Category: Google

SERP’deki Sıralamanızı İyileştirmenin 3 Yolu

SERP’de sıralamanızı iyileştirmek zor ve kafa karıştırıcı bir görev gibi görünebilir – bu yüzden sayfa sıralaması sorunlarını teşhis etmeniz için bu basit kontrol listesini oluşturduk.

İyileştirmeler yapmadan önce sorunu teşhis etmelisiniz. Dönüşüm oranlarının nerede ve ne zaman düştüğünü belirlemek, gelecekte bunların olmasını önlemek için çok önemlidir. Başlamanıza yardımcı olacak bazı uygulanabilir ipuçları.

Birinci Adım: Sorunlarınızı Belirleyin

Öncelikle sorunun nerede olduğunu belirlemeniz ve sitenizde istediğiniz gibi performans göstermeyen belirli sayfalara öncelik vermeniz gerekir. Büyük bir web siteniz varsa, sitenizin her bölümünü (haberler, ürünler bölümleri, hakkımızda vb.) Ayrı ayrı ele almak isteyeceksiniz. Zaman içinde arama trafiğinize de bakmak ve düşüşün tam olarak nerede olduğunu görmek isteyeceksiniz. URL’lerinizi bölümler halinde yapılandırabilir ve alt klasörler kullanabilirseniz, sitenizin belirli bir bölümüne bakın, özellikle o alanı optimize etmeye odaklanabilirsiniz. Bazen, siteniz bu bir veya iki alan dışında genel olarak iyi performans gösteriyor olabilir ve öğrenmenin tek yolu, sitenizi bu şekilde bölümlere ayırmaktır.

Anahtar Kelime Reddini Aramak İçin Google Trendleri Kullanın

En önemli anahtar kelimelerinizden ve konularınızdan bazılarına bakmak için Google Trendler hesabınıza giriş yapın. Trafiğiniz ve sıralamalarınız düşerken arama talebi benzer bir hızda kaldıysa, bu, sitenizde yaptığınız bir şeydir – insanların arama şeklindeki bir değişiklik değil. Öte yandan, bu arama terimlerine yönelik trafiğin genel olarak önemli ölçüde düştüğünü görürseniz (belki de bir önceki yıla ait veriler veya o zamandan beri modası geçmiş ürün için), içeriğinizi güncellemenin zamanı gelmiştir.

Teşhis Sorguları Gerçekleştirin

Sayfalarınızda neyin yanlış olabileceğine dair hızlı bir fikir edinmek için bazı sorgular gerçekleştirin.

  1. En iyi anahtar kelimelerinizi arayın. Atlanta’da bir ev temizlik hizmetleri işiniz varsa, ana hedeflerinizden biri olarak “Atlanta ev temizlik hizmetleri” gibi bir şeyi hedefliyor olabilirsiniz. Sıralamanın ne kadar iyi olduğuna ve bu sıralamanın zamanla değişip değişmediğine bakın.
  2. Markanızın adını ve bir hedef anahtar kelimeyi arayın. Bu durumda, “Yoursite.com ev temizleme hizmetleri Atlanta” araması yapabilirsiniz. Bunun gibi bir anahtar kelime için sıralama yapmıyorsanız, web sitenizin veya şirket adınızın Google tarafından cezalandırılması gibi ciddi bir sorununuz olabilir.
  3. Sayfalarınızdan birinden bir alıntı yapıştırın (yaklaşık on kelimeden fazla herhangi bir dize). Google’ın içeriğinizi alıp almadığını görmek için tırnak işaretleri eklemeyin. (Böyle özel bir aramayla olmalı!)
  4. Metin dizesini tırnak içinde arayın. İçeriği tırnak içinde sıralıyorsanız ancak tırnak işaretleri olmadan sıralıyorsanız, sorunun yinelenen içerik olmadığını, ancak muhtemelen içerik kaliteniz veya bir Google cezası ile ilgili bir şey olduğunu varsayabilirsiniz.
  5. “Site: feridkaplan.com.tr/hizmetler/hizmet-basligi” gibi bir URL dizesi arayarak içeriğinizin dizine eklendiğinden emin olun. Sonucunuzu bulamazsanız, bir meta robots, robots.txt veya tarama sorununuz olabilir .
  6. Ping dom gibi bir araçla sitenin çalışma / kesinti süresini kontrol edin . Siteniz kapalıysa ve bunu bilmiyorsanız, bu, trafik eksikliğinizi büyük ölçüde etkileyebilirdi.
  7. Sayfanızda meydana gelen herhangi bir soruna hızlı bir bakış için Screaming Frog gibi bir araçla sayfa ve tarama izleme gerçekleştirin.
  8. Teknik sorunlar görüyorsanız, Bing ve Yahoo aramasındaki sorunları kontrol ettiğinizden emin olun . Sorunlarınız Google tarafından izole edilmişse, bunun nedeni muhtemelen bir algoritma güncellemesidir. Bkz Google’ın Kalite raters’ Kuralları son güncellemeler için.
  9.  Google’ın onu nasıl gördüğünü görmek için Getir ve Oluştur’u kullanarak içeriğinizi kontrol edin ve sorunları not edin.

İkinci Adım: SERP Sorunlarınız için bir Hipotez Sağlayın

Artık sorunlarınıza neyin neden olabileceği hakkında bazı fikirleriniz olduğuna göre, bazı hipotezler üretmenin zamanı geldi. Öncelikle hangi durumda olduğunuzu belirlemelisiniz. Ya sıralamanız yükseliyor ama trafiğiniz düşüyor ya da hem sıralamalar hem de trafik düşük.

Sıralamalar yükseldiyse, ancak trafiğiniz düşükse, aşağıdaki sorunlar suçlanabilir:

  1. Daha düşük arama talebi (Google Trendler’de görüldüğü gibi)
  2. Yeni SERP özellikleri (öne çıkan snippet’ler gibi, daha geleneksel organik trafiği çalıyor olabilir)
  3. Marka Sorunları (son zamanlarda bir halkla ilişkiler kabusu mu yaşadınız? Trafiğinizi etkiliyor olabilir.)

Google’ın algoritmasında bir geçiş: örneğin, yerel aramanın eskisi kadar etkili olmamasına neden olmak

Hem trafik hem de sıralamalar düşükse:

Yukarıdaki sorunlardan birkaçı da bu durumdan sorumlu olabilir, ancak genellikle aşağıdaki gibi sorunlar suçlanır:

  1. Arayanın amacında değişiklik. İnsanlar, kullandıklarından farklı türde bir hizmet arıyor olabilir.
  2. Düşük kaliteli veya yinelenen içerik. İçeriğiniz yeterince değer sunmuyor.
  3. Rakiplere yeniliyorsunuz. Rakiplerinizin sürekli olarak önünüzde olduğunu görürseniz, bazı uygulamalarını taklit etmenin zamanı gelmiş olabilir.
  4. Teknik sorunlar. İçeriğiniz dizine eklenmiyorsa, hızınız düşükse veya benzeri sorunlar varsa, teknolojiye bakmak isteyebilirsiniz.
  5. Nişan sorunları. İnsanlar sitenizi ziyaret ediyor olabilir, ancak ne istediklerini görmedikleri için hızlıca tıklıyorlar.

