Kaçınılması gereken 7 SEO hatası

Birçok pazarlamacı ve işletme sahibi, arama motoru optimizasyonu çabalarından sonuç alamamaktadır. Çoğu zaman, bunun nedeni, yaygın SEO hatalarına yenik düşmeleridir.

Bu yazıda, 2021 ve sonrasında SEO sonuçları almak için kaçınmanız gereken en kritik yedi SEO tuzağını paylaşacağım.

Hata 1: Net SEO hedefleri belirlememek

SEO ile başarılı olmak için net hedeflere ihtiyacınız olması şaşırtıcı değil.

Ancak birçok işletme sahibi ve pazarlamacı, herhangi bir hedefi olmadan SEO kampanyaları yürütür. SEO yapmanın trafiklerini artıracağına ve bunun da satışlarını artıracağına inanıyorlar. 

Sorun şu ki, işler her zaman bu kadar basit değil.

SEO çabalarınızın karşılığını almak için neye ulaşmak istediğinizi anlamanız gerekir. Daha kaliteli trafik mi, daha fazla organik potansiyel müşteri mi yoksa daha fazla satış mı elde etmeye çalışıyorsunuz?

Örneğin, web sitenize aylık 10.000 organik kullanıcı geldiğini ancak bunların yalnızca %1’inin sizden alışveriş yaptığını varsayalım. Durum buysa, bunun iki olası nedeni vardır: a) web sitenize yanlış türde trafik yönlendiriyorsunuz veya b) web siteniz, ziyaretçileri müşterilere dönüştürmekte yetersiz kalıyor. 

Net hedefler olmadan, başka bir şey değil, bir sürü gösteriş metriği elde edersiniz.

Editörün notu: Açık SEO hedefleri belirleme konusunda daha fazla ipucu için bu makaleye göz atın .

Hata 2: Arama amacını yok saymak

Arama amacı, SERP sonuçlarını etkileyen gizli bir sıralama faktörüdür. Google, içeriği belirli bir sorgu için arama amacını karşılayan siteleri tercih eder .

Arama amacı, bir kullanıcının aramasının ardındaki nihai motivasyonu ifade eder. Bir kullanıcının bu sorguyu Google’da ararken ne almak istediğini bulmanız gerekir. Arayan kişi bir şey mi satın almak istiyor? Yoksa bir şeyler öğrenmeye mi çalışıyorlar?

Örneğin, birisi Google arama çubuğuna “dijital pazarlama” yazarsa, bu muhtemelen kullanıcının dijital pazarlamanın ne olduğunu bilmek istediği anlamına gelir. Yani kullanıcının bilgilendirme amacı vardır. 

Ancak kullanıcı “dijital pazarlama hizmetleri” arıyorsa, bu muhtemelen kullanıcının dijital pazarlama hizmetleri sunan bir danışman veya şirket kiralamak istediği anlamına gelir. Bu ticari bir anahtar kelimedir . Bu sorgunun arkasındaki arama amacını yanıtlamak için pazarlama ajansınız ve sağladığınız hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi vermeniz gerekir.

Arayanların amacını yerine getiremezseniz, çok uzun süre sıralama yapamazsınız.

Hata 3: Mobil trafiği gözden kaçırmak

Web siteniz mobil uyumlu değilse veya mobil arama SEO stratejinizin bir parçası değilse, masada para bırakıyor olabilirsiniz.

Bugün, tüm trafikte %50’den fazla indirim mobil cihazlardan geliyor. İşte bu yüzden Google, mobil uyumlu web sitelerini tercih etme eğilimindedir.

Web sitenizi mobil cihazlardan gelen organik trafiğe hazırlamak için web sitenizin duyarlı olduğundan ve 3 saniyeden kısa sürede yüklendiğinden emin olmak isteyeceksiniz. Mobil uyumluluk ve sayfa hızı önemli sıralama faktörleridir.

Organik web sitesi trafiğinizi gerçekten artırmak istiyorsanız, mobil optimizasyonu göz ardı etmeyin.

Hata 4: Eski tarz SEO en iyi uygulamalarını benimsemek

Google, arama algoritmasını sürekli olarak geliştirmektedir. Sonuç olarak, SEO da değişiyor. 

10 yıl önce iyi işleyen stratejiler artık etkili değil. Yani Google SERP’de zirvede kalmak istiyorsanız, kendinizi güncel tutmalı ve modern SEO tekniklerini kullanmalısınız.

