Arama Motoru Optimizasyonunun Önemi – SEO Nedir?

SEO’nun veya Arama Motoru Optimizasyonu’nun kullanışlı ve gerekli bir dijital pazarlama aracı olduğunu duymuş olsanız da, bu gün ve çağda SEO’nun neyi gerektirdiğinden tam olarak emin olamayabilirsiniz. Bu kılavuz, SEO’nun ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve markanızın çevrimiçi ortamda hiç olmadığı kadar keşfedilebilir olması için en iyi uygulamaların nasıl uygulanacağını açıklar.

SEO nedir?

SEO, organik arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitenize gelen trafiğin miktarını ve kalitesini artırma uygulamasıdır. Birisi sektörünüzde bir terim aradığında daha yüksek bir sıralama, markanızın çevrimiçi görünürlüğünü artırır. Bu da size nitelikli potansiyel müşterileri müşterilere dönüştürmek için daha fazla fırsat sunar. Doğru yapıldığında SEO, markanızın güvenilir bir şirket olarak diğerlerinin üzerinde durmasına ve kullanıcının markanız ve web sitenizle ilgili deneyimini daha da geliştirmesine yardımcı olabilir. 

SEO Neden Önemlidir?Görünürlük ve Sıralamalar

Kullanıcılar, çevrimiçi olarak bir hizmet veya ürün ararken, arama motorunun onlara gösterdiği ilk beş öneriden birini seçme olasılığı daha yüksektir. SEO, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanıza ve çevrimiçi olarak daha fazla görünürlük kazanmanıza yardımcı olarak, potansiyel müşterilerin sitenize tıklama ve dönüşüm sağlama olasılığını artırır. 

Web Trafiği

Basitçe söylemek gerekirse – potansiyel müşteriler web sitenizi bulamıyorsa, satış fırsatları kaçırılıyor demektir. SEO, organik arama motoru trafiğinizi artırır, dolayısıyla sayfanızın her gün gördüğü ziyaretçi sayısını artırır. Bu, satışlardaki artışla doğrudan ilişkilidir – çünkü sitenizi ne kadar alakalı kişi görürse, onlara satış yapma olasılığınız o kadar artar. 

Güvenilir

SEO puanınız ne kadar iyi olursa, Google ve Bing gibi arama motorlarında o kadar yüksek görünürsünüz. Artan görünürlük nedeniyle Google’da daha üst sıralarda yer almak tüm markalar için çekici olsa da, ikinci elden bir avantaj, potansiyel müşterilerle kazandığınız güvendir. Kullanıcılar, bir arama motorunun ürettiği önerileri erteleme eğilimindedir, bu nedenle, bir kullanıcının aradığı anahtar kelimeler için daha yüksek bir konuma sahip olmak, ürün veya hizmetinizi kullanıcının zihninde güvenilir olarak sağlamlaştıracaktır. 

Kullanıcı deneyimi

İyi optimize edilmiş bir web sitesi, hangi ürün veya hizmetin sunulduğunu, nasıl elde edileceğini açık bir şekilde iletir ve bununla ilgili tüm soruları yanıtlar. Google ve Bing gibi arama motorları, site yapısını kullanıcının deneyimine göre hazırlayarak, ihtiyaç duydukları bilgileri kolayca çekip kullanıcılara iletebilir. Bir kullanıcı sitenizde gezinmek için mücadele ederse, arama motorlarının da yapması muhtemeldir.

Büyüme

Hiç şüphe yok ki – SEO markanızın büyümesinin anahtarıdır. Yukarıda belirttiğimiz gibi, çeşitli yüksek hacimli anahtar kelimeler için bir arama motorunda ne kadar üst sıralarda yer alırsanız, sitenizin alacağı organik (diğer adıyla ücretsiz) web trafiği o kadar artar. Bu kadar basit.

İyi optimize edilmiş bir web sitesinin daha fazla müşteri kazanma ve daha fazla satış yapma olasılığı daha yüksektir. İnsanların, bir arama motoru aracılığıyla web sitenizi bulduktan sonra, markanızı Facebook veya Instagram gibi diğer sosyal platformlarda paylaşma olasılıkları daha yüksektir.

Arama Motoru Optimizasyonunun Ana Unsurları Nelerdir?

Site İçi SEO

Site içi SEO, arama motoru dostu olmasını sağlamak için sitenizdeki içeriğe uygulanacak iyileştirmelerdir. Web sayfalarınızı arama motorları için optimize ederken, arama motorlarına web sayfasının tam olarak ne hakkında olduğunu çeşitli şekillerde bildirmek istersiniz.

