SEO Hakkında Bilmeniz Gereken 8 Temel Başlık

Google, geçen bir buçuk yıldır büyük algoritma değişiklikleri yapmakla meşguldü. İşte SEO uzmanlarının içeriğinizi arama sonucu sıralamasında yüksek tutmak için şimdi yapmanız gerektiğini söylediği sekiz şey.

Google, zamanın kendisi gibi, hiç kimseyi temsil etmez. Son 18 ayda, arama motoru devi algoritmalarında büyük değişiklikler yaptı . Google’ın hedefleri arasında: Alakalı, taze, kaliteli içerik sunarak kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve aynı zamanda, gerekçesiz bir sıralama konumu elde etmek için şüpheli arama motoru optimizasyonu (SEO) tekniklerini kullananların önüne geçmek.

Yazılım Olarak Hizmet SEO’su ve diğer araçları sunan Moz, düzenli olarak güncellenen bir Google Algoritma Değişiklik Geçmişi bile tutar . 2012’de blog tek başına 37 önemli algoritma değişikliği listeledi.

Peki tüm bu değişiklik, SEO tekniklerini yasal olarak kullanan çevrimiçi pazarlamacılar için ne anlama geliyor? Oyunun kuralları tamamen değişti mi veya aynı mı kaldı? Yoksa ikisinin arasında bir yerde mi?

SEO uzmanları, güvenilir ve / veya yetkili sitelerden otantik bağlantılar alan yüksek kaliteli içerik oluşturmanın hala en iyi SEO uygulaması olduğu ve her zaman olduğu konusunda hemfikirdir. “Yıllar önce yapmak önemliydi Ne hala önemli olduğunu” Cyrus Shepard için üst düzey içerik üreticisi notları Moz ve eskiden şirketin kurşun SEO uygulayıcı.

Bununla birlikte, çevrimiçi pazarlamacılar, Google’da iyi sıralamaya devam etmek için bazı taktikleri (SEO hakkında düşünmüyorlarsa) ayarlamayı düşünmelidir. İşte bugün SEO hakkında bilmeniz gerekenler.

Bugün SEO’nun 3 Sütunu: İçerik, Bağlantılar, Sosyal Medya

Bir SEO, sosyal medya ve konuk bloglama hizmeti olan AudienceBloom’un kurucusu ve CEO’su Jayson DeMers, “Gelen bağlantıların miktarını ve kalitesini iyileştirmek eskiden her web yöneticisinin yegane hedefiydi” diyor , ancak “bu düşünme yöntemi modası geçmiş hale geldi. “

Bugün, işletmenizin SEO’sunu üç tür “sütuna” odaklaması gerekir: İçerik, bağlantılar (özellikle içeriğinize işaret eden diğer sitelerden kazanılan gelen bağlantılar) ve sosyal medya “beğenileri”, retweetler, + 1’ler ve içerik, diyor DeMers. (Bu üç nokta ve diğer beş nokta aşağıda daha derinlemesine tartışılacaktır.)

DeMers, “Arama motorları, tüm bu unsurların birleşimine ve birleşmesine çok daha fazla vurgu yapıyor” diye ekliyor. “Herhangi bir öğenin varlığı, sıralama algoritmasında ihmal edilebilir bir rol oynar. Ancak, tüm öğeler birleştirildiğinde, sıralamalarda bir büyütme etkisi olur.”

DeMers, çevrimiçi pazarlamanın tüm bu yönlerini birleştirme ihtiyacının bir sonucu olarak, SEO uzmanlarının “çevrimiçi pazarlama profesyonellerine” dönüştüğüne inanıyor ve ekliyor, “Dikey olarak SEO ortadan kalktı ve artık sadece ‘çevrimiçi pazarlama’ oluyor.”

1. İçerik Kraldır — Ama İyi İçerik Kuralları

Geçen yıl, kısmen düşük kaliteli içeriği cezalandıran Google algoritma güncellemeleri nedeniyle içerik pazarlaması çevrimiçi pazarlamacılar arasında büyük bir moda haline geldi.

DeMers, “Çevrimiçi pazarlamacılar, hem web sitelerinde hem de web sitelerinden kaliteli içerik yayınlamaya odaklanmalıdır,” diyor. “İçerik, metin tabanlı, görsel tabanlı veya ses tabanlı veya hatta iki veya üçünün bir kombinasyonu olabilir. Sonuç olarak, arama motorlarının kullanıcılara yüksek kaliteli, değerli içerik sunmak istemesidir. İçeriğinizi istiyorsanız arama sonuçlarında sunulduysa, bu özelliklere sahip olması daha iyi olur. “

2. Bağlantılar Alınmalı, Alınmamalıdır

Ücretli bağlantılar özellikle son zamanlarda Google’ın hedefinde. Shepard, “Bir şekilde bir bağlantı satın aldıysanız, bunun sayılmayacağını varsaymalısınız ve bu size zarar bile verebilir” diyor.

Moz, kuruluşları kendilerine ödeme yapmak yerine onaylar yoluyla bağlantılar kazanmaya teşvik eder. Shepard, “Google’ın kolay bağlantılar için cezalar verdiğini görüyoruz ve baskının gerçekten daha yeni başladığını düşünüyoruz” diyor.

Geçmişte, bazı pazarlamacılar, bağlantı metninde yer alan anahtar kelime için Google’da bulunma şanslarını artırma umuduyla çevrimiçi basın bültenlerine anahtar kelime açısından zengin bağlantı metni yerleştirdiler. (Bağlantı metni, köprüde kullanılan bağlantıdır; örneğin, “Adobe Reader’ı indirmek için burayı tıklayın .”)

Göstergeler, Google’ın basın bültenlerindeki ana metin bağlantılarını doğal olmayan “ücretli” bağlantılar olarak değerlendirerek uygulamaya karşı sert bir tutum sergilediğidir. Basın bülteni sendikasyon şirketi Business Wire’ın blogu, “Bunun anlamı, Google’ın basın bülteni dağıtımından doğal olmayan bağlantı oluşturmayı durdurmasıdır” diyor .

Gönderi devam ediyor: “Google’ın önde gelen Web Yöneticisi Trend Analistlerinden John Mueller, Google’ın basın bültenlerine nasıl bakacağından bahsetti. Mueller,” [Basın bültenini yayınlayanlar kendilerine bir bağlantı oluşturduğunda], bunu doğal olarak düşünmeyin. Tanıtım yapmak tamamen iyidir, ancak doğal bir bağlantı olarak kabul edilmez. “Bu web sitesini veya makaleyi tavsiye ediyorum” diyecek dışarıdan bir kişi arıyoruz.”

