Yerel SEO Nedir ve Yerel İşletmenizi Nasıl Ayarlayabilirsiniz?

Halka açık ve konum adresi olan bir işletme dükkanına sahipseniz, yerel arama motoru optimizasyonu (SEO) yeni müşteriler çekmek için en iyi yöntemlerden biri olacaktır.

Şehrinizde mekanik bir atölye bulmanız gerektiğini ve nereye bakacağınızı bilmediğinizi hayal edin. Bazı arkadaşlarınızdan öneri isteyebilir ya da yaşamakta olduğunuz bölgeye bakabilirsiniz – ancak yapacağınız ilk şey muhtemelen her şeyi bilen arama motoruna yönelmek olacaktır : Google.

Yerel SEO Nedir ve Yerel İşletmenizi Nasıl Ayarlayabilirsiniz?
Yerel SEO Nedir ve Yerel İşletmenizi Nasıl Ayarlayabilirsiniz?

“Adana’da bilgisayar bakımı ” gibi bir sorgu girdiğinizde , gidebileceğiniz potansiyel işletmelerin bir listesi görünür. Google hepsini bir haritaya yerleştirir ve fiziksel bir yer var ise, size çalışma saatleri, iletişim bilgileri, internet sitesi ve hatta müşteri incelemeleri hakkında bilgi verir.

Bir atölye seçmeniz için fazlası ile yeterli bilgi olmalı, değil mi? Peki ya size burda görünen tüm işletmelerin buraya gelmek için yerel SEO’larında çok çalıştıklarını söylesem?

Bu listede yer almak, yeni müşterileri çekmenin en iyi yollarından birisidir çünkü işinize görünürlük sağlar ve gerekli tüm bilgileri bir bakışta sağlar.

Hem şehrinizdeki görünürlük hem de sunulmakta olan veriler ( bu şekilde kullanıcı yalnızca sizin varlığınızı bilmekle kalmaz, hemde size gelebilsin) yeni müşteriler kazanmak için son derece önemlidir.

Yerel SEO’nun nasıl çalıştığını ve bunu işletmenizde nasıl uygulayabileceğinizi bilmek ister misiniz? Bu yazıda, yerel SEO’yu tanımlamanıza ve yerel işletmenizi nasıl sıralayacağınızı açıklayacağım.

Yerel SEO Nedir?

İnternet her şey değişti – o kadar ki bugün, arkadaşımız Google’a danışmadan zar zor bir adım atıyoruz. Sinemada bir film seçmek, bölgedeki en iyi restoranları bulmak veya bebek kreşinden kitapçıya kadar hemen hemen her şeyi bulmak olsun, çoğu insan yanıtlar için Google’a başvuruyor.

Bu, büyük bir paradigma değişikliğine neden oldu. Müşterilerine her zaman yüz yüze hizmet verenler için bu, daha da büyük bir etki yarattı. Şimdi, sadece köşedeki diğer mağazayla rekabet etmiyorlar – tüm dünya ile rekabet ediyorlar.

Stratejik olarak çalışan yerel SEO, hem geleneksel fiziksel işletmeler hem de kendilerini tam olarak bulundukları yerde konumlandırmak isteyenler için harika bir çözümdür ve böylece rekabetin derecesini büyük ölçüde azaltır. Ancak yerel SEO tam olarak nedir? Zaten bir fikriniz olmasına rağmen, biraz daha derinlemesine inceleyelim.

Yerel SEO, coğrafi düzeyde bir konumlandırma ve görünürlük stratejisi olarak tanımlanabilir.

Ne anlama geliyor? Temel olarak, bir işletmeniz varsa, bir web sitesi oluşturduysanız ve fiziksel bir kuruluşta ürün satıyorsanız veya belirli bir coğrafi alanda hizmet veriyorsanız, yerel SEO teknikleri aynı bölgedeki kullanıcıların arama sonuçlarında görünmenize yardımcı olacaktır.

Tabii ki, yerel SEO uygulasanız bile, isterseniz kendinizi yine de küresel olarak konumlandırabilirsiniz. Yerel SEO’ya ek olarak , nerede olursa olsun herhangi bir kullanıcının arama sonuçlarında görünmesi için bir arama motoru konumlandırma stratejisi üzerinde çalışabilirsiniz .

Esasen, ne kadar ileri gideceğinize siz karar verirsiniz. Genel iş stratejinize, ilgi alanlarınıza, ihtiyaçlarınıza ve pazarınıza bağlı olacaktır. Bunu çok derinlemesine incelemeyeceğim, ancak her iki SEO türünün de kullanılabileceğini bilmek güzel.

