Category: Haberler

E-ticaretin Geleceğini Hangi Faktörler Belirleyecek?

Değişen kullanıcı talepleri, teknoloji ile bir araya geldiğinde sıra dışı online alışveriş trendlerini de yanı sıra getirdi. Yapılan bir çalışmaya göre; online alışveriş ekosistemini değiştirecek, kullanıcıya yeni deneyimler sunacak pek çok trend var. Virüs nedeniyle hız kazanan online alışverişin yeni gözdeleri, yapay zekayla entegre edilen sesli, görsel ve sosyal online alışveriş modülleri.

E-ticaret, değişen teknoloji ve kullanıcıların gereksinimleri doğrultusunda kendisini hızla yeniliyor. Offline perakende tecrübeleri önemli ölçüde ‘online’a dönüşürken; tüketiciler de satın almanın yeni yollarını keşfediyor. ECHO Summit’e özel bir çalışma hazırlayan Deloitte Digital, kendisini görünür kılmaya başlayan yapay zeka ve sohbotların, akıllı ekranların, sosyal ağların ve sesli komut sistemlerinin alışveriş deneyimini çok değişik bir boyuta taşıyacağını belirtiyor. Dünyadaki pek çok araştırmayı kaynak gösteren çalışmaya göre, 3 farklı online alışveriş modülü gelişecek. Bunlar, sesli, görsel ve sosyal ticaret modülleri.

E-ticaret mi, “sosyal ticaret”mi? 

Facebook’un alışveriş sayfaları ve pazaryeri, İnstagram’ın “şimdi satın al” butonu ve Pinterest’in satın alınabilir pinleri, şirketler tarafından kullanılacak olan sosyal ticaret kanallarına örnek oluşturuyor. Sosyal medya e-ticaretin geleceğinde, kendilerini robot değil, birey olarak gösteren şirketlerin davranışındaki değişiklikle ortaya çıkan kültürel bir değişim yaşanacak. Tüketicilerin %23’ü sosyal ağ önerilerinden etkilenirken, alışveriş yapanların %84’ü satın almadan önce en az bir sosyal ağ sitesini gözden geçiriyor. Kullanıcılarının %60’ı sosyal ağ platformlarında yeni ürün bulabildiklerini söylüyor. Y kuşağının %51’i sosyal ağ üzerinden satın alım yapmaya yatkın olduklarını söylüyor.

Sosyal medya e-ticaret modülünün içinde mikro-influencer’lar, kullanıcı görüşleri ve video kullanımı öne çıkıyor. Sosyal medya tüketicilerin birçoğu, az takipçili ama güven duydukları micro-influencer’lardan etkileniyor. Çünkü bu influencer’lar yüksek takipçili olanlara göre %5 dolayında daha fazla etkileşime ulaşıyorlar. Sosyal medya hesapları üzerinden tüketicilerle etkileşim de e-ticarette oldukça önemli bir faktör. Amerikan pazar araştırması şirketi Forrester’a göre, online tüketicilerin %88’i sosyal ağ şikayetlerini cevapsız bırakan firmalardan alışveriş yapmıyor. Mobil kullanıcıların %51’i ise ihtiyaçları olduğu anda bilgi sağlamayı başaran markaya geçiyorlar.

Videonun, e-ticaretin geleceğinde çok büyük rol oynayacağı öngörülüyor. Amerikan pazar araştırması şirketi Forrester’a göre bir video 1.8 000 000 kelime değerinde. Tüketicilerin % 60’ı alışveriş esnasında ürün ve özellik tanımlarını okumaktansa bir ürün videosu izlemeyi tercih ediyor. Yüzde 64’ü ise markaya ait sosyal ağ videosu izledikten sonra satın alımı gerçekleştiriyor. Ürün listelemeye video elementleri eklemek ve pazarlama stratejisine video seçeneğini entegre etmek e-ticarette başarı için zorunluluk haline geliyor.

“Sesli ticaret” akıllanacak 

Tüketici, modern ses cihazlarıyla daha hızlı sipariş verme, şifre girmeden hesaplarına ulaşabilme, akıllı cihazlarla yeniden sipariş verebilme ve bütün bunları en az efor ile yapabilmeyi talep ediyor. Bu noktada devreye giren ‘sesli ticaret’, online sohbet ile yapılan ticaretin bir türü olarak ses tanıma teknolojilerinin kullanılmasıyla karşımıza çıkıyor. Sesli ticarette; Apple’ın Siri’si, Microsoft’un Cortana’sı, Amazon’un Alexa’sı ve Alphabet’in Google Now’ı gibi örnekler mevcut. Amazon Echo Show ve Google Home Hub gibi akıllı ekranlar ses teknolojilerinin de akıllanması için yeni adım olacak. Bu cihazlar tüketicilerin ellerini kullanmadan yalnızca ses ile komut vermeleri ve sorgu yapmalarını, hatta ürün arama ve check out yapmalarını olanaklı kılıyor.

