Blogunuzu Tanıtmanın 21 Ücretsiz Yolu

Blogunuzu Tanıtmanın 21 Ücretsiz Yolu

Blog yazmak, yalnızca ilgi çekici ve ilgi çekici içerik yazmaktan daha fazlasıdır. Elbette, bloglama söz konusu olduğunda ne yazdığınız son derece önemlidir, ancak savaşın yarısı bu içeriği pazarlamaktır. Bir blog yazarı ya da içerik yaratıcısıysanız, çalışmalarınızı ya da en son kargolarınızı pazarlamak zamanınızın çoğunu almalıdır.

Ancak içeriğinizi tanıtmak yanıltıcı olabilir. Birçok reklam tanıtım ve promosyon internet sitesi, yeni ve eski bloglarınızı tanıtmak ve onları dolaşımda tutmak için daimi olarak belirli bir miktar para ister. Ancak, bu dünyada yeniyseniz ya da paranız yetersizse, bu oldukça maliyetli olabilir.

İstediğiniz trafiğin içeriğinizle etkileşime geçmesini istiyorsanız, evvela blogunuzda arzu ettiğiniz trafiği alamamanızın nedenlerinden bazılarını işaretlemeniz gerekir. Birkaç neden şunlar olabilir:

  • Uygun bir terfi yok
  • Zayıf pazarlama
  • Arama motoru için optimize edilmiş (SEO) içerik eksikliği

Blog yazarları genellikle tanıtımın değerini ve katılımları için ne kadar fayda sağlayabileceğini anlamazlar. Blogunuzu ücretsiz olarak tanıtmanın 21 yolunun bir listesini oluşturduk.

1. E-posta Listesi

E-posta yolu ile blogunuza bir abone listesine sahip olmak, hedef kitlenize ulaşmanın giderek daha alışılmış bir yoludur. Bir e-posta listesi, blogunuz için e-postalarını sağlamayı başaran organik takipçiler edinmenize yardımcı olarak içeriğinizi almak için size onay verir.

Dönüşüm ve hedefli pazarlama açısından etkinliği kanıtlanmış bir yoldur. E-posta listenizi oluşturmaya başlayın. Örneğin, kitlenizi e-postalarını bırakıp hayranınız olmaları için güçlendirmek için çarpıcı bir baş mıknatıs hazırlayabilirsiniz. Bu kanıtlanmış e-posta listesi oluşturma stratejisini kontrol edebilirsiniz.

Listenize haftalık, aylık veya yeni bir şey yayınladığınızda e-postalar gönderin.

2. Pinterest

En etkili sosyal medya platformlarından biri olarak lanse edilen Pinterest, okuyucuların tüketmeyi sevdiği bir konu ve fikir dünyasıdır. Estetik çekiciliği nedeniyle, insanlar fikirlerin küratörlüğünü yapmak için Pinterest’e başvuruyor. Bu, blogunuzu ve gönderilerinizi Pinterest içeriğiyle mükemmel bir şekilde örtüşecek şekilde tanıtmanıza yardımcı olabilir.

İçeriğinizi platformda sunmak için Pinterest pinleri oluşturun veya fikir panoları oluşturun.

Promosyonu etkili kılmak için sık sık sabitleyin ve tıklamalara ilham verecek çekici bir açıklama ve harekete geçirici mesaj (CTA) ekleyin. Ayrıca, blog yazılarınızda, repin sayısını artırabilecek pinler de kullanabilirsiniz .

Boostapps örneğinden ilham alın . SEO için optimize edilmiş parlak tasarım ve açıklamalar içerirler.

3. Instagram 

Her yeni gönderi için yayınınıza bir fotoğraf ekleyerek ve okuyucuları biyografinizdeki ana sayfanızın URL’sine yönlendirerek blogunuzu tanıtmak için Instagram’ı dolambaçlı bir şekilde kullanabilirsiniz. 

Daha ilginç içerikler oluşturmak için Instagram’da blogunuzda kullandığınız görselleri kullanabilirsiniz. Okuyucuyu URL’yi açmaya çeken çekici içerik yazmak için Instagram’ın başlık seçeneğini verimli bir şekilde kullanın.  

4. Facebook Toplulukları 

Blogunuz muhtemelen belirli bir kitleyi hedefliyor. İçeriğinizle ilgilenen kişilere erişmenin en kolay yollarından biri, özel nişiniz için Facebook topluluklarına katılmak ve blogunuzu burada tanıtmaktır.

Topluluktaki kişilerin sahip olabileceği soruları yanıtlayın ve daha ayrıntılı bilgi için onları web sitenize yönlendirin. Anahtar, yardımcı olmak ve değer sağlamaktır.

