SEO İçin Sayfa Başlıkları ve Meta Açıklamaları Nasıl Yazılmalı?

En iyi sayfa başlıklarını ve meta açıklamaları yazmak için, onları benzersiz yapmalı, çok kısa veya uzun olmadıklarından emin olmalı, anahtar kelimeleri doldurmamalı, her sayfa için doğru anahtar kelime öbekleri kullanmalı ve robotlar için değil, insanlar için yazmalısınız.

Bu kurallar basit ve takip edilmesi kolaydır ve iyi optimize edilmiş sayfa başlıklarının ve meta açıklamaların sonucu, web sitenize daha fazla trafik getirir.

Bu kurallara ek olarak, Eşsiz Satış Noktası (USP) konumlandırma ve psikolojik tetikleyici kelimelerin kullanımı dahil, mümkün olan en iyi sayfa başlığını veya mükemmel meta açıklamayı oluşturmanıza yardımcı olacak birkaç temel satış ve reklam tekniği de kullanabilirsiniz.

Bu kısa kılavuzda, size hangi sayfa başlıklarının ve meta açıklamalarının olduğunu , Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) için neden bu kadar önemli olduklarını ve bunları profesyoneller gibi nasıl optimize edebileceğinizi öğreteceğiz.

Hareket halindeki yoğun pazarlamacılar ve işletme sahipleri için, indirip takip edebileceğiniz hızlı bir hile sayfasını burada bulabilirsiniz. Alternatif olarak, Google’ın SEO rehberini takip edebilirsiniz.

Sayfa Başlıkları ve Meta Açıklamaları Nedir?

Sayfa başlıkları ve meta açıklamaları, internetin her sayfasında bulunması gereken iki ayrı HTML kodu parçasıdır. Bir kitap gibi, size bulunduğunuz sayfanın başlığını ve o sayfanın bir özetini söylerler. Bunlar daha sonra Google gibi arama motorları tarafından dizinlerinden bir web sitesine okunması kolay bir bağlantı oluşturmak için kullanılır. Web tarayıcıları, bir sekmeden diğerine kolayca tanımlanabilmeleri için tarayıcı çubuklarındaki sayfa başlıklarını da kullanır – aynı anda birden fazla sekme açtığınızda çok kullanışlıdır – ve kaydedebileceğiniz yer imlerinin adları olarak.

Hemen hemen tüm arama motorları sayfa başlıklarını ve açıklamaları görüntüler – her ikisine de meta veri olarak başvurabilirsiniz – aynı şekilde, sayfa başlıkları bağlantıları ve meta açıklama metni için neredeyse aynı renklere sahip olacak kadar ileri gider.

2021'de Müşteriniz İçin Oluşturulacak 8 Temel SEO Raporu
2021’de Müşteriniz İçin Oluşturulacak 8 Temel SEO Raporu

Sayfa Başlığı Nedir?

Sayfa başlıkları, bir sayfaya ve tarayıcı çubuğunuzdaki bir sekmeye yer işareti koyarken arama motoru sonuçlarında gördüğünüz tek metin satırıdır ve kitap başlıklarına benzetilebilir. Normalde bağlantılı sayfanın kısa bir açıklamasıdır.

Sayfa başlıkları için kod satırı, buna benzeyen çok basit bir HTML kodu parçasıdır.

<title> Bu bir Başlıktır </title>

Bu sayfanın kaynak koduna giderseniz (tarayıcınız için doğru kısayolu kullanarak), bu sayfanın başlık etiketinin:

<title> SEO İçin Sayfa Başlıkları ve Açıklamaları Nasıl Yazılmalı </title>

SEO için sayfa başlıklarını optimize ederek, tıklanma olasılığını artırarak daha fazla web sitesi trafiği sağlayabiliriz.

Meta Açıklama Nedir?

Meta açıklamaları, bir kitabın arkasındaki tanıtım yazısına benzer şekilde bir sayfanın kısa açıklamalarıdır. Bir arama motorunun sonuç sayfasındaki bir sayfanın bağlantısını tıkladığınızda bulacağınız içeriği özetlerler.

Sayfa başlıkları gibi, bunlar da çoğu web sitesinin kaynak kodunda bulacağınız kısa HTML kodu kullanılarak yazılır (iyi, tüm optimize edilmiş web sitelerinde, yine de).

