Kaçınılması gereken yaygın SEO hataları nelerdir?

Arama motoru pazarlamacılığından daha iyi büyüme elde etmek isteyen çevrimiçi markalar ve işletmeler için, SEO’ya tam gaz gitmek cazip gelebilir, ancak dikkatli olunmazsa kötü sonuçlara yol açabilir.

SEO, uygulaması kolay, ancak ustalaşması zor olan güçlü bir araçtır. İyi yürütülen bir SEO stratejisi, arama trafiğini önemli ölçüde artırabilir; bununla birlikte, yaygın hatalarla kötü uygulanmış bir plan, bir sitenin sıralamasının düşmesine neden olabilir. İster sitenizi ilk kez optimize etmeye çalışıyor olun, ister stratejinizin neden çalışmadığını teşhis etmeye çalışıyor olun, Feridkaplan.com.tr‘deki SEO uzmanları yardım etmek için burada.

Dijital içerik üretiminde en yaygın SEO hataları ve en önemli hataların yer aldığı aşağıdaki listemizi okuyun.

Google ve Bing gibi arama motorlarının amacı, arama yapanlara, kullanıcıların aradığıyla eşleşen en iyi, yüksek kaliteli, doğru ve kullanışlı sonuçları sağlamaktır. Herhangi bir SEO stratejisinin başlangıç ​​kısmı, kullanımı kolay, sezgisel ve dürüst bir web sitesi oluşturmaya odaklanmalıdır. Bu yaygın SEO hataları, arama trafiği alma şansınızı azaltabilir, ancak bazıları diğerlerinden daha kötüdür.

Sitenizde bu sorunların birçoğunun bulunduğunu tespit ettiyseniz, sitenizin bölümlerini parça parça düzeltmeye ve optimize etmeye başlamak veya teknik bir SEO denetim kontrol listesini tamamlamak isteyebilirsiniz .

İşte kaçınılması gereken en yaygın SEO hatalarından bazıları:

1. Google Analytics verilerini kullanmamak

Google Analytics, sitenizdeki trafiği ve kullanıcı etkileşimlerini izleyebilmek için çok popülerdir. Analytics ile pazarlamacılar, trafiğinin nereden geldiğini görebilir, dönüşümleri izleyebilir, kullanıcıların siteleriyle nasıl etkileşime girdiğini görebilir ve hangi sayfaların en popüler olduğunu görebilir.

Analytics olmadan, etkili bir SEO kampanyası yürütmek veya sonuçlarınızı zaman içinde takip etmek çok daha zor olacaktır.

Analytics, SEO uzmanlarının hangi sayfaların düşük performans gösterdiğini ve hangi sayfaların iyi performans göstermeye başladığını görmelerini sağlar. Google analitiğini kullanmıyorsanız, SEO gerektirmeyen sayfaları yeniden optimize etme hatasına düşebilirsiniz.

2. Google Analytics izleme kodunun yanlış ayarlanması

Google Analytics’inizin verileri doğru bir şekilde topladığından emin olmak için, doğru yüklendiğinden emin olmak istersiniz.

Maalesef en yaygın SEO hatalarından biri, izleme kodunu yanlış yere eklemek, birden fazla izleme kodu yüklemek, düzgün çalışmayan bir özel kod eklemek veya verilerinizi çok fazla değiştirebilecek özel filtreler ayarlamaktır.

En iyi uygulama, izleme kodunu Google’ın talimatlarını izleyerek yüklemek, <head> açılış etiketinden hemen sonra olduğundan emin olmak ve Analytics tarafından sağlanan varsayılan kodu kullanarak kurmaktır. Bir başka iyi uygulama da, Analytics’te filtrelenmemiş varsayılan bir mülkü tutmaktır, böylece her zaman elinizin altında saf verilere sahip olursunuz.

3. Genel veya çıplak bağlantı metni

“Daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın” gibi genel bağlantı metni sitenize zarar vermez, ancak bu kaçırılmış bir fırsattır. Bağlantı metni, hem kullanıcıların hem de arama motorlarının bağlantı verilen sayfanın ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur. Genel bağlantı metni ifadeleri kullanmak yerine, bağlantı verdiğiniz sayfada hedeflediğiniz anahtar kelimeleri kullanmayı deneyin.

Genel bağlantı metni ve hatta çıplak köprüler yalnızca SEO’nuza zarar vermekle kalmaz, aynı zamanda en kötü durumlarda kullanıcılar için kafa karıştırıcı olabilir veya insanların bağlantının nereye gittiğini anlamalarına yardımcı olamaz.

