SEO İle 7 Adımda Nasıl Başarılı Olunur?

Arama motoru optimizasyonunun (SEO) şirketinizin web sitesi trafiğini arttırmak için önemli bulunduğunu algılamak gerekir.

Hızlı bir tazeleme ihtiyacı duyanlar için SEO, doğal arama motoru sonuçları vasıtasıyla web sitesi trafiğinin hem miktarını bununla beraber kalitesini artırmanın yanı sıra markanıza maruz kalma pratiğidir.

Bugün, bütün internet sitesi trafiğinin yüzde 50’den fazlası organik aramadan kaynaklanıyor. Bu, ücretli reklamlar ve sosyal medyanın bir araya getirmiş olduğu trafikten daha fazlasıdır. doğal ki, dijital pazarlamanın çoğu alanında olduğu benzer biçimde, SEO da etkili olmak için vakit arasında strateji ve belirli süreçler gerektirir. Bugün SEO çalışmalarınızı test altında tutmak için her ay takip edebileceğiniz 7 adımı paylaşacağım.

arama motoru optimizasyonu
arama motoru optimizasyonu

1. Rekabetinizi izleyin

Rakiplerinize göz kulak olmak, yeni içerik için ilham bulmanın yararlı bir yoludur. İçerik türleri, gelen bağlantılar veya yayın programları gibi rekabetçi internet sitesi verilerine (rakipleriniz için ne tür içeriğin işe yaradığının yanı sıra) bakarak kendi sitenize katılımı nasıl artworkıracağınızı daha iyi anlayabilirsiniz.

Hızlı ipucu: BuzzSumo gibi araçlar , kullananların popülerliğe göre sırası ile mevzuya gore sosyal olarak en fazla paylaşılan içeriği aramasına olanak tanır. Bu, rakiplerinizin ne kadar iyi performans gösterdiğini görebileceğiniz ve ayrıca yeni rekabeti belirleyebileceğiniz demektir.

2. Sitenizi tarayın

Web sitesi taraması, site, güvenlik, bozuk bağlantılar veya performans göstermeyen iyi SEO hızı hakkında size fikir verecektir. Bu yapıldıktan sonra, raporunuz SEO ile uyumlu olmayan veya Google için optimize edilmiş öğelerin bir. Bu verilerle, şifreli tüm bilgileri düzeltmek ve sitenizin iyi bilgi sağlamak için bir plan yapabilirsiniz.

Hızlı ipucu: Sitenizin mobil uyumlu olmasını sağlayın. Hızlı, duyarlı ve potansiyel bir müşterinin beklentilerini karşılayan bir site istiyorsunuz.

3. Anahtar kelime araştırmasını güncelleyin

İlgili anahtar kelimeleri bulma, analiz etme ve kullanma pratiği, etkili bir SEO stratejisinin çok önemli bir kelime bulma. Anahtar kelimeler, iceriğinizle daha fazla insana ulaşmanın harika bir yoludur, bu günlük sektörünüz için doğru olanları çok önemlidir. Anahtar kelime araştırmasının zirvesinde kalmak, yeni eğilimleri, nişleri ve içerik fikirlerini keşfetmenize yardımcı olabilir.

Hızlı ipucu: İşletmenizle son derece alakalı temel bir anahtar kelime listesi oluşturun. Buradan itibaren uzatmalar ve daha uzun kuyruk şartları daha organik olarak gerçekleşecek ve zamanla gelişecek yaşayan ve nefes alan bir belgeye sahip olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca, 1 numaraya, rakiplerinizin hedeflediği anahtar kelimelere bakın ve bunun genel stratejinizi şekillendirip şekillendiremeyeceğine bakın. Moz bunun için harika bir seçenektir.

