Web Sitenizin Trafiğini Artıracak 5 Temel SEO Parçası

SEO nedir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), Basit bir ifade ile, sitenizin alakalı aramalar için görünürlüğünü artırmak için iyileştirme süreci manasına gelir. Sayfalarınızın arama sonuçlarında çok daha iyi görünürlüğü ne kadar yüksek olursa, dikkat çekme ve potansiyel ve mevcut müşterileri firmanıza çekme olasılığınız o kadar artar. SEO görülemez, ölçmek zordur, bütünüyle somut değildir ve evrensel eterin dumanlı özü gibi devamlı değişip hareket eder.

SEO’nun kirli bir geçmişi vardır. Son birkaç senedir, yılan yağı satıcıları vagonlarını kasabaya çekiyor ve mallarını mütevazı köylülere indiriyor. SEO, Google’da bir numaraya ulaşmanın yolu olarak paketlendi ve satışı yapıldı. Geçmişte, bunu gerçekleştirmenin bazı şüpheli yolları vardı. Eski kötü SEO uzmanları, Google’ı kandırmak için geri bağlantı taktiği, anahtar kelime doldurma ve çeşitli başka yollara başvuran taktikler kullanıyordu. Ve işe yaradı. Ama sonra Google uyandı ve sinirlendi.

Google Algoritmasında birkaç büyük güncellemenin yayınlanmasıyla Google, her yerde SEO’ların kurallarını değiştirdi. Karanlık taktikler kullanmak için iyi sıralama yerine siteler cezalandırıldı. Bazı şirketler, web sayfalarının bütünüyle gözden düştüğünü görmek için bir sabah uyandı. Sektördeki bu büyük değişimlerden bu yana SEO dünyası bütünüyle değişik bir yer haline geldi.

seo nedir

SEO nasıl çalışır?

Google ve Bing gibi arama motorları , web’deki sayfaları taramak, siteden siteye gitmek, bu sayfalar hakkında bilgi toplamak ve bunları bir dizine koymak için botları kullanır. Daha sonra, algoritmalar, belirli bir sorgu için arama sonuçlarında sıra sayfalarının görünmesi gerektiğini belirlemek için yüzlerce sıralama faktörünü ya da sinyalini dikkate alarak dizindeki sayfaları analiz eder.

Arama sıralama faktörleri, kullanıcı deneyiminin yönleri için vekil olarak kabul edilebilir. Bizim SEO Faktörlerin Periyodik Tablo SEO genel öneme dayalı altı en temel kategori ve ağırlıkları her birine faktörleri düzenler. Örneğin, içerik kalitesi ve en temelhtar kelime araştırması, içerik optimizasyonunun temel faktörleridir ve taren temelbilir ve mobil uyumluluk, önemli site mimarisi faktörleridir.

Arama algoritmaları, alakalı, yetkili sayfaları ortaya çıkarmak ve kullanıcılara verimli bir arama bilgi birikimi sağlamak amacıyla dizayn edilmiştir. Sitenizi ve içeriğinizi bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, sayfalarınızın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir. Ücretli arama reklamlarının.

Aksine , daha yüksek organik arama sıralaması elde etmek için arama motorlarına ödeme yapamazsınız.

SEO Google Etkisi

Google’ın algoritmasını senede 500 defadan fazla değiştirdiğinin farkında olabilirsiniz. Bunu bir perspektife koyalım. Bu yıl 499 kez bir şeyler yapmayı düşünün. Google algoritmasını bundan daha fazla değiştiriyor. Bu, bazı insanların duştan daha sık. Bu her gerçekleştiğinde, SEO endüstrisi bunu hissediyor. Bazen değişiklikler süptildir. Bazen çok önemlidirler. Her iki durumda da, SEO’nun büyük bir bölümü, internet sitenizin not almasını sağlamaktır – yani, Google’ın sıralama kriterlerine uygun kalmasını sağlar. İnternette SEO mühendislerinin Google’ın bundan sonra ne yapacağını ve bunun ne anlama geldiğini tartışmaktan başka hiçbir şey yapmadıkları forumlar var. Google’ın şifresini çözmek full time bir iştir. Google, arama motoru trafiğinin% 60’ından fazlasını alır

Ayrıca açıklığa kavuşturmama izin verin. “Google” terimini kullanıyorum ama gerçekten kastettiğim “arama motoru”. Dışarıda başka arama motorları olduğunu herkes bilir. Bence. Bir de Bing var ve … Bing var. Gerçek: Google, web’deki arama motoru trafiğinin% 60’ından fazlasını alır , bu sebeple, amaca uygun olması bakımından, muhtemelen arama motorlarından bahsederken Google demeye devam edeceğim.