Bu strateji, içerik içi bağlantılar veya ana metin içeriğiniz boyunca dağılmış bağlantı bağlantıları için çok önemlidir.

4. Az veya hiç içerik (veya yinelenen içerik)

Bu büyük bir hatadır ve kolayca en yaygın SEO hatalarından biri değil, aynı zamanda en kötülerinden biridir.

“İçerik kraldır”, etkili SEO stratejilerini araştırmak için herhangi bir zaman harcadıysanız, muhtemelen tekrar tekrar duyacağınız bir ifadedir. Bu doğru çünkü. İçeriği çok az olan veya hiç olmayan sayfalar, arama motorlarının sayfanın ne hakkında olduğunu anlamasını zorlaştırır ve önemli anahtar kelimeleri hedefleyecek hiçbir yeri yoktur.

Bu, SEO’da en sık ürün/hizmet sayfalarında meydana gelen yaygın bir hatadır. Hedef kitlenizin bir üyesinin, sayfayı hiç görmezlerse, sayfanın ne hakkında olduğunu tam olarak anlaması önemli değildir. Doğal dili kullanan içerik eklemek, sayfanın görülme şansınızı artırır. Her sayfanın arama sonuçlarında iyi sıralanması için kesin bir kelime sayısı yoktur. Sitenizin ne kadar içeriğe ihtiyacı olduğu sayfanın konusuna, yazdığınız içeriğin türüne ve hedef kitlenizin beklentilerine bağlıdır.

Peki içerik neden bu kadar önemli ? İyi oluşturulmuş içerik, SEO’nuzu iyileştirebilir ve size diğer dijital pazarlama biçimleri için temel sağlayabilir. İçerik, gelen trafiği iyileştirebilir, geri bağlantılarınızı büyütmenize yardımcı olabilir, daha iyi sosyal medya paylaşımlarına yol açabilir ve daha fazlasını yapabilir!

İnce içerik, düşük değerli içerik, kazınmış/çalıntı içerik ve otomatik olarak oluşturulmuş içerik, kaçınılması gereken büyük SEO hatalarıdır! Bunlar, Google’dan ince bir içerik cezasına yol açabilir.

5. Anahtar kelime doldurulmuş içerik

Anahtar kelime doldurma, birisinin sitenin her yerinde, en alakalı olmasalar bile, yalnızca bir veya küçük bir avuç yüksek trafikli anahtar kelimeyi hedefleyerek sıralamalarını değiştirmeye çalışmasıdır. Bu taktik eskiden işe yarardı. Ancak Google, rekabetçi ve yüksek trafik terimleriyle alakalı olarak kabul edilmeyi çok daha zor hale getirmek için algoritmasını değiştirdi.

Hedef kelimelerinizi aşırı kullanmak spam gibi görünür ve kötü bir kullanıcı deneyimi yaratır. Enerjinizi, içeriğinize mümkün olduğunca çok sayıda yüksek trafikli kelime sıkıştırmaya odaklamak yerine, hedef kitleniz için yararlı olan benzersiz, doğal olarak yazılmış içerik yazın. Yine de alakalı anahtar kelimeleri hedeflemelisiniz, ancak aşırıya kaçmayın.

Google’ın web yöneticisi yönergeleri, en büyük SEO hatalarından nasıl kaçınılacağı konusunda iyi bir başlangıç ​​noktasıdır. En iyi tavsiye şu şekilde özetlenebilir: “Sayfaları öncelikle arama motorları için değil, kullanıcılar için yapın.”

6. Anahtar kelime doldurulmuş başlık etiketleri

İçerik doldurma gibi, anahtar kelime doldurma başlık etiketleri de eskiden etkili bir stratejiydi. Ama şimdi bu, arama motorlarının ve insanların sizin çok uğraştığınızı düşünmesini sağlamanın kolay bir yolu.

Daha fazla sıralama elde etmek için başlık etiketlerinize çok fazla anahtar kelime koymaya çalışmayın – her biri için daha az sıralama şansınız var . Başlık etiketleriniz konulara odaklanmalı ve bir veya iki anahtar kelime içermelidir. Başlık etiketlerinizi öncelikle insanlar için yazın ve dürüst olduklarından emin olun.

