Girişimciler için SEO Stratejisi İle 2021’de Nasıl Kazanılır?

Girişimciler için SEO Stratejisiyle 2021'de Nasıl Kazanılır?

SEO, 2021’e giren girişimler için hala geçerli bir kanal. Ancak, hata yapmayın  – gittikçe zorlaşıyor. Bu kılavuzda, girişiminizin uzun vadeli SEO başarısı için nasıl bir temel oluşturabileceğini tam olarak inceleyeceğim.

Modern arama motorları ve algoritmaları çok daha karmaşık hale geldi ve bu nedenle yıllar önce çalışan SEO teknikleri bugün artık çalışmıyor.

SEO uzmanları“, dijital pazarlamacılara başarılı olmak için büyük miktarda içeriğe ve geri bağlantılara ihtiyaç duyduklarını söyledi. Bunların bir kısmı doğru olsa da, modern SEO’nun gerçekte nasıl çalıştığına dair büyük bir basitleştirmedir. Tonlarca içeriği pompalayıp kazanmayı bekleyemezsiniz. Arama motoru optimizasyonu her zamankinden daha cerrahi  – yani kalitenin nicelikten daha önemli olduğu anlamına geliyor.

Makale İçindeki Başlıklar

Başlangıç ​​SEO Başarısı için 10 Altın Kural

Bunlar, girişiminizin SEO stratejisinin başarısını görmek için izlemeniz gereken ilk on kuraldır.

1) SEO Hedeflerinizi Belirleyin (ve Sonuçlar Hakkında Gerçekçi Olun)

Bu, işletmenizin niteliğine ve nasıl gelir elde ettiğinize bağlıdır. Örneğin, işletmeniz çevrimiçi reklamlardan veya bağlı kuruluş komisyonlarından para kazanarak gelir elde ediyorsa, organik trafik oluşturmaya ve içerik pazarlamasına odaklanmak isteyebilirsiniz.

Yerel SEO önemliyse, müşterilerinizin “yakınımda” aramalarının yanı sıra mobil ve sesli arama yaptığını garanti ederim.

Biz bir yüksek hacimli anahtar kelime için 1 numara  – “satış yönetimi” (9900 arama hacmi)  – sadece bir anahtar müşteri segmenti için seo’ya odaklanarak.

Bu konudaki son tavsiyem: SEO’yu tahmin etmeye veya ne kadar organik arama trafiği almanız gerektiğini tahmin etmeye çok fazla zaman harcamayın. Unutmayın, küçük bir işletmesiniz ve  icra etmemeyi göze alamazsınız . Deney yapmaktan ve yaparak öğrenmekten daha iyidir. Siperlere girin ve bir şeyler yapın!

2) Temel Ölçüm Sistemi Oluşturun

Hangi metrikleri ölçeceğinizi ve bunu nasıl ve neden yapmanız gerektiğini belirleyin. Bu ölçütler etrafında bir strateji geliştirin ama fazla da çılgınlık yapmayın. Çok süslü veya çok karmaşık hiçbir şeye ihtiyacınız yok.

Ardından, aşağıdaki gibi önemli eylemleri gerçekleştirin:

  • Google Analytics ve Google Arama Konsolunu kurun.
  • CRM  ve pazarlama otomasyonunuzu müşteri  adayı yakalama kaynaklarıyla entegre edin .
  • Ek araştırma yapın

3) Web Sitenizi Temizleyin ve Teknik SEO Sorunlarını Düzeltin 

Bu adım, özellikle bir süredir içerik üretiyorsanız atılmalıdır.

Arama motoru tarayıcıları, sitenizin tüm web sayfalarını dizine ekler ve geri bağlantıları HTTP yanıt koduna göre doğrular. Web sitenizi taramak için Screaming Frog (ücretsiz sürümü olan) gibi kullanabileceğiniz birkaç SEO aracı vardır. SEER Interactive’in sunduğu bu kılavuz  , elektronik tablo formatındaki raporu anlamanıza yardımcı olacaktır.

Bir tarama raporunda aranacak yaygın şeyler şunlardır:

  • Yinelenen içerik
  • Meta robotlar
  • Yönlendirmeler
  • URL yapısı
  • Bozuk bağlantılar
  • 404 sayfa
  • Yaygın site içi SEO hataları

4) Web Sitenizdeki Tüm Kullanıcı Deneyimi (UX) Unsurlarını Denetleyin

UX, bir SEO sıralama faktörüdür . Bunu sana okulda söylemiyorlar!