Bununla birlikte, özellikle gazeteciler ve blog yazarlarının dikkatini çekmenin bir yolu olarak, çevrimiçi basın bültenlerinde hala değer var. Başkaları ürününüz veya hizmetiniz hakkında yazıyor ve bununla ilgili içeriğe bağlantı veriyorsa, bu Google’a giden meşru bir “kazanılmış” bağlantı olarak kabul edilir. SEO uzmanları, bugün en önemli olan bağlantıların bunlar olduğunu söylüyor.

3. Sosyal Durumu İyileştirmek İçin Google + ‘yı Kullanın

Moz, en önemli arama motoru sıralama faktörlerini öğrenmek için iki yılda bir SEO uzmanlarını araştırır. Shepard , 2013 anketinde Moz, bir Web sayfası için Google +1 “beğenileri” ile bu sayfaların arama motoru sıralamaları arasında yüksek bir korelasyon keşfettiğini söylüyor.

Onun içinde 2013 SEO Sıralaması Faktörlerin , SearchMetrics bir arama analitik yazılım şirketi, aynı şekilde Google arama sıralamasında Google+ ve Google +1 hisse artan önemini kaydetti.

Shepard, Google + ‘da içerik paylaşmanın (ve başkalarından Google +1 onaylarını almanın) “kesin SEO avantajları” olduğunu söylüyor. “Google, yeni içerik keşfetmek için Google + ‘yı kullanır ve Google, Google +’ da paylaşılan her şeyi hızlı bir şekilde dizine ekleme eğilimindedir.” Buna ek olarak Shepard, Google’ın Google+ sosyal ağının sahibi olmasının dışında başka bir neden yoksa, Google+ gönderilerinin Google için Facebook ve Twitter’daki bazı içerikleri dizine eklemekten çok daha kolay olduğuna dikkat çekiyor.

Bu nedenle Moz, insanları diğer sosyal ağların yanı sıra Google + ‘yı da kullanmaya teşvik ediyor, diyor Shepard: “Henüz yapmadıysanız, yerel işletmeniz için bir Google Rehber sayfası veya şirketiniz için bir Google+ sayfası oluşturun ve Google+ topluluğu. “

4. Hız Önemlidir, Bu nedenle Sitenizin Hızlıca Yüklendiğinden Emin Olun

Google, kullanıcılara kaliteli sonuçlar sunmak istiyor. Shepard, kalitenin birçok tanımı arasında hızlı yüklenen bir web sitesi veya sayfadır. Bu, yavaş Web sayfalarının muhtemelen daha hızlı olanlardan daha düşük sıralanacağı anlamına gelir.

Web sitesi geliştiricileri Flash’tan giderek daha fazla uzak dursalar da, sayfaları yavaşlatmak için hala çok sayıda “JavaScript ve Ajax uygulaması yetersiz” diyor. “Artık bazı Web sayfalarında çok fazla kod var ve çok fazla şey ekleniyor.”

Moz’un 2013 arama motoru sıralama anketi, yanıt süresi ile sıralama arasında bir ilişki buldu. “Bu çok büyük bir korelasyon değil, ama orada,” diyor Shepard, “yanıt süresini” web sitenizin tarayıcıya ilk bilgi parçasını teslim etmesi için geçen süre olarak tanımlıyor – tüm Web sayfasının yük.

Shepard, daha hızlı web sitesi yanıt süresinin daha iyi bir kullanıcı deneyimine yol açabileceğini ve bunun da sosyal paylaşımın artmasına ve hemen çıkma oranlarının düşmesine yol açabileceğini söylüyor. Sonuç olarak: Sitenizin tamamının verimli bir şekilde yüklendiğinden emin olmak için ödeme yapar.

5. Teknik Sorunları Düzeltmek Daha da Önemlidir

High Rankings’in SEO danışmanı Jill Whalen, bir web sitesinin SEO’sunu etkileyen teknik sorunların her zaman var olduğunu ve akıllı SEO danışmanlarının bunları düzeltmeyi her zaman yüksek bir öncelik haline getirdiğini söylüyor. Ancak, Google’ın geçen bir buçuk yıldaki Panda ve Penguin güncellemelerinin ardından, Whalen, teknik sorunları çözmenin “her zamankinden daha önemli” hale geldiğini söylüyor.

Bu sorunların, yinelenen içerik oluşturan kötü içerik yönetim sistemi kurulumlarından temelde arama motorları tarafından görülemeyen site çapında gezinmeye kadar uzanan yelpazeyi çalıştırdığını söylüyor. “Belirli teknik sorunlarınız ne olursa olsun, şimdi bunları çözme zamanı. Sitenizin SEO performansına henüz zarar vermiyorlarsa, büyük olasılıkla yeni bir Panda veya Penguin güncellemesinin peşinde olacaklar.”

6. Anahtar Kelime Optimizasyonuna Daha Az Odaklanın

Bu, geleneksel SEO uygulamasına ters düşse de Whalen, bugün anahtar kelime optimizasyonuna güvenmenin tehlikeleri olduğunu söylüyor.

Sıralamak istediğiniz belirli anahtar kelimeler için bir siteyi veya içeriği optimize ettiğinizde, “bu belirli kelimelere çok fazla odaklanmanın ve onları sayfalarınızda ve bir bütün olarak web sitesinde çok fazla yere koymanın kolay olduğu” konusunda uyarıyor. ” Ancak bu, arama motorlarına eskisi kadar yardımcı olmuyor. Whalen, “Çoğu durumda, bu aslında bu belirli anahtar kelime öbekleri için sıralamanızı ve trafiğinizi düşürür,” diyor.

Whalen, içeriğinizde çeşitli kelimeler kullanmanızı ve yeni SEO mantrasını akılda tutmanızı önerir: Anahtar kelime optimizasyonu söz konusu olduğunda, daha azı daha fazladır.

7. Uygun Olduğunda Yapılandırılmış Verileri Kullan

Google ve diğer arama motorları, arama sonuçlarının görüntülenmesini iyileştirmek için yapılandırılmış veriler ve / veya HTML etiketleri olarak da bilinen şemaya giderek daha fazla güveniyor. Shepard, “Google, farklı veri varlıklarından oluşan bir Web haline geliyor ve yapılandırılmış veriler, arama motorunun içeriğinizi daha kolay yorumlamasına yardımcı oluyor” diyor. “Gelecekte daha da büyük bir arama motoru sıralama faktörü olacağı için yapılandırılmış verileri benimsemek önemlidir.”

