Google Arama Konsolunu Kullanarak SEO Denetimi Nasıl Yapılır?

Google’ın dizinindeki görünürlüğünüzü azaltan tarama ve dizine ekleme hatalarını keşfetmek için web sitenizin teknik SEO’sunu inceleyin.

Bu hızlı kazanç bana ve işime nasıl yardımcı olacak?

Google Arama Konsolu, Google tarafından sağlanan ve web sitenizin indeksleme durumunu ve görünürlüğünü kontrol etmenizi sağlayan harika bir ücretsiz araçtır. Resmen Web Yöneticisi Araçları olarak bilinen Google Search Console, web sitenizin performansını denetlemeniz ve izlemeniz, sizi engelleyen sorunları düzeltmeniz ve sitenizin görünürlüğünü artırmanız için yeni fırsatlar keşfetmeniz için size birçok bilgi sağlayabilir.

Bu, SEO etkinliklerinizin bir parçası olarak Google Arama Konsolunu nasıl kullanacağınızla ilgili üç bölümlük serimizdeki üçüncü Hızlı Kazançtır. Platformun, sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) performansını engelleyebilecek tarama ve dizine ekleme sorunlarını bulmanıza nasıl yardımcı olabileceğini öğreneceksiniz. Ne arayacağınızı öğrendikten sonra, bu teknik kontrolleri düzenli olarak gerçekleştirebilecek ve sorunları ortaya çıkar çıkmaz çözebileceksiniz. Ayrıca ajansınızla teknik SEO denetim sürecinizi de kontrol edebilirsiniz.

Ne öğreneceğim ve bu Hızlı Kazanma nasıl yapılandırılıyor?

İşte bu Hızlı Kazanma’da ele aldığımız konulara genel bir bakış:

  • Google Arama Konsolunda hangi bilgiler mevcut?
  • Hataları ve uyarıları bulmak için dizin kapsamı raporu nasıl kullanılır?
  • Google neden web sitenizin bazı sayfalarını dizininden hariç tutuyor?
  • Mobil kullanılabilirliğinizi zedeleyen hatalar nasıl bulunur?
  • Manuel işlemler nelerdir ve zararlı bağlantıları nasıl reddedebilirsiniz?

Google Arama Konsolu ile SEO Denetimi (Adım Adım)

Başlamadan önce şunu unutmayın:

  • Bu SEO denetim türünü yalnızca Google tarafından dizine eklenen ve Google’dan en azından bir miktar trafik alan mevcut siteler için yapabilirsiniz.
    Sonuç çıkarabilmeniz ve gözlem yapabilmeniz için GSC’de yeterli veri olması gerekir. Yepyeni bir siteyi denetliyorsanız , Sitebulb , Semrush Site Audit veya Screaming Frog gibi standart SEO denetim araçlarını kullanmalısınız .
  • Bu teknik SEO denetimini yapabilmek için GSC’de siteye tam erişiminiz olması gerekir.
    • İdeal olarak, sitenin hem Etki Alanı hem de URL öneki özelliklerine sahip olması gerekir .
    • Mülk için tam izne sahip olmanız veya mülk sahibi olmanız gerekir.

Google Arama Konsolu Kapalı Kalma Süresi

İster inanın ister inanmayın, Google ve Facebook gibi mega siteler bile zaman zaman teknik sorunlar yaşıyor. 21 Eylül 2021 Salı günü Google Search Console, performans raporlarında “normalden daha uzun gecikmeler” bildirdi. Gecikmelerin yalnızca raporlamayı etkilediğini ve tarama, dizine ekleme veya sıralamayı etkilemediğini vurguladılar.

Bazı insanlar 18 Eylül gibi erken bir tarihte başlayan yaygın sorunları fark ettiler, ancak Search Engine Land 23 Eylül 2021 itibariyle işlerin normale döndüğünü bildirdi .

Sitenizin Arama Konsolunda veri anormallikleri fark ederseniz, ürün genelinde notlar, performans raporları ve verilerinizi etkileyebilecek diğer ilgili sorunlar için Google’ın Yardım Merkezi’ne bakın.

Gönderilen URL Hataları: Hatalı Sayfalar Dizine Eklenmedi

Google’ın sitenizdeki belirli sayfaları dizine eklememesinin en az üç farklı nedeni vardır. Neden fark eder? İndexlenmemiş veya indekslenemeyen bir sayfa organik arama sonuçlarında görünmez, yani ondan sıfır SEO değeri alırsınız.

