Google’da daha fazla görünürlük elde etmek amacı ile, pek çok işletme bir Google işletme girişi oluşturur (fotoğrafı olarak İşletme Profili olarak bilinir). Böyle bir işletme sahibiyseniz, fark edemeyeceğiniz bir şey, bir İşletme Profili oluşturmanın size bunun üstünde yönetim sağlamayacağı ve İşletme Profilinizin sizin için etkili bir SEO olarak çalışmasını istiyorsanız bu yönetim ve düzenleme yeteneklerine ihtiyacınız olduğudur. Ve muhtemel satış yaratma aracı.

Peki, Google İşletme Profilinizin yönetimini nasıl elde edersiniz? Cevap, bedava dağıttığı bir İşletme Profili oluşturmanın beraberinde, bu profil için ayrıca bedava dağıttığı bir Google My Business hesabı oluşturmanız gerektiğidir.

Google My Business

İşletme Profilinizi yönetmek için değişik bir Google My Business hesabına ihtiyacınız var.

Google My Business hesabı, İşletme Profilinizin sahipliğini talep edebileceğiniz, yönetim haklarına sahip olabileceğiniz ve Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için ek bedava dağıttığı özelliklerin kilidini açabileceğiniz tek yoldur. Bu yazıda, aşağıdakiler dahil Google My Business hakkında bilmeniz gerekli olan her şeyi ele alacağım.

  • Google My Business nedir
  • Google My Business nasıl etkili bir şekilde kullanılır?
  • SEO için Google My Business nasıl kullanılır?
  • Google My Business hesabı nasıl oluşturulur?

Bu ücretsiz dağıttığı ve kuvvetli aracı pazarlama araç setinize dahil edebilmek için okumaya devam edin!

Google My Business nedir?

Belirtildiği gibi, Google My Business, Google’daki İşletme Profilinizi yönetmenize ve optimize etmenize olanak tanıyan bir araçtır. Google My Business’ın ne olduğunu ve nasıl çalıştığını açıklamak için, önce İşletme Profilinin ne olduğu konusunda net olduğumuzdan emin olalım.

Kişisel İş Profili Google işletme liste için Google’ın terimdir. İşletme Profilleri, Google Haritalar’da ve Google Arama’nın yerel sonuçlarında görünür.

Google Arama’daki İşletme Profilleri şuna benzer

Google my busines

Google Haritalar’daki İşletme Profilleri şuna benzer:

Google benim işletmem
Google benim işletmem

Mobil cihazlardaki İşletme Profilleri ise şu şekildedir:

Google benim işletmem
Google benim işletmem

Bir İşletme Profili oluşturmak, Google Haritalar’a bir yer eklemekle aynı şeydir; bu, herkezin (rastgele bir yabancı ya da otomatik bir liste oluşturucu dahil) yapabileceği bir şeydir. Google’ın tek ihtiyacı olan işletme adı, konumu ve kategorisidir. Google, bunun nüsha olmadığını onayladığında, o konum için İşletme Profilini oluşturacaktır. İşletme Profili daha sonra yorum bırakmaya, fotoğraf eklemeye, soru sormaya ve hatta soruları yanıtlamaya tüketicilere açılır . İşletme Profili, Google’ın web’den aldığı bilgilerle de doldurulabilir.

Bunun anlamı, bir İşletme Profilinin Google My Business hesabından ayrı olarak kendi başına var olabileceğidir. Ve kendi İşletme Profilinizi oluşturmuş olsanız da olmasanız da, gösterdiği bilgileri ya da topladığı incelemeleri yönetemezsiniz.

İşte burada Google Benim İşletmem devreye giriyor. Bir Google Benim İşletmem hesabı oluşturarak, Google’daki İşletme Profilinize erişebilir, özelleştirebilir, yönetebilir ve geliştirebilirsiniz. Bunların hepsini bir sonraki adımda yapacağız, yine de bedava dağıttığı olarak yapacağız.

Google My Business yerel pazarlama için nasıl kullanılır?

Bu sebeple, Google My Business’ın İşletme Profiliniz olmadığını, daha ziyade görünürlüğünü ve etkililiğini artırmak için İşletme Profilinizi geliştirdiğiniz bir araç olduğunu belirledik. Profilinizi Google listelemesini çok daha iyi bir yerel pazarlama aracı yapabilmek için bu Google My Business’ı kullanabileceğiniz dört temel yöntemi ele alalım.

