2021 İçin Etkili Bir SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur

2020 yılı bize bir şeyi öğrettiyse, işletmenizin çevrimiçi görünürlüğü ve marka bilinirliği çok önemlidir. COVID-19 salgını insanları normalden daha fazla içeride tuttu ve bu da işletmelere çevrimiçi olarak garantili bir izleyici sağlıyor. İşletmeniz etkili bir SEO pazarlama stratejisi uyguladıysa , pandemi sırasında ürünlerinizi veya hizmetlerinizi çevrimiçi olarak arayanların işletmenizi bulma olasılığı çok daha yüksektir.

Salgın bir yana, eğilim, özellikle mobil cihazlarda, her zamankinden daha fazla insanın çevrimiçi olarak ürün ve hizmet aradığını gösteriyordu. İşletmenizin arama motoru sonuç sayfalarının (SERP’ler) en üstünde veya yakınında göründüğünden, daha fazla organik trafik çektiğinden ve yatırım getirinizi artırmak için geliri artırdığından emin olmak istiyorsanız, sağlam, çok yönlü bir SEO stratejisine sahip olmanız gerekir.

Bir SEO stratejisi, büyük resme odaklanan geniş bir plandır ve daha iyi görünürlük ve sonuçta geliri artıracak daha fazla trafik hedeflerinize ulaşmak için hepsi birlikte çalışan çeşitli yönlerden ve görevlerden oluşur.  Yeni yılın başlangıcı, mevcut SEO stratejinizi değerlendirmek, çevrimiçi pazarlama hedeflerinizi değerlendirmek ve SEO stratejinizin bu hedefleri ne kadar iyi karşıladığını belirlemek için harika bir zamandır. SEO stratejinizin hedeflerinizi karşılamadığını veya sonuçlardan memnun olmadığınızı fark ederseniz, 2021 için SEO stratejinizi yeniden çalışabilirsiniz.

2021 SEO stratejinizi oluştururken, hedeflerinize ulaşmak için bütçenizi, hedeflerinizi ve zaman diliminizi göz önünde bulundurduğunuzdan emin olun. İşletmenizde SEO kampanyanızı etkili bir şekilde uygulamak ve yönetmek için kaynaklara sahip değilseniz, feridkaplan.com.tr gibi bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz . SEO uzmanlarımız, pazarlama hedeflerinize ulaşmak için bir SEO stratejisi oluşturacak ve uygulayacak ve sonuçları sürekli olarak izleyip izleyeceğiz.

Aşağıdaki ipuçları, 2021 için etkili bir SEO stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

SEO Performansınızı Değerlendirin

2021 için SEO stratejinizi geliştirmeden önce yapmanız gereken ilk şey, mevcut SEO stratejinizi ve nasıl performans gösterdiğini değerlendirmektir. Web sitenizin organik görünürlüğünü, anahtar kelime sıralamanızı ve markalı ve markasız trafik ayrımını değerlendirmelisiniz. Bu verileri size gösterebilecek SEMrush Organik Araştırma Aracı da dahil olmak üzere birçok araç mevcuttur .

Bu araç ile organik trafiğinizin ve anahtar kelime sıralamanızın zaman içindeki performansını görebilirsiniz. Eğilimleri kolayca fark edebilecek ve bu ölçümlerin her birinin performansı hakkında genel bir fikir edinebileceksiniz. Markalı ve markasız trafik ayrımı, hedef kitlenizin markanızı arayan bir kısmıyla daha fazla bağlantı kurma fırsatları olup olmadığını size gösterecektir.

Bu ölçümlerin yanı sıra dönüşüm oranlarınız ve geliriniz de dahil olmak üzere Google Analytics’ten alınan verileri dikkate almak, web sitenizin SEO açısından nasıl performans gösterdiğine dair genel bir fikir verecektir. Bu ayrıca, yeni SEO stratejinizi etkileyebilecek zayıflık alanlarını kolayca tanımanıza yardımcı olacaktır.

Serp
Serp

Rakiplerinizin SEO Analizi Yapın

Mevcut SEO performansınızı analiz ettikten sonra, rakiplerinizin SEO stratejilerini analiz etmelisiniz. Bu size, onlar için neyin işe yarayıp neyin yaramadığı ve avantaj elde etmek için nereden yararlanabileceğiniz konusunda bir fikir verecektir.

Hizmet alanınızdaki rakipler ve ana anahtar kelimeleriniz için SERP’lerde sürekli olarak yüksek görünen rakipler dahil olmak üzere ana rakiplerinizin bir listesini yaparak başlayın. Yukarıda bahsedilen SEMrush aracı ve SpyFu dahil olmak üzere rakipleriniz hakkında size bu bilgileri sağlayabilecek birkaç araç vardır.

Rakiplerinizin SEO’sunu analiz ederken, hangi sayfalarının en çok trafiği aldığını, anahtar kelimelerinin ne kadar iyi sıralandığını ve bağlantı profillerini araştırın. Hangi sayfaların en iyi sıralandığını bilmek, sıralamanızı artırmak için web sitenize ne tür içerik eklemeniz gerektiğini belirlemenize yardımcı olabilir. En iyi performans gösteren sayfalarının bloglar, ürün sayfaları veya diğerleri olup olmadığına dikkat edin. Anahtar kelime sıralamalarını analiz etmek, rakiplerinizin sizin olmadığınız anahtar kelimeler için sıralama yapıp yapmadığını görmenize yardımcı olacaktır. Bu, anahtar kelime sıralamanızı iyileştirme fırsatlarını belirlemenize yardımcı olacaktır.

Rakiplerin web sitelerinin bağlantı profilini analiz etmek, geri bağlantılarının nereden geldiğini anlamanıza ve web siteleri ile alanınız arasındaki bağlantı boşluğunu belirlemenize yardımcı olacaktır. Bu, sağlam bir geri bağlantı profili oluşturmak için kendi bağlantı kurma stratejinizi oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Çevrimiçi Pazarlama Hedeflerinizi Belirleyin

Bir sonraki adım, SEO stratejinizle gerçekleştirmek istediğiniz hedefleri ve bu hedeflere yönelik ilerlemenizi ölçen temel performans göstergelerini (KPI’ler) belirlemektir. Özel hedeflerinizi ifade etmek, bu hedefleri hedeflemek ve başarıyı ölçmek için SEO stratejinizin oluşturulmasına rehberlik edecektir. Örneğin, ana hedefiniz 2021’de geliri belirli bir miktar artırmaksa, web sitenize gelen organik trafik bu hedefin başarısının bir KPI’si olabilir. Bu nedenle, SEO stratejinizin bir parçası organik trafiği artırmak olacaktır.

Ana Anahtar Kelimeleri Ve Konuları Tanımlayın

Dijital pazarlama hedefleriniz tanımlandıktan sonra, ana anahtar kelimelerinizi belirlemek için bazı anahtar kelime araştırmaları yapmanın zamanı gelmiştir. Daha sonra sütun sayfaları olarak adlandırılan sayfaları oluşturarak birincil anahtar kelimelerinizi hedefleyebilirsiniz.

Sütun sayfası, bir ana konuyu veya fikri hedefler ve ana sütun sayfasının bir konu alt kümesine dayanan sayfalar olan konu kümeleri tarafından desteklenir. Örneğin, bir felaket restorasyon şirketinin “felaket restorasyonunu” hedefleyen bir sütun sayfası olabilir. “Afet restorasyonu” ndan kaynaklanan konu kümeleri, her birinin kendi sayfası olan farklı afet restorasyon hizmetlerini (su hasarı restorasyonu, yangın hasarı restorasyonu vb.) İçerir.