Artık yerel SEO ile uğraşmanız gerektiğine göre, bunu neden kendi işiniz için uygulamanız gerektiğini tartışalım.

Yerel SEO’nun Faydaları

Yerel SEO için neden bir stratejiniz olmalı? Çünkü size şu değerli faydaları sağlayabilir:

  • Coğrafi konumlandırılmış müşteriler: Yerel SEO aracılığıyla, aynı şehir ve bölgedeki kişilerin sizi ilk kez bulması ve sonunda tekrar müşteriler haline gelmesi muhtemeldir.
  • Potansiyel müşterilerde artış: Bunlar, teklifinizle ilgilenen kuruluşunuza gelen potansiyel müşterilerdir. İlk ziyarette sizden satın almasalar bile, zaten akıllarında olacaksınız. Şimdi, sizi istedikleri zaman geri dönebilir veya tavsiye edebilirler.
  • Daha az rekabetle yerel konumlandırma: Yalnızca bölgedeki diğer işletmelerle rekabet edeceksiniz ve bu, ülkenizde veya hatta küresel olarak bulabileceğinizden daha az olacaktır.
  • Google Benim İşletmem (GMB) incelemeleri: Müşterinin ürün veya hizmetleriniz hakkındaki yorumları veya görüşlerini okumasına yardımcı olan çok güçlü bir şey. Bugünlerde, iyi çevrimiçi incelemeler, en çok satışı sağlayan unsurlardan biridir.
  • Bir web sitesine gerek yok: Her zaman tavsiye edilmesine rağmen, yerel SEO uygularken en alakalı olmayacaktır. Eğer bir hesabınız yoksa, arama motoru kullanıcıya ilgi çekici diğer bilgileri gösterecektir.
  • Daha iyi imaj ve itibar. Google’da iyi konumlanmış görünmek, potansiyel müşterilerinizin sizi her zaman iyi bir marka olarak görmelerine yardımcı olacaktır. Sonuçta, Google sizi bir kaide üzerine koyarsa, bir şey için iyi olmalısınız!
  • Google Haritalar’da görünürlük. İşletmeniz için potansiyel müşteriler için bir diğer önemli cazibe merkezi, Google Haritalar’ın tam olarak gösterdiği konumdur.

Yerel SEO’nun Temelleri

Yerel işletmeleri bulmak için en çok kullanılan arama terimlerinin, yukarıdaki örnekte de gösterdiğim gibi, genellikle “sunulan ürünün / hizmetin adı” + “şehir veya kasaba” temelli olduğunu görmüştük .

Ancak işletmeler nasıl en üst sırayı alır? Yerel bir SEO uzmanını yetkilendirmeyi ve işe almayı tercih eden biri olsanız bile, profesyonellerin ne yaptığını daha iyi anlamak için nasıl çalıştığını bilmek her zaman iyidir.

Yerel SEO’da Kullanılan Bazı Temel Prensipler:

  • Doğru yerel anahtar kelimeleri araştırın. Başarılı bir yerel sıralamanın temeli, doğru anahtar kelimeleri seçmektir. İlk adımlarınızdan biri olarak, yerel bileşeni de içeren kapsamlı anahtar kelime araştırması gereklidir.
  • Bir web siteniz varsa, onu sıralamak istediğiniz birincil anahtar kelime için optimize edin. Örneğin, “Multan’da ayakkabı mağazası” “Londra’da giyim mağazası.”
  • Açılış sayfanıza ad, adres ve telefon (NAP) verilerini ekleyin. Bu, müşterilerinizin hizmetinizi veya ürününüzü bulmak için kullandığı en önemli bilgidir.
  • Google My Business’a kaydolun . Bu, yerel SEO’yu artırmak ve Google’da daha fazla yorum kazanmak için önemlidir.
  • İşletmenizi yerel ve uluslararası işletme dizinlerine ekleyin . Yelp ve Urbanspoon gibi platformlarda görünürlük harikalar yaratabilir.
  • Facebook, Twitter, Instagram ve daha fazlası gibi sosyal ağlarda bir varlık oluşturun . İletişim bilgilerinizi güncel tutmayı ve katılım için çalışmayı unutmayın.

Firmalar İçin Yerel SEO Uygulaması

Bitirmeden önce, size işletmeler için yerel SEO hakkında bazı özel ipuçları vermek istiyorum. İster ekibinizdeki birine devrediyor olun, ister harici bir uzman tutuyor olun, projenizi yönetmeye başlamak için gerekli bilgilere sahip olacaksınız.

