Anahtar Kelimeler SEO İçin Hala Önemli mi?

Anahtar kelimeler, aradığımız ürünü, hizmeti veya içeriği bulmak için arama motorlarına yazdığımız kelimeler veya kelime öbekleridir. Örneğin, ‘Adana’daki muhasebeciler’ ararsanız, Adana’daki muhasebeciler için seçenekler sayfaları sunulacaktır.

Bununla birlikte, anahtar kelimelere güvenenler yalnızca tüketiciler değildir – bir web sitesi olan herhangi bir işletme için çok önemlidirler. Siz de Adana’da bir muhasebeci iseniz, birisi bu anahtar kelimeleri yazarken Google’ın ilk sayfasında görünen şirketin sizin şirketiniz olduğundan emin olmak istersiniz.

Web sitenize hedeflenen trafiği ücretsiz olarak yönlendirme yeteneği sayesinde, doğru anahtar kelimeleri kullanmanın işletmenizi çevrimiçi satış başarısına fırlatacağına kesinlikle şüphe yoktur.

Anahtar kelimeler hala alakalı mı?

On yıl önce, anahtar kelimelerle dolu bir web sitesini doldurmak ve onlar için sıralamaya başlamak için beklemek yaygın bir uygulamadır. O zamanlar, bu teknik gerçekten işe yaradı, ancak anahtar kelimeler şu anda etrafındaki en eski SEO hilelerinden biri ve Google’ın giderek daha sezgisel hale gelmesiyle, birçokları hala önemli olup olmadıklarını merak ediyor.  

Bugünlerde anahtar kelimelerle ilgili birkaç soru var:

  • En iyi uygulama SEO teknikleri sürekli değişmektedir. Aslında Google, yılda 600’ne kadar değişiklik yapıyor, bu yüzden buna ayak uydurmak zor. Kesin olarak bildiğimiz şey, anahtar kelime doldurmanın artık yasak bir teknik olduğu ve bunu yaparsanız web sitenizin cezalandırılacağıdır .
  • Google, çevrimiçi içerik üretirken daha doğal olabilmemiz (ve kesinlikle gerekir) için insan dilini nasıl anlayacağını ve onu nasıl yorumlayacağını öğreniyor.

Google’ın anahtar kelimeleri görüntüleme şekli, 2011 yılında Panda güncellemesiyle birlikte değişmeye başladı. Korkunç ve alakasız içeriğin stratejik olarak yerleştirilmiş bazı anahtar kelimelerle üst sıralarda yer almasının çok kolay olduğunu fark eden Google, web siteleri tarafından üretilen içeriğin kalitesine daha fazla önem vermeye başladı. Panda güncellemesi, zayıf, kısa veya yinelenen içerik barındıran sayfaların görünürlüğünü sınırlayarak (örneğin, aynı anahtar kelimelerin tekrar tekrar tekrarlanması) değerli arama sonuçlarının artmasına yardımcı oldu.

2012’de bir başka güncelleme olan Google Penguin, yüksek kaliteli içerik yayınlayan web sitelerini ödüllendirmeye odaklandı. Ayrıca manipülatif bağlantı şemaları ve anahtar kelime doldurma ile uğraşan web sayfalarını da cezalandırdı.

Belki de Google’ın en etkileyici güncellemelerinden biri RankBrain’in tanıtımı olmuştur Arama algoritmasındaki en güçlü sıralama sinyallerinden biri olarak, arama sonuçlarını işlemek ve sıralamak için makine öğrenimi yapay zekasını kullanır. Anahtar kelimeleri anlamanın yanı sıra, kullanıcıların sonuçlarla etkileşimine bakarak kullanıcı memnuniyetini ölçer. Örneğin, bir web sitesinin hemen çıkma oranı belirli bir anahtar kelime için yüksekse, Google içeriğin çok az değer sunduğunu bilecektir.

Yapay zeka sayesinde, basit optimizasyon hileleriyle Google’ı aldatmak gittikçe zorlaşıyor. Anahtar kelime doldurma da giderek daha fazla hoş karşılanmadığından, bu belki de anahtar kelimelerin son yıllarda biraz olumsuz bir itibar kazanmasının nedenidir.