Bu günlerde, anahtar kelime doldurma ve özel blog ağları (veya PBN’ler) gibi eski tarz SEO teknikleri , sıralamalardan ziyade cezalarla karşılanıyor. 

Bu nedenle, modern SEO en iyi uygulamaları konusunda kendinizi güncel tutmalı ve yeni güncellemeleri, Google’ın yaptığı değişiklikleri ve sektördeki değişiklikleri takip etmelisiniz.

Hata 5: Geri bağlantı satın almak

Geri bağlantılar en önemli sıralama faktörleri arasındadır . Ancak web sitenizin sıralamasını yükseltmek için bağlantılar satın alıyorsanız, Google’dan bir ceza alabilirsiniz. Bu, yalnızca paranızı boşa harcamakla kalmaz, aynı zamanda web sitenizin arama motorlarında sıralama şansını da potansiyel olarak mahvettiğiniz anlamına gelir.

Google’a göre, bağlantı satan sitelerin çoğu aslında sıralamanızı yükseltmez. Bunun nedeni, gerçekte, çoğu bağlantı oluşturucunun ve bağlantı satıcısının hepsinin, bağlantı sattıkları sitelerin aynı listesine sahip olmasıdır. İyi haber şu ki, Google da aynı site listelerine sahip, bu da bu sitelerin değerini düşürebilecekleri anlamına geliyor.

Hala ikna olmadıysan, beni bir dinle. Henüz gölgeli bağlantılar veya teknikler için bir Google cezası almamış olsanız bile, bu güvende olduğunuz anlamına gelmez. Web siteniz, yıllar önce oluşturduğunuz bağlantılar için bugün hala ceza alabilir.

Yine de bağlantı almak için para ödemek istiyorsanız , Google’ın kurallarını ihlal etmeden niş alanınızda üst düzey bağlantılar elde edebilen bir SEO hizmetleri şirketi kiralamanızı tavsiye ederim .

Hata 6: Metin dışındaki içerik biçimlerini unutmak

Metin tabanlı içerik için SEO yapmak zor gelebilir çünkü her site ve blog aynı şeyi yapıyor. 

2021 ve sonrasında, içeriğin yazılı kelimeye eşit olması gerekmediğini hatırlamakta fayda var. Google’da sıralamak ve web sitenize organik trafik çekmek için kullanabileceğiniz başka içerik biçimleri (düşünme videoları, bilgi grafikleri, podcast’ler , web seminerleri ve resimler) vardır.

Birçok insan video izlemeyi okumaya tercih ediyor. Bu nedenle, muhtemelen sosyal medya beslemelerinde ve Google SERP’de daha fazla video görüyorsunuz. Bu günlerde videolar en çok talep gören içerik formatı ve talebin yakın gelecekte artacağını tahmin ediyorum. 

Yine de ikna etmeye ihtiyacınız varsa, şunu düşünün: Deneyimlerime göre, video içeriğinin Google ve YouTube’da sıralanması metin tabanlı içeriğe göre daha az zaman alıyor.

Hata 7: Markalı SEO ve EAT’yi Yoksaymak

SEO sadece Google’da daha üst sıralarda yer almakla ilgili değildir. Aynı zamanda güvenilir bir marka oluşturmakla da ilgilidir. 

Bugün Google gerçek, güvenilir ve popüler siteleri tercih ediyor. Bu, Google’ın EAT (uzmanlık, yetki ve güven) konseptidir. Google, çeşitli veri noktaları ve algoritmaların bir kombinasyonunu kullanarak bir web sitesinin EAT’sini belirler.

Uzmanlığınızı, yetkinizi ve güvenilirliğinizi nasıl göstereceğinize dair birkaç fikir:

  • SEO stratejinizin markayla ilgili aramaları artırmanın yollarını da içerdiğinden emin olun.
  • En iyi medya yayınlarında öne çıkmaya çalışın 
  • Şirketiniz hakkında konum (adres), yazar biyografileri, takdirler ve kazanılan ödüller gibi bilgileri sağlayın

Sonuçlar

SEO çalışmalarınızdan sonuç almak ve Google’da daha üst sıralarda yer almak için yukarıda detaylandırdığım yedi hatadan kaçınmak isteyeceksiniz.

Ek olarak, olası sorunları tespit etmenize ve düzeltmenize yardımcı olması için web siteniz için yılda bir veya altı ayda bir SEO denetimi yapmak isteyebilirsiniz.

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x