Google, Etiketlerin Sıralamalar Üzerindeki Etkisini Tartışıyor

Google’dan John Mueller, makalelerde konulara”etiket” bağlantılarının kullanılmasının sıralamada bir faydası olup olmadığını yanıtlıyor.

Google’dan John Mueller, blog gönderilerindeki etiketler ve bunların sıralamalar üstündeki etkileri hakkında bir soruyu yanıtladı. Soruyu soran kişi, herhangi bir yararı olup olmadığını bilmek istedi.

Makalelere Eklenen Etiketler

Bir internet sitesi normalde içeriği, içerik konularını kullanıcıların menü gezinme sistemi aracılığı ile ilgi alanlarına gitmesini kolaylaştıracak şekilde sınıflandırarak düzenler.

Etiketler, kullanıcıların benzer içeriğe gitmeleri için ek bir yöntemdir. Ancak etiketler genelde fotoğrafı site gezintisinin bir parçası değildir.

Bir kullanıcı bir web sayfasını okumayı bitirdiğinde, benzer içeriğe bağlanan anahtar kelimelerle bağlantılar (etiketler olarak adlandırılır) bulabilirler.

Kategoriler ve Etiketler Arasındaki Fark

Kategoriler genelde bir internet sitesinin, bir web sayfasının üst kısmında bulunan bir menüden gezinebilen bölümleridir. Kategorilerin amacı, içeriği mantıksal bir konu sınıflandırmasına göre düzenlemektir.

Etiketlerin amacı, site ziyaretçilerinin benzer konuları keşfetmesine yardım etmektir. Etiketler tipik olarak bir makalenin başında ve / ya da sonunda görüntülenir ve kimi zaman sayfanın sağında ya da solunda diğer bir yerde görüntülenir.

Blog Makale Etiketi Kullanımının Geçmişi

Geçmişte blogcular, etiketlerinde anahtar sözcükler kullanarak bir sitedeki diğer makalelere verimli bir biçimde bağlanırlardı. Bunu yapmanın sebebi, etiketlerde kullanılacak olan anahtar kelimelerin arama motorlarını etiketlerde kullanılacak olan anahtar kelimeler için bu makaleleri sıralamada etkileyebileceği inancıydı.

Sonuçta, bir sitenin makalelere bağlantı veren puanlar ya da yüzlerce etiket arşiv sayfasıyla şişmesi ve bu etiket arşiv sayfalarının çoğunun çoğu zaman aynı makaleleri listelemesiydi.

Bu etiket sayfaları esasında yinelenen içerik, ince sayfalar haline geldi.

İçeriği birbirine bağlamak için etiket kullanma uygulaması bu şekilde popülerliğini kaybetmeye başladı. Kullanıcıların benzer içerikleri bulmalarına yardımcı olmak için etiket kullanmanın yanlış bir tarafı yoktur.

Ancak, oluşturulan ince sayfalar sebebiyle etiketlerin aşırı kullanımı sorunlu hale gelebilir ve temelde kendiliğinden sebep olan sorunlar için teknik SEO çözümleri gerektirir.

Makale Kategorisi ve Yazı Etiketleri Sıralamalara Yardımcı Olur mu?

Soruyu soran kişi, makaleler için birden fazla kategori ve etiket kullanmanın herhangi bir faydası olup olmadığını öğrenmek istedi.

“Gönderi kategorisi ve gönderi etiketinin blog gönderisinin sıralaması üstünde herhangi bir etkisi var mı?”

John Mueller, etiketleri kullanmanın diğer faydalarını anlatırken herhangi bir SEO yararını küçümsedi.

Mueller, etiketleri kullanmanın bir sıralama avantajı olup olmadığı sorusuna şu yanıtı verdi:

“Şart değil.

Bu sebeple, bir sayfadaki etiketleri tanımaya çalışmamız gerekmez.

Ancak bunlar bağlantılardır ve potansiyel olarak… kategori sayfasına, etiket sayfanıza gider ve bu, dizine ekleyebileceğimiz ya da makalelerinizin bağlantılarını almak için kullanabileceğimiz diğer bir sayfa olabilir. “

Mueller, etiketlerin kullanımının Google’ın benzer konularla ilgili daha fazla web sitesi keşfetmesine yardımcı olmanın bir yolu olabileceğini söylüyor.

Tercihim, özellikle belirli bir konu hakkında makalelere bağlantı vermektir. Deneyimlerime göre, belirli makalelere bağlantılar, bir makale arşivine bağlanan çıplak bir anahtar kelimeden daha fazla tıklama alma eğilimindedir.

Kanımca, ilgili bir makaleye bağlantı sunmak, kullanıcıyı bir bağlantı sayfasına göndermekten çok daha iyi bir kullanıcı bilgi birikimi.

Makale Etiketlerinde SEO “Etkisi” Yok

Mueller, etiketlerin “içsel” bir sıralama avantajı olduğu fikrini çürütmeye devam etti.

Mueller’in açıklaması:

“Yani etiketlerin doğasında var olan bir sihir yok. Sadece… sitenizde daha fazla bağlantı ve daha fazla sayfa oluşturur. “

Makale Etiketleri Kullanmalı mısınız?

Etiketler, son birkaç senede ve iyi bir sebepten ötürü büyük ölçüde gözden düştü. Etiketlere aşırı güvenmek, çok fazla ince sayfa oluşturabilir.

Yine de etiketler, normal kategori menüsü yapısının derinliklerine gömülebilecek içeriğin ortaya çıkarılması için faydalı olabilir.

Belki de etiketlere en iyi yaklaşım, onu iyi düşünülmüş bir SEO planına entegre etmektir. Doğaçlama bir temelde etiket oluşturmak daha az sağlam bir yaklaşım olabilir.

Read More
ŞİMDİ ARA