Konu kümelerinin ötesinde, her konu kümesini desteklemek için ikincil kümeler oluşturabilirsiniz. Aynı örneği kullanırsak, “su hasarı restorasyonu” nu hedefleyen bir konu kümesi sayfası, “bodrum taşmasını” ve “kanalizasyon temizliğini” hedefleyen ikincil küme sayfalarına yol açabilir.

Bu strateji ile, sayfalarınızın birincil anahtar kelimelerinizle ilgili tüm konular için iyi sıralanmasına odaklanabilirsiniz. Bu, tek anahtar kelimeler için sıralamaya odaklanmaktan daha etkilidir. Sütun sayfalarınız, konu kümeleriniz ve ikincil kümeleriniz için birincil anahtar kelimelerinizi belirleyerek, daha odaklı bir içerik ve anahtar kelime stratejisi oluşturabilirsiniz.

Alakalı Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Belirleyin

Küme içeriği stratejinizi geliştirirken, belirli bir sütundan kaynaklanan kaç küme oluşturabileceğiniz konusunda gerçekten bir sınır yoktur. Ne kadar çok küme konusu ortaya çıkarsa, web sitenize o kadar fazla derinlik katabilirsiniz. Bazı durumlarda, ana sütunun kapsamı, kaç tane küme konusu bulabileceğinizi belirleyecektir.

Küme konu sayfalarınız ana konunun belirli bir yönüne odaklanmalı ve alakalı uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmalıdır. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ana anahtar kelimelerden daha belirgindir ve üç veya daha fazla kelimeden oluşur. Bu anahtar kelime öbekleri, genellikle uzandıkları ana anahtar kelimelerden daha düşük arama hacimlerine sahiptir.

Öyleyse neden uzun kuyruklu anahtar kelimeler önemlidir? İlk olarak, alakalı uzun kuyruklu anahtar kelimeleri belirlemek, ilgi uyandıran daha derin konuları belirlemenize yardımcı olacaktır. Önceki örneğimize dönecek olursak, bir afet restorasyon hizmet sağlayıcısı , “su hasarı” konu kümesi altında uzun kuyruklu bir anahtar kelime olarak “bodrum taşkını nasıl meydana gelir” ifadesini tanımlarsa, bodrumun nedenleri hakkında bir blog oluşturup yayınlayarak bundan faydalanabilirler. su baskını.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin önemli olmasının ikinci nedeni, insanların sesli aramada uzun kuyruklu anahtar kelime öbekleri kullanmasıdır. Birinin sesli arama sorgusunda “bodrum su baskını” ndan ziyade “bodrum taşması nasıl meydana gelir” demesi daha olasıdır. Bu nedenle, bu uzun kuyruklu anahtar kelimeleri içeriğinize dahil etmek, web sitenizi sesli arama sorguları için daha iyi optimize eder.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanan küme içeriği oluştururken hatırlanması gereken son şey, her bir uzun kuyruklu anahtar kelimeyi hedeflemeye odaklanan ayrı bir içerik parçası oluşturduğunuzdan ve geçiş olmadığından emin olmaktır.

Web Sitenizin Mevcut İçeriğini Denetleyin

Artık içeriğinizi, anahtar kelimenizi ve konu kümesi stratejinizi geliştirdiğinize göre, yeni içerik eklemeden önce sayfanızdaki mevcut içeriği denetlemeye zaman ayırmalısınız. Mevcut içeriğinizin denetimi, iyileştirilebilecek içeriği ve yeni tanımlanmış konu kümelerinizle çalışan içeriği belirlemenize yardımcı olacaktır.

Ne zaman içerik denetimi , sen daha iyi hedef ilgili anahtar kelimelere güncellemeye içerik ve silmek için içerik olduğu gibi tutmaya içeriğine mevcut içeriği kategorize edilmelidir. Yinelenen, çok hafif veya kötü sıralama içeren içeriği silmelisiniz.

Yeni içerik oluşturmadan önce web sitenizdeki mevcut içeriği denetlemek size çok fazla iş kazandırabilir. Çoğu durumda, anahtar kelimelerinizi daha iyi hedeflemek için mevcut içeriği güncellemek, web sitenizi yeni oluşturulan içeriği eklemekten daha hızlı etkiler. Mevcut içeriği iyileştirme fırsatlarını belirlemek, içerik oluşturma planınızı yönlendirmeye yardımcı olacaktır.

Sütun Sayfaları Ve Konu Kümeleri Için İçerik Oluşturun

Sütun sayfalarınızın, küme sayfalarınızın ve ikincil küme sayfalarınızın haritasını çıkardığınıza göre, artık içeriği oluşturmaya başlamanın zamanı geldi. Web sayfalarınızın içeriği, web sitenizin genel performansı için çok önemlidir. Hedef kitlenizin değerli bulacağı kaliteli, bilgilendirici içerik oluşturduğunuzdan emin olmalısınız. Konu kümelerinizi ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi belirlemek için önceki adımlarda yaptığınız araştırma, web siteniz için ne tür içeriğin değerli olacağı konusunda size fikir verecektir.

İçeriğinizi oluştururken aklınızda bulundurmanız gereken en önemli şey kullanıcının amacıdır. Hedeflenen uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi arayan birinin sorgusuyla ne bulmayı bekleyeceğini anlamanız gerekir, böylece bu beklentileri karşılayan içerik oluşturabilirsiniz. 

Sayfa İçi SEO’yu Düzeltin

Web sayfalarınız için içerik oluşturduktan sonra, tek tek sayfaların uygun şekilde optimize edildiğinden emin olmanız gerekir. Bu, başlık etiketlerini, meta açıklamaları, başlık etiketlerini (H1, H2 ve H3) ve içeriğin kendisini hedeflenen anahtar kelimelerinizle optimize etmeyi içerir. Ayrıca, web sitenizdeki tüm dahili bağlantıların çalıştığından ve bozuk bağlantıları düzelttiğinden emin olmalısınız.

Bu sayfa içi SEO öğelerinin etkinliğini SEMrush On Page SEO Tracker gibi araçlarla değerlendirebilirsiniz ve WordPress gibi CMS sistemleri de sayfa içi SEO’yu geliştirmek için öneriler sunacaktır.

Teknik SEO ve Sayfa İçi SEO Arasındaki Farklar
Teknik SEO ve Sayfa İçi SEO Arasındaki Farklar

Teknik SEO Hatalarını Düzeltin

Yavaş yükleme hızları ve bozuk dahili bağlantılar gibi teknik SEO sorunları sıralamanızı etkileyebilir. Web sitenizi teknik SEO sorunları için düzenli olarak denetlemek ve bulduğunuz ana sorunları düzeltmek önemlidir. Bu sorunları tanımlayabilecek birkaç araç vardır. Web sitenizi ayda bir denetlemek, sıralamanızı etkilemeden önce bu sorunları hızla bulmanıza ve düzeltmenize yardımcı olacaktır.

Sayfa Dışı SEO Üzerinde Çalışın

Sütunlarınız ve konu kümeleriniz etrafında oluşturulan yeni içerikle web siteniz ayarlanıp optimize edildikten sonra, sayfa dışı bağlantılar oluşturmaya odaklanmanız gerekir. Bu çok önemlidir çünkü geri bağlantılar, Google’ın web sitenizin sıralamasını belirlemek için kullandığı üç ana faktörden biridir.

