Category: Web Tasarım

Sayfa Hızı Nasıl Artırılır (Kolay Kılavuz)

Sayfa Hızı

PageSpeed, web sitenizin başarısı için kritik bir unsurdur. Bilinen sıralama faktörlerinden biri olmasının yanı sıra, aynı zamanda önemli bir kullanılabilirlik ölçütüdür.

Hiç kimse (insanlar veya arama motorları) sayfalarınızın yüklenmesini beklemek istemez, özellikle de aynı konuda daha hızlı yüklenen düzinelerce başka web sitesi olduğunda.

İyi haber şu ki, web sitenizin altyapısını optimize ederek ve bazı en iyi uygulamaları izleyerek sayfa hızınızı artırmanın yolları vardır.

Bu kılavuzda şunları öğreneceksiniz:

Sayfa hızı SEO için neden önemlidir?

Nisan 2010’da Google, sayfa hızının Google sıralama algoritmasının bir parçası olduğunu resmen duyurdu .

Onları sıralama faktörü olarak sayfa hızı eklemeye zorlayan ana nedenler şunlardı:

  • Hızlı web siteleri, kullanıcıları mutlu eder ve bir web sitesinde daha fazla zaman geçirirler.
  • Hızlı web siteleri işletim maliyetlerini azaltır (daha az bant genişliği ve sunucu kaynaklarının daha iyi kullanımı)
  • Hızlı web siteleri daha fazla satış (ve genel olarak dönüşüm) sağlar.

Bugüne hızlı bir şekilde gelin, sayfa hızı artık her zamankinden daha önemli.

İstatistikler, yavaş yüklenen web sitelerinin müşteri kaybettiğini gösteriyor çünkü kullanıcıların büyük çoğunluğu bir web sitesinin yüklenmesi için 3 saniyeden fazla beklemek istemiyor.

Ek olarak, bir dizi çalışma, Google sıralaması ile sayfa hızı arasında bir ilişki olduğunu göstermektedir. Google’ın ilk sıralarında yer alan web siteleri, alt sıralarda görünen web sitelerinden daha hızlı yüklenir.Pagespeed, bir sayfa sıralama faktörüdür, yani web sitesini bir bütün olarak değil, her sayfayı ayrı ayrı etkiler.

İdeal sayfa hızı nedir?

Resmi olmayan bir şekilde, ideal sayfa hızı hem masaüstü hem de mobil web siteleri için 3 saniyeden azdır. Resmi olmayan diyorum çünkü bu, kullanıcı anketlerinden ve araştırmalarından gelen bir sayı ve sıralama sürecinde Google algoritmaları tarafından kullanılan resmi numara değil.

Google’ın sayfa hızını işleme yöntemi, sayfaları “gerçekten iyi” ve “oldukça kötü” olarak sınıflandırmaktır.

Bu, bir web sitesi çok yavaşsa, bunun sıralamaları üzerinde olumsuz bir etkisi olabileceği anlamına gelir. Aksi takdirde, algoritma tüm web sitelerine aynı şekilde davranır.

Google’ın genel olarak sayfa hızı ve site hızıyla nasıl başa çıktığını tartışan aşağıdaki videoyu Google’dan izleyebilirsiniz.

Sayfa Hızını Artırmanın 15 Yolu

Sayfa hızınızı artırmak için aşağıdaki en iyi uygulamaları izleyin.

  1. Resimlerinizi sıkıştırın ve optimize edin
  2. Videoların sunumunu optimize edin
  3. Önbelleğe almayı etkinleştir
  4. CSS ve JS’yi küçültün
  5. Oluşturmayı engelleyen komut dosyalarını ortadan kaldırın
  6. Komut dosyalarını eşzamansız olarak kullanın
  7. Tarayıcı önbelleğinden yararlanın
  8. Kaynakların önceden yüklenmesini ve önceden getirilmesini kullanın
  9. Daha hızlı bir ana bilgisayara geçin
  10. Gereksiz eklentileri devre dışı bırakın
  11. CMS yazılımınızı ve eklentilerinizi yükseltin
  12. PHP’nin en son sürümüne yükseltin
  13. Bir İçerik Dağıtım Ağı (CDN) kullanmayı düşünün
  14. DB’nizi optimize edin
  15. Google Sayfa Hızı Modülünü kullanın

1. Resimlerinizi sıkıştırın ve optimize edin

Çoğu durumda, görsellerin sayısı ve boyutu nedeniyle bir web sayfası yavaştır. Kaliteli görseller ve diğer görsel öğeler SEO ve kullanılabilirlik için önemlidir, bu nedenle bunları tamamen kaldırmak bir seçenek değildir.

Bunun yerine yapmanız gereken, kalitelerinden ödün vermeden dosya boyutlarını en aza indirmeye çalışmaktır.

Aşağıdaki önerileri izleyin:

Doğru boyutta resimler kullanın – Web sitenize bir resim yüklemeden önce, ihtiyacınız olan maksimum genişliğe yeniden boyutlandırın.

Örneğin, blogunuzda resimler gösterdiğiniz maksimum genişlik 1200 piksel ise, bundan daha büyük resimleri yüklemek israftır.

Bir görüntüyü açmak, boyutlarını değiştirmek ve jpg veya png gibi web uyumlu bir formata aktarmak için Photoshop , Gimp veya Pixelmator gibi araçları kullanabilirsiniz .

Bir görüntü iyileştirici kullanın (son derece önemli) – Sonraki adım, bir görüntü iyileştirici kullanmaktır. Photoshop veya pixelmator aracılığıyla dışa aktarılan görüntüler , optimum dosya boyutu söz konusu olduğunda tamamen optimize edilmez.

İmageOptim (Mac kullanıcıları için) veya görüntü sıkıştırıcı gibi araçlar , kalitesini etkilemeden bir görüntünün dosya boyutunu önemli ölçüde azaltabilir.

Aşağıdaki ekran görüntüsüne bakın. Her iki görüntü de tamamen aynı görünüyor ve aynı boyutlara sahipler. Sağdaki resim dosya boyutunda% 56 daha küçüktür.

Duyarlı görüntüler kullanın – Duyarlı görüntülerden yararlanabilmek için WordPress’i en son sürüme yükseltin.

Bu özelliğin yaptığı iki şeydir:

  • WordPress medya kitaplığına bir resim yüklediğinizde, otomatik olarak farklı boyutlara sahip bir dizi resim oluşturur.
  • Bir sayfa yüklendiğinde ve çözünürlüğe bağlı olarak, kullanıcılara eşdeğer görüntü boyutunu otomatik olarak gösterir.

Bu, mobil kullanıcılara daha küçük boyutlu bir resim sunulduğu anlamına gelir ve bu, özellikle çok sayıda resim içeren sayfalarda mobil sayfa hızını artırır.

WordPress’te değilseniz, CMS’nize duyarlı görseller uygulamak için bir geliştiriciden yardım alabilirsiniz. Herhangi bir web sitesinde uygulanabilen bir özelliktir.

Önemli Not:

WordPress tarafından otomatik olarak oluşturulan yeni duyarlı görüntüler, orijinal görüntü optimize edilmiş olsa bile tam olarak optimize edilmez.

Bu, sizin için bunu yapmak için bir görüntü sıkıştırma hizmeti kullanmanız veya imageOptim veya başka bir yazılım kullanarak görüntüleri manuel olarak optimize etmeniz gerektiği anlamına gelir .