4. Gelecekteki içeriği planlayın

İçeriği önceden planlamak, yayın takviminizi kolaylaştırmak ve SEO’nuzu geliştirmenize yardımcı olacak bir egzersizdir. Planladığınız içeriğin hedef kitlenize göre uyarlandı ve çeşitli içerik formlarını takviminize dahil değişken emin olun. Her ay kontrol etmek, pazardaki temel trendleri takip etmenize yardımcı olacak ve sitenize trafik çekecek katma değerli içerik oluşturmanıza yardımcı olur.

Hızlı ipucu: Önümüzdeki ay için bir içerik takvimi yapın ve yeni içerik oluşturmayı şekillendirebilecek ilgili tüm etkinlikleri veya sektör haberlerini girin.

5. Blog gönderileri optimize edin

Sitenizdeki bazı blog gönderileri her zaman diğerlerinden daha iyi performans gösterir. Neyse ki, onları geliştirmenin yolları var. İçeriği daha alakalı olacak şekilde güncellemek, anahtar kelimeleri iyileştirmek veya fazladan gelen ve giden bağlantılar eklemek, mevcut gönderilerinizi güçlendirmek ve sitenize daha fazla trafik çekmek için atabileceğiniz adımların örnekleridir.

Hızlı ipucu: Blog yazılarınızın her biri en az bir gelen ve bir giden bağlantı içermelidir.

6. Geri bağlantılarınızı kontrol edin

Gelen bağlantılarınızı düzenli olarak izleyerek, endişelerinizi sorun haline gelmeden hızla tespit edebilirsiniz. Orada bulunan araçlardan bol Eğer olumsuz yönde SEO etkileyebilecek herhangi düşük kaliteli bağlantıları noktaya kolay yapar – Sitenize bağlantı sitelerin bir rapor sunacaktır.

Hızlı ipucu: Size geri bağlantı olarak atıfta bulunan herkesle konuşun. Bu fırsatlar konuşmaya izin verir ve düzenli bağlantı paylaşımına dönüşebilir veya en azından size içeriğinizi değerli gören biriyle daha kişisel bir bağlantı sağlayabilir.

7. Web site performansını ölçün

Son olarak, web sitenizin performansını ölçmek iyi bir uygulamadır. En büyük pozitif ve negatif trafik değişikliklerinin olduğu sayfalara bakın ve bu değişikliklerin neden meydana gelmiş olabileceğini belirleyin. Bu, yönlendirme trafiğine, sosyal trafiğe, doğrudan trafiğe ve web sitenizin sıraladığı toplam anahtar kelimelere bakmayı içerebilir.

Hızlı ipucu: İlerlemeyi tanımlamanın kolay olması için her ay kanal performansınızın net bir kaydını tutun. Raporlamanızda şeffaf olun, başarıyı kutlayın, nedenini sorun ve performansta herhangi bir düşüş görürseniz meraklı olun.

SEO sabır ve zaman ister

Site sağlığını korumak ve iyi SEO uygulamalarını takip etmek çok zor olabilir. Ancak, yukarıda tartışılan ipuçlarını ve süreçleri düzenli olarak takip ederek, sitenizin genel görünürlüğünü ve aramada sıralama yeteneğini artırmak hem yönetilebilir hem de basit olabilir.

Doğru uygulandığında SEO, trafik, kullanıcı deneyimi, müşteri adayı oluşturma, marka bilinirliği ve satışlar üzerinde gözle görülür bir etkiye sahip olabilir. Bu nedenle, bazı temel SEO bakımı için her ay günlüğünüzde zaman ayırarak web sitenizin optimize edilmiş kalmasını sağlayın. Pişman olmayacaksın.

Read More

Web Sitenizin Trafiğini Artıracak 5 Temel SEO Parçası

SEO nedir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), Basit bir ifade ile, sitenizin alakalı aramalar için görünürlüğünü artırmak için iyileştirme süreci manasına gelir. Sayfalarınızın arama sonuçlarında çok daha iyi görünürlüğü ne kadar yüksek olursa, dikkat çekme ve potansiyel ve mevcut müşterileri firmanıza çekme olasılığınız o kadar artar. SEO görülemez, ölçmek zordur, bütünüyle somut değildir ve evrensel eterin dumanlı özü gibi devamlı değişip hareket eder.