Zayıf gezinme, mobil ekranlarla uyumsuzluk ve kullanıcının web sitenizdeki deneyimini engelleyen diğer sorunlar, arama sıralamanızı yok edecektir. İşte bazı önlemler:

  •  Hotjar gibi ısı haritası yazılımlarını kullanarak kullanıcı etkileşimini izleyin.
  • Kullanıcıların tam olarak nerede ve neden bağlantılarını kestiklerini belirleyin. Sen kullanabilirsiniz Google Analytics’in huni özelliğini
  • Temiz gezinme ve dahili bağlantılarla web sitenizi düzgün bir şekilde düzenleyin.
  • Google’ın Mobil Uyumluluk Testi aracıyla web sitenizin mobil uyumluluğunu doğrulayın.

5) Sayfa Üzerinde Optimizasyon Gerçekleştirin

Bu süreç, içerik pazarlama stratejinizi belirli arama terimleri, konular ve kullanıcı bağlamıyla uyumlu hale getirmeyi içerir. İşte , sayfadaki optimizasyon  çabalarınızı izlemenize yardımcı olmak için oluşturduğum mini bir kontrol listesi :

  • Hedef Arama Terimi
  • SERP Analizi (sıralayabilir misin?)
  • Başlık Etiketi
  • Meta Açıklaması
    • Hedef arama terimi içerir
    • Yüksek TO’yu teşvik eden ilgi çekici CTA
  • H1 Etiketi (anahtar kelime optimize edilmiş)
  • H2 Etiketi (ikincil anahtar kelimeler)
  • Vücut kopya
    • İlk 200 kelimede özel anahtar kelime içerir
    • Doğal anahtar kelime yoğunluğuna sahiptir
    • Gizli Anlamsal İndeksleme (LSI) anahtar kelimeleri içerir
  • İçerik Uzunluğu (arama yapanın sorgusunu kapsamlı bir şekilde yanıtlar)
  • İçerik Yapısı (kolayca okunabilir ve taranabilir)
  • İçerik Varlıkları (zengin / etkileşimli medya?)
  • Kanonik Etiket (doğru URL ile belirtilir)
  • URL Yapısı
    • Hedef anahtar kelime içerir
    • Açık bir taksonomik organizasyona sahiptir
    • Durdurma sözcükleri içermez (bu, bazı durumlarda uygundur)
    • Alt çizgi içermez
    • 100 karakterden az
  • İç Bağlantılar
    • Alakalı içeriğe 1-2 derin bağlantı içerir
    • Anahtar kelimeyle alakalı belirli bağlantı metnine sahiptir
    • Doğal olarak uygulanır
  • Giden Bağlantı (yetkili ve ilgili sitelere 1-2 bağlantı içerir)
  • Görüntü Optimizasyonu
    • Dosya adları, hedef anahtar kelimeyi içerir
  • Sosyal Meta Veri Optimizasyonu
  • Alt Etiketler Hedef Anahtar Kelime İçerir
  • Belirtilen Uygun Görüntü Boyutları

Single Grain’in SEO deneme aracı ClickFlow ,sayfa içi optimizasyonunuzun çoğuna yardımcı olacak harika bir araçtır. Bağlantı kurma veya daha fazla içerik yazma zahmetine girmeden organik trafiğinizi artırmak için her web sayfasının etkinliğini kolayca test edebilirsiniz:

  • Trafiğinizi aylar değil haftalar içinde artırmak için yeni başlık etiketlerini ve meta açıklamaları test etmek.
  • Sayfa içi optimizasyonu gerçekleştirerek içeriğinizi arama motorlarında 1 numara sıralayın.
  • “İçerik Bozulması” nı belirleyin ve trafiği geri kazanmak için eski yayınları yenileyin.

6) Markalı Arama Fırsatlarını Değerlendirin 

Marka bilinirliğinin başladığı yer burasıdır. Startup’ınızın inceleme sitelerinde ve İnternet çevresindeki diğer yerlerde itibarını korumalısınız.

