SEO Hakkında Bilmeniz Gereken 8 Temel Başlık

Google, geçen bir buçuk yıldır büyük algoritma değişiklikleri yapmakla meşguldü. İşte SEO uzmanlarının içeriğinizi arama sonucu sıralamasında yüksek tutmak için şimdi yapmanız gerektiğini söylediği sekiz şey.

Google, zamanın kendisi gibi, hiç kimseyi temsil etmez. Son 18 ayda, arama motoru devi algoritmalarında büyük değişiklikler yaptı . Google’ın hedefleri arasında: Alakalı, taze, kaliteli içerik sunarak kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve aynı zamanda, gerekçesiz bir sıralama konumu elde etmek için şüpheli arama motoru optimizasyonu (SEO) tekniklerini kullananların önüne geçmek.

Yazılım Olarak Hizmet SEO’su ve diğer araçları sunan Moz, düzenli olarak güncellenen bir Google Algoritma Değişiklik Geçmişi bile tutar . 2012’de blog tek başına 37 önemli algoritma değişikliği listeledi.

Peki tüm bu değişiklik, SEO tekniklerini yasal olarak kullanan çevrimiçi pazarlamacılar için ne anlama geliyor? Oyunun kuralları tamamen değişti mi veya aynı mı kaldı? Yoksa ikisinin arasında bir yerde mi?

SEO uzmanları, güvenilir ve / veya yetkili sitelerden otantik bağlantılar alan yüksek kaliteli içerik oluşturmanın hala en iyi SEO uygulaması olduğu ve her zaman olduğu konusunda hemfikirdir. “Yıllar önce yapmak önemliydi Ne hala önemli olduğunu” Cyrus Shepard için üst düzey içerik üreticisi notları Moz ve eskiden şirketin kurşun SEO uygulayıcı.

Bununla birlikte, çevrimiçi pazarlamacılar, Google’da iyi sıralamaya devam etmek için bazı taktikleri (SEO hakkında düşünmüyorlarsa) ayarlamayı düşünmelidir. İşte bugün SEO hakkında bilmeniz gerekenler.

Bugün SEO’nun 3 Sütunu: İçerik, Bağlantılar, Sosyal Medya

Bir SEO, sosyal medya ve konuk bloglama hizmeti olan AudienceBloom’un kurucusu ve CEO’su Jayson DeMers, “Gelen bağlantıların miktarını ve kalitesini iyileştirmek eskiden her web yöneticisinin yegane hedefiydi” diyor , ancak “bu düşünme yöntemi modası geçmiş hale geldi. “

Bugün, işletmenizin SEO’sunu üç tür “sütuna” odaklaması gerekir: İçerik, bağlantılar (özellikle içeriğinize işaret eden diğer sitelerden kazanılan gelen bağlantılar) ve sosyal medya “beğenileri”, retweetler, + 1’ler ve içerik, diyor DeMers. (Bu üç nokta ve diğer beş nokta aşağıda daha derinlemesine tartışılacaktır.)

DeMers, “Arama motorları, tüm bu unsurların birleşimine ve birleşmesine çok daha fazla vurgu yapıyor” diye ekliyor. “Herhangi bir öğenin varlığı, sıralama algoritmasında ihmal edilebilir bir rol oynar. Ancak, tüm öğeler birleştirildiğinde, sıralamalarda bir büyütme etkisi olur.”

DeMers, çevrimiçi pazarlamanın tüm bu yönlerini birleştirme ihtiyacının bir sonucu olarak, SEO uzmanlarının “çevrimiçi pazarlama profesyonellerine” dönüştüğüne inanıyor ve ekliyor, “Dikey olarak SEO ortadan kalktı ve artık sadece ‘çevrimiçi pazarlama’ oluyor.”

1. İçerik Kraldır — Ama İyi İçerik Kuralları

Geçen yıl, kısmen düşük kaliteli içeriği cezalandıran Google algoritma güncellemeleri nedeniyle içerik pazarlaması çevrimiçi pazarlamacılar arasında büyük bir moda haline geldi.