SEO’nun kirli bir geçmişi vardır. Son birkaç senedir, yılan yağı satıcıları vagonlarını kasabaya çekiyor ve mallarını mütevazı köylülere indiriyor. SEO, Google’da bir numaraya ulaşmanın yolu olarak paketlendi ve satışı yapıldı. Geçmişte, bunu gerçekleştirmenin bazı şüpheli yolları vardı. Eski kötü SEO uzmanları, Google’ı kandırmak için geri bağlantı taktiği, anahtar kelime doldurma ve çeşitli başka yollara başvuran taktikler kullanıyordu. Ve işe yaradı. Ama sonra Google uyandı ve sinirlendi.

Google Algoritmasında birkaç büyük güncellemenin yayınlanmasıyla Google, her yerde SEO’ların kurallarını değiştirdi. Karanlık taktikler kullanmak için iyi sıralama yerine siteler cezalandırıldı. Bazı şirketler, web sayfalarının bütünüyle gözden düştüğünü görmek için bir sabah uyandı. Sektördeki bu büyük değişimlerden bu yana SEO dünyası bütünüyle değişik bir yer haline geldi.

seo nedir

SEO nasıl çalışır?

Google ve Bing gibi arama motorları , web’deki sayfaları taramak, siteden siteye gitmek, bu sayfalar hakkında bilgi toplamak ve bunları bir dizine koymak için botları kullanır. Daha sonra, algoritmalar, belirli bir sorgu için arama sonuçlarında sıra sayfalarının görünmesi gerektiğini belirlemek için yüzlerce sıralama faktörünü ya da sinyalini dikkate alarak dizindeki sayfaları analiz eder.

Arama sıralama faktörleri, kullanıcı deneyiminin yönleri için vekil olarak kabul edilebilir. Bizim SEO Faktörlerin Periyodik Tablo SEO genel öneme dayalı altı en temel kategori ve ağırlıkları her birine faktörleri düzenler. Örneğin, içerik kalitesi ve en temelhtar kelime araştırması, içerik optimizasyonunun temel faktörleridir ve taren temelbilir ve mobil uyumluluk, önemli site mimarisi faktörleridir.

Arama algoritmaları, alakalı, yetkili sayfaları ortaya çıkarmak ve kullanıcılara verimli bir arama bilgi birikimi sağlamak amacıyla dizayn edilmiştir. Sitenizi ve içeriğinizi bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, sayfalarınızın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir. Ücretli arama reklamlarının.

Aksine , daha yüksek organik arama sıralaması elde etmek için arama motorlarına ödeme yapamazsınız.

SEO Google Etkisi

Google’ın algoritmasını senede 500 defadan fazla değiştirdiğinin farkında olabilirsiniz. Bunu bir perspektife koyalım. Bu yıl 499 kez bir şeyler yapmayı düşünün. Google algoritmasını bundan daha fazla değiştiriyor. Bu, bazı insanların duştan daha sık. Bu her gerçekleştiğinde, SEO endüstrisi bunu hissediyor. Bazen değişiklikler süptildir. Bazen çok önemlidirler. Her iki durumda da, SEO’nun büyük bir bölümü, internet sitenizin not almasını sağlamaktır – yani, Google’ın sıralama kriterlerine uygun kalmasını sağlar. İnternette SEO mühendislerinin Google’ın bundan sonra ne yapacağını ve bunun ne anlama geldiğini tartışmaktan başka hiçbir şey yapmadıkları forumlar var. Google’ın şifresini çözmek full time bir iştir. Google, arama motoru trafiğinin% 60’ından fazlasını alır

Ayrıca açıklığa kavuşturmama izin verin. “Google” terimini kullanıyorum ama gerçekten kastettiğim “arama motoru”. Dışarıda başka arama motorları olduğunu herkes bilir. Bence. Bir de Bing var ve … Bing var. Gerçek: Google, web’deki arama motoru trafiğinin% 60’ından fazlasını alır , bu sebeple, amaca uygun olması bakımından, muhtemelen arama motorlarından bahsederken Google demeye devam edeceğim.