Diğer bir sorun da başlık etiketlerinin 55-60 karakterden uzun olması durumunda kesilebilmesidir. Kullanıcılara ve arama motorlarına dürüstçe sayfanızın ne hakkında olduğunu söyleyen net ve özlü başlık etiketleri yazın. İçerik hem ederse ve meta başlıkları hedef anahtar kelime eşleşmesi, iyi olmalı!

7. Yinelenen veya varsayılan başlık etiketleri

Başlık etiketleri, önemli bir sayfa sıralama faktörüdür ve genellikle insanların sayfanız hakkında sahip olduğu ilk izlenimdir. “Ana Sayfa” veya “Hakkında” gibi varsayılan başlık etiketleri, tıklama oranlarını düşürür ve sitenizin önemli anahtar kelimeler için sıralamasına yardımcı olmaz. Yinelenen başlık etiketleri, aynı arama terimi için birden fazla sayfanın birbiriyle rekabet etmesine neden olarak sitenizin sıralamasına da zarar verir. Her sayfaya benzersiz, açıklayıcı bir başlık etiketi vermek, tıklama oranlarını artırır ve çeşitli önemli anahtar kelimeleri hedeflemenize olanak tanır.

8. Varsayılan meta açıklamalar

Meta açıklamalar bir sıralama faktörü olmayabilir, ancak bu onların önemli olmadığı anlamına gelmez.

Meta açıklamalar, tıklama oranınızı artırmanıza yardımcı olabilecek kısa bir satış konuşması sağlar. İyi bir meta açıklama, alakalı anahtar kelimeleri içermeli ve mümkün olduğunca açıklayıcı ve ikna edici olmalıdır. Google, bir açıklama eklemezseniz, sonucunuz için varsayılan bir açıklama alır. Ancak, bu varsayılan açıklama büyük olasılıkla sizin yazdığınız kadar tutarlı veya alakalı olmayacaktır.

9. Yanlış anahtar kelimeleri hedeflemek

Hedeflediğiniz anahtar kelimeler, optimize ettiğiniz sayfayla alakalı olmalıdır. Genel ana anahtar kelimeler , çok fazla trafik çekme potansiyeline sahiptir, ancak sayfada bulunanlarla eşleşmezlerse, kullanıcılar dönüşüm sağlamaz ve daha yüksek bir hemen çıkma oranıyla kalırsınız.

Sitenizi optimize etmek için anahtar kelimeler seçerken, mümkün olduğunca doğru olması önemlidir.

Örneğin, çikolatalı kek satan bir e-ticaret sitesiyseniz, bireylerin pasta satın alırken kullandıkları anahtar kelimeleri hedeflemelisiniz. “Çikolatalı Kek” genel ifadesinin çok fazla trafiği var, ancak bu anahtar kelimeyle arama yapan kişiler büyük olasılıkla yemek tarifleri arıyor. Bu durumda, “Çikolatalı Kek Satın Al” veya “Satılık Çikolatalı Kek” gibi satın alma niyetini belirten daha düşük trafikli anahtar kelimelerin dönüşüm sağlama ve hemen çıkma oranlarının düşmesine neden olma olasılığı daha yüksektir.

İyi bir SEO stratejisi, iyi yapılmış anahtar kelime araştırması ile başlamalı ve işletmeler, çoğu zaman en yüksek trafik anahtar kelimelerinin çoğu işi getirebilecek anahtar kelimeler olmadığını hatırlamalıdır . Uzun kuyruklu, doğru ve amaç odaklı anahtar kelimeler, daha az rekabet için en iyi sonuçları sunabilir.

10. Çok fazla gelen bağlantı metni bağlantısı

Eskiden çok sayıda tam eşleşme bağlantı metni kullanmak etkili bir stratejiydi. Artık Penguin 4.0, Google’ın temel algoritmasının bir parçası olduğuna göre, SEO’ların bağlantı metinleriyle çok daha stratejik olmaları gerekiyor. Tam olarak aynı anahtar kelimeyi kullanan çok fazla gelen bağlantı içeren bir sayfa doğal görünmüyor ve Penguin algoritmasını tetikleyebilir. Tam eşleşme bağlantı metni kullanmak yine de önemlidir. Ancak, bağlantı metninizi değiştirmeli ve bir sayfaya işaret eden çok fazla dahili bağlantınız olmadığından emin olmalısınız.

