Google Trendleri kullanarak nişler nasıl bulunur?

Bağlı kuruluş pazarlaması için yeni fırsatlar keşfetmek ister misiniz? Bağlı kuruluş pazarlama niş araştırmasının nasıl yapıldığını merak ediyor musunuz? Bu kılavuzda, Google Trendler’i kullanarak nişleri nasıl bulacağınızı göstereceğiz. 

Şunları ele alacağız:

  • Trend vs dökmeyen nişler  
  • Google Trendler’i kullanarak nişler nasıl keşfedilir 
  • bağlı kuruluş ürünlerini Google Trendler ile nasıl karşılaştırabilirim?

Bağlı kuruluş pazarlama niş araştırması ve Google Trendler

Google Trends, Google tarafından geliştirilen ve Google Arama’da en çok yapılan arama sorgularının popülerliğini analiz etmeye yardımcı olan bir araçtır. Konum, dil ve zaman (örneğin günler ve haftalar) gibi çeşitli faktörleri dikkate alır. 

Bize bir nişin nereye gittiğine ve o pazardaki talebin artıp artmadığına dair bir fikir verebilir. Google Trends’in ilginç yanı, bir pazarın trend mi yoksa sürekli yeşil mi olduğunu size gösterebilmesidir. Ayrıca, bağlı kuruluş tanıtımınız için size anahtar kelime ve ürün fikirleri verebilir . 

Çabalarınıza layık bir niş nasıl bulunur: trend olana karşı her zaman yeşil olan 

Her zaman yeni nişler ortaya çıkıyor, ancak çoğu, kısa bir kamu yararı döneminden sonra ölüyor. Bağlı kuruluş pazarlaması için hem trend olan hem de her zaman yeşil kalan nişler işe yarayabilir. Tüm nişlerin burada kalmayacağını ve seçtiğiniz nişin uzun veya kısa vadeli hedeflerinizle uyumlu olduğunu unutmayın.  

Bağlı kuruluş sitenize gelen organik trafikten yararlanmayı planlıyorsanız, zaman içinde tutarlı bir ilgi uyandıran konulara odaklanmalısınız. Organik trafik kazanmak uzun vadeli bir oyundur ve SEO çabalarınızı aniden ilgi radarından düşen bir konuda boşa harcamak istemezsiniz. 

Öte yandan, promosyonlarınız ücretli reklamcılık gibi hızlı sonuçlara odaklanıyorsa, ilgi devam ettiği sürece modaya uygun bir konuya gitmek isteyebilirsiniz. Trend olan bir niş bulabilir ve bunu doğru ortaklık teklifiyle eşleştirebilirseniz, belki de iyi para kazanabilirsiniz. Bu yöntemin işe yaraması için ücretli reklam deneyimine ihtiyacınız var ve trendi ilk aşamalarında yakalamak çok önemli. 

Google Trendler nedir?

Google Trends, Google’ın arama motoruna farklı arama terimlerinin hangi sıklıkta girildiğini, seçilen zaman aralıklarındaki toplam arama hacmine kıyasla kullanıcılara gösteren, Google tarafından geliştirilen ücretsiz bir araçtır.

Google Trends, kullanıcılara arama teriminin zaman içindeki popülerliğini analiz etme, benzer anahtar kelimeleri keşfetme ve bir arama teriminin dünyanın farklı bölgelerinde ne kadar popüler olduğunu karşılaştırma imkanı verir. Google Trendler, genellikle gerçek dünyadaki olaylar tarafından tetiklenen anahtar kelime arama hacimlerindeki ani artışları keşfetmek için de kullanılabilir.

Google Trends pazar araştırmasının nasıl kullanılacağına ilişkin 4 yöntem.

Google Trendler’i kullanarak nişler nasıl bulunur?

Bağlı kuruluş promosyonlarınız için her zaman değişmeyen bir konu veya daha moda bir niş arıyorsanız, size uygun bir niş nasıl bulacağınız aşağıda açıklanmıştır. 

1. Adım: Google Trendler’e gidin ve bir sektör araştırın

Keşfetmek istediğiniz sektördeki bir anahtar kelime veya marka adıyla Google Trendler’de genel bir arama yaparak başlayın. Tam anahtar kelime hakkında endişelenmeyin, amaç bilgi toplamak ve yol boyunca birkaç niş kazmaya başlamaktır.

“Terim” veya “konu” araması yapabilirsiniz. Konu yalnızca bir sektördeki daha popüler, şemsiye terimler için kullanılabilir. Arama terimleri, Google Arama’da kullanılan herhangi bir kelime dizisi olabilir. 

Dijital pazarlama nişini keşfetmekle ilgilendiğinizi varsayalım. İnsanların dijital pazarlamayla ilgili konulara genel ilgisini kontrol ederek başlayabiliriz. 

 Burada, keşfedilecek bir konu olarak ‘arama motoru optimizasyonu’ aldık. 

1. Sektörünüzdeki popüler konuları bulmak için Google Trendler’i kullanın

Google Trendler, sektörünüzde gözden kaçırmış olabileceğiniz popüler konuları keşfetmenize yardımcı olabilir. Sektörünüzdeki popüler konuları ve arama sorgularını nasıl bulabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.

