İnternet Sitenizi Google Haberler de Nasıl Listeleyebilirsiniz?

İnternet Sitenizi Google Haberlere Nasıl Listeleyebilirsiniz

Haber değeri taşıyan internet sitesi içeriğinizi Google Haberler’de nasıl listeleyeceğinizi öğrenmek ister misiniz? Yönergeleri öğrenin ve en iyi uygulamaları ve ipuçlarını burdan alın.

Google, arama motoru pazar payı açısından hakim olmaya devam ederken, internet sitesi sahipleri de daimi olarak oradan kendi sitelerine trafik getirmenin yeni yollarını arıyorlar.

Google Haberler’de listelenmek, Google’ın en çok okunan haberlerin sunmuş olduğu daha fazla görünürlük sayesinde içeriğinize daha fazla dikkat çekmenin muhteşem bir yoludur.

Geçmişte, Google Haberler’de listelenmek için dikkate alınması gerekli olan birkaç adım vardı.

Ancak 2019’un sonlarında Google politikasını değiştirdi ve sitenizi gönderme zorunluluğunu kaldırdı.

Bunun yerine, Google şunu belirti:

“Yayıncılar otomatik şekilde En çok okunan haberler ya da Arama’nın Haberler sekmesi olarak değerlendirilir. Yalnızca yüksek nitelikli içerik üretmeleri ve Google Haberler içerik politikalarına uymaları gerekmektedir.”

Öyle olsa bile, geçmişte Google Haberler’e uygunluk konusunda pratik ipuçları ve öneriler bugün hala geçerlidir.

Peki, içeriğinizin arama sonuçlarının En Çok Okunan Haberler bölümünde yer almasını nasıl sağlayabilirsiniz?

Haber değeri taşıyan internet sitesi içeriğinizi Google Haberler’e nasıl aktaracağınızı öğrenmek istiyorsanız, bu gönderi tam size göre.

Google Haberler nedir?

Google Haberler, dünya genelindeki binlerce bilgi kaynağından haberleri ve manşetleri toplayan ve bir araya getiren, bilgisayar tarafından oluşturulmuş bir dikey arama motorudur.

Google daha sonra bunları kullanıcı tercihleri ​​ve ilgi alanları, alaka düzeyi, içerik güncelliği ve yetki gibi çeşitli faktörlere göre görüntüler.

Kullanıcılar Google Haberler’e https://news.Google.Com/ adresine giderek direk olarak erişebilirken , Google ayrıca Ana arama sonuçları sayfalarında Haber makalelerini belirgin olarak öne çıkartır.

google haberler
Google haberler

Aşağıda, Google Haberler en temel ekranının nasıl göründüğüne dair bir örnek yer almaktadır (varsayılan görünüm En çok okunan haberlerdir ve konumun beraberinde kullanıcı tercihlerine göre belirlenir

Aşağıdakileri içeren özellikleri not alın:

  • Arama çubuğu işlevi (tipik arama motoru kullanımı).
  • Filtreleme (bölge ve haber türü, yani modern, klasik, manşetler veya özet).
  • Yan gezinme (hızlı konu filtreleme işlevi).
  • Hava durumu uygulaması.
  • Konum ve tercih tabanlı bilgi pencere öğesi (tercihlere ve konum verilerine göre yerel haberleri görüntüler).
  • Editör’ün seçtikleri.
  • En çok okunan haberler (bölge seti ve küresel).
  • Sizin için önerilen (kullanıcı davranışı ve tercihe dayalı veriler).
  • Sanayi.

Web Siteleri Neden Google Haberler’e Girmek İstiyor?

Bütünsel bir bakış açısı ile buna açık cevap, marka / profesyonel / hizmet erişimini, görünürlüğü ve trafiği artırmaktır (bunlardan bazıları eninde sonunda satışların ve nihai sonuçların artmasına yol açacaktır).

Gerçekçi olsa da, cevap daha karmaşıktır.

İnsanların % 60’ından fazlası diğer haber kaynaklarına göre Google Haberler’e güveniyor.

Bu güven seviyesi, yukarda bahsedilen istenilen sonuçlarla birleştirildiğinde , gösterimler, trafik ve gelirin alışılmış arama ölçümlerinin dışında daha geniş bir iş değeri ortaya çıkartır.

Güven, hem tıklama öncesi (reklam tanıtım) hem de tıklama sonrası (internet sitesi) aşamalarında kullanıcı davranışını etkileyerek markalar ve internet siteleri arasında önemli bir çevrimiçi farklılaştırıcı bir etki olabilir.

Birçok işletme için Google Haberler’e dahil olmak, mevcut ve gelecekteki içerikten daha fazlasını elde etmenin diğer bir yoludur.

İnternet sitenizin herhangi bir alanına çok fazla zaman, para ve kaynak yatırdığınızda, bu yatırımın sizin için bir getiri olarak çok çalışmasını sağlamanız gerekir.

Ayrıca, En çok okunan haberler bölümü, rekabet gücü yüksek arama sonuçlarına daha hızlı bir giriş noktası olabilir.