Ancak, Google mühendisleri, doğal bağlantılarda hızlı bir yükselmenin, yalnızca bağlantılar doğal görünmüyorsa endişe verici olmadığını söylediler . Buradaki yaygın SEO hatası, sıralamaları manipüle etme girişiminde doğal olmayan bağlantı kurma stratejilerine girmektir.

11. Gölgeli Bağlantı Binası

Doğal olmayan yollarla bağlantı kazanmak, sitenize manuel işlem cezası almanın hızlı bir yoludur.

Bu artık en yaygın SEO hatalarından biri olmasa da, eskiden öyleydi. SEO pazarlamacıları, bağlantılar satın alabileceklerini, sahip oldukları web siteleri arasında bağlantı kurabileceklerini, geri bağlantılar için özel blog ağları kurabileceklerini ve hatta daha fazla geri bağlantı toplamaya yardımcı olmak için diğer sitelerde misafir blogları yazabileceklerini buldular.

Gerçek şu ki, herhangi bir bağlantı kurma “şeması” Google tarafından gayri meşru kabul edilir ve önerilmez. Bunun yerine siteler, doğal olarak bağlantılar kazanacak, kullanıcı dostu, güvenilir ve yüksek kaliteli içerik yazmaya teşvik edilir.

Aşağıdaki gibi uygulamalardan kaçının:

  • Diğer müşteri siteleriyle sitenize geri bağlantı vermek için ödeme hizmetleri
  • Diğer siteler için tasarlanmış içerik oluşturma ve karşılığında geri bağlantı talep etme
  • Bağlantılar için ödeme
  • Konusu olarak sizinle ilgili olmayan sitelerden kasıtlı olarak link almaya çalışmak
  • Ana sitenize geri bağlantı vermek için kendi ayrı bloglarınızı veya web sitelerinizi kurma
  • Bir sayfada çok fazla bağlantı bulunan aşırı kalabalık içerik (alan adınızdaki dahili bağlantılar için bile)

12. 404’leri veya kopuk bağlantıları görmezden gelmek

Birçok kişi 404’lerin kötü bir şey olduğunu bilir, ancak sitelerindeki bozuk bağlantıları düzeltme ve/veya 404’leri yeniden yönlendirme çabasını yeterince web yöneticisi göstermez.

Düşük dereceli, düşük değerli sayfalar için bile bu, zahmete değmez gibi görünebilir, ancak 404’lerin boş boş oturmasına izin verirseniz, fazla mesai sırasında sıralamaları kaybedebilirsiniz. Ayrıca, çok fazla 404, Googlebot gibi arama motoru botları için zaman kaybedebilir ve tarama bütçenizi azaltabilir. 404’ler yalnızca orijinal sayfalarla ilişkili sıralama yetkisini kaybetmekle kalmaz, aynı zamanda arama motorları sitenizin düşük kaliteli olduğunu düşündüğünde tüm alan genelinde sıralamaların düşmesine neden olabilir.

13. Güvenli olmayan HTTP siteleri

Bu artık daha az yaygın bir SEO hatasıdır, ancak hala HTTPS güvenliğine geçmemiş birçok site var. Site güvenliği artık hem masaüstü hem de mobil siteler arasında bir sıralama sinyalidir; bu, bunun SEO performansını doğrudan etkileyebileceği anlamına gelir.

Bu, e-ticaret siteleri veya kullanıcıların ödeme gönderebileceği veya özel bilgiler sağlayabileceği siteler için çok önemlidir. Sitenizin hala HTTP protokollerini kullanmayan bu tür bölümlerinin olmadığından emin olun.

14. Karışık içerik

Yukarıdaki konuya benzer, ancak karma içerik, site sayfalarının tarayıcıya HTTPS bağlantıları kullanılarak teslim edilmesi, ancak tek tek sayfa öğelerinin (resimler, JavaScript, kaynak belgeler vb.) gönderilmemesidir.

Nispeten yeni bir konu olduğu için bu en yaygın SEO hatalarından biridir. HTTPS protokolleri son yıllarda yalnızca bir SEO sıralama faktörü haline geldiğinden, birçok site hala her şeyi aktarmayı öğreniyor. Bu hafif bir SEO sinyalidir, yani bir arama pazarlama kampanyası üzerinde çok büyük bir etkisi olmayacak, ancak web sitelerine SEO konusunda avantaj sağlayabilecek küçük bir şey.

Son kullanıcıya teslim edilen resimlerin, videoların, stil sayfalarının, komut dosyalarının veya sayfadaki herhangi bir kaynak kodunun güvenli olmayan bir bağlantı üzerinden gönderilmediğinden emin olun.