Üçüncü Adım: Düzeltme Yapma Zamanı

Artık araştırmanızı ve hipotezlerinizi oluşturduğunuza göre, bazı değişiklikler yapmanın zamanı geldi. İşte yukarıdaki sorunların her birinin nasıl ele alınacağına dair hızlı bir genel bakış.

  1. Teknik ve Sayfa İçi Sorunlar: Google’ın yeni bir tarama ve dizin yapmasını sağlayın. Bu, kaç sayfanın dahil olduğuna bağlı olarak birkaç hafta sürebilir.
  2. Bağlantı Sorunları ve İstenmeyen E-posta: Bunların çözülmesi aylar sürebilir ve en iyi şekilde, en baştan bağlantıya ilişkin en iyi uygulamaları izleyerek tamamen önlenebilir. Hatta bir algoritma güncellemesi beklemeniz bile gerekebilir.
  3. Bölüm Sayfalarınızın Önemli Bir Kısmını Güncelleyin. İyi performans göstermeyen web sitenizin bölümünün küçük bir bölümünü güncellemenin pek bir faydası olmayacaktır. Bir etki görmek için bu sayfaların çoğunu güncellemelisiniz. Bazen, mevcut URL’lerinizi düzeltmeye çalışmaktansa, URL’lerinizi kaldırıp değiştirmek en iyisi olabilir.

Belirli Düşük Performans Gösteren Sayfaları Ele Alma:

  1. Sayfanıza ek içerik ekleyin ve özellikle güncel olmayan durumlar ve bilgiler varsa, o anda orada olan içeriği güncelleyin. Bu, sıralamanızı hızla yükseltmenin harika bir yoludur.
  2. İçeriği taze tutmak için yeniden yayınlayın. Sayfa içeriğiniz harika olsa bile, bir süredir güncellenmemişse ve birkaç yıl önce yayınlanmışsa, Google onu hala eski ve alakalı değil olarak görecektir.
  3. Henüz yapmadıysanız SEO için optimize edin veya sıralamalar önemli ölçüde değiştiyse hedef anahtar kelimenizi ve içeriğinizi buna göre güncelleyin.
  4. Başlığınızı optimize edin. İnsanların tıklaması ve okuması için içeriğinizin en önemli bölümlerinden biridir. Akılda kalıcı olduğundan ve anahtar kelimenizi içerdiğinden emin olun.

SEO kesin bir bilim değildir, ancak bu ipuçları, iyi performans göstermeyen sayfalarınızı teşhis etmenize yardımcı olacaktır. Sayfaların neden kötü sıralandığını öğrenmek için algoritma güncellemelerini ve SEO haberlerini sürekli olarak takip ettiğinizden emin olun.

Read More

Arama Motorları Nasıl Çalışır ve Neden Önemsemelisin?

Bir geliştirici, tasarımcı, küçük işletme sahibi, pazarlama uzmanı, internet sitesi sahibi ya da işletmeniz için kişisel bir blog ya da internet sitesi oluşturmayı düşünüyorsanız, arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız gerekir.

Aramanın nasıl çalıştığını net bir biçimde anlamak, arama motorlarının anlayabileceği bir internet sitesi oluşturmanıza yardımcı olabilir ve bunun pek çok ek yararı vardır.

Bu, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ya da diğer SEM ( Arama Motoru Pazarlaması ) görevleriyle uğraşmadan önce atmanız gerekli olan ilk adımdır .

Bu kılavuzda, arama motorlarının bilgileri bulmak, düzenlemek ve kullanıcılara sunmak için izlediği üç en temel işlemi (tarama, dizine ekleme ve sıralama) öğreneceksiniz.

Arama Motoru Ne Yapar?

Günde kaç kez web’de arama yapabilmek için Google’ı ya da diğer bir arama motorunu kullandığınızı hiç merak ettiniz mi?

5 kat mı, 10 kat mı, hatta kimi zaman daha fazla mı? Google’ın senede 2 trilyondan fazla aramayı tek başına gerçekleştirdiğini biliyor muydunuz?

Sayılar çok büyük. Arama motorları günlük hayatımızın bir parçası haline geldi. Bunları bir öğrenme aracı, bir alışveriş aracı, eğlence ve eğlence için olduğu kadar iş için de kullanıyoruz.

Yaptığımız neredeyse her şey için arama motorlarına bağımlı olduğumuz bir noktaya geldiğimizi söylemek abartı olmaz.

Ve bunun olmasının nedeni çok basit. Arama motorlarının ve özellikle Google’ın tüm soru ve sorgularımıza cevap verdiğini biliyoruz .

Yine de bir sorgu yazıp aramayı tıkladığınızda ne olur? Arama motorları dahili olarak nasıl çalışır ve arama sonuçlarında neyin hangi sırayla gösterileceğine nasıl karar verirler?

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

Arama motorları karmaşık bilgisayar programlarıdır.

Bir sorgu yazmanıza ve web’de arama yapmanıza izin vermeden önce, pek çok hazırlık çalışması yapmaları gerekir, bu şekilde “Ara” yı tıkladığınız zaman, sorunuzu ya da sorgunuzu yanıtlayan bir dizi kesin ve nitelikli sonuç sunulur.

‘Hazırlık çalışması’ neleri içerir? Üç en temel aşama. İlk aşama bilgiyi keşfetme sürecidir, ikinci aşama bilgiyi organize etmektir ve üçüncü aşama ise sıralamadır.

Bu genellikle İnternet Dünyasında Tarama, Dizine Ekleme ve sıralama olarak bilinir.

Arama Motorları Nasıl Çalışır
Arama Motorları Nasıl Çalışır

1. Adım: Tarama

Arama motorları, İnternet’te herkese açık olan bilgileri bulmaktan sorumlu web tarayıcıları (dolayısıyla Tarama kelimesi) adı verilen bir dizi bilgisayar programına sahiptir.

Karmaşık bir süreci basitleştirmek için, bu yazılım tarayıcılarının (arama motoru örümcekleri olarak da bilinir) işinin İnternet’i taramak ve web sitelerini barındıran sunucuları (web sunucusu olarak da bilinir) bulmak olduğunu bilmeniz yeterlidir.

Taranacak tüm web sunucularının bir listesini, her sunucu tarafından barındırılan web sitelerinin sayısını oluşturur ve ardından çalışmaya başlarlar.

Her bir web sitesini ziyaret ederler ve farklı teknikler kullanarak, metin içeriği, resimler, videolar veya başka herhangi bir format (CSS, HTML, javascript, vb.) Olsun, kaç sayfaya sahip olduklarını bulmaya çalışırlar.

Bir web sitesini ziyaret ederken, sayfa sayısını not etmenin yanı sıra, herhangi bir bağlantıyı da (site içindeki sayfalara veya harici web sitelerine işaret eden) izler ve böylece daha fazla sayfa keşfederler.

Bunu sürekli olarak yaparlar ve bir web sitesinde yapılan değişiklikleri de takip ederler, böylece yeni sayfaların ne zaman eklendiğini veya silindiğini, bağlantıların ne zaman güncellendiğini vb. Bilirler.