Yüz tanıma sistemi ve “görsel ticaret”in yükselişi 

Görsel ticaret; ilham veren, ikna edici görsel içeriklerle tüketicilerin markayla etkileşimini sağlamayı başaran, bu iletişimi satışa dönüştüren bir ticaret modeli. Fotograf ticarette hali hazırda Pinterest Lens, Google Lens, Amazon Stylesnap, Style AI, ViSenze gibi örnekler karşımıza çıkıyor. Araştırmalara göre; tüketiciler muhteşem bir alışveriş bilgi birikimi için %16 daha fazla para ödemeye hazırlar. Tüketicilerin %67’si yüksek kalitedeki görsel içeriğin ürün tanıtımları ya da müşteri puanlamalarından daha önemli olduğunu belirtiyor. Görsel ticaretin önem kazanmasının nedeni, sosyal ağ kullanımının çoğalması, yapay zekanın güçlenmesi, A/B testlerine olan talep artışı.

Gün içinde ortalama 2 saatimizi sosyal ağ platformlarında geçiriyoruz. Düzenlenmiş resimler, güncel meta-data SEO’ yu organik olarak arttırıyor. Google’a göre her ay 1 milyar görsel arama yapılıyor ve perakende şirketlerinin yalnızca %8’i online alışveriş sitelerine görsel aramayı entegre ediyor. Küresel araştırma ve danışmanlık firması Gartner’a göre Y kuşağının %62’si görsel arama teknolojilerindeki yetkinlik artışını diğer teknolojilerdeki artışa tercih ediyor. Görsel içeriğin en iyi çalışmakta olduğu alan akılda kalmadır. Tüketiciler duyduklarının %10’unu, okuduklarının %20’sini, gördüklerinin ise %80’ini hatırlamaktadır. 2021’de görsel ticareti destekleyecek şekilde web sitelerini yeniden tasarlayan öncü markaların dijital ticaret gelirlerini %30 oranında arttıracakları tahmin ediliyor.

Read More

Semrush, New York Borsasında Hisse Senetlerini Halka Açık Satacak

Semrush dosyaları halka açılarak, insanların şirkette ilk defa hisse satın almalarına imkan tanıyor.

Semrush, SEO yazılım şirketinin New York Menkul Kıymetler Borsası’nda (NYSE) hisse sattığını görecek olan Pazartesi günü dosyalanan şirket hisselerinin ilk halka arzını (IPO) duyuruyor.

Önerilen halka arz için bir kayıt açıklamasında, Semrush’ın A Sınıfı adi hisse senetlerini “SEMR” kısaltma sembolü altında listelemeyi planladığı söyleniyor.

Teklif edilecek hisse sayısı ve teklif edilen halka arz için fiyat aralığı henüz belirlenmedi.

Semrush, müşterilerin çevrimiçi görünürlüğün iyileştirilmesine yol açabilecek eyleme geçirilebilir içgörülerle eğilimleri anlamasını sağlamayı başaran bir “yükselen büyüme şirketi” olarak listelenmiştir.

Semrush’ın premium fonksiyonları, SEO’lar arasında favoridir, ancak yazılım hemde PPC, içerik pazarlaması, sosyal ağ pazarlaması ve rekabetçi araştırmalar için çözümler sunar.

Semrush, toplam 50’den fazla ürün, araç ve eklenti sunar ve 67.000’den fazla ödeme yapan müşteriye hizmet sunar.

İşte Semrush’un ABD Birleşik Devletleri Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu (SEC) ile yapmış olduğu dosyalarda ortaya koyduğu şirket hakkında daha önemli detaylar.

Sayılarla Semrush

Semrush, IPO kayıt bildiriminde aşağıda belirtilen detayları sağlar:

  • Toplam 50’den fazla araç sunar
  • 143 ilçeye hizmet veriyor
  • 12 yıldır sektörün içinde
  • 5 ülkede 980’den fazla çalışanı var
  • Yıllık 144 milyon dolar gelir elde ediyor
  • 67.000’den fazla ödeme yapan müşteri
  • % 76 brüt kar marjı
  • 37 milyon dolar sermaye topladı
  • Müşterilerin% 94,9’u küçük ve orta ölçekli kategoride
  • Gelirin% 54’ü Amerika Birleşik Devletleri dışında üretiliyor.

Ödeme yapan Semrush müşterileri aşağıda belirtilen konularda eyleme dönüştürülebilir içgörülere erişebilir:

  • 200 milyon alan
  • 20 milyar anahtar kelime
  • 33 trilyon geri bağlantı
  • 17 milyar URL
  • 310 milyon Google Görüntülü Reklam Ağı banner reklamı
  • Günde analiz edilen 1 milyar olay

Semrush Büyüme Stratejileri

Semrush halka açıldıktan sonra ne yapmayı planlıyor?