Meta açıklama etiketi şuna benzer:

<meta name = ”description” content = ”Bu, bir sayfanın meta açıklamasıdır”>

Bu sayfanın kaynak kodundaki meta açıklama etiketini inceleyecek olsaydınız, şöyle göründüğünü görürdünüz:

<meta name = ”description” content = ”Google’ın arama sonuçları sayfalarından tıklama oranınızı artırmak için meta verileri, özellikle de meta başlıkları ve meta açıklamaları nasıl yazacağınızı öğrenin”>

Kötü yazılmış veya eksik meta açıklamalar, kullanıcıların Google’ın arama sonuçlarında bir sayfayı fark etmemelerine neden olabilir; bu, sayfalarının rakiplerinin değil, sayfalarının ziyaret edilmesini isteyen işletme sahipleri için kötü bir haberdir.

Google, Sayfa Başlıklarını ve Meta Açıklamaları Nasıl Kullanır?

Google’ın arama motoru sonuç sayfalarını (SERP olarak kısaltılır) tasarladığı bu davranış olduğundan, insanların meta verilere nasıl tepki verdiğini anlamak önemlidir.

Google, bilgilerin kullanıcılarına en iyi şekilde nasıl görüntüleneceğini belirleyebilmek için SERP’lerin tasarımını ve görünümünü günde birkaç kez (aranan sorguya bağlı olarak) değiştirir.

Bu değişiklikler, kullanılan yazı tipinin boyutunu ve SERP’lerdeki öğelerin renklerini artırmak ve azaltmaktan (yeni bir örnek Google Ads’deki “Reklam” kutusu yeşilden siyaha ve tekrar tekrar ) SERP’lerde ne kadar büyük resimlere kadar değişebilir. bir sayfanın ne kadarının Öne Çıkan Parçacıklara ( SEO’daki insanlar için Kutsal Kase) ayrıldığı ve kelimenin tam anlamıyla binlerce tasarım ve algoritma değişikliğidir.

Sonuç anlamak hem arama hedef müşteri davranışını ve nasıl Google için sonuçlar gösterecektir.

Google sonuçları farklı şekillerde görüntüleyebilir. Her arama ifadesi, Google’ın algoritmasının, arayanın görmek istediği “düşündüğü” şeye göre farklı sonuçlar verir. Klasik “on mavi bağlantı” bazen yeni özelliklerle değiştirilir. Günümüzde arama yapanlar Bilgi Grafiklerini, resim karusellerini, Yanıt Kutularını ve diğer birçok özelliği görüyor.

Örneğin, “on mavi bağlantı” arayalım. Bu arama bize bireysel açıklamaları olan klasik on mavi bağlantıyı verir. On mavi bağlantı ile sunulduğunda, arama yapan kişi genellikle birinci konumda sayfanın üstündeki sonucu seçecektir.

Bugün, Google’ın arama sonuçları sayfalarında çok daha fazlası var.

Bazı aramalarda, hem bir kişinin gözünü hem de ilk tıklamasını çizmek için sayfanın üst kısmında bağlantılı resimlerden oluşan bir döngü görünecektir.

Ayrıca Öne Çıkan Metin Parçacığı da vardır (eski adıyla “Yanıt Kutusu”).

Bu küçük bilgi parçacıkları, göz atan kullanıcının ihtiyaç duyduğu bilgileri hızlı bir şekilde alması için orijinal arama sorgusunu doğrudan yanıtlamaya çalışır. Arama sorgusunun türüne bağlı olarak bu, aşağıdaki sonuçlardan birine neden olabilir:

  1. Kullanıcı yanıtın içindeki bağlantıya tıklar
  2. Kullanıcı cevabı okur, bir bağlantıya tıklamaz ve ayrılır

Bazı SEO uzmanları, Öne Çıkan Parçacıkları zehirli bir kadeh olarak görüyor . Web sitenizin arama sonuçlarında ilk olarak görünmesinin bariz bir avantajı var, ancak hiç kimse bağlantıyı tıklamıyorsa ve cevabın geldiği sayfayı görmüyorsa, bir web sitesi sahibinin bakış açısından, orada görünmekten kazanılacak çok az şey vardır. .

Daha da kötüsü, yalnızca orijinal ilk konum bağlantısının ziyaret sayısını azaltmakla kalmaz, aynı zamanda diğer dokuz konumdaki sayfaların – Öne Çıkan Snippet’in boyutu nedeniyle – sayfanın çok daha aşağısına itilmesi, toplam sayısını azaltır. gösterimler ve bağlantılar da.

Sayesinde sayfa başlıkları ve açıklamalar SEO tıklama oranına (TO – bir URL’yi tıklama sonucu olduğunu gösterimlerin yüzdesini) artırmak için optimize edilmiş olduğunu giderek daha önemli iken, akılda yukarıda, bu kadar aynı derecede önemli içerik emin olmak için Öne Çıkan Metin Parçacığı için yanıt olarak kullanılma ihtimaline karşın mevcut en iyi ve anlaşılması kolay olanıdır.

