SERP’deki Sıralamanızı İyileştirmenin 3 Yolu

SERP’de sıralamanızı iyileştirmek zor ve kafa karıştırıcı bir görev gibi görünebilir – bu yüzden sayfa sıralaması sorunlarını teşhis etmeniz için bu basit kontrol listesini oluşturduk.

İyileştirmeler yapmadan önce sorunu teşhis etmelisiniz. Dönüşüm oranlarının nerede ve ne zaman düştüğünü belirlemek, gelecekte bunların olmasını önlemek için çok önemlidir. Başlamanıza yardımcı olacak bazı uygulanabilir ipuçları.

Birinci Adım: Sorunlarınızı Belirleyin

Öncelikle sorunun nerede olduğunu belirlemeniz ve sitenizde istediğiniz gibi performans göstermeyen belirli sayfalara öncelik vermeniz gerekir. Büyük bir web siteniz varsa, sitenizin her bölümünü (haberler, ürünler bölümleri, hakkımızda vb.) Ayrı ayrı ele almak isteyeceksiniz. Zaman içinde arama trafiğinize de bakmak ve düşüşün tam olarak nerede olduğunu görmek isteyeceksiniz. URL’lerinizi bölümler halinde yapılandırabilir ve alt klasörler kullanabilirseniz, sitenizin belirli bir bölümüne bakın, özellikle o alanı optimize etmeye odaklanabilirsiniz. Bazen, siteniz bu bir veya iki alan dışında genel olarak iyi performans gösteriyor olabilir ve öğrenmenin tek yolu, sitenizi bu şekilde bölümlere ayırmaktır.

Anahtar Kelime Reddini Aramak İçin Google Trendleri Kullanın

En önemli anahtar kelimelerinizden ve konularınızdan bazılarına bakmak için Google Trendler hesabınıza giriş yapın. Trafiğiniz ve sıralamalarınız düşerken arama talebi benzer bir hızda kaldıysa, bu, sitenizde yaptığınız bir şeydir – insanların arama şeklindeki bir değişiklik değil. Öte yandan, bu arama terimlerine yönelik trafiğin genel olarak önemli ölçüde düştüğünü görürseniz (belki de bir önceki yıla ait veriler veya o zamandan beri modası geçmiş ürün için), içeriğinizi güncellemenin zamanı gelmiştir.

Teşhis Sorguları Gerçekleştirin

Sayfalarınızda neyin yanlış olabileceğine dair hızlı bir fikir edinmek için bazı sorgular gerçekleştirin.

  1. En iyi anahtar kelimelerinizi arayın. Atlanta’da bir ev temizlik hizmetleri işiniz varsa, ana hedeflerinizden biri olarak “Atlanta ev temizlik hizmetleri” gibi bir şeyi hedefliyor olabilirsiniz. Sıralamanın ne kadar iyi olduğuna ve bu sıralamanın zamanla değişip değişmediğine bakın.
  2. Markanızın adını ve bir hedef anahtar kelimeyi arayın. Bu durumda, “Yoursite.com ev temizleme hizmetleri Atlanta” araması yapabilirsiniz. Bunun gibi bir anahtar kelime için sıralama yapmıyorsanız, web sitenizin veya şirket adınızın Google tarafından cezalandırılması gibi ciddi bir sorununuz olabilir.
  3. Sayfalarınızdan birinden bir alıntı yapıştırın (yaklaşık on kelimeden fazla herhangi bir dize). Google’ın içeriğinizi alıp almadığını görmek için tırnak işaretleri eklemeyin. (Böyle özel bir aramayla olmalı!)
  4. Metin dizesini tırnak içinde arayın. İçeriği tırnak içinde sıralıyorsanız ancak tırnak işaretleri olmadan sıralıyorsanız, sorunun yinelenen içerik olmadığını, ancak muhtemelen içerik kaliteniz veya bir Google cezası ile ilgili bir şey olduğunu varsayabilirsiniz.
  5. “Site: feridkaplan.com.tr/hizmetler/hizmet-basligi” gibi bir URL dizesi arayarak içeriğinizin dizine eklendiğinden emin olun. Sonucunuzu bulamazsanız, bir meta robots, robots.txt veya tarama sorununuz olabilir .
  6. Ping dom gibi bir araçla sitenin çalışma / kesinti süresini kontrol edin . Siteniz kapalıysa ve bunu bilmiyorsanız, bu, trafik eksikliğinizi büyük ölçüde etkileyebilirdi.
  7. Sayfanızda meydana gelen herhangi bir soruna hızlı bir bakış için Screaming Frog gibi bir araçla sayfa ve tarama izleme gerçekleştirin.
  8. Teknik sorunlar görüyorsanız, Bing ve Yahoo aramasındaki sorunları kontrol ettiğinizden emin olun . Sorunlarınız Google tarafından izole edilmişse, bunun nedeni muhtemelen bir algoritma güncellemesidir. Bkz Google’ın Kalite raters’ Kuralları son güncellemeler için.
  9.  Google’ın onu nasıl gördüğünü görmek için Getir ve Oluştur’u kullanarak içeriğinizi kontrol edin ve sorunları not edin.

