimliği, gerçekte kim olduğunuzdur. Bunu bir kişilik ve bir dizi değer içeren konumlandırma ifadeniz olarak düşünün. Bu:

  • Müşterilerinize verdiğiniz söz.
  • Şirketin müşterilerinin onlar hakkında düşünmesini ve hissetmesini istediği her şey.
  • İnsanların zihninde işgal ettiği konum.

İyi uygulanmış bir marka kimliği sizi unutulmaz kılar, güven oluşturur ve müşterileriniz arasında marka bağlılığına yol açabilir.

Marka imajı

Marka imajı, bir müşterinin markanızla yaşayabileceği deneyime dayalı olarak markanız hakkında düşünme veya hissetme şeklidir. Bu deneyimin iyi ya da kötü olmasına bağlı olarak marka imajınızı belirler. Başka bir deyişle, marka imajınız itibarınızı etkiler.

Müşterinin olumsuz bir deneyimi varsa, markanızın algısını değiştirmek için çok çalışmanız gerekir. Müşterilerin olumlu deneyimleri varsa, müşteri sadakati ve markanız için çok güçlü bir rekabet avantajı oluşturma olasılığınız daha yüksektir.

Sürprizlerden kaçınmak için markanızı izleyin

İşletmeniz güçlü bir marka kimliği geliştirmek için çok çalışıyor. Ayarlamak ve unutmak kolaydır, ancak bu bir sorun olabilir. Markanızın nasıl kullanıldığı konusunda tutarlı kalmasını sağlamak için alıntılarınızı, sosyal medya profillerinizi, web sitenizi ve çevrimdışı pazarlama materyallerinizi izleyin.

Markanızı izlerken, yanıtlanmamış sürpriz kötü yorumlar olmadığından da emin olun. Marka imajınızın marka kimliğinizle yanlış hizalanmasının en hızlı yolu budur.

Markanıza sadık kalmak

Marka kimliğinizi belirledikten sonra, müşterilerinizle nasıl etkileşim kurduğunuzda tutarlı kalmalısınız. Herkese açık kişiliğiniz arkadaş canlısı ve davetkar olabilir, ancak bir müşteri işinizle ilgili olumsuz bir deneyime sahipse, bu müşteriyi rekabetinize çekebilir.

Sonuç

Kurumsal kimlik stratejisi, bir şirketin tüm alanlarını kapsar. Amaç, daha sonra diğer insanlara iyi yansıyan olumlu bir öz imaja sahip olmaktır. İyi düşünülmüş bir kurumsal kimliğe sahip olmak sizi rakiplerden ayırır, güvenilirliği iletir ve pazarda var olma hakkınızı güçlendirir. Ayrıca çalışanları daha iyi performans göstermeleri ve paradan tasarruf etmeleri için motive edersiniz. Hata yapmaktan ve müşterileri ve çalışanları yabancılaştırmaktan kaçınmak için şirketinizin her alanında bu kimliğe bağlı kaldığınızdan emin olun.