Üçüncü taraf web sitelerinde basın bültenleri yayınlamak, konuk blog gönderileri göndermek, sosyal medyada yayınlamak, kaynak sayfası bağlantısı oluşturmak ve daha fazlası dahil olmak üzere site dışı bağlantılar oluşturmanın birçok yolu vardır. Bizim bağlantı kurma strateji rehberi web sitenize geri oluşturmak için bazı daha fazla fikir verecektir.

SEO Stratejinizi İzleyin Ve Ayarlayın

Artık SEO stratejinizi uyguladığınıza göre, en iyi sonuçları almak için KPI’larınızı izlemeniz ve ayarlamalar yapmanız gerekir. SEO sürekli bir çabadır ve hedeflerinize ulaşmada daha fazla ilerleme kaydetmek için kampanyanızı her zaman ayarlama fırsatları vardır. Ayrıca, SEO stratejinizin yolunda gittiğinden emin olmak için KPI’larınızdaki verileri aylık olarak izlemeli ve kaydetmelisiniz.

Read More

SEO Stratejinin Başarısız Olmasının 12 Nedeni

SEO stratejinin başarısız olmuyor çünkü Google bunu sizin için ortaya çıkardı veya bazı gizemli cezalardan muzdarip olduğunuz için.

Web sitenizin organik SERP’lerde ilerlememesinin kontrolünüz dışındaki faktörlerden kaynaklandığını açıklamak cazip gelse de, gerçek şu ki SEO kampanyalarının başarısız olmasının çok daha sıradan nedenleri var.

Aşağıdaki listeye bir göz atın ve “bash Google” kervanına atlamadan önce bunları kendi kampanya hayal kırıklıklarınıza uygulayın!

1) Eski Taktikler Kullanıyorsunuz

SEO her gün değişiyor çünkü Google ve diğer arama motorları sürekli olarak algoritmalarını güncelliyor. Dolayısıyla, SEO’nuzun çalışmadığını düşünüyorsanız, kullandığınız taktiklere bir göz atın ve bunların güncel olup olmadığını görün.

İşte 2019’da modası geçmiş SEO taktiklerinden bazı örnekler:

  • İçerik Makineleri . Doğru. İçerik pazarlamasının artık işe yaramadığını söylemiyorum, ancak gönderi başına 5 dolara büyük miktarlarda düşük kaliteli içerik çıkarmak artık işe yaramıyor. Kullanıcılarınızın önemli sorularını ele almıyorsanız, Google’ın sayfanızı SERP’lerde göstermesini beklemeyin.
  • Yalnızca Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler . Belirli bir uzun kuyruklu anahtar kelime için sıralanacak çok sayıda küçük sayfa oluşturuyorsanız, ezileceksiniz. Markalar zirveye çıktıkça , gökdelen tekniğini kullanmak  daha iyi bir taktiktir.
  • Anahtar Kelime Doldurma.  Bu uzun zamandır modası geçmiş durumda. Bir anahtar kelimeyi, yararlı bir bağlama yerleştirilmeden bir sayfada tekrar tekrar tekrarlıyorsanız, bu sadece yardımcı olamayacak, aynı zamanda size bir Google Cezası da verebilir.
  • Zayıf Bağlantılar Oluşturmak . Sadece link satın alamazsınız. Yüksek kaliteli ve yetkili bir kaynaktan olmalılar. Aşağıdaki 7 numarada, iyi bir bağlantının nasıl göründüğünü ve kötü olanı tartışacağız.

2) Web Sitesi Kullanıcı Deneyiminiz (UX) Kötü

SEO, site içi hilelerden ve gelen bağlantılardan daha fazlasıdır. 2019’da Google’ın dikkatini çekmek için müşterilerinizin web sitenizi sevmesi gerekir.

Dolayısıyla, SEO’nuz başarısız oluyorsa, sitenizin kalma süresini kontrol edin. Ortalama bir müşteriniz web sitenizde en az 10 dakika geçirirse, Google sizi kitlesi yalnızca 10 saniye kalan rakibinizden çok daha yukarıda sıralar.

Kullanıcı deneyiminizi artırmanın süper kolay yollarından bazıları şunlardır:

  • Site Hızını Artırın . Bir Amazon sayfasının yüklenmesi için geçen her saniyede 1,6 milyar dolarlık satış kaybettiğini biliyor muydunuz ? Bu nedenle, sayfa yükleme sürenizi hızlandırın! Bu çok kolay bir galibiyet, yapmamak aptalca görünebilir. Sitenizin hızını, Google’ın geliştirdiği , ücretsiz olan PageSpeed ​​Insights adlı bir aracı kullanarak kontrol edebilirsiniz .
  • SİTE HIZI GÖRÜNTÜ
  • Daha Fazla Medya Kullanın.  Web sitenizde herhangi bir etkileşimli veya ilgi çekici görsel yoksa, SEO çabalarınız zarar görecektir. Beyaz alandan yararlanmanın yanı sıra videolar, resimler ve çizelgeleri dahil etmek, kullanıcı deneyimini artırmaya yardımcı olur (bu da bekleme süresini iyileştirir).
  • Başlıklarınızı Optimize Edin . Makale başlığınız, sayfanın neyle ilgili olduğunu açıklamalıdır, bu nedenle Los Angeles’taki En İyi 10 Fırın adında bir başlığa sahip olmayın  ve ardından Los Angeles’taki en iyi on unlu mamulü açıklayan bir makaleyi okuyucunun tıklamasını sağlayın. Onlara vereceğinizi söylediğinizi tam olarak verin.

Web siteniz müşteriler yerine Google için optimize edilmişse, tüketiciler yanlış nedenlerle içinde bulunan siteleri filtrelemek için altıncı bir hisse sahip olduklarından, bu üç faktörden herhangi birine ulaşmak için mücadele edeceksiniz. Unutmayın, tüketicileriniz Google’dan değil sizden satın alıyor!

3) Analytics ve Hedef İzleme Yüklü Değilsiniz

Web sitesi analitiğini kurmaya bile zahmet etmediyseniz, SEO kampanyanızın başarısız olmasına nasıl şaşırabilirsiniz ?! Analiz ve hedef izleme programları, sitenizde neyin işe yarayıp neyin yaramadığını belirlemeniz için ihtiyacınız olan tüm bilgileri verir.

Google Analytics  ve Google Arama Konsolu kurulumuyla başlayın . Google Analytics’i nasıl kuracağınızdan emin değilseniz bu kılavuza göz atın.  Search Console’u nasıl kuracağınızı bilmiyorsanız işte bununla ilgili bir kılavuz.

Bunu yaptıktan sonra, bu öğeleri Google Analytics’te izlediğinizden emin olun :

  • Yeni veya tekil ziyaretçi dönüşümü
  • Gelen trafik kaynakları
  • Ziyaret başına etkileşim (sayfa / oturum)
  • Geri dönen ziyaretçi dönüşümü
  • Ziyaret başına değer
  • Çıkma Oranı
  • Potansiyel müşteri oluşturma maliyetleri (dönüşüm başına maliyetler)
  • Çıkış sayfaları
  • Sayfa görüntülemeleri
  • Ortalama oturum süresi

Bu bilgilerin yokluğunda çalışmak, dikiz aynası olmadan araba sürmeye benzer – önceki seçimlerin mevcut performansınızı nasıl etkilediğini görmek için geçmişe bakana kadar kampanyanızın neden başarısız olduğunu bilemezsiniz!