Bugün internette 130 trilyondan fazla tekil sayfa olduğunu ve günlük olarak ortalama binlerce yeni sayfanın yayınlandığını hesaba katarsanız, bunun çok fazla iş olduğunu hayal edebilirsiniz.

Tarama sürecini neden önemsemelisiniz?

Web sitenizi arama motorları için optimize ederken ilk endişeniz, web sitenize doğru şekilde erişebilmelerini sağlamaktır, aksi takdirde web sitenizi ‘okuyamazlarsa’, yüksek sıralama veya arama motoru trafiği açısından fazla bir şey beklememelisiniz.

Yukarıda açıklandığı gibi, tarayıcıların yapacak çok işi vardır ve işlerini kolaylaştırmaya çalışmalısınız.

Tarayıcıların web sitenizi mümkün olan en hızlı şekilde sorunsuz bir şekilde keşfedip erişebilmelerini sağlamak için yapılması gereken birçok şey vardır.

  1. Tarayıcıların erişmesini istemediğiniz internet sitenizin hangi sayfalarını belirtmek için Robots.Txt kullanın. Örneğin, yöneticiniz ya da arka uç sayfalarınız gibi sayfalar ve İnternet’te herkese açık olmasını istemediğiniz diğer sayfalar.
  2. Google ve Bing gibi büyük arama motorlarının araçları (diğer adı ile Web yöneticisi araçları ) vardır, onlara web sayfanız hakkında daha fazla bilgi (sayfa sayısı, yapı, vb.) Vermek için kullanabilirsiniz, bu şekilde onları kendileri bulmak mecburiyetinde kalmazlar.
  3. Web sitenizin tüm önemli sayfalarını listelemek için bir XML site haritası kullanın, böylece tarayıcılar hangi sayfaların değişiklikleri izleyip hangilerini göz ardı edeceğini bilebilir.

Adım 2: İndeksleme

Tek başına tarama, bir arama motoru oluşturmak için yeterli değildir.

Tarayıcılar tarafından tanımlanan bilgilerin, son kullanıcıya sunulmadan önce arama motoru algoritmaları tarafından işlenebilmesi için düzenlenmesi, sıralanması ve depolanması gerekir.

Bu işleme Dizin Oluşturma denir.

Arama motorları, bir sayfada bulunan tüm bilgileri dizinlerinde saklamaz, ancak şunlar gibi şeyleri saklarlar: ne zaman oluşturulduğu / güncellendiği, sayfanın başlığı ve açıklaması, içerik türü, ilişkili anahtar kelimeler, gelen ve giden bağlantılar ve çok daha fazlası algoritmaları tarafından ihtiyaç duyulan diğer parametreler.

Google, dizinini bir kitabın arkası (gerçekten büyük bir kitap) gibi tanımlamayı sever.

Neden indeksleme sürecini önemsemelisiniz?

Çok basit, eğer web siteniz kendi dizininde değilse, herhangi bir aramada görünmeyecektir.

Bu aynı zamanda, arama motoru dizinlerinde ne kadar çok sayfanız varsa, birisi bir sorgu yazdığında arama sonuçlarında görünme şansınızın o kadar yüksek olacağı anlamına gelir.

‘Arama sonuçlarında görün’ kelimesinden bahsettiğime dikkat edin; bu, herhangi bir konumda olduğu anlamına gelir ve mutlaka en üst konumlarda veya sayfalarda olması gerekmez.

SERP’lerin (arama motoru sonuç sayfaları) ilk 5 konumunda görünmek için, web sitenizi kısaca Arama Motoru Optimizasyonu veya SEO adı verilen bir işlemi kullanarak arama motorları için optimize etmeniz gerekir .

Web sitenizin kaç sayfasının Google dizininde yer aldığını nasıl öğrenebilirsiniz?

Bunu yapmanın iki yolu var.

Google’ı açın ve site operatörünü ve ardından alan adınızı kullanın. Örneğin site: trustablesoft.net. Belirli bir etki alanıyla ilgili kaç sayfanın Google Dizininde yer aldığını öğreneceksiniz.

İkinci yol, ücretsiz bir Google Arama Konsolu hesabı oluşturmak ve web sitenizi eklemektir.

3. Adım: Sıralama

Arama Motoru Sıralama Algoritmaları

Süreçteki üçüncü ve son adım, arama motorlarının SERPS’de hangi sayfaların gösterileceğine ve birisi bir sorgu yazdığında hangi sırayla gösterileceğine karar vermesidir.

Bu, arama motoru sıralama algoritmalarının kullanılmasıyla elde edilir.

Basit bir ifadeyle, bunlar, kullanıcının ne aradığını ve hangi bilgileri geri vereceğini analiz eden bir dizi kurala sahip yazılım parçalarıdır.

Bu kurallar ve kararlar, indekslerinde hangi bilgilerin mevcut olduğuna göre yapılır.

Arama motoru algoritmaları nasıl çalışır?

Yıllar geçtikçe arama motoru sıralama algoritmaları gelişti ve gerçekten karmaşık hale geldi.

Başlangıçta (2001’i düşünün), kullanıcının sorgusunu sayfanın başlığıyla eşleştirmek kadar basitti, ancak artık durum böyle değil.

Google’ın sıralama algoritması, bir karar vermeden önce 255’ten fazla kuralı dikkate alır ve kimse bu kuralların ne olduğundan emin değildir.

Buna, orijinal algoritmayı oluşturan Larry Page ve Sergey Brin (Google’ın kurucuları) dahildir.

İşler çok değişti ve artık makine öğrenimi ve bilgisayar programları, bir web sayfasında bulunan içeriğin sınırlarının dışında kalan bir dizi parametreye dayalı kararlar vermekten sorumludur.

Anlaşılmasını kolaylaştırmak için, arama motorlarının sıralama faktörlerinin nasıl çalıştığına dair basitleştirilmiş bir işlem aşağıda verilmiştir :

1. Adım: Kullanıcı Sorgusunu Analiz Edin

İlk adım, arama motorlarının kullanıcının ne tür bilgiler aradığını anlamasıdır.

Bunu yapmak için, kullanıcının sorgusunu ( arama terimleri ) bir dizi anlamlı anahtar kelimeye bölerek analiz ederler .

Anahtar kelime, belirli bir anlamı ve amacı olan bir kelimedir.

Örneğin, “Bir çikolatalı kek nasıl yapılır” yazdığınızda, arama motorları nasıl yapılır kelimelerinden çikolatalı kekin nasıl yapılacağına ilişkin talimatları aradığınızı bilir ve bu nedenle, döndürülen sonuçlar, yemek tarifleri içeren yemek pişirme web sitelerini içerecektir.

“Yenilenmiş satın al….” Ararsanız , satın al ve yenilenmiş kelimelerinden bir şey satın almak istediğinizi bilirler ve geri dönen sonuçlar e-ticaret web sitelerini ve çevrimiçi mağazaları içerecektir.

Makine öğrenimi, ilgili anahtar kelimeleri bir araya getirmelerine yardımcı oldu. Örneğin, bu “ampul nasıl değiştirilir” sorgusunun anlamının “ampul nasıl değiştirilir” ile aynı olduğunu bilirler.

Ayrıca, yazım hatalarını yorumlayacak, çoğulları anlayacak ve genel olarak bir sorgunun anlamını doğal dilden (Sesli arama durumunda yazılı veya sözlü) çıkaracak kadar akıllıdırlar.

