E-Ticaret SEO’sunda Kaçınılması Gereken 7 Temel Faktör

Site tasarımcılarının ezici bir çoğunluğu içerik geliştirirken arama motoru optimizasyonu (E-Ticaret SEO) konusunu düşünse de, muhtemelen eski yöntemleri kullanıyorlar. Eskiden sağlam olan öneriler bugün pekala sorgulanabilir olabilir ki bu, insanların sıralamada olması gerekli olduğu kadar yüksek puan alamamasının en büyük nedenlerinden birisidir.

Yapay zeka tabanlı algoritmalara dayalı doğal dil modellerinin hala bazı ciddi problemleri var, bu sebeple SEO becerileri önümüzdeki senelerde talep görecek gibi görünüyor.

Bu yaygın hatalar listesine bir göz atın ve kendi online alışveriş platformunuzu yönetme konusunda iyileştirebileceğiniz herhangi bir şey olup olmadığını görün.

1. Anahtar Kelime Planlayıcıya Çok Fazla Güvenmek

Ücretsiz olduğu için, arama pazarlamacılığı endüstrisindeki nerdeyse herkes Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısını denedi. Bu, rakibinizin onu sizin kadar kullanmış olduğu manasına gelir. Sonuç olarak, önerdiği anahtar kelimelerin başka biri tarafından kullanılmış olma ihtimali yüksektir. Daha da kötüsü, bu araç tarafından “rekabet” terimi , firmanızla aynı anahtar kelimeler için derecelendirmeye çalışan diğer şirketlerin gerçek rekabeti yerine Google’ın AdWords hizmetinde rekabet manasına geldiği anlaşılmaktadır .

Bu, bu aletlerin kötü olduğu manasına gelmez. Aslında, her yeni sayfa ya da gönderi geliştirmeye başladığınızda bunları kullanma fırsatını değerlendirmelisiniz. Bununla beraber, yapmak istemediğiniz şey sadece onlara güvenmektir çünkü başka birinin de kuvvetli bir olasılığı vardır. Kendi pazarınızda ideal anahtar kelimelerin ne olduğunu görmek ve içeriğinizi bu anahtar kelime araştırmasına dayandırmak için diğer siteleri, özellikle de sıralamaları iyi olanları kontrol edin.

2. Algoritma Değişiklikleriyle Güncel Kalmamak

Muhtemelen, Google’ın arama algoritmasının değişmesinin bir neticesi olarak sitelerinin nasıl aniden gömüldüğünden şikayet eden bir çok insan duymuşsunuzdur. Bu, organik arama trafiğine güven duyan pek çok küçük işletme sahibini etkileyen ciddi bir sorun olsa da, çoğu insan, duyurulara dikkat ederek sitelerinin sıralamalarda zarar görme riskini büyük oranda azaltabilir. Google ve diğer arama hizmetleri, genelde arama sistemlerini kurcalamaya başlamadan evvel duyurular yapar.

Bu türden çok büyük bir değişimin ne zaman geleceğini daima işaret eden Google’ın fotoğrafı sosyal geliştirici hesaplarını takip etmeyi düşünün. Ayrıca , arama dünyasıyla genel itibari ile iletişim halinde kalmanıza yardımcı olabilecek, her şeyi kapsayan bir E-Ticaret SEO blogu okumayı düşünebilirsiniz . Arama endüstrisi içindeki kişilerden blog ve forum gönderilerini okumak, fotoğrafı hesapları takip etmekten daha etkili olabilir çünkü bu uzmanlar pazarlama konuşmasını kesip gerçekten önemli olan şeylere odaklanma eğilimindedir.

3. Çok Az İçerik Oluşturma

Çok sayıda farklı türde tekil ürün satan online alışveriş platformları gibi çok sayıda ürün açıklamasına sahip siteler, katalog listelerinde arama motorlarının bağlanması için yeterli içeriğe sahip olmadığından, sayfalarının bu kadar yüksek sıralanmasını genelde sağlayamazlar. Bazı insanlar, Google’ın en az 1000 kelimelik metin içeren sayfaları tercih ettiğini iddia ediyor. Sitenizin bir bölümünden diğerine içerik kopyalamaya başlamak istemeseniz de, her gönderinin üstünde yeterli miktarda materyal bulunduğundan emin olmalısınız. Daha zayıf alanları bulmak için bir Site Gezgini aracı kullanmayı düşünün.