Google Yorumlarınızı yönetin

İşletmenizle ilgilenenler, başlangıçta Google’da incelemelerinizi göreceklerdir. Ürün veya hizmetinizi arayan potansiyel müşteri, muhtemelen en yüksek puan alan sağlayıcıya gidecektir. 

Bir seçeneği diğerine tercih etmenize neden olan kriterlerden biri müşteri yorumlarıdır. Sadece bir inceleme istemenizi tavsiye ederim. Lütfen müşterilerinizden işletmenizi incelemelerini veya derecelendirme karşılığında onlara bir şey teklif etmelerini isteyin. 

İnceleme yaptıktan sonra, size bıraktıkları yorumları olumlu ya da olumsuz olarak yanıtladığınızdan emin olmalısınız. Potansiyel müşterileriniz, her bir müşteriye bıraktığınız yanıtları, profesyonellik seviyenizin ve onların memnuniyetine olan bağlılığınızın bir göstergesi olarak görecek.

Bu nedenle, yorumlarınız olumluysa, geri bildirimlerinizi takdir edin. Olumsuzlarsa, özür dileyin ve zayıf noktalarınızı düzeltmek için bir plan yapın.

Yerel İçerik Oluşturun

Yerel SEO için ikinci ipucu, ilgili içerik yazmaktır. Nasıl? R By esearching ve Google’da en çok ne için yerel seyirci aramalar belirlenmesi.

Belki de sadece “Adana’da bisiklet dükkanı” ya da belki daha da ileri giderek aşağıdaki gibi terimler arıyorlar:

  • “Adana’da bisiklet onarımı”
  • “Adana’daki ucuz bisikletimi nerede tamir edebilirim”
  • “Adana’da bisiklet atölyeleri”
  • “Adana’daki en iyi bisiklet yedek parça mağazası” 

Potansiyel müşterilerinizin arayabileceği sayısız terim vardır. Sadece ne olduklarını bulmalı ve onlar için optimize etmelisiniz.

İşletmeniz için optimize edilmiş içeriği nasıl oluşturacağınız hakkında biraz daha konuşalım.

En Popüler İş Rehberlerini Seçin

İnternette, dizin görevi gören ve yerel işletmeler hakkında bilgi almak isteyen önemli sayıda kullanıcı tarafından ziyaret edilen web siteleri vardır.

Buna bir örnek TripAdvisor’dır. Yeni bir şehre seyahat ederken neredeyse kesinlikle TripAdvisor’a danıştınız ve turistik yerler ve restoranlar hakkında daha fazla bilgi edinmek istediniz.

Ancak iş için başka birçok dizin var . İşte bunlardan birkaçı:

  • Bulurum.com
  • Rehber.com.tr
  • Sektordizini.com
  • Firmarehberi.com
  • Firmakayit.net
  • İsfirmarehberi.com

Nereye kaydolacağınızı seçmek için, birkaç şeyi kontrol etmenizi tavsiye ederim: a) herhangi bir sektörde uzman olup olmadığını ve b) Google’a göre yetkisi. Bu ne kadar yüksekse, size o kadar çok değer katacaktır.

Tüm Dizinlerde Aynı Bilgileri Kullanın

Şirketiniz veya yerel işletmeniz için NAP’nizi veya iletişim bilgilerinizi eklerken , tüm sitelerde tutarlı olmasını sağlayın. Örneğin, adresiniz her zaman aynı bilgi sırasını izlemeli – web sitenizde, GMB’de, sosyal ağlarda ve dizinlerde – ve telefon numaranızı aynı şekilde yazmalısınız (tire veya boşluk vb. Kullanarak). 

Araştırma ve Analiz

Burada verdiğim yerel SEO ipuçları, temel bir stratejinin anahtarıdır, ancak her işletme farklıdır. Her birinin kendine özgü özellikleri ve ihtiyaçları vardır ve ayrıntılı araştırma ve sonuç analizi yoluyla, sizin için fark yaratacak olası iyileştirme noktalarını tespit edebilirsiniz.

Tıpkı bir doktorun hastaya, onu neyin rahatsız ettiğini öğrenmeden reçete vermemesi gibi, herhangi bir strateji araştırması yapmadan yerel bir SEO üzerinde çalışmaya başlamayın.

İşletmenizle ilgili tüm bilgilere sahipsiniz ve yeni teknikleri uyguladıkça daha da fazlasını elde edebilirsiniz.

En iyi sonuçları elde etmenin anahtarı optimize etmektir.

Umarım verdiğim bilgiler sizin için yararlı olur. Bu makaleden bir şey çıkarırsanız, iyi bir yerel SEO stratejisinin işletmenize daha fazla müşteri çekmenize yardımcı olabileceğine izin verin . Geliriniz üzerinde kalıcı bir olumlu etkisi olabilir.