2. Adım: Eşleşen sayfaları bulma

İkinci adım, dizinlerine bakmak ve belirli bir sorgu için hangi sayfaların en iyi yanıtı sağlayabileceğine karar vermektir.

Bu, hem arama motorları hem de web sahipleri için tüm süreçte çok önemli bir aşamadır.

Arama motorlarının, kullanıcılarını mutlu etmeleri ve web sahiplerinin trafik ve ziyaret alabilmeleri için web sitelerinin alınmasını istemek için mümkün olan en hızlı şekilde mümkün olan en iyi sonuçları döndürmesi gerekir.

Bu aynı zamanda iyi SEO tekniklerinin algoritmalar tarafından verilen kararı etkileyebileceği aşamadır .

Eşleştirmenin nasıl çalıştığına dair size bir fikir vermesi için , bunlar en önemli faktörlerdir:

Başlık ve içerik alaka düzeyi – sayfanın başlığı ve içeriğinin kullanıcı sorgusuyla ne kadar alakalı olduğu.

İçerik türü – kullanıcı görseller istiyorsa, döndürülen sonuçlar metin değil görseller içerecektir.

İçeriğin kalitesi – içerik kapsamlı, yararlı ve bilgilendirici , tarafsız olmalı ve bir hikayenin her iki sitesini de kapsamalıdır.

Web sitesinin kalitesi – Bir web sitesinin genel kalitesi önemlidir. Google, kalite standartlarını karşılamayan web sitelerinden sayfalar göstermeyecektir.

Yayın tarihi – Haberlerle ilgili sorgular için, Google en son sonuçları göstermek ister, böylece yayın tarihi de dikkate alınır.

Bir sayfanın popülerliği – Bunun, bir web sitesinin ne kadar trafiğe sahip olduğu ile ilgisi yoktur, ancak diğer web sitelerinin belirli bir sayfayı nasıl algıladığı ile ilgilidir.

Diğer web sitelerinden çok sayıda referansı ( geri bağlantıları ) olan bir sayfanın, bağlantı içermeyen diğer sayfalara göre daha popüler olduğu ve bu nedenle algoritmalar tarafından yakalanma şansı daha yüksek olduğu kabul edilir. Bu süreç aynı zamanda Sayfa Dışı SEO olarak da bilinir .

Sayfanın dili – Kullanıcılara kendi dillerinde sayfalar sunulur ve bu her zaman İngilizce değildir.

Web Sayfası Hızı – Hızlı yüklenen web siteleri (2-3 saniye düşünün), yavaş yüklenen web sitelerine kıyasla küçük bir avantaja sahiptir.

Cihaz Türü – Mobil cihazda arama yapan kullanıcılara mobil uyumlu sayfalar sunulur.

Konum – Kendi bölgelerinde, yani “Ohio’daki İtalyan restoranları” gibi sonuçları arayan kullanıcılara, konumlarıyla ilgili sonuçlar gösterilecektir.

Bu buzdağının sadece görünen kısmı. Daha önce de belirtildiği gibi, Google, kullanıcılarının elde ettikleri sonuçlardan memnun olmalarını sağlamak için algoritmalarında 255’ten fazla faktör kullanır.

Arama motoru sıralama algoritmalarının nasıl çalıştığını neden önemsiyorsunuz?

Arama motorlarından trafik alabilmek için, web sitenizin sonuçların ilk sayfasında üst sıralarda görünmesi gerekir.

Trafik, SEO’nun faydalarından sadece bir tanesidir, işletmeniz için anlamlı olan anahtar kelimeler için en üst sıralara ulaştığınızda, eklenen faydalar çok daha fazladır.

Arama motorlarının nasıl çalıştığını bilmek, web sitenizi ayarlamanıza ve sıralamanızı ve trafiğinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Sonuç

Arama motorları çok karmaşık bilgisayar programları haline geldi. Arayüzleri basit olabilir, ancak çalışma ve karar verme şekilleri basit olmaktan uzaktır.

Süreç, tarama ve dizine ekleme ile başlar. Bu aşamada, arama motoru tarayıcıları İnternette halka açık olan tüm web siteleri için olabildiğince fazla bilgi toplar.

Bu bilgileri, bir karar vermek ve mümkün olan en iyi sonuçları kullanıcıya geri döndürmek için arama motoru algoritmaları tarafından kullanılabilecek bir biçimde keşfeder, işler, sıralar ve saklarlar.

Sindirmeleri gereken veri miktarı çok büyük ve süreç tamamen otomatik. İnsan müdahalesi sadece çeşitli algoritmalar tarafından kullanılacak kuralların tasarlanması sürecinde yapılır ancak bu adım bile yapay zeka yardımıyla yavaş yavaş bilgisayarlara bırakılmaktadır.

Bir web yöneticisi olarak işiniz, basit ve anlaşılır bir yapıya sahip web siteleri oluşturarak onların tarama ve dizine ekleme işini kolaylaştırmaktır.

Read More

Google’dan Sitemi Yeniden Taramasını İsteme

Google, yeni web sitelerini ve içeriği keşfetmede harika bir iş çıkarıyor, ancak bazen Google’ı web sitenizin tamamını veya tek tek sayfaları taramaya zorlamak sizin yararınıza.

Bu gönderide, Google’dan sitenizin tamamını veya tek tek sayfaları yeniden taramasını ne zaman ve nasıl isteyeceğinizi öğreneceksiniz.

Google’dan sitenizi yeniden taramasını ne zaman isteyebilirsiniz?

Google’ı web sitenizi yeniden taramaya ve yeniden dizine eklemeye zorlamak, düzenli olarak yapmanız gereken bir şey değildir. Ancak, bir sitenin yeniden taranmasını istemenin süreci hızlandıracağı ve değişikliklerinizi Google’ın dizininde daha hızlı alacağı bazı durumlar vardır.

Site Genelinde Değişiklikler

Bir web sitesinde tüm sayfaları etkileyen önemli değişiklikler yaptığınızda. Örneğin, web sitenizin URL yapısını değiştirmek veya http’den https’ye geçmek, web sitenizin yeniden dizine eklenmesini istemek için iyi bir fikirdir.

Alan Adı Transferi

Etki alanlarını değiştirirken, dizinlerini daha hızlı güncelleyebilmeleri için Google’dan her iki web sitesini de taramasını istemek iyi bir uygulamadır.

Yeniden Markalaşma

Etki alanlarını değiştirmeden işletmenizi yeniden markalaştırdığınızda, yeniden dizin talep edebilirsiniz. Bu durumda yeniden markalama, sayfa başlıklarınızı, site yapınızı ve URL’lerinizi önemli ölçüde değiştirmeyi ifade eder.

Bir Web Sitesi Yeniden Tasarımından Sonra

Temaları değiştirmeyi, JavaScript / html kodunu kaldırmayı veya eklemeyi veya menü yapısında önemli değişiklikleri içeren büyük site yeniden tasarımları, web sitesini yeniden indeksleme işlevini kullanmak için iyi bir nedendir.