Tamamen anahtar kelimelere odaklanmanın modası geçmiş bir uygulama olduğuna dair hiçbir şüphe olmasa da bu, bunların tamamen göz ardı edilmesi gerektiği anlamına gelmez. Anahtar kelimeler SEO ile alakalı olmaya devam etmektedir çünkü çevrimiçi kullanıcılar internette belirli içeriği bulmak için anahtar kelime öbeklerini kullanmaya devam etmektedir.

Yine de anahtar kelimeleri kullanmalı mıyım?

Doğru anahtar kelimeleri bulmak ve uygulamak için zaman ve çaba harcamanız gerekip gerekmediği konusunda kafanız karıştıysa, aşağıda bu tekniği SEO’nuzun bir parçası olarak kullanmanın artılarını ve eksilerini bir araya getirdim.

Artıları

Dönüşüm oranlarını artırabilirsiniz 

Harika içerik üretmenin başlangıç ​​noktası, hangi anahtar kelimelerin web sitenize trafik çektiğini anlamaktır. Google Ads çalıştırıyorsanız, bunu Analytics hesabınızda kontrol edebilirsiniz. Hedef kitlenizin neyle ilgilendiğini öğrenerek, bu konular etrafında ilgi çekici içerikler yazabileceksiniz.

Alakalı içerik sadece ziyaretçileri çekmekle kalmayacak, bunu daha büyük hacimlerde yapacak. Dahası, kopyanız onu okuyanlar için anlamlıysa, daha yüksek dönüşümlere yol açma olasılığı çok yüksektir.

Size güncel trendler hakkında değerli bilgiler sağlarlar

Hangi anahtar kelimeleri kullanacağımıza karar verirken, çoğumuz bir anahtar kelime araştırma aracına bağlı kalıyoruz. Bu, kullanılacak en iyi kelime öbeklerini bulmanın harika bir yolu olsa da, Google Trendler , anahtar kelimelerinizi daha fazla kullanmanıza ve içeriğinizi bir sonraki seviyeye taşımanıza yardımcı olabilir.

Anahtar kelimeleri analiz etmek, size mevcut pazarlama eğilimleri ve tüketici davranışları hakkında fikir verecektir. Hedef kitleniz için neyin popüler ve önemli olduğunu takip ederek, bunu içeriğinizin ve anahtar kelimelerinizin rekabetçi kalmasını sağlamak için kullanabilirsiniz.

Anahtar kelimeler SEO için harikadır

Anahtar kelimeleri kullanma şeklimiz değişmiş olsa da, amaçlarının değiştiği anlamına gelmez. Anahtar kelimeler, bir dizi nedenden dolayı SEO için inanılmaz derecede önemli olmaya devam etmektedir:

  • Google’ın web sitenizin neyle ilgili olduğunu belirlemesine yardımcı olurlar
  • İçeriğinizin doğru zamanda doğru kişilere gösterilmesini sağlarlar
  • Web sitenize trafik çekmenin harika bir yoludur
  • Sosyal medya sayfalarınız gibi diğer kanallarda kullanılabilirler. Örneğin Instagram gönderilerinizde kullandığınız hashtag’ler, web sitenizin sıralanmasını istediğiniz anahtar kelimelerle aynı olmalıdır.

Eksileri

Google, anahtar kelime doldurduğunuz için sizi cezalandırabilir

Kendinizi kaptırmak ve anahtar kelimelerinizi içeriğinize yapmanız gerekenden daha fazla dahil etmek kolaydır. Ne yazık ki, arama motorları anahtar kelime doldurma konusunda akıllıdır ve şimdi bunu yapan web sitelerini sıralamada daha da aşağı iterek cezalandıracaktır.

İçeriğinize çok olumlu bakmayan sadece Google değil, eğer ağırlıklı olarak yüksek anahtar kelime yoğunluğunu hedefliyorsanız, içeriğinizin iyi okuyacağı ve hedef kitlenizin ilgisini çekmesi olası değildir. Bloglar ve web sitesi içeriği yazarken, kullanıcı deneyimi daha büyük bir öncelik olmalıdır çünkü doğrudan dönüşüm ve elde tutma oranlarıyla ilgilidir.

