Gerçekten işe Yarayan 7 Kurumsal SEO Stratejisi ve Taktiği

Kurumsal siteler genellikle büyük şirketlere, hatta geniş bir ürün ve hizmet yelpazesi sunan orta ölçekli şirketlere aittir. İyi planlanmış bir kurumsal SEO, sayfa içi optimizasyonu ve yüksek kaliteli içerik oluşturmayı içerir. Ayrıca yerel SEO’ya odaklanarak yerel pazara girmeye yardımcı olur. Kurumsal siteler, özellikle sofistike SEO stratejilerine sahip markalardan olmak üzere her aşamada kıyasıya bir rekabetle karşı karşıya kalmalıdır. 

Önde gelen bir örneği ele alalım, Airtel telekom sektöründe iyi bir konuma sahip ancak ilk üç arama sonucunda yer almadı.  2000’den fazla anahtar kelimeyi listeleyerek  ve eksiksiz yerel optimizasyon yaparak kapsamlı bir kurumsal SEO stratejisi oluşturdu . Metodoloji işe yaradı ve Airtel 2100 anahtar kelime ile ilk üç sırada olmayı başardı. 

 Aşağıda, başarılı Kurumsal SEO stratejileri oluşturmanıza yardımcı olacak bazı yararlı ipuçlarını sıralayacağım.

Özet

  • İyi planlanmış bir Kurumsal SEO stratejisi, bir işletmenin Google aramasına hakim olmasına yardımcı olan her şeyi içerir.
  • Sesli arama optimizasyonu, SEO başarınız için çok önemlidir.
  • Çarpıcı anahtar kelime hedefleme, kısa sürede daha fazla sonuç almak için yararlıdır.
  • Dahili bağlantı, sitede geçirilen süreyi artırmanın yanı sıra web sitenizin görünürlüğünü ve sıralamasını artırabilir.
  • Ölçeklenebilirlik, büyük ölçekli bir bağlantı kurma kampanyası uygulamanın anahtarıdır.
  • Yapılandırılmış veriler, içeriğinizi SERP’de süslemek ve TO’yu artırmak için yararlıdır.
  • Erken ve orta aşamada, hatta işlem içeriklerini yakalamak üzere içerik eklemek için blog harika bir yoldur
  • Web sitenizi iyileştirmek EAT, geleceğe yönelik SEO için önemli şeylerden biridir.

1. Sesli SEO’yu benimseyin

Arama dünyası ses teknolojisini kullanarak gelişmeye devam ederken, işletmelerin bu değişikliklere ayak uydurmak için SEO stratejilerini kökten değiştirmesi gerekiyor. Ses teknolojisi büyük ölçüde gelişti ve Siri, Alexa, Echo, Cortana ve Google Assistant gibi çok çeşitli sesle etkinleştirilen teknolojilerle büyük bir dijital trend haline geldi.  

Google , çevrimiçi küresel nüfusun % 27’sinin mobil cihazlarda sesli aramayı kullandığını bildirdi . Dahası, sesli aramalarda, kullanıcılara tam bir arama motoru sonuç sayfası yerine en iyi sonuç sunulur. Bu nedenle, işletmelerin en yüksek gelen trafiği çekmek için oyunlarının zirvesinde kalması gerekir.  

Sesli SEO’yu  pazarlama stratejilerine başarıyla entegre eden işletmelerin sayısı büyük bir  hızla artıyor. En büyük yiyecek ve içecek şirketi olan Nestle, Alexa için özel bir beceri yarattı ve kullanıcı yemek pişirirken sesli pişirme talimatlarını destekledi. 

2. Çarpıcı mesafe anahtar kelimelerini hedefleyin

Çarpıcı mesafe anahtar kelimesi, bir Google SERP’lerinin tam olarak üstünde olmayan, ancak biraz zaman ve planlama ile Sayfa 1’in en üstüne çıkabilen bir anahtar kelimeyi tanımlamak için kullanılan bir ifadedir . Kısacası, bunun şu olduğunu söyleyebiliriz: Google aramasının ilk sayfasının üst kısmına çarpıcı uzaklıkta olan anahtar kelime . Çarpıcı mesafeli anahtar kelimeleri hedefleyerek, daha iyi görünürlük sağlayarak, trafiği ve dönüşümleri artırarak en iyi fırsatları kolayca bulabilirsiniz.