1. Müşterilerle etkileşim kurun

Tüketicilerin İşletme Profilinizle etkileşim kurmasının bir çok yolu vardır ve siz de onlarla tekrar etkileşim kurmak için Google Benim İşletmem hesabınızı kullanırsınız. İncelemelere yanıt verebilir, soruları yanıtlayabilir, direk olarak mesajlaşmayı etkinleştirebilir ve ilişkili uyarıları ayarlayabilirsiniz. Facebook ve diğer sosyal ağ platformlarında olduğu gibi, Google My Business’ı İşletme Profilinizde yayınlamak için bile kullanabilirsiniz.

Google my business
Google my business

Google My Business kontrol paneliniz, yorumlara yanıt verebileceğiniz, yayınları yayınlayabileceğiniz ve İşletme Profilinizde sorulan soruları yanıtlayabileceğiniz yerdir.

2. İşletmenizi vurgulayın

Tek başına bir İşletme Profili, işletmeniz hakkında sınırlı bilgi içerir. Ancak Google My Business hesap panonuz aracılığı ile saatler, web sitenize bir bağlantı, ürünler ve fiyatlar, özellikler ve işletmenizi benzersiz kılan diğer detayları sağlayabilirsiniz . Gerektiğinde düzenlemeler ve güncellemeler yapabilmek için Google My Business’ı da kullanacaksınız.

Google my business

Eksiksiz bir İşletme Profili, en iyi fonksiyonları de dahil olmak üzere işletmenizin tam bir anlık görünüşünü değiştiren direk olarak SERP’de sunar.

3. Bilgi edinin

Hedef kitleniz ve yerel arama performansınız hakkında temel bilgiler edinmek için Google My Business kontrol panelini kullanabilirsiniz . Platformun analiz sekmesinde, müşterilerin İşletme Profilinizi bulmak için kullandıkları sorguları, sizi Google Haritalar’da ya da Google Arama’da bulmuş olup olmadıklarını, girişiniz üstünde gerçekleştirmiş olan işlemlerin bir dökümünü ve buna kıyasla fotoğraflarınızın nasıl performans gösterdiğini görebilirsiniz. Kategorinizdeki diğer profiller. Ayrıca, bir İşletme Profilinden gelen tıklamaları UTM parametreleri ve Google Analytics izlemenin yolları olduğunu unutmamalısınız.

Google my business
Google my business

4. Yerel SEO gerçekleştirin

Google’ın reklamlarını ve web sitelerini sıralamak için algoritmaları olduğu gibi, İşletme Profillerini sıralamak için de bir algoritması vardır. Google My Business kontrol paneliniz , İşletme Profilinize anahtar kelimeler ekleyebilir ve daha sonra ele alacağımız yerel sonuçlarda sıralanmasına yardımcı olmak için diğer optimizasyonları gerçekleştirebilirsiniz.

Google my business

Google My Business, İşletme Profilinizi A,B,C sıralama görünecek şeklinde optimize etmenize yardımcı olabilir.

SEO için Google My Business nasıl kullanılır?

Google İşletme Profilleri dinamiktir. Sadece platforma göre form değiştirmezler, hemde Google, kategorinizdeki tüketiciler için en önemli bilgi türünün beraberinde aranan terime göre profilinizin bölümlerine de öncelik verir. Daha da iyisi, Google alakalı olduğunu düşündüğü arama kelimeleri profilinizin içeriğine katacaktır.

Ancak evvela profilinizde evvelandirilecek bilgiler ve cesaretlendirilecek anahtar kelimeler olması gerekir. Tıpkı sizin (ya da ajansınızın) arama motorları için web sitenizi optimize etmek için Wordpress gibi bir içerik yönetim sistemi kullanacağınız gibi, Google Benim İşletmem de profilinizi optimize etmek ve erişiminizi genişletmek için kullanılır . Yerel SEO için Google My Business’ı nasıl kullanıyorsunuz? Eh, Google için optimize etmek esasen arama yapanlar için optimize ettiğinden, hepsi aynı üç şeye bağlıdır: hedefleme, bilgi kalitesi ve güven.