As Google’ın Web Yöneticisi Merkezi blog koyar o: “Google bir yapılandırılmış bir şekilde web sitenizin içeriği anlarsa, daha doğru ve daha çekici Google kullanıcılarına bu içeriği sunabilirler Örneğin, bizim algoritmaları ile arama sonuçlarını geliştirebilirsiniz. ‘Zengin snippet’lerle’ Sayfanızın yapılandırılmış bir ürün listesi, etkinlik, yemek tarifi, inceleme veya benzeri olduğunu anlıyoruz. Verilerinizi Bilgi Grafiği panellerinde veya Google Asistan kartlarında da öne çıkararak içeriğinizin yayılmasına yardımcı olabiliriz. “

Shepard , yapılandırılmış verileri kullanmaya başlamak ve nasıl kullanılacağını öğrenmek için Schema.org’u öneriyor.

8. SEO’nun Geleceği Değişim Demektir ‘Yeni Normal’

Google hiçbir şekilde büyük algoritma değişiklikleri yapmadı. Aslında, birçok SEO uzmanı bunları “yeni normal” olarak görüyor. DeMers, eğrinin önünde kalmak için çevrimiçi pazarlamacıların mobil SEO , sosyal sinyaller ve “marka sinyallerine” dikkat etmesi gerektiğini söylüyor .

DeMers, “Mobil arama ve optimizasyon, daha fazla insan akıllı telefon ve tablet kullandıkça daha da önem kazanıyor” diye açıklıyor. “Bu insan web sitelerine eriştiğinde, farklı ihtiyaçları ve koşulları vardır ve bu nedenle, Web sitelerine geleneksel bir masaüstünden ve monitörden erişen kullanıcılardan farklı davranışlar sergilerler. Bu ihtiyaçlar önceden tahmin edilmeli ve web sitelerinin mobil cihazlar için optimize edilmiş sürümleriyle karşılanmalıdır.”

DeMers, duyarlı web sitesi tasarımının kullanılmasını önerir . Bu, aynı sayfayı, CSS 3 Ortam Sorguları gibi teknikler kullanılarak, mobil veya masaüstü tarayıcılara uyarlanmış değiştirilmiş bir tasarımla sunmak anlamına gelir .

Bu arada, sosyal sinyaller bir sıralama faktörü olarak artıyor, “diyor DeMers. Sosyal medya ağlarına katılmayan ve katılmayan markalar” yakında arama motoru sıralamasında belirgin bir dezavantaj olacak. “

Son olarak, “marka sinyalleri” DeMers’ın yukarıda belirtilen SEO’nun üç temelini birleştirir: İçerik, bağlantılar ve sosyal medya. “Harika kullanıcı deneyimleri sunan iyi markalar, genellikle üç alanda da güçlü sinyallere sahiptir ve arama motorları bu alanların her birinde güçlü bir varlık arıyor” diyor. “Güçlü marka sinyallerini göstermek için, üç ayağı da içeren bir çevrimiçi pazarlama stratejisi geliştirmek önemlidir.”

Unutmayın, SEO Sonuçta Güvenle İlgili

SEO’da değişmeyen ve muhtemelen asla değişmeyecek olan şey güvendir. Whalen, Google’ın içeriğinize olan güvenini kazanmanın, içeriğin arama sonuçlarında iyi sıralanmasına yardımcı olmanın anahtarı olduğunu söylüyor.

“Siteniz kötü yazılmışsa veya anahtar kelime doldurulmuşsa, Google için pek güvenilir görünmeyecektir” diye açıklıyor. Aynı şey “sitenize işaret eden tüm bağlantılar sadece şirketinizin adı olmak yerine belirli bir anahtar kelime öbeği kullanıyorsa” da geçerlidir; Kullanıcılar sitenizde aradıklarını kolayca bulamazlarsa veya hepsi yeterli olduğunda aynı ürünleri satan birkaç siteniz varsa.

Whalen, Google’ın güvenini kazanmak için, arama motorunu sitenizin olmadığı bir şey olduğunu düşünmesi için kandırmaya çalışmayın. Sitenizin mümkün olan en iyi içeriği ve kullanıcı deneyimini sunduğundan emin olun.

Read More

Teknik SEO ve Sayfa İçi SEO Arasındaki Farklar

Arama motoru optimizasyonu (SEO), sıralamanızı, çevrimiçi işinizi ve tanınırlığınızı artırmak için altın standarttır. Ancak, standart bir rehber kitap ve özetlenmiş bir kontrol listesi ile beraber gelmesi gerekmeyen karmaşık bir konudur.

SEO’nun birden çok katmanı, çeşitli yönleri ve ondan en iyi biçimde faydalanmak için bakılma yolları vardır. Teknik SEO ve site içi SEO son derece önemlidir ve oyunun başlarında ciddi olarak düşünülmelidir.

SEO, son 10 yılda gelişen bir endüstri haline geldi, çünkü en yüksek sıralamayı alan iş yerleri hem de en fazla trafiği de alıyor. Bu trafik, birçokları için direk olarak daha yüksek karla ilgilidir.

Teknik SEO Nedir?

Daha iyi anlamak için, mükemmel teknik SEO’ya sahip bir siteyi tanımlayan en önemli özelliklerden bazılarını ortaya koyduk . Aşağıda, bu listeyle bağlantılı olan ve sitenizi optimize etmek için ne yapmanız gerektiğini anlamanıza yardımcı olan bir kontrol listesi bulunur.

arama motoru optimizasyonu
arama motoru optimizasyonu

Teknik SEO yaparken üstünde çalışabileceğiniz şeylerden bazıları şunlardır (ayrıntılı bir liste değil)

Örümcek dostu kodlar: Web sitesi kodunu düzene sokun, bu şekilde arama motorları siteyi tararken önce önemli içeriğe erişebilir.

İçerik yönetim sistemleri: SEO için hazırlanmış olan bir içerik yönetim sistemi seçin. CMS’yi yapılandırın ve izleyin, bu şekilde sistemle beraber gelen tüm doğal SEO problemlerini tanımlayabilirsiniz.

Site hızı / sayfa hızı: Sayfa hızı (bir sayfanın ne kadar hızlı yüklendiği) Google’ın sıralama algoritmasının bir parçasıdır ve kullanıcı deneyimini etkiler. PageSpeed ​​Insights aracını kullanarak sayfalarınızın eşit olduğundan emin olun.