15. Kötü site haritaları

Birçok site sahibi ve web yöneticisi, SEO için site haritalarının değerini bilir, ancak çoğu zaman, onu kurup unuturlar.

Gerçek şu ki, CMS’nin veya web sitesi platformunun otomatik olarak bir site haritası oluşturduğu ve güncellediği durumlarda, her zaman sizin haritanıza göz kulak olmanız gerekmez. Ancak bazı durumlarda site haritası yanlış ayarlanmış olabilir veya yeterince sık güncellenmeyebilir ve bu da sorunlara neden olabilir.

Yaygın bir site haritası SEO hatası, artık var olmayan veya silinmiş sayfaların URL’lerini eklemektir. Site haritaları gerektiğini değil 404’lerin veya yönlendirildi URL’ler sayılabilir. Yalnızca durum 200 sayfalarını içermelidirler.

Site haritalarıyla ilgili diğer en büyük hatalardan bazıları şunlardır: aynı sayfa için birden çok URL eklemek (standart olmayan URL’ler), uygunsuz biçimlendirme kullanmak veya Googlebot’un tarayamayacağı kadar büyük site haritaları oluşturmak.

16. Site haritası göndermemek

Site haritasına sahip olmak bir şeydir, ancak Google’ın onu bulup tarayabilmesini sağlamak başka bir şeydir.

En iyi uygulama, site haritanızı Search Console’da göndermektir . Google, önemli sayfaları bulmanın daha kolay olması, bunları düzenli olarak yeniden taramak ve Googlebot’un mükerrer veya önemsiz bağlantıları taramak için zaman kaybetmemesi için işletmeleri ve web yöneticilerini bunu yapmaya teşvik eder.

Site haritaları, işletmeniz için hangi sayfaların değerli olduğunu belirtmek ve dizine eklenmesini istemek için de önemlidir. Bu, SEO’da kaçınılması gereken en yaygın hatalardan biridir, çünkü siteler genellikle dizine eklenmesini istedikleri sayfaları, google’ın farkında olmasına rağmen dizine eklenmediğini bulur. Site haritaları bunun olmamasını sağlayabilir.

17. Eksik veya optimize edilmiş bilgi sayfaları

Bu, SSS sayfaları, hakkında sayfalar ve bilgilendirici iletişim sayfaları dahil olmak üzere, kullanıcıların şirketinizi anlamasına veya onunla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olabilecek sayfalar anlamına gelir.

Bu sayfalar açıkça SEO sıralamaları için kullanılır, ancak sitenizin EAT’sini (uzmanlık, yetki ve güvenilirlik) oluşturmanın önemli bir parçasıdır; bu sayfalar, Google’ın arama sonuçlarındaki sayfalar için istenen nitelikler olarak vurgulamıştır . Google arama kalitesi değerlendirici yönergeleri , yüksek kaliteli içeriğin ardındaki itibarı oluştururken bu tür sayfalardan özellikle bahseder.

Bu sayfalar organik trafik çekme potansiyeline sahiptir ve dönüşüm hunisi boyunca ziyaretçilere yardımcı olabilir, bu da arama pazarlamasındaki değerlerinin genellikle yeterince anlaşılmadığı anlamına gelir.

18. Zayıf sayfa yükleme metrikleri

Yıllar geçtikçe site hızı ve sayfa yükleme metrikleri SEO’da giderek daha büyük bir rol oynadı.

2018’de Google, aşırı düşük hızın mobil arama sonuçlarındaki sıralamaları olumsuz etkileyebileceğini açıkladı. Ardından, bu yılın başlarında, yeni Temel Web Verileri metriklerinin kullanıcı deneyimine ve SEO’ya odaklanacağını ve bu ölçümlerin sonunda temel sıralama algoritmalarının bir parçası olacağını açıkladılar.

Bu, tek tek sayfaların LCP’sinin (en büyük içerikli boyama), FID’nin (ilk giriş gecikmesi) ve CLS’nin (kümülatif düzen kayması) SEO sıralamalarını etkileyeceği anlamına gelir. Buna ve kullanıcılara sağladığı bariz faydaya rağmen, işletmelerin bu ölçümleri yeterince optimize etme hatasına düşmeleri hala yaygın.

19. Eski içeriği yenilememek veya güncellememek

Google’ın 2011’deki tazelik algoritması güncellemesi , belirli konular için eski veya güncel olmayan bilgilerin daha düşük SEO performansına yol açabileceği anlamına geliyordu.