5. Twitter 

Son blog gönderinizi özetleyen akılda kalıcı bir tweet, insanları blogunuzda sahip olduklarınızın daha fazlasını okumaya çekebilir. Tweet’inizi birkaç kez retweet ettiğinizden emin olun, böylece haber akışının en üstüne daha sık gelir. 

Ancak ayda bir kez oturum açıp blogunuzu tanıtmayın – ısrarcı olun ve haftada en az birkaç kez hedef kitlenizle yararlı ipuçları paylaşın. 

Ayrıca, en iyi zamanlarda tweet atın. Göre CoSchedule tarafından araştırma , farklı sosyal medya platformları yayınladığı için farklı optimum süreleri var. En iyi zamanları göz önünde bulundurarak gönderi paylaşarak daha fazla etkileşim kazanabilirsiniz .

6. RSS Beslemesi

RSS, dünya çapında çok sayıda kullanıcı için bir merkez görevi gören bir platformdur. RSS beslemesini, yayınlar dünya çapında göründükçe yeni okuyucuların içeriğinizi görme şansını artırmak için kullanabilirsiniz.

7. Blog Yorumları 

İnsanlardan içeriği beğenmişlerse blog yazılarınıza yorum yapmalarını isteyin. Blog yorumlarının bir yan etkisi de biraz fazladan trafiktir. Blogda ne kadar iyi yazılmış veya iyi araştırılmış olduğunu belirten yorumlar varsa, insanlar muhtemelen diğer çalışmalarınızı da kontrol edecek ve hatta abone olabilir. 

8. Quora Yorumlama

Quora, yorum bırakmak veya soru sormak için kullanılır ve en popüler forumlardan biridir. Blog nişinizle alakalı sorular sorarak blogunuzu kolayca tanıtabilirsiniz. Bu soruları yanıtladığınızda, sadece bir kişi için değil, benzer soruları olan birçok kişi için de yanıtlanır.

Quora’daki her yorumun altındaki görüntüleme sayısı, insanların cevaplarınıza kaç kez baktığını size söyleyebilir. Blogunuzu tanıtırsanız trafiğinizin artma olasılığı vardır. 

9. YouTube

YouTube, blogunuzu videolar aracılığıyla tanıtmak için harika bir platformdur. 2 milyardan fazla kullanıcısı var ! Video içeriği en popüler dijital pazarlama taktiklerinden biri haline geldiğinden, hedef kitlenizi genişletmek ve hedef anahtar kelimelerinizi video formatında kullanmak için harika bir fırsat sağlar.

Düzenli olarak YouTube videoları yayınlıyorsanız veya YouTube Reklamcılığını anlıyorsanız, blogunuza gelen trafikte önemli bir artış olacaktır.  

10. Anahtar Kelime Optimizasyonu 

SEO , herhangi bir promosyon içeriği için son derece önemlidir. Hedef kitlenizi, belirli bir niş aramak için kullanabilecekleri kelimeleri seçerek hedefleyebilirsiniz. Kullanabileceğiniz kelimeleri araştırın ve içeriğinizi buna göre oluşturun.

Anahtar kelimeler, arama motoru tarayıcıları tarafından taranır ve ardından arama motorları, bunları o kelimeyi arayan kullanıcılara gösterir.

Sayfa içi SEO kontrol listelerine başvurun , uygun anahtar kelime araştırması yapın ve arama amacını unutmayın.

11. Resimleri Kullanın 

Bir görüntü dikkat çekiyor. Çoğu insan görsel öğrenicidir ve resimler onlara hitap eder. Buffer’a göre görsel içerik kullanmak , sosyal medyada paylaşılma olasılığını 40 kat artırıyor .

İnsanlar makaleleri gözden geçirme ve makalenin ne söylediğini anlatmak için resme odaklanma eğilimindedir, bu da doğru, telif hakkı içermeyen resmi seçmeyi son derece önemli kılar. Blog yayınlarınıza ve diğer içeriğe resimler ekleyin.

12. LinkedIn 

Blogunuz için belirli bir kitleyi hedeflemek veya sizinle işbirliği yapmakla ilgilenebilecek etkileyicileri aramak için profesyonel bir LinkedIn grubu oluşturun. Blogunuzu tanıtmanın başka bir yolu olarak durum güncellemelerini kullanın.

13. Bloglovin ‘

Bu platform, blogunuzu ücretsiz olarak tanıtmanın en kolay yollarından biridir. Blogunuzu siteye gönderin ve nişinizde içerik arayan takipçiler edinin. Ve her yeni gönderi yayınladığınızda, takipçileriniz e-posta yoluyla bilgilendirilecektir. En yeni içeriğinizi Bloglovin’in ana akışında da bulabilirler.

14. Podcast’ler 

Etrafında podcast’ler oluşturarak içeriğinizi daha heyecan verici ve ilgi çekici hale getirin. Blogunuzda olan yeni şeyler, içeriğinizle ilgili şeyler hakkında konuşun ve dinleyicilerinizle bir ilişki kurun ve sonunda ürününüzü tanıtım için fişe koyun.