Aylık olarak yaptığım şey, aya ait tüm resimleri (/ wp-content / uploads / [yıl] [ay] altında bulunur) bilgisayarıma indirmek , imageOptim kullanarak optimize etmek ve sunucuya geri yüklemek.

Tembel yüklemeyi kullanın – Bu, tarayıcıların görüntüleri bir sayfaya veya gönderiye ihtiyaç duyulduğunda yüklediği bir tekniktir, yani kullanıcılar sayfayı aşağı kaydırırken ve tüm resimleri aynı anda değil (bu varsayılan davranıştır).

Bunu yaparak, özellikle mobil cihazlarda sayfalar daha hızlı yüklenir.

İyi haber şu ki, web sitenizde herhangi bir değişiklik yapmanıza gerek kalmadan bunu yapmanıza yardımcı olabilecek bir dizi eklenti var.

Native Lazyload – Google tarafından yerel tarayıcı özelliğini kullanan bir WordPress eklentisi. Tek yapmanız gereken eklentiyi kurmak ve etkinleştirmek. Yapılandırılacak seçenek yok.

WP-ROCKET – Tembel yükleme görüntüleri ve videoları için yerleşik desteğe sahip birinci sınıf bir WordPress eklentisi. Bu benim web sitemde de kullandığım eklenti.

2. Videoların sunumunu optimize edin

Doğru şekilde optimize edilmezse sayfalarınızı önemli ölçüde yavaşlatabilecek bir başka unsur da videolardır.

İçeriğinize video yerleştirirken aşağıdaki en iyi uygulamaları izlemelisiniz:

Videoları bir akış hizmetine yükleyin – Videoların sayfa yükleme hızı üzerindeki etkisini en aza indirmenin en iyi yolu onları bir akış hizmetine, yani YouTube veya Vimeo’ya yüklemek ve ardından bunları web sitenize yerleştirmektir.

Bunu yaptığınızda, sunucunuz video içeriğinin akışından sorumlu değildir, ancak içerik doğrudan sağlayıcıdan gelir.

Video otomatik oynatmayı devre dışı bırakın – Otomatik oynatmayı kullanmadığınızdan emin olun. Kötü bir kullanıcı deneyimi olmasının yanı sıra, bir sayfanın yüklenmesini de önemli ölçüde yavaşlatır.

Geç yükleme kullanın – Geç yükleme tekniği videolara da uygulanabilir. Videolar, yalnızca kullanıcının görüntü alanındayken ve bir sayfa yüklendiğinde harici kaynaktan yüklenecektir.

Video iframe’i önizleme resmiyle değiştirin – Bu, kullanabileceğiniz başka bir tekniktir. Bir videonun yüklenmesini beklerken kullanıcılara bir önizleme görüntüsü gösterirsiniz. Wp-rocket bu özelliğe sahiptir.

3. Önbelleğe almayı etkinleştirin

Önbelleğe alma, sayfa hızına çok yardımcı olan bir mekanizmadır ve tüm web siteleri için bir zorunluluktur.

Basit bir deyişle, önbelleğe almayı kullandığınızda , sunucu web sayfalarınızın statik HTML sürümlerini oluşturur ve bir sayfa için her istek olduğunda sayfaları baştan oluşturmak yerine bunları kullanıcılara gösterir.

Bu, işlemi hızlandırır, daha az sunucu kaynağı gerekir ve kullanıcı daha iyi bir deneyim yaşar.

Önbelleğe alma mekanizması, bir sayfada ne zaman bir değişiklik olduğunu veya bir sayfayı ne zaman önbelleğe almayacağını anlayacak kadar akıllıdır, bu nedenle genel web sitesi deneyimi aynıdır.

WordPress web sitenizde önbelleğe almayı etkinleştirmek için, wp-rocket veya wp super cache gibi bir önbelleğe alma eklentisi kullanabilirsiniz .

Bu eklentiler, gerekli tüm önbelleğe alma kurallarını .htacess dosyanıza ekleyecek ve hatta mobil kullanıcılar için ayrı bir önbellek ve oturum açmış kullanıcılar için bir önbellek oluşturacaktır.

Eklentinin yapılandırması basittir ve teknik bilgi gerekmez.

4. CSS ve JS’yi küçültün

Küçültme , tüm gereksiz karakterleri CSS ve JS dosyalarından (yorumlar ve beyaz boşluklar gibi) kaldıran ve bu dosyaların boyut olarak küçültülmesini sağlayan bir işlemdir.

Küçültme, CSS ve JS Dosyalarının boyutunu küçültür

Küçültme işlevi değiştirmez, ancak dosya boyutunu azaltır ve bu, daha hızlı yükleme süreleri anlamına gelir.

Teknik olmayan kişiler için CSS ve JS her türlü web sitesi ve platform tarafından kullanılan dosyalardır. CSS, bir sayfanın stilinden ve işlevsellik için JS’den sorumludur.

Web sitenizde küçültmeyi etkinleştirmenin üç yolu vardır:

  1. CMS’nizin bu seçeneği destekleyip desteklemediğini kontrol edin. Normalde bu, ‘Hız Optimizasyonu’ veya gelişmiş altında bulunur.
  2. WordPress kullanıyorsanız, bu seçeneğin tema ayarlarınızda mevcut olup olmadığını kontrol edin.
  3. Wp-rocket veya autoptimize gibi bir küçültme eklentisi kullanın .

5. Oluşturmayı engelleyen komut dosyalarını ortadan kaldırın

Bir sayfa yüklendiğinde, tarayıcı başlıkta tanımlanan tüm kaynakları yüklemeye çalışır ve ardından sayfanın geri kalanıyla devam eder.

Başlık kaynakları, Google Analytics komut dosyasını, Facebook pikseli, Google Ads komut dosyasını ve web sitenizin düzgün çalışması için ihtiyaç duyduğu diğer birçok komut dosyasını içerebilir.

Bu kaynaklardan herhangi biri hızlı bir şekilde yüklenmezse, bu bir sayfanın yüklenmesini geciktirir.

Bu durumdan kaçınmak için yapabilecekleriniz iki şeydir:

  1. Web sitesi başlığına herhangi bir harici kaynak veya komut dosyası eklememeye çalışın (gerçekten gerekli olmadıkça).
  2. Oluşturmayı engelleyen komut dosyalarını web sitesinin altbilgisine taşıyın. Bu çok teknik geliyorsa, bunu sizin için yapmak için wp-rocket veya bir geliştiricinin yardımını kullanabilirsiniz.

6. Komut dosyalarını eşzamansız olarak kullanın

Sayfa hızı optimizasyonu yaparken çok etkili olan bir başka püf noktası, tüm komut dosyalarının eşzamansız olarak yüklenmesini sağlamaktır.

Sayfanın yüklenmesi sırasında, tarayıcı bir sayfayı oluşturmaya devam etmeden önce web sitesinin HTML kodunda (üstbilgide, gövdede veya altbilgide) bulunan herhangi bir komut dosyasını yüklemeye çalışacaktır.

Bu, özellikle komut dosyaları yavaş sunucularda barındırıldığında sayfa yükleme hızına fazladan zaman ekler.

Bu sorunu çözmek için, komut dosyalarını eşzamansız olarak yüklemeniz gerekir. Basit bir deyişle, bu, tarayıcıya bir sayfayı yüklemeye devam etmesi ve komut dosyasının tamamen yüklenmesini beklememesi talimatını vermek anlamına gelir.

Bu, betiğinizin koduna ‘asenkron’ komutu eklenerek kod aracılığıyla yapılır.

Bu, bir geliştirici tarafından veya wp-rocket gibi premium bir eklenti aracılığıyla yapılabilecek bir görevdir .