Bir İçerik Denetiminden Sonra

Kapsamlı bir içerik denetiminden sonra, büyük olasılıkla kaldırılan, değiştirilen veya yeniden yönlendirilen birkaç sayfanız olur ve bu, Google tarayıcılarının öğrenmesini beklemek yerine Google’a bildirmek için geçerli bir nedendir.

Bir Google Cezasından Kurtulma (bazı durumlarda)

Web siteniz Google tarafından cezalandırıldığında , normal eylem, gerekli değişiklikleri yapmak ve bir yeniden değerlendirme isteği göndermek (manuel cezalar durumunda) veya bir sonraki güncellemeyi beklemektir (algoritmik cezalar durumunda), site kurtarıldı ya da kurtarılmadı.

Bir sitenin yeniden indekslenmesini talep etmenin süreci hızlandırmasına rağmen bazı durumlar vardır.

Örneğin, çok fazla reklam nedeniyle cezalandırılırsanız (reklam ağır ceza), önerilen uygulamalara uymak için gerekli değişiklikleri yapabilir ve Google’dan web sitenizi tekrar dizine eklemesini isteyebilirsiniz.

Bunu yapmak, derhal cezadan kurtulacağınızı garanti etmez, ancak süreci potansiyel olarak hızlandırabilir.

Google’dan sayfaları tek tek yeniden taraması ne zaman istenir?

Google’dan TÜM URL’lerinizi yeniden taramasını istemenin yanı sıra, tek tek sayfaların yeniden taranmasını zorunlu kılabilirsiniz.

Google’dan web sitenizin tek tek sayfalarını yeniden taramasını isteyebileceğiniz geçerli durumlar şunlardır:

Zamana Duyarlı Gönderiler

Şu anda trend olan bir gönderi yayınladığınızda, gönderinizin daha hızlı dizine eklenmesini sağlamak için ‘Dizine Ekleme İste’ özelliğini kullanabilirsiniz. Örneğin, flaş haberler veya ‘şimdi oluyor’ türü makaleler.

Bir gönderiye yapılandırılmış veri ekleme

Mevcut bir gönderiye şema işaretlemesi eklediğinizde , Google’dan sayfayı yeniden dizine eklemesini isteyebilirsiniz.

Örneğin, bazı yayınlarıma SSS şema işaretlemesini ekledikten ve indeksleme talebinde bulunduktan sonra, sayfa yeni bilgilerle 30 dakikadan kısa bir süre içinde yeniden indekslendi.

Bir sayfanın içeriğinde önemli değişiklikler yapmak

Bir içerik incelemesi sırasında bir yayının içeriğini önemli ölçüde değiştirir veya güncellerseniz, Google’dan belirli bir yayını yeniden dizine eklemesini isteyebilirsiniz. Bu kesinlikle Google’ın dizinindeki yeni içeriğin daha hızlı alınmasına yardımcı olacaktır.

Önemli bir gönderinin gönderi başlığını veya meta açıklamasını değiştirme

Zaten sıralaması olan ve trafik alan bir gönderinin sayfa başlığını veya meta açıklamasını değiştirdiğinizde, Google’a değişikliklerinizi bildirmek için yeniden indeksleme özelliğini kullanabilirsiniz.

Örneğin, popüler bir gönderinin meta açıklama uzunluğunu yeni standartlara uyacak şekilde değiştirdiğinizde, yeniden dizin talep edebilirsiniz ve arama snippet’lerinizin birkaç saat içinde güncelleneceğini fark edeceksiniz.

Not: Bir gönderi başlığını veya açıklamasını her değiştirdiğinizde bu özelliği kullanmanızı önermiyorum. Bunu akıllıca ve yalnızca önemli yayınlarda kullanın, çünkü aşağıda okuyacağınız gibi, Google’ı bir sayfayı yeniden dizine eklemeye kaç kez zorlayabileceğiniz konusunda sınırlamalar vardır.

Google’dan web sitemi yeniden dizine eklemesini nasıl isteyebilirim?

Google’dan web sitenizi yeniden dizine eklemesini istemenin en iyi yolu, Google Arama Konsolunda bulunan URL Denetleme aracını kullanmaktır.

Kaç kez indeksleme talep edileceğine dair bir sınır var mı?

Google, tarama sınırlarıyla ilgili herhangi bir bilgiyi belgelerinden çıkardı, ancak twitter aracılığıyla sitenin tamamı veya tek tek sayfalar için istek indeksleme işlevini kaç kez kullanabileceğiniz konusunda hala sınırlar olduğunu doğruladılar.

Kaldırmadan önce tarama şunları sınırlar:

  • Tek tek URL’lerin taranmasını isteme: Günde 10 URL.
  • Sitenin yeniden taranmasını isteme: Günde 2 site isteği.

Google’ın sayfamı veya sitemi yeniden dizine eklemesi ne kadar sürer?

Davaya bağlıdır. İçerik değişiklikleri için, birkaç günden birkaç haftaya kadar sürebilir.

Yapı verileriyle ilgili değişiklikler için, sonuçlar neredeyse anında alınır. Google’ın bu sayfaya eklediğim SSS ile ilgili şemayı hesaba katması sadece 10 dakika sürdü .

İlerlemeyi izlemek için URL İnceleme aracını ve Google Arama Konsolunun Dizin Kapsamı raporlarını kullanabilirsiniz.

Anahtar Öğrenimler

Google, yeni sayfaları veya mevcut sayfalardaki değişiklikleri keşfetmede çok iyidir, ancak yukarıda açıklanan yöntemlerden herhangi birini kullanarak bu işlemi hızlandırma şansınız vardır.

Her yeni gönderi yayınladığınızda yukarıdaki yöntemleri kullanmayın, akıllıca ve gerçekten önemli olduğunda kullanın.

Aynı sayfa için birden fazla endeksleme isteği göndermeyin, bu bir fark yaratmaz.

Google’ın web sitenizi yeniden taramasının ne kadar süreceği, yaptığınız değişikliklerin türüne bağlıdır. Bazı durumlarda, sayfanızın güncellenmiş bir sürümünü Google’ın dizininde 30 dakikadan daha kısa sürede alabilirsiniz.

Read More

Google Arama, öne çıkan snippet’leri daha az gösteriyor olabilir

Araç sağlayıcıları, Google arama sonuçlarında gösterilen ön plana çıkan snippet’lerin sayısında bir düşüş olduğunu fark ediyor.

18 Şubat 2021’den itibaren Google , arama sonuçları sayfasında daha az ön plana çıkan snippet sonucu gösteriyor gibi görünüyor . Google arama neticelerini izleyen araçların tümü olmasa da çoğu, ön plana çıkan snippet’lerin gösterilmesinde önemli düşüşler gösteriyor.

Araçlar ne gösteriyor. Google’ın arama sonuçlarında ön plana çıkan snippet’leri izleyen tüm araçlar, 18 Şubat’tan itibaren gösterilme sıklığında bir düşüş gösterdi.

