Semrush, New York Borsasında Hisse Senetlerini Halka Açık Satacak

Semrush dosyaları halka açılarak, insanların şirkette ilk defa hisse satın almalarına imkan tanıyor.

Semrush, SEO yazılım şirketinin New York Menkul Kıymetler Borsası’nda (NYSE) hisse sattığını görecek olan Pazartesi günü dosyalanan şirket hisselerinin ilk halka arzını (IPO) duyuruyor.

Önerilen halka arz için bir kayıt açıklamasında, Semrush’ın A Sınıfı adi hisse senetlerini “SEMR” kısaltma sembolü altında listelemeyi planladığı söyleniyor.

Teklif edilecek hisse sayısı ve teklif edilen halka arz için fiyat aralığı henüz belirlenmedi.

Semrush, müşterilerin çevrimiçi görünürlüğün iyileştirilmesine yol açabilecek eyleme geçirilebilir içgörülerle eğilimleri anlamasını sağlamayı başaran bir “yükselen büyüme şirketi” olarak listelenmiştir.

Semrush’ın premium fonksiyonları, SEO’lar arasında favoridir, ancak yazılım hemde PPC, içerik pazarlaması, sosyal ağ pazarlaması ve rekabetçi araştırmalar için çözümler sunar.

Semrush, toplam 50’den fazla ürün, araç ve eklenti sunar ve 67.000’den fazla ödeme yapan müşteriye hizmet sunar.

İşte Semrush’un ABD Birleşik Devletleri Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu (SEC) ile yapmış olduğu dosyalarda ortaya koyduğu şirket hakkında daha önemli detaylar.

Sayılarla Semrush

Semrush, IPO kayıt bildiriminde aşağıda belirtilen detayları sağlar:

  • Toplam 50’den fazla araç sunar
  • 143 ilçeye hizmet veriyor
  • 12 yıldır sektörün içinde
  • 5 ülkede 980’den fazla çalışanı var
  • Yıllık 144 milyon dolar gelir elde ediyor
  • 67.000’den fazla ödeme yapan müşteri
  • % 76 brüt kar marjı
  • 37 milyon dolar sermaye topladı
  • Müşterilerin% 94,9’u küçük ve orta ölçekli kategoride
  • Gelirin% 54’ü Amerika Birleşik Devletleri dışında üretiliyor.

Ödeme yapan Semrush müşterileri aşağıda belirtilen konularda eyleme dönüştürülebilir içgörülere erişebilir:

  • 200 milyon alan
  • 20 milyar anahtar kelime
  • 33 trilyon geri bağlantı
  • 17 milyar URL
  • 310 milyon Google Görüntülü Reklam Ağı banner reklamı
  • Günde analiz edilen 1 milyar olay

Semrush Büyüme Stratejileri

Semrush halka açıldıktan sonra ne yapmayı planlıyor?

Şirketin büyüme stratejisinin temel ögeleri olarak listeledikleri şu biçimdedir:

  • Yeni ödeme yapan müşteriler edinin
  • Mevcut ödeme yapan müşteri tabanı ile platformunun kullanımını genişletin
  • Yenilik yapmaya ve yeni ürünler ve özellikler geliştirmeye devam edin
  • Fırsatçı birleşme ve satın almaları takip edin

Neden Semrush’a Yatırım Yapmalı?

Semrush, bu halka arzdan elde edilen gelirlerle ne yapmayı planlıyor?

Şirket, tüm net gelirlerin Semrush’un daha da geliştirilmesine yeniden yatırılacağını söylüyor:

“Şu anda bu teklifin net gelirini müşteri tabanımızı büyütmek için pazarlama satış faaliyetlerimize daha fazla yatırım yapmak, teknoloji platformumuzu ve ürün işlevselliğimizi geliştirmek için araştırma ve geliştirme çabalarımızı finanse etmek, genel ve idari giderleri ödemek için kullanmak istiyoruz. Ve bu prospektüste başka yerlerde açıklanan diğer büyüme stratejilerimizi finanse etmek.