Mobil kullanılabilirlik: Web sitenizin ziyaretçilerinden kaçı mobil cihazlardan geliyor? Sitenizin mobil için optimize edildiğinden emin olun.

Robots.txt: Arama motorlarına sitedeki hangi dizinlerin taranıp taranamayacağını söylemek için robots.Txt dosyasını kullanın. Botlar, her ziyaretlerinde internet sitenizin kök dizininde bu dosyayı kontrol eder.

XML site haritaları: Bir XML site haritası ile arama motorlarına web sitenizdeki sayfalar, fotoğraflar ve videolar hakkında bilgi verin.

301 yönlendirmeleri: Eski URL’leri yeni ve daha alakalı URL’lere yeniden yönlendirerek hata sayfalarından mümkün olduğunca kaçının. Her zaman bir 301 (kalıcı) yeniden yönlendirmesi kullanın.

Tam nitelikli URL’ler: Göreli bir URL yerine “https:” ile başlayarak dahili bağlantıları eksiksiz olarak kaliteli hale getirin ve tarama problemlerini önleyin.

Yapılandırılmış veri işaretleme: Yapılandırılmış veriler (“şema”), arama motorlarının bir web sayfasındaki içeriğin ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur. Schema.Org’dan işaretleme eklemek, ne tür bilgilerin sunulduğunu netleştirir ve gelişmiş arama sonuçlarına da yol açabilir.

Kanonik etiketler: Arama motorlarına, arama sonuçlarında bir URL’nin hangi sürümünü istediğinizi söylemek için kanonik öğeyi kullanın. Bu genelde muhtemel yinelenen içerik problemlerini çözmek için kullanılır.

Sunucu bakımı: Sitenize gelen ziyaretçiler için kötü bir kullanıcı bilgi birikimi oluşturan, oluşabilecek hataları gidermek için sunucu teşhis raporlarını düzenli şekilde kontrol edin ve ele alın. Ayrıca, güvenlik nedenleriyle tüm eklentilerin tutarlı bir biçimde güncellendiğinden emin olun.

Silo oluşturma: İlgili web sayfalarını, insanların nasıl arama yaptığına bağlı şekilde hiyerarşik kategorilerde gruplayarak internet sitenizin içeriğini yapılandırın. Bu teknik esasında teknik SEO ve sayfa içi SEO arasında oturuyor, çünkü her iki tür kabiliyeti de kullanıyor. SEO silo oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinin.

Sayfa İçi SEO Nedir?

Sayfa içi SEO, web sayfalarını yukarıdan aşağıya optimize etme uygulamasıdır. İkili amaç, sayfalara arama sonuçlarında görünme şansı vermek ve internet sitesi ziyaretçileri için çok daha iyi bir kullanıcı bilgi birikimi yaratmaktır.

Sayfa içi SEO’nun gerçekleştirilmesiyle ilgili bazı şeyler şunlardır (ayrıntılı bir liste değil)

Kaliteli içerik: EAT’ye layık nitelikli içerik oluşturun. Bu, herhangi bir içerik oluşturmadan önce keşfetmeye değer büyük bir adımdır.

İçerik uzunluğu ve okunabilirlik: Arama sonuçlarında en üst sıradaki sayfalara göre kaç kelime yazacağınızı ve hangi okuma seviyesinde yazmanız gerektiğini bilmek, rekabet etmenin anahtarıdır.

Meta veriler: Sayfa başına benzersiz meta etiketler yaratmak için çaba gösterin. Başlık ve açıklama, potansiyel bir ziyaretçinin arama sonuçlarında internet sitenizin girişine bakarken gördüğü ilk şeyler olabilir. Benzer şekilde, meta veri, bir arama motorunun bir web sayfasında karşılaştığı ve onlara sayfanın ne hakkında olduğunu dile getiren ilk şeylerden birisidir.

Anahtar kelime optimizasyonu: Anahtar Kelimeleri içeriğe doğru biçimde entegre ettiğinizden emin olun. Daha fazla bilgi için, bir WordPress eklentisinin içerik optimizasyonuna nasıl yardımcı olabileceği hakkındaki yazıma bakın.

Başlık etiketleri: Doğru biçimlendirilmiş başlık etiketleri oluşturun. Bir makale içerisindeki başlık etiketleri, bir web sayfasındaki alt bölümleri farklılaştırır. Ziyaretçiler tarafından daha kolay okunmasını sağlar ve ayrıca arama motorlarına bir sayfada hangi konuların ele alındığını bildirir.

Görsel optimizasyonu: Google Görseller gibi arama sektörlerinde görünürlük kazanmanıza yardımcı olmak için görseller dahil web sayfalarınızın tüm öğelerini optimize edin . Bu hemde en temel arama sonuçlarında görünürlüğü artırır. Ve her fotoğrafa bir alt özelliği eklediğinizden emin olun. Engelli Amerikalılar Yasası (ADA), tüm web sayfalarının görme engelliler için bunu yapması gerektiğini belirtir.

Yapılandırılmış veriler: Ziyaretçiler ve arama motorları için daha kolay anlaşılır hale getirmek için web sayfanızdaki bilgileri yapılandırın. Buna, HTML tabloları, madde işaretli listeler, sıralı listeler, üstte bir içindekiler tablosu ve bir TL; DR (“çok uzun, okumadı”) özeti kullanma gibi şeyler dahildir. Bu öğeler, internet sitenizin ön plana çıkan snippet’ler için sıralamasına da yardımcı olabilir.

Neden Her İkisine de İhtiyacımız Var?

İyi bir SEO stratejisi hem sayfa içi hem de teknik SEO’ya odaklanır. SEO için sıfırdan oluşturulmuş bir site, arama motorlarının sayfaları kolaylıkla tarayabilmesini ve dizine eklemesini sağlayacaktır. Kaliteli, optimize edilmiş içerik yayınlayan bir site, iyi bir kullanıcı bilgi birikimi yaratacak, bağlantılar kazanacak ve sonuçta arama sonuçlarında çok daha iyi yerlerde olacaktır.

Sonuç

Tam SEO stratejinizin bu temel yönlerinin her ikisi de etkilidir. Birincil şey, web sitesi düzenini mantıklı ve anlaşılır tutmak ve ziyaretçilerin deneyimini zenginleştirmek için yüksek kaliteli çalışma ve içerik sağlamaktır.