15. Çevrimiçi Forumlar 

Blogunuzu daha büyük bir şekilde tanıtmak için çevrimiçi forumlara katılın. Birçok çevrimiçi forumun aktif katılımı vardır. Benzer ilgi alanlarına sahip kişiler sorunları çözmek hakkında konuşur ve tavsiye ister. İnsanlar, kendileri gibi diğer insanlara güvenir, bu nedenle çevrimiçi bir forum, haberi yaymak için harika bir topluluktur.

Nişinize en yakın olanı bulun ve blogunuzu zarif bir şekilde tanıtmak için platformu kullanın. Ortak ilgi alanlarını tartışan blog yazarları, etkileyiciler ve sosyal medya kişilikleri bulacaksınız.

16. Sosyal Medya Fişleri 

Blogunuzda okuyucuların içeriğinizi sosyal platformlarda paylaşmasına olanak tanıyan düğmeler gibi sosyal medya eklentilerini kullanın . Bu, blogunuzun birçok farklı çevrede tanıtılmasını sağlayacaktır.

17. İnfografikler 

Daha önce tartıştığımız gibi, insanlar görsel öğrenenlerdir. İnfografikler en popüler içerik türüdür ve oldukça paylaşılabilirdir.

Blogunuz biraz karmaşık olabilecek bir şeyden bahsediyorsa, bu kavramların anlaşılmasını ve sindirilmesini kolaylaştırmak için infografikler kullanın. Okuyucuların ilgisini çekiyorlar ve bloga değer kattığı kanıtlanmış durumda. 

18. Ücretsiz e-Kitaplar 

Blogunuza koymak için zamanınız ve çabanız varsa, kısa bir e-Kitap yazmayı düşünmelisiniz – özellikle tüm okuyucularınızın erişebileceği bir e-Kitap. Öğrenmek istedikleri konu hakkında kapsamlı bir rehber görevi görebilir ve aradıkları bilgileri almak için birden fazla blog okumak zorunda kalmazlar. 

O nasıl çalışır? Bir e-Kitap veya başka herhangi bir ücretsiz avantaj, güçlü bir kurşun mıknatıstır – ziyaretçileriniz e-postalarını almak için bırakmaya istekli olacaktır. Kurşun mıknatısta blog yazılarınıza bağlantılar sağlarken faydalı bilgileri paylaşabilirsiniz. Çifte fayda!

19. Yahoo! Yanıtlar 

Bir soru yazdığınızda, genellikle Yahoo! Cevaplar ilk bağlantı olarak açılır. Blogunuzu ilgili soruları arayarak ve ardından bu sorulara faydalı cevaplar vererek ve blogunuzu takarak tanıtabilirsiniz. 

20. Ortaklıklar 

Blogunuz büyük olasılıkla, aynı niş içindeki diğer bloglarla işbirliği yapmanın bir yolu olarak yararlanabileceğiniz bir şeyden bahsediyor. Değilse, belki benzer olmayan bloglarla işbirliği yapmanıza izin veren ilginç bir açı bulabilirsiniz. Ortaklıklar hem onların hem de sizin trafiğinizin her iki içerik parçasına da bakmasına izin vererek , kaçınılmaz olarak her ikisinin de trafiğini artırıyor – bu bir kazan-kazan. Şunları deneyebilirsiniz:

  • Makalede etkileyicilerden ve ünlü uzmanlardan bahsedin ve onlara bildirin. Sizin içerik parçanızı izleyicileriyle paylaşabilirler.
  • Nişinizde toparlamalara katılın.
  • Ortaklarınız ve bağlı kuruluşlarınız ile ortak pazarlama etkinliklerine ev sahipliği yapın veya bunlara katılın.
  • Blog gönderilerini röportaj formatında yapılandırın. Katılımcıların böyle bir gönderiyi tanıtması muhtemeldir.

21. Blog Sendikasyonu  

Birden çok blog platformuna bağlıysanız, blog sendikasyonunun sizin lehinize çalışmasını bekleyebilirsiniz. Huffington Post veya Forbes gibi blog ağları, popüler bir blog yazarının bloglarını yayınlamasına izin verecektir.

Sonuç

Bu blog yazısı bir ton bilgi ve pratik tavsiye içerir. Yukarıda listelediğimiz tüm yöntemleri kullanmak zorunda değilsiniz. Bunun yerine, bazılarına bağlı kaldığınızdan ve blogunuzu tanıtmak için bunları tutarlı ve stratejik bir şekilde kullandığınızdan emin olun. 

Blogunuzu tanıtmak için size en uygun fikirleri bulmanız yeterli. 

İçerik dağıtım taktiklerinizde bol şans!