Markanızı Güçlendirecek 9 SEO İpuçu

Markalı pazarlama içeriği ve mükemmel organik arama sıralaması birbirini dışlamaz. İçerik pazarlamacıları için en büyük zorluklardan birisi hemde zorlayıcı olan SEO dostu içerik oluşturmaktır. Arama motoru optimizasyonunun en öznel yönleri arasındadır. Aynı zamanda en önemli hale geldi. Ve en iyi içerik benzersiz, iyi yazılmış ve alakalı. Ancak bu içerik hemde markanızın mesajını ve sesini yansıtmalıdır. İşte başlamak için dokuz ipucu.

İçerik için ihtiyacınız olan ilhamı bulabilir ve içeriğinizi optimize edebilirsiniz. Bu araç içerik pazarlamacılarına şunun gibi bir iş akışı sunabilmektedir:

  • Yeni içerik fikirleri bulmak.
  • İnsanların konuyla ilgili aradıklarını keşfetmek.
  • Hedef kitlenize en çok uyan başlıkları bulmak.
  • İlgilendiğiniz konuda en iyi performansı gösteren rekabeti tespit etmek.
  • Google’daki en iyi rakiplerinize dayanarak konunuz için yaklaşık bir kelime miktarı bulmak ve metin zorluğunu araştırmak.
  • Gelecekteki içeriğiniz için doğru metin yazıcısını bulmak.

Marka Dostu İçeriği Optimize Etme

1. Benzersiz olun. Sayfalarınızdaki kelimeler sadece size ait olmadığı sürece bu listedeki hiçbir şeyin önemi yoktur. Kelimeleri karıştırmak onları sizin yapmaz. Bu örneği düşünün.

  • Wikipedia’dan orijinal metin: “Kaya olarak da bilinen Cebelitarık Kayası, İber Yarımadası’nda Avrupa’nın güneybatı ucuna yakın, Cebelitarık topraklarında yer alan monolitik bir kireçtaşı burnudur.”
  • Aşırı derecede benzer metin: “Cebelitarık Kayası, güneybatı Avrupa’nın ucunda bulunabilir. Kaya olarak da bilinir, İber Yarımadası’ndaki yekpare kireçtaşı burnudur. “

Tam bir nüsha olmasa da, “fazlası ile benzer metin” aynı kelimeleri, cümleleri ve kavramları içerir. Başka bir kaynağın ifadelerini yeniden düzenlemek organik arama performansınıza yardımcı olmaz.

Doğrudan bir alıntı olmadığı sürece asla diğer bir kaynağı kopyalamayın. Ve diğer bir sitenin metninin uzun bölümlerinden alıntı yapmayın. Bunun yerine kaynağa bağlantı verin.

2. İyi yazın. Arama motorları, iyi yazılmış ve gramer açısından doğru içeriğe değer verir. Kullanıcı deneyiminin bir parçasıdır. Yazım hataları, garip ifadeler, yanlış ya da belirsiz bilgiler: Hepsi organik olarak sıralama şansınızı azaltır.

3. Bağlamsal alaka düzeyi sağlayın. İçeriği optimize etmek, tekrar eden anahtar kelimelerden fazlasını gerektirir . İlgili kelime öbeklerini ve kavramları kullanın. Sıralaması iyi olan diğer siteleri araştırın ve vücut metinlerindeki bağlantıları not edin. Örneğin, Google Amerika’da aylık 40.500 aramaya karşılık gelen “golf arabası pilleri” ni sıralamak için pil voltajı, popüler markalar ve lityum kullanımı gibi ilgili kavramlardan bahsedin.

Bununla beraber, hiçbir anahtar kelime tekrarının çalınan ya da kötü yazılmış metinlerin üstesinden gelemeyeceğini unutmayın.

4. Markalaştırın. Hiçbir tecrübeli SEO uzmanı, şirketinizin marka sesini görmezden gelmenizi öneri etmez. Bu olmadan, içerik herhangi bir sitede olabilir. Klişelerden, sloganlardan ve pazarlama söyleminden kaçının. Bir pazarlama kampanyasından alakasız bir dil kullanmanız gerekiyorsa, bağlamsal alaka düzeyi için açıklayıcı ifadeler kullanarak çalışın.

5. Jargona direnin. Anahtar kelime araştırması müşterilerin de kullandığını kanıtlamadıkça sektör jargonundan kaçının. Tüketiciler gibi konuşun ve sizin metninizi anlayacaklar.

Örneğin, tıbbi malzeme endüstrisi bandajlar, gazlı bez, bant ve diğer ilk yardım malzemeleri için “yara bakımı” nı yaygın olarak kullanmaktadır. Muhtemelen anlaşılabilir olsa da, “yara bakımı” çoğu tüketicinin bu ürünleri arama yöntemi değildir. Bu sebeple, “yara bakımı” ya da “yara bakımı malzemeleri” nin kullanılması, anahtar kelime talebinin muhtemelen sadece bir kısmını hedefleyecektir.

6. Zamirleri değiştirin. Mümkün ve doğal olduğunda zamir yerine gerçek kelimeyi ya da ifadeyi kullanın. Zamirden kaçınmak, daha açıklayıcı bir dile izin verir.

  • Kötü: Kırmızı, beyaz ve mavi renkleri ülkemize olan bağlılığınızı gösterir.
  • İyi: Bayrağın kırmızı, beyaz ve mavi renkleri Amerika Birleşik Devletleri’ne olan bağlılığınızı gösterir.

7. Mevcut sıralamalara dikkat edin . Her sayfanın sıralandığı arama kelimeleri anlamadan içeriğinizi yeniden düzenlemeyin. Şu anki sıralamaları araştırmadan içeriğin baştan sona değiştirilmesi zarar verebilir, yardımcı olamaz.

8. Metni değiştirin. SEO Arama motorları, arama kelimeleri ve bağlamsal alaka düzeyini değerlendirirken noktalama işaretlerini görmezden gelir. Bu, aynı arama kelimelerin farklı arama neticelerini tetikleyebilecek varyasyonları için bir fırsat sağlar.

Örneğin, aşağıda belirtilen her iki cümle de gramer açısından doğrudur. Ancak anahtar kelime öbeğini “kuşaklı koşu ayakkabıları” değişik bir şekilde kullanıyorlar. Virgül, birini – diğerini bir soru işaretiyle ayırır.

  • Koşu ayakkabısı konusunda tutkulu olanlar için , Saucony yumuşak bir his ile dayanıklı ve sağlam bir dış tabanı birleştirir.
  • Koşu ayakkabısı konusunda tutkulu musunuz ? Saucony , yumuşak bir his ile dayanıklı ve sağlam bir dış tabanı birleştirir.

9. Konuya gelin. SEO Arama motorları saçmalığı ödüllendirmez. İçeriğiniz, kabartmadan hızlı bir biçimde amacına ulaşmalıdır. Metin ağırlıklı sayfalar kesinlikle iyi sıralanabilir. Ancak bunun sebebi, tekrarlama ya da fazlalık değil, kıymetli bilgiler içermesidir.

Read More
ŞİMDİ ARA