SEO’nun açıklamasına gelince, bunu beş ayrı bölümde düşünmeye başladım.

Teknik

Teknik SEO, çoğu yumuşak huylu içerik oluşturucunun girişimde bulunmamayı tercih ettiği arka uçta gerçekleşen web sayfalarına öznitelikler uygulamakla ilgilenir. Teknik SEO değişiklikleri, sayfa yükleme sürelerini iyileştirmeyi, mikro biçimlendirme uygulamayı, W3C işaretlemesini doğrulamayı ve diğer çeşitli yöntemleri içerebilir.

Arama motorları, bir internet sitesinin etkinliğini teknik bir perspektiften kabul eder, bu sebeple gelişmiş SEO için önemli bir unsurdur. Ancak bu teknik değişiklikler uygulandığında, sitenize Google ile puan vermeye devam etmezler. Bu güncellemeler önemli olsa da SEO çalışmaları gerçekten daha yeni başlıyor.

İçerik / Reklam

SEO’nun en önemli kısmı budur. İçerik, SEO stratejinizin merkezinde olmalıdır. Makaleler, fotoğraflar, videolar, infograflar ya da bunların hepsinden oluşan bir koleksiyon olsun, içeriğiniz ne kadar alakalı ve faydalı olursa, web’de bulunma şansınız o kadar artar.

Taktik

Taktiksel SEO, popüler arama motorları için not vermelerini sağlamak için web sitelerini sayfa sayfa optimize etmeyi ifade eder.

Taktiksel SEO, bir internet sitesi boyunca sayfa içi içeriğe anahtar kelimelerin etkili bir biçimde eklenmesini içerir. Kulağa yeteri kadar basit gelebilir, ancak anahtar kelimeler her sektör, her şirket ve her birey için farklıdır.

Yanlış anahtar kelimeler bir web sitesine yanlış türde trafik çekecektir. Anahtar kelime çok genişse, yorucu olursunuz. Çok spesifik ve dışlayıcıysa, hedef kitlenizin bir kısmını kesiyor olabilirsiniz. Anahtar kelimeler bir denge kullanır ve devam eder. Temel olarak, taktiksel SEO, daimi olarak stratejik içerik eklemeyi içerir.

Sosyal

Sosyal, web sitenize organik olarak trafik çekmek için muhteşem bir yöntemdir. Harika içeriğe sahip olmaktan ve hedef kitlenizle etkileşimde kalmaktan kaynaklanır. İdeal olarak hedef kitleniz içeriğinizi paylaşacak, onun hakkında yorum yapacak ve size geri bildirimde bulunacaktır. Tüm bu faaliyetler trafiği yönlendirir ve web’deki varlığınıza dikkat çeker.

Raporlama

Bu SEO bilimidir. Özel raporlama yolu ile, SEO yöneticileri bir stratejinin işe yarayıp yaramadığını belirleyebilir. Bir müşterinin hedefleri diğerinden farklı olduğu için, SEO stratejileri belirli ihtiyaçlara uyacak şekilde uyarlanmalıdır. Her şey Google’da bir numaraya ulaşmakla ilgili değil (yakında daha detaylı olarak ele alacağımız bir şey), bir müşterinin temel performans göstergelerini belirlemek ve beklentileri karşılayabilmek için elinizden gelen her şeyi yapmakla ilgili.