1. Sayfalar robots.txt tarafından engelleniyor

Neden: Bu sayfayı dizine eklenmesi için gönderdiniz, ancak sayfa robots.txt dosyası tarafından engelleniyor . robots.txt dosyası, Google’ın “bot”unun (diğer adıyla Googlebot) uyması gereken kuralların bir listesidir. Bu kurallardan herhangi biri, bot’a belirli bir sayfayı dizine eklememesi gerektiğini söylerse, sayfa dizine eklenmez. Ve sayfayı gönderdiğiniz için bir çakışma var.

Bu hatayı düzeltme: Sorunu doğrulamak için robots.txt test aracını kullanarak sayfanızı test edin . Dizine eklemeden fark ettiğinizden daha fazla sayfayı engelleyen geniş bir kuralınız olabilir. Belirli bir sayfanın dizine eklenmesini istiyorsanız, o sayfanın engellenmesini önlemek için robots.txt dosyasını değiştirin veya kuralın artık uygulanmaması için sayfanın kendisini değiştirin.

2. Sayfa “Dizin Yok” Olarak İşaretlendi

Neden: Bu sayfayı dizine eklemek için gönderdiniz, ancak sayfanın meta etiketinde veya HTTP başlığında bir “noindex” yönergesi var . Bu, önceki hataya benzer – Google’a sayfayla ne yapılacağı konusunda iki çelişkili sinyal gönderiyorsunuz.

Bu hatayı düzeltme: Bu sayfanın dizine eklenmesini istiyorsanız, “noindex” meta robots etiketini veya HTTP başlığını kaldırın.

3. Sayfada Tarama Sorunu Var

Neden : Google, belirtilmemiş bir tarama hatasıyla karşılaştı. Ne yazık ki, bir dizi farklı sorun buna neden olabilir, ancak Google daha fazla ayrıntı sağlamaz.

Bu hatayı düzeltme: Google , sayfanızda hata ayıklamak için GSC’deki URL inceleme aracını kullanmanızı önerir . Altta yatan nedeni belirlemek için bu tür bir hatayı geliştiricilerinizle görüşmeniz gerekebilir.

404 Hataları

Bir 404 hata Googlebot sayfayı bulamıyor anlamına gelir. Tipik olarak, ya artık botun erişebildiği bir yerde mevcut değildir ya da sayfa artık boştur. Web siteleri büyüyüp değiştiği için 404 hataları nadir değildir ve bunlar her zaman bir sorun değildir.

İşte bu hatanın ne zaman ortaya çıkacağına ve düzeltmek için ne yapmanız gerektiğine (eğer varsa) ilişkin birkaç ayrım.

1. Gönderilen URL, Soft 404 Olarak Görünüyor

Neden: Bu sayfayı bir noktada dizine eklenmesi için gönderdiniz, ancak sunucu şimdi boş veya neredeyse boş bir sayfa döndürüyor.

Bu hatayı düzeltme: Sayfa artık mevcut değilse ve net bir şekilde değiştirilemiyorsa, sunucunuzu bir 404 (bulunamadı) veya 410 (gitti) yanıt kodu döndürecek şekilde yapılandırın. Sayfa taşınmışsa veya net bir şekilde değiştirilmişse, uygun 301 yönlendirmesini (kalıcı yönlendirme) ayarlayın .

2. Gönderilen URL Bulunamadı (404)

Neden: Site haritanızda bulunan bir URL artık mevcut değil. Bazen bir sayfanın kaldırılması (404 oluşturma) gerekir ve bu tamamen kabul edilebilir bir durumdur. Örneğin, eşdeğeri olmayan, üretimi durdurulan bir ürünü kaldırabilir veya trafik almamış, bağlantısı olmayan ve herhangi bir anahtar kelime için sıralamada olmayan eski blog gönderilerini silebilirsiniz.

Bu hatayı düzeltme: Söz konusu URL’yi XML site haritanızdan kaldırın. Site Haritaları yalnızca 200 durum kodu, kendi kendine standartlaştırılmış, dizine eklenebilir URL’ler içermelidir. Gerekirse site haritasını, üzerinde değişiklik yaptıktan sonra GSC’ye yeniden yükleyebilirsiniz.

Not: Yalnızca bazı 404’lerin düzeltilmesi gerekir. Bir URL’nin olması gerektiği halde taşınmışsa, bir 301 yönlendirmesi eklemeniz yeterlidir; Aynı şeyi, durdurulan bir ürünün iyi bir değiştirme sürümü varsa (daha yeni model gibi) yapabilirsiniz. URL bilinmiyorsa veya içeriği kalıcı olarak silmek istiyorsanız, 404 hatasını yok sayabilirsiniz. Sonunda, Googlebot bu sayfaları aramayı bırakacaktır.