7. Tarayıcı önbelleğinden yararlanın

Tarayıcı önbelleği, yukarıda tartışılan “sunucu önbelleğe alma” dan farklıdır. Tüm modern tarayıcılar, sayfaların daha hızlı yüklenmesi için bir önbelleğe alma mekanizması kullanıyor.

Çalışma şekli basit. Bir sayfa ilk yüklendiğinde, tarayıcılar kullanıcının cihazına resimler, CSS dosyaları, JavaScript’ler gibi sayfanın öğelerini kaydeder.

Bir kullanıcı belirli bir sayfayı veya aynı web sitesinden başka bir sayfayı bir sonraki ziyaretinde, tarayıcı, sunucudan talep etmek yerine yerel olarak kaydedilen kaynakları (bu çok daha hızlı bir işlemdir) kullanacaktır.

Sonuç, geliştirilmiş sayfa hızıdır.

Bir web yöneticisi olarak, işiniz tarayıcıya web sitenizin .htaccess dosyası aracılığıyla yerel öğeleri ne sıklıkta ve ne zaman yenilemeleri gerektiğine dair talimatlar vermektir .

Bu oldukça teknik bir görevdir ve bununla başa çıkmanın en iyi yolu bir eklenti kullanmaktır. Yine, wp-rocket herhangi bir kod eklemenize gerek kalmadan bunu sizin için otomatik olarak yapacaktır.

8. Kaynakları önceden yüklemeyi ve önceden getirmeyi kullanın

Kaynakların önceden yüklenmesi ve önceden getirilmesi, web sitenizin performansını bir bütün olarak artırabilen ve önemli sayfalarınızın yüklenmesini iyileştirebilen bir tekniktir.

Önceden yükleme ve önceden getirme ile tarayıcıya, kullanıcı bir web sitesine göz atarken ihtiyaç duyulacağını bildiğiniz arka plan kaynaklarını veya sayfaları yüklemesini söylersiniz.

Bundan nasıl yararlanılacağına dair birkaç örnek vereyim:

Sayfaların önceden yüklenmesi : İyi önbelleğe alma eklentilerinin bir PRELOAD özelliği vardır. Ön yükleme etkinleştirildiğinde, eklenti tüm web sitesi sayfalarının kopyalarını önbelleğe alır, böylece bir kullanıcı bir sayfayı ziyaret ettiğinde, işlem zaten yapıldığından bu daha hızlı gösterilir.

DNS önceden getirme: Bir web sitesi harici dosyalar (örneğin Google Yazı Tipleri veya Yazı tipi harika simgeleri) kullandığında, bunları eklentinizin DNS önceden getirme bölümüne ekleyebilirsiniz ve bu, yükleme sürelerini önemli ölçüde hızlandıracaktır.

In wp-roket , bu DNS ön getir bölümünde ön getirmek istediğiniz URL’yi ekleme gibi basit gibidir.

Belirli sayfaları önceden oluşturma: Bu, gelişmiş bir tekniktir, ancak oldukça etkilidir ve uygulaması kolaydır.

Tarayıcıya, web sitenizin kullanıcıların ziyaret etmesini beklediğiniz en önemli sayfaları arka planda yüklemesi talimatını vermek için önceden oluşturma ve önceden getirme komutlarını kullanabilirsiniz.

9. Daha hızlı bir ana bilgisayara geçin

Yukarıdaki değişiklikleri yaptıktan sonra, web sitenizin hala yavaş olduğunu fark ederseniz, ana bilgisayarları değiştirmeyi düşünmenin zamanı gelmiştir.

Barındırma sağlayıcınız, web sitenizin ne kadar hızlı yükleneceği konusunda büyük bir rol oynar.

Ciddi blog yazarları veya çevrimiçi işletme sahipleri, web sitelerini barındırmak için bir VPS kullanmalı ve barındırmayı paylaşmamalıdır.

İkisi arasındaki temel fark, paylaşılan barındırmanın daha ucuz olması, ancak web sitenizin aynı kaynakları paylaşan düzinelerce başka web sitesiyle aynı sunucuda barındırılmasıdır.

Kendi Sanal Özel Sunucunuzu (VPS) kiraladığınızda, web siteniz özel kaynaklara sahip sanal bir sunucuda kendi IP’sinde barındırılır.

Bu, web sitenizin daha güvenli olduğu ve diğer web sitelerindeki olası sorunların veya kusurların web sitenizin performansını olumsuz etkilemediği anlamına gelir. Paylaşımlı barındırmadan daha pahalıdır ama kesinlikle buna değer.

10. Gereksiz eklentileri / eklentileri devre dışı bırakın

Terminoloji eklentileri WordPress tarafından kullanılmaktadır. Diğer CMS , bir web sitesine yüklenen herhangi bir ek yazılım için eklenti adlarını kullanır .

Eklentileri test amacıyla yüklemek ve ardından bunları unutmak yaygın bir uygulamadır. İlk adım olarak, tüm aktif eklentilerinizi inceleyin ve kullanılmayanları devre dışı bırakın.

Bir eklentiyi aktif olarak kullanmasanız bile, eklenti kodu / CSS hala yüklenir ve bu, web sitenizin hızını etkiler.

İkinci bir adım olarak, gerçekten kullandığınız eklentileri gözden geçirin ve eklentiye sahip olmadan eklentinin yaptığını yapmanın bir yolu olup olmadığına bakın.

Örneğin, web sayfalarınıza AdSense reklamları eklemek için bir eklenti kullanabilirsiniz, ancak functions.php’nize birkaç satır kodla , bir eklenti tarafından eklenen ekstra kodlama ve mantığı yüklemenize gerek kalmadan aynı sonucu elde edebilirsiniz.

Bunun gibi basit değişiklikler, önemli görünmese de, yükleme süresinde birkaç saniye kazanmanıza yardımcı olabilirler.

Teknik bir kişi değilseniz, eklentilerinizi incelemesi ve güncellemesi ve kullanımlarını en aza indirecek yollar önermesi için bir geliştirici tutmanız şiddetle tavsiye edilir.

11. Bir CDN kullanmayı düşünün

Bir içerik dağıtım ağı veya CDN, aşağıdakileri yaparak sayfa hızını iyileştirmeye yardımcı olan bir hizmettir:

  • Bir web sitesinin statik öğelerini (resimler, CSS, JS) sunmak için çeşitli sunucular kullanmak
  • Kullanıcının fiziksel konumuna daha yakın sunucuların kullanılması.

Örneğin, web sitenize farklı ülkelerden erişen kullanıcılarınız varsa, ABD’deki kullanıcılara ABD tabanlı sunuculardan, Almanya’daki kullanıcılara ise Alman tabanlı sunuculardan hizmet verilecektir.

Bir CDN kullanmak için, Cloudflare, StackPath gibi bir CDN sağlayıcısına aboneliğiniz olması gerekir ve ayrıca, herhangi bir sayfa isteğinin CDN sağlayıcınıza yönlendirilmesi için etki alanınızda bazı yapılandırmalar yapmanız gerekir.

Birçok CDN sağlayıcısı, DDoS saldırılarına karşı koruma, otomatik SSL, görüntü optimizasyonu ve HTML, CSS ve JavaScript’in küçültülmesi gibi ek özellikler sunar.

CDN kullanmalısınız? Benim tavsiyem, sayfalarınızda ÇOK görseliniz yoksa bir CDN kullanmak zorunda olmamanızdır.

