SEO

Google Arama Sıralama Faktörü Nedir?

Google, sitenizin organik arama sonuçlarında nerede sıralandığını bildirmek için bu sinyalleri kullanmadığını söyledi.

SEO’lar ve site sahipleri, çeşitli Google sıralama faktörleri hakkında konuşmayı severler. İçerik ve bağlantıların hala önemli sinyaller olduğunu bilsek de, Google’ın tekrar tekrar sıralamayı etkilemediğini söylediği unsurlar hakkında her zaman konuşmalar olur.

Kısaca SEO nedir?

SEO (Search Engine Optimization) veya Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu, bir internet sitesinin organik arama motoru sonuç sayfalarında bir anahtar kelime veya anahtar kelime grubu için görünürlüğünü sağlamak adına yapılması gereken bir çok optimizasyon işlemidir. Bir web sayfasının organik arama sonuçları sayfalarındaki konumu ne kadar yüksek olursa, sayfa o kadar “görünür” olur.

Arama Motorları Nasıl Çalışıyor?

Algoritmalar… Arama motorları, bir sayfanın alakalı bir arama sorgusuna ne kadar değerli olduğunu hesaplamak için algoritmalar kullanır. Bir web sayfasının otoritesini hesaplamak için kullanılan yüzlerce faktör (Google 200’den fazla sıralama faktörü kullanır) bunlardan biridir.

Botlar ve tarama… Arama motorları, web’deki milyarlarca sayfadan buldukları bağlantıları izleyerek milyarlarca sayfayı web’de taramak için botlar veya “örümcekler” kullanır.

İndeksleme… Google, Yandex gibi arama motorları daha sonra topladığı bilgileri dizininde saklar.

Ve sıralama… Bir arama sorgusu girildiğinde, bir arama motoru kullanıcının arama sorgusuyla eşleşen sayfalar için dizinini arar ve ardından kullanıcıya en alakalı sonuçları sıralar ve görüntüler.

Bunların Google’ın arama algoritmasında kullandığı sıralama faktörleri olması gerçekten önemli mi?

Hayır gerçek değil. Sitenizi kullanıcılarınız için harika hale getirin ve Google’ın sitenizi nasıl sıralayacağını belirlemesine izin verin. Yani ne Google algoritması güncellemeleri son 20 yıldır bize öğreten .

Belirli bir sıralama faktörüne takılıp kalmak iyi bir fikir değildir ve sizi iş hedeflerinizden uzaklaştırabilir. TO bir sıralama sinyali olmasa bile muhtemelen sitenize nitelikli trafik çekmeyi önemsiyorsunuzdur.

Sitenizin doğru içeriğe ve güvenilir ve kaliteli web sitelerine bağlantılara sahip olduğundan emin olmaya odaklanın. Yüksek bir dönüşüm oranınız olduğundan ve insanların içeriğinizi paylaştığından emin olun. Kullanıcıların sitenizle etkileşimde bulunmasını ve rakiplerinize geri dönmemesini istemelisiniz.

Sayfaların görüntülenme sırası, yüzlerce sıralama faktörü dikkate alınarak arama motoru algoritmaları ile hesaplanır. Daha sonra her sayfaya bir sıralama puanı verilir. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için, sitenizin alakalı bir arama sorgusu için gösterilmeye uygun diğer tüm sitelerden daha yüksek puan alması gerekir.

Ancak, illegal yöntemlerle uğraşır ve arama motorlarını aldatmaya çalışırsanız, kendinizi yakacağınız konusunda da hazır olunuz. Google, sıralamalarını illegal olarak (Google açıklarını bularak) değiştirmeye çalışan sitelerde çok katıdır ve eğer bunu yakalarsanız, siteniz cezalandırılır ve “ Google Slap” olarak adlandırılan ceza neticesinde artık Google’da görünmezsiniz.

Bir yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Call Now ButtonŞİMDİ ARA