Sunucu Hatası (5XX)

Google Arama Konsolu bir sunucu hatası bildirirse bu, Googlebot’un URL’nize erişemediği, isteğin zaman aşımına uğradığı veya sitenizin meşgul olduğu anlamına gelir. Sonuç olarak, Googlebot istekten vazgeçmek zorunda kaldı. Bu tür bir hatanın çeşitli olası nedenleri vardır ve bazı durumlarda bu sorunu geliştirme ekibinizle veya sunucu ana makinenizle çözmeniz gerekebilir.

Neden: Sayfa istendiğinde sunucunuz 500 düzeyinde bir hata döndürdü.

Bu hatayı düzeltmek:

  • Dinamik sayfa istekleri aşırı yükleme sürelerine neden olabilir; sizinkini kontrol edin ve gerekirse aşırı sayfa yüklemesini azaltın.
  • Sitenizin barındırma sunucusunun kapalı, aşırı yüklenmemiş veya yanlış yapılandırılmamış olduğundan emin olun.
  • Sitenizin yanlışlıkla Google’ı engellemediğini kontrol edin.
  • Arama motoru sitelerinin taranmasını ve dizine eklenmesini akıllıca kontrol edin – bazı web yöneticileri, Googlebot’un sitelerine nasıl taranacağını ve dizine eklendiğini kontrol etmek için erişmesini kasıtlı olarak engeller. Sitenizin optimum performans için ayarlandığından emin olmak için geliştiricilerinize danışın.

Yönlendirme Hatası

Sitenizdeki bir sayfayı taşıdığınızda (veya kaldırdığınızda), web tarayıcısına sayfanın taşındığını söylemek ve onu yeni sayfaya yönlendirmek için bir 301 yönlendirmesi ayarlamak en iyisidir. Ancak sayfalar birden çok kez taşınırsa veya orijinal konumuna geri gönderilirse, hatalar oluşabilir.

Neden: Yönlendirme hatalarına genellikle aşağıdakilerden biri neden olur:

  • Çok uzun bir yönlendirme zinciri vardı (en fazla 3 kullanın)
  • Bir yönlendirme döngüsü vardı (A, A’yı işaret eden B’yi işaret ediyor…)
  • Yönlendirme URL’si sonunda maksimum uzunluğu aştı (bu, katmanlı gezinme içinde yeniden yönlendirme yaparken ve/veya sorgu parametreleri eklerken sorun olabilir )
  • Yönlendirme zincirinde hatalı veya boş bir URL vardı

Bu hatayı düzeltme: Tüm yönlendirmelerinizi gözden geçirin ve mümkün olduğunda yalnızca tek bir yönlendirme olduğundan emin olun. Krom Uzatma Ayima bir sayfada yönlendirmesi şeklinde ortaya yönlendirilir ve yardım etmek onu yönlendirir kez miktarı sayfa-sayfa temelinde sorunları tanımlamak olup olmadığını saptamada harika.

Site İçin Algılanan Yeni Ürün Sorunları

Aşağıdaki uyarılar ve Google Search Console hataları, doğrudan ürüne özel Yapılandırılmış Veri İşaretleme (SDM) ile ilgilidir . Hangi öğelerin eksik olduğunu veya yanlış kurulduğunu belirlemek için Yapılandırılmış Veri Test Aracını kullanın. Kullanım schema.org ve nasıl yapılandırılmış veri çalıştığını anlamak için GSC kılavuzuna bu eksik veya yanlış belirtilmiş unsurları nasıl giderileceği ile ilgili daha fazla bilgi için.

1. “Teklifler”, “İnceleme” veya “toplu Derecelendirme” Belirtilmelidir

Neden: Ürün sayfalarında SDM’de belirtilen bu öğelerden en az biri bulunmalıdır.

Bu hatayı düzeltme: Bu öğelerden en az birini sayfaya veya şablon HTML’sine ekleyin. Bunlar tipik olarak altlarında alt öğeler bulunan bir üst öğedir (ör. “url”, “ratingValue” veya “reviewCount”).

2. Eksik Alan “Fiyat”

Neden: Bu zorunlu ürün alanı “##.##” olarak girilmelidir.

Bu hatayı düzeltme: Fiyatı SDM’ye “87.99” biçiminde eklediğinizden emin olun (bu alanda dolar işareti bulunmamalıdır!)