4. Teknik SEO Tekniklerini İhmal Etmek

Çoğu küçük işletme sahibinin ve site yöneticisinin teknik SEO kavramına aşina olmaması iyi bir olasılıktır , ancak hızla endüstrinin çok büyük bir parçası haline geldi. Bu teknik, bir siteyi arama motorları için değil, onlara güç veren örümcekler için optimize etmeyi içerir. Bunu kullanmak isteyen şirketler, sitelerinin işleme sürecini yüklemesi ve optimize etmesi için gerekli olan süreyi azaltmalıdır. Çok fazla resim, video ya da animasyon bir siteyi yavaşlatabilir ve bu da sitenin Google’da ve diğer arama motorlarında düşük sıralamasına neden olur. XML site haritalarından ve HTTPS güvenliğinden yoksun olanlar da sıralamada düşük olacak ya da hiç olmayacak.

5. Teknoloji Yeniliklerini Unutmak

WebP görüntü formatı 2010’da piyasaya sürüldüğünde, çok az site operatörü çok dikkat etti çünkü çok zayıf görüntüler oluşturuyor gibi görünüyordu. Bununla beraber, bu fotoğraflar hızlı bir biçimde yüklendi, bu sebeple teknik SEO tekniklerine göre sıralama yapmaya çalışanlar için yararlı oldu. Artık AVIF görüntü formatı popüler olmaya başladığına göre, pek çok insanın buna yöneleceğini düşünürsünüz. Ancak, hala nispeten az sayıda site tarafından kullanılıyor.

Her yeni tarayıcı standardı çıktığında sitenizin tamamını yeniden biçimlendirmek için acele etmenize gerek yok. Bu, normalde masaüstü kullanıcıları kadar hızlı güncelleme almayan mobil kullanıcılar için problemlere neden olabilir. Bununla beraber, bu çözümleri aklınızda tutmak isteyeceksiniz çünkü aksi halde kolayca çözemeyeceğiniz bazı problemleri çözebilirler.

6. Kırık Bağlantıları Düzeltmemek

Google’ın Dizin Kapsamı algoritması bağlantıları izlemeyi tercih eder, bu sebeple çok sayıda bozuk olan siteleri derecelendirebilir. E-Ticaret platformunuz, bir ürün sattığında listeleri otomatik şekilde kaldırıyorsa, bozuk olanlarla bitmekten kaçınmak için diğer dahili bağlantıları güncelleyen bir tür komut dosyası yazmak isteyeceksiniz.

7. Yanlış Türde Bağlantılar Kurmak

E-Ticaret SEO uzmanları uzun süreden beri “Bize Ulaşın” ya da “Hakkımızda” sayfasına bağlantıların küçük işletme sahipleri için en iyisi olduğunu söylüyorlar, ancak pek çok kişi bunun yerine istemeden spam gibi görünebilecek bir dizi uzun kuyruklu bağlamsal bağlantı eklemeye devam ediyor . Bir tarama ajanı.

Tutturulması zor bir denge olsa da, içeriğinizde bu gibi çok fazla bağlantı olmasını istemezsiniz. Tüm bu bağlamsal olanları eklemek yerine çok kolay bir düz metin site haritası oluşturmayı düşünün . Sitenizi spam gibi göstermeden tarayıcıların tutabileceği toplam bağlantı sayısını artırabilir.

Diğer arama motorlarını da unutma. Google en büyük oyuncu olsa da, diğer herkezin en sevdiği çevrimiçi araçlarda neler olup bittiğini takip etmek isteyeceksiniz, bu şekilde rekabette bir adım önde olabilirsiniz.

Read More

SEO İçin Yüksek Hitli Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır

Herhangi bir kelime çalışması yapılmadan önce internet sitesinde ulaşmak istenen hedefler belirlenmelidir. İstenilen kategorileri ve ürünleri öne çıkarmak için ilgili anahtar kelime araştırması kelime grupları hedefe göre seçilmelidir. Arama motoru optimizasyonunun genelde yüksek talepli bir ifade için birinci sayfada sıralama gibi yüksek hedefleri vardır. İmkansız görünen bir hedefe nasıl ulaşabilirsiniz? Arama anahtar kelime sonuçlarının ilk sayfasında yer alan siteler, Google’ın en iyi seçeneklere ilişkin değerlendirmesidir. Hedefinize ulaşmak, bu sitelerden birini ilk sayfadan itip onun yerini almak manasına gelir. Bu, Google’ın o kelime öbeği için neye değer verdiğini anlamak ve sonra onu sunmak manasına gelir.