Birçok sitenin ve çevrimiçi işletmenin SEO’da yaptığı en büyük hatalardan biri, organik trafiği ayakta tutmak için sürekli yeni içerik oluşturmaktır . Ancak eski içerik, kılavuzlar, sayfalar ve blog gönderileri yaşlandıkça, sitenin yapısında daha derinlere gömülmeye başlayabilir veya bilgileri alakasız hale gelebilir.

En iyi uygulama, sitenizdeki organik trafik ve anahtar kelime sıralamasını yıldan yıla (YOY) kaybeden eski içeriği veya sayfaları bulmak ve bunların düzenlenmekten veya yeniden yazılmaktan fayda sağlayıp sağlayamayacaklarına bakmaktır. Yeni içerikle yeniden yayınlamak, içeriğinize SEO desteği vermenize de yardımcı olabilir.

20. Değil başlangıç gelişimi sırasında SEO ile

En yaygın SEO hatalarından biri, aslında insanlar bunu yapmayı düşünmeden önce başlar. Ve kaçınılması gereken en önemli SEO hatalarından biridir. Yani: çok geç olana kadar SEO hakkında düşünmemek.

Yeni bir web sitesi oluşturmaya başlarken, mevcut bir siteyi yeniden tasarlarken veya yeni özellikler/yeni içerik geliştirirken teknik SEO ve sayfa hızı, mobil uyumluluk, net site yapısı, dizine eklenebilir JavaScript gibi sayfa içi SEO öğelerini göz önünde bulundurmak isteyeceksiniz. statik URL kuralları, vb.

Web tasarımında SEO çok karmaşıktır ve burada değinilemeyecek kadar çok faktörü içerir. Ancak sitenizi kurmayı ilk düşündüğünüzde, gelecekteki arama pazarlamacılığı potansiyelinizi unutma hatasına düşmeyin.

Lansmandan hemen sonra yapılacaklar listesinin başında olması gereken yeni web siteleri için önemli SEO stratejileri de vardır .

21. Bozuk robots.txt ayarları

Çoğu web yöneticisi ve pazarlamacı, robots.txt dosyasının arama motoru tarayıcı botlarını kontrol etmek için güçlü bir araç olduğunu bilir . Ancak en yaygın SEO hatalarından biri, onu yanlış kurmak ve indeksleme sorunları riskine girmektir.

Ancak, gereken değil Google Arama sonuçlarını web sayfalarını gizlemek için bir araç olarak robots.txt kullanılması. Aslında son yıllarda Googlebot, robots.txt dosyalarındaki dizin oluşturma komutlarını öneri olarak almıştır. Bunun nedeni, bu sayfalara işaret eden diğer bağlantıların tercih edilen indeksleme durumunu yansıtmamasıdır ve Google yine de bu sayfaları kullanarak sayfaya ulaşabilir.

Daha iyi bir yol, tek tek sayfanın kaynak kodunda “noindex” veya “nofollow” HTML etiketlerini kullanmaktır.

Bu mutlaka kaçınılması gereken büyük bir SEO hatası değildir, ancak dizin oluşturma için yalnızca robots.txt dosyasına güveniyorsanız, sayfadaki uygun robot komutları olmadan kapsamınızın ve dizin durumunuzun tercihlerinizi yansıtmadığını görebilirsiniz.

22. Yanlış standartlaştırma ayarları

Çoğu durumda, standartlaştırmaya sahip olmak çok gerekli değildir, çünkü Google, mevcut olmadığında kendi kurallılaştırmalarını seçebilir. Bu, aynı sayfayı temsil etmek için birden çok URL’nin kullanıldığı veya birçok sayfanın çok benzer içeriğe sahip olduğu durumlarda çok önemlidir.

Kanonikleştirmeyi içeren en büyük SEO hatası, kanonikleştirmeyi yanlış protokole yönlendirmektir (http vs https). İçerik yönetim sisteminizin (CMS) veya site platformunuzun standartlaştırmayı işlemek için doğru şekilde ayarlandığından emin olun.

Google’ın standartlaştırma en iyi uygulamalarına ilişkin kılavuzuna göz atın .

23. Düşmanca gezinme ve öksüz sayfalar

Arama motorları sitenizi daha iyi anlamak için site yapısını ve gezinmeyi kullanır, ayrıca hangi sayfaların en önemli olduğunu ve hangilerinin olmadığını anlamak için site hiyerarşisini kullanır – bu bazen arama sonuçlarında nasıl gösterileceğini etkileyebilir.