Bu nedenle, Google Analytics hesabınızdan yararlandığınızdan emin olun. Kendinizi rahat hissettiğinizde, işinizi büyütmek için gelişmiş ayarlar ve diğer harika araçlar hakkında da bilgi edinmeye başlayabilirsiniz.

4) Sektörünüz Çok Rekabetçi

Rekabetçi finans ve sağlık endüstrilerinde, daha iyi kurulmuş rakipleri arasında iyi bir yer edinmeye çalışırken yıllarca fişten çekebilirsiniz, ancak – ne yazık ki – çabalarınızın karşılığını asla göremeyebilirsiniz. SEO’nuzun başarısız olduğunu düşünseniz de sorun, SEO’nun büyümek için kullanabileceğiniz bir taktik olmaması olabilir.

Yani bu, havlu atıp SEO’ya unut deme zamanının geldiği anlamına gelmez mi? Tam olarak değil. Yine de iyi optimize edilmiş ve samimi ve yararlı bir kullanıcı deneyimi sunan kaliteli bir web sitesine sahip olmanız gerekir.

Hala tüm bunları yerine getirmeniz gerekiyor, ancak şimdi düşüncenizi “SEO başarımın anahtarıdır” dan “SEO, başarıyı geliştirmeye başlayabileceğim bir platform” a kaydırmanız gerekiyor.

SEO Optimizasyonu
SEO Optimizasyonu

Artık kullanıcı dostu bir web siteniz olduğuna göre, bazı içerik pazarlamalarını blog gönderileri, podcast’ler, videolar vb. Şeklinde uygulayabilirsiniz.

Önceden tonlarca trafik elde etmek için bir web sitesini SEO için optimize edebiliyordunuz, ancak şimdi aslında sıralamak için müşterinizin kahramanı olmanız gerekiyor. İyi haber şu ki, sadık bir takipçi oluşturduğunuzda, sürekli olarak yeni potansiyel müşteriler oluşturma konusunda endişelenmenize gerek kalmayacak.

5) Çok Anahtar Kelime Odaklısınız

Büyük markalara karşı rekabet ediyor olsak bile, süper spesifik uzun kuyruklu bir anahtar kelime hakkında bir sayfa açıp çok kısa sürede sıralamayı görebiliyorduk.

Hala bunu yapıyorsanız, SEO’nuzun başarısız olmasına şaşmamalı. 2019’da bu değişti. Şimdi, gönderiniz ne kadar spesifik olursa olsun, her zaman zirveye çıkan büyük markalar.

Markalar zirveye çıkacak. Bunu kaç kez duydun? Bil bakalım ne oldu? Bu doğru!

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için sıralamaya odaklanıyorsanız, acı çekeceksiniz. Elbette, “satılık mavi kadın ayakkabıları” anahtar kelimesi hakkında harika bir makaleniz olabilir ve hatta başlığınız tam olarak eşleşebilir. Ancak bu, onun için rütbe alacağınız anlamına gelmez.

Bu anahtar kelime için SERP’ye bakın. Sonuçların hiçbiri tam olarak eşleşmiyor. Bunun yerine Google, büyük markaları göstermeyi seçer.

Anahtar kelime
Anahtar kelime

Peki  büyük bir marka olmak için ne yapabilirsiniz?  İşte bunu yapmanın birkaç yolu:

  • Harika İçerik Üretin . Müşterilerinizin sorduğu tüm soruları eksiksiz, güncel ve kişisel bir tarzda cevaplayabilirseniz, markanızı büyütmenize yardımcı olacak bir takipçi edinme konusunda çok fazla sorun yaşamazsınız.  Sonsuz muhteşem içerik parçaları oluşturmak için  içerik filizlendirme tekniğimizi kullanmayı deneyin .
  • Daha Büyük Markalarla İlişkilendirin . Bu, endüstri liderlerinin sitelerine konuk göndererek, podcast’inizde bir etkileyiciye sahip olarak veya diğer yaratıcı yollarla yapılabilir. Eğer teklif edecek eşit bir ticaretiniz yoksa (zamanlarını kaybetmek istemeyebilirler), bunu o kişi için nasıl değerli kılabileceğinizi düşünün. Onlara ücretsiz içerik pazarlaması sunabilir misiniz? Neyi iyi yapıyorsun
  • Harika Bir Hikaye Anlatıcı olun . YouTube hissi  Tim Schmoyer, Growth Everywhere podcast’inde bir takipçi kitlesi  oluşturmanın en iyi yolunun süper ilişkilendirilebilir hikayeler anlatmak olduğunu paylaştı . Rakiplerinizde daha iyi SEO veya daha derinlemesine bir rehber olsa bile, hedef kitlenizle daha güçlü bir bağ kurabilirseniz, onları yine de yenebilirsiniz.

6) Hedef Anahtar Kelimeleriniz Yeterli Arama Hacmi Almıyor

Anahtar kelime arama hacmini doğru ölçmek zordur, ancak bu, onu hiç ölçmemeniz gerektiği anlamına gelmez! Size SEO’da ne zaman başarısız olduğum hakkında bir hikaye anlatayım (bunu Marketing School’da da dinleyebilirsiniz ).

Işık şovları hakkında bir web sitesi oluşturmak istedim, bu yüzden onu kurdum ve “ışık gösterisi videoları” terimine girdiğinde henüz bir aylıktı. Ama tahmin et ne oldu? Hiç trafik almadı!

Neden? Çünkü kimse “ışık gösterisi videoları” terimini aramıyordu. Kimse hakkında konuştuğunuz şeyi aramıyorsa, en şaşırtıcı içeriğe sahip 8.000 kelimelik bir blog gönderinizin olması önemli değil.

Kullandığınız SEO taktikleri başarısız olmayabilir. Yöneticilerinin aradığı yüksek sıralamalar, normal kullanıcılar tarafından aranmayan anahtar kelimelerden geldiği için birçok kampanya başarısız oluyor. Bu sorgular için SERP’lerin en üstüne atlamak kolay olabilir, ancak bu üst sıralamaların gerçek trafiğe dönüşmesini istiyorsanız, hedeflediğiniz anahtar kelimelerin her birinin web sitesi hedeflerinizle tutarlı bir arama hacmine sahip olduğundan emin olun.  kampanyanız üzerinde çalışmaya başlamadan önce .

Ancak, yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimelerin genellikle çok yüksek bir anahtar kelime zorluk puanı vardır, bu nedenle düşük arama hacimli anahtar kelimelere bağlı kalmak daha iyi değil mi?

2021’da, oldukça zor bir anahtar kelime olsa bile, yüksek hacimli bir anahtar kelimeyi hedefleyen süper kapsamlı bir rehber oluşturmanız daha iyidir. Eğer gerçekten ayrıntılıysa, o zaman yüksek zorluk derecesine sahip anahtar kelimeyi getirmese bile bazı anahtar kelimeler için sıralama yapmalıdır. Gönderinizi yaklaşık altı ay içinde tekrar ziyaret edin ve hangi anahtar kelimelerin takılıp kaldığını görün. Ardından, bunları yükseltmek ve bu anahtar kelimeler için yeniden optimize etmek için bir içerik yenileme stratejisi kullanmayı deneyin.