Yanlış sonuçlara odaklanırsın

Anahtar kelimelere bu kadar yoğun bir şekilde dahil olmanın bir başka sorunu da, yanlış sonuçlara odaklanabilmenizdir. Anahtar kelimelerin tek amacı sıralamaları iyileştirmektir. Bununla birlikte, sitenize gelen trafiğin kalitesini, insanların içeriğinizi okumak için ne kadar zaman harcadıklarını ve en önemlisi, dönüştürüp dönüştürmediklerini hesaba katmaz.

Web sitenize, sonunda ödeme yapan müşterilere dönüşecek olan 10 kaliteli ziyaretçiyi, 500 tıklama almaktan daha iyidir, ancak hiçbir şey gelmez.

En iyi anahtar kelime uygulamaları

İster anahtar kelimeler konusunda yeni olun, ister onları nasıl kullanacağınızla ilgili bilgileri tazeleyin, aşağıda bunlardan en iyi şekilde yararlanmanızı sağlayacak anahtar kelime en iyi uygulamalarını bulabilirsiniz.

Bir anahtar kelime araştırma aracı kullanın

Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı , mevcut en popüler seçeneklerden biridir, kullanımı kolaydır, size trendler hakkında fikir verir ve en iyisi, ücretsizdir.

Basitçe ‘vegan yemek kitapları’ gibi bir kelime veya kelime öbeği yazın ve bu, kullanmanın iyi bir terim olup olmadığına karar vermeniz için ihtiyacınız olan tüm bilgileri sağlayacaktır. Genel olarak, bir anahtar kelime ne kadar çok arama alırsa, bunun için rekabet o kadar yüksek olur. Bu, terim için sıralama yapmak için birçok başka web sitesine karşı rekabet edeceğiniz anlamına gelir.

İçeriğinize popüler anahtar kelimeler eklemenin yanı sıra, daha az kullanılan terimlere de bakmaya değer. “15 dakikalık vegan tarifleri” ayda yalnızca 70 arama alıyor ancak rekabet düşük, bu da aslında ondan trafik alma olasılığınızın daha yüksek olduğu anlamına geliyor.

Arama hacmi trendleri işlevini de kullandığınızdan emin olun, çünkü bu, sektörünüzdeki güncel ve alakalı konular hakkında konuştuğunuzdan emin olmanın gerçekten yararlı bir yoludur. 

Uzun kuyruk anahtar kelimeleri kullanın

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ortalama arama teriminizden biraz daha uzundur ve çok daha spesifiktir. Yukarıdaki örneği kullanarak, daha fazla kişi Google’a ‘yemek kitapları’ yazabilir, ancak ’15 dakikalık tarifleri ‘çok daha kaliteli trafik çekecektir. Birisi belirli bir şeyi arıyorsa ve siz onlara tam olarak bu bilgiyi sağlarsanız, sitenizde daha uzun süre kalmaları doğaldır ve bu da SEO için harikadır.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmanın bir diğer yararı da, birisi bu kadar özel bir şey aradığında, genellikle satın almaya hazır oldukları anlamına gelir. Örneğin süslü bir elbise partisine gidecekseniz ve fikir üretmeye çalışıyorsanız, muhtemelen ‘süslü elbise fikirleri’ çizgisinde bir şeyler ararsınız. Ancak ‘korsan süslü kostümler’ arıyorsanız, muhtemelen kararınızı verdiniz ve uygun bir kıyafet satın almak istiyorsunuz.

Satışa dönüşme olasılığının çok daha yüksek olmasının yanı sıra, uzun kuyruklu anahtar kelimeler için rekabet daha düşüktür, bu da onların sıralamasının çok daha kolay olduğu anlamına gelir.

Anahtar kelime araştırmanızı yaparken, anahtar kelime öbeklerinin farklı varyasyonlarını denemeniz yeterlidir. Arama terimlerine bakmanın yanı sıra, potansiyel müşterilerin yolculuğunun nasıl görünebileceğini düşünün.

