E-ticaret Siteleri İçin 10 adımda SEO İpucu

Arama motorlarından ücretsiz trafik alma olasılıklarını artırmak için tüm web sitelerinin benimsemesi gereken genel SEO ilkeleri hakkında konuşmak için çok zaman harcıyoruz.

Ancak, bu en iyi uygulamalar kesinlikle e-ticaret satıcıları için geçerli olsa da, bu benzersiz web mülkü türünü optimize etmek için bu perakendecilerin sitelerinde uymaları gereken birkaç ek yönerge vardır.

Bu listenin e-ticaret web sitesi için SEO’ya kapsamlı bir bakış olması amaçlanmasa da, umuyoruz ki internet perakendecilerinin site optimizasyonu söz konusu olduğunda farkında olmak isteyecekleri birkaç sorunu vurgulamaktır.

Umarım yararlı bulursunuz!

1 – SEF URL’leri

Bir e-ticaret perakendecisi olarak, ilk önceliklerinizden biri arama motoru dostu (SEF) URL’leri yerine koymak olmalıdır. Web sitenizi yapılandırma şeklinize bağlı olarak, bunu başarmak kolay olabilir veya sizin tarafınızdan az miktarda kodlama gerektirebilir.

Esasen, kaçınmak istediğiniz şey, uzun, anlaşılmaz karakter dizileri oluşturmak için oturum kimliklerini ve diğer parametreleri kullanan uzun URL’lerdir. Bunlar yalnızca web sayfalarınızın güvenliğine olan kullanıcı güvenini azaltmakla kalmaz, aynı zamanda SEO açısından büyük bir olumsuzluktur.

Sitenizi HTML ile oluşturduysanız, dosyalarınızı URL’lerinizde kullanmak istediğiniz anahtar kelimelere göre adlandıracağınız için bu muhtemelen bir sorun olmayacaktır. Öte yandan, URL’leri otomatik olarak oluşturan bir CMS veya e-ticaret platformu kullanıyorsanız, anında SEF URL kalıcı bağlantılarını oluşturmanıza veya gerekli yeniden yazmaları .htaccess‘e kodlamanıza izin verecek bir eklenti bulmanız gerekir.

2 – Benzersiz ürün içeriği

E-ticaret SEO’su için bir diğer önemli endişe, benzersiz ürün içeriğinin oluşturulmasıdır. Çevrimiçi satış için kendi ürünlerinizi yaratırsanız (mevcut ürünleri bir üreticiden veya damla göndericiden satın almak yerine), ürün açıklamalarınızda biraz çaba gösterin! Bu, hem ziyaretçileriniz hem de içerik seven arama motoru örümceklerine hitap eden ürün sayfalarına yol açacaktır.

Ürünlerinizi başka kaynaklardan satın alırsanız, hem benzersizlik hem de müşteri değeri için her sayfayı yeniden yazdığınızdan emin olun. Bunu yapmak, sayfanızın yinelenen içerik filtreleri tarafından SERP’lerden filtrelenmesini önleyecek ve sitenize gelen ziyaretçilerin satın alma olasılığını artıracaktır.

3 – Doğru yönlendirme

SEF URL’lerinizi yukarıdaki talimatlara göre ayarladıktan sonra, arama motorlarının sayfalarınızın her birine doğru bir şekilde kredi vermesini sağlamak için birkaç ek adım atmak isteyeceksiniz. Genellikle bu, sitenizdeki SEO otoritesinin akışını iyileştirmek için uygun yönlendirmeler oluşturmayı içerir.

Aşağıda, yerinde olmasını isteyeceğiniz farklı yeniden yönlendirme türlerinden birkaçını verdim.