7) Yanlış Bağlantıları Oluşturuyorsunuz

Evet, bağlantı kuruyorsunuz. Bu harika. Ancak Panda ve Penguin güncellemelerinin ardından, lütfen istediğiniz eski bağlantıları kuramayacağınızın farkında olmak önemlidir.

Satın almak için kullandığınız “10$ ‘a 10.000 bağlantı” promosyonları? Dışarı. Eski sitelerinizi SERP’lerin en üstüne çeken spam profil bağlantıları? Ayrıca dışarı.

İşte kaçınmanız gereken bazı bağlantı taktikleri:

  • Bağlantı Dizinleri . Google aptal değil. Yüzlerce başka bağlantı içeren bir dizine yerleştirilmiş bir bağlantıya değer vermez.
  • Altbilgilerdeki Bağlantılar . Size harici olarak altbilgiden bağlantı veren bir web siteniz varsa, bu size zarar verebilir. Bu türden çok sayıda bağlantı veya diğer spam içerikli bağlantılar görürseniz, bunları Google Arama Konsolunuzda reddetmekten çekinmeyin ( bunun nasıl yapılacağına ilişkin talimatlar burada ). Ancak Google, “Çoğu durumda, Google ek rehberlik olmadan hangi bağlantılara güvenileceğini değerlendirebilir, bu nedenle çoğu sitenin bu aracı kullanması gerekmeyecektir.”
  • NoFollow Bağlantıları . Birisi bağlantınızı bırakırsa ve ardından “takip etmezse”, web siteniz maalesef fazla bir destek almayacaktır. Konuk gönderisi yapmadan önce bağlantınızın takip edilip edilmeyeceğini sormanız önemlidir. Bir bağlantının izlenip izlenmediğini nasıl kontrol edersiniz? “NoFollow” Chrome uzantısını indirmeniz yeterlidir  ; tüm nofollow bağlantıları kırmızı renkte kutuya gelir.
  • Düşük DA Web Sitesi . Düşük etki alanı otoritelerine sahip web sitelerinden çok sayıda bağlantınız varsa, bu sizi mutlaka incitmez, ancak web sitenizi de tam olarak artırmaz. Bağlantılar oluşturuyorsanız ve bir web sitesinin DA’sını kontrol etmek istiyorsanız, Google’ın SERP’lerinde  görmenizi sağlayacak MozBar Chrome uzantısını indirin.
  • Alakasız Konu . Pastaneciyseniz ve web sitenize Apple’dan (elektronik mağazası) işaret eden bir bağlantınız varsa, bu size yardımcı olmayacaktır. Neden? Elbette harika bir savcıları var ve ünlüler, ancak konular tamamen farklı olduğundan Google’ın sizi fırıncılık alanında büyük bir otorite olarak görmesine neden olmayacak.
  • Karşılıklı Bağlantılar . Ahrefs tarafından yapılan bir araştırma , en üst sıralarda yer alan sayfalar arasında karşılıklı bağlantılar yaygın olsa da, bunun genellikle bir sektörde doğal olarak meydana gelen bir şey olduğunu gösteriyor. Bununla birlikte, karşılıklı bağlantılar gerçekten Google’ın kurallarına aykırıdır ve bu nedenle, “Bana bağlantı verirseniz, size bağlantı veririm” gibi e-postalar göndermekten her ne pahasına olursa olsun kaçınılmalıdır.

Oyunun adı artık yüksek kaliteli, doğal görünümlü bağlantılardır, bu nedenle gerekli zamanı ayırmaya istekli değilseniz (veya bunu yapması için başka birine ödeme yapmazsanız), SEO kampanyalarınız sonunda başarısız olduğunda şaşırmayın.

8) Bağlantı Metninizi Aşırı Optimize Ediyorsunuz

Tüm SEO uzmanlarının kalbe alması gereken bir başka Penguen sonrası ders, aşırı derecede optimize edilmiş bağlantı metnine karşı yasaklamadır. Bugünlerde kabul edilebilir optimizasyon seviyesi hakkında kesin ve hızlı bir kural olmamasına rağmen, bağlantı metninizin% 50’sinden fazlasında SEO anahtar kelimelerini kullanmak iyi bir fikirdir. Ve o zaman bile, arama motorlarının web sitenizi ve SEO kampanyanızı manipülasyon için kullanmasını önlemek için kullandığınız belirli anahtar kelimeler büyük ölçüde değişmelidir.

9) Hedef Kitlenizi Anlamıyorsunuz

Pek çok web yöneticisi, SEO’yu SERP’lerde iyi sonuçları garantilemek için belirli eylemlerin gerçekleştirildiği “adım adım” bir süreç olarak düşünürken, iyi SEO çok daha nüanslıdır.

Aslında, iyi SEO, hedef kitlenizin kim olduğunu ve çevrimiçi olarak ne aradıklarını sağlam bir şekilde anlamakla başlar. İdeal müşterilerinizi samimi ve kişisel olarak tanımak, hedeflenecek uygun anahtar kelimeleri ve arzu ettiğiniz sonuçları elde etmek için doğru SEO tekniklerini seçmenin anahtarıdır. En sevdiğiniz SEO aracından yalnızca birkaç veri noktasını toplamak, kampanyanızın başarılı olmasını sağlamak için gereken tüm resmi size vermeyecektir.

Peki müşterinizi nasıl daha iyi tanıyabilirsiniz?  İdeal müşterilerinizin etrafında birkaç alıcı kişi oluşturun (genellikle, ürünlerinizi satın alan birden fazla “tür”e sahip olmalısınız).

10) Sosyal Medyayı Kullanmıyorsunuz

SEO kampanyalarınızın bir parçası olarak sosyal medyayı kullanmıyorsanız, isteyerek cahil olursunuz. Google sıralama algoritmalarında sosyal paylaşımlara ve göreceli kullanıcı yetkisine verilen göreceli ağırlık her geçen gün artıyor, bu da bu güçlü sitelere yatırım yapmamaya karar verdiyseniz kaçırdığınız anlamına geliyor.

Ama Google’ı bir dakikalığına bir kenara bırakalım. Nisan 2019 itibarıyla Bing, arama trafiğinin yaklaşık %24’ünü kontrol etmektedir ve sosyal medya onlar için doğrudan bir sıralama faktörüdür. Dolayısıyla, sosyal medya hesabı olmadan masada çok fazla arama trafiği bırakıyor olabilirsiniz.

Sosyal medya ayrıca marka arama hacmini artırmaya da yardımcı olur. İnsanlar sosyal medya gönderinize tıklamasalar bile, onu hatırlayıp geri dönüp Google’a dönebilirler.

11) Müşterilerinizi Görmezden Geliyorsunuz

Müşterilerinize hizmet vermeyi dışlamak için SEO’nun peşinde koşmak felaket için bir reçetedir.

Müşterilerinizin web sitenizle etkileşime girme ve sosyal alanda markanız hakkında konuşma şekli size SEO stratejilerinizde kullanmanız için muazzam miktarda değerli bilgi verebilir – ancak bunu yalnızca dinlerseniz yapacaklardır!

Bu belirli öğelerin her biri hem dahili hem de harici bağlantı kurma kampanyalarınızda hedeflediğiniz anahtar kelimeleri belirleyebileceğinden, insanların markanızı tanımlamak için kullandıkları anahtar kelimelere ve web sitenizde gezinme yollarına özellikle dikkat edin.

