SEO için Başarılı Anahtar Kelime Eşlemenin 6 Temeli

Her arama motoru optimizasyonu (SEO) uzmanının aklında en temel hedef vardır – müşterilerinin internet sitesi arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) birinci sırada yer alır. SEO, çeşitli ilkelere dayanır, ancak en temel anahtar kelimeler bu süreçte son derece önemlidir. Genel olarak, en temel anahtar kelime eşleme, alakalı en temel anahtar kelime kümelerini ve bunların farklı varyasyonlarını araştırma ve keşfetme ve bunları web sitenizdeki belirli sayfalara yönlendirme sürecini ifade eder. Bu varyasyonları hedeflemek için gerekli olan sayfa optimizasyonunu varsayar: birincil ya da odak en temel anahtar kelime. Bundan sonra, bu varyasyonları diğer internet sitesi sayfalarına uygulayabilirsiniz.

Genel olarak, anahtar kelime için optimize edilmiş internet siteleri, arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünür ve sayfalarına daha fazla trafik çeker. Bununla beraber, bir numaralı pozisyonu ele geçirmek esas olarak faaliyet gösterdiğiniz pazara bağlıdır. Cep telefonu alanında ya da seyahat endüstrisinde, genelde sıralama için ücretli arama ve daha çok büyük bir bütçe gerektiğini öne sürüyor. Bununla beraber, söz gelimi, belirli bir coğrafi bölgede niş bir ürün ya da hizmet sunuyorsanız, sıralama şansınız daha yüksektir. Bu makalede, anahtar kelime eşlemenin nasıl kullanılacağı hakkında bilmeniz gerekli olan temel şeyleri öğreneceksiniz.

1. Anahtar Kelime Hedeflemeyi Geliştirin 

• Hedeflemeden tam olarak yararlanmak için önceden var olan SEO’ya uygun sayfaları kullanın. Anahtar kelime varyasyonları için rastgele sayfalar kullanamazsınız, bu sebeple belirli bir sayfaya anahtar kelime atamayı deneyin. Arama motoru, onu atadığınız anahtar kelime / konu için sayfayı zaten dikkate aldığından, bu prosedür hedeflemeyi iyileştirecektir.

• Arama motorlarının konuları veya anahtar kelimeleri hedeflemesini karıştırmamak için anahtar kelime seyreltmesinden kaçının. Alakalı bir anahtar kelime kullanmak ve uygun bir sayfayı hedeflemek, anahtar kelime sulandırmasını engellemek için temel ön koşullardır. Öncelikle kalın içeriğe sahip daha önce var olan sayfalarla ilgilidir, bu sebeple sayfanın konusunu / anahtar kelimesini belirleyin ve ardından belirli bir anahtar kelimeye bağlı kalın.

• Planlama, herhangi bir iş yaptırmadan önce ne göreceğinizi bildiğiniz için anahtar kelime hedeflemeyi iyileştirir. Başlangıçta strateji oluşturmak, en temel anahtar kelimenin amacına hizmet eden mükemmel sayfayı oluşturmanıza temel olanak tanır. Tek bir stratejinin size daima hizmet etmeyeceğini göz önünde bulundurun. Genel olarak, SEO’lar çeşitli amaçlar için farklı stratejiler kullanır. Bir plan yapın, en temel anahtar kelime araştırması yapın ve hangi en temel anahtar kelimenin hangi sayfaya karşılık geleceğini en temel hatlarıyla belirtin.

2. Anahtar Kelime Eşleme Araçlarını Kullanın

Haritalama araçlarını kullanmanın en temel sebebi, internet sitenizin sayfasının arkasındaki hedef en temel anahtar kelimeyi bilmeniz gerektiğidir. Örnek olarak Arama Motoru Optimizasyonu SEO Uzmanı sayfasını kullanalım. URL’sine ( https://www.feridkaplan.com.tr) baktığımızda, bu sayfanın arkasındaki hedef en temel anahtar kelimenin “SEO” ya da “Arama Motoru Optimizasyonu” olduğunu söyleyebiliriz. Organik sayfa ayak izine ve Google’da sıralandığı en temel anahtar kelimelere daha yakından bakmadan çok açıktır.

Google Arama Konsolu , bir internet sitesinin arama trafiğini izlemek için kullanılabilecek bedava dağıttığı bir araçtır. Web sitesinin genel organik performansını sağlamayı başaran kusursuz bir veri kaynağıdır. Google Arama Konsolu raporu, sitenizin organik trafiğini anlamanıza yardımcı olan, arama kelimeleri ve varyasyonlarını destekleyen bir arama sorguları listesi verir. Sayfanız için yüzlerce destekleyici anahtar kelime sıralaması olabileceğini unutmayın.