Feridkaplan.com.tr SEO Yöneticisi olarak, SEO hakkında yazdığım tek makale bu olmayacak. O kadar karmaşık bir konu ki, ele alınacak yüzlerce açı var. Aslında, bu makalede öne sürülen konuların çoğu, ilerledikçe sağlamayı planladığım daha fazla açıklama için temel oluşturuyor. Bu arada lütfen sorularınızı e-posta ile göndermekten ya da Facebook / Twitter / LinkedIn’de beni işaretlemekten çekinmeyin; elimden geldiğince yardım etmekten memnuniyet duyarım.

Umarım beraber öğrenip deneyimledikçe bu inanılmaz yolculuğu izlemekten keyif alırsınız.

Read More

Markanızı Güçlendirecek 9 SEO İpuçu

Markalı pazarlama içeriği ve mükemmel organik arama sıralaması birbirini dışlamaz. İçerik pazarlamacıları için en büyük zorluklardan birisi hemde zorlayıcı olan SEO dostu içerik oluşturmaktır. Arama motoru optimizasyonunun en öznel yönleri arasındadır. Aynı zamanda en önemli hale geldi. Ve en iyi içerik benzersiz, iyi yazılmış ve alakalı. Ancak bu içerik hemde markanızın mesajını ve sesini yansıtmalıdır. İşte başlamak için dokuz ipucu.

İçerik için ihtiyacınız olan ilhamı bulabilir ve içeriğinizi optimize edebilirsiniz. Bu araç içerik pazarlamacılarına şunun gibi bir iş akışı sunabilmektedir:

  • Yeni içerik fikirleri bulmak.
  • İnsanların konuyla ilgili aradıklarını keşfetmek.
  • Hedef kitlenize en çok uyan başlıkları bulmak.
  • İlgilendiğiniz konuda en iyi performansı gösteren rekabeti tespit etmek.
  • Google’daki en iyi rakiplerinize dayanarak konunuz için yaklaşık bir kelime miktarı bulmak ve metin zorluğunu araştırmak.
  • Gelecekteki içeriğiniz için doğru metin yazıcısını bulmak.

Marka Dostu İçeriği Optimize Etme

1. Benzersiz olun. Sayfalarınızdaki kelimeler sadece size ait olmadığı sürece bu listedeki hiçbir şeyin önemi yoktur. Kelimeleri karıştırmak onları sizin yapmaz. Bu örneği düşünün.

  • Wikipedia’dan orijinal metin: “Kaya olarak da bilinen Cebelitarık Kayası, İber Yarımadası’nda Avrupa’nın güneybatı ucuna yakın, Cebelitarık topraklarında yer alan monolitik bir kireçtaşı burnudur.”
  • Aşırı derecede benzer metin: “Cebelitarık Kayası, güneybatı Avrupa’nın ucunda bulunabilir. Kaya olarak da bilinir, İber Yarımadası’ndaki yekpare kireçtaşı burnudur. “

Tam bir nüsha olmasa da, “fazlası ile benzer metin” aynı kelimeleri, cümleleri ve kavramları içerir. Başka bir kaynağın ifadelerini yeniden düzenlemek organik arama performansınıza yardımcı olmaz.

Doğrudan bir alıntı olmadığı sürece asla diğer bir kaynağı kopyalamayın. Ve diğer bir sitenin metninin uzun bölümlerinden alıntı yapmayın. Bunun yerine kaynağa bağlantı verin.

2. İyi yazın. Arama motorları, iyi yazılmış ve gramer açısından doğru içeriğe değer verir. Kullanıcı deneyiminin bir parçasıdır. Yazım hataları, garip ifadeler, yanlış ya da belirsiz bilgiler: Hepsi organik olarak sıralama şansınızı azaltır.