Örneğin Maidenhead’de yaşayan bir muhasebeci olduğunuzu varsayalım. ‘Muhasebeci’ anahtar kelimesi ayda 27.100 arama alır ve bunu Google’a yazarsanız, bunlar size sunulan ilk üç arama sonucudur.

Google Trendler’i kullanın

Anahtar kelime eğilimlerini araştırarak, çevrimiçi kullanıcıların davranışlarını hesaplayabilirsiniz. Örneğin Google Trendler ile , belirli anahtar kelime aramalarındaki ani artışları ve dalgalanmaları tespit edebilirsiniz.

Google Trends’de belirli bir kelime veya kelime öbeğini aradığınızda, size belirli bir süre boyunca o terimle ilgilendiğinizi gösteren bir grafik sunulacaktır.

Sektörünüzle ilgili çeşitli konuların artan ve azalan popülaritesini belirleyerek, bu, yeni anahtar kelimeleri belirlemenize, uzun vadeli içerik hedeflerinizi planlamanıza ve yeni içerik yayınlamak için en uygun zamanın ne zaman olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir.

Google Trends’i kullanmanın bir başka harika yolu da ilgili sorgulara bakmaktır. Size anahtar kelime ve içerik fikirleri vermenin yanı sıra, popülerliği artırarak sonuçları filtreleyebilirsiniz, böylece hangi konuların ilgi uyandırdığını bilirsiniz. Bu, çok rekabetçi hale gelmeden önce anahtar kelimeler için sıralamaya başlamanın harika bir yoludur ve aynı zamanda blog yazmanızı ve insanların okumak istediğini bildiğiniz sosyal medyadaki konular hakkında konuşmanızı sağlamanın harika bir yoludur.

Örneğin kişisel bir antrenörseniz, Google Trendler’e ‘yağ kaybı’ yazabilirsiniz. İlgili sorgular bölümünde, içerik pazarlama stratejinizi bir araya getirmek söz konusu olduğunda, hepsi paha biçilmez olan, bu konuyla ilgili büyüyen anahtar kelimeleri görebilirsiniz.  

Anahtar kelime yoğunluğu eskiden olduğu gibi popüler olmasa da, bunları yüksek kaliteli, alakalı ve ilgi çekici içeriğe dahil etmek, yine de kazanç sağlayabilir.

Read More

SEO için Başarılı Anahtar Kelime Eşlemenin 6 Temeli

Her arama motoru optimizasyonu (SEO) uzmanının aklında en temel hedef vardır – müşterilerinin internet sitesi arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) birinci sırada yer alır. SEO, çeşitli ilkelere dayanır, ancak en temel anahtar kelimeler bu süreçte son derece önemlidir. Genel olarak, en temel anahtar kelime eşleme, alakalı en temel anahtar kelime kümelerini ve bunların farklı varyasyonlarını araştırma ve keşfetme ve bunları web sitenizdeki belirli sayfalara yönlendirme sürecini ifade eder. Bu varyasyonları hedeflemek için gerekli olan sayfa optimizasyonunu varsayar: birincil ya da odak en temel anahtar kelime. Bundan sonra, bu varyasyonları diğer internet sitesi sayfalarına uygulayabilirsiniz.

Genel olarak, anahtar kelime için optimize edilmiş internet siteleri, arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünür ve sayfalarına daha fazla trafik çeker. Bununla beraber, bir numaralı pozisyonu ele geçirmek esas olarak faaliyet gösterdiğiniz pazara bağlıdır. Cep telefonu alanında ya da seyahat endüstrisinde, genelde sıralama için ücretli arama ve daha çok büyük bir bütçe gerektiğini öne sürüyor. Bununla beraber, söz gelimi, belirli bir coğrafi bölgede niş bir ürün ya da hizmet sunuyorsanız, sıralama şansınız daha yüksektir. Bu makalede, anahtar kelime eşlemenin nasıl kullanılacağı hakkında bilmeniz gerekli olan temel şeyleri öğreneceksiniz.