Anahtar kelime kazanmanın hızlı bir yolunu istiyorsanız, Çarpıcı Mesafe anahtar kelimelerini belirlemek ve onlarla içeriğinizi yenilemek, elinizin altında.

Size eski içeriği yeniden ziyaret etmek ve metayı optimize etmek, yeni iç / dış bağlantılar eklemek vb. İçin altın bir fırsat verir. Bu stratejinin en iyi yanı etkileyici sonuçlar verirken çok az zaman almasıdır. 

3. İç ve dış bağlantı

Dahili bağlantılar, bir izleyicinin web sitenize daha uzun süre bağlı kalmasına yardımcı olur ve onları müşteri veya takipçi olmaya teşvik eder. Bu bağlantılar, izleyiciler tarafından kolayca erişilebilir durumdadır ve web sayfalarınızın ve web sitenizin yetkisini artırır. İzleyiciden dahili bağlantıya tıklayarak bir konu hakkında daha fazla bilgi okumasını veya öğrenmesini isteyebilecekleri veya bir izleyiciden sizinle iletişime geçmesini veya bir ziyaret planlamasını isteyebileceklerinden, genellikle harekete geçirici mesaj olarak kullanılırlar. Dahili bağlantılar ayrıca web sitenizin görünürlüğünü ve sıralamasını iyileştirir.

Geri bağlantılar (harici bağlantılar) hala  en üst sıralarda yer alan faktörlerden biridir . Dış bağlantılar, sitenize bağlanan diğer web sitelerinden giden bağlantılardır. Bu bağlantılar, içeriğinizin değerli olduğunu kanıtlayarak sitenizin güvenilirliğini artırır. Dahası, bu bağlantılar ulaşmak, bağlantılar kurmak ve içeriğinizi istediğiniz ilgi odağı haline getirmek için harika bir yoldur. Harici bir bağlantı, web siteniz için ücretsiz bir trafik kaynağıdır ve Google’ın arama motoru algoritmasının çok önemli bir unsurudur.

4. Öne çıkan snippet optimizasyonu

Google’ın arama sonucunun en üstünde görünen kısa metin parçacıkları öne çıkan parçacıklar olarak adlandırılır. Bir paragraf, tablo, adım veya liste olabilirler. Konusu otomatik olarak Google’ın dizinindeki web sayfalarından alınır. Öne çıkan snippet kutusu, arama sayfasındaki 1 numaralı noktadan önce geldiği için Konum 0 olarak adlandırılır.

Öne çıkan snippet optimizasyonu
Öne çıkan snippet optimizasyonu

Bu noktayı kazanmanın en kolay yolu, alaka düzeyini ve kaliteyi öne çıkararak maddenizi değerli kılmaktır. Bölümünüzü kısa tutun, içerik bölümlerini ayırmak için başlıkları kullanın ve her bölümün 40 ila 50 kelime arasında olmasını sağlayın.

Öne çıkan snippet’leri ortaya çıkaran çoğunlukla sorulardır. Bu nedenle, bölümlerinizin nasıl, ne zaman, nerede, kim, ne ve neden yanıtladığından emin olun. İnsanların görsel olarak öğrenmeyi sevdiği şekilde fotoğraf ve videoları ekleyin. 

Öne çıkan tüm snippet’lerin% 99’u  , Google aramada ilk on SERP’de zaten sıralanan sayfalardan geliyor. Bu nedenle, zaten ilk sayfadaysanız, konunuzu öne çıkan snippet’ler için doğru şekilde biçimlendirmeniz yeterlidir. Bu yuvayı kaçırdıysanız, cesaretinizin kırılmasına gerek yok, çünkü bu makalenin sonunda, oraya ulaşmanın en iyi yollarını kazanacaksınız.  

5. Verileri yapılandırın

Google’ın sitenizi daha iyi anlamasını dört gözle bekliyorsanız , yapılandırılmış verileri kullanmaya başlayın. Bir web sayfası hakkında bilgi sağlamak için standartlaştırılmış bir yöntemdir.  

Diğer programlama dilleri gibi, yapılandırılmış verilerin de anında ve kolay takip edilebilen gerçekleri ve rakamları sağlamak için doğru sözdiziminde olması gerekir. Yapılandırılmış veriler için kullanılan Schema.org ve Microformats.org gibi farklı kelime grupları ve JSON-LD ve Microdata gibi farklı sözdizimleri vardır . Google, şema işaretlemesini kullanmak için kalite yönergeleri belirlemiştir.  

