Daha İyi Web Siteleri İçin SEO’yu UX ile Birleştirme

Daha İyi Web Siteleri İçin SEO’yu UX ile Birleştirme

Kullanıcı bilgi birikimi (UX), insanları internet sitenizde tutmada kritik öneme sahiptir ve bu, insanları müşterilere dönüştürmede önemli bir işarettir. Tam potansiyelinden yararlen temelmayacağınız şey, çok daha iyi web sayfaları ve performans için UX ve SEO arasındaki bağlantıdır. Burada bunu nasıl yapabileceğinizi açıklıyoruz.

İnternetin ilk günlerinde, arama sonuçlarının birinci sayfasında sıralanmak, bir internet sitesi tasarlama ve onu en temel anahtar kelimelerle doldurma durumundan diğer bir şey değildi – içeriğin kendinin anlamlı olması gerekmiyordu.

Ancak bugün işler yalnızca biraz daha rafine değil, hemde çok daha rekabetçi. Birinci sayfada sıralama yapabilmek için en temelhtar kelimelerin, tasarımın, UX’in, SEO’nun ve bir ya da iki diğer öğenin kusursuz bir fırtınası vardır.

UX ve SEO genelde iki ayrı unsur olarak görülüyor, ancak artık bir internet sitesini arama sonuçlarında en temel rakiplerinin önüne yerleştirmede oynadıkları birleşik rol üstünde giderek çoğalan bir vurgu var. Kullanıcıların %75’i arama motoru sonuçlarının birinci sayfasını nadiren geçtiği için sıralamada ne kadar yüksekse o kadar iyidir.

Değişime Sürekli Uyum Sağlama

Çevrimiçi dünya uzun süre hareketsiz kalmaz. Çevrimiçi bir firma olarak bu, web sitenizi hem kullanıcılara hem de arama motorlarına doğru sinyalleri göndermeye devam edecek şekilde daimi olarak uyarlamak manasına gelir.

Günümüzün çevrimiçi müşterilerinin istekleri çok değişti. Sonuç olarak arama motoru algoritmaları, kullanıcılara verdikleri sonuçların kriterlerini ve beklentilerini karşılaması için uyarlanır ve güncellenir. İşte bu nedenle UX’i SEO ile birleştirmek önemli bir stratejidir.

SEO ve UX’in Hedefleri Nelerdir?

Vakaların büyük çoğunluğunda, işletmelerin bir internet sitesi oluşturup sürdürmesinin belli başlı sebebi – kimi zaman binlerce pound ayarına kadar – para kazanmaktır. Web siteniz birinci sayfada açılırken ve kullanıcıya aradıklarını sunarken, satış yapmaya birkaç adım daha yaklaşmış olursunuz.

Web sitesi erişilebilir ve kullanımı kolaysa, kullanıcıya daha cesaret verici sinyaller gönderiyor ve bunların hepsi müşteriye dönüştürülmesinde önemli.

Çevrimiçi satın almanın arkasındaki en temel faktörlerden biri güvendir. Bir internet sitesinin kullanıcıları, müşteri ve ürün incelemeleri gibi çeşitli ” güven sinyalleri ” arayacaktır . Ancak web sitenizi bulamazlarsa ya da bulamazlarsa, UX’in tüm bu önemli sinyalleri kaybolur.

Diğer bir deyişle, sitenizin optimizasyonunun çeşitli arama motorlarından gelen mevcut algoritmalara uygun olması ve tasarım , inceleme, fiyat noktası, teklifler vb. Konularda müşteri beklentilerini karşılaması gerekir.

  • SEO  , web sitesinin mimarisi veya yapısıdır. Amacı, internet sitenize daha fazla trafik (kullanıcı) çekmektir.
  • UX , bu kullanıcıları tutan ve onları müşterilere dönüştürmeye yardımcı olan bir araçtır. İnternet sitenizin tasarımı dikkat dağıtıcı unsurları en aza indirmeli ve katılımı en üst düzeye çıkarmalıdır.