Net gelirin bir kısmını tamamlayıcı şirketlerin, teknolojilerin ya da diğer varlıkların satın alınması için de kullanabiliriz, ancak şu an için bu tür bir işlemle ilgili herhangi bir anlaşma, taahhüt ya da anlayışımız yoktur.”

Semrush’a Yatırım Yapmanın Riskleri

Semrush, yatırımcıların bilinçli bir karar verebilmeleri için IPO başvurularında standart olduğu gibi, işiyle ilgili riskleri ayrıntılarıyla anlatıyor.

Hepsini burda listelemeyeceğim, ancak özellikle hepimizin ilişki kurabileceği bir tanesine dikkat çekmeye değer.

Semrush, arama motoru algoritmalarındaki değişikliklerin, firmasının en büyük riskleri arasında olduğunu söylüyor:

“Arama motoru algoritmalarındaki değişiklikler, bazı ürünlerimizin, araçlarımızın ve eklentilerimizin etkinliğini azaltabilir ve potansiyel olarak bunları eski hale getirebilir. Örneğin, belirli bir arama motoru, sıralama algoritmasında geri bağlantıları kullanmayı bırakırsa, müşterilerimizin kendi ve diğer internet sitelerinin geri bağlantı profilini analiz etmesini ve izlemesini sağlamayı başaran geri bağlantı analiz aracımıza ilişkin müşterilerimizin algısı olumsuz etkilenebilir.

Benzer şekilde, bir arama motoru doğal olmayan geri bağlantılar sebebiyle web sayfalarını manuel olarak cezalandırmayı ya da önlem almayı bırakırsa, müşterilerimiz geri bağlantılarını denetlemenin lüzumsuz olduğunu belirleyebilir ve bu da şirketlerin kötü amaçlı web sayfalarının olup olmadığını kontrol etmelerini sağlamayı başaran geri bağlantı denetim aracımızın değerini düşürmelerine neden olabilir. Sitelerine bağlantıları var ya da kullanmayı bütünüyle bırakıyorlar.”

Semrush, bu değişikliklerden herhangi birinin meydana gelmesi durumunda ürününü “yeniden kalibre edeceğini” söylüyor.

SEO Topluluğu Düşünceleri

Bir SEO yazılım şirketinin NYSE’de listelendiği hergün değil. Bu haberlerle ilgili fikirlerini ve gelecekte şirketten ne beklediklerini öğrenmek için SEO topluluğuna ulaşmış bulunmaktayız.

Justuno’da Ücretli Medya Direktörü Navah Hopkins şöyle diyor:

“Semrush, kariyerimi dijital pazarlamada keşfettiğim için ilk SEO aracımdı ve bir sonraki bölümleri için çok heyecanlıyım. Sınıfının en iyisi araçlara ve erişilebilir dijital pazarlama eğitimine olan bağlılıkları, SEO ve içerik pazarlamasında daha fazla anlayış ve şeffaflığın yolunu açtı. Bu halka arz ile, hizmet ettikleri dijital kanalları (yani akıllı kampanyalar) yansıtırken araçları / iş akışlarını basitleştirmelerini beklemekteyim.”

Adam Riemer Pazarlama Başkanı ise Adam Riemer şunları belirtti:

“Semrush, oyunun ilerisinde yeni araçlar yaratmak için verilerini ve bilgilerini kullanıyor. Kapsamlı bir anahtar kelime planlayıcı ve konu haritalama aracıyla ilk defa piyasaya sürdüler. Ayrıca başarısız olan bir çok şey inşa ediyorlar, ancak en azından pratik kullanımları olan yeni araçlar ve özellikler yaratıyorlar. Bu araçlar onları sosyal ağ, site araması, dönüşüm optimizasyonu ve daha fazlası gibi yeni pazarlara getirebilir.”

Kaynaklar: businesswire , sec.gov

Read More
ŞİMDİ ARA