DeMers, “Çevrimiçi pazarlamacılar, hem web sitelerinde hem de web sitelerinden kaliteli içerik yayınlamaya odaklanmalıdır,” diyor. “İçerik, metin tabanlı, görsel tabanlı veya ses tabanlı veya hatta iki veya üçünün bir kombinasyonu olabilir. Sonuç olarak, arama motorlarının kullanıcılara yüksek kaliteli, değerli içerik sunmak istemesidir. İçeriğinizi istiyorsanız arama sonuçlarında sunulduysa, bu özelliklere sahip olması daha iyi olur. “

2. Bağlantılar Alınmalı, Alınmamalıdır

Ücretli bağlantılar özellikle son zamanlarda Google’ın hedefinde. Shepard, “Bir şekilde bir bağlantı satın aldıysanız, bunun sayılmayacağını varsaymalısınız ve bu size zarar bile verebilir” diyor.

Moz, kuruluşları kendilerine ödeme yapmak yerine onaylar yoluyla bağlantılar kazanmaya teşvik eder. Shepard, “Google’ın kolay bağlantılar için cezalar verdiğini görüyoruz ve baskının gerçekten daha yeni başladığını düşünüyoruz” diyor.

Geçmişte, bazı pazarlamacılar, bağlantı metninde yer alan anahtar kelime için Google’da bulunma şanslarını artırma umuduyla çevrimiçi basın bültenlerine anahtar kelime açısından zengin bağlantı metni yerleştirdiler. (Bağlantı metni, köprüde kullanılan bağlantıdır; örneğin, “Adobe Reader’ı indirmek için burayı tıklayın .”)

Göstergeler, Google’ın basın bültenlerindeki ana metin bağlantılarını doğal olmayan “ücretli” bağlantılar olarak değerlendirerek uygulamaya karşı sert bir tutum sergilediğidir. Basın bülteni sendikasyon şirketi Business Wire’ın blogu, “Bunun anlamı, Google’ın basın bülteni dağıtımından doğal olmayan bağlantı oluşturmayı durdurmasıdır” diyor .

Gönderi devam ediyor: “Google’ın önde gelen Web Yöneticisi Trend Analistlerinden John Mueller, Google’ın basın bültenlerine nasıl bakacağından bahsetti. Mueller,” [Basın bültenini yayınlayanlar kendilerine bir bağlantı oluşturduğunda], bunu doğal olarak düşünmeyin. Tanıtım yapmak tamamen iyidir, ancak doğal bir bağlantı olarak kabul edilmez. “Bu web sitesini veya makaleyi tavsiye ediyorum” diyecek dışarıdan bir kişi arıyoruz.”

Bununla birlikte, özellikle gazeteciler ve blog yazarlarının dikkatini çekmenin bir yolu olarak, çevrimiçi basın bültenlerinde hala değer var. Başkaları ürününüz veya hizmetiniz hakkında yazıyor ve bununla ilgili içeriğe bağlantı veriyorsa, bu Google’a giden meşru bir “kazanılmış” bağlantı olarak kabul edilir. SEO uzmanları, bugün en önemli olan bağlantıların bunlar olduğunu söylüyor.

3. Sosyal Durumu İyileştirmek İçin Google + ‘yı Kullanın

Moz, en önemli arama motoru sıralama faktörlerini öğrenmek için iki yılda bir SEO uzmanlarını araştırır. Shepard , 2013 anketinde Moz, bir Web sayfası için Google +1 “beğenileri” ile bu sayfaların arama motoru sıralamaları arasında yüksek bir korelasyon keşfettiğini söylüyor.

Onun içinde 2013 SEO Sıralaması Faktörlerin , SearchMetrics bir arama analitik yazılım şirketi, aynı şekilde Google arama sıralamasında Google+ ve Google +1 hisse artan önemini kaydetti.

Shepard, Google + ‘da içerik paylaşmanın (ve başkalarından Google +1 onaylarını almanın) “kesin SEO avantajları” olduğunu söylüyor. “Google, yeni içerik keşfetmek için Google + ‘yı kullanır ve Google, Google +’ da paylaşılan her şeyi hızlı bir şekilde dizine ekleme eğilimindedir.” Buna ek olarak Shepard, Google’ın Google+ sosyal ağının sahibi olmasının dışında başka bir neden yoksa, Google+ gönderilerinin Google için Facebook ve Twitter’daki bazı içerikleri dizine eklemekten çok daha kolay olduğuna dikkat çekiyor.