SEO stratejilerinizin biraz çalışmaya ihtiyacı olduğunu biliyorsunuz, ancak daha iyi sonuçlar almak için bunu nasıl yapacağınız konusunda bir uzmana ihtiyacınız varsa bu gün danışabilirsiniz. İletişim

Read More

SEO İle 7 Adımda Nasıl Başarılı Olunur?

Arama motoru optimizasyonunun (SEO) şirketinizin web sitesi trafiğini arttırmak için önemli bulunduğunu algılamak gerekir.

Hızlı bir tazeleme ihtiyacı duyanlar için SEO, doğal arama motoru sonuçları vasıtasıyla web sitesi trafiğinin hem miktarını bununla beraber kalitesini artırmanın yanı sıra markanıza maruz kalma pratiğidir.

Bugün, bütün internet sitesi trafiğinin yüzde 50’den fazlası organik aramadan kaynaklanıyor. Bu, ücretli reklamlar ve sosyal medyanın bir araya getirmiş olduğu trafikten daha fazlasıdır. doğal ki, dijital pazarlamanın çoğu alanında olduğu benzer biçimde, SEO da etkili olmak için vakit arasında strateji ve belirli süreçler gerektirir. Bugün SEO çalışmalarınızı test altında tutmak için her ay takip edebileceğiniz 7 adımı paylaşacağım.

arama motoru optimizasyonu
arama motoru optimizasyonu

1. Rekabetinizi izleyin

Rakiplerinize göz kulak olmak, yeni içerik için ilham bulmanın yararlı bir yoludur. İçerik türleri, gelen bağlantılar veya yayın programları gibi rekabetçi internet sitesi verilerine (rakipleriniz için ne tür içeriğin işe yaradığının yanı sıra) bakarak kendi sitenize katılımı nasıl artworkıracağınızı daha iyi anlayabilirsiniz.

Hızlı ipucu: BuzzSumo gibi araçlar , kullananların popülerliğe göre sırası ile mevzuya gore sosyal olarak en fazla paylaşılan içeriği aramasına olanak tanır. Bu, rakiplerinizin ne kadar iyi performans gösterdiğini görebileceğiniz ve ayrıca yeni rekabeti belirleyebileceğiniz demektir.

2. Sitenizi tarayın

Web sitesi taraması, site, güvenlik, bozuk bağlantılar veya performans göstermeyen iyi SEO hızı hakkında size fikir verecektir. Bu yapıldıktan sonra, raporunuz SEO ile uyumlu olmayan veya Google için optimize edilmiş öğelerin bir. Bu verilerle, şifreli tüm bilgileri düzeltmek ve sitenizin iyi bilgi sağlamak için bir plan yapabilirsiniz.

Hızlı ipucu: Sitenizin mobil uyumlu olmasını sağlayın. Hızlı, duyarlı ve potansiyel bir müşterinin beklentilerini karşılayan bir site istiyorsunuz.

3. Anahtar kelime araştırmasını güncelleyin

İlgili anahtar kelimeleri bulma, analiz etme ve kullanma pratiği, etkili bir SEO stratejisinin çok önemli bir kelime bulma. Anahtar kelimeler, iceriğinizle daha fazla insana ulaşmanın harika bir yoludur, bu günlük sektörünüz için doğru olanları çok önemlidir. Anahtar kelime araştırmasının zirvesinde kalmak, yeni eğilimleri, nişleri ve içerik fikirlerini keşfetmenize yardımcı olabilir.

Hızlı ipucu: İşletmenizle son derece alakalı temel bir anahtar kelime listesi oluşturun. Buradan itibaren uzatmalar ve daha uzun kuyruk şartları daha organik olarak gerçekleşecek ve zamanla gelişecek yaşayan ve nefes alan bir belgeye sahip olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca, 1 numaraya, rakiplerinizin hedeflediği anahtar kelimelere bakın ve bunun genel stratejinizi şekillendirip şekillendiremeyeceğine bakın. Moz bunun için harika bir seçenektir.

4. Gelecekteki içeriği planlayın

İçeriği önceden planlamak, yayın takviminizi kolaylaştırmak ve SEO’nuzu geliştirmenize yardımcı olacak bir egzersizdir. Planladığınız içeriğin hedef kitlenize göre uyarlandı ve çeşitli içerik formlarını takviminize dahil değişken emin olun. Her ay kontrol etmek, pazardaki temel trendleri takip etmenize yardımcı olacak ve sitenize trafik çekecek katma değerli içerik oluşturmanıza yardımcı olur.

Hızlı ipucu: Önümüzdeki ay için bir içerik takvimi yapın ve yeni içerik oluşturmayı şekillendirebilecek ilgili tüm etkinlikleri veya sektör haberlerini girin.

5. Blog gönderileri optimize edin

Sitenizdeki bazı blog gönderileri her zaman diğerlerinden daha iyi performans gösterir. Neyse ki, onları geliştirmenin yolları var. İçeriği daha alakalı olacak şekilde güncellemek, anahtar kelimeleri iyileştirmek veya fazladan gelen ve giden bağlantılar eklemek, mevcut gönderilerinizi güçlendirmek ve sitenize daha fazla trafik çekmek için atabileceğiniz adımların örnekleridir.

Hızlı ipucu: Blog yazılarınızın her biri en az bir gelen ve bir giden bağlantı içermelidir.

6. Geri bağlantılarınızı kontrol edin

Gelen bağlantılarınızı düzenli olarak izleyerek, endişelerinizi sorun haline gelmeden hızla tespit edebilirsiniz. Orada bulunan araçlardan bol Eğer olumsuz yönde SEO etkileyebilecek herhangi düşük kaliteli bağlantıları noktaya kolay yapar – Sitenize bağlantı sitelerin bir rapor sunacaktır.

Hızlı ipucu: Size geri bağlantı olarak atıfta bulunan herkesle konuşun. Bu fırsatlar konuşmaya izin verir ve düzenli bağlantı paylaşımına dönüşebilir veya en azından size içeriğinizi değerli gören biriyle daha kişisel bir bağlantı sağlayabilir.

7. Web site performansını ölçün

Son olarak, web sitenizin performansını ölçmek iyi bir uygulamadır. En büyük pozitif ve negatif trafik değişikliklerinin olduğu sayfalara bakın ve bu değişikliklerin neden meydana gelmiş olabileceğini belirleyin. Bu, yönlendirme trafiğine, sosyal trafiğe, doğrudan trafiğe ve web sitenizin sıraladığı toplam anahtar kelimelere bakmayı içerebilir.