Bu durumda, kullanıcı dostu olma aynı zamanda Google dostu olma anlamına da gelmektedir .

Kaçınılması gereken yaygın bir SEO hatası, sitenizde kafa karıştırıcı, bozuk ve hatta eksik olan gezinmedir. En değerli sayfalarınızın gezinmesinin kolay olduğundan veya gezinme çubuğuna dahil edildiğinden emin olun. Daha az önemli sayfalarınız bile sitede bir yerde mevcut olmalıdır . Bir sayfaya işaret eden hiçbir bağlantı yoksa, “yetim sayfa” olarak bilinir.

Birçok web sitesi için, özellikle büyük e-ticaret siteleri için, her sayfaya bir bağlantı eklemek muhtemelen mümkün değildir. Çoğu durumda, site haritası kullanmak, artık sayfaların veya dizine eklenmeyen sayfaların olmasını önlemek için gayet iyidir.

24. Çoklu ortam içeriği eksikliği

İçerik kraldır. Çoğu insan bunu bilir, ancak yaygın bir SEO yanlış anlaması, içeriğin esas olarak metin anlamına geldiğidir .

Google’ın arama kalitesi değerlendirici yönergeleri, en iyi uygulamanın ne olduğu konusunda daha fazla bilgi verir. İçeriğin yalnızca yüksek kaliteli olması değil, aynı zamanda sayfaları ziyaret eden kişiler için “ihtiyaçların karşılanması”na da odaklanılması gerekir.

Aynı zamanda, “sayfa kalitesinin” sadece içeriğe nasıl bağlı olduğunu değil, aslında yüksek kaliteli içeriğin bir sayfanın amacı ile ne kadar bağlantılı olduğunu ve bu amacın ne kadar iyi yerine getirildiğini de ortaya koyar. Bu amaç şunları içerebilir:

  • Bir konu hakkında bilgi paylaşımı
  • Kişisel veya sosyal bilgilerin paylaşılması
  • Resim, video veya diğer medya biçimlerini paylaşma
  • Görüşleri veya bakış açılarını ifade etme
  • Eğlenceli
  • Ürün veya hizmet satmak
  • Kullanıcıların soru veya cevap göndermesine izin verme
  • Kullanıcıların dosya paylaşmasına veya yazılım indirmesine izin verme

Bu, iyi içeriğin yalnızca birkaç paragraf metinle sınırlı olmadığı anlamına gelir. Web pazarlamasının modern dünyasında birçok işletme, kullanıcıların tablolar, menüler, formlar, videolar, fotoğraflar, grafikler vb. dahil olmak üzere çok çeşitli web öğelerinden yararlanabileceğini keşfetti.

Düşün senin izleyici ihtiyaçları içerik oluştururken ve metin üzerinde çok fazla duruluyor hata yapmazlar (tabii hala içerik ve SEO anahtar kelimeler için değerlidir!).

25. Kötü h etiketleri

H etiketleri, hem arama motorlarına (ve insanlara) sayfanın konusunun ne olduğunu veya sayfaların belirli alt bölümlerinin ne olduğunu gösterebilen başka bir içerik biçimidir. Ayrıca SEO’da normal metinden biraz daha fazla ağırlığa sahiptirler.

Yaygın bir hata, düz, belirsiz veya yardımcı olmayan h etiketleri (sayfa başlıkları için H1 etiketleri gibi) yazmaktır. Yanıltıcı h etiketleri yazmak kadar kötü – kesinlikle kaçınılması gereken bir SEO hatası. Uygun olan yerlerde hedef anahtar kelimelerinizi h-etiketlerinize ekleyin ve sitenizi ziyaret eden insanlar için yararlı ve dürüst olduklarından emin olun.

26. Google Arama Konsolu verilerini kullanmamak

Google’ın ücretsiz Arama Konsolu aracı , bir dizi SEO çalışması için kullanılır. Ancak SEO’daki yaygın bir hata, anahtar kelime araştırmasına başlamak veya Search Console’un performans raporundaki verilere bakmadan sayfaları optimize etmeye başlamaktır.