Neden önemli. Siteniz Google Arama’da ön plana çıkan snippet’lerden çok fazla trafik alıyorsa, bu trafiğinizi etkileyebilir. Analizlerinize bir göz atın, en kaliteli performans gösteren ön plana çıkan snippet’lerinizin hala görünüp görünmediğini kontrol edin. Google herhangi bir ön plana çıkan snippet göstermiyorsa ve yine de sorgu için birinci sıradaysanız, muhtemelen iyisinizdir. Ancak daha düşük bir sıralama elde ederseniz, Google’ın sonucunuzu zenginleştirmesi ve daha fazla tıklama alabilmeniz için uygun ve alakalı yapılandırılmış verileri eklediğinizden emin olmak isteyebilirsiniz.

Bu bir hata olabilir ve Google bu ön plana çıkan snippet’leri tekrar göstermeye başlayabilir ya da bu Google’ın tarafında kasıtlı bir değişiklik olabilir. Bilmiyoruz, ancak Google’daki belirli arama sonucu kategorilerinin ön plana çıkan snippet’leri ne sıklıkla göstereceğine ilişkin bir değişiklik olduğunu biliyoruz.

Postscript. Bir gün sonra, RankRanger şimdi ön plana çıkan snippet’lerin normal bir seviyeye geri döndüğünü gösteriyor. Diğer araçlar henüz göstermiyor, bu nedenle bunun şimdi çözüldüğünü söylemek için biraz erken olabilir mi? Bu değişikliğe göz kulak olacağız:

Read More

Google, Etiketlerin Sıralamalar Üzerindeki Etkisini Tartışıyor

Google’dan John Mueller, makalelerde konulara”etiket” bağlantılarının kullanılmasının sıralamada bir faydası olup olmadığını yanıtlıyor.

Google’dan John Mueller, blog gönderilerindeki etiketler ve bunların sıralamalar üstündeki etkileri hakkında bir soruyu yanıtladı. Soruyu soran kişi, herhangi bir yararı olup olmadığını bilmek istedi.

Makalelere Eklenen Etiketler

Bir internet sitesi normalde içeriği, içerik konularını kullanıcıların menü gezinme sistemi aracılığı ile ilgi alanlarına gitmesini kolaylaştıracak şekilde sınıflandırarak düzenler.

Etiketler, kullanıcıların benzer içeriğe gitmeleri için ek bir yöntemdir. Ancak etiketler genelde fotoğrafı site gezintisinin bir parçası değildir.

Bir kullanıcı bir web sayfasını okumayı bitirdiğinde, benzer içeriğe bağlanan anahtar kelimelerle bağlantılar (etiketler olarak adlandırılır) bulabilirler.

Kategoriler ve Etiketler Arasındaki Fark

Kategoriler genelde bir internet sitesinin, bir web sayfasının üst kısmında bulunan bir menüden gezinebilen bölümleridir. Kategorilerin amacı, içeriği mantıksal bir konu sınıflandırmasına göre düzenlemektir.

Etiketlerin amacı, site ziyaretçilerinin benzer konuları keşfetmesine yardım etmektir. Etiketler tipik olarak bir makalenin başında ve / ya da sonunda görüntülenir ve kimi zaman sayfanın sağında ya da solunda diğer bir yerde görüntülenir.

Blog Makale Etiketi Kullanımının Geçmişi

Geçmişte blogcular, etiketlerinde anahtar sözcükler kullanarak bir sitedeki diğer makalelere verimli bir biçimde bağlanırlardı. Bunu yapmanın sebebi, etiketlerde kullanılacak olan anahtar kelimelerin arama motorlarını etiketlerde kullanılacak olan anahtar kelimeler için bu makaleleri sıralamada etkileyebileceği inancıydı.

Sonuçta, bir sitenin makalelere bağlantı veren puanlar ya da yüzlerce etiket arşiv sayfasıyla şişmesi ve bu etiket arşiv sayfalarının çoğunun çoğu zaman aynı makaleleri listelemesiydi.

Bu etiket sayfaları esasında yinelenen içerik, ince sayfalar haline geldi.

İçeriği birbirine bağlamak için etiket kullanma uygulaması bu şekilde popülerliğini kaybetmeye başladı. Kullanıcıların benzer içerikleri bulmalarına yardımcı olmak için etiket kullanmanın yanlış bir tarafı yoktur.

Ancak, oluşturulan ince sayfalar sebebiyle etiketlerin aşırı kullanımı sorunlu hale gelebilir ve temelde kendiliğinden sebep olan sorunlar için teknik SEO çözümleri gerektirir.

Makale Kategorisi ve Yazı Etiketleri Sıralamalara Yardımcı Olur mu?

Soruyu soran kişi, makaleler için birden fazla kategori ve etiket kullanmanın herhangi bir faydası olup olmadığını öğrenmek istedi.

“Gönderi kategorisi ve gönderi etiketinin blog gönderisinin sıralaması üstünde herhangi bir etkisi var mı?”

John Mueller, etiketleri kullanmanın diğer faydalarını anlatırken herhangi bir SEO yararını küçümsedi.

Mueller, etiketleri kullanmanın bir sıralama avantajı olup olmadığı sorusuna şu yanıtı verdi:

“Şart değil.

Bu sebeple, bir sayfadaki etiketleri tanımaya çalışmamız gerekmez.

Ancak bunlar bağlantılardır ve potansiyel olarak… kategori sayfasına, etiket sayfanıza gider ve bu, dizine ekleyebileceğimiz ya da makalelerinizin bağlantılarını almak için kullanabileceğimiz diğer bir sayfa olabilir. “

Mueller, etiketlerin kullanımının Google’ın benzer konularla ilgili daha fazla web sitesi keşfetmesine yardımcı olmanın bir yolu olabileceğini söylüyor.

Tercihim, özellikle belirli bir konu hakkında makalelere bağlantı vermektir. Deneyimlerime göre, belirli makalelere bağlantılar, bir makale arşivine bağlanan çıplak bir anahtar kelimeden daha fazla tıklama alma eğilimindedir.

Kanımca, ilgili bir makaleye bağlantı sunmak, kullanıcıyı bir bağlantı sayfasına göndermekten çok daha iyi bir kullanıcı bilgi birikimi.

Makale Etiketlerinde SEO “Etkisi” Yok

Mueller, etiketlerin “içsel” bir sıralama avantajı olduğu fikrini çürütmeye devam etti.

Mueller’in açıklaması:

“Yani etiketlerin doğasında var olan bir sihir yok. Sadece… sitenizde daha fazla bağlantı ve daha fazla sayfa oluşturur. “

Makale Etiketleri Kullanmalı mısınız?

Etiketler, son birkaç senede ve iyi bir sebepten ötürü büyük ölçüde gözden düştü. Etiketlere aşırı güvenmek, çok fazla ince sayfa oluşturabilir.

Yine de etiketler, normal kategori menüsü yapısının derinliklerine gömülebilecek içeriğin ortaya çıkarılması için faydalı olabilir.

Belki de etiketlere en iyi yaklaşım, onu iyi düşünülmüş bir SEO planına entegre etmektir. Doğaçlama bir temelde etiket oluşturmak daha az sağlam bir yaklaşım olabilir.

Read More

İnternet Sitenizi Google Haberler de Nasıl Listeleyebilirsiniz?

Haber değeri taşıyan internet sitesi içeriğinizi Google Haberler’de nasıl listeleyeceğinizi öğrenmek ister misiniz? Yönergeleri öğrenin ve en iyi uygulamaları ve ipuçlarını burdan alın.