Görselleri yoğun olarak kullanmayan normal web siteleri, bloglar, kurumsal web siteleri için diğer optimizasyon kurallarına uymanız yeterlidir.

Çok sayıda resim içeren yüksek trafikli bir e-Ticaret web siteniz varsa, bir CDN buna değer olabilir, aksi takdirde, onsuz harika sayfa yükleme hızları elde edebilirsiniz.

12. DB’nizi optimize edin

Perde arkasında, tüm CMS platformları bir veritabanı sunucusu kullanır ve çoğu MySQL, MariaDB veya SQL Server kullanır. Yavaş bir veritabanı sunucusu web sitenizi yavaşlatır.

WordPress, bir MySQL Veritabanına dayanmaktadır. Başka herhangi bir teknik ayrıntı bilmeniz gerekmese de, anlamanız gereken şey, web sitenize içerik / gönderi ekleyerek / silerek, veritabanının daha büyük hale gelmesi ve bir noktada bazı bakım çalışmaları yapmak için iyi olmasıdır.

Bu, aşağıdaki gibi şeyleri içerir:

  • Gereksiz gönderi revizyonlarını silme (‘Taslağı Kaydet’e her tıkladığınızda, gönderinin veya sayfanın bir sürümü DB’de saklanır).
  • Spam yorumları silme.
  • Veritabanı tablolarını yeniden endekslemek (bunun ne olduğunu bilmiyorsanız endişelenmeyin).
  • Gereksiz tablonun kaldırılması
  • Tabloları optimize etme

Bu eylemleri düzenli olarak gerçekleştirmek, DB’nizin boyutunu küçültecek ve daha sorunsuz ve daha hızlı çalışacaktır.

Yine, bunu yapmanın en iyi yolu bir eklenti kullanmaktır. Wp-roket kullanıyorum ama wp-optimize gibi başka alternatifler de var .

13. Google Page Speed ​​Modülünü kullanın

Bir VPS üzerindeyseniz, önbelleğe alma eklentisi kullanmanın bir alternatifi Google Page Speed ​​Module kullanmaktır . Bu, Google tarafından geliştirilmiş, web sunucunuza yüklenen ve web sitenizde herhangi bir değişiklik yapmak zorunda kalmadan HTML ve CSS’nizi önbelleğe alma ve optimize etme işini üstlenen bir yazılım parçasıdır.

Bunu bir dizi web sitesinde test ettim ve iyi çalışıyor ancak bunun dezavantajı, web sunucunuzun modülünü yüklemek için barındırma sağlayıcınızın yardımına ve doğru şekilde yapılandırmak için bazı teknik bilgilere ihtiyaç duymanızdır.

Onunla oynamak ve test etmek istiyorsanız, burada her şeyi okuyabilirsiniz .

14. CMS yazılımınızı ve eklentilerinizi yükseltin

CMS yazılımınızı ve eklentilerinizi / eklentilerinizi güncel tutmak her zaman iyi bir uygulamadır.

Tüm yazılım sağlayıcıları, yazılımlarının güvenliğini ve performansını sürekli olarak iyileştirmeye çalışır ve bundan yararlanmak için en son sürümleri kullandığınızdan emin olmanız gerekir.

Yükseltme yapmadan önce bir web sitesi yedeği almayı unutmayın. Bazen yeni sürümler sorun yaratır ve geri dönebileceğiniz daha eski bir sürüme sahip olmak her zaman iyidir.

15. PHP’nin en son sürümüne yükseltin

Bu oldukça teknik bir görevdir, ancak web sitenizde başka herhangi bir değişiklik yapmadan bile sayfa hızınızda BÜYÜK bir fark yaratabilir.

PHP, büyük CMS (WordPress dahil) tarafından kullanılan programlama dilidir. Yıllar geçtikçe, PHP’nin arkasındaki geliştiriciler performansını iyileştirmeye çalışıyor ve yeni sürümler eski sürümlerden çok daha hızlı yükleniyor.

Barındırma sağlayıcınızla kullandığınız PHP sürümünü kontrol edin ve web sitenizi en son sürüme güncellemek için ne gerektiği konusunda bir geliştiriciye danışın.

Hız iyileştirmelerinin yanı sıra, PHP sürümlerinin de başka farklılıkları olduğunu ve web sitenizi kapsamlı bir şekilde test etmeden yeni bir sürüme geçmenin felaket olabileceğini unutmayın.

Öte yandan bir geliştirici yardımı ile prosedürü doğru yaparsanız tüm web sitesi kodunuz doğru bir şekilde taşınabilir ve hız iyileştirmelerinden yararlanabilirsiniz.

Sayfa hızınızı nasıl doğru bir şekilde ölçebilirsiniz?

Şimdiye kadar sayfa yükleme hızınızı artırmanın yollarından bahsetmiş olsak da, değişikliklerinizin olumlu çalışıp çalışmadığını öğrenmenin tek yolu birkaç sayfa hızı aracı kullanmak ve sonuçları analiz etmektir.

Değişikliklerden önce ve sonra web sitenizin hızını ölçmek, sorunun tam olarak nerede olduğunu (veya iyileştirdiğiniz alanları) belirlemenize yardımcı olacaktır.

Bu görev için kullanacağımız araçlar:

  • Google PageSpeed ​​Insights
  • Pingdom Web Sitesi Hız Testi

Google Page Speed ​​Insights

PageSpeed ​​Insights, Google tarafından sunulan ücretsiz bir araçtır. Araç, bir web sayfasının içeriğini analiz eder ve ardından bu sayfayı daha hızlı hale getirmek için öneriler üretir.

Git PageSpeed Insights ve etki alanı adı veya belirli bir sayfanın URL’sini yazıp

Gördüğünüz şey, web sitenizin hem Mobil hem de Masaüstü için hız performansının yanı sıra Google’dan performansınızı nasıl artırabileceğinize dair bir dizi öneridir.

PageSpeed ​​Insights raporları hakkında bilmeniz gereken birkaç nokta:

Sayfa puanı, Google deniz feneri verileri kullanılarak hesaplanan bir sayıdır . Eğer teknik ayrıntıları öğrenmek istiyorsanız, formülü okuyabilir burada .

Puan ne kadar yüksek olursa o kadar iyi olur.

% 100 puan alacağınızı beklemeyin, ortalama bir web sitesinin bunu başarması çok zordur.

Sayfa puanı doğrudan Google sıralamalarıyla ilgili değildir. Başka bir deyişle, daha yüksek puana sahip sayfaların, daha düşük puana sahip sayfalardan daha iyi sıralanacağı anlamına gelmez.

Yukarıda açıklandığı gibi, Google, sayfa hızı ve sıralaması söz konusu olduğunda farklı bir yaklaşım (web sitelerini iki ana kategoriye ayırarak) kullanıyor.

Sayfa puanına fazla takıntılı olmayın. Daha da önemlisi, PageSpeed ​​içgörü puanınız değil, sayfalarınızın gerçek hayat senaryolarında yüklenmesi için geçen gerçek süredir.

Pingdom Web Sitesi Hız Testi , web sitenizdeki bir sayfayı analiz eder ve size aşağıdakiler dahil bir dizi yararlı ölçüm sağlar:

  • Sayfanın yüklenmesi kaç saniye sürer
  • Sayfanızın toplam boyutu (MB cinsinden)
  • Bir sayfa tamamen yüklenene kadar yürütülen istek sayısı
  • Her bir sayfa öğesinin yüklenmesi ne kadar sürdü

Bu aracın güzel yanı, hız ölçümleri alabilmeniz ve web sitenizin farklı coğrafi konumlarda nasıl performans gösterdiğini görebilmenizdir.