1. Anahtar Kelime Hedeflemeyi Geliştirin 

• Hedeflemeden tam olarak yararlanmak için önceden var olan SEO’ya uygun sayfaları kullanın. Anahtar kelime varyasyonları için rastgele sayfalar kullanamazsınız, bu sebeple belirli bir sayfaya anahtar kelime atamayı deneyin. Arama motoru, onu atadığınız anahtar kelime / konu için sayfayı zaten dikkate aldığından, bu prosedür hedeflemeyi iyileştirecektir.

• Arama motorlarının konuları veya anahtar kelimeleri hedeflemesini karıştırmamak için anahtar kelime seyreltmesinden kaçının. Alakalı bir anahtar kelime kullanmak ve uygun bir sayfayı hedeflemek, anahtar kelime sulandırmasını engellemek için temel ön koşullardır. Öncelikle kalın içeriğe sahip daha önce var olan sayfalarla ilgilidir, bu sebeple sayfanın konusunu / anahtar kelimesini belirleyin ve ardından belirli bir anahtar kelimeye bağlı kalın.

• Planlama, herhangi bir iş yaptırmadan önce ne göreceğinizi bildiğiniz için anahtar kelime hedeflemeyi iyileştirir. Başlangıçta strateji oluşturmak, en temel anahtar kelimenin amacına hizmet eden mükemmel sayfayı oluşturmanıza temel olanak tanır. Tek bir stratejinin size daima hizmet etmeyeceğini göz önünde bulundurun. Genel olarak, SEO’lar çeşitli amaçlar için farklı stratejiler kullanır. Bir plan yapın, en temel anahtar kelime araştırması yapın ve hangi en temel anahtar kelimenin hangi sayfaya karşılık geleceğini en temel hatlarıyla belirtin.

2. Anahtar Kelime Eşleme Araçlarını Kullanın

Haritalama araçlarını kullanmanın en temel sebebi, internet sitenizin sayfasının arkasındaki hedef en temel anahtar kelimeyi bilmeniz gerektiğidir. Örnek olarak Arama Motoru Optimizasyonu SEO Uzmanı sayfasını kullanalım. URL’sine ( https://www.feridkaplan.com.tr) baktığımızda, bu sayfanın arkasındaki hedef en temel anahtar kelimenin “SEO” ya da “Arama Motoru Optimizasyonu” olduğunu söyleyebiliriz. Organik sayfa ayak izine ve Google’da sıralandığı en temel anahtar kelimelere daha yakından bakmadan çok açıktır.

Google Arama Konsolu , bir internet sitesinin arama trafiğini izlemek için kullanılabilecek bedava dağıttığı bir araçtır. Web sitesinin genel organik performansını sağlamayı başaran kusursuz bir veri kaynağıdır. Google Arama Konsolu raporu, sitenizin organik trafiğini anlamanıza yardımcı olan, arama kelimeleri ve varyasyonlarını destekleyen bir arama sorguları listesi verir. Sayfanız için yüzlerce destekleyici anahtar kelime sıralaması olabileceğini unutmayın.

Diğer anahtar kelime analiz araçlarının – SEMrush, Ahrefs ve hatta bir Google E-Tablolar şablonu – kullanımı çok basittir ve sitenizde organik performans verileri sağlar. Organik ayak izine sahip internet siteleri için anahtar kelime eşlemesinin daha faydalı olduğunu göz önünde bulundurun. Yeni internet siteleri genelde anahtar kelimeler için sıralama yapmaz, bu sebeple doğru arama kelimeleri internet sitesi sayfalarına eşlemenin yararı olmaz. Bununla beraber, yeni internet sitelerinin, web yöneticilerinin gerekli anahtar kelimeler için çok daha iyi çalışacak çok daha iyi bir site ve sayfa yapısı oluşturmasına olanak sağladığına dair bir görüş var.

3. Optimizasyon Öğeleri Ekleyin

Anahtar kelime eşleme stratejinizi geliştirebilecek birkaç ipucu vardır. Hepsini kullanmak mecburi değildir, ancak ne kadar çok şey bilirseniz, o kadar çok seçenek arasından seçim yapmanız gerekir.