Google Analytics’e benzer şekilde Search Console, trafik, popüler sayfalar ve insanların Google arama sonuçları aracılığıyla sitenize nasıl geldiği hakkında bilgi verir. Ancak yaygın bir hata, sitenizi çok ciddi bir şekilde optimize etmeye başlamak ve anahtar kelime yoğunluğu için optimize etmeye başlamaktır – üstelik hangi anahtar kelimelerde başarılı olduğunuzu kontrol etmeden !

Search Console, sitenize/sayfalarınıza en fazla tıklamayı, gösterimi ve en iyi tıklama oranını (TO) hangi anahtar kelimelerin getirdiğini size söyleyebilir. Sitenizdeki içeriği ayarlamadan, başlık etiketlerini değiştirmeden veya anahtar kelime yoğunluğunu optimize etmeden önce, değişikliklerinizin potansiyel olarak tıklamaları veya önemli olduğunu fark etmemiş olabileceğiniz anahtar kelimeler için TO’yu kaybetmenize neden olmayacağından emin olun.

27. Çok sık değişiklik yapmak

Bir sayfa veya site SEO için optimize edildiğinde, sonuçların ortaya çıkması haftalar hatta bazen aylar sürebilir. Birçok deneyimsiz SEO, stratejilerinin işe yaramadığını düşündükleri için bazı sayfalarda değişiklik yapmaya, hatta önceki değişiklikleri tersine çevirmeye devam edecektir.

Gerçek şu ki, SEO yavaş hareket ediyor. Bazen bir sayfanın dizine eklenmesi bile birkaç gün sürebilir ve ardından Google analytics’te herhangi bir hareketin görülmesi bazen haftalar alabilir. Ve bundan sonra, bir öncesi-sonrası karşılaştırması yapmak için yeterli veri elde edilmeden önce beklemeniz gerekir.

Google, gölgeli/siyah şapka stratejilerini caydırmak için SEO’daki sıralama geçişlerini kasıtlı olarak geciktiren veya gizleyen bir algoritmik işleve bile sahip olabilir (bunu kullanıp kullanmadıkları belirsiz).

28. Yanlış sayfalara yönlendirme

Sonuncu ama bir o kadar önemli. En yaygın SEO hatalarından biri, siteler taşınırken veya web yöneticileri büyük miktarda URL’yi taşırken/kaldırırken ortaya çıkar. Düzinelerce hatta yüzlerce sayfanın ana sayfaya veya eşleşmeyen hedeflere yönlendirildiği toplu yönlendirmeler gerçekleştirirler.

Google, mevcut değerlerine, anahtar kelime sıralamalarına ve içeriğine dayalı olarak tek tek URL’lere “bağlantı yetkisi” atar. Bu sayfalar genel hedeflere veya eşleşmeyen sayfalara (ana sayfa gibi) yönlendirilirse, yetkilerini kaybedebilir ve site bir bütün olarak SEO performansını kaybeder.

Mümkün olduğunda, sayfaları her zaman en yakın eşleşen eşdeğer sayfaya yönlendirin. Bir ürün artık mevcut değilse, onu stokta bulunan en benzer ürüne veya ana kategori sayfasına yönlendirmeyi deneyin.

Ancak, gerçekten daha iyi bir seçenek yoksa, ana sayfaya yönlendirmek, hiç yönlendirme yapmamaktan daha iyidir.

29. Meta anahtar kelime alanlarında zaman kaybetmek.

Meta alanları genellikle meta başlık etiketleri ve meta açıklamalarla birlikte sahnedir. Ancak bunların aksine, artık SEO ile tamamen ilgisizler.

Deneyimsiz pazarlamacılar için yaygın bir SEO hatası, bunları yardımcı olacağına inanarak hedef anahtar kelimelerle doldurmaktır.

Siyah şapkalı SEO’lar, sıralamalarını değiştirmek için meta bilgi alanlarını kötüye kullandıklarından, artık bir sıralama faktörü değiller. Bununla birlikte, bu alanları doldurmak sitenize bir ceza kazandırabilir, bu nedenle onları boş bırakmak veya yalnızca birkaç alakalı anahtar kelimeyle bırakmak en iyisidir.

Daha fazla bilgi edin

Bu tam bir liste olmasa da, bu yaygın SEO hatalarına dikkat etmek sitenize arama sonuçlarında yardımcı olacaktır. Teknik SEO stratejinizi oluşturmak ve yönetmek için ek yardım istiyorsanız, en yaygın arama motoru optimizasyonu hatalarından kaçınmak için bugün Feridkaplan.com.tr uzmanları ile iletişime geçin!

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x