12) Sabırsız oluyorsun

Ne yazık ki, SEO sonuçları bir gecede gerçekleşmez. Bir seferde iyileştirmeler görmeden haftalarca veya aylarca fişe takabilirsiniz, yalnızca sıralamanızı SEO başarısını deneyimleme umudundan vazgeçmeden hemen önce birkaç basamak atlatmak için.

SEO faaliyetlerinizin ne zaman karşılığını alacağını tahmin etmenin bir yolu yoktur, bu da sabrın tüm SEO uzmanlarının ve web yöneticilerinin uygulaması gereken bir erdem olduğu anlamına gelir. Beklediğiniz zaman aralığında sonuçları görmeseniz bile, yukarıda açıklanan en iyi uygulamalardan uzaklaşmaya devam edin. Er ya da geç, sonuçlarınız ödüllendirilecektir.

Read More

Girişimciler için SEO Stratejisi İle 2021’de Nasıl Kazanılır?

SEO, 2021’e giren girişimler için hala geçerli bir kanal. Ancak, hata yapmayın  – gittikçe zorlaşıyor. Bu kılavuzda, girişiminizin uzun vadeli SEO başarısı için nasıl bir temel oluşturabileceğini tam olarak inceleyeceğim.

Modern arama motorları ve algoritmaları çok daha karmaşık hale geldi ve bu nedenle yıllar önce çalışan SEO teknikleri bugün artık çalışmıyor.

SEO uzmanları“, dijital pazarlamacılara başarılı olmak için büyük miktarda içeriğe ve geri bağlantılara ihtiyaç duyduklarını söyledi. Bunların bir kısmı doğru olsa da, modern SEO’nun gerçekte nasıl çalıştığına dair büyük bir basitleştirmedir. Tonlarca içeriği pompalayıp kazanmayı bekleyemezsiniz. Arama motoru optimizasyonu her zamankinden daha cerrahi  – yani kalitenin nicelikten daha önemli olduğu anlamına geliyor.

Başlangıç ​​SEO Başarısı için 10 Altın Kural

Bunlar, girişiminizin SEO stratejisinin başarısını görmek için izlemeniz gereken ilk on kuraldır.

1) SEO Hedeflerinizi Belirleyin (ve Sonuçlar Hakkında Gerçekçi Olun)

Bu, işletmenizin niteliğine ve nasıl gelir elde ettiğinize bağlıdır. Örneğin, işletmeniz çevrimiçi reklamlardan veya bağlı kuruluş komisyonlarından para kazanarak gelir elde ediyorsa, organik trafik oluşturmaya ve içerik pazarlamasına odaklanmak isteyebilirsiniz.

Yerel SEO önemliyse, müşterilerinizin “yakınımda” aramalarının yanı sıra mobil ve sesli arama yaptığını garanti ederim.

Biz bir yüksek hacimli anahtar kelime için 1 numara  – “satış yönetimi” (9900 arama hacmi)  – sadece bir anahtar müşteri segmenti için seo’ya odaklanarak.

Bu konudaki son tavsiyem: SEO’yu tahmin etmeye veya ne kadar organik arama trafiği almanız gerektiğini tahmin etmeye çok fazla zaman harcamayın. Unutmayın, küçük bir işletmesiniz ve  icra etmemeyi göze alamazsınız . Deney yapmaktan ve yaparak öğrenmekten daha iyidir. Siperlere girin ve bir şeyler yapın!

2) Temel Ölçüm Sistemi Oluşturun

Hangi metrikleri ölçeceğinizi ve bunu nasıl ve neden yapmanız gerektiğini belirleyin. Bu ölçütler etrafında bir strateji geliştirin ama fazla da çılgınlık yapmayın. Çok süslü veya çok karmaşık hiçbir şeye ihtiyacınız yok.

Ardından, aşağıdaki gibi önemli eylemleri gerçekleştirin:

  • Google Analytics ve Google Arama Konsolunu kurun.
  • CRM  ve pazarlama otomasyonunuzu müşteri  adayı yakalama kaynaklarıyla entegre edin .
  • Ek araştırma yapın

3) Web Sitenizi Temizleyin ve Teknik SEO Sorunlarını Düzeltin 

Bu adım, özellikle bir süredir içerik üretiyorsanız atılmalıdır.

Arama motoru tarayıcıları, sitenizin tüm web sayfalarını dizine ekler ve geri bağlantıları HTTP yanıt koduna göre doğrular. Web sitenizi taramak için Screaming Frog (ücretsiz sürümü olan) gibi kullanabileceğiniz birkaç SEO aracı vardır. SEER Interactive’in sunduğu bu kılavuz  , elektronik tablo formatındaki raporu anlamanıza yardımcı olacaktır.

Bir tarama raporunda aranacak yaygın şeyler şunlardır:

  • Yinelenen içerik
  • Meta robotlar
  • Yönlendirmeler
  • URL yapısı
  • Bozuk bağlantılar
  • 404 sayfa
  • Yaygın site içi SEO hataları

4) Web Sitenizdeki Tüm Kullanıcı Deneyimi (UX) Unsurlarını Denetleyin

UX, bir SEO sıralama faktörüdür . Bunu sana okulda söylemiyorlar!

Zayıf gezinme, mobil ekranlarla uyumsuzluk ve kullanıcının web sitenizdeki deneyimini engelleyen diğer sorunlar, arama sıralamanızı yok edecektir. İşte bazı önlemler:

  •  Hotjar gibi ısı haritası yazılımlarını kullanarak kullanıcı etkileşimini izleyin.
  • Kullanıcıların tam olarak nerede ve neden bağlantılarını kestiklerini belirleyin. Sen kullanabilirsiniz Google Analytics’in huni özelliğini
  • Temiz gezinme ve dahili bağlantılarla web sitenizi düzgün bir şekilde düzenleyin.
  • Google’ın Mobil Uyumluluk Testi aracıyla web sitenizin mobil uyumluluğunu doğrulayın.

5) Sayfa Üzerinde Optimizasyon Gerçekleştirin

Bu süreç, içerik pazarlama stratejinizi belirli arama terimleri, konular ve kullanıcı bağlamıyla uyumlu hale getirmeyi içerir. İşte , sayfadaki optimizasyon  çabalarınızı izlemenize yardımcı olmak için oluşturduğum mini bir kontrol listesi :

  • Hedef Arama Terimi
  • SERP Analizi (sıralayabilir misin?)
  • Başlık Etiketi
  • Meta Açıklaması
    • Hedef arama terimi içerir
    • Yüksek TO’yu teşvik eden ilgi çekici CTA
  • H1 Etiketi (anahtar kelime optimize edilmiş)
  • H2 Etiketi (ikincil anahtar kelimeler)
  • Vücut kopya
    • İlk 200 kelimede özel anahtar kelime içerir
    • Doğal anahtar kelime yoğunluğuna sahiptir
    • Gizli Anlamsal İndeksleme (LSI) anahtar kelimeleri içerir
  • İçerik Uzunluğu (arama yapanın sorgusunu kapsamlı bir şekilde yanıtlar)
  • İçerik Yapısı (kolayca okunabilir ve taranabilir)
  • İçerik Varlıkları (zengin / etkileşimli medya?)
  • Kanonik Etiket (doğru URL ile belirtilir)
  • URL Yapısı
    • Hedef anahtar kelime içerir
    • Açık bir taksonomik organizasyona sahiptir
    • Durdurma sözcükleri içermez (bu, bazı durumlarda uygundur)
    • Alt çizgi içermez
    • 100 karakterden az
  • İç Bağlantılar
    • Alakalı içeriğe 1-2 derin bağlantı içerir
    • Anahtar kelimeyle alakalı belirli bağlantı metnine sahiptir
    • Doğal olarak uygulanır
  • Giden Bağlantı (yetkili ve ilgili sitelere 1-2 bağlantı içerir)
  • Görüntü Optimizasyonu
    • Dosya adları, hedef anahtar kelimeyi içerir
  • Sosyal Meta Veri Optimizasyonu
  • Alt Etiketler Hedef Anahtar Kelime İçerir
  • Belirtilen Uygun Görüntü Boyutları