Site İçi SEO ile, web sitenizin yapısı, SEO anahtar kelimeleri, dahili bağlantılar, resim alt özellikleri ve arama motorlarının web sitenizin içeriğini analiz etmesine ve değerlendirmesine yardımcı olacak diğer tekniklerle ilgileneceksiniz.

anahtar kelimeler

Anahtar kelimeler artık önemli olan tek SEO tekniği olmasa da, web sitenizin arama motoru sıralaması için hala çok önemlidir. Anahtar kelimelerden bahsettiğimizde, potansiyel müşterilerin çevrimiçi yanıtları bulmak için kullandıkları belirli kelimeleri ve kelime öbeklerini kastediyoruz.

Web siteniz ve içeriğiniz için doğru anahtar kelimeleri seçmek, titiz bir araştırma gerektirir ve yüksek hacimli derecelendirmeler + düşük rekabetten oluşan tatlı noktayı hedeflemek önemlidir. Kapsamlı bir anahtar kelime araştırma idiler site genelinde kullanılan dili sektörle alakalı yüksek hacimli anahtar kelimeleri içerir sağlamak için bu siteleri oluştururken, biz bir SEO Foundational paketi sunuyoruz. 

İçerik

Web sitenizde yazmayı ve paylaşmayı seçtiğiniz içerik, hedef kitlenize ulaşmak ve onlarla etkileşim kurmak için çok önemlidir. Bu sektördeki görünürlüğünüzü artırmak için, modern pencere uygulamalarından motorlu ve akıllı ev otomasyonuna kadar pencere işleme türlerini keşfeden bir dizi blog öneriyoruz. panjur vb. 

Bu nedenle, yerel bir kullanıcı bir tür pencere işlemiyle ilgili bir soru aradığında, blogunuz görünür. Bu, aktif olarak aradıkları değerli bilgileri sağlayarak potansiyel bir müşteriyle sohbet başlatmanıza olanak tanır. Ve yeni pencere tedavilerini satın almaya hazır olduklarında, akla ilk kim gelecek? Sen. İçeriğiniz eğitici, ilgi çekici ve paylaşılabilir olmalıdır.

Yerel SEO

Yalnızca Austin bölgesine hizmet veren yerel bir işletmeniz varsa, web siteniz diğer şehirlerde sıralamada değildir. Arama motorları, belirli bir aralıktaki önerilerde bulunmak için kullanıcının konumunu çeker, böylece o anda hiçbir yere yakın olmayan işletmeler arasında sıralama yapmak yerine hızlı bir karar verebilirler. Bu nedenle, biri şehirdeki en iyi suşiyi bulmak isterse, hızlı bir Google araması yapar, çevrelerindeki en iyi sonuçlara göz atar ve kararını verir. Bu, işletmeniz dahil edilmesi gerektiğinde en iyi sonuç olarak görünmüyorsa, işlerini başka bir yere götürme ihtimalleri var demektir. 

Yerel SEO’nuzu iyileştirmenin yolları, yerel anahtar kelimeler kullanmayı, dizin listelerinizi talep etmeyi ve Google My Business ve Google Haritalar gibi platformlarda işletmeniz için sayfalar oluşturmayı içerir.

Site Dışı SEO

Site dışı arama motoru optimizasyonu teknikleri, kendi sıralamanızı yükseltmek için kendi web siteleriniz dışındaki web sitelerinde yapılan çabaları içerir. Site dışı SEO’nun temel unsuru, diğer saygın, yüksek trafikli web sitelerinin sitenize geri bağlanmasını sağlama çabası olan bağlantı oluşturma veya “geri bağlantılar” dır.

Geri bağlantılar, arama motorlarına bir güven işaretidir ve sıralama konumunuzda büyük bir rol oynayabilirler. Bağlantıların iyi bilinen ve güvenilir sitelerden geldiğinden emin olun ve sıralamanız olumlu etkilenecektir. “Siyah şapka” taktiklerini kullanarak arama motorunu kötü bağlantıları tanıması için kandırmaya çalışmayın , çünkü büyük olasılıkla cezalandırılırsınız ve arama motorlarından potansiyel olarak yasaklanırsınız.

Arama motoru optimizasyonunun ne olduğunu, neden önemli olduğunu ve nasıl uygulanacağını gözden geçirdikten sonra, SEO’nun hemen sonuç veren kesin bir bilim olarak değil, uzun vadeli faydaları olan olumlu bir uygulama olarak ele alınması gerektiğini unutmayın. Sıralamanız, şirketin büyüklüğü, iş hayatındaki yıllar ve kendi site içi ve site dışı SEO çabaları dahil olmak üzere, kiminle rekabet ettiğinize büyük ölçüde bağlıdır.

5 2 Oylar
Makale Değerlendirmesi
Abone
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Menü
0
Düşüncelerinizi çok isterim, lütfen yorum yapın.x
()
x