Şirketin büyüme stratejisinin temel ögeleri olarak listeledikleri şu biçimdedir:

  • Yeni ödeme yapan müşteriler edinin
  • Mevcut ödeme yapan müşteri tabanı ile platformunun kullanımını genişletin
  • Yenilik yapmaya ve yeni ürünler ve özellikler geliştirmeye devam edin
  • Fırsatçı birleşme ve satın almaları takip edin

Neden Semrush’a Yatırım Yapmalı?

Semrush, bu halka arzdan elde edilen gelirlerle ne yapmayı planlıyor?

Şirket, tüm net gelirlerin Semrush’un daha da geliştirilmesine yeniden yatırılacağını söylüyor:

“Şu anda bu teklifin net gelirini müşteri tabanımızı büyütmek için pazarlama satış faaliyetlerimize daha fazla yatırım yapmak, teknoloji platformumuzu ve ürün işlevselliğimizi geliştirmek için araştırma ve geliştirme çabalarımızı finanse etmek, genel ve idari giderleri ödemek için kullanmak istiyoruz. Ve bu prospektüste başka yerlerde açıklanan diğer büyüme stratejilerimizi finanse etmek.

Net gelirin bir kısmını tamamlayıcı şirketlerin, teknolojilerin ya da diğer varlıkların satın alınması için de kullanabiliriz, ancak şu an için bu tür bir işlemle ilgili herhangi bir anlaşma, taahhüt ya da anlayışımız yoktur.”

Semrush’a Yatırım Yapmanın Riskleri

Semrush, yatırımcıların bilinçli bir karar verebilmeleri için IPO başvurularında standart olduğu gibi, işiyle ilgili riskleri ayrıntılarıyla anlatıyor.

Hepsini burda listelemeyeceğim, ancak özellikle hepimizin ilişki kurabileceği bir tanesine dikkat çekmeye değer.

Semrush, arama motoru algoritmalarındaki değişikliklerin, firmasının en büyük riskleri arasında olduğunu söylüyor:

“Arama motoru algoritmalarındaki değişiklikler, bazı ürünlerimizin, araçlarımızın ve eklentilerimizin etkinliğini azaltabilir ve potansiyel olarak bunları eski hale getirebilir. Örneğin, belirli bir arama motoru, sıralama algoritmasında geri bağlantıları kullanmayı bırakırsa, müşterilerimizin kendi ve diğer internet sitelerinin geri bağlantı profilini analiz etmesini ve izlemesini sağlamayı başaran geri bağlantı analiz aracımıza ilişkin müşterilerimizin algısı olumsuz etkilenebilir.

Benzer şekilde, bir arama motoru doğal olmayan geri bağlantılar sebebiyle web sayfalarını manuel olarak cezalandırmayı ya da önlem almayı bırakırsa, müşterilerimiz geri bağlantılarını denetlemenin lüzumsuz olduğunu belirleyebilir ve bu da şirketlerin kötü amaçlı web sayfalarının olup olmadığını kontrol etmelerini sağlamayı başaran geri bağlantı denetim aracımızın değerini düşürmelerine neden olabilir. Sitelerine bağlantıları var ya da kullanmayı bütünüyle bırakıyorlar.”

Semrush, bu değişikliklerden herhangi birinin meydana gelmesi durumunda ürününü “yeniden kalibre edeceğini” söylüyor.

SEO Topluluğu Düşünceleri

Bir SEO yazılım şirketinin NYSE’de listelendiği hergün değil. Bu haberlerle ilgili fikirlerini ve gelecekte şirketten ne beklediklerini öğrenmek için SEO topluluğuna ulaşmış bulunmaktayız.

Justuno’da Ücretli Medya Direktörü Navah Hopkins şöyle diyor:

“Semrush, kariyerimi dijital pazarlamada keşfettiğim için ilk SEO aracımdı ve bir sonraki bölümleri için çok heyecanlıyım. Sınıfının en iyisi araçlara ve erişilebilir dijital pazarlama eğitimine olan bağlılıkları, SEO ve içerik pazarlamasında daha fazla anlayış ve şeffaflığın yolunu açtı. Bu halka arz ile, hizmet ettikleri dijital kanalları (yani akıllı kampanyalar) yansıtırken araçları / iş akışlarını basitleştirmelerini beklemekteyim.”

Adam Riemer Pazarlama Başkanı ise Adam Riemer şunları belirtti:

“Semrush, oyunun ilerisinde yeni araçlar yaratmak için verilerini ve bilgilerini kullanıyor. Kapsamlı bir anahtar kelime planlayıcı ve konu haritalama aracıyla ilk defa piyasaya sürdüler. Ayrıca başarısız olan bir çok şey inşa ediyorlar, ancak en azından pratik kullanımları olan yeni araçlar ve özellikler yaratıyorlar. Bu araçlar onları sosyal ağ, site araması, dönüşüm optimizasyonu ve daha fazlası gibi yeni pazarlara getirebilir.”

Kaynaklar: businesswire , sec.gov

Read More
ŞİMDİ ARA