Single Grain’in SEO deneme aracı ClickFlow ,sayfa içi optimizasyonunuzun çoğuna yardımcı olacak harika bir araçtır. Bağlantı kurma veya daha fazla içerik yazma zahmetine girmeden organik trafiğinizi artırmak için her web sayfasının etkinliğini kolayca test edebilirsiniz:

  • Trafiğinizi aylar değil haftalar içinde artırmak için yeni başlık etiketlerini ve meta açıklamaları test etmek.
  • Sayfa içi optimizasyonu gerçekleştirerek içeriğinizi arama motorlarında 1 numara sıralayın.
  • “İçerik Bozulması” nı belirleyin ve trafiği geri kazanmak için eski yayınları yenileyin.

6) Markalı Arama Fırsatlarını Değerlendirin 

Marka bilinirliğinin başladığı yer burasıdır. Startup’ınızın inceleme sitelerinde ve İnternet çevresindeki diğer yerlerde itibarını korumalısınız.

Markanızın adını Google’da arayın ve ortaya çıkan arama sonuçlarını değerlendirin:

  • Kötü basın ve olumsuz eleştiriler olup olmadığını kontrol edin.
  • Siteniz için oluşturduğunuz meta verilerin sonuçlarda göründüğünden ve markanızı / ürünlerinizi açıkça tanımladığından emin olun.
  • Site bağlantılarının ve sosyal hesapların doğru şekilde kurulduğundan ve hizalandığından emin olun.
  • Biçimlendirme fırsatlarını en üst düzeye çıkarın.
  • Arama motoru sonuç sayfasının altını inceleyin ve arama yapanların markanızı ararken neye önem verdiğini değerlendirin.
  • Marka adınızı içeren uzun kuyruklu anahtar kelimeleri keşfetmek için otomatik öneriyi kullanın.
  • “Alternatifler” ve “karşı” sorguları kullanarak rekabeti kontrol edin.

7) Sıralanacak Uzun Anahtar Kelimeleri Bulun

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler , bir web sitesine alakalı trafiği yakalamak için kullanılan, düşük arama hacmine sahip 3-5 kelimelik ifadelerdir. Kitle kitleleri yerine niş kitleleri hedeflerler. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin bazı örnekleri şunlardır:

  • Yeşil çizgili beyaz Adidas ayakkabı
  • Windows ürün anahtarımı nerede bulabilirim?
  • Nisan ayının en iyi tatil yerleri

Moz’un bu 30 dakikalık anahtar kelime araştırma saldırısı , sıralanacak uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olabilir. Anahtar kelime araştırmanızı her zaman konu kümelerine göre ayırmayı unutmayın.

Bunu yapmak , zorluk seviyesi düşük ancak yine de kazanılabilir  olan alakalı anahtar kelimelere odaklanırken topikal otorite oluşturmanıza olanak tanır .

Uzun kuyruk optimizasyonunun içerik pazarlama stratejinizin bir parçası olduğundan emin olun. Aşağıdakiler gibi ücretsiz bir araç kullanmanızı tavsiye ederim:

  • Google’ın otomatik önerisi
  • Google’ın anahtar kelime planlayıcısı
  • Ahrefs Anahtar Kelime Gezgini

8) İçerik Fırsatlarına Öncelik Verin

 Yüksek arama hacmi, düşük zorluk, güçlü TO fırsatı ve yüksek alaka düzeyi gibi farklı kriterler kullanarak içerik ve anahtar kelimelere öncelik verebilirsiniz .

Tarz aramalarının “nasıl yapılacağını” da düşünmelisiniz, çünkü bu genellikle hedef kitlenize taktiksel bir şeyi nasıl yapacağını öğretecek ve doğal olarak ücretsiz geri dönüşler kazanacak olan yüksek oranda eyleme geçirilebilir içeriği yansıtır.

9) Geri Bağlantılar Oluşturun ve Etkileyici Amplifikasyonunu Alın

Bağlantı kurma çok zor olabilir, ancak burada çok hedefli ve uygun maliyetli bir şekilde geri bağlantılar oluşturmanın kolay bir yolu var .

Harika geri bağlantılar elde etmek için en iyi SEO ipuçlarımdan bazıları:

  • ASLA geri bağlantılar için ödeme yapmayın .
  • Marka adınızı, alan adınızı ve kurucunun / yöneticinin adlarını, bağlantısız marka ifadeleri için arayın .
  • Alakalı dizinler ve özet makaleler bulun ve sitenizden bahsedildiğinden ve orada bağlantı verildiğinden emin olun.
  • Rakiplerinizin nereden ve nasıl geri dönüş aldığını öğrenin, ardından bu sitelerden benzer geri bağlantılar alın. Sadece yüksek kaliteli olduklarından emin olun.
  • Röportajlar yapın ve etkileyicileri dahil edin.
  • Yüksek hacimli bağlantı edinme çabasıyla binlerce soğuk e-posta göndererek zaman kaybetmeyin.

10) SEO Haberleri, Trendler ve Google Güncellemelerinden Haberdar Olun

SEO haberlerinden, Google güncellemelerinden ve çeşitli pazarlama trendlerinden haberdar olmak (Single Grain’in “Görmezden Gelemeyeceğiniz Pazarlama Trendleri” serisi gibi ), başlangıç ​​işinizin büyümesine ve gelişmesine yardımcı olabilecek kritik bilgileri kaçırmamanızı sağlayacaktır.

İşte size haberde kalabilmek için abone olduğum en sevdiğim bloglardan / sitelerden bazıları:

  • Google’ın Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Başlangıç ​​Kılavuzu
  • Rand Fishkin
  • Tek Tahıl
  • Backlinko
  • Ahref’ler

Başarılar için SEO Hakkında Sık Sorulan Sorular (SSS)

Bunlar, arama motoru optimizasyonu ile ilgili bana en çok sorulan sorular, bu yüzden hepsini buraya dahil edeceğimi düşündüm.

SEO çalışmalarının işe yaramasının en az 6 ay sürdüğü doğru mu?  

Bu klasik bir “duruma göre değişir” cevabıdır, ancak tipik olarak, evet, SEO çabalarınızın sonuçlarını görmeye başlamak 6-12 ay sürer .

Sıkı bir bütçeye sahip küçük bir işletmeyseniz, Google Ads (PPC) gibi ücretli kanallar aracılığıyla potansiyel müşteriler elde etmek, SEO’dan çok daha hızlı olmasına rağmen savunulamaz hale gelebilir. Oynayacak çok paranız varsa, kesinlikle ortak bir SEO ve PPC stratejisinin birlikte çalışmasını istersiniz.