Git  trends.google.com

1. Adım : Şuraya git  keşfedin.

Google Trendleri kullanarak nişler nasıl bulunur?

Adım 2:   Keşfetmek istediğiniz Bölgeyi seçin  . Bütün bir ülkeye, eyalete veya şehre odaklanabilirsiniz – burada olasılıklar sonsuzdur.

Google Trendleri kullanarak nişler nasıl bulunur?

Adım 3:   Araştırmak istediğiniz zaman aralığını seçin  . Sektörünüzle ilgili daha kapsamlı konuları görmek istiyorsanız, daha uzun bir zaman aralığı seçin ve daha yeni konular veya sorgular keşfetmek istiyorsanız daha kısa bir zaman aralığı seçin.

Google Trendleri kullanarak nişler nasıl bulunur?

Adım 4:  Kategorinizi seçin. Örneğin, pazarlama alanında çalışıyorsanız, Reklamcılık ve Pazarlama kategorisini seçebilirsiniz.

Google Trendleri kullanarak nişler nasıl bulunur?

Adım 5:  Konuları  ve  arama sorgularını keşfedin  . Özellikle Yükselen  kategorisinde tamamen alakasız şeyler bulabilirsiniz  . Sadece seçtiğiniz kategoriyle ilgilenen kişilerin ne aradığını da gösteriyor.

Google Trendleri kullanarak nişler nasıl bulunur?

2. Mevsimsel kalıpları belirlemek için Google Trendler’i kullanın

Reklam faaliyetlerini daha iyi planlamak için sektörünüzde ne tür bir mevsimsellik olduğunu öğrenmek ister misiniz? Google Trendler buna yardımcı olacak harika bir araçtır, işte bunu nasıl yapacağınız.

Diyelim ki bot satıyorsunuz. Sağduyu, botların sonbahar ve kış mevsimlerinde daha popüler olacağını, ilkbahar ve yaz aylarında ise daha az popüler olacağını söylüyor. Tezimizi doğrulamak için Google Trends’i kullanalım.

Adım 1: Arama teriminizi  girin  . Konular ve arama terimleri farklı şekilde ölçüldüğü için bir konu seçmediğinizden emin olun.

Google Trendleri kullanarak nişler nasıl bulunur?

Adım 2:  Sonuçları analiz edin ve değişkenleri ihtiyaçlarınıza göre değiştirin.

Örneğin, “bot” arama teriminin son 12 aydaki popülerliğini incelersek, aynı eğilimlerin daha uzun süredir devam edip etmediğini görmek isteyebiliriz.

Google Trendleri kullanarak nişler nasıl bulunur?

Bu, özellikle bağlı kuruluş kampanyalarınızı belirli bir ülke ve dil için optimize etmek istiyorsanız ilgi çekicidir. Hedef ülkenizi seçebilir ve yerel olarak bir markanın ilgisini bulabilirsiniz. Ayrıca bu bilgileri şehre ve diğer alt bölgelere göre filtreleyebilirsiniz. 

3. Adım: Bağlı kuruluş programları için araçları ve markaları kontrol edin

Artık, halkın ilgisini çeken bir nişin nasıl bulunacağına dair bir fikriniz var. Ardından, biraz daha araştırma yapmanın zamanı geldi. Bu nişte bağlı kuruluş promosyonları için hangi fırsatlara sahip olduğunuzu öğrenmek istiyorsunuz. Araçlar ve markalar listenizi alın ve bağlı kuruluş programlarına göz atın. 

Bilgi edinin ve öğrenin:

  • Bu nişte kaç tane ortaklık programı var?
  • Bağlı kuruluş programı hangi komisyon yapısını sunar?
  • Program bir kerelik komisyon mu yoksa yinelenen ödemeler mi sunuyor? 
  • Ortalama ürün fiyatı nedir ve 1 tavsiyeden ne kadar komisyon bekleyebilirsiniz? 

Bu niş içinde web sitenizin rekabetini kontrol etmek de önemlidir. Rekabete doymuş nişlerden kaçınmaya çalışın. 

Bağlı kuruluş pazarlama niş araştırmanıza devam edin ve:

  • Nişinizde birkaç anahtar kelime için kaç arama olduğunu öğrenin.
  • Ahrefs, SEMrush veya Ubersuggest gibi anahtar kelime araçlarında anahtar kelimeler için rekabeti kontrol edin. 

Profesyonel ipucu: Google Trendler bağlayıcımızı kullanmaya başlayın

Feridkaplan.com.tr kullanıcısıysanız, bazı ek özelliklere sahip olan ve tüm alakalı anahtar kelime trend verilerine doğrudan Google E-Tablolar, Data Studio veya Excel üzerinden erişmenizi sağlayan Google Trendler bağlayıcımızı kullanmaya başlayabilirsiniz . Örneğin, aynı anda 30’a kadar arama terimini karşılaştırabilir, ilgili konuları bulabilir ve her bir anahtar kelimenin popülerliğini coğrafi konuma göre inceleyebilirsiniz. Ayrıca Google Trendler bağlayıcısını 14 günlük deneme süresiyle ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x