Rekabetin yüksek olduğu bir arama motoru sonuç sayfasında kıymetli gayrimenkulleri kaplayan bir Google Haberler neticesinin bir örneğini burada bulabilirsiniz.

Google Haberler’e Giriş

Google’ın tüm arama sonuçlarında olduğu gibi, yönergeleri ve en iyi uygulamaları takip ederek içeriğinizin Google Haberler’e dahil edilmesini ve üst sıralarda yer almasını sağlayabilir.

Aşağıdaki bölümlerde, Google Haberler’de herhangi bir başarı olasılığı için uymanız gerekli olan temel yönergelere odaklanmaktayız.

Genel kurallar

İçerik Türleri

Tahmin edebileceğiniz gibi, içerik zamanında, alakalı olmalı ve Google Haberler kitlesinin ilgisini çekmelidir.

Haberlerde tahmin edebileceğiniz üzere, içeriğin zamanında, alakalı ve Google Haberler takipçisine hitap etmesi gerekir. Bu kategoriye girmeyen içerikler ipuçları, püf noktaları, iş ilanları, hava durumu ya da hisse senedi fiyatları gibi sadece bilgi içeriği içerir.

Özgünlük ve Okunabilirlik

Google’ın önem vermiş olduğu en büyük konu Özgünlük ve okunabilirlik.

İnternet sitenizde botlar tarafından oluşturulan ve birleştirilmiş harman bir içerik var ise Google bunu kolayca ayırt edebilir. Bu gibi durumlarda haberleriniz Google Haberler sekmesine giremez ya da girse de kısa süre içerisinde haberler sekmesinden kaldırılır.

İçeriğin doğru ve orijinal olması gerekir.

Sitenizde kendi oluşturduğunuz ve toplu içeriğin bir karışımı var ise, bunu açıkça ayırt etmeniz gerekir. Aksi takdirde, hiçbiri Google Haberler’e girmeyecek (ya da orada kalmayacaktır).

Ayrıca, içerik iyi yazılmış olmalı ve reklamlar, videolar vb. Gibi aşırı dikkat dağıtıcı öğelerden uzak olmalıdır.

Uzmanlık ve Güven

Sektör lideri uzmanlığı yansıtan içeriğin Google Haberler’e girme şansı daha yüksektir.

Bu içerik, alandaki uzmanlık ve tecrübeye dayalı olarak net bir görüş sunmalıdır.

Fiziksel adres, destekleyici yazarlık ve telefon numaraları dahil olmak üzere güven sinyalleri ile de desteklenmelidir.

Daha fazla bilgi için Google Haberler genel yönergelerinin tam listesine bakın.

Teknik Yönergeler

Google, Google Haberler’e dahil edilecek makaleleri keşfedip tararken algoritma tabanlı işlemeyi kullanır ve yerine getirilmesi gerekli olan bir dizi teknik faktör vardır.

Bunların çoğu alışılmış SEO sıralama faktörleridir ve diğerleri özellikle Google Haberler ile ilgilidir.

  • URL’ler içerikle benzeşen, açıklayıcı bağlantılar olmalıdır.
  • Haber içerikleri sadece html biçimiyse Haberler’de gösterilir, PDF, Javascript veya diğer haber içerikleri görüntülenmez.
  • İnternet sitesi noindex olmamalı, arama motorları tarafından erişilebilir olmalı.

Kalite Yönergeleri

Kalite, Google ahlakının her alanında mevcuttur.

İçerikte kaliteyi neyin belirlediğinden emin değilseniz, Web Yöneticisi Kalite Yönergelerine bir göz atın. İçeriğinize objektif bir biçimde bakın, bu şekilde aynı konudaki en üst sıralarda yer alan sitelerle karşılaştırabilirsiniz.

İçeriğinizin derinlik, çeşitlilik, fikir, uzmanlık, güven ve istatistik gibi temel gereksinimleri aştığından emin olun.

Bu noktada, Google Haberler’in sadece haber içeriğini kabul ettiğini tekrar vurgulamakta fayda var.

Tüm web site sayfalarınızı içeri almaya çalışmak kötü bir taktiktir ve seo taktiğiniz başarısız olur.

Çoğu durumda içerik, sektöre özgü ve şirketten bağımsız olacaktır, bu sebeple pazarlama ya da PR tabanlı değildir.

Ayrıca, profesyonel alıntılarını ve görüşlerini içerebilse de, bir iş ilanı ya da promosyon amaçlı herhangi bir şey olamaz.

Google Haberler İpuçları ve Önerileri

İçeriğinizin Google Haberler’de görüntülenmesini ve sıralanmasını sağlamanıza yardım edecek bir dizi başka taktik vardır.

İşte en pratik bir kaç öneri

Temelleri İyi Yapmak

Google Haberler’e uygunluğunuzu ve sıralamanızı olumlu yönde etkileyebilecek daha geniş alanlar vardır – bunların çoğu, temel konuları doğru bir biçimde anlamaya yöneliktir.