Anahtar kelime araştırması

Gerçek Sıralama Analizi

Bir anahtar kelimeyi aradığınızda gördüğünüz sitelerin diğerlerinin gördüklerinden farklı olabileceğini unutmayın.

Arama sonuçları, anahtar kelime araştırması arama geçmişiniz de dahil olmak üzere pek çok faktör tarafından kişiselleştirilir. Sorguladığınız ve tıkladığınız şey gelecekteki arama sonuçlarınızı etkiler. Hedef anahtar kelimenizi arar ve bir rakibin listesini sık sık tıklarsanız, Google, diğer arayanlar için aynı sıralamada yer almasa bile, size o şirketten daha fazla sonuç gösterecektir.

Google’ın Reklam Önizleme ve Teşhis aracıyla gerçek rekabet ortamınızı bulun . Google Ads’e erişiminiz yoksa Moz, Ahrefs, SEMrush ve diğerleri gibi bir sıralama kontrol aracı kullanın . Sektörünüzün dışındaki bir arkadaşınızı arayın ve ondan ifadeyi Google’da aramasını isteyin.

Kısacası, SEO stratejisini belirlemek için kişisel Google sonuçlarınıza güvenmeyin.

Google Ne İstiyor?

Bu birinci sayfadaki listelerden öğrenebileceğiniz her şeyi öğrenin. Sadece “her şey için rütbe aldıkları” için ya da bir hile yüzünden orada olduklarını varsaymayın. Bu kadar yüksek Google değerlerini sunduklarını keşfedin , söz gelimi:

  • Sıralama sayfasının ve sitenin amacı: bilgilendirici veya işlemsel;
  • Sıralama sayfasında kullanılan anahtar kelimeler ile ilgili kelime ve ifadeler;
  • Bağlamsal olarak alakalı diğer sayfaların site içindeki sıralama sayfasının genel temasını artırıp artırmadığı;
  • Sıralama sayfası siteye nasıl bağlanır: Üstbilgi veya altbilgi gezinmesindeki bir bağlantıdan veya belki de kalıcı bir ana sayfa veya kategori sayfası özelliğinden yararlanır mı?
  • Bu sıralama sayfasına bağlantı veren üçüncü taraf siteleri;
  • Bu sıralama sayfasına bağlantı veren üçüncü taraf sayfaları ;
  • Genel olarak sıralamadaki rakibin etki alanına bağlantı veren sitelerin sayısı ve kalitesi .

Her rekabetçi sıralama sayfası için yukarıdaki listeyi uygulayın. Gözlemlerinizde spesifik olun. Onları geçmek için çabalarını geliştirmeniz gerekecek.

Sonuç

Sıralamadan bir kahramana kadar bir sayfa almak daima zordur. Yüksek talepli anahtar kelime araştırması sıralamalarına girmeden önce, daha küçük arama kitleleri ile ilgili bir başarı elde etmek için önce düşük talepli arama kelimeleri hedeflemeniz gerekebilir. Arama yapanlar sayfanızı daha az anahtar kelime için sıralamadan seçerse, Google’ın sayfayı daha büyük olanlar için dikkate alma şansı daha yüksektir.

Ancak, online alışveriş SEO’sunda en önemli olanı unutmayın: trafik ve gelir. Sıralamalar faturalarınızı ödemez – en sevdiğiniz anahtar kelime için Google’da bir numaralı sıralamalar bile.

Çoğu zaman, en iyi SEO stratejisi, pek çok arama sonucu sayfasında sıralanmak için sitenizin bütününde çok çeşitli anahtar kelime temalarını hedeflemektir. Daha fazla sayfa trafik ürettikçe organik aramadan gelir elde etme beceriniz artar. Ancak vaktinizi ve paranızı tek bir anahtar kelimeye odaklıyorsanız, sitenizin geri kalanı zarar görür. Genel performans muhtemelen düşecektir.

Read More
ŞİMDİ ARA