İkinci Adım: SERP Sorunlarınız için bir Hipotez Sağlayın

Artık sorunlarınıza neyin neden olabileceği hakkında bazı fikirleriniz olduğuna göre, bazı hipotezler üretmenin zamanı geldi. Öncelikle hangi durumda olduğunuzu belirlemelisiniz. Ya sıralamanız yükseliyor ama trafiğiniz düşüyor ya da hem sıralamalar hem de trafik düşük.

Sıralamalar yükseldiyse, ancak trafiğiniz düşükse, aşağıdaki sorunlar suçlanabilir:

  1. Daha düşük arama talebi (Google Trendler’de görüldüğü gibi)
  2. Yeni SERP özellikleri (öne çıkan snippet’ler gibi, daha geleneksel organik trafiği çalıyor olabilir)
  3. Marka Sorunları (son zamanlarda bir halkla ilişkiler kabusu mu yaşadınız? Trafiğinizi etkiliyor olabilir.)

Google’ın algoritmasında bir geçiş: örneğin, yerel aramanın eskisi kadar etkili olmamasına neden olmak

Hem trafik hem de sıralamalar düşükse:

Yukarıdaki sorunlardan birkaçı da bu durumdan sorumlu olabilir, ancak genellikle aşağıdaki gibi sorunlar suçlanır:

  1. Arayanın amacında değişiklik. İnsanlar, kullandıklarından farklı türde bir hizmet arıyor olabilir.
  2. Düşük kaliteli veya yinelenen içerik. İçeriğiniz yeterince değer sunmuyor.
  3. Rakiplere yeniliyorsunuz. Rakiplerinizin sürekli olarak önünüzde olduğunu görürseniz, bazı uygulamalarını taklit etmenin zamanı gelmiş olabilir.
  4. Teknik sorunlar. İçeriğiniz dizine eklenmiyorsa, hızınız düşükse veya benzeri sorunlar varsa, teknolojiye bakmak isteyebilirsiniz.
  5. Nişan sorunları. İnsanlar sitenizi ziyaret ediyor olabilir, ancak ne istediklerini görmedikleri için hızlıca tıklıyorlar.

Üçüncü Adım: Düzeltme Yapma Zamanı

Artık araştırmanızı ve hipotezlerinizi oluşturduğunuza göre, bazı değişiklikler yapmanın zamanı geldi. İşte yukarıdaki sorunların her birinin nasıl ele alınacağına dair hızlı bir genel bakış.

  1. Teknik ve Sayfa İçi Sorunlar: Google’ın yeni bir tarama ve dizin yapmasını sağlayın. Bu, kaç sayfanın dahil olduğuna bağlı olarak birkaç hafta sürebilir.
  2. Bağlantı Sorunları ve İstenmeyen E-posta: Bunların çözülmesi aylar sürebilir ve en iyi şekilde, en baştan bağlantıya ilişkin en iyi uygulamaları izleyerek tamamen önlenebilir. Hatta bir algoritma güncellemesi beklemeniz bile gerekebilir.
  3. Bölüm Sayfalarınızın Önemli Bir Kısmını Güncelleyin. İyi performans göstermeyen web sitenizin bölümünün küçük bir bölümünü güncellemenin pek bir faydası olmayacaktır. Bir etki görmek için bu sayfaların çoğunu güncellemelisiniz. Bazen, mevcut URL’lerinizi düzeltmeye çalışmaktansa, URL’lerinizi kaldırıp değiştirmek en iyisi olabilir.

Belirli Düşük Performans Gösteren Sayfaları Ele Alma:

  1. Sayfanıza ek içerik ekleyin ve özellikle güncel olmayan durumlar ve bilgiler varsa, o anda orada olan içeriği güncelleyin. Bu, sıralamanızı hızla yükseltmenin harika bir yoludur.
  2. İçeriği taze tutmak için yeniden yayınlayın. Sayfa içeriğiniz harika olsa bile, bir süredir güncellenmemişse ve birkaç yıl önce yayınlanmışsa, Google onu hala eski ve alakalı değil olarak görecektir.
  3. Henüz yapmadıysanız SEO için optimize edin veya sıralamalar önemli ölçüde değiştiyse hedef anahtar kelimenizi ve içeriğinizi buna göre güncelleyin.
  4. Başlığınızı optimize edin. İnsanların tıklaması ve okuması için içeriğinizin en önemli bölümlerinden biridir. Akılda kalıcı olduğundan ve anahtar kelimenizi içerdiğinden emin olun.

SEO kesin bir bilim değildir, ancak bu ipuçları, iyi performans göstermeyen sayfalarınızı teşhis etmenize yardımcı olacaktır. Sayfaların neden kötü sıralandığını öğrenmek için algoritma güncellemelerini ve SEO haberlerini sürekli olarak takip ettiğinizden emin olun.

Read More
ŞİMDİ ARA