  • WWW ve WWW olmayanlar – Geri bağlantı oluşturma çabalarınızda tutarlılık için birini veya diğerini seçin, ancak ardından arama motoru örümceklerine URL’lerinizin her iki sürümünün de aynı şekilde ele alınması gerektiğini bildiren 301 yeniden yönlendirmeleri ayarlayın.
  • Anasayfa yönlendirme – yaygın internet perakendeciliği dünyada görmüş olsa da, otomatik olarak (işaret ederek, örneğin sitenizde başka bir sayfaya Kök URL yönlendirme yapmayan (www.feridkaplan.com.tr için www.feridkaplan.com.tr/ozel/index.html ) Bunu yapmak, ana sayfanızın URL’sine aldığınız bağlantı öz kaynağının doğru şekilde dağıtılmasını önleyerek daha az etkili SEO ile sonuçlanacaktır.
  • Geçmiş model yılları – Her yıl güncellenen ürün serileri satıyorsanız, en son modelleriniz için yeni sayfalar oluşturun, ancak daha sonra 301 yönlendirme kodlarını kullanarak tüm sayfaları geçmiş yıllardan en yeni sürüme yönlendirin.

Doğru yönlendirmenin uygulanması karmaşık görünebilir, ancak sitenizin birikmiş SEO otoritesinin doğru bir şekilde dağıtılmasını sağlamak açısından ekstra çabaya değer.

4 – Noindex ve nofollow

E-ticaret için en iyi SEO uygulaması, arama motorlarına belirli sayfaların arama sonuçlarının dışında bırakılması gerektiğini belirtmek için noindex etiketlerinin ve PageRank’in önemsiz sayfalara dağıtılmasını engelleyen nofollow bağlantı etiketlerinin kullanılmasıdır. .

Çoğu e-ticaret sitesi için, aşağıdaki site sayfalarına noindex ve nofollow etiketleri uygulamak isteyeceksiniz:

  • İletişim sayfası
  • Sipariş ve alışveriş sepeti sayfaları
  • Kullanıcı hesabı sayfaları
  • Arşiv sayfaları

Bunları ve diğer önemsiz sayfaları robots.txt dosyanızda indekslemek ve bu sayfalara işaret eden herhangi bir dahili bağlantıya nofollow etiketleri eklemek, arama motoru örümceklerinin hem indeksleme hem de sıralama etkinliklerini en etkili şekilde nasıl odaklayacaklarını belirlemelerine yardımcı olacaktır.

5 – Uygun standartlaştırma

Web sitenizi yönetmek için herhangi bir tür CMS veya e-ticaret platformu kullanıyorsanız, sisteminizin otomatik olarak hepsi aynı sayfaya işaret eden birden çok URL oluşturması yüksek bir olasılıktır. Tüm bu sayfaların ayrı ayrı dizine eklenmesine izin verirseniz, sitenizin yinelenen içerik filtrelerine maruz kalma riskiyle karşılaşırsınız.

Bu sorun için en iyi çözüm “rel = canonical” etiketidir. Sayfalarınızın her birinin <head> bölümüne eklendiğinde, kanonik etiket, arama motoru örümceklerinin belirli bir sayfayı dizine eklemesi veya başka bir URL ile aynı şekilde davranması gerekip gerekmediğini belirtmenize olanak tanır.

Bu etiketleri elle ekleyebilseniz de, çok daha iyi bir alternatif, otomatik olarak kanonik etiketler oluşturmanıza izin verecek harici bir eklenti veya eklenti programı aramaktır.

6 – Başlık etiketleri

Kural olarak, web sitenizdeki her sayfa, hedef anahtar kelimenizi içermesi gereken yalnızca bir <h1> etiketine sahip olmalıdır. Birden fazla <h1> etiketi dahil olmak üzere birden fazla alt düzey başlık etiketi eklemeyi seçebilirken, SEO açısından bakıldığında kötü bir fikirdir.

7 – Mikro veriler

Mikro veriler, HTML kodunuza fazladan boyut eklemenize olanak tanıyan yeni bir biçimlendirme etiketleri dilidir. Bu etiketler yalnızca arama motorlarının web sitenizi daha etkili bir şekilde dizine eklemesine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda “zengin snippet’lerin” (diğer bir deyişle, doğal arama trafiğinden tıklama oranlarını artırdığı gösterilen gelişmiş SERP listeleri) oluşturulmasında da kullanılır. .