Google, Algoritmasında Tıklama Oranını Kullanıyor mu?

Google’ın sıralama algoritmasında, bir web sitesinin nerede sıralanması gerektiğini belirlemek için kullandığı yüzlerce, hatta binlerce faktör vardır. Google, algoritmanın bir parçası olarak bir URL’nin tıklama oranını kullanmadığını ve sayfa başlığındaki veya meta açıklamadaki kelimeleri kullanmadığını defalarca iddia etti .

Ancak, birçok iddia karşısında tıklama yüzdesi o gerekçe yapar ne kadar iyi bir web sitesi veya sayfa saflarına faktörü. Bu iddialar, birçok durumda zorlayıcı olsa da, yok Google o tam bir kontrpuan tüm korelasyonu yapar kullanımı, algoritmada oranda tıklama. Bunun yerine, Exposure Ninja’da Google’ın bunun yerine tarayıcıların sıraladığı içeriğe ne kadar iyi yanıt verdiğine daha fazla dikkat ettiğini düşünüyoruz.

Örneğin, kötü bir içerik parçası ilk konumda sıralanırsa ve Google (karmaşık bir bilgisayar mühendisliği düzeyi aracılığıyla) arama kullanıcılarının içeriği beğenmediğini belirler (örneğin, değer sağlamadığı için) ve alternatif ararsa sayfa yerine başka bir sayfayı test edecek ve mükemmel eşleşmeyi bulana kadar nasıl performans gösterdiğini görecektir.

Bundan çok önce, elbette, Google’ın bir sayfanın içeriğini değerlendirme sistemi olacak – kötü yazılmış, yinelenen veya intihal edilmiş içerik , ilk etapta Google’ın en üstüne çıkmamalı (“olmamalı” vurgusu).

Google’ın tıklama oranını veya içeriği sıralamak için başka herhangi bir metriği nasıl kullandığına odaklanmak yerine, öncelikle mümkün olan en iyi içeriği oluşturmaya odaklanmanızı ve sayfa başlıklarınızın ve meta açıklamalarınızın eşit derecede iyi olduğundan emin olmanızı öneririz.

Sayfa Başlıklarını ve Meta Açıklamalarını Optimize Etme

Yeni sayfa başlıkları ve meta açıklamaları yazmanın en iyi uygulamalarına nasıl uyacağınızı öğrenmeden önce, başlıklarınızı ve açıklamalarınızı standardı takip eden rakiplerinizden ayırmanıza yardımcı olacak bazı ek meta veri yazma ipuçlarını vurgulamak istiyoruz. diğer “sayfa başlıklarının ve meta açıklama kılavuzlarının nasıl yazılacağı” konusunda rehberlik.

SERP’lerin Görünümü için Optimize Edin

Yeni meta verilerinizi yazmaya başlamadan önce, ilk olarak gelecekteki müşterilerinizin kullanacağını düşündüğünüz aramayı deneyin ve Google’ın sonuçları nasıl görüntülediğini inceleyin.

Yalnızca on mavi bağlantı görüyor musunuz yoksa Öne Çıkan Metin Parçacığı var mı?

Google sürekli olarak her arama sorgusu için doğru SERP tasarımını göstermeye çalışır, bu nedenle Google’ın sonuçları gösterme şekline uymayan bir sayfa başlığı veya meta açıklaması yazarsanız, rakiplerinize tıklama kazanmak daha kolay.

Yazmaya başlamadan önce her zaman Google’ın arama sonuçlarını nasıl görüntülediğini gözden geçirin.

Ek olarak, bir araştırmacının amacı, SERP’lerin görünümüne ve bir sayfa başlığının veya meta açıklamanın nasıl görünmesi gerektiğine de girecektir.

Arama Amacı için Optimize Edin

Arama amacı, bir araştırmacının ilk aramaya başlarken sahip olduğu arzudur.

Arama amacını dört türe ayırıyoruz:

  1. Bilgilendirici
  2. Ticari
  3. İşlemsel
  4. Navigasyon

Bilgilendirici aramalar , kamera gibi satın almak üzere olduğunuz bir hizmet, etkinlik veya ürün hakkında daha fazla bilgi ararken yaptığınız aramalardır .

” Canon 4000D incelemesi “

Ticari aramalar , bir ürün, hizmet veya fırsat için en iyi fiyatları ararken yaptığınız aramalardır .