Markanızın adını Google’da arayın ve ortaya çıkan arama sonuçlarını değerlendirin:

  • Kötü basın ve olumsuz eleştiriler olup olmadığını kontrol edin.
  • Siteniz için oluşturduğunuz meta verilerin sonuçlarda göründüğünden ve markanızı / ürünlerinizi açıkça tanımladığından emin olun.
  • Site bağlantılarının ve sosyal hesapların doğru şekilde kurulduğundan ve hizalandığından emin olun.
  • Biçimlendirme fırsatlarını en üst düzeye çıkarın.
  • Arama motoru sonuç sayfasının altını inceleyin ve arama yapanların markanızı ararken neye önem verdiğini değerlendirin.
  • Marka adınızı içeren uzun kuyruklu anahtar kelimeleri keşfetmek için otomatik öneriyi kullanın.
  • “Alternatifler” ve “karşı” sorguları kullanarak rekabeti kontrol edin.

7) Sıralanacak Uzun Anahtar Kelimeleri Bulun

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler , bir web sitesine alakalı trafiği yakalamak için kullanılan, düşük arama hacmine sahip 3-5 kelimelik ifadelerdir. Kitle kitleleri yerine niş kitleleri hedeflerler. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin bazı örnekleri şunlardır:

  • Yeşil çizgili beyaz Adidas ayakkabı
  • Windows ürün anahtarımı nerede bulabilirim?
  • Nisan ayının en iyi tatil yerleri

Moz’un bu 30 dakikalık anahtar kelime araştırma saldırısı , sıralanacak uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olabilir. Anahtar kelime araştırmanızı her zaman konu kümelerine göre ayırmayı unutmayın.

Bunu yapmak , zorluk seviyesi düşük ancak yine de kazanılabilir  olan alakalı anahtar kelimelere odaklanırken topikal otorite oluşturmanıza olanak tanır .

Uzun kuyruk optimizasyonunun içerik pazarlama stratejinizin bir parçası olduğundan emin olun. Aşağıdakiler gibi ücretsiz bir araç kullanmanızı tavsiye ederim:

  • Google’ın otomatik önerisi
  • Google’ın anahtar kelime planlayıcısı
  • Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini

8) İçerik Fırsatlarına Öncelik Verin

 Yüksek arama hacmi, düşük zorluk, güçlü TO fırsatı ve yüksek alaka düzeyi gibi farklı kriterler kullanarak içerik ve anahtar kelimelere öncelik verebilirsiniz .

Tarz aramalarının “nasıl yapılacağını” da düşünmelisiniz, çünkü bu genellikle hedef kitlenize taktiksel bir şeyi nasıl yapacağını öğretecek ve doğal olarak ücretsiz geri dönüşler kazanacak olan yüksek oranda eyleme geçirilebilir içeriği yansıtır.

9) Geri Bağlantılar Oluşturun ve Etkileyici Amplifikasyonunu Alın

Bağlantı kurma çok zor olabilir, ancak burada çok hedefli ve uygun maliyetli bir şekilde geri bağlantılar oluşturmanın kolay bir yolu var .

Harika geri bağlantılar elde etmek için en iyi SEO ipuçlarımdan bazıları:

  • ASLA geri bağlantılar için ödeme yapmayın .
  • Marka adınızı, alan adınızı ve kurucunun / yöneticinin adlarını, bağlantısız marka ifadeleri için arayın .
  • Alakalı dizinler ve özet makaleler bulun ve sitenizden bahsedildiğinden ve orada bağlantı verildiğinden emin olun.
  • Rakiplerinizin nereden ve nasıl geri dönüş aldığını öğrenin, ardından bu sitelerden benzer geri bağlantılar alın. Sadece yüksek kaliteli olduklarından emin olun.
  • Röportajlar yapın ve etkileyicileri dahil edin.
  • Yüksek hacimli bağlantı edinme çabasıyla binlerce soğuk e-posta göndererek zaman kaybetmeyin.

10) SEO Haberleri, Trendler ve Google Güncellemelerinden Haberdar Olun

SEO haberlerinden, Google güncellemelerinden ve çeşitli pazarlama trendlerinden haberdar olmak (Single Grain’in “Görmezden Gelemeyeceğiniz Pazarlama Trendleri” serisi gibi ), başlangıç ​​işinizin büyümesine ve gelişmesine yardımcı olabilecek kritik bilgileri kaçırmamanızı sağlayacaktır.