Bu, hedef kitlenizden farklı bir ülkede bulunduğunuzda kullanışlıdır.

Pingdom raporları hakkında bilmeniz gereken birkaç şey:

En önemli ölçü YÜK SÜRESİ’dir. Bu, web sitenizin belirtilen konumdan yüklediği saniye cinsinden gerçek zamandır.

SAYFA BOYUTU’na bakın ve 1,5MB’nin altında tutmaya çalışın. Sayfa boyutu ne kadar büyükse sayfanın yüklenmesi o kadar uzun sürer.

DOSYA İSTEKLERİ bölümüne bakın ve hangi web sitesi öğelerinin yüklenmesinin daha fazla zaman aldığını öğrenin. Listeyi dikkatlice gözden geçirin ve belirli URL için yüklenmemesi gereken komut dosyalarını veya CSS dosyalarını bulun ve bunları kaldırmak için bir geliştiriciden yardım alın.

Örneğin, WooCommerce kullanıyorsanız, gerekli olmayan sayfalara bir dizi CSS ve JS dosyası yüklediğini fark edeceksiniz. Bunları gerçekte kullanmayan sayfalardan kaldırmak, bu sayfaları daha hızlı hale getirecektir. Aynısı bir dizi eklenti için de geçerlidir.

Anahtar Öğrenimler

Sayfa hızı önemlidir ve düzenli olarak kontrol etmeniz gereken bir şeydir. Bu tek seferlik bir görev değil. Web siteniz hem içerik hem de trafik olarak büyüdükçe, web sitenizin yükleme hızını (özellikle popüler sayfalarınız için) periyodik olarak kontrol etmeniz ve gerektiğinde iyileştirmek için gerekli işlemleri yapmanız gerekir.

İyi bir önbelleğe alma eklentisinden yararlanmak, bir dizi hız problemini çözmenize yardımcı olacaktır ve eğer görsel boyutlarınızla da ilgilenirseniz, web sayfası yükleme hızınız önemli ölçüde artacaktır.

CMS’nizi ve tüm eklentileri güncel tutmak da önemlidir, çünkü yeni sürümlerin hız iyileştirmeleri içermesi daha olasıdır.

Son olarak, kullanıcılarınızın çoğunluğunun web sitenize gereksiz gecikmeler olmadan hızlı bir şekilde erişebilmesini sağlamak için farklı coğrafi konumlardan ölçümler almak için yukarıda bahsedilen iki aracı kullanın.

Read More

İşletmenizin Web Sitesine İhtiyaç Duymasının Başlıca 7 Nedeni

Neden bir web sitesine ihtiyacım var, zaten bir Facebook sayfam var?

Birçok küçük işletme sahibinin aklında bu soru var. Dijital pazarlama, sosyal ağ ya da internet sitesi tasarımı ile uğraşan herkes bu soruyu pek çok kez alıyor.

Ve temel olarak, “küçük işletme” terimini kullanmamızın sebebi, kârlı ve çok büyük bir şirket olmaya geçişte sosyal güvenilirliğin hayati bir rol oynamasıdır. Ve bir web sitesine sahip olmak, sosyal güvenilirliğin hayati kaynaklarından birisidir.

İyi bir web sitesiyle beraber gelen pek çok başka şey de var. Bu sebeple, hedef kitlenizden daha fazla trafik ve satış çekmekle ilgileniyorsanız, bu listenin sonuna kadar kalın.

Geri kalanınız için! Lütfen önümüzdeki yıl, arkadaşlarınızın işletme web sayfalarının yardımı ile bir servet dönüştürdüğünü gördüğünüzde tekrar gelin.

Neden Bir Web Sitesine İhtiyacınız Var?

Basit cevap, internet siteleri iş, satış, potansiyel müşteri oluşturmanıza ve ayrıca marka değerinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Müşterilerin nezdinde güvenilirliği artırmaya yardımcı olur ve işletmelerin hizmetlerini hedeflenen kitleye sergilemelerine yardımcı olur.

İşletmeniz, hiç kimse işletmenizle ilgili soruları yanıtlamak için aramaları seçmeden gün saat 18:00’de kapanabilir. Bununla beraber, web sayfanız, işletmenizi tanıtmak ve hizmetlerinizi potansiyel müşterilerinize tanıtmak için senenin 365 günü 24/7 yayında olacaktır.

Bir İşletme Web Sitesine Sahip Olmak İçin En Önemli 7 Neden

Tüketicilerin %40’ı, çevrimiçi varlığı olmayan bir işletmeye güvenmiyor!

Web siteniz, pazarlama varlığınızdır çünkü çağdaş bir dünyada yaşıyoruz. Avustralyalılar her hafta çevrimiçi olarak ortalama 23 saatten fazla ve avuç içi cihazlarına günde en fazla beş saat ayırmaktadır.

Bir iş hakkında düşünmek ve bir işletme hakkında araştırma yapabilmek için çok fazla zamana sahip olan insanlar, çoğu durumda internet sitesi olmayan işletmeleri yeteri kadar güvenilir bulamıyor.

Web sitesi geliri ve YG’yi artırır

Dijital dönüşüm çağında, WordPress.Com gibi bedava dağıttığı yazılımları kullanarak bir internet sitesi oluşturmak çok para değil, ancak size daha fazla patlama sağlıyor. Fazla masraf yapmadan arama motoru için optimize edilmiş bir platformda gelecekteki binlerce müşteriye ulaşacaksınız.

Hizmetlerinizi ya da ürünlerinizi tanıtmak için daha geniş bir kitle pazarına ulaşmanızı sağlayacaktır. Web sitesinin kalitesi, genelde içinde bulunduğunuz sektörden bağımsız olarak satın alma kararlarını ve alışverişi etkiler.

Web sitesi işletmelere güvenilirlik katar

Müşterilerinize işi ciddiye aldığınızı göstermek istiyorsanız, uzman bir internet sitesine yatırım yapmak en iyisidir. Mobil kullanıcıların %50’sinden fazlasının akıllı telefonlarına göz atarak yeni bir işletme ya da emtia belirlemiş olduğu bir çağda, bir internet sitesi oluşturmayarak itibarınıza zarar verecektir.

Bir ankete göre, internet tüketicilerinin %75’i bir kuruluşu internet sitesi tasarımına göre yargılamayı kabul ediyor. Sonunda, insanlar güvenebilecekleri bir işletmeye yatırım yapabilir ve internet sitesi bu bağlantının temel taşıdır.

İyi bir web sitesi, arama sonuçlarında büyük markalara karşı kazanabilir

Bir internet sitesinin size sektörünüzdeki devlerle rekabet etmek için iyi bir fırsat sunduğunun farkında mısınız? Optimize edilmiş bir internet sitesi tasarlarken, daha yüksek ve doğru anda doğru yerde olmalıdır.

Doğru anahtar kelimeler için optimize etmek, web sitenize gelen trafiği artıracak ve normalde SEO dediğimiz analiz, geri bildirim ve incelemelerle başlayan müşteri yolunuzu etkileyecektir. Sektörü tehdit edecek pek çok fırsattan biri, arama sonuçları listesinde lider bir rol almaktır. Bu sebeple, çevrimiçi görünürlüğe hakim değilseniz, müşterilere sizden büyük markaları satın almaları için sebepler sunmuyorsunuz.