” Ekim’de bütçe dostu aile tatilleri “

İşlemsel aramalar , doğrudan bir satın alma yapmak istediğinizde yaptığınız, bir şeyi veya bir çocuk eğlencesi gibi kısaca birini satın almadan veya kiralamadan önce yaptığınız aramalardır .

” Çocuk partisi sihirbazını rezerve edin “

Gezinme aramaları , Instagram uygulaması için indirme sayfası gibi doğrudan aradığınız bir sayfaya gitmek istediğinizde yaptığınız aramalardır .

” Instagram Uygulaması “

Müşterilerinizin hangi tür niyet kelimelerini kullanıyor olabileceğinden emin değilseniz, aşağıdaki liste en sık kullanılan kelimelerin çoğunu kapsamaktadır. Bunları, Google’da sıralamayla en çok ilgilendiğiniz anahtar kelime öbekleriyle eşleştirmeyi deneyin, ancak aynı zamanda mevcut müşterilerinizi , ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın almadan önce sorduğu sorular hakkında sorgulamayı deneyin.

Benzersiz Satış Noktaları (USP’ler) kullanın

Her gün, dünyanın dört bir yanındaki işletmeler Google’ın SERP’lerinde A / B testleri yapıyor ve bu süreçte ciddi nakit harcıyorlar.

Google’ın Reklam programı , bir test ve iyileştirme döngüsü aracılığıyla çalışır. Köklü endüstrilerde, şirketlerin birkaç yıl boyunca bir tıklama kazanmak için en iyi şekilde çalıştığı USP’leri test etmiş olması muhtemeldir.

Bir Google sonuç sayfasının üstündeki ve altındaki reklamları inceleyerek, anahtar kelime araştırma sürecinde gözden kaçırmış olabileceğimiz önemli noktaları öğrenebilirsiniz.

Aşağıdaki örnekte, kendi sıhhi tesisat müşterilerimiz için yararlı bulabileceğimiz bir anahtar kelime listesi bulunmaktadır ve bunlardan bazılarını anahtar kelime araştırma sürecimiz sırasında dikkate almamış olabiliriz. Bunlar aşağıdakileri içerir:

  • 24/7
  • Hızlı cevap
  • Çağrı Ücreti Yok
  • Drenaj Sorunları

Şirketler bu kelimeler ve ifadeler için para harcamaya istekliyse, bunların arama yapan kişiden bir yanıt tetiklemek için doğru anahtar kelime türü olduğunu varsaymak güvenlidir. Bu aynı zamanda kar getiren anahtar kelimeler olduklarını da gösteriyor.

Bunları yeni meta verilerinizde kullanmak bir kazanan olabilir!

Psikolojik Tetikleyicileri Kullanın

Meta verilerinizde doğru türde psikolojik ifadeler kullanmak, başarıya giden başka bir yoldur. Doğru yerde doğru kelimelerin satış yaratabileceğini görmek için yalnızca reklama bakmanız gerekir.

Mesajlarınızı farklı şekillerde iletebilirsiniz ve bunların TO’lar üzerindeki etkisiyle ilgili çok sayıda harika çalışma ve blog yazısı vardır. CoSchedule’un “6 Örnekli Bir Şablonda Eylem Çağrısı Nasıl Yazılır” , sürecin daha geniş ölçekte ne kadar yararlı olabileceğini açıklıyor. 

İşte en sevdiğimiz kelimelerden birkaçı:

  • Öğrenin
  • Kayıt etmek
  • Keşfedin
  • Kanıtlanmış
  • Ayrıcalıklı
  • Çözüm

Yazmaya Başlamadan Önce Bir Kopya Alın

Web sitenizdeki meta verileri yazmaya ve değiştirmeye başlamadan önce, önce mevcut sayfa başlıklarınızın ve meta açıklamalarınızın bir kopyasını indirmelisiniz. Daha sonra bunları kopyalayıp iyileştirebilir ve ileride başvurmak üzere saklayabilirsiniz. Bu, özellikle meta veri revizyonlarının tıklama oranında azalmaya yol açtığı durumlar için akıllıca olur , böylece eski meta veriler alınabilir ve yeniden yüklenebilir.

Screaming Frog , bir sitenin meta verilerini indirmek için en iyi araçtır, ancak ilk 500 URL’den sonra bir lisans gerektirir.

Ücretsiz bir çözüme ihtiyacınız varsa, Buzzstream tarafından oluşturulan meta etiket çıkarıcıyı deneyin .

URL’lerimizi ve meta verilerini topladıktan sonra, bunları, çok uzun olan meta verileri kolayca tespit edebilmeniz için temel bir karakter ölçüm formülü içeren, altta bağlantılı olan önceden hazırlanmış sayfa başlığımıza ve meta açıklama şablonumuza kopyalıyoruz.