8 – Site hızı

Uygun web sitesi optimizasyonu için site hızının önemini daha önce burada makalemde tartışmıştık , ancak bu konu e-ticaret siteleri için SEO söz konusu olduğunda özel olarak bahsedilmeyi hak ediyor.

Web sitenizi Magento, Big Commerce veya Volusion gibi bir e-ticaret platformunun dışında çalıştırıyorsanız, bu sistemlerin boyutunun site hızlarının düşmesine neden olabileceğini unutmayın. Bunu telafi etmek için, seçtiğiniz programı destekleyebilecek web barındırma satın almanız ve yerinde eylemler gerçekleştirmeniz (gerekli başlatma kaynaklarını en aza indirmek için komut dosyalarını birleştirmek veya site dışı CDN’lerde görüntüleri ve diğer dosyaları barındırmak gibi) yapmanız gerekir. site hızını olabildiğince artırın.

9 – Uygun bağlantı kurma

Diğer internet perakendecilerinden gelen rekabet miktarı göz önüne alındığında, e-ticaret web sitenizin doğal arama sonuçlarında sıralanmasının zor olabileceği gerçeği tartışılmaz. Bununla birlikte, bu zorluklara rağmen, uygun bağlantı kurma taahhüdünüzü geçersiz kılmak için üst sıralarda yer alma arzunuza izin vermemeniz önemlidir!

E-ticaret web siteleri için düzgün bağlantı oluşturmanın neden bu kadar önemli olduğunu anlamak için bir nedene ihtiyacınız varsa , sitenin PageRank’i uygunsuz bir şekilde geçen bağlantılar için ödeme yaptığı keşfedildikten sonra perakende devi JCPenney’e ne olduğuna dair uyarıcı hikayeye bir göz atın.  Sitenin SERP sıralamaları sadece uygulanan cezalar nedeniyle düşmekle kalmadı, ücretli bağlantılara harcadığı tüm parayı da dışarıda bıraktı.

E-ticaret web siteleri için SEO bağlantı oluşturma söz konusu olduğunda düz ve dar yola sadık kalın!

10 – Taze içerik

Sadece e-ticaret perakendecilerinin değil, tüm web sitesi sahiplerinin son Penguin güncellemesinden alması gereken bir şey varsa , konu SEO söz konusu olduğunda içerik kalitesinin önemli olmasıdır. Ve web siteniz hala birkaç yıl önce ilk başlattığınızda koyduğunuz durgun içerikle doluysa, genel kalite söz konusu olduğunda daha yeni, daha aktif sitelerle rekabet edemezsiniz.

Bir internet perakendecisi olarak, web siteniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri, düzenli, yeni içerik güncellemeleri göndermenize izin veren bir blog veya başka bir özellik eklemektir. Bu, yalnızca okuyucularınızla olan ilişkilerinizi geliştirmenize izin vermekle kalmayacak, aynı zamanda potansiyel anahtar kelime görünürlüğünüzü artıracak ve Google’ın son yenilik güncellemesinde yer alan SERP’lerde yer alma olasılığınızı artıracaktır .

Ve güncel kalın

SEO dünyasında talihsiz bir gerçek, şeylerin düzenli olarak değişebileceği ve değişebileceği yönündedir. Dolayısıyla, en son SEO haberlerinden haberdar olmak için zaman ayırmazsanız, muhtemelen sitenizin doğal arama sonuçlarındaki performansını ciddi şekilde etkileyebilecek değişiklikleri kaçıracaksınız.

Mümkün olan en güncel SEO tekniklerini kullandığınızdan emin olmak için, favori SEO bloglarınızı haftada en az bir kez kontrol etmek için takviminize bir hatırlatıcı koymanızı şiddetle tavsiye ederiz. 