İşte size haberde kalabilmek için abone olduğum en sevdiğim bloglardan / sitelerden bazıları:

  • Google’ın Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Başlangıç ​​Kılavuzu
  • Rand Fishkin
  • Tek Tahıl
  • Backlinko
  • Ahref’ler

Başarılar için SEO Hakkında Sık Sorulan Sorular (SSS)

Bunlar, arama motoru optimizasyonu ile ilgili bana en çok sorulan sorular, bu yüzden hepsini buraya dahil edeceğimi düşündüm.

SEO çalışmalarının işe yaramasının en az 6 ay sürdüğü doğru mu?  

Bu klasik bir “duruma göre değişir” cevabıdır, ancak tipik olarak, evet, SEO çabalarınızın sonuçlarını görmeye başlamak 6-12 ay sürer .

Sıkı bir bütçeye sahip küçük bir işletmeyseniz, Google Ads (PPC) gibi ücretli kanallar aracılığıyla potansiyel müşteriler elde etmek, SEO’dan çok daha hızlı olmasına rağmen savunulamaz hale gelebilir. Oynayacak çok paranız varsa, kesinlikle ortak bir SEO ve PPC stratejisinin birlikte çalışmasını istersiniz.

Girişimim için bağlantı oluşturmaya nasıl devam etmeliyim?

İşte gerçek: Sokak güvenine odaklanmalısınız. CEO’nuzun veya yatırımcılarınızın ne tür bağlantılara sahip olabileceğini öğrenin ve “sıcak” bağlantılarla bağlantı kurmayı deneyin. Geri bağlantılar için binlerce soğuk e-posta göndererek saatlerinizi boşa harcamayın.

Küçük bir SEO ekibiniz varsa , bağlantı bağlantıları için de onlardan yararlanın. Bağlantı ortaklıkları oluşturmak için önceki meslektaşlarına dokunmalarını sağlayın. Yine, sıcak ilişkiler daha iyi sonuçlar verir ve soğuk sosyal yardımla tekerleklerinizi döndürmek için daha az zaman harcarsınız.

Sosyal medya bir SEO sıralama faktörü midir?

Hayır, doğrudan değil. Bununla birlikte, içeriğinizi sosyal medyada tanıtmak iyi bir fikirdir, çünkü her zaman içeriğinize katılımı artırmanın bir yolu olarak içerik dağıtımını düşünmeniz gerekir. Ne yazık ki, yine de herkes bilir ki, artırılmış tanıtım için ödeme yapmazsanız, organik sosyal medyanın tek başına içeriğinizin onu tüketmek isteyen gözler tarafından görülmesi için yeterince etkili olmadığını bilirsiniz.

SEO, yeni başlayanlar için çok rekabetçi değil mi?

Günümüzde dijital pazarlamada her şey rekabetçi, bu yüzden bunun sizi durdurmasına izin vermemelisiniz. İster Google Ads, içerik oluşturma, Ürün Avı için bir şeyler başlatma, bir podcast büyütme vb. Olsun, ne olursa olsun doyurulacak. Ancak ne kadar uzun süre beklerseniz, kendinize o kadar çok zarar verirsiniz, bu yüzden şimdi oyuna girip bir temel oluşturmaya başlayabilirsiniz.

SEO, yeni başlayanlar için çok pahalı değil mi?

Doğru değil. Pahalı yazılımlara veya fazla maaşlı danışmanlara ihtiyacınız yok. Sadece SEO çabalarınıza zaman ayırın ve tereddüt edin ve büyük getirilerle artan kazançlar göreceksiniz. HubSpot’un araştırmasına göre SEO, en düşük riskli, en yüksek ROI B2B pazarlama kanalıdır .

Google algoritmayı değiştirmeye devam ediyor. Ayak uydurmak çok mu zor?

İşin özü şu: Dedikodu magazinlerini inceleyen bir pazarlamacı olmayın.

Bu algoritma takipçilerinden biri olmak istemezsiniz. Bunun yerine, beyaz şapka arama motoru optimizasyonu en iyi uygulamalarının temellerini takip edin, hedef kitlenizin amacına hizmet edin ve iyi olacaksınız! Algoritma hakkında gerçekten endişeleniyorsanız, Moz’un izleme güncellemelerini takip edin.