Meta Veriler Nasıl Yazılır

Meta veri oluşturma için yazma süreci basittir. Önceden düzenli blog yazısı yazma veya metin yazarlığı deneyiminiz varsa, süreç çok kolay olacaktır.

Anahtar kelime yerleşimini düşünmek önemlidir. Meta veriler taşan bir bavul gibi olana kadar anahtar kelimelerle ilgili şeyler aramıyoruz. Bunun yerine, doğru yerde doğru anahtar kelimeyi kullanacağız.

Anahtar kelimelerin yerleştirileceği en önemli yer, başlığın veya açıklamanın başında veya ilk yarısında yer alır. İnsanlar her kelimeyi okumak yerine SERP’leri tararlar, bu yüzden anahtar kelimeleri gizlemeyin ve onları gözden kaçırmayı kolaylaştırmayın!

Uzun süredir, Google’ın arama sonuçlarıyla ilgili göz izleme çalışmaları, Altın Üçgen içine anahtar kelime yerleştirmenin en uygun seçim olduğunu gösterdi. Ancak sonuç sayfası tasarımı değiştikçe ve mobil kullanıcılar daha yaygın hale geldikçe, üçgen daha az alakalı hale geldi. Google SERP’lerin ısı haritası çalışmaları , bir kullanıcının göz hareketinin, görüntülenen arama sonuçlarının tasarımına bağlı olarak farklılık gösterdiğini göstermektedir.

Tüm değişiklikleri ve standart kuralları hesaba katarsak, anahtar kelimelerin hem sayfa başlığının hem de açıklamanın başına doğru yerleştirilmesinin tıklama kazanma olasılığını artırdığını düşünüyoruz.

2019’daki En İyi Sayfa Başlık Uzunluğu

Bu kılavuz boyunca, sayfa başlıklarının maksimum karakter uzunluğundan bahsedeceğiz, ancak gerçekte, sayfa başlıkları için maksimum piksel uzunluğu vardır.

Her harf piksel olarak farklı bir genişliktedir. Örneğin, Google’ın arama sonuçlarında büyük harfle yazılmış bir E harfi, küçük e harfinden (10 piksel) daha geniş bir piksel genişliğine (12 piksel) sahiptir.

Google’ın arama sonuçlarında bu kadar çok başlığın kısaltılmasının nedeni budur. Maksimum 70 karakter uzunluğunda olabilirler, ancak (masaüstünde) 600 piksellik maksimum piksel uzunluğunu aşabilirler.

Bu nedenle, maksimum 70 karakter yazmanızı, ancak yeni sayfa başlıklarınızın kesilip kesilmeyeceğini görmek için bir piksel genişliği denetleyicisi kullanmanızı öneririz.

Maksimum sayfa başlığı uzunluğu, mobil cihazlarda 60 karakter ve masaüstü bilgisayarlarda 70 karakterdir . Her iki cihazdaki sayfa başlıkları için minimum karakter uzunluğu 30 karakterdir .

Sayfa başlığı piksel uzunluğunu nasıl test edeceğinizi daha sonra “Yeni Sayfa Başlıklarınızı ve Meta Açıklamalarınızı Nasıl Test Edebilirsiniz” bölümünde ele alacağız.

2019’daki En İyi Meta Açıklama Uzunluğu

Maksimum meta açıklama uzunluğu 155 karakterdir – ancak yalnızca masaüstü cihazlarda. Mobil arama sonuçları için bu 130 karakterle daha kısadır . Her iki cihazda da meta açıklamalar için minimum karakter uzunluğu 70 karakterdir .

Bunun nedeni, Google’ın mobil cihazlarda meta açıklamalara daha az yer ayırmasıdır, aksi takdirde ekranın çoğunu kaplayabilirler ve bu da kullanıcı için daha fazla kaydırmaya neden olur.

Sayfa başlıklarında olduğu gibi, meta açıklama uzunluğu en iyi şekilde piksel uzunluğuyla ölçülür.

Meta açıklamalar için maksimum piksel genişliği , mobil cihazlarda 730 piksel ve masaüstü cihazlarda 928 pikseldir .

Meta açıklamalarımızı maksimum 130 karaktere yazmayı ve ardından piksel uzunluklarını bir piksel uzunluğu denetleyicisinde iki kez kontrol etmeyi tercih ediyoruz .

Meta açıklama piksel uzunluğunu nasıl test edeceğinizi daha sonra “Yeni Sayfa Başlıklarınızı ve Meta Açıklamalarınızı Nasıl Test Edebilirsiniz” bölümünde ele alacağız.