UX ve SEO Birbirini Nasıl Etkiler?

Bugünün müşterisi çok bilgili. Sahip oldukları bir problemin çözümlerini araştırmış olmaları ve potansiyel çözümler hakkında derinlemesine keşfetmiş olmaları kuvvetle muhtemeldir. Bu, sitenize geldiklerinde aradıkları ürün ya da hizmet hakkında nispeten bilgili oldukları manasına gelir. Bu, perakendeden mühendislik gibi niş pazarlara kadar endüstriler için geçerlidir.

Harika SEO ve UX bu noktada nerdeyse hiç ayrılamaz. Harika bir yapıya sahip optimize edilmiş bir site olmadan, bilgilendirici ve yararlı içerikle desteklenen kullanıcı dostu sayfalarınız bulunmayacaktır. Harika SEO ve yüksek sayfa sıralamalarında bile, web sayfanız kullanıcıları birkaç saniyeden daha uzun süre ikna etmek ve tutmak için tasarlanmadıysa, internet sitesinin performansına zarar veren bir eylemden uzaklaşırlar.

Kullanıcıların web sayfanıza ziyaretçiler geldiklerinde atmalarını arzu ettiğiniz önemli adımlar vardır; bu, mükemmel UX tarafından yönlendirilen ve işaretlenen bir yolculuktur. Kullanıcılar sitenizi beğendiğinde – beklentileri karşıladığında ya da aştığında – sitenizde kalırlar ve sitenizle etkileşimde bulunurlar. Bu eylem tek başına arama motoru botlarına ve tarayıcılara hacimden bahsediyor.

  • Harekete geçmek – Bir kullanıcı sitenize geldiğinde ne yapacak? Bir video izleyecekler mi, bir içerik sayfası okuyacaklar mı, inceleme bırakacaklar mı, sorular soracaklar mı? Müşterinizin sitenize geldiğinde davranışını anladığınızda, ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayan bir kullanıcı bilgi birikimi yaratabilirsiniz.
  • Müşteri duyguları – İnsanların sitenizde bulunmasının bir yönü vardır; nasıl davrandıkları diğer bir şeydir – ancak açılış sayfanıza geldiklerinde nasıl hissedeceklerini düşündünüz mü? Heyecanlı mı, meraklı mı yoksa mutlu mu? Bir satın alma işlemi yaptıklarında nasıl hissedecekler? Kullanıcı duygularını anlamak, grafikler de dahil olmak üzere içeriğinizin sesini, tonunu ve dilini bilgilendirdiği için UX’in önemli bir bileşenidir.

Kullanıcılar sitenizi muhteşem bir tecrübe bulmadıklarında, siteden ayrılırlar ve bazı durumlarda da hızlı bir biçimde giderler. Bu, hemen çıkma oranı adı verilen bir metriktir – birisinin web sitenize gelip birkaç saniye kalması ve uzaklaşması manasına gelir. Bu rakam ne kadar yüksekse, o kadar çok sorununuz olur.

İnsanların web sitenize geldiklerinde yapmış oldukları eylemleri ve yapmış olduklarını neden yapmış olduklarını anlamanız gerekir. SEO’nuz çalışıyorsa, arama sonuçlarının birinci sayfasına ulaşmak için önemli adımlar atıyorsunuz demektir.

Ve orada kalmak istiyorsun. İnsanlar internet sitenizde uzun süre kalmıyorsa, sebebini bilmeniz gerekmektedir. Bu, içeriği güncelleme, sayfa yükleme sürelerini optimize etme , içerik ekleme, içerik ayırma, kafa karıştırıcı bir düzen ve daha sonra nereye gideceğiniz konusunda belirsizlik olabilir.