Rekabetçi anahtar kelimeler için zayıf içerik sıralaması yapabilir mi?

Kesinlikle web sitesinin güncel otoritesine ve web sitesinin gücüne bağlı olarak. Sadece bir ana sayfa olması ve doğal olarak tonlarca geri bağlantı alması nedeniyle rekabetçi arama terimleri için ince ana sayfaların sıralandığını gördüm.

Bununla birlikte, ” Uyumluluk eğitimi için LMS ” (Öğrenme Yönetim Sistemi) arama terimini sıralayan bir açılış sayfasının eyleme geçirilebilir bir örneğine bakalım . Hiçbir şekilde etkileyici değil, ancak sayfa yetkisi ve geri bağlantılar nedeniyle web sayfası sıralayabilir. Bu basit bir WordPress şablonu, ancak işi hallediyor.

Çoğunlukla blog içeriği mi yoksa açılış sayfaları mı üretmeliyim?

Her ikisine de ihtiyacın var. Bazı sorgular açılış sayfalarında sıralanmaz ve diğer sorgular blog makalelerinde sıralanmaz.

En yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimelerin peşinden gitmeli miyim?

Her zaman değil! Neden? Çünkü en yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimeler genellikle en fazla zorluğu yaşar. Başka bir deyişle, süper rekabetçidirler. Bir başlangıç ​​olarak, muhtemelen daha genç bir web siteniz var, yani nişinizdeki daha yerleşik devlere karşı rekabet etmek için gereken yetkiye sahip olmayacak.

SEO için hemen çıkma oranı önemli mi?

Meh. Hemen çıkma oranı kaygan bir eğimdir.

“Hemen çıkma oranı” yerine “sayfadaki ortalama süre” gibi metriklere dikkat ederim. Bir ziyaretçi web sayfanızda yedi dakika kalırsa, tüm içeriği tüketir ve sonra ayrılırsa, bu olumlu mu yoksa olumsuz bir deneyim mi? Benim için iyi bir fikir gibi görünüyor çünkü çok meşgullerdi ve muhtemelen ihtiyaç duydukları tüm bilgileri aldılar.

Bununla birlikte, ziyaretçiler içeriğinizi pogo yapıştırıyorsa (web sayfanıza geldikten sonra geri düğmesine basmak), bu kötü bir işarettir.

Web sitemin etki alanı otoritesi SEO için önemli mi?

Maalesef evet öyle. Etki alanı otoriteniz ne kadar güçlü olursa, sitenizin rekabetçi arama terimleri ve konuları için sıralama yapması o kadar kolay olacaktır.

Ancak, tek bedene uyan bir kural değildir. Web sitenizin düşük bir etki alanı yetkisine sahip olması nedeniyle cesaretiniz kırılmasın. Maksimum SEO çabası sağlamak için uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanırsanız, düşük etki alanı otoritesine sahip iyi anahtar kelimeler için sıralama yapabilirsiniz.

Unutulmaması gereken bir diğer önemli nokta, marka bilinirliğiniz doğal olarak ilerledikçe etki alanı otoritenizin de ilerleyeceğidir.

Çok sayıda teknik sorunum varsa web sitemin arama trafiğini yine de artırabilir miyim?

Evet, kesinlikle yapabilirsin. Teknik olarak kusurlu en kötü web sitelerinden bazılarının bir ton harika arama terimi için sıralandığını ve muazzam miktarda arama trafiği sağladığını gördüm. Ancak bunu tavsiye etmem. Eskiden 1990’ların tarzı bir içerik stratejisi için çalışıyordu, ancak muhtemelen günümüzün rekabetçi SEO ortamında çalışmayacaktır.

Arama sıralamalarıma zarar verecek bazı genel sorunlar nelerdir?

  • Zayıf UX / web sitesi navigasyonu
  • Düşük kaliteli içerik
  • Düşük kaliteli bağlantılar
  • Arayanların amacına hizmet etmemek
  • Hedef kitlenizin sorunlarını anlamamak
  • Yavaş sayfa hızı ( yavaş bir web sitesine sahip olmak, ziyaretçilerin hayal kırıklığına uğramasına ve ayrılmalarına neden olur)
  • Zayıf içerik stratejisi (örneğin, çok benzer veya tekrar eden içeriğe sahip olmak)
  • Anahtar kelime yamyamlığı
  • Eski içerik