SEO İçin Mükemmel Sayfa Başlıkları Nasıl Yazılır?

1. Her Sayfa Başlığını Benzersiz Yapın

Web sitenizin her sayfası ve sayfa başlığı ve meta açıklaması benzersiz olmalıdır.

Her sayfa başlığı ısmarlama ve her sayfa için özel olmalıdır, böylece birisinin sayfalar arasında ayrım yapması kolaylaşır.

Yalnızca 25 sayfası olan küçük bir işletme web sitesinde çalışırken bu kolay bir iştir, ancak e-ticaret mağazaları gibi daha büyük web siteleri için yeni meta veriler oluşturmak için yüzlerce kategoriye ve binlerce ürüne sahip olabilirsiniz.

Bu durumlarda, kategori sayfaları veya en çok satan ürünleriniz gibi en önemli ve karlı sayfalarınız için ısmarlama sayfa başlıkları ve meta açıklamalar oluşturmanızı ve ardından kalan sayfalarınız için dinamik meta veri oluşturmanızı öneririz. Bu karmaşık bir süreçtir , bu nedenle bunun nasıl yapılacağı konusunda rehberlik için lütfen web geliştiricinizle önceden konuşun.

Sayfa başlıklarınızın, sayfanın benzersiz özetleri olması ve aldatıcı olmaması gerektiğini unutmayın . Sayfanız ” Edinburgh’daki en iyi muhasebeciler ” ile ilgili değilse , o zaman o başlığa sahip olmamalıdır.

Her zaman Eşsiz Satış Noktalarınızı ve bazı güçlü tetikleyici kelimeleri ve ifadeleri eklemeyi unutmayın .

2. Benzersiz Hedef Anahtar Kelimeler kullanın

Google’da bir kelime öbeği aradığınızda, yazdığınız kelimelerin her bir başlığını hemen taramaya başlayacaksınız. ” Teleskopik selfie çubuğu ” ararsanız ve sayfaların hiçbirinde başlıkta bu kelimeler yoksa, aradığınız ürünün hangi sayfada bulunduğundan emin olamayabilirsiniz.

Her sayfa başlığına, sayfayı özetleyen en mantıklı sözcüklerle başlayın ve ideal olarak, her başlıkta kullanılan sözcük öbeklerini benzersiz tutun, böylece ikisi aynı olmasın.

Üç sayfanız varsa ve hepsi ” Fitness Dersleri ” ile başlıyorsa, ancak bir sayfanın yoga ve diğerinin aerobik hakkında olduğunu belirtmezseniz , potansiyel müşteriler ders rezervasyonu yapmak için doğru sayfayı nasıl bulacaklar?

Mümkün olan yerlerde, başlangıç onlar daha yakın insanlar ilk tarama alanlara yapmayacak şekilde anahtar kelimelerle – ama çok sen doğru anahtar kelimelerinizi koymak varsa endişe etmeyin orta veya en sonunda .

İdeal olarak, onları mümkün olduğunca sonuna koymaktan kaçının.

Sayfa başlığınız yeterince spesifik veya benzersiz değilse, Google bunun yerine kendi sayfa başlığını kullanabilir, bu da tıklama oranınızı azaltabilir, bu da trafik kaybı anlamına gelebilir.

3. Çok Kısa Yapmayın

Başlıklarınızı kısa tutmak, tam sayfa bir gazete ilanı için ödeme yapmaya ve ardından sayfanın yalnızca dörtte birini kullanmaya benzer.

İşletmenizin ve sunduğunuz bilgiler, ürünler veya hizmetlerin reklamını yapmak için arama sonuçlarının tam genişliğine sahipsiniz.

Sayfa başlıkları minimum 30 karakter uzunluğunda olmalıdır.

Başlıklarınızı 30 ila 60 karakter uzunluğunda tutmanızı öneririz, böylece çok uzun olmazlar ve aşağıdaki bölümde tartışıldığı gibi Google’ın karakter sınırlarını aşmazlar.

4. Çok Uzun Yapmayın

Sayfa başlıklarınız yaklaşık 70 karakterden uzunsa , aşağıdaki örnekte gösterildiği gibi, Google büyük olasılıkla bunları kesecek ve yerine bir üç nokta koyacaktır.

Bir başlık çok uzunsa, Google yalnızca onu kısaltmak ve üç nokta kullanmakla kalmaz, bazen web sitesinin marka adını sonuna ekleyip başlığı daha da kısaltabilir.