Sonuçta, görünürlük hem çevrimdışı hem de çevrimiçi çalışacak bir şeydir. Ve ikincisi böylesine muhteşem bir büyüme trendine sahip bir araç olduğu için, işletmenizin başarısı için anahtardır.

Herhangi bir sorunuz varsa, yorumlarda bana bildirin, cevaplamak için elimden geleni yapacağım.

Read More

Web Sitenizin Trafiğini Artıracak 5 Temel SEO Parçası

SEO nedir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), Basit bir ifade ile, sitenizin alakalı aramalar için görünürlüğünü artırmak için iyileştirme süreci manasına gelir. Sayfalarınızın arama sonuçlarında çok daha iyi görünürlüğü ne kadar yüksek olursa, dikkat çekme ve potansiyel ve mevcut müşterileri firmanıza çekme olasılığınız o kadar artar. SEO görülemez, ölçmek zordur, bütünüyle somut değildir ve evrensel eterin dumanlı özü gibi devamlı değişip hareket eder.

SEO’nun kirli bir geçmişi vardır. Son birkaç senedir, yılan yağı satıcıları vagonlarını kasabaya çekiyor ve mallarını mütevazı köylülere indiriyor. SEO, Google’da bir numaraya ulaşmanın yolu olarak paketlendi ve satışı yapıldı. Geçmişte, bunu gerçekleştirmenin bazı şüpheli yolları vardı. Eski kötü SEO uzmanları, Google’ı kandırmak için geri bağlantı taktiği, anahtar kelime doldurma ve çeşitli başka yollara başvuran taktikler kullanıyordu. Ve işe yaradı. Ama sonra Google uyandı ve sinirlendi.

Google Algoritmasında birkaç büyük güncellemenin yayınlanmasıyla Google, her yerde SEO’ların kurallarını değiştirdi. Karanlık taktikler kullanmak için iyi sıralama yerine siteler cezalandırıldı. Bazı şirketler, web sayfalarının bütünüyle gözden düştüğünü görmek için bir sabah uyandı. Sektördeki bu büyük değişimlerden bu yana SEO dünyası bütünüyle değişik bir yer haline geldi.

seo nedir

SEO nasıl çalışır?

Google ve Bing gibi arama motorları , web’deki sayfaları taramak, siteden siteye gitmek, bu sayfalar hakkında bilgi toplamak ve bunları bir dizine koymak için botları kullanır. Daha sonra, algoritmalar, belirli bir sorgu için arama sonuçlarında sıra sayfalarının görünmesi gerektiğini belirlemek için yüzlerce sıralama faktörünü ya da sinyalini dikkate alarak dizindeki sayfaları analiz eder.

Arama sıralama faktörleri, kullanıcı deneyiminin yönleri için vekil olarak kabul edilebilir. Bizim SEO Faktörlerin Periyodik Tablo SEO genel öneme dayalı altı en temel kategori ve ağırlıkları her birine faktörleri düzenler. Örneğin, içerik kalitesi ve en temelhtar kelime araştırması, içerik optimizasyonunun temel faktörleridir ve taren temelbilir ve mobil uyumluluk, önemli site mimarisi faktörleridir.

Arama algoritmaları, alakalı, yetkili sayfaları ortaya çıkarmak ve kullanıcılara verimli bir arama bilgi birikimi sağlamak amacıyla dizayn edilmiştir. Sitenizi ve içeriğinizi bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, sayfalarınızın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir. Ücretli arama reklamlarının.

Aksine , daha yüksek organik arama sıralaması elde etmek için arama motorlarına ödeme yapamazsınız.

SEO Google Etkisi

Google’ın algoritmasını senede 500 defadan fazla değiştirdiğinin farkında olabilirsiniz. Bunu bir perspektife koyalım. Bu yıl 499 kez bir şeyler yapmayı düşünün. Google algoritmasını bundan daha fazla değiştiriyor. Bu, bazı insanların duştan daha sık. Bu her gerçekleştiğinde, SEO endüstrisi bunu hissediyor. Bazen değişiklikler süptildir. Bazen çok önemlidirler. Her iki durumda da, SEO’nun büyük bir bölümü, internet sitenizin not almasını sağlamaktır – yani, Google’ın sıralama kriterlerine uygun kalmasını sağlar. İnternette SEO mühendislerinin Google’ın bundan sonra ne yapacağını ve bunun ne anlama geldiğini tartışmaktan başka hiçbir şey yapmadıkları forumlar var. Google’ın şifresini çözmek full time bir iştir. Google, arama motoru trafiğinin% 60’ından fazlasını alır

Ayrıca açıklığa kavuşturmama izin verin. “Google” terimini kullanıyorum ama gerçekten kastettiğim “arama motoru”. Dışarıda başka arama motorları olduğunu herkes bilir. Bence. Bir de Bing var ve … Bing var. Gerçek: Google, web’deki arama motoru trafiğinin% 60’ından fazlasını alır , bu sebeple, amaca uygun olması bakımından, muhtemelen arama motorlarından bahsederken Google demeye devam edeceğim.

