Google My Business profilinizi nasıl optimize edebilirsiniz 5 ipucu

Bir restoran, kafe veya perakende mağazası gibi yerel bir işletmeye daha fazla müşteri çekmeye çalışıyorsanız, çekici bir vitrine, havalı bir web sitesine veya aktif bir sosyal medya varlığına sahip olmanın artık olmadığını fark etmişsinizdir. yeterli.

Bugün önemli olan tüketicilerin telefonlarında Google araması yaptıklarında ne gördükleridir.

Ve aslında, HubSpot’a göre, yerel işletmeler için yapılan mobil aramaların %88’i, aramadan sonraki bir gün içinde bir arama veya ziyaretle sonuçlanır . Bu nedenle Google My Business profilinizi optimize etmek önemlidir.

Bu gönderide, yerel işletmenize daha fazla gelir sağlamak için Google My Business verilerinizi kullanmanın beş somut ipucu size yol göstereceğiz. Ancak buna geçmeden önce, Google My Business’ın ne olduğundan ve onunla neler yapabileceğinizden hızlıca bahsedelim.

Google Benim İşletmem nedir?

Google My Business (veya GMB), yerel işletmeniz için bir giriş oluşturmanıza ve bunun Arama ve Haritalar da dahil olmak üzere Google hizmetlerinde nasıl gösterildiğini yönetmenize olanak tanıyan ücretsiz bir araçtır. 

Örneğin, bir tüketici Google Haritalar’da yakınında bir kasap arıyorsa, aşağıdakileri içeren standartlaştırılmış arama sonuçları görür:

  • İlgili tüm işletmelerin adları ve adresleri
  • Çalışma saatleri
  • Yıldız derecelendirmeleri ve müşteri yorumları

Hepsi Google My Business sayesinde.

Google My Business profilinizi nasıl optimize edebilirsiniz 5 ipucu

Ve Google My Business profilinizi optimize ederek, işletmenizin alakalı arama sorgularında daha üst sıralarda yer alma ve sonuç olarak daha fazla işlem yapma şansı artar.

Aslında, yakın tarihli bir sektör araştırmasında, Google benim İşletmem (GMB) optimizasyonu en değerli yerel pazarlama hizmeti olarak kabul edildi. 

Ancak GMB profilinizi tam olarak nasıl optimize edersiniz? Öğrenmek için okumaya devam edin.

Daha fazla gelir elde etmek için Google My Business verilerini kullanmak için 5 pratik fikir

GMB’de bir liste oluşturmak harika bir başlangıç ​​noktası ama ne yazık ki bu yeterli değil. Ayrıca profilinizi aktif olarak yönetmeniz gerekir. 

GMB verilerinizi zaman içinde takip etmenin en iyi yolu , Feridkaplan.com.tr Google My Business bağlayıcısı ile Google Data Studio’da otomatik ve etkileşimli bir kontrol paneli oluşturmaktır . Bu şekilde, ihtiyacınız olan tüm verileri tek bir gösterge panosuna alabilirsiniz.

GMB profilinizi optimize etmek için Google My Business, Google Data Studio ve Feridkaplan.com.tr nasıl kullanacağınıza dair beş somut örnek.

1. Dönüşüm huninizi görselleştirin

Data Studio’da yapmak isteyeceğiniz ilk şey, dönüşüm huninizi görselleştirmek olacaktır.

Bunu yapmanın en kolay yolu aşağıdaki metrikleri kullanmaktır:

  • Toplam GMB profil görünümleri
  • taahhütler
  • Gerçekleştirilen eylem sayısı (ör. web sitesi ziyaretleri, yol tarifi talepleri veya telefon aramaları)

Daha fazla geliştirme için temeliniz olarak profil görüntüleme sayısı ile zaman içinde gerçekleştirilen eylemlerin sayısı arasındaki korelasyonu kullanın. Örneğin, profil ziyaretçilerinizin yalnızca %3’ü harekete geçerse, bu sayıyı %5’e çıkarıp çıkaramayacağınızı görmek için denemeler yapabilirsiniz.

Buradaki bazı fikirler, NAP bilgilerinizin (yani ad, adres ve telefon numarası) güncel olduğundan ve arama sonuçlarında gösterilen resimlerin işletmenizin gerçekçi, ancak çekici bir temsilini sunduğundan emin olmayı içerir. 

2. Eylemlere ve eylem eğilimlerine bakın

GMB profilinizdeki her işlemi (ör. web sitesi ziyareti, yol tarifi talebi ve telefon görüşmesi) potansiyel yeni bir müşteri olarak düşünün. 

Bu verileri bir Google Data Studio raporuna çekerek, müşterilerinizin profilinizde gerçekte ne yaptığını göreceksiniz.

Örneğin, telefon görüşmelerinin sayısında ani bir düşüş fark ederseniz, Google My Business gönderilerinizde arama seçeneğini vurgulamayı deneyin.

3. GMB gönderilerinizi analiz edin

Gönderilerden bahsetmişken, daha önce fark etmiş olabileceğiniz gibi, teklifleri, etkinlikleri veya belirli ürünleri gönderi olarak yayınlamak için GMB’yi de kullanabilirsiniz. 

Birden çok gönderinin performansını analiz ederek, müşterilerinizin görmek istedikleri hakkında hızlı bir fikir edinebilirsiniz. Ardından, hedef kitleniz için en uygun gönderi türlerini çoğaltmaya odaklanın.

4. İncelemeleriniz ve ortalama puanlarınız hakkında güncel kalın

Müşterilerinizin işletmeniz hakkında gerçekten ne düşündüğünü anlamak söz konusu olduğunda, ortalama puanınız ve müşteri incelemeleriniz önemli bilgi kaynaklarıdır. Örneğin, puanlarınız düşmeye başlarsa, olası bir neden bulmaya çalışmak için nitel incelemelere derin bir dalış yapabilirsiniz.

Ortalama puanınızı ve müşteri yorumlarınızı içeren otomatik bir Google Data Studio raporu, olası sorunlu alanları belirlemeyi çok daha kolay hale getirir, böylece bunlara hızla tepki verebilirsiniz.

5. Konumlarınızı karşılaştırmak için GMB verilerini kullanın

Birden fazla lokasyona sahip daha büyük bir işletme yönetiyorsanız, GMB’den gelen veriler gerçek bir altın madeni olabilir. Tüm konumlarınızı tek bir Google Data Studio raporunda birleştirerek performanslarını karşılaştırabilir ve karşılaştırabilirsiniz.

Bu verilerden, en yüksek ve en düşük performans gösterenleri öğrenebilirsiniz. Ardından, müşterilerinizin neden bir yeri diğerine tercih ettiği konusunda niteliksel bir analize rehberlik etmesi için bu bilgiyi kullanın.

5 1 Oy
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x