Bu nedenle Moz, insanları diğer sosyal ağların yanı sıra Google + ‘yı da kullanmaya teşvik ediyor, diyor Shepard: “Henüz yapmadıysanız, yerel işletmeniz için bir Google Rehber sayfası veya şirketiniz için bir Google+ sayfası oluşturun ve Google+ topluluğu. “

4. Hız Önemlidir, Bu nedenle Sitenizin Hızlıca Yüklendiğinden Emin Olun

Google, kullanıcılara kaliteli sonuçlar sunmak istiyor. Shepard, kalitenin birçok tanımı arasında hızlı yüklenen bir web sitesi veya sayfadır. Bu, yavaş Web sayfalarının muhtemelen daha hızlı olanlardan daha düşük sıralanacağı anlamına gelir.

Web sitesi geliştiricileri Flash’tan giderek daha fazla uzak dursalar da, sayfaları yavaşlatmak için hala çok sayıda “JavaScript ve Ajax uygulaması yetersiz” diyor. “Artık bazı Web sayfalarında çok fazla kod var ve çok fazla şey ekleniyor.”

Moz’un 2013 arama motoru sıralama anketi, yanıt süresi ile sıralama arasında bir ilişki buldu. “Bu çok büyük bir korelasyon değil, ama orada,” diyor Shepard, “yanıt süresini” web sitenizin tarayıcıya ilk bilgi parçasını teslim etmesi için geçen süre olarak tanımlıyor – tüm Web sayfasının yük.

Shepard, daha hızlı web sitesi yanıt süresinin daha iyi bir kullanıcı deneyimine yol açabileceğini ve bunun da sosyal paylaşımın artmasına ve hemen çıkma oranlarının düşmesine yol açabileceğini söylüyor. Sonuç olarak: Sitenizin tamamının verimli bir şekilde yüklendiğinden emin olmak için ödeme yapar.

5. Teknik Sorunları Düzeltmek Daha da Önemlidir

High Rankings’in SEO danışmanı Jill Whalen, bir web sitesinin SEO’sunu etkileyen teknik sorunların her zaman var olduğunu ve akıllı SEO danışmanlarının bunları düzeltmeyi her zaman yüksek bir öncelik haline getirdiğini söylüyor. Ancak, Google’ın geçen bir buçuk yıldaki Panda ve Penguin güncellemelerinin ardından, Whalen, teknik sorunları çözmenin “her zamankinden daha önemli” hale geldiğini söylüyor.

Bu sorunların, yinelenen içerik oluşturan kötü içerik yönetim sistemi kurulumlarından temelde arama motorları tarafından görülemeyen site çapında gezinmeye kadar uzanan yelpazeyi çalıştırdığını söylüyor. “Belirli teknik sorunlarınız ne olursa olsun, şimdi bunları çözme zamanı. Sitenizin SEO performansına henüz zarar vermiyorlarsa, büyük olasılıkla yeni bir Panda veya Penguin güncellemesinin peşinde olacaklar.”

6. Anahtar Kelime Optimizasyonuna Daha Az Odaklanın

Bu, geleneksel SEO uygulamasına ters düşse de Whalen, bugün anahtar kelime optimizasyonuna güvenmenin tehlikeleri olduğunu söylüyor.

Sıralamak istediğiniz belirli anahtar kelimeler için bir siteyi veya içeriği optimize ettiğinizde, “bu belirli kelimelere çok fazla odaklanmanın ve onları sayfalarınızda ve bir bütün olarak web sitesinde çok fazla yere koymanın kolay olduğu” konusunda uyarıyor. ” Ancak bu, arama motorlarına eskisi kadar yardımcı olmuyor. Whalen, “Çoğu durumda, bu aslında bu belirli anahtar kelime öbekleri için sıralamanızı ve trafiğinizi düşürür,” diyor.

Whalen, içeriğinizde çeşitli kelimeler kullanmanızı ve yeni SEO mantrasını akılda tutmanızı önerir: Anahtar kelime optimizasyonu söz konusu olduğunda, daha azı daha fazladır.

7. Uygun Olduğunda Yapılandırılmış Verileri Kullan

Google ve diğer arama motorları, arama sonuçlarının görüntülenmesini iyileştirmek için yapılandırılmış veriler ve / veya HTML etiketleri olarak da bilinen şemaya giderek daha fazla güveniyor. Shepard, “Google, farklı veri varlıklarından oluşan bir Web haline geliyor ve yapılandırılmış veriler, arama motorunun içeriğinizi daha kolay yorumlamasına yardımcı oluyor” diyor. “Gelecekte daha da büyük bir arama motoru sıralama faktörü olacağı için yapılandırılmış verileri benimsemek önemlidir.”