Haber içeriği açıkça bu biçimde etiketlenmelidir. Olması gerekmektedir:

  • Benzersiz bir alt klasöre sahip olun (Örnek: alanadi.com/haberler).
  • Her haberin, içerik konusunu yansıtan açıklayıcı bir URL’si olmalıdır.

Yeni içeriğin erişilebilir olması, hızlı yüklenmesi ve bilgi açısından zengin olması gerekir. Aynı zamanda değeri olmalı, güncel olmalı, gerçeklerle desteklenmeli ve satış tonlarından bağımsız olmalıdır.

Haberleri sık sık ve tutarlı bir biçimde yayınlamalısınız – söz gelimi bir gün içinde 10 makale yerine her hafta ya da her gün, sonra bir ay boyunca başka hiçbir şey yayınlamamalısınız.

İçeriği okumayı, paylaşmayı ve etkileşim kurmayı kolaylaştırın – içerikten ne kadar çok kullanıcı kalitesi sinyali gelirse o kadar iyidir.

Haberler Site Haritası

Google Haberler için eşsiz bir site haritası oluşturma ve Google’a direk olarak bu göndererek, sen toplantı ya da Google kurallar kriterlerini aşan haber içeriği öğeler üstünde kontrol altına almak mümkün ve bu büyük olasılıkla aradığınız sonuçlar sunmak için vurgulayın.

Web site haritalarında olduğu gibi , bu, Google’ın içeriğinizi bulması ve arama sonuçlarında görüntülemesi için başarı oranlarını hızlandırabilir ve iyileştirebilir.

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP)

En üst seviyede, AMP’ler , potansiyel olarak yavaş yüklemeye neden olabilecek nerdeyse tüm metin dışı içerik türlerinden arındırılmış internet sitelerinin sürümleridir.

İnsanlar hareket halindeyken ve nerdeyse her cihazı ve çeşitli düzeylerde internet bağlantısını kullanarak haber içeriğini hızlı bir şekilde sindirmek istediklerinden AMP’ler yoğun olarak yayıncılar içindir.

İnternet Sitenizi Google Haberlere Gönderme

Artık gönderim gerekmese de, sitenizi Google’ın Yayıncı Merkezi kaydettirmek ve göndermek, Google tarafından açıklanan bazı ek faydalar sağlar:

  • İçerik ve markalama kontrolü : Google Haberler’de yayınınızın bölümlerini ve içeriğini tasarlayın, markalayın ve özelleştirin.
  • Para kazanma fırsatı : Uygulamadaki içerik alanınızda reklam tanıtım yayınlayın. Google Haberler, premium çözüm reklam tanıtımları dahil olmak üzere Google Ad Manager aracılığı ile reklam tanıtım sunumunu destekler. Yayıncılar, Google ile Abone Ol Gazetelik’teki ödeme duvarlarını kullanabilir.
  • Yerleşime uygunluk : İşletme koşulları içeren yayınlar, uygulamanın Gazetelik bölümünde (geçerli ülkelerde / bölgeler de) yer alabilir. Yerleşimi garanti etmiyoruz. Tanıtım zamanlamasına, kullanıcı deneyiminin kalitesine ve tanıtım temasıyla alaka düzeyine göre, ürün satışı ekibimiz tarafından Yayınlar Gazetelik için bağımsız olarak seçilir.

Ayrıca, bazı yayıncılar, web sitelerini gönderdikten sonra Google Haberler’e çok daha hızlı bir biçimde dahil olduklarını bildirdiler.

Meta Haber Anahtar Kelime Etiketi ve Editörlerin Seçtikleri

Geçmişte Google, yayıncıların makalelerinin konularını belirlemelerine olanak sağlamak amacıyla bir meta haber etiketi (meta name = ”news_keywords”) ve editörlerin seçtiklerini kullanıyordu.

Google Haberler toplama işlemi daha karmaşık ve yapay zekaya dayalı hale geldikçe, Google her iki özelliği de kullanımdan kaldırdı.

Bu değişiklik, yayıncıların etiketleri kötüye kullanmasını engelledi ve yukarıda tartışılan en iyi uygulamalara daha da fazla vurgu yaptı.

Google Haberler’de Listelenmeye Başlayınca

Hiç şüphe yok ki, Google Haberler’de listelenmenin bir çok yararı vardır ve web sitenize bir hayli rekabetçi arama sonuçlarına giriş noktası sağlayabilir.

Yine de Google’ın sadece haber içeriğini kabul ettiği yeteri kadar vurgulanamaz.

İçeriğiniz doğru, orijinal, zamanında, alakalı ve Google Haberler Kitlesi için ilgi çekici olmalıdır.

Hem yönergelere (genel, teknik ve kalite) hem de yukarda tartışılan en iyi uygulamalara uyduğunuzdan emin olun; haber değeri taşıyan internet sitesi içeriğinizi Google Haberler’e alma yolunda da olabilirsiniz.