Google, arama motoru pazar payı açısından hakim olmaya devam ederken, internet sitesi sahipleri de daimi olarak oradan kendi sitelerine trafik getirmenin yeni yollarını arıyorlar.

Google Haberler’de listelenmek, Google’ın en çok okunan haberlerin sunmuş olduğu daha fazla görünürlük sayesinde içeriğinize daha fazla dikkat çekmenin muhteşem bir yoludur.

Geçmişte, Google Haberler’de listelenmek için dikkate alınması gerekli olan birkaç adım vardı.

Ancak 2019’un sonlarında Google politikasını değiştirdi ve sitenizi gönderme zorunluluğunu kaldırdı.

Bunun yerine, Google şunu belirti:

“Yayıncılar otomatik şekilde En çok okunan haberler ya da Arama’nın Haberler sekmesi olarak değerlendirilir. Yalnızca yüksek nitelikli içerik üretmeleri ve Google Haberler içerik politikalarına uymaları gerekmektedir.”

Öyle olsa bile, geçmişte Google Haberler’e uygunluk konusunda pratik ipuçları ve öneriler bugün hala geçerlidir.

Peki, içeriğinizin arama sonuçlarının En Çok Okunan Haberler bölümünde yer almasını nasıl sağlayabilirsiniz?

Haber değeri taşıyan internet sitesi içeriğinizi Google Haberler’e nasıl aktaracağınızı öğrenmek istiyorsanız, bu gönderi tam size göre.

Google Haberler nedir?

Google Haberler, dünya genelindeki binlerce bilgi kaynağından haberleri ve manşetleri toplayan ve bir araya getiren, bilgisayar tarafından oluşturulmuş bir dikey arama motorudur.

Google daha sonra bunları kullanıcı tercihleri ​​ve ilgi alanları, alaka düzeyi, içerik güncelliği ve yetki gibi çeşitli faktörlere göre görüntüler.

Kullanıcılar Google Haberler’e https://news.Google.Com/ adresine giderek direk olarak erişebilirken , Google ayrıca Ana arama sonuçları sayfalarında Haber makalelerini belirgin olarak öne çıkartır.

google haberler
Google haberler

Aşağıda, Google Haberler en temel ekranının nasıl göründüğüne dair bir örnek yer almaktadır (varsayılan görünüm En çok okunan haberlerdir ve konumun beraberinde kullanıcı tercihlerine göre belirlenir

Aşağıdakileri içeren özellikleri not alın:

  • Arama çubuğu işlevi (tipik arama motoru kullanımı).
  • Filtreleme (bölge ve haber türü, yani modern, klasik, manşetler veya özet).
  • Yan gezinme (hızlı konu filtreleme işlevi).
  • Hava durumu uygulaması.
  • Konum ve tercih tabanlı bilgi pencere öğesi (tercihlere ve konum verilerine göre yerel haberleri görüntüler).
  • Editör’ün seçtikleri.
  • En çok okunan haberler (bölge seti ve küresel).
  • Sizin için önerilen (kullanıcı davranışı ve tercihe dayalı veriler).
  • Sanayi.

Web Siteleri Neden Google Haberler’e Girmek İstiyor?

Bütünsel bir bakış açısı ile buna açık cevap, marka / profesyonel / hizmet erişimini, görünürlüğü ve trafiği artırmaktır (bunlardan bazıları eninde sonunda satışların ve nihai sonuçların artmasına yol açacaktır).

Gerçekçi olsa da, cevap daha karmaşıktır.

İnsanların % 60’ından fazlası diğer haber kaynaklarına göre Google Haberler’e güveniyor.

Bu güven seviyesi, yukarda bahsedilen istenilen sonuçlarla birleştirildiğinde , gösterimler, trafik ve gelirin alışılmış arama ölçümlerinin dışında daha geniş bir iş değeri ortaya çıkartır.

Güven, hem tıklama öncesi (reklam tanıtım) hem de tıklama sonrası (internet sitesi) aşamalarında kullanıcı davranışını etkileyerek markalar ve internet siteleri arasında önemli bir çevrimiçi farklılaştırıcı bir etki olabilir.

Birçok işletme için Google Haberler’e dahil olmak, mevcut ve gelecekteki içerikten daha fazlasını elde etmenin diğer bir yoludur.

İnternet sitenizin herhangi bir alanına çok fazla zaman, para ve kaynak yatırdığınızda, bu yatırımın sizin için bir getiri olarak çok çalışmasını sağlamanız gerekir.

Ayrıca, En çok okunan haberler bölümü, rekabet gücü yüksek arama sonuçlarına daha hızlı bir giriş noktası olabilir.

Rekabetin yüksek olduğu bir arama motoru sonuç sayfasında kıymetli gayrimenkulleri kaplayan bir Google Haberler neticesinin bir örneğini burada bulabilirsiniz.

Google Haberler’e Giriş

Google’ın tüm arama sonuçlarında olduğu gibi, yönergeleri ve en iyi uygulamaları takip ederek içeriğinizin Google Haberler’e dahil edilmesini ve üst sıralarda yer almasını sağlayabilir.

Aşağıdaki bölümlerde, Google Haberler’de herhangi bir başarı olasılığı için uymanız gerekli olan temel yönergelere odaklanmaktayız.

Genel kurallar

İçerik Türleri

Tahmin edebileceğiniz gibi, içerik zamanında, alakalı olmalı ve Google Haberler kitlesinin ilgisini çekmelidir.

Haberlerde tahmin edebileceğiniz üzere, içeriğin zamanında, alakalı ve Google Haberler takipçisine hitap etmesi gerekir. Bu kategoriye girmeyen içerikler ipuçları, püf noktaları, iş ilanları, hava durumu ya da hisse senedi fiyatları gibi sadece bilgi içeriği içerir.

Özgünlük ve Okunabilirlik

Google’ın önem vermiş olduğu en büyük konu Özgünlük ve okunabilirlik.

İnternet sitenizde botlar tarafından oluşturulan ve birleştirilmiş harman bir içerik var ise Google bunu kolayca ayırt edebilir. Bu gibi durumlarda haberleriniz Google Haberler sekmesine giremez ya da girse de kısa süre içerisinde haberler sekmesinden kaldırılır.

İçeriğin doğru ve orijinal olması gerekir.

Sitenizde kendi oluşturduğunuz ve toplu içeriğin bir karışımı var ise, bunu açıkça ayırt etmeniz gerekir. Aksi takdirde, hiçbiri Google Haberler’e girmeyecek (ya da orada kalmayacaktır).

Ayrıca, içerik iyi yazılmış olmalı ve reklamlar, videolar vb. Gibi aşırı dikkat dağıtıcı öğelerden uzak olmalıdır.

Uzmanlık ve Güven

Sektör lideri uzmanlığı yansıtan içeriğin Google Haberler’e girme şansı daha yüksektir.

Bu içerik, alandaki uzmanlık ve tecrübeye dayalı olarak net bir görüş sunmalıdır.

Fiziksel adres, destekleyici yazarlık ve telefon numaraları dahil olmak üzere güven sinyalleri ile de desteklenmelidir.

Daha fazla bilgi için Google Haberler genel yönergelerinin tam listesine bakın.