3. Derecelendirme Eksik Gerekli En İyi ve/veya En Kötü Değerler

Neden: Ürün derecelendirmelerini veya incelemelerini dahil ediyorsanız, her ürün için “bestRating” ve/veya “worstRating” aralığını belirtmeniz gerekir.

Bu hatayı düzeltme: bestRating tipik olarak 5’tir, badRating ise tipik olarak 1’dir.

4. Mülkün Değeri “ratingCount” Pozitif Olmalıdır

Neden: Bu özellik, ürün sayfasındaki toplam derecelendirme sayısını içermelidir.

Bu hatayı düzeltme: Henüz ürün hakkında yorum yapılmamışsa bu 0 olabilir, ancak bu sayı asla negatif olamaz.

Mobil Kullanılabilirlik Hataları

Cep telefonlarında internet kullanımının hızla artmasıyla birlikte, mobil cihazların çoğunda hızlı ve kullanımı kolay bir web sitesine sahip olmanız önemlidir. Mobil kullanılabilirlik hataları, bazı kullanıcıların sitenizdeki sayfalarda gezinmesini zorlaştıran sorunlar konusunda sizi uyarır.

1. Tıklanabilir Öğeler Birbirine Çok Yakın

Neden: Bu rapor, dokunmatik öğelerin (düğmeler ve gezinme bağlantıları gibi) birbirine çok yakın olduğu ve bir mobil kullanıcının komşu bir öğeye dokunmadan da istenen öğeye parmağıyla kolayca dokunamadığı siteleri gösterir.

Bu hatayı düzeltme: Dokunma öğelerini mobil ziyaretçilerinize uygun olacak şekilde doğru şekilde boyutlandırın ve boşluk bırakın. Önerilen minimum hedef boyutu, öğeler arasında en az 8 piksel boşluk olacak şekilde 48 pikseldir. Google’ın Erişilebilirlik Stili Yönergeleri’nde daha fazla bilgi edinebilirsiniz .

2. Görünüm Alanı Ayarlanmadı

Neden: Sayfanız, tarayıcılara sayfa boyutunu ve ölçeklendirmeyi ekran boyutuna uyacak şekilde nasıl ayarlayacağını söyleyen bir görünüm özelliği tanımlamıyor.

Bu hatayı düzeltme: Sitenize gelen ziyaretçiler, değişen ekran boyutlarına sahip çeşitli cihazlar kullandığından, sayfalarınız meta görünüm etiketini kullanarak bir görünüm belirtmelidir . Önerilen ayar şudur: <meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>.

Bununla ilgili olarak, büyük, sabit genişlikli görüntüler veya küçültülmüş ekran boyutuna ölçeklenemeyen ve kullanıcıların bir yandan diğer yana kaydırmasını gerektiren diğer öğeleri kullanmaktan kaçının.

3. Ekrandan Daha Geniş İçerik

Neden: Bu rapor, sayfadaki sözcükleri ve resimleri görmek için yatay kaydırmanın gerekli olduğu sayfaları gösterir. Bu, sayfalar CSS bildirimlerinde mutlak değerler kullandığında veya belirli bir tarayıcı genişliğinde (980 piksel gibi) en iyi görünecek şekilde tasarlanmış resimler kullandığında olur .

Bu hatayı düzeltme: Sayfaların, CSS öğeleri için göreli genişlik ve konum değerleri kullandığından emin olun.

4. Metin Okunamayacak Kadar Küçük

Neden: Bu rapor, sayfanın yazı tipi boyutunun okunamayacak kadar küçük olduğu sayfaları tanımlar ve mobil ziyaretçilerin okumak için yakınlaştırmasını gerektirir.

Bu hatayı düzeltme: Web sayfalarınız için bir görüntü alanı belirledikten sonra, yazı tipi boyutlarınızı görüntü alanı içinde düzgün ölçeklenecek şekilde ayarlayın. Yazı tipi boyutu için piksel değerleri yerine göreli birimler (em veya rem) kullanın.

Dizine Ekleme Hatalarından Çıkarıldı

Bazen Kapsam raporunuzda, Google’ın dizininden çıkarılmış yüzlerce hatta binlerce sayfa görebilirsiniz. Bunların tümü hata veya sorun olarak değerlendirilmemelidir (örneğin, “uygun standart etikete sahip alternatif sayfa”), ancak bazıları endişe kaynağı olabilir. Tipik olarak gördüğümüz ilk beş istisnaya bir göz atalım:

1. Tarandı – Şu Anda Dizine Eklenmemiş

Neden: Googlebot sayfanızı taradı, ancak şu veya bu nedenle dizine eklememeyi seçti.