Bilgilerinizi hedefleyin

SEO için Google My Business’ı kullanmak için İşletme Profilinize alakalı anahtar kelimeler eklediğinizden emin olun, bu şekilde Google’a neyi sıralamaya çalıştığınızı söyleyebilirsiniz. Bunları “işletmeden” açıklamanızda, incelemelere verdiğiniz yanıtlarda, sorulara verdiğiniz yanıtlarda ve yayınladığınız gönderilerde kullanın. Bunları, diğer herhangi bir SEO stratejisinde olduğu gibi doğal olarak dahil ettiğinizden emin olun.

Google my business

Google My Business kontrol panelinizden düzenleyebileceğiniz arama kelimeleri açıklamanıza ekleyin.

Bilgilerinizin kalitesini koruyun

İşletme Profilinizin eksiksizliği ve doğruluğu sırasını etkiler, bu sebeple Google My Business kontrol panelinizin her bölümünde istenilen bilgileri sağladığınızdan emin olun. Burada özellikle önemli olan iletişim bilgileriniz, özel çalışma saatleriniz ve özelliklerinizdir.

Güven oluşturmak

SEO için Google My Business’ı kullanmaya yönelik son yaklaşım, Google’ın algoritmasının güven bileşenine hitap ediyor. İşletmeniz geliştikçe bilgilerinizi güncel ve doğru tutun. Düzenli bir inceleme akışı sağlayın ve bunlara yanıt verin . Ayrıca, Google My Business aracılığı ile düzenli şekilde resimler yükleyerek ve İşletme Profilinize yayınlar göndererek Google’a aktif olduğunuzu bildirin.

google my business
Google my business

İncelemeler ve yanıtlar İşletme Profilinizde görünür. Bunları Google My Business kontrol panelinizden yönettiğinizden emin olun.

SEO, herhangi bir işletme için önemlidir , ancak özellikle SERP’deki büyük rakiplere karşı rekabet etmek için yerel hedeflemeyi kullanabilen küçük iş yerleri için önemlidir . Google, kuvvetli İşletme Profilleri ile yerel SEO’yu daha da kolaylaştırıyor, bu sebeple, yerel pazarlarında görünürlüğü en üst seviyeye çıkarmaya çalışan tüm iş yerleri için bir Google My Business hesabı gereklidir.

Google My Business’a nasıl kaydolunur?

İşletme Profilimi işletmem için bir güç pazarlamacısına dönüştüren bedava dağıttığı bir araç mı? Nereye üye olurum?

Bir Google My Business hesabı almak için google.Com/business adresine gidin ve “Şimdi yönet” i tıklayın, bu sizi bir hesap oluşturma adımlarına götürecektir. Unutmayın, bir Google Benim İşletmem Hesabı otomatik şekilde bir İşletme Profili oluşturmaz size ona erişim sağlar ve ona daha fazlasını ekleme imkanı verir. Bu sebeple, erişmek için mevcut bir İşletme Profilinizin olduğundan emin olmak istersiniz.

Google my business

Ayrıca, Google My Business hesabı oluşturmanın size İşletme Profilinize otomatik erişim vermediğini unutmayın . Google My Business hesabınızı oluşturup giriş yaptıktan sonra, Google Haritalar’da ayrı İşletme Profilinizi bulmanız ve ardından “Bu işletme sahiplenin” ya da “Bu firmanın sahibi misiniz?” bağlantı direk olarak profil üstünde görülüyor. Bu işlemi tamamladığınızda, Google My Business hesabınız İşletme Profilinize bağlanacak ve yönetiminiz altına alınacaktır.

Google My Business ile bugün başlayın

Google My Business’ın eksiksiz olarak ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve nasıl kullanılacağını net bir biçimde anladığınızda, artık bu bedava dağıttığı aracı kullanmanın yerel pazarlama için yalnızca iyi bir fikir olmadığını, hemde bir zorunluluk olduğunu görebilirsiniz. Google My Business hesabınızı hemen çalışır duruma getirin, bu şekilde İşletme Profiliniz rakiplerinizi gölgede bırakabilir ve dünyanın en popüler arama motoruna daha fazla müşteri çekebilir.

ŞİMDİ ARA