SEO’nun açıklamasına gelince, bunu beş ayrı bölümde düşünmeye başladım.

Teknik

Teknik SEO, çoğu yumuşak huylu içerik oluşturucunun girişimde bulunmamayı tercih ettiği arka uçta gerçekleşen web sayfalarına öznitelikler uygulamakla ilgilenir. Teknik SEO değişiklikleri, sayfa yükleme sürelerini iyileştirmeyi, mikro biçimlendirme uygulamayı, W3C işaretlemesini doğrulamayı ve diğer çeşitli yöntemleri içerebilir.

Arama motorları, bir internet sitesinin etkinliğini teknik bir perspektiften kabul eder, bu sebeple gelişmiş SEO için önemli bir unsurdur. Ancak bu teknik değişiklikler uygulandığında, sitenize Google ile puan vermeye devam etmezler. Bu güncellemeler önemli olsa da SEO çalışmaları gerçekten daha yeni başlıyor.

İçerik / Reklam

SEO’nun en önemli kısmı budur. İçerik, SEO stratejinizin merkezinde olmalıdır. Makaleler, fotoğraflar, videolar, infograflar ya da bunların hepsinden oluşan bir koleksiyon olsun, içeriğiniz ne kadar alakalı ve faydalı olursa, web’de bulunma şansınız o kadar artar.

Taktik

Taktiksel SEO, popüler arama motorları için not vermelerini sağlamak için web sitelerini sayfa sayfa optimize etmeyi ifade eder.

Taktiksel SEO, bir internet sitesi boyunca sayfa içi içeriğe anahtar kelimelerin etkili bir biçimde eklenmesini içerir. Kulağa yeteri kadar basit gelebilir, ancak anahtar kelimeler her sektör, her şirket ve her birey için farklıdır.

Yanlış anahtar kelimeler bir web sitesine yanlış türde trafik çekecektir. Anahtar kelime çok genişse, yorucu olursunuz. Çok spesifik ve dışlayıcıysa, hedef kitlenizin bir kısmını kesiyor olabilirsiniz. Anahtar kelimeler bir denge kullanır ve devam eder. Temel olarak, taktiksel SEO, daimi olarak stratejik içerik eklemeyi içerir.

Sosyal

Sosyal, web sitenize organik olarak trafik çekmek için muhteşem bir yöntemdir. Harika içeriğe sahip olmaktan ve hedef kitlenizle etkileşimde kalmaktan kaynaklanır. İdeal olarak hedef kitleniz içeriğinizi paylaşacak, onun hakkında yorum yapacak ve size geri bildirimde bulunacaktır. Tüm bu faaliyetler trafiği yönlendirir ve web’deki varlığınıza dikkat çeker.

Raporlama

Bu SEO bilimidir. Özel raporlama yolu ile, SEO yöneticileri bir stratejinin işe yarayıp yaramadığını belirleyebilir. Bir müşterinin hedefleri diğerinden farklı olduğu için, SEO stratejileri belirli ihtiyaçlara uyacak şekilde uyarlanmalıdır. Her şey Google’da bir numaraya ulaşmakla ilgili değil (yakında daha detaylı olarak ele alacağımız bir şey), bir müşterinin temel performans göstergelerini belirlemek ve beklentileri karşılayabilmek için elinizden gelen her şeyi yapmakla ilgili.

Feridkaplan.com.tr SEO Yöneticisi olarak, SEO hakkında yazdığım tek makale bu olmayacak. O kadar karmaşık bir konu ki, ele alınacak yüzlerce açı var. Aslında, bu makalede öne sürülen konuların çoğu, ilerledikçe sağlamayı planladığım daha fazla açıklama için temel oluşturuyor. Bu arada lütfen sorularınızı e-posta ile göndermekten ya da Facebook / Twitter / LinkedIn’de beni işaretlemekten çekinmeyin; elimden geldiğince yardım etmekten memnuniyet duyarım.

Umarım beraber öğrenip deneyimledikçe bu inanılmaz yolculuğu izlemekten keyif alırsınız.

Read More
ŞİMDİ ARA