Hızlı ipucu: İlerlemeyi tanımlamanın kolay olması için her ay kanal performansınızın net bir kaydını tutun. Raporlamanızda şeffaf olun, başarıyı kutlayın, nedenini sorun ve performansta herhangi bir düşüş görürseniz meraklı olun.

SEO sabır ve zaman ister

Site sağlığını korumak ve iyi SEO uygulamalarını takip etmek çok zor olabilir. Ancak, yukarıda tartışılan ipuçlarını ve süreçleri düzenli olarak takip ederek, sitenizin genel görünürlüğünü ve aramada sıralama yeteneğini artırmak hem yönetilebilir hem de basit olabilir.

Doğru uygulandığında SEO, trafik, kullanıcı deneyimi, müşteri adayı oluşturma, marka bilinirliği ve satışlar üzerinde gözle görülür bir etkiye sahip olabilir. Bu nedenle, bazı temel SEO bakımı için her ay günlüğünüzde zaman ayırarak web sitenizin optimize edilmiş kalmasını sağlayın. Pişman olmayacaksın.

Read More
Teknik SEO

Teknik SEO Nedir? Technic SEO’nun Bilmeniz Gereken 5 Yönü

Arama motoru optimizasyonu (SEO) gelişmeye devam ediyor ve geçmiş seneler kanıt olarak görülebilir. Sürekli mevcut Google güncellemelerine, sosyal etkiye ve yapay zekaya ilave olarak Google, aramayı daimi olarak genişletiyor.

Teknik SEO
Teknik SEO

Ve evet, Teknik SEO karmaşık olabilir, ancak teknik açıdan söz konusu olduğunda temel felsefelerden bazıları seneler içinde pek değişmedi.

Her şey önemlidir ve iyi bilinen “içerik kraldır” sözüne göre, ilgi çekici içeriğin daima bir öncelik olması gerektiğine şüphe yoktur. Dahası, mobil arama ve yerel arama için optimizasyon geride bırakılmamalıdır. Günümüzde, çevrimiçi incelemeler ve sosyal ağ da çok önemli bir rol oynamaktadır.

Yıllar boyunca, tüm güncellemeler Google’ın başından itibaren vurguladığı şeyi pekiştirdi: Çevrimiçi bilgi arayan kişiler için kullanıcı deneyimini iyileştirme.

SEO’nun teknik yönleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Sayfa İçi Optimizasyon nedir?

Sayfa içi optimizasyon, web sayfanızi ve çevrimiçi varlığınızı meydana getirirken yapmanız gerekli olan her şeyi içerir. Bu taktikler web sayfanız kurulduktan sonra uygulanabilir, bu sebeple internet sitesi geliştirme konusunda ileri seviyede bilgi sahibi olmanız gerekmez.

Öyleyse, bu tekniklerden bazıları arama motorlarında sıralamasını yükseltmeye çalışanlar tarafından neden ihmal ediliyor?

Çünkü çoğu insanlar, Teknik SEO yöntemleri hakkında bilgi sahibi değil .

Bu blog gönderisinde, sayfa içi optimizasyonun bir parçasını oluşturan 5 teknik yönü ele alacağız. Bu, SEO’nuzun temelini oluşturabilir ve anlaşılması bir hayli kolaydır.

Teknik Arama Motoru Optimizasyonu 

Bir internet sitesinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) çok daha iyi sıralanmasına yardımcı olan şey, teknik SEO’nun bir parçasını oluşturan teknik yönlerdir . Bu ince ayarlar, bir web sitesini taranabilir ve en önemlisi arama motorları için anlaşılır şekle getirir.

Şimdi, muhtemelen zaten bildiğiniz iyi haberlerle başlayalım: Arama motorları, web’de bilgi bulmak ve göstermek için hala en yaygın kaynaktır. Bu sebeple, çabalarınızı web sayfanız için organik aramayı iyileştirmeye odaklamak, uzun sürede size fayda sağlayabilir.

İster Teknik SEO söz konusu olduğunda acemi olun, ister Google’a hakim olmak için en etkili yaklaşımları devamlı öğreniyor olun, temel SEO yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak önemlidir. Dahası, en son algoritma değişikliklerini anlamak, sizi web sitelerini “optimize etmeye” çalışanların çoğunun önüne koyar.

1. Meta Etiketler

Bir meta etiket, web sayfanıza verdiğiniz pek çok etiketten herhangi birisidir. Birkaç farklı meta etiket var, ancak sadece en yaygın olanlardan bahsedeceğiz.

Bu meta etiketler, internet sitenizin genel bilgilerini tutar ve dizine eklendiğinde her sayfanın en iyi biçimde nasıl ele alınacağına karar vermek için kullanılır. Arama motorlarının internet sitenizin sayfalarının adını anlamasına yardımcı oldukları için gereklidirler.

Meta etiketlerinizin ayrıntılı, güvenilir ve güncel olduğundan emin olmak iyi bir uygulamadır. Ayrıca, yinelenen etiketler sıralamanıza zarar vereceğinden, her sayfanın kendi meta etiketlerine sahip olduğundan daima emin olun.

Meta etiketlerinizi bulmak, kullanmış olduğunuz içerik yönetim sistemine bağlı şekilde kolay olabilir. Yoast gibi bir eklenti seçebilir ya da internet sitesinin koduna direk olarak erişim sağlamayı başaran bir sayfa düzenleyicisine razı olabilirsiniz.

Meta Başlığı

Meta başlıkları tartışırken genel bir kural, başlık etiketinizin yedi kelimeden fazla olmadığından ve en fazla 60 karakter içerdiğinden emin olmaktır. Bu, bir Google başlığı olarak görüntülenen maksimum karakter sayısıdır. Başlığınız daha uzunsa, Google arama sonuçlarında göründüğünde eksiksiz olarak gösterilmeyebilir.

Meta Açıklaması

Meta açıklamalar, başlığın altındaki arama sonuçlarında görüntülenen kısa metin parçacıklarıdır. Bunların hem arama motorları (anahtar kelime hedefleme) hem de kullanıcı amacı için optimize edilmesi gerekir.

Bu meta açıklamalar 155-160 karakter arasında olmalıdır. Artık cep telefonlarında arama yapan daha fazla insanla 120-130 karakter bile yeterli. Bu açıklamaların Google’ın sıralaması üstünde daha düşük bir etkisi vardır, ancak genel optimizasyon çabalarınıza ve tıklama oranını artırmanıza yardımcı olur.