  Sitenin açılma hızını artırın.
•  Etkileşimi iyileştirmek için etkileşimli öğeler ekleyin.
•  İç ve dış bağlantı kurma için bir strateji geliştirin.
•  İlgili bağlantı metni kullanın.
•  Meta başlıkları ve meta açıklamaları optimize edin.

Arama motoru sıralamanızı yükselteceğinden, sayfa optimizasyonunu geciktirmeyin.

4. Anahtar Kelimeleri Desteklemeyi Düşünün

Destekleyici en temel anahtar kelimelerin sayısının ve varyasyonlarının çok yüksek olduğunu zaten biliyorsunuz. Destekleyici en temel anahtar kelimeler, konuya yeni başlayan birinin soracağı en temel soruları kapsamak için kullanılabilir. Ancak, benzer içeriği iki sayfaya bölerseniz sitenizin sıralamasını olumsuz etkileyebileceğinden, en temel anahtar kelime dağıtımında dikkatli olmalısınız.

5. Anahtar Kelime Fazlalığından Kaçının

Anahtar kelime fazlalığı sorunu , SEO stratejisinin herhangi bir uygun anahtar kelime izleme ve eşleme sürecine sahip olmaması durumunda ortaya çıkar. Aynı arama kelimeleri amaçlayan sayfaların ya da içeriğin yayınlanmasıyla sonuçlanır. O ve diğer arama motorları, sayfalarınızı rakipler olarak benzer anahtar kelimelerle ele aldığı için Google’ın sıralama sistemini şaşırtmaktadır. Anahtar kelime eşleme, bir sayfadaki yüksek nitelikli içeriğe odaklandığınız için bu tür hatalardan kaçınmanıza yardımcı olur.

İyi seçilmiş anahtar kelimeler, arama hacmi, ticari amaç ve internet sitenizin sıralama yeteneğine dayanır. Anahtar kelime oluşturmada bazı zorluklar yaşamaktaysanız, iyi araştırma yapabilmek için araçları kullanın: Google Ads , Anahtar Kelimeler Her Yerde, SimilarWeb, Linkody ve diğerleri. Haritanızı oluşturmanız ve bu arama kelimeleri sayfalarınızla eşleştirmeniz için size daha fazla zaman sağlayacaktır.

6. Anahtar Kelimeleri Bir Sayfanın URL’sine Entegre Edin

SEO amaçları için anahtar kelime eşleme yararları, çok daha iyi sıralamalar ve tıklama oranlarıdır. Bunun sebebi, onu arama motoru sonuçlarında kesinlikle bir numara yapacak yüksek otorite bir sayfa kullanıyor olmanızdır. Grafik size, anahtar kelime içeren URL’lerin Google’da saygın türde bir amaca hizmet edeceğini gösteriyor.

Anahtar kelime eşleme süreci, genel bir stratejiyi ve içeriğin yaratılmasını etkiler. Sayfa içi SEO ve mevcut sayfa optimizasyonunun başarılı sonuçları, anahtar kelime eşleme etkisinden geçiyor. Anahtar kelime eşleme, sadece mevcut sayfalarınız için değil, hem de yenileri için de önemli bir rol oynar. Bununla beraber, bu soru hakkında farklı görüşler mevcuttur, bu sebeple neyi optimize edeceğinize kendiniz karar vermelisiniz.

Read More

SEO İçin Yüksek Hitli Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır

Herhangi bir kelime çalışması yapılmadan önce internet sitesinde ulaşmak istenen hedefler belirlenmelidir. İstenilen kategorileri ve ürünleri öne çıkarmak için ilgili anahtar kelime araştırması kelime grupları hedefe göre seçilmelidir. Arama motoru optimizasyonunun genelde yüksek talepli bir ifade için birinci sayfada sıralama gibi yüksek hedefleri vardır. İmkansız görünen bir hedefe nasıl ulaşabilirsiniz? Arama anahtar kelime sonuçlarının ilk sayfasında yer alan siteler, Google’ın en iyi seçeneklere ilişkin değerlendirmesidir. Hedefinize ulaşmak, bu sitelerden birini ilk sayfadan itip onun yerini almak manasına gelir. Bu, Google’ın o kelime öbeği için neye değer verdiğini anlamak ve sonra onu sunmak manasına gelir.