3. Bağlamsal alaka düzeyi sağlayın. İçeriği optimize etmek, tekrar eden anahtar kelimelerden fazlasını gerektirir . İlgili kelime öbeklerini ve kavramları kullanın. Sıralaması iyi olan diğer siteleri araştırın ve vücut metinlerindeki bağlantıları not edin. Örneğin, Google Amerika’da aylık 40.500 aramaya karşılık gelen “golf arabası pilleri” ni sıralamak için pil voltajı, popüler markalar ve lityum kullanımı gibi ilgili kavramlardan bahsedin.

Bununla beraber, hiçbir anahtar kelime tekrarının çalınan ya da kötü yazılmış metinlerin üstesinden gelemeyeceğini unutmayın.

4. Markalaştırın. Hiçbir tecrübeli SEO uzmanı, şirketinizin marka sesini görmezden gelmenizi öneri etmez. Bu olmadan, içerik herhangi bir sitede olabilir. Klişelerden, sloganlardan ve pazarlama söyleminden kaçının. Bir pazarlama kampanyasından alakasız bir dil kullanmanız gerekiyorsa, bağlamsal alaka düzeyi için açıklayıcı ifadeler kullanarak çalışın.

5. Jargona direnin. Anahtar kelime araştırması müşterilerin de kullandığını kanıtlamadıkça sektör jargonundan kaçının. Tüketiciler gibi konuşun ve sizin metninizi anlayacaklar.

Örneğin, tıbbi malzeme endüstrisi bandajlar, gazlı bez, bant ve diğer ilk yardım malzemeleri için “yara bakımı” nı yaygın olarak kullanmaktadır. Muhtemelen anlaşılabilir olsa da, “yara bakımı” çoğu tüketicinin bu ürünleri arama yöntemi değildir. Bu sebeple, “yara bakımı” ya da “yara bakımı malzemeleri” nin kullanılması, anahtar kelime talebinin muhtemelen sadece bir kısmını hedefleyecektir.

6. Zamirleri değiştirin. Mümkün ve doğal olduğunda zamir yerine gerçek kelimeyi ya da ifadeyi kullanın. Zamirden kaçınmak, daha açıklayıcı bir dile izin verir.

  • Kötü: Kırmızı, beyaz ve mavi renkleri ülkemize olan bağlılığınızı gösterir.
  • İyi: Bayrağın kırmızı, beyaz ve mavi renkleri Amerika Birleşik Devletleri’ne olan bağlılığınızı gösterir.

7. Mevcut sıralamalara dikkat edin . Her sayfanın sıralandığı arama kelimeleri anlamadan içeriğinizi yeniden düzenlemeyin. Şu anki sıralamaları araştırmadan içeriğin baştan sona değiştirilmesi zarar verebilir, yardımcı olamaz.

8. Metni değiştirin. SEO Arama motorları, arama kelimeleri ve bağlamsal alaka düzeyini değerlendirirken noktalama işaretlerini görmezden gelir. Bu, aynı arama kelimelerin farklı arama neticelerini tetikleyebilecek varyasyonları için bir fırsat sağlar.

Örneğin, aşağıda belirtilen her iki cümle de gramer açısından doğrudur. Ancak anahtar kelime öbeğini “kuşaklı koşu ayakkabıları” değişik bir şekilde kullanıyorlar. Virgül, birini – diğerini bir soru işaretiyle ayırır.

  • Koşu ayakkabısı konusunda tutkulu olanlar için , Saucony yumuşak bir his ile dayanıklı ve sağlam bir dış tabanı birleştirir.
  • Koşu ayakkabısı konusunda tutkulu musunuz ? Saucony , yumuşak bir his ile dayanıklı ve sağlam bir dış tabanı birleştirir.

9. Konuya gelin. SEO Arama motorları saçmalığı ödüllendirmez. İçeriğiniz, kabartmadan hızlı bir biçimde amacına ulaşmalıdır. Metin ağırlıklı sayfalar kesinlikle iyi sıralanabilir. Ancak bunun sebebi, tekrarlama ya da fazlalık değil, kıymetli bilgiler içermesidir.

Read More
ŞİMDİ ARA