Diğer anahtar kelime analiz araçlarının – SEMrush, Ahrefs ve hatta bir Google E-Tablolar şablonu – kullanımı çok basittir ve sitenizde organik performans verileri sağlar. Organik ayak izine sahip internet siteleri için anahtar kelime eşlemesinin daha faydalı olduğunu göz önünde bulundurun. Yeni internet siteleri genelde anahtar kelimeler için sıralama yapmaz, bu sebeple doğru arama kelimeleri internet sitesi sayfalarına eşlemenin yararı olmaz. Bununla beraber, yeni internet sitelerinin, web yöneticilerinin gerekli anahtar kelimeler için çok daha iyi çalışacak çok daha iyi bir site ve sayfa yapısı oluşturmasına olanak sağladığına dair bir görüş var.

3. Optimizasyon Öğeleri Ekleyin

Anahtar kelime eşleme stratejinizi geliştirebilecek birkaç ipucu vardır. Hepsini kullanmak mecburi değildir, ancak ne kadar çok şey bilirseniz, o kadar çok seçenek arasından seçim yapmanız gerekir.

  Sitenin açılma hızını artırın.
•  Etkileşimi iyileştirmek için etkileşimli öğeler ekleyin.
•  İç ve dış bağlantı kurma için bir strateji geliştirin.
•  İlgili bağlantı metni kullanın.
•  Meta başlıkları ve meta açıklamaları optimize edin.

Arama motoru sıralamanızı yükselteceğinden, sayfa optimizasyonunu geciktirmeyin.

4. Anahtar Kelimeleri Desteklemeyi Düşünün

Destekleyici en temel anahtar kelimelerin sayısının ve varyasyonlarının çok yüksek olduğunu zaten biliyorsunuz. Destekleyici en temel anahtar kelimeler, konuya yeni başlayan birinin soracağı en temel soruları kapsamak için kullanılabilir. Ancak, benzer içeriği iki sayfaya bölerseniz sitenizin sıralamasını olumsuz etkileyebileceğinden, en temel anahtar kelime dağıtımında dikkatli olmalısınız.

5. Anahtar Kelime Fazlalığından Kaçının

Anahtar kelime fazlalığı sorunu , SEO stratejisinin herhangi bir uygun anahtar kelime izleme ve eşleme sürecine sahip olmaması durumunda ortaya çıkar. Aynı arama kelimeleri amaçlayan sayfaların ya da içeriğin yayınlanmasıyla sonuçlanır. O ve diğer arama motorları, sayfalarınızı rakipler olarak benzer anahtar kelimelerle ele aldığı için Google’ın sıralama sistemini şaşırtmaktadır. Anahtar kelime eşleme, bir sayfadaki yüksek nitelikli içeriğe odaklandığınız için bu tür hatalardan kaçınmanıza yardımcı olur.

İyi seçilmiş anahtar kelimeler, arama hacmi, ticari amaç ve internet sitenizin sıralama yeteneğine dayanır. Anahtar kelime oluşturmada bazı zorluklar yaşamaktaysanız, iyi araştırma yapabilmek için araçları kullanın: Google Ads , Anahtar Kelimeler Her Yerde, SimilarWeb, Linkody ve diğerleri. Haritanızı oluşturmanız ve bu arama kelimeleri sayfalarınızla eşleştirmeniz için size daha fazla zaman sağlayacaktır.

6. Anahtar Kelimeleri Bir Sayfanın URL’sine Entegre Edin

SEO amaçları için anahtar kelime eşleme yararları, çok daha iyi sıralamalar ve tıklama oranlarıdır. Bunun sebebi, onu arama motoru sonuçlarında kesinlikle bir numara yapacak yüksek otorite bir sayfa kullanıyor olmanızdır. Grafik size, anahtar kelime içeren URL’lerin Google’da saygın türde bir amaca hizmet edeceğini gösteriyor.

Anahtar kelime eşleme süreci, genel bir stratejiyi ve içeriğin yaratılmasını etkiler. Sayfa içi SEO ve mevcut sayfa optimizasyonunun başarılı sonuçları, anahtar kelime eşleme etkisinden geçiyor. Anahtar kelime eşleme, sadece mevcut sayfalarınız için değil, hem de yenileri için de önemli bir rol oynar. Bununla beraber, bu soru hakkında farklı görüşler mevcuttur, bu sebeple neyi optimize edeceğinize kendiniz karar vermelisiniz.