Teknik Yönergeler

Google, Google Haberler’e dahil edilecek makaleleri keşfedip tararken algoritma tabanlı işlemeyi kullanır ve yerine getirilmesi gerekli olan bir dizi teknik faktör vardır.

Bunların çoğu alışılmış SEO sıralama faktörleridir ve diğerleri özellikle Google Haberler ile ilgilidir.

  • URL’ler içerikle benzeşen, açıklayıcı bağlantılar olmalıdır.
  • Haber içerikleri sadece html biçimiyse Haberler’de gösterilir, PDF, Javascript veya diğer haber içerikleri görüntülenmez.
  • İnternet sitesi noindex olmamalı, arama motorları tarafından erişilebilir olmalı.

Kalite Yönergeleri

Kalite, Google ahlakının her alanında mevcuttur.

İçerikte kaliteyi neyin belirlediğinden emin değilseniz, Web Yöneticisi Kalite Yönergelerine bir göz atın. İçeriğinize objektif bir biçimde bakın, bu şekilde aynı konudaki en üst sıralarda yer alan sitelerle karşılaştırabilirsiniz.

İçeriğinizin derinlik, çeşitlilik, fikir, uzmanlık, güven ve istatistik gibi temel gereksinimleri aştığından emin olun.

Bu noktada, Google Haberler’in sadece haber içeriğini kabul ettiğini tekrar vurgulamakta fayda var.

Tüm web site sayfalarınızı içeri almaya çalışmak kötü bir taktiktir ve seo taktiğiniz başarısız olur.

Çoğu durumda içerik, sektöre özgü ve şirketten bağımsız olacaktır, bu sebeple pazarlama ya da PR tabanlı değildir.

Ayrıca, profesyonel alıntılarını ve görüşlerini içerebilse de, bir iş ilanı ya da promosyon amaçlı herhangi bir şey olamaz.

Google Haberler İpuçları ve Önerileri

İçeriğinizin Google Haberler’de görüntülenmesini ve sıralanmasını sağlamanıza yardım edecek bir dizi başka taktik vardır.

İşte en pratik bir kaç öneri

Temelleri İyi Yapmak

Google Haberler’e uygunluğunuzu ve sıralamanızı olumlu yönde etkileyebilecek daha geniş alanlar vardır – bunların çoğu, temel konuları doğru bir biçimde anlamaya yöneliktir.

Haber içeriği açıkça bu biçimde etiketlenmelidir. Olması gerekmektedir:

  • Benzersiz bir alt klasöre sahip olun (Örnek: alanadi.com/haberler).
  • Her haberin, içerik konusunu yansıtan açıklayıcı bir URL’si olmalıdır.

Yeni içeriğin erişilebilir olması, hızlı yüklenmesi ve bilgi açısından zengin olması gerekir. Aynı zamanda değeri olmalı, güncel olmalı, gerçeklerle desteklenmeli ve satış tonlarından bağımsız olmalıdır.

Haberleri sık sık ve tutarlı bir biçimde yayınlamalısınız – söz gelimi bir gün içinde 10 makale yerine her hafta ya da her gün, sonra bir ay boyunca başka hiçbir şey yayınlamamalısınız.

İçeriği okumayı, paylaşmayı ve etkileşim kurmayı kolaylaştırın – içerikten ne kadar çok kullanıcı kalitesi sinyali gelirse o kadar iyidir.

Haberler Site Haritası

Google Haberler için eşsiz bir site haritası oluşturma ve Google’a direk olarak bu göndererek, sen toplantı ya da Google kurallar kriterlerini aşan haber içeriği öğeler üstünde kontrol altına almak mümkün ve bu büyük olasılıkla aradığınız sonuçlar sunmak için vurgulayın.

Web site haritalarında olduğu gibi , bu, Google’ın içeriğinizi bulması ve arama sonuçlarında görüntülemesi için başarı oranlarını hızlandırabilir ve iyileştirebilir.

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP)

En üst seviyede, AMP’ler , potansiyel olarak yavaş yüklemeye neden olabilecek nerdeyse tüm metin dışı içerik türlerinden arındırılmış internet sitelerinin sürümleridir.

İnsanlar hareket halindeyken ve nerdeyse her cihazı ve çeşitli düzeylerde internet bağlantısını kullanarak haber içeriğini hızlı bir şekilde sindirmek istediklerinden AMP’ler yoğun olarak yayıncılar içindir.

İnternet Sitenizi Google Haberlere Gönderme

Artık gönderim gerekmese de, sitenizi Google’ın Yayıncı Merkezi kaydettirmek ve göndermek, Google tarafından açıklanan bazı ek faydalar sağlar:

  • İçerik ve markalama kontrolü : Google Haberler’de yayınınızın bölümlerini ve içeriğini tasarlayın, markalayın ve özelleştirin.
  • Para kazanma fırsatı : Uygulamadaki içerik alanınızda reklam tanıtım yayınlayın. Google Haberler, premium çözüm reklam tanıtımları dahil olmak üzere Google Ad Manager aracılığı ile reklam tanıtım sunumunu destekler. Yayıncılar, Google ile Abone Ol Gazetelik’teki ödeme duvarlarını kullanabilir.
  • Yerleşime uygunluk : İşletme koşulları içeren yayınlar, uygulamanın Gazetelik bölümünde (geçerli ülkelerde / bölgeler de) yer alabilir. Yerleşimi garanti etmiyoruz. Tanıtım zamanlamasına, kullanıcı deneyiminin kalitesine ve tanıtım temasıyla alaka düzeyine göre, ürün satışı ekibimiz tarafından Yayınlar Gazetelik için bağımsız olarak seçilir.

Ayrıca, bazı yayıncılar, web sitelerini gönderdikten sonra Google Haberler’e çok daha hızlı bir biçimde dahil olduklarını bildirdiler.

Meta Haber Anahtar Kelime Etiketi ve Editörlerin Seçtikleri

Geçmişte Google, yayıncıların makalelerinin konularını belirlemelerine olanak sağlamak amacıyla bir meta haber etiketi (meta name = ”news_keywords”) ve editörlerin seçtiklerini kullanıyordu.

Google Haberler toplama işlemi daha karmaşık ve yapay zekaya dayalı hale geldikçe, Google her iki özelliği de kullanımdan kaldırdı.

Bu değişiklik, yayıncıların etiketleri kötüye kullanmasını engelledi ve yukarıda tartışılan en iyi uygulamalara daha da fazla vurgu yaptı.

Google Haberler’de Listelenmeye Başlayınca

Hiç şüphe yok ki, Google Haberler’de listelenmenin bir çok yararı vardır ve web sitenize bir hayli rekabetçi arama sonuçlarına giriş noktası sağlayabilir.

Yine de Google’ın sadece haber içeriğini kabul ettiği yeteri kadar vurgulanamaz.

İçeriğiniz doğru, orijinal, zamanında, alakalı ve Google Haberler Kitlesi için ilgi çekici olmalıdır.

Hem yönergelere (genel, teknik ve kalite) hem de yukarda tartışılan en iyi uygulamalara uyduğunuzdan emin olun; haber değeri taşıyan internet sitesi içeriğinizi Google Haberler’e alma yolunda da olabilirsiniz.

Read More
ŞİMDİ ARA