Google arama sonuçlarının üçte biri, Schema.org işaretlemesine sahip bir zengin snippet içerir. Zengin snippet’ler, web sayfanızın arama motoru sonuç sayfasında (SERP) üstün bir şekilde görünmesine yardımcı olur.

Avantajlarından biri, verilerinizi görsel olarak çekici hale getirerek ve trafiği hızlandıran ve TO’yu (tıklama oranı) artıran alakalı bilgiler sağlayarak gelişmiş arama sonuçlarıdır. Kurumsal sitenizin AMP (Hızlandırılmış Mobil Sayfalar) kullanması durumunda, hem AMP hem de normal sayfalara yapılandırılmış veri işaretleme ekleyin.

6. EAT yaklaşımı

Çevrimiçi bir aramada öne çıkmayı planlıyorsanız, EAT stratejinizi güçlendirmeniz gerekir, yani uzmanlık, yetki ve güvenilirlik anlamına gelir. Google’ın Arama Kalitesi Değerlendirici Yönergelerine göre , EAT içerik oluşturucuları, web sayfalarını ve web sitelerini değerlendirmek için kullanılır. 

Google, önerdiği bilgilerin gerçek olduğundan ve bu alandaki uzmanlardan geldiğinden emin olmak ister. Peki, içeriğinizi ve web sitenizi nasıl daha yetkili ve güvenilir hale getirebilirsiniz? Bağlantılar, bahsetmeler, paylaşımlar ve incelemeler, otoritenizi oluşturmanıza ve çevrimiçi itibarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Google, güvenliğiniz, güvenliğiniz ve istikrarınız üzerinde çok önemli bir etkiye sahip olan Paranız, Hayatınız (YMYL) siteleri için en yüksek standartlaştırma düzeyini arar. 

Uzmanlık, yetki ve güvenilirlik kazanmak için hiçbir kısayol yoktur  . Doğru EAT stratejileriyle, işletmeniz olumlu bir çevrimiçi varlığa ve şüphesiz Google aramasında en üst noktaya sahip olabilir.

7. Bir içerik makinesi olun (blog oluşturma)

Yaklaşık 20 yıl önce Bill Gates, ” İçerik kraldır” demişti . Bu cümle bugün bile oldukça alakalı.  Şirketinizin web sitesi için bir bloga sahip olmak hala önemli ve kullanışlıdır. Bloglar işletmenizin multimedya temsilini ortaya çıkarır, izleyicilerin ilgisini çeker, güven oluşturur ve hizmetlerinizi yaratıcı bir şekilde sunar.

 Başlıklar, anahtar kelimeler, iç ve dış bağlantılar gibi çeşitli SEO tekniklerini kullanarak  , blog yazısı yüksek görünürlük sağlayabilir, böylece markanızın yüzlerce kişinin önüne çıkmasına yardımcı olabilir. Her yeni blog, web sitenize yeni bir sayfa ekler ve arama motorlarına yeni konu bulmak için web sitenizi yeniden taramak için daha fazla neden sağlar. Ayrıca, web sitenizi güncel ve taze tutmanıza yardımcı olur. Blog oluşturma, web sitenizin başka türlü çekemeyeceği daha çeşitli arama sonuçları oluşturmak için iyi çalışır.  

Sonuç

Arama motorlarının algoritmaları gün geçtikçe daha akıllı hale geldikçe, Sayfa 1’de sıralama rekabeti daha da zorlaşıyor. Kurumsal SEO, sıralamaları artırabilir, daha fazla organik trafik çekebilir ve dönüşümleri artırabilir. Şu anda arama sayfasının en üstünde olmayabilirsiniz, ancak doğru taktikler ve stratejilerle oyununuzun ustası olabilirsiniz. Dahası, bu kapsamlı bir liste değildir. Sayfa Hızı Optimizasyonunu, çok kanallı pazarlamayı ve daha fazlasını deneyebilirsiniz. Ancak söz konusu SEO stratejileri, her işletmenin izlemesi gereken en temel stratejilerdir.

Sonunda, başarılı bir Kurumsal SEO kampanyasının kısa vadeli ve uzun vadeli hedefleri belirlediğini ve genel pazarlama planına katkıda bulunduğunu unutmayın.

ŞİMDİ ARA