Girişimim için bağlantı oluşturmaya nasıl devam etmeliyim?

İşte gerçek: Sokak güvenine odaklanmalısınız. CEO’nuzun veya yatırımcılarınızın ne tür bağlantılara sahip olabileceğini öğrenin ve “sıcak” bağlantılarla bağlantı kurmayı deneyin. Geri bağlantılar için binlerce soğuk e-posta göndererek saatlerinizi boşa harcamayın.

Küçük bir SEO ekibiniz varsa , bağlantı bağlantıları için de onlardan yararlanın. Bağlantı ortaklıkları oluşturmak için önceki meslektaşlarına dokunmalarını sağlayın. Yine, sıcak ilişkiler daha iyi sonuçlar verir ve soğuk sosyal yardımla tekerleklerinizi döndürmek için daha az zaman harcarsınız.

Sosyal medya bir SEO sıralama faktörü midir?

Hayır, doğrudan değil. Bununla birlikte, içeriğinizi sosyal medyada tanıtmak iyi bir fikirdir, çünkü her zaman içeriğinize katılımı artırmanın bir yolu olarak içerik dağıtımını düşünmeniz gerekir. Ne yazık ki, yine de herkes bilir ki, artırılmış tanıtım için ödeme yapmazsanız, organik sosyal medyanın tek başına içeriğinizin onu tüketmek isteyen gözler tarafından görülmesi için yeterince etkili olmadığını bilirsiniz.

SEO, yeni başlayanlar için çok rekabetçi değil mi?

Günümüzde dijital pazarlamada her şey rekabetçi, bu yüzden bunun sizi durdurmasına izin vermemelisiniz. İster Google Ads, içerik oluşturma, Ürün Avı için bir şeyler başlatma, bir podcast büyütme vb. Olsun, ne olursa olsun doyurulacak. Ancak ne kadar uzun süre beklerseniz, kendinize o kadar çok zarar verirsiniz, bu yüzden şimdi oyuna girip bir temel oluşturmaya başlayabilirsiniz.

SEO, yeni başlayanlar için çok pahalı değil mi?

Doğru değil. Pahalı yazılımlara veya fazla maaşlı danışmanlara ihtiyacınız yok. Sadece SEO çabalarınıza zaman ayırın ve tereddüt edin ve büyük getirilerle artan kazançlar göreceksiniz. HubSpot’un araştırmasına göre SEO, en düşük riskli, en yüksek ROI B2B pazarlama kanalıdır .

Google algoritmayı değiştirmeye devam ediyor. Ayak uydurmak çok mu zor?

İşin özü şu: Dedikodu magazinlerini inceleyen bir pazarlamacı olmayın.

Bu algoritma takipçilerinden biri olmak istemezsiniz. Bunun yerine, beyaz şapka arama motoru optimizasyonu en iyi uygulamalarının temellerini takip edin, hedef kitlenizin amacına hizmet edin ve iyi olacaksınız! Algoritma hakkında gerçekten endişeleniyorsanız, Moz’un izleme güncellemelerini takip edin.

Rekabetçi anahtar kelimeler için zayıf içerik sıralaması yapabilir mi?

Kesinlikle web sitesinin güncel otoritesine ve web sitesinin gücüne bağlı olarak. Sadece bir ana sayfa olması ve doğal olarak tonlarca geri bağlantı alması nedeniyle rekabetçi arama terimleri için ince ana sayfaların sıralandığını gördüm.

Bununla birlikte, ” Uyumluluk eğitimi için LMS ” (Öğrenme Yönetim Sistemi) arama terimini sıralayan bir açılış sayfasının eyleme geçirilebilir bir örneğine bakalım . Hiçbir şekilde etkileyici değil, ancak sayfa yetkisi ve geri bağlantılar nedeniyle web sayfası sıralayabilir. Bu basit bir WordPress şablonu, ancak işi hallediyor.

Çoğunlukla blog içeriği mi yoksa açılış sayfaları mı üretmeliyim?

Her ikisine de ihtiyacın var. Bazı sorgular açılış sayfalarında sıralanmaz ve diğer sorgular blog makalelerinde sıralanmaz.

En yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimelerin peşinden gitmeli miyim?

Her zaman değil! Neden? Çünkü en yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimeler genellikle en fazla zorluğu yaşar. Başka bir deyişle, süper rekabetçidirler. Bir başlangıç ​​olarak, muhtemelen daha genç bir web siteniz var, yani nişinizdeki daha yerleşik devlere karşı rekabet etmek için gereken yetkiye sahip olmayacak.

SEO için hemen çıkma oranı önemli mi?

Meh. Hemen çıkma oranı kaygan bir eğimdir.

“Hemen çıkma oranı” yerine “sayfadaki ortalama süre” gibi metriklere dikkat ederim. Bir ziyaretçi web sayfanızda yedi dakika kalırsa, tüm içeriği tüketir ve sonra ayrılırsa, bu olumlu mu yoksa olumsuz bir deneyim mi? Benim için iyi bir fikir gibi görünüyor çünkü çok meşgullerdi ve muhtemelen ihtiyaç duydukları tüm bilgileri aldılar.

Bununla birlikte, ziyaretçiler içeriğinizi pogo yapıştırıyorsa (web sayfanıza geldikten sonra geri düğmesine basmak), bu kötü bir işarettir.

Web sitemin etki alanı otoritesi SEO için önemli mi?

Maalesef evet öyle. Etki alanı otoriteniz ne kadar güçlü olursa, sitenizin rekabetçi arama terimleri ve konuları için sıralama yapması o kadar kolay olacaktır.

Ancak, tek bedene uyan bir kural değildir. Web sitenizin düşük bir etki alanı yetkisine sahip olması nedeniyle cesaretiniz kırılmasın. Maksimum SEO çabası sağlamak için uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanırsanız, düşük etki alanı otoritesine sahip iyi anahtar kelimeler için sıralama yapabilirsiniz.

Unutulmaması gereken bir diğer önemli nokta, marka bilinirliğiniz doğal olarak ilerledikçe etki alanı otoritenizin de ilerleyeceğidir.

Çok sayıda teknik sorunum varsa web sitemin arama trafiğini yine de artırabilir miyim?

Evet, kesinlikle yapabilirsin. Teknik olarak kusurlu en kötü web sitelerinden bazılarının bir ton harika arama terimi için sıralandığını ve muazzam miktarda arama trafiği sağladığını gördüm. Ancak bunu tavsiye etmem. Eskiden 1990’ların tarzı bir içerik stratejisi için çalışıyordu, ancak muhtemelen günümüzün rekabetçi SEO ortamında çalışmayacaktır.

Arama sıralamalarıma zarar verecek bazı genel sorunlar nelerdir?

  • Zayıf UX / web sitesi navigasyonu
  • Düşük kaliteli içerik
  • Düşük kaliteli bağlantılar
  • Arayanların amacına hizmet etmemek
  • Hedef kitlenizin sorunlarını anlamamak
  • Yavaş sayfa hızı ( yavaş bir web sitesine sahip olmak, ziyaretçilerin hayal kırıklığına uğramasına ve ayrılmalarına neden olur)
  • Zayıf içerik stratejisi (örneğin, çok benzer veya tekrar eden içeriğe sahip olmak)
  • Anahtar kelime yamyamlığı
  • Eski içerik
Read More
ŞİMDİ ARA