SEO’nun açıklamasına gelince, bunu beş ayrı bölümde düşünmeye başladım.

Teknik

Teknik SEO, çoğu yumuşak huylu içerik oluşturucunun girişimde bulunmamayı tercih ettiği arka uçta gerçekleşen web sayfalarına öznitelikler uygulamakla ilgilenir. Teknik SEO değişiklikleri, sayfa yükleme sürelerini iyileştirmeyi, mikro biçimlendirme uygulamayı, W3C işaretlemesini doğrulamayı ve diğer çeşitli yöntemleri içerebilir.

Arama motorları, bir internet sitesinin etkinliğini teknik bir perspektiften kabul eder, bu sebeple gelişmiş SEO için önemli bir unsurdur. Ancak bu teknik değişiklikler uygulandığında, sitenize Google ile puan vermeye devam etmezler. Bu güncellemeler önemli olsa da SEO çalışmaları gerçekten daha yeni başlıyor.

İçerik / Reklam

SEO’nun en önemli kısmı budur. İçerik, SEO stratejinizin merkezinde olmalıdır. Makaleler, fotoğraflar, videolar, infograflar ya da bunların hepsinden oluşan bir koleksiyon olsun, içeriğiniz ne kadar alakalı ve faydalı olursa, web’de bulunma şansınız o kadar artar.

Taktik

Taktiksel SEO, popüler arama motorları için not vermelerini sağlamak için web sitelerini sayfa sayfa optimize etmeyi ifade eder.

Taktiksel SEO, bir internet sitesi boyunca sayfa içi içeriğe anahtar kelimelerin etkili bir biçimde eklenmesini içerir. Kulağa yeteri kadar basit gelebilir, ancak anahtar kelimeler her sektör, her şirket ve her birey için farklıdır.

Yanlış anahtar kelimeler bir web sitesine yanlış türde trafik çekecektir. Anahtar kelime çok genişse, yorucu olursunuz. Çok spesifik ve dışlayıcıysa, hedef kitlenizin bir kısmını kesiyor olabilirsiniz. Anahtar kelimeler bir denge kullanır ve devam eder. Temel olarak, taktiksel SEO, daimi olarak stratejik içerik eklemeyi içerir.

Sosyal

Sosyal, web sitenize organik olarak trafik çekmek için muhteşem bir yöntemdir. Harika içeriğe sahip olmaktan ve hedef kitlenizle etkileşimde kalmaktan kaynaklanır. İdeal olarak hedef kitleniz içeriğinizi paylaşacak, onun hakkında yorum yapacak ve size geri bildirimde bulunacaktır. Tüm bu faaliyetler trafiği yönlendirir ve web’deki varlığınıza dikkat çeker.

Raporlama

Bu SEO bilimidir. Özel raporlama yolu ile, SEO yöneticileri bir stratejinin işe yarayıp yaramadığını belirleyebilir. Bir müşterinin hedefleri diğerinden farklı olduğu için, SEO stratejileri belirli ihtiyaçlara uyacak şekilde uyarlanmalıdır. Her şey Google’da bir numaraya ulaşmakla ilgili değil (yakında daha detaylı olarak ele alacağımız bir şey), bir müşterinin temel performans göstergelerini belirlemek ve beklentileri karşılayabilmek için elinizden gelen her şeyi yapmakla ilgili.

Feridkaplan.com.tr SEO Yöneticisi olarak, SEO hakkında yazdığım tek makale bu olmayacak. O kadar karmaşık bir konu ki, ele alınacak yüzlerce açı var. Aslında, bu makalede öne sürülen konuların çoğu, ilerledikçe sağlamayı planladığım daha fazla açıklama için temel oluşturuyor. Bu arada lütfen sorularınızı e-posta ile göndermekten ya da Facebook / Twitter / LinkedIn’de beni işaretlemekten çekinmeyin; elimden geldiğince yardım etmekten memnuniyet duyarım.

Umarım beraber öğrenip deneyimledikçe bu inanılmaz yolculuğu izlemekten keyif alırsınız.

Read More
ŞİMDİ ARA