Read More

SEO İçin Yüksek Hitli Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır

Herhangi bir kelime çalışması yapılmadan önce internet sitesinde ulaşmak istenen hedefler belirlenmelidir. İstenilen kategorileri ve ürünleri öne çıkarmak için ilgili anahtar kelime araştırması kelime grupları hedefe göre seçilmelidir. Arama motoru optimizasyonunun genelde yüksek talepli bir ifade için birinci sayfada sıralama gibi yüksek hedefleri vardır. İmkansız görünen bir hedefe nasıl ulaşabilirsiniz? Arama anahtar kelime sonuçlarının ilk sayfasında yer alan siteler, Google’ın en iyi seçeneklere ilişkin değerlendirmesidir. Hedefinize ulaşmak, bu sitelerden birini ilk sayfadan itip onun yerini almak manasına gelir. Bu, Google’ın o kelime öbeği için neye değer verdiğini anlamak ve sonra onu sunmak manasına gelir.

Anahtar kelime araştırması

Gerçek Sıralama Analizi

Bir anahtar kelimeyi aradığınızda gördüğünüz sitelerin diğerlerinin gördüklerinden farklı olabileceğini unutmayın.

Arama sonuçları, anahtar kelime araştırması arama geçmişiniz de dahil olmak üzere pek çok faktör tarafından kişiselleştirilir. Sorguladığınız ve tıkladığınız şey gelecekteki arama sonuçlarınızı etkiler. Hedef anahtar kelimenizi arar ve bir rakibin listesini sık sık tıklarsanız, Google, diğer arayanlar için aynı sıralamada yer almasa bile, size o şirketten daha fazla sonuç gösterecektir.

Google’ın Reklam Önizleme ve Teşhis aracıyla gerçek rekabet ortamınızı bulun . Google Ads’e erişiminiz yoksa Moz, Ahrefs, SEMrush ve diğerleri gibi bir sıralama kontrol aracı kullanın . Sektörünüzün dışındaki bir arkadaşınızı arayın ve ondan ifadeyi Google’da aramasını isteyin.

Kısacası, SEO stratejisini belirlemek için kişisel Google sonuçlarınıza güvenmeyin.

Google Ne İstiyor?

Bu birinci sayfadaki listelerden öğrenebileceğiniz her şeyi öğrenin. Sadece “her şey için rütbe aldıkları” için ya da bir hile yüzünden orada olduklarını varsaymayın. Bu kadar yüksek Google değerlerini sunduklarını keşfedin , söz gelimi:

  • Sıralama sayfasının ve sitenin amacı: bilgilendirici veya işlemsel;
  • Sıralama sayfasında kullanılan anahtar kelimeler ile ilgili kelime ve ifadeler;
  • Bağlamsal olarak alakalı diğer sayfaların site içindeki sıralama sayfasının genel temasını artırıp artırmadığı;
  • Sıralama sayfası siteye nasıl bağlanır: Üstbilgi veya altbilgi gezinmesindeki bir bağlantıdan veya belki de kalıcı bir ana sayfa veya kategori sayfası özelliğinden yararlanır mı?
  • Bu sıralama sayfasına bağlantı veren üçüncü taraf siteleri;
  • Bu sıralama sayfasına bağlantı veren üçüncü taraf sayfaları ;
  • Genel olarak sıralamadaki rakibin etki alanına bağlantı veren sitelerin sayısı ve kalitesi .

Her rekabetçi sıralama sayfası için yukarıdaki listeyi uygulayın. Gözlemlerinizde spesifik olun. Onları geçmek için çabalarını geliştirmeniz gerekecek.

Sonuç

Sıralamadan bir kahramana kadar bir sayfa almak daima zordur. Yüksek talepli anahtar kelime araştırması sıralamalarına girmeden önce, daha küçük arama kitleleri ile ilgili bir başarı elde etmek için önce düşük talepli arama kelimeleri hedeflemeniz gerekebilir. Arama yapanlar sayfanızı daha az anahtar kelime için sıralamadan seçerse, Google’ın sayfayı daha büyük olanlar için dikkate alma şansı daha yüksektir.

Ancak, online alışveriş SEO’sunda en önemli olanı unutmayın: trafik ve gelir. Sıralamalar faturalarınızı ödemez – en sevdiğiniz anahtar kelime için Google’da bir numaralı sıralamalar bile.

Çoğu zaman, en iyi SEO stratejisi, pek çok arama sonucu sayfasında sıralanmak için sitenizin bütününde çok çeşitli anahtar kelime temalarını hedeflemektir. Daha fazla sayfa trafik ürettikçe organik aramadan gelir elde etme beceriniz artar. Ancak vaktinizi ve paranızı tek bir anahtar kelimeye odaklıyorsanız, sitenizin geri kalanı zarar görür. Genel performans muhtemelen düşecektir.

Read More
ŞİMDİ ARA