Açıklamanız, kullanıcıların neleri okuyacağını ve sayfanıza tıkladıklarında öğreneceklerini doğru bir biçimde açıklamalıdır.

2. Robots.txt Dosyası

Robots.Txt dosyalarından bahsettiğimizde, arama motorları tarafından taranmasını istediğimiz ve istemediğimiz internet sitesinin içeriğinden bahsediyoruz.

Bunlar, web sayfalarının kök dizininde bulunmaktadır ve bir arama motoru örümceğinin indekslediği sitenizin hangi bölümlerini kontrol etmek dilerseniz kullanılır. Örümceğin, söz gelimi hassas ve kişisel hesap bilgileri içerebilecek belirli bölümleri endekslemesini önleyebilirsiniz.

Googlebot bir robots.Txt dosyası bulamazsa, tüm siteyi taramaya devam eder – bu sebeple sitenizin taranabilirliğini ve sıralamasını iyileştirir.

3. Başlık Etiketleri

Başlıklar bir sayfa için son derece önemlidir. Okuyucunun sayfanın içeriğini okumadan gözden geçirmesine izin verir ve uygun biçimde optimize edilirse, kullanıcı başlığın altında aradığını bulabilir.

Bu başlıklar temel olarak bir web sitesindeki metni vurgular ve en önemli anahtar kelimelerinizi buna göre h1 ve 2 etiketlerine dahil etmek iyi bir uygulamadır.

4. SSL Sertifikaları

Bir internet sitesini tıkladığımızda, adresi genelde https ya da http ile başlar. İlki olan https, sitenin güvenli olduğunu gösterir.

Siteniz için bir SSL sertifikası almanız iyidir, çünkü Google siteleri “kontrol etmeyi” ve güvenli görülmedikleri takdirde onları cezalandırmaya başlayacağını bilir.

SSL , Secure Socket Layer’ın kısaltmasıdır ve dünyanın bilgisayar ağlarında dolaşırken hassas bilgileri korumak için kullanılır. Bu sertifika, özellikle kredi kartları gibi hassas bilgilerle çalışıyorsanız, web sitenizi korumak için gereklidir.

5. Site Haritaları

Bir site haritası, sitenizdeki tüm sayfalara ya da daha önemli olduğunu düşündüğünüz sayfalara erişim sağlar. Arama motorlarını web sayfanızı çok daha hızlı taramaları için güçlendirirler ve SEO çabalarınızda size çok yardımcı olabilirler.

Site haritalarını düşündüğümüzde aklımıza XML site haritaları gelir. Bu haritalar, bir arama motoru botu web sayfanızı taradığında, site haritanıza dahil edilen bağlantıyı görecek şekilde gereklidir. Arama motoru tarayıcısı bu site haritasını okuduğunda, site haritasında listelediğiniz web sayfanızın bağlantılarını dizine eklemeye başlayacaktır. Harika, değil mi?

Ve endişelenmeyin – web sayfanız için bir XML site haritası oluşturmak hiç de zahmetli olmamalıdır. Web’deki birkaç bedava dağıttığı program, bir XML site haritası oluşturmanıza yardımcı olabilir. Bitirdikten sonra, site haritanızı Google Arama Konsolu özelliğine yüklemeden önce yapmanız gerekli olan tek şey sunucunuza yüklemektir.

Teknik SEO Sonuç

Bu blog gönderisinde, web sitenizi arama motorları için optimize ederken aklınızda bulundurmanız gerekli olan SEO’nun en önemli 5 teknik yönünden bahsettik.

SEO yolculuğunuza başladığınızda, önemli olan ilerlemenizi takip etmek ve daima sitenize yardımcı olabilecek yeni SEO tekniklerini dahil etmektir.

Bazılarını uygulamaya koymaya çalışmazsanız, sıralama sonuçlarınız ve internet sitesi trafiğiniz çok daha iyi olmayacaktır. Tavsiyemiz okumak, öğrenmek ve yapmak olacaktır!

Kesin olan bir şey var – uzun süreli hedeflerinizi aklınızda tutarsanız, yeni algoritmalar ve engeller ne olursa olsun arzu ettiğiniz sonuçlara ulaşacaksınız. Sonuçta, SEO sonuçları bir günde görülmez. Tıpkı pratik yapmak gibi zaman alır. İyi şanslar!

Read More

Web Sitenizin Trafiğini Artıracak 5 Temel SEO Parçası

SEO nedir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), Basit bir ifade ile, sitenizin alakalı aramalar için görünürlüğünü artırmak için iyileştirme süreci manasına gelir. Sayfalarınızın arama sonuçlarında çok daha iyi görünürlüğü ne kadar yüksek olursa, dikkat çekme ve potansiyel ve mevcut müşterileri firmanıza çekme olasılığınız o kadar artar. SEO görülemez, ölçmek zordur, bütünüyle somut değildir ve evrensel eterin dumanlı özü gibi devamlı değişip hareket eder.

SEO’nun kirli bir geçmişi vardır. Son birkaç senedir, yılan yağı satıcıları vagonlarını kasabaya çekiyor ve mallarını mütevazı köylülere indiriyor. SEO, Google’da bir numaraya ulaşmanın yolu olarak paketlendi ve satışı yapıldı. Geçmişte, bunu gerçekleştirmenin bazı şüpheli yolları vardı. Eski kötü SEO uzmanları, Google’ı kandırmak için geri bağlantı taktiği, anahtar kelime doldurma ve çeşitli başka yollara başvuran taktikler kullanıyordu. Ve işe yaradı. Ama sonra Google uyandı ve sinirlendi.

Google Algoritmasında birkaç büyük güncellemenin yayınlanmasıyla Google, her yerde SEO’ların kurallarını değiştirdi. Karanlık taktikler kullanmak için iyi sıralama yerine siteler cezalandırıldı. Bazı şirketler, web sayfalarının bütünüyle gözden düştüğünü görmek için bir sabah uyandı. Sektördeki bu büyük değişimlerden bu yana SEO dünyası bütünüyle değişik bir yer haline geldi.

seo nedir

SEO nasıl çalışır?

Google ve Bing gibi arama motorları , web’deki sayfaları taramak, siteden siteye gitmek, bu sayfalar hakkında bilgi toplamak ve bunları bir dizine koymak için botları kullanır. Daha sonra, algoritmalar, belirli bir sorgu için arama sonuçlarında sıra sayfalarının görünmesi gerektiğini belirlemek için yüzlerce sıralama faktörünü ya da sinyalini dikkate alarak dizindeki sayfaları analiz eder.