Bu, özellikle anahtar kelimeleriniz bir sayfa başlığının ortasına veya sonuna doğru olduğunda önemlidir. Başlığınız çok uzunsa, anahtar kelimeleriniz görünmez ve sayfanın tıklanma şansı önemli ölçüde azalır.

Sonunda bir marka adı kullanıldığı için sayfa başlıkları bazen çok uzun hale gelir. Tanınmış bir markaysanız, bu ayrım birisini rakipleriniz yerine sayfanızı tıklamaya itebilir.

Örneğin, lüks bir saat satın alıyorsanız ve doğrudan TAG Heuer’in web sitesinden veya Bob’un Büyük Bütçeli Saat Mağazasından bir saat satın alma seçeneğine sahipseniz, hangisini seçerdiniz?

Muhtemelen doğrudan TAG Heuer’in web sitesine gitmeyi tercih edersiniz çünkü kim olduklarını biliyorsunuz ve markalarına güveniyorsunuz (bu, EAT’nin önemli bir parçasıdır).

Sayfa başlıklarınızın 70 karakterden uzun olmamasını öneririz (Temmuz 2019 itibarıyla).

5. Robotlar İçin Değil, İnsanlar İçin Yazın

Sayfa başlıklarınız asla şöyle olmamalıdır:

<title> Anahtar Kelime | Anahtar Kelime | Anahtar Kelime | Anahtar kelime </title>

Başlıklarınız, bir robot değil, sayfanıza tıklayacak gerçek bir kişi olduğu için bir insan için yazılmalı ve okunabilir olmalıdır.

Sayfa başlıklarınızı yazarken, doğru okuyup okumadıklarını görmek için birkaç kez kendinize okuyun. Bazen, sayfa başlıklarımıza doğru kelimeleri ve anahtar kelimeleri eklemek konusunda endişelendiğimizde, onları kimin için yazdığımızı kolayca unutabiliriz, bu yüzden yüklemeden önce sizin için anlamlı olduğundan emin olun.

Her sayfa başlığı işletmeniz için bir reklamdır ve sayfadaki içeriği doğru bir şekilde özetlemelidir . Tıpkı bir reklam gibi aldatıcı olmamalıdır.

SEO İçin Mükemmel Meta Açıklamaları Nasıl Yazılır?

1. Her Meta Açıklamasını Benzersiz Yapın

Web sitenizin her sayfası, sayfanın içeriğini doğru bir şekilde tanımlayan benzersiz bir meta açıklamaya sahip olmalıdır.

Meta açıklamaları yazmak zaman alıcı bir görev olabilir, bu nedenle sayfa başlıklarında olduğu gibi, tüm sayfalarınızı öncelik sırasına göre sıralamanız ve buna göre yeni meta açıklamalar oluşturmanız gerekir.

Sayfa başlıklarında olduğu gibi, daha büyük web siteleri için meta açıklamalar dinamik olarak üretilebilir, bu nedenle lütfen bunu nasıl başaracağınız konusunda web sitenizin geliştiricisiyle görüşün.

Her sayfa başlığının , sayfanın benzersiz bir özeti olması ve aldatıcı olmaması gerektiğini unutmayın. Sayfanız “ eviniz için doğru sigortayı nasıl satın alacağınız ” ile ilgili değilse , meta açıklamanız bu ifadeyi içermemelidir.

Meta açıklamanız doğru değilse Google, sayfanın içeriğinden alınan kendi meta açıklamasını kullanmayı seçebilir ve bu da tıklama oranını önemli ölçüde azaltabilir.

Her zaman Eşsiz Satış Noktalarınızı ve bazı güçlü tetikleyici kelimeleri ve ifadeleri eklemeyi unutmayın .

2. Benzersiz Hedef Anahtar Kelimeler kullanın

Hem sayfa başlığınıza hem de meta açıklamanıza anahtar kelimeler eklemelisiniz. Bu, bir arama kullanıcısının aradığı arama sorgusunu veya anahtar kelime öbeğini tespit etme şansını artırır.

Her meta açıklamaya doğru hedef anahtar kelimelerle başlamak, bir sayfanın tıklama oranını artırmada etkili olabilir. Alternatif olarak, yukarıda bahsedilen güçlü tetikleyici kelimelerden bazılarıyla başlamak, tıklama oranını da artırabilir, bu nedenle, işe yarayan bir şey bulana kadar açıklamanızı değiştirmekten ve test etmekten korkmayın.

Google ayrıca kullanılan cihaza bağlı olarak çok uzun meta açıklamaları da kısaltır veya kısaltır. Bu nedenle, sonunda yanlışlıkla kesilmemeleri için anahtar kelimelerinizi meta açıklamanızın başında tutmanızı öneririz.