SEO ve UX Trendleri ile İletişimde Kalma

SEO ve UX’te pek çok uzmanın daha da önemli olacağına inandığı çeşitli trendler var. Bazıları, yüksek nitelikli içerik gibi zaten bildiklerimizle aynı kalır. Ancak SEO ve UX arasında daha da kuvvetli bir bağlantı oluşturmayı öneren başka eğilimler de var.

UX ve teknik SEO bu trendlerden birisidir. Teknik SEO, bir web sitesini tarama ve indeksleme için optimize etme sürecidir. Bu başlığın altında, yükleme hızları ve sayfa şablonları gibi hususlar vardır. Bunun etkili bir biçimde anlamı, Google ve diğer arama motorlarının bir internet sitesinin oluşturulmasına ve kurulmasına ve bunun siteyi kullanan insanları ve davranışlarını nasıl etkilediğine daha fazla dikkat ediyor olabileceğidir.

Web Sitenizin Kullanıcı Deneyimini ve SEO’sunu Nasıl İyileştirirsiniz?

SEO yönlerini iyileştirmek için internet sitenizin arka planını ve yapısını derinlemesine incelemek için özel becerilere sahip pek çok şirket vardır. Web tasarımcıları, internet sitenizin kullanıcı deneyimini artırmaya yardımcı olabilir. Ama kendinize de bakabileceğiniz şeyler var:

  • Hemen çıkma oranını analiz edin: Yüzde 26-44 arasındaki bir hemen çıkma oranı norm olarak nitelendirilir; daha yüksek ve internet sitenizde bir biçimde işareti eksik olabilir. Bu, yavaş yükleme hızları ya da artık insanların aradığı bilgileri vermeyen içerik durumu olabilir.
  • Ortalama oturum süresini belirleyin: Bu, size neyin işe yarayıp neyin yaramadığını söyleyebilecek bir istatistiktir. İnsanların hangi sayfaları ziyaret edip etmediklerini ve önemli sayfalarda ne kadar zaman geçirdiklerini izleyerek, internet sitenizin hangi bölümlerinin çalıştığına dair bir resim oluşturabilirsiniz. Zamanla, algoritmalar ve müşteri beklentileri ve davranışları değiştikçe, bu model de değişecektir. Sadece internet sitenizin doğru biçimde yanıt verdiğinden emin olmanız gerekir.
  • Net başlıklar kullanın: Başlık son derece önemlidir çünkü kullanıcınıza sayfanın, ürünün ya da şirketin neyle ilgili olduğunu hemen söyler. Minimal web sitesi tasarımı muhteşem görünebilir, ancak internet sitenizin ve şirketinizin sunduklarını geniş ve net terimlerle açıklıyor mu?
  • Sitede gezinmeyi test edin: İnsanların internet sitenizde yapmış oldukları yolculuk ne kadar sürüyor? İstedikleri bilgileri ya da ürünleri bulmak ne kadar kolay? Satın alma süreci kolaylaştırıldı mı? Sitede gezinmeyi test etmek hem UX hem de SEO için anahtardır ve bir arama çubuğu kadar kolay bir şey eklemek tüm farkı yaratır.

UX ve SEO Arasındaki Bağlantı Güçlü Kalacaktır

Algoritmaların ne insan ne de arama motorları olduğunu düşünmüyoruz. Bu, bağlamın kimi zaman eksik olduğu manasına gelir. Diğer bir deyişle, kusursuz bir algoritmayla bile, kullanıcıların kimi zaman birinci sayfada gördükleri sonuçlar bekledikleri ya da istedikleri gibi değildir.

Yavaş yavaş, bu bağlam eksikliği, hem UX hem de SEO’nun paha biçilemez olduğunu kanıtlayarak geliştiriliyor. Açıkçası, sitenizi hem insanlar hem de arama motorları için optimize etmek, performansını ve sıralamasını korumanın anahtarıdır.

SEO ve UX, kuvvetli arkadaşlardır. Ortaklıkları optimize edildiğinde, çevrimiçi işiniz üstünde oldukça pozitif bir etkiye sahip olacaklardır.