Arama sıralama faktörleri, kullanıcı deneyiminin yönleri için vekil olarak kabul edilebilir. Bizim SEO Faktörlerin Periyodik Tablo SEO genel öneme dayalı altı en temel kategori ve ağırlıkları her birine faktörleri düzenler. Örneğin, içerik kalitesi ve en temelhtar kelime araştırması, içerik optimizasyonunun temel faktörleridir ve taren temelbilir ve mobil uyumluluk, önemli site mimarisi faktörleridir.

Arama algoritmaları, alakalı, yetkili sayfaları ortaya çıkarmak ve kullanıcılara verimli bir arama bilgi birikimi sağlamak amacıyla dizayn edilmiştir. Sitenizi ve içeriğinizi bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, sayfalarınızın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir. Ücretli arama reklamlarının.

Aksine , daha yüksek organik arama sıralaması elde etmek için arama motorlarına ödeme yapamazsınız.

SEO Google Etkisi

Google’ın algoritmasını senede 500 defadan fazla değiştirdiğinin farkında olabilirsiniz. Bunu bir perspektife koyalım. Bu yıl 499 kez bir şeyler yapmayı düşünün. Google algoritmasını bundan daha fazla değiştiriyor. Bu, bazı insanların duştan daha sık. Bu her gerçekleştiğinde, SEO endüstrisi bunu hissediyor. Bazen değişiklikler süptildir. Bazen çok önemlidirler. Her iki durumda da, SEO’nun büyük bir bölümü, internet sitenizin not almasını sağlamaktır – yani, Google’ın sıralama kriterlerine uygun kalmasını sağlar. İnternette SEO mühendislerinin Google’ın bundan sonra ne yapacağını ve bunun ne anlama geldiğini tartışmaktan başka hiçbir şey yapmadıkları forumlar var. Google’ın şifresini çözmek full time bir iştir. Google, arama motoru trafiğinin% 60’ından fazlasını alır

Ayrıca açıklığa kavuşturmama izin verin. “Google” terimini kullanıyorum ama gerçekten kastettiğim “arama motoru”. Dışarıda başka arama motorları olduğunu herkes bilir. Bence. Bir de Bing var ve … Bing var. Gerçek: Google, web’deki arama motoru trafiğinin% 60’ından fazlasını alır , bu sebeple, amaca uygun olması bakımından, muhtemelen arama motorlarından bahsederken Google demeye devam edeceğim.

SEO’nun açıklamasına gelince, bunu beş ayrı bölümde düşünmeye başladım.

Teknik

Teknik SEO, çoğu yumuşak huylu içerik oluşturucunun girişimde bulunmamayı tercih ettiği arka uçta gerçekleşen web sayfalarına öznitelikler uygulamakla ilgilenir. Teknik SEO değişiklikleri, sayfa yükleme sürelerini iyileştirmeyi, mikro biçimlendirme uygulamayı, W3C işaretlemesini doğrulamayı ve diğer çeşitli yöntemleri içerebilir.

Arama motorları, bir internet sitesinin etkinliğini teknik bir perspektiften kabul eder, bu sebeple gelişmiş SEO için önemli bir unsurdur. Ancak bu teknik değişiklikler uygulandığında, sitenize Google ile puan vermeye devam etmezler. Bu güncellemeler önemli olsa da SEO çalışmaları gerçekten daha yeni başlıyor.

İçerik / Reklam

SEO’nun en önemli kısmı budur. İçerik, SEO stratejinizin merkezinde olmalıdır. Makaleler, fotoğraflar, videolar, infograflar ya da bunların hepsinden oluşan bir koleksiyon olsun, içeriğiniz ne kadar alakalı ve faydalı olursa, web’de bulunma şansınız o kadar artar.

Taktik

Taktiksel SEO, popüler arama motorları için not vermelerini sağlamak için web sitelerini sayfa sayfa optimize etmeyi ifade eder.

Taktiksel SEO, bir internet sitesi boyunca sayfa içi içeriğe anahtar kelimelerin etkili bir biçimde eklenmesini içerir. Kulağa yeteri kadar basit gelebilir, ancak anahtar kelimeler her sektör, her şirket ve her birey için farklıdır.

Yanlış anahtar kelimeler bir web sitesine yanlış türde trafik çekecektir. Anahtar kelime çok genişse, yorucu olursunuz. Çok spesifik ve dışlayıcıysa, hedef kitlenizin bir kısmını kesiyor olabilirsiniz. Anahtar kelimeler bir denge kullanır ve devam eder. Temel olarak, taktiksel SEO, daimi olarak stratejik içerik eklemeyi içerir.

Sosyal

Sosyal, web sitenize organik olarak trafik çekmek için muhteşem bir yöntemdir. Harika içeriğe sahip olmaktan ve hedef kitlenizle etkileşimde kalmaktan kaynaklanır. İdeal olarak hedef kitleniz içeriğinizi paylaşacak, onun hakkında yorum yapacak ve size geri bildirimde bulunacaktır. Tüm bu faaliyetler trafiği yönlendirir ve web’deki varlığınıza dikkat çeker.

Raporlama

Bu SEO bilimidir. Özel raporlama yolu ile, SEO yöneticileri bir stratejinin işe yarayıp yaramadığını belirleyebilir. Bir müşterinin hedefleri diğerinden farklı olduğu için, SEO stratejileri belirli ihtiyaçlara uyacak şekilde uyarlanmalıdır. Her şey Google’da bir numaraya ulaşmakla ilgili değil (yakında daha detaylı olarak ele alacağımız bir şey), bir müşterinin temel performans göstergelerini belirlemek ve beklentileri karşılayabilmek için elinizden gelen her şeyi yapmakla ilgili.

Feridkaplan.com.tr SEO Yöneticisi olarak, SEO hakkında yazdığım tek makale bu olmayacak. O kadar karmaşık bir konu ki, ele alınacak yüzlerce açı var. Aslında, bu makalede öne sürülen konuların çoğu, ilerledikçe sağlamayı planladığım daha fazla açıklama için temel oluşturuyor. Bu arada lütfen sorularınızı e-posta ile göndermekten ya da Facebook / Twitter / LinkedIn’de beni işaretlemekten çekinmeyin; elimden geldiğince yardım etmekten memnuniyet duyarım.

Umarım beraber öğrenip deneyimledikçe bu inanılmaz yolculuğu izlemekten keyif alırsınız.

Read More
ŞİMDİ ARA