Bu hatayı düzeltme: Dizine eklenmesi gerektiğini düşündüğünüz sayfaların gerçekten olup olmadığını doğrulamak için Google’da bir site:arama kullanın. Bir sayfa dizine eklenmemişse, site haritanızda bulunduğunu, uygun meta robots etiketlerine sahip olduğunu ve robots.txt’de izin verilmediğini, başka bir sayfaya standartlaştırılmadığını veya başka bir sayfanın kopyası olmadığını onaylayın.

Tüm bunlar doğrulanırsa, yeniden göndermek için URL Denetleme aracını kullanabilir veya sabırla Google’ın sitenizi yeniden taramasını ve bir dahaki sefere sayfayı görüp dizine eklemesini umabilirsiniz.

2. Tarama Anomalisi

Neden: Google sayfalara erişemedi.

Bu hatayı düzeltme: Herhangi bir bariz hata olup olmadığını görmek için URL Denetleme aracını kullanın. Sorunları aramak için sayfaları bir SEO aracında (ScreamingFrog gibi) taramayı da deneyebilirsiniz.

3. Kullanıcı Tarafından Seçilen Kanonik Olmadan Çoğalt

Neden: Googlebot, bu sayfanın birden fazla sürümünü buldu, ancak sayfaların hiçbirinde belirli bir standart etiket yok. Googlebot bunun birincil sayfa olması gerektiğini düşünmüyor, bu nedenle dizine eklememeyi seçti.

Bu hatayı düzeltme: Sayfaların tüm sürümlerini bulun ve uygun kurallı etiketleri ekleyin. Sayfanın tüm sürümleri gerekmiyorsa, ek varyasyonları birincil sayfaya yönlendirmek isteyebilirsiniz. Tüm sürümler gerekiyorsa, tarama bütçenizi tüketmemek veya anahtar kelimeleri yamyamlaştırmamak için ek varyasyonları birincil URL’ye standart hale getirmeyi düşünün.

4. Yinelenen, Gönderilen URL Kurallı Olarak Seçilmedi

Neden: Yukarıdaki hataya benzer şekilde, bu, sayfaların hiçbirinde standart bir etiketin tanımlanmadığı yinelenenler grubundaki sayfalardan biridir. İki hata arasındaki fark, bunun özellikle bir URL’de dizine eklenmesini talep ettiğinizde ortaya çıkması ve Google’ın bunun yerine farklı bir sayfanın standart olanı hak ettiğini düşünmesidir.

Bu hatayı düzeltme: Sayfalarınıza uygun kurallı etiketler ekleyin. Yukarıdaki düzeltmeye benzer şekilde, URL’yi birincil sayfaya standart hale getirmeyi düşünün (bu değilse). Bu birincil sayfaysa, bu sayfanın ek URL’lerini standart hale getirin.

5. Keşfedildi – Şu Anda Dizine Eklenmemiş

Neden: Google, sayfanın var olduğunu biliyor ancak tarayamadı.

Bu hatayı düzeltme: Googlebot’un sitenize erişebildiğinden, aşırı bir tarama gecikmesiyle (robots.txt dosyanızda belirtilir) veya genel olarak aşırı yüklenmediğinden emin olun.

Bunlar, genellikle gördüğümüz ilk beş hatadır. Aslında Google Arama Konsolu kontrol panelinizde bulabileceğiniz 15 tür hariç tutma vardır. Check out Search Console Yardım Sayfası dışlanma her türü hakkında daha fazla bilgi için bkz.

Google Arama Konsolu Kaynakları ve Sonraki Adımlar

Google Arama Konsolu Yardım Merkezi ve Web Yöneticisi SSS Eğer organik aramayla ilgili herhangi bir sorunuz varsa harika kaynaklardır.

Arama motoru optimizasyonu hakkında daha fazla bilgi mi istiyorsunuz? Diğer SEO kaynaklarımıza göz atın.

Google Search Console’un sitenizde çalıştığından emin olmak hakkında başka sorularınız mı var? Diğer SEO veya site optimizasyonu endişeleri ne olacak? Markanızın çevrimiçi varlığınız ve reklamlarınız hakkında aklındaki tüm soruların yanıtlarını almak için başarısı kanıtlanmış dijital uzmanlarımıza ulaşın.

5 2 Oylar
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x