Anahtar kelime araştırması

Gerçek Sıralama Analizi

Bir anahtar kelimeyi aradığınızda gördüğünüz sitelerin diğerlerinin gördüklerinden farklı olabileceğini unutmayın.

Arama sonuçları, anahtar kelime araştırması arama geçmişiniz de dahil olmak üzere pek çok faktör tarafından kişiselleştirilir. Sorguladığınız ve tıkladığınız şey gelecekteki arama sonuçlarınızı etkiler. Hedef anahtar kelimenizi arar ve bir rakibin listesini sık sık tıklarsanız, Google, diğer arayanlar için aynı sıralamada yer almasa bile, size o şirketten daha fazla sonuç gösterecektir.

Google’ın Reklam Önizleme ve Teşhis aracıyla gerçek rekabet ortamınızı bulun . Google Ads’e erişiminiz yoksa Moz, Ahrefs, SEMrush ve diğerleri gibi bir sıralama kontrol aracı kullanın . Sektörünüzün dışındaki bir arkadaşınızı arayın ve ondan ifadeyi Google’da aramasını isteyin.

Kısacası, SEO stratejisini belirlemek için kişisel Google sonuçlarınıza güvenmeyin.

Google Ne İstiyor?

Bu birinci sayfadaki listelerden öğrenebileceğiniz her şeyi öğrenin. Sadece “her şey için rütbe aldıkları” için ya da bir hile yüzünden orada olduklarını varsaymayın. Bu kadar yüksek Google değerlerini sunduklarını keşfedin , söz gelimi:

  • Sıralama sayfasının ve sitenin amacı: bilgilendirici veya işlemsel;
  • Sıralama sayfasında kullanılan anahtar kelimeler ile ilgili kelime ve ifadeler;
  • Bağlamsal olarak alakalı diğer sayfaların site içindeki sıralama sayfasının genel temasını artırıp artırmadığı;
  • Sıralama sayfası siteye nasıl bağlanır: Üstbilgi veya altbilgi gezinmesindeki bir bağlantıdan veya belki de kalıcı bir ana sayfa veya kategori sayfası özelliğinden yararlanır mı?
  • Bu sıralama sayfasına bağlantı veren üçüncü taraf siteleri;
  • Bu sıralama sayfasına bağlantı veren üçüncü taraf sayfaları ;
  • Genel olarak sıralamadaki rakibin etki alanına bağlantı veren sitelerin sayısı ve kalitesi .

Her rekabetçi sıralama sayfası için yukarıdaki listeyi uygulayın. Gözlemlerinizde spesifik olun. Onları geçmek için çabalarını geliştirmeniz gerekecek.

Sonuç

Sıralamadan bir kahramana kadar bir sayfa almak daima zordur. Yüksek talepli anahtar kelime araştırması sıralamalarına girmeden önce, daha küçük arama kitleleri ile ilgili bir başarı elde etmek için önce düşük talepli arama kelimeleri hedeflemeniz gerekebilir. Arama yapanlar sayfanızı daha az anahtar kelime için sıralamadan seçerse, Google’ın sayfayı daha büyük olanlar için dikkate alma şansı daha yüksektir.

Ancak, online alışveriş SEO’sunda en önemli olanı unutmayın: trafik ve gelir. Sıralamalar faturalarınızı ödemez – en sevdiğiniz anahtar kelime için Google’da bir numaralı sıralamalar bile.

Çoğu zaman, en iyi SEO stratejisi, pek çok arama sonucu sayfasında sıralanmak için sitenizin bütününde çok çeşitli anahtar kelime temalarını hedeflemektir. Daha fazla sayfa trafik ürettikçe organik aramadan gelir elde etme beceriniz artar. Ancak vaktinizi ve paranızı tek bir anahtar kelimeye odaklıyorsanız, sitenizin geri kalanı zarar görür. Genel performans muhtemelen düşecektir.

Read More
ŞİMDİ ARA