As Google’ın Web Yöneticisi Merkezi blog koyar o: “Google bir yapılandırılmış bir şekilde web sitenizin içeriği anlarsa, daha doğru ve daha çekici Google kullanıcılarına bu içeriği sunabilirler Örneğin, bizim algoritmaları ile arama sonuçlarını geliştirebilirsiniz. ‘Zengin snippet’lerle’ Sayfanızın yapılandırılmış bir ürün listesi, etkinlik, yemek tarifi, inceleme veya benzeri olduğunu anlıyoruz. Verilerinizi Bilgi Grafiği panellerinde veya Google Asistan kartlarında da öne çıkararak içeriğinizin yayılmasına yardımcı olabiliriz. “

Shepard , yapılandırılmış verileri kullanmaya başlamak ve nasıl kullanılacağını öğrenmek için Schema.org’u öneriyor.

8. SEO’nun Geleceği Değişim Demektir ‘Yeni Normal’

Google hiçbir şekilde büyük algoritma değişiklikleri yapmadı. Aslında, birçok SEO uzmanı bunları “yeni normal” olarak görüyor. DeMers, eğrinin önünde kalmak için çevrimiçi pazarlamacıların mobil SEO , sosyal sinyaller ve “marka sinyallerine” dikkat etmesi gerektiğini söylüyor .

DeMers, “Mobil arama ve optimizasyon, daha fazla insan akıllı telefon ve tablet kullandıkça daha da önem kazanıyor” diye açıklıyor. “Bu insan web sitelerine eriştiğinde, farklı ihtiyaçları ve koşulları vardır ve bu nedenle, Web sitelerine geleneksel bir masaüstünden ve monitörden erişen kullanıcılardan farklı davranışlar sergilerler. Bu ihtiyaçlar önceden tahmin edilmeli ve web sitelerinin mobil cihazlar için optimize edilmiş sürümleriyle karşılanmalıdır.”

DeMers, duyarlı web sitesi tasarımının kullanılmasını önerir . Bu, aynı sayfayı, CSS 3 Ortam Sorguları gibi teknikler kullanılarak, mobil veya masaüstü tarayıcılara uyarlanmış değiştirilmiş bir tasarımla sunmak anlamına gelir .

Bu arada, sosyal sinyaller bir sıralama faktörü olarak artıyor, “diyor DeMers. Sosyal medya ağlarına katılmayan ve katılmayan markalar” yakında arama motoru sıralamasında belirgin bir dezavantaj olacak. “

Son olarak, “marka sinyalleri” DeMers’ın yukarıda belirtilen SEO’nun üç temelini birleştirir: İçerik, bağlantılar ve sosyal medya. “Harika kullanıcı deneyimleri sunan iyi markalar, genellikle üç alanda da güçlü sinyallere sahiptir ve arama motorları bu alanların her birinde güçlü bir varlık arıyor” diyor. “Güçlü marka sinyallerini göstermek için, üç ayağı da içeren bir çevrimiçi pazarlama stratejisi geliştirmek önemlidir.”

Unutmayın, SEO Sonuçta Güvenle İlgili

SEO’da değişmeyen ve muhtemelen asla değişmeyecek olan şey güvendir. Whalen, Google’ın içeriğinize olan güvenini kazanmanın, içeriğin arama sonuçlarında iyi sıralanmasına yardımcı olmanın anahtarı olduğunu söylüyor.

“Siteniz kötü yazılmışsa veya anahtar kelime doldurulmuşsa, Google için pek güvenilir görünmeyecektir” diye açıklıyor. Aynı şey “sitenize işaret eden tüm bağlantılar sadece şirketinizin adı olmak yerine belirli bir anahtar kelime öbeği kullanıyorsa” da geçerlidir; Kullanıcılar sitenizde aradıklarını kolayca bulamazlarsa veya hepsi yeterli olduğunda aynı ürünleri satan birkaç siteniz varsa.

Whalen, Google’ın güvenini kazanmak için, arama motorunu sitenizin olmadığı bir şey olduğunu düşünmesi için kandırmaya çalışmayın. Sitenizin mümkün olan en iyi içeriği ve kullanıcı deneyimini sunduğundan emin olun.

Read More
ŞİMDİ ARA