SEO’nun Dijital Pazarlamadaki Rolü Nedir?

SEO, arama motoru optimizasyonunun kısaltmasıdır . Ben n dijital pazarlama dünyası, bu pazarlama stratejisi önemli bir rol oynar  potansiyel müşterilere erişiminizi artırır yardımcı.   

Google, genel arama hacmini paylaşmasa da, bunun çok fazla olduğunu söylemek güvenli.  Bazıları bunu günde 3.5 milyar arama olarak tahmin ediyor  ve  arama hacmi %10 artar her yıl. Ayrıca Google’ın Bing veya Yahoo’ya kıyasla  %92 ile en büyük pazar payına sahip olduğunun da farkındayız !  Tüm bunları bilerek, SEO’nun müşterilerinizle arama yaptıkları ve zaman harcadıkları yerde buluşmak için beyinsiz olduğu açıktır.  

Peki, bu işiniz için ne anlama geliyor? Bu, arama motorlarının işletmenizin ürün veya hizmetlerinin reklamını yapmak için en önemli yer olduğu anlamına gelir. SEO’nun dijital pazarlama cephaneliğinizin önemli bir parçası olması,  arama motorlarının web sitenizi bulmasına, taramasına ve kataloglarında dizine eklemesine yardımcı olmak için çok önemlidir.  

Bir şirkette SEO’nun rolü nedir ? 

SEO için firmanızın  potansiyel müşteriler  arama motorlarında. Şirketinizin SEO çalışmalarından sorumlu bir kişi,  belirli konular veya anahtar kelimeler için sıralamanızı iyileştirmek için farklı web sitesi stratejilerini analiz edecek ve uygulayacaktır.     

Müşteriler Google veya diğer arama motorları aracılığıyla çevrimiçi olarak belirli hizmetleri ararken, sizi bulabilmeleri için şirketinizin  arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) listelendiğinden emin olmak istersiniz.  

Eğer 70. sayfadaki iseniz  SERPs sonra  bir  potansiyel müşteri büyük olasılıkla şirket bulmak ve web tıklama yoluyla mümkün olmayacaktır.  

Örneğin, Kara bir araba sigortası teklifi bulmak istiyor ve  bunu Google’a yazıyor. Ben sigorta şirketi SERPs ilk veya ikinci sayfada değil f  sonra seni bulamazlar. O muhtemelen üst birine tıklayın edecek -r anking  şirketleri , kendi seçeneklerini göz atabilir ve onlardan bir sigorta poliçesi satın alın.   

Bu nedenle şirketinizin SEO’ya yatırım yapması önemlidir , böylece daha fazla müşteri sizi bulabilir ve sizinle iletişime geçebilir. Bu, işletmenizin satışlarını artırmaya yardımcı olacaktır, çünkü sizi bulamazlarsa sizden satın alamazlar.  

SEO’nun faydaları nelerdir? 

SEO’nun faydaları çoktur.  Google, kullanıcılara en iyi içeriği sağlayan siteleri sıraladığı için, SEO’yu geliştiren birçok taktik ve strateji de web sitenizi kullanıcılar için daha etkili bir yer haline getirir.  

Marka bilinirliği oluşturmak 

SEO çalışmalarına odaklandığınızda, web sitenize daha fazla ziyaretçi trafiği alırsınız. Bu, daha fazla insanı ürünlerinizi/hizmetlerinizi satın almaya teşvik etmek için marka bilinirliğinizi artırır.  

Geliştirmek  web sitesi kullanıcı deneyimi 

Google, web sitenizin kullanıcı deneyiminin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olacağını duyurdu. Kullanıcılarının yüksek kaliteli içeriği keşfetmesini isterler, bu nedenle içerik oluşturan sitelere ve bu amaç doğrultusunda web sayfalarına öncelik verirler.  

Gelen müşteri adayları aracılığıyla satışları artırın  

İnsanlar sizi bulduklarında zaten arama motorlarında o ürünü/hizmeti arıyorlar  . Onlar sizi keşfedenlerdir, bu da satışı kapatmak için yapacak daha az işiniz olduğu anlamına gelir. Arama, e-posta gönderme vb. gerektiren giden satışların aksine.  

Senin yapar  siteniz mobil uyumlu  

Google, web sitenizi mobil cihazlarından ziyaret edenlerin kullanıcı deneyimine odaklanmanız gerektiğini paylaştı. Bir mobil cihazdaki deneyim ziyaretçiler için zayıfsa, daha fazla içerik keşfetmek için web sitenizde kalma olasılıkları daha düşük olacaktır.  

Web sitesi hız süresini artırır 

 Web sitenizin sayfa yükleme hızı , kullanıcıların içeriğinizi daha hızlı görmesine yardımcı olur. Sayfa yavaş yüklenirse, kullanıcının  içeriği görmeden o sayfadan çıkma olasılığı daha yüksektir . SEO, daha hızlı olmasını sağlamak için sayfa yükleme hızına  öncelik vermenizi  sağlar.  

Kaç çeşit SEO vardır? 

Eğer gerektiğini SEO üç tipi vardır  web sitenize iyi şansı vermek amacıyla uygulamaya  ait  SERPs konumunu iyileştirmek. Bu türler şunları içerir: 

Sayfa İçi SEO –  Bu, anahtar kelime araştırmasını  ve sitenizdeki farklı web sayfalarında yüksek kaliteli içerikte anahtar kelimeler kullanmayı içerir . 

Off-page SEO-  Web sitenizin diğer web siteleri ile olan ilişkisini güçlendirmeye yardımcı olur. Bu özellikle, çok  sayıda  web sitesinin web sitenize geri bağlanmasını sağlayan geri bağlantılar oluşturmaya odaklanır  .  

Teknik SEO –  Bu, site hızı, indeksleme, taranabilirlik, mobil uyumluluk, site mimarisi, yapılandırılmış veriler, güvenlik gibi şeyleri içerir. 

SEO araçları nelerdir? 

SEO analiz yapmak ve strateji uygulamasını bilgilendirmek için kullanabilecekleri ödenen araçları bolluk  gibi  Moz,  SEMrUSH,  Ahrefler ve dahası.  Ancak, t burada  olan  da  bazı  ücretsiz sen için kullanabileceği araçlar  için yardım  SEO  stratejisi:  

  • Google Arama Konsolu  – sayfalarınızı daha iyi sıralamanıza yardımcı olmak için dizine eklenen sayfaların sayısını, güvenlik sorunlarını ve daha fazlasını izlemek için bir araç paketi. 
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı  –  web sitenizin içeriğinde hedeflenecek anahtar kelimeleri bulmak  ve anahtar kelime konuları için sıralama yapmak için bu aracı kullanın.  

SEP ile çalışıyorsanız , şirketimizin tüm arama motorlarında daha iyi sıralamanıza yardımcı olmak için oluşturduğu tescilli yazılımdan yararlanabileceksiniz.  

SEO’nun dijital pazarlama stratejinizde ne kadar önemli olduğu inkar edilemez. Potansiyel müşterilerinizin ürün/hizmetlerinizi keşfetmelerine yardımcı olmak, satışları ve karları artıracaktır. İşletmeniz çevrimiçi olmamayı göze alamaz ve sağlam bir SEO planından büyük ölçüde yararlanabilir.  

Artık SEO’nun pazarlama stratejiniz için neden kritik olduğunu bildiğinize göre  , web sitenize Google ve diğer arama motorlarından daha fazla ziyaretçi çekmek için iletişime geçin. 

Read More
ŞİMDİ ARA