Read More

E-Ticaret SEO’sunda Kaçınılması Gereken 7 Temel Faktör

Site tasarımcılarının ezici bir çoğunluğu içerik geliştirirken arama motoru optimizasyonu (E-Ticaret SEO) konusunu düşünse de, muhtemelen eski yöntemleri kullanıyorlar. Eskiden sağlam olan öneriler bugün pekala sorgulanabilir olabilir ki bu, insanların sıralamada olması gerekli olduğu kadar yüksek puan alamamasının en büyük nedenlerinden birisidir.

Yapay zeka tabanlı algoritmalara dayalı doğal dil modellerinin hala bazı ciddi problemleri var, bu sebeple SEO becerileri önümüzdeki senelerde talep görecek gibi görünüyor.

Bu yaygın hatalar listesine bir göz atın ve kendi online alışveriş platformunuzu yönetme konusunda iyileştirebileceğiniz herhangi bir şey olup olmadığını görün.

1. Anahtar Kelime Planlayıcıya Çok Fazla Güvenmek

Ücretsiz olduğu için, arama pazarlamacılığı endüstrisindeki nerdeyse herkes Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısını denedi. Bu, rakibinizin onu sizin kadar kullanmış olduğu manasına gelir. Sonuç olarak, önerdiği anahtar kelimelerin başka biri tarafından kullanılmış olma ihtimali yüksektir. Daha da kötüsü, bu araç tarafından “rekabet” terimi , firmanızla aynı anahtar kelimeler için derecelendirmeye çalışan diğer şirketlerin gerçek rekabeti yerine Google’ın AdWords hizmetinde rekabet manasına geldiği anlaşılmaktadır .

Bu, bu aletlerin kötü olduğu manasına gelmez. Aslında, her yeni sayfa ya da gönderi geliştirmeye başladığınızda bunları kullanma fırsatını değerlendirmelisiniz. Bununla beraber, yapmak istemediğiniz şey sadece onlara güvenmektir çünkü başka birinin de kuvvetli bir olasılığı vardır. Kendi pazarınızda ideal anahtar kelimelerin ne olduğunu görmek ve içeriğinizi bu anahtar kelime araştırmasına dayandırmak için diğer siteleri, özellikle de sıralamaları iyi olanları kontrol edin.

2. Algoritma Değişiklikleriyle Güncel Kalmamak

Muhtemelen, Google’ın arama algoritmasının değişmesinin bir neticesi olarak sitelerinin nasıl aniden gömüldüğünden şikayet eden bir çok insan duymuşsunuzdur. Bu, organik arama trafiğine güven duyan pek çok küçük işletme sahibini etkileyen ciddi bir sorun olsa da, çoğu insan, duyurulara dikkat ederek sitelerinin sıralamalarda zarar görme riskini büyük oranda azaltabilir. Google ve diğer arama hizmetleri, genelde arama sistemlerini kurcalamaya başlamadan evvel duyurular yapar.

Bu türden çok büyük bir değişimin ne zaman geleceğini daima işaret eden Google’ın fotoğrafı sosyal geliştirici hesaplarını takip etmeyi düşünün. Ayrıca , arama dünyasıyla genel itibari ile iletişim halinde kalmanıza yardımcı olabilecek, her şeyi kapsayan bir E-Ticaret SEO blogu okumayı düşünebilirsiniz . Arama endüstrisi içindeki kişilerden blog ve forum gönderilerini okumak, fotoğrafı hesapları takip etmekten daha etkili olabilir çünkü bu uzmanlar pazarlama konuşmasını kesip gerçekten önemli olan şeylere odaklanma eğilimindedir.

3. Çok Az İçerik Oluşturma

Çok sayıda farklı türde tekil ürün satan online alışveriş platformları gibi çok sayıda ürün açıklamasına sahip siteler, katalog listelerinde arama motorlarının bağlanması için yeterli içeriğe sahip olmadığından, sayfalarının bu kadar yüksek sıralanmasını genelde sağlayamazlar. Bazı insanlar, Google’ın en az 1000 kelimelik metin içeren sayfaları tercih ettiğini iddia ediyor. Sitenizin bir bölümünden diğerine içerik kopyalamaya başlamak istemeseniz de, her gönderinin üstünde yeterli miktarda materyal bulunduğundan emin olmalısınız. Daha zayıf alanları bulmak için bir Site Gezgini aracı kullanmayı düşünün.