Tekliflerinizi ve kampanyalarınızı sergileyin

Hedef kitlenin markanız ile ilk temasının bir internet sitesi olduğu bir kez daha vurgulanamaz. İşinizi nasıl yürüteceğinizden kesinlikle siz sorumlusunuz. Ek olarak, anlaşmalarınızdaki işlevleri görüntüleyebilir, hemde kısa video dersleri ya da indirmek için PDF kılavuzları da ekleyebilirsiniz.

Ayrıca promosyonlarınızı, derecelendirmelerinizi ve ziyaretçilerinizin rahatsızlığını giderecek tüm fonksiyonları vurgulayacaksınız. Bu, tüketicilerin internet sitesinde geçirdikleri toplam süreyi artırır ve dokunma alternatiflerini etkileyebilir.

Tüm rakiplerinizin zaten bir web sitesi var

Bu kulağa tuhaf gelebilir, ancak çok büyük bir anlam ifade ediyor. Bu işte yalnız değilsin. Binlerce işletme artık sizin sunduğunuz ürün ve hizmetleri sunuyor ve bunların çoğunun kendi internet siteleri olacak.

Bu makalede önceden değinilen tüm noktalara bakarsam, zaten pozitif bir noktadalar. Piyasada daha güvenli görünüyorlar, halkla ilk güvenlerini kurdular, ürünlerini / hizmetlerini sergilediler ve Google aramalarından kazanç sağladılar.

Güzel bir web sitesi nasıl tasarlanır?

2000’lerden bu yana pazar değişikliğine tanık oldu. Web geliştiricilerimiz tarafından tasarlanan internet siteleri yalnızca güzel olmakla kalmaz, hemde ziyaretçilerinizin dönüşümünü de artırır.

Bunlara ” Sihirli Dönüşüm Web Siteleri ” diyoruz !

Adana Web Tasarım

Read More

Web Sitenizin Neden Herkes İçin Erişilebilir Olması Gerekiyor?

Web sitenizi erişilebilir hale getirmenin vakti geldi. Web erişilebilirliği , çevrimiçi topluluk ve müşterileriniz için yapabileceğiniz en önemli şeylerden birisidir. Erişilebilir bir internet sitesi, engelli kişiler için gezinmeyi kolaylaştıran teknoloji ile dizayn edilmiştir. Kullanıcılar üstündeki olumlu etkisi birkaç özelliğin çok ötesine geçer. 

Erişilebilirlik, dijital topluluk için daha kapsayıcı bir internet sitesi oluşturmada önemli bir adımdır ve web sitenizi herkezin keyif alabileceği bir tecrübe haline getirecektir . Ancak, tüm internet siteleri, sitelerini ziyaret eden her kişiye erişilebilir bir tecrübe sağlamak amacıyla uygun biçimde donatılmamıştır. Milyonlarca insan her gün interneti kullanıyor ve çoğu, web’i diğerleri gibi kullanabilmeleri için erişilebilir teknolojiye ihtiyaç duyuyor.

Erişilebilirliği iyileştirmek zor bir görev gibi görünebilir, ama bu araçları ve kaynakları uygulamak çalışmaya değer. Erişilebilir bir internet sitesi oluşturma girişiminize başlamadan evvel, web sayfanız için neden hayati önem taşıdığını ve her kullanıcı için nasıl kolayca kapsayıcı bir ziyaret oluşturabileceğinizi tartışalım.

Erişilebilirlik neden önemlidir? 

Web siteniz genelde potansiyel bir müşterinin işletmeniz hakkında sahip olabileceği ilk izlenimdir. Engelli kullanıcılar için internet, işletmenizle etkileşim kurmanın en verimli yolu ve aldıkları tek izlenim olabilir. Web sitenizi erişilebilirlik özellikleriyle zenginleştirerek, müşteri bilgi birikimi sitenizi ziyaret eden her kullanıcı için daha problemsiz ve daha keyifli olacaktır. Herkesin ihtiyaçlarını karşılamak, her kullanıcı için kapsayıcı bir tecrübe için son derece önemlidir. Erişilebilir bir internet sitesi, web materyali ile diğer kullanıcılar kadar eşit şekilde etkileşim kurma becerisi sağlar. 

Erişilebilirliğin pek çok farklı yönü vardır, çünkü tüm engellere yönelik gereksinimler internet sitesinin elinden gelen en iyi biçimde karşılanmalıdır. Neyse ki, erişilebilirlik araçlarını eklemek düşündüğünüzden çok daha kolaydır ve muhtemelen web platformunuz erişilebilirliği geliştirme yeteneğiniz vardır.

Erişilebilir bir internet sitesi oluşturmak, düşündüğünüz kadar zor bir iş değildir, ancak her kullanıcının hoş karşılandığını ve uyum sağladığını hissettirmek son derece önemlidir. Web sitenize güçlük bakımından farklılık gösteren pek çok ekleme vardır, ancak çoğu hızlı bir biçimde uygulaması yapılacak kadar basittir.

Web tasarımında çok bilgili olmasanız dahi , doğru yönde bir adım atmanıza yardım edecek, yapabileceğiniz değişiklikler vardır . Örneğin, kolayca yapılabilecek bazı temel öğeler, renkleri yüksek kontrasta sahip olacak biçimde ayarlamak (bu, metni daha okunabilir hale getirmeye yardımcı olur) ya da resimlere ve videolara alternatif metin eklemek olabilir. Bunlar küçük değişiklikler gibi görünse de, herkes için kullanıcı deneyimini geliştirmede çok büyük bir fark yaratırlar.

İnternette girişimcilere ve profesyonellere daha erişilebilir bir web bilgi birikimi oluşturmaya yardımcı olmak için oluşturulmuş çok sayıda kaynak bulunur. Erişilebilirlik yönergelerine eksiksiz bir genel bakış arıyorsanız, Web Erişilebilirlik Girişimi , içeriğin ve teknik öğelerin nasıl düzenleneceği konusunda bir kılavuz sunar.

Çoğu proje gibi, internet sitenizin erişilebilirliğini en başından geliştirmek genelde daha kolaydır , bu sebeple ileride sayfalar meydana getirirken bunu aklınızda bulundurun. Erişilebilirliğe daha aşina olduğunuzda, kapsayıcılığı akılda tutan bir web sitesi oluşturmak ikinci bir doğa gibi hissedecektir.

Uzman yardımı almanız gerekiyor

Hala web tasarım yeteneklerinizden emin değilseniz, umudunuzu kaybetmeyin. Web sitesi oluşturmanın artılarını ve eksilerini öğrenmenize gerek kalmadan daha erişilebilir bir kullanıcı bilgi birikimi oluşturmanıza yardımcı olabilecek bir çözüm var: web uzmanları. Bu profesyoneller, internet sitesi oluşturma konusunda bir hayli deneyimlidir ve erişilebilirlik özelliklerinin nasıl ekleneceğini anlar , bu da zamandan ve Google’da arama yapabilmek için size zaman kazandırır. En iyi kısım? İşe alma sürecinin ötesinde herhangi bir ek iş için endişelenmenize gerek kalmayacak. 

Şimdi merak ediyor olabilirsiniz, bir web profesyonelini nerde bulabilirim? Görünüşe göre, bir profesyonel bulmak sandığınızdan çok daha kolay. Serbest çalışan internet siteleri ya da tavsiyeler isteyen bir Facebook gönderisi kendiniz bir web profesyoneli tutmayı seçebilirsiniz. Diğer ve daha basit bir seçenek, internet sitesi profesyonelleri sağlamayı başaran bir hizmet üzerinden çalışmaktır. Çoğu hizmet, profesyonellerin işe alınması ve incelenmesinin beraberinde sizin için protokol ayrıntılarıyla ilgilenecek ve sizi anında erişilebilir bir internet sitesine sahip olmaya yönlendirecektir. 