3. Çok Kısa Yapmayın

İnsanlar arama sonuçlarını taradığında kısa meta açıklamaları gözden kaçırmak kolaydır. Rakibinizin çok yer kaplayan uzun bir açıklaması varsa, sadece daha fazla öne çıkmakla kalmaz, aynı zamanda daha fazla ekran alanı kaplar ve diğer sayfaları arama sonuçları sayfasının daha aşağısına iter.

Meta açıklamalarınızın minimum 70 karakter uzunluğunda olmasını öneririz (Temmuz 2019 itibarıyla).

4. Çok Uzun Yapmayın

Uzun sayfa başlıklarına benzer şekilde, uzun meta açıklamaları da Google tarafından kısaltılacaktır.

Meta açıklamalarınızın 130 karakterden uzun olmamasını öneririz (Temmuz 2019 itibarıyla).

Meta açıklamaları, masaüstü arama sonuçlarında 155 karaktere kadar olabilir, ancak her ikisinde de aynı meta açıklaması kullanıldığından, açıklamaları daha kısa tutarak güvende kalmanızı öneririz.

5. Robotlar İçin Değil, İnsanlar İçin Yazın

Meta açıklamaları, mesajınızı iletmek için çok fazla alan sağlar, bu nedenle olabildiğince çok anahtar kelime öbeği doldurmak yerine sayfanız için harika bir reklam yazın.

Sayfanızdaki içeriğin, ister bilgi, ister ürün veya hizmet biçiminde olsun, arama yapan kişinin sorgusuna nasıl mükemmel bir yanıt sunduğunu açıklayın.

Hedef müşterinizin görmek istediği dilde yazın ve çok fazla iş konuşmaktan kaçının. İşletmeler ürün veya hizmet satın almaz – insanlar satın alır, bu yüzden onlar için yazın.

Marka Adınızı Başlığa Eklemelisiniz?

WordPress için Yoast SEO Eklentisi gibi web sitesi eklentileri, sayfa başlıklarınıza son ek olarak bir marka adı veya site adı eklemenize izin verir.

Deneyimlerimize göre, sayfa başlığı yazma işlemi sırasında marka veya web sitesi adını eklemek çok daha akıllıca olacaktır. Bu, başlığın arama yapan kullanıcıya mümkün olan en iyi bilgiyi göstermesini sağlamamıza olanak tanır.

Bu bazen mevcut karakter sayısını sınırlandırabilse de – özellikle marka veya web sitesi adı uzun olduğunda – alternatife tercih edilir, bu, aşağıdaki örnekte görüldüğü gibi, marka adını barındırmak için SERP’lerde başlığın kesildiğini görmektir.

Marka veya site adını bir sonek olarak eklemenin istisnası, marka adı her ay, başlığın başında bulunmasının daha akıllıca olacağı yeterli arama isteği aldığında veya markanın kendisi yaygın olarak biliniyorsa ortaya çıkar.

Örneğin, Amazon marka adı en iyi ana sayfa başlığının başında yazılırken, yeni bir şirket marka adı başlığa başlarsa tıklama kazanmakta sorun yaşayabilir.

Alternatif olarak, işletmeniz için neyin daha önemli olduğunu değerlendirmenizi öneririz. Markanızı sayfa başlığınızın dışında bırakmak, başlık için kullanmak üzere en iyi kelime öbeğine veya anahtar kelimelere daha fazla karakter alanı ayırabileceğiniz anlamına geliyorsa, marka adınızı dışarıda bırakmayı düşünün. İki vaka aynı değildir, bu nedenle bunu vaka bazında gözden geçirin.

Yeni Sayfa Başlıklarınızı ve Meta Açıklamalarınızı Nasıl Test Edersiniz?

Yeni sayfa başlıklarınızı ve meta açıklamalarınızı yüklemeden önce, bir araçta nasıl göründüklerini kontrol etmek en iyisidir; bu, aynı zamanda karakterlerini ve piksel genişliklerini de kontrol etmelidir.

Değişiklikleriniz web sitenize yapılan tıklamalarda bir azalmaya yol açıyorsa, eski meta verilere geri dönmek atılacak ilk adım olacaktır.

Diğer taraftan, yeni sayfa başlıkları veya meta açıklamaları olan sayfalarda tıklama oranında iyileşmeler görürseniz, değişikliklerin ne olduğuna ve bu iyileştirmelerin diğer sayfalara da uygulanıp uygulanamayacağına dikkat etmek önemlidir. Bunu yapmak için Google’ın ücretsiz aracı olan Google Arama Konsolunu kullanabilirsiniz.

Read More
ŞİMDİ ARA