4. Teknik SEO Tekniklerini İhmal Etmek

Çoğu küçük işletme sahibinin ve site yöneticisinin teknik SEO kavramına aşina olmaması iyi bir olasılıktır , ancak hızla endüstrinin çok büyük bir parçası haline geldi. Bu teknik, bir siteyi arama motorları için değil, onlara güç veren örümcekler için optimize etmeyi içerir. Bunu kullanmak isteyen şirketler, sitelerinin işleme sürecini yüklemesi ve optimize etmesi için gerekli olan süreyi azaltmalıdır. Çok fazla resim, video ya da animasyon bir siteyi yavaşlatabilir ve bu da sitenin Google’da ve diğer arama motorlarında düşük sıralamasına neden olur. XML site haritalarından ve HTTPS güvenliğinden yoksun olanlar da sıralamada düşük olacak ya da hiç olmayacak.

5. Teknoloji Yeniliklerini Unutmak

WebP görüntü formatı 2010’da piyasaya sürüldüğünde, çok az site operatörü çok dikkat etti çünkü çok zayıf görüntüler oluşturuyor gibi görünüyordu. Bununla beraber, bu fotoğraflar hızlı bir biçimde yüklendi, bu sebeple teknik SEO tekniklerine göre sıralama yapmaya çalışanlar için yararlı oldu. Artık AVIF görüntü formatı popüler olmaya başladığına göre, pek çok insanın buna yöneleceğini düşünürsünüz. Ancak, hala nispeten az sayıda site tarafından kullanılıyor.

Her yeni tarayıcı standardı çıktığında sitenizin tamamını yeniden biçimlendirmek için acele etmenize gerek yok. Bu, normalde masaüstü kullanıcıları kadar hızlı güncelleme almayan mobil kullanıcılar için problemlere neden olabilir. Bununla beraber, bu çözümleri aklınızda tutmak isteyeceksiniz çünkü aksi halde kolayca çözemeyeceğiniz bazı problemleri çözebilirler.

6. Kırık Bağlantıları Düzeltmemek

Google’ın Dizin Kapsamı algoritması bağlantıları izlemeyi tercih eder, bu sebeple çok sayıda bozuk olan siteleri derecelendirebilir. E-Ticaret platformunuz, bir ürün sattığında listeleri otomatik şekilde kaldırıyorsa, bozuk olanlarla bitmekten kaçınmak için diğer dahili bağlantıları güncelleyen bir tür komut dosyası yazmak isteyeceksiniz.

7. Yanlış Türde Bağlantılar Kurmak

E-Ticaret SEO uzmanları uzun süreden beri “Bize Ulaşın” ya da “Hakkımızda” sayfasına bağlantıların küçük işletme sahipleri için en iyisi olduğunu söylüyorlar, ancak pek çok kişi bunun yerine istemeden spam gibi görünebilecek bir dizi uzun kuyruklu bağlamsal bağlantı eklemeye devam ediyor . Bir tarama ajanı.

Tutturulması zor bir denge olsa da, içeriğinizde bu gibi çok fazla bağlantı olmasını istemezsiniz. Tüm bu bağlamsal olanları eklemek yerine çok kolay bir düz metin site haritası oluşturmayı düşünün . Sitenizi spam gibi göstermeden tarayıcıların tutabileceği toplam bağlantı sayısını artırabilir.

Diğer arama motorlarını da unutma. Google en büyük oyuncu olsa da, diğer herkezin en sevdiği çevrimiçi araçlarda neler olup bittiğini takip etmek isteyeceksiniz, bu şekilde rekabette bir adım önde olabilirsiniz.

Read More
ŞİMDİ ARA