Erişilebilir bir internet sitesi oluşturmak çok zor bir görev gibi görünebilir, ancak tüm kullanıcıların işletmenizle etkileşimde bulunabilmesi için bu özelliklerin yerinde olması önemlidir. İster kendi başınıza yeniden tasarlama görevini üstleniyor olun, ister bununla ilgilenmesi için bir web uzmanı tutuyor olun, erişilebilirliği artırmak herkes için daha kapsayıcı bir internet topluluğuna doğru adımlar atacaktır.  

 

Read More

Web Tasarım Nedir?

Web tasarımı nedir diye sorulan bir soruya vereceğimiz cevap: Tasarım fikirlerinin estetik çizgisinde, bir amaç için belli ilkeler tarafından yönlendirildiği, düzenlendiği ve bunların uygulamaya (tasarımın yazılıma) dönüşmesi işlemleridir. Tasarım, belirli bir amaç için belirli ilkeler tarafından yönlendirilen fikirleri toplama ve bunları estetik olarak düzenleme ve uygulama sürecidir. Web tasarımı, içeriğin elektronik web sayfalarında sunulması amacı ile, son kullanıcıların bir web tarayıcısı yardımı ile web üzerinden erişebilecekleri benzer bir yaratma sürecidir.

Web Tasarım Nedir
Web Tasarım Nedir

Web Tasarımının Unsurları

Web tasarımı, tüm tasarım türleriyle aynı temel görsel öğelerin çoğunu kullanır, örneğin:

Düzen: Grafikler, reklamlar ve metin bu biçimde düzenlenir. Web dünyasında temel amaç, görünümün aradığı bilgileri bir bakışta bulmasına yardım etmektir. Bu, tasarımın dengesini, tutarlılığını ve bütünlüğünü korumayı içerir.

Renk: Renk Seçimi amaca ve müşteriye bağlıdır; Basit siyah-beyazdan çok renkli tasarıma kadar, bir kişinin kişiliğini ya da bir kuruluşun markasını web uyumlu renkler kullanarak aktarabilir.

Grafikler: Grafikler, tümü web tasarımını geliştirmekte olan logolar, resimler, küçük fotoğraflar ya da simgeler içerebilir. Kullanıcı dostu olması için, bunların web sayfasının rengi ve içeriğiyle çalışarak, çok sıkışık ya da yavaş yüklenmesine sebep olmadan uygun biçimde yerleştirilmesi gerekir.

Yazı Tipleri:  Çeşitli yazı tiplerinin kullanılması bir internet sitesi tasarımını geliştirebilir. Çoğu web tarayıcısı, sadece “web uyumlu yazı tipleri” olarak bilinen belirli sayıda yazı tipini okuyabilir, bu sebeple tasarımcınız genelde bu yaygın olarak kabul gören grup içinde çalışacaktır.

İçerik: İçerik ve tasarım, görseller ve metin yolu ile sitenin mesajını geliştirmek için beraber çalışabilir. Yazılı metin, okuyucunun kafasını karıştırmamak ve sitede kalmaları için istediklerini onlara vermek için daima alakalı ve faydalı olmalıdır. İçerik, arama motorları için optimize edilmeli ve uygun uzunlukta olmalı, alakalı anahtar kelimeler içermelidir.

Profesyonel Web Tasarımı

Profesyonel web sitesi tasarımı, dijital ortamda hak ettiği yeri almak isteyen kişi ve kurumların tercihi olup uzmanlarca yapılan çalışmalardır. İşletmeleri çevrimiçi olarak hem güvenilir hem de benzersiz gösterir. Web sitelerinin öneminin gün geçtikçe arttığı çağımızda başarılı ve hedefle odaklanmış bir internet sitesi için içerik ve tasarım olarak sektöre uygunluk önemlidir. Böylece site yalnızca ulusal değil global müşterilere de eşit uzaklıkta olacağından hedef müşteri kitlesi gün geçtikçe büyüyecektir. 7/24 açık bir internet sitesi, özellikle bir online alışveriş sitesi ise günün her saatinde satış yapması demektir. Satış ve pazarlama gelirinin çoğalması, reklam tanıtım ve kampanya giderlerinin düşmesi uzman bir web sitesi tasarımı ile mümkündür.

Kullanıcı Dostu Web Tasarımı Oluşturma

Bir siteyi güzel ve görsel açıdan çekici kılan web tasarımının temel unsurlarının beraberinde, bir internet sitesi daima son kullanıcıyı da göz önünde bulundurmalıdır. Aşağıdaki faktörlere dikkat edilerek kullanılabilirlik sağlanabilir.

Gezinme: Web tasarımındaki site mimarisi, menüler ve diğer gezinme araçları, kullanıcıların nasıl gezindiği ve arama yapmış olduğu göz önüne alınarak oluşturulmalıdır. Amaç, kullanıcının site içinde kolaylıkla hareket etmesine ve ihtiyaç duyduğu bilgileri verimli bir biçimde bulmasına yardım etmektir.

Multimedya: Tasarımdaki ilgili video ve ses uyarıcıları, kullanıcıların bilgiyi kavramasına yardımcı olabilir ve anlayışı kolay ve hızlı bir biçimde geliştirebilir. Bu, ziyaretçileri web sayfasında daha fazla zaman geçirmeye teşvik edebilir.

Uyumluluk: Web sayfasını farklı tarayıcılarda ve işletim sistemlerinde eşit derecede iyi performans gösterecek ve görüntülemeyi artıracak şekilde tasarlayın.

Teknoloji: Teknolojideki gelişmeler, tasarımcılara hareket ve yenilik ekleme özgürlüğü vererek, daima taze, dinamik ve uzman web tasarımına olanak tanır.

Etkileşimli: Tasarımda yorum kutuları ve kamuoyu yoklamaları ekleyerek aktif kullanıcı katılımını ve katılımını artırın. E-posta formları ve haber bülteni kayıtlarıyla kullanıcıları ziyaretçilerden müşterilere dönüştürün.

Web tasarım uzmanları, tatmin edici bir web bilgi birikimi için mükemmel Kullanıcı Arayüzü (UI) Tasarımı oluşturur. Tasarım için kritik planlama ve analiz kullanırlar ve bireysel müşteri özelliklerine dikkat ederek karmaşık süreci basit ve zarif bir sanat eserine dönüştürürler.

Web Tasarımı Yaparken Çok Yönlü Düşünmeliyiz

Tüm bu bilgilerin ışığında web tasarım profesyonelleri olarak tatmin edici bir web bilgi birikimi için kusursuz bir kullanıcı dostu arayüz (UI/UX) dizaynı oluşturabiliriz. Kullanılacak tasarımı, kritik planlama ve analiz sürecinin ardından kullanımı basit, zarif ve sanatsal bir yapı haline dönüştürebiliriz. Tüm bunları yaparken bireysel ya da kurumsal müşteri özelliklerine ve taleplerine dikkat etmeyi unutmamak başarıyı yanı sıra getirecektir.

Web tasarımı nedir Sorusuna uzunca verebileceğim cevap ise budur. Bu kriterler eşliğinde nitelikli, daha sağlıklı çalışan ve kullanıcı dostu bir internet sitesi elde etmek mümkündür.

Read More

Adana Web Tasarım

Adana web tasarım ile istek ve ihtiyaçlarınız çerçevesinde hızlı bir biçimde sitenizi düzenlemenizi sağlamaktayız ve müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını temel alarak yaratıcılık,üretkenlik ve teknolojiyi üst seviyeye taşıyoruz. Web sitenizi gelişime ve yeniliğe açık olması için kullanıcının basit bir biçimde kullanabileceği yönetim sistemlerini sitenizde inşa ediyoruz. Bu web sitesini inşa ederken gözlemlediğimiz bazı değerler vardır. Profesyonel bir biçimde tasarlanmaya başlayan bütün web siteleriniz, ekibimizde bulunan teknik yöneticiler,tasarımcılar ve stratejistler ile beraber sizinde rol aldığınız yenilikçi,stratejik ve çok büyük bir keşif aşaması ile başlar.

Şirketinizin mali durumu ve boyutu ne olursa olsun,marka değerinizi yükselten ve satışınızı arttıran çözümler sunuyoruz. online alışveriş ve benzeri sektörlerde rakip firmalar ile mücadelenizde yardımcı olabilmek için kullanıcı ile beraber uzman seviyede yenilikçi bir pazarlama stratejisi izliyoruz.

adana web tasarım

Sitenizin gelişimi ve güvenliği için pek çok alanda faliyet gösteriyoruz. Seo hizmetleriyle sitenizi (mobil uyumlu) arama motorlarında daha üst sıralara taşıyoruz ve bulunmazı kolaylaştırıyoruz .Kaybolan verilerinizi kurtararak sizi çok büyük bir yükten kurtarıyoruz. Teknoloji ile beraber gelişen web sitelerinizin bütün platformlar ile uyumluluğunu esas alarak tablet,telefon ve benzeri gibi cihazlarda problemsiz bir şeklilde çalışmasını hedef alıyoruz.

Adana Web tasarım “İnternet sitelerinin son kullanıcıya estetik ve fonksiyon gibi çeşitli ilkeler doğrultusunda sunulmasını sağlamayı başaran, kod ve programlar aracılığı ile gerçekleştirmiş olan uygulamalar bütünü.” biçiminde tanımlanıyor. Web tasarımı sayesinde son kullanıcı, herhangi bir internet tarayıcısından bağlandığı web sitelerini, teknik bir bilgiye ihtiyaç duymadan kolayca kullanabiliyor.

Web Tasarım Nedir?

Web tasarımı nedir Diye sorulan bir soruya vereceğimiz cevap: Tasarım fikirlerinin estetik çizgisinde, bir amaç için belli ilkeler tarafından yönlendirildiği, düzenlendiği ve bunların uygulamaya (tasarımın yazılıma) dönüşmesi işlemleridir. Bu işlemlerin tamamlanmasının ardından ortaya aktif bir internet sitesi çıkar.

Neden SEO Çalışmasına Başlamalıyım?

Bir şirketin yaşam döngüsünü sürdürebilmesi ve büyümesi için gereken temel ihtiyacı pazarlamadır. SEO aynı şekilde bir şirketin pazarlama yatırımıdır. İnternetin her kesime bu kadar nüfus ettiği dönemde, internette var olabilmek ve yüksek kitlelere erişerek, yeni müşteriler kazanmak dilerseniz, Google’da var olabilmeniz gerekiyor. Bunun içinde işinde uzman bir SEO ajansı ile çalışmalara hemen başlayabilirsiniz.

Diğer yandan internet sitesi tasarımı ile alakalı yapılan hatalar veya göz ardı edilen eksiklikler, temel amaçlardan uzaklaşılmasına neden olabiliyor. Bu sebeple internet sitesi tasarlarken görsellik kadar kullanılabilirlik da büyük önem taşıyor. Tüm bu şartları yerine getirebilmek için de çeşitli kurallar, tasarım araçları ve tasarım programları kullanmak gerekmektedir. 

TASARLADIĞIMIZ WEB SİTELERİNİN ÖZELLİKLERİ

 – Tasarladığımız tüm özel web siteleri firmanızın kurumsal kimliğiyle tam olarak örtüşür.

 – Tasarımlarımız responsive dediğimiz duyarlı yapıdadır yani tüm platformlarda (bilgisayar, telefon, tablet) ekranla uyumlu açılır.

 – Tasarladığımız web siteleri hızlı açılır, sayfa açılım hızı kesinlikle 2-3 saniyeyi geçmez.

 – Kopya değil özgün bilgiler içerir, ürün ya da hizmeti detaylı açıklar.

 – Özel web tasarım hizmetinde kullanılan fotoğraflar kaliteli olup, başka sitelerden alınma kopya fotoğraflar içermez.

 – Web site tasarımı herkes tarafından rahatça kullanılabilir kolaylıkta ve anlaşılırdır.

 – Web tasarımda sayfalar birbirlerine çok iyi bağlanır, istenilen sayfaya çabuk ulaşım sağlanır.

 – Sayfa başlık ve içerikleri SEO açısından birbirleriyle alakalıdır.

 – İletişim bilgileri her sayfanın altında bulunur ve iletişim sayfasına iletişim formu ve harita eklenir.

 – Güncellemelerinizi rahatlıkla yapabilmeniz için web siteleri yönetim panelli tasarlanır.

 – Web tasarım içerisinde blog sayfaları oluşturulup siteye güncel makaleler eklemeniz sağlanır ve site ziyaretçisinin sayfada daha uzun zaman geçirmesi hedeflenir.

WEB TASARIM HİZMET SÜRECİMİZ

1 – Web Tasarım Projelendirme

Firmanızı ziyaret ederek sizi, sektörünüzü, ürün ve hizmetlerinizi en iyi biçimde tanıyıp, sektörünüzdeki diğer firmaların web sitelerini analiz edip DAHA İYİ NELER YAPABİLİRİZ anlayışı ile özel web tasarım hizmetini projelendiriyoruz.

2 – Web Tasarım Aşaması

Adana web tasarım projelendirme aşamasından sonra konularında profesyonel web tasarım ekibimiz ile internet sitenizin görsel tasarımını size özel demo adresi altında hazırlıyor ve size özel hazırlanan özgün web tasarım hizmetini beğeninize ve onayınıza sunuyoruz.

3 – Web Yazılım ve Yönetim Paneli

Firmanıza özel şekilde tasarımı yapılan web site tasarımınız onaylandıktan sonra site yazılımınızı ve içeriklerinizde ekleme – silme ve düzenleme işlemlerini kendinizin de rahatlıkla yapabilmeniz için web site yönetim panelinizi aktifleştiriyoruz.

4 – İçerik Yönetimi

Yazılım ve veri girişi için hazırlanan admin paneli bittikten sonra belli bir uyum ve düzen içerisinde web site dökümanlarınızı ekleme işlemini gerçekleştiriyoruz ve imla hatalarının kontrollerini ve düzeltmelerini yapıyoruz.

5 – Web Tasarım Genel SEO Ayarları

Web tasarım Hizmetimizde gerek altyapı gerekse içerik olarak kurumsal web site tasarımınızı arama motorlarına tam uyumlu şekilde hazırlıyoruz. SEO başarısı için içeriğin muhakkak özgün olması gerektiğini hatırlatmak isteriz.

6 – Web Sitesi Yayınlama

Sizlerle beraber verimli ve uyumlu çalışmalarımız sonucunda beraber hazırladığımız, kurumsal imajınızı yükseltecek uzman web tasarımınızı yayına alıyor ve ziyaretçilerinizin